Gönderen Konu: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...  (Okunma sayısı 293536 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #400 : Aralık 13, 2014, 15:08:49 »
herkese  tekrar merhaba arkadaşlar.

avensisi alalı yaklaşık 6,5 ay oldu ve bu süre dilimindeki araçla ilgili olumlu ve olumsuz fikirlerimi hem aracı almayı düşünenler hemde sizler için paylaşmak istiyorum izninizle.tabiki yorumlarıma katılan olur olmaz orası ayrı olay.

Önce olumsuzlardan başlayım.

1-Avensislerde kullanılan akü Varta 60 amperlik modeli diye biliyorum. arka cam rezistansı soğuk ve yağışlı havalarda ayrıca ön yan aynalardaki yağmur suyu ve buharlanma 5-6 dk da ancak kayboluyor.açıkçası trafikte seyir halindeyken biraz sıkıntı oluşturuyor.önceki aracım kia ceratoda akü rocket merka ve 80 amperlikti.bu dediğim olay en fazla 1-2 dk da çözülüyordu.muhtemelen akünün gücünden gibime geliyor.

2-araçla özellikle yan yoldan ana yola girecekseniz sağ yan görüş açışı çok kötü.çünkü koltuklar uzun ve kalın olmasının yanında sağ koltuktaki aktif koltuk başlığı görüşü ciddi anlamda kısıtlıyor.

3-ön koltukların bacak yanal destekleri çok daha iyi olabilirdi.

4-aracın ses sistemi vasatın biraz üzerinde.böyle bir araçta daha kaliteli bir ses sistemi olması gerekiyordu.aklımda bir projem var ama arabanın orasını burasını şimdilik elletmek istemiyorum.zaten touch 2 lerde ses sistemini destekleyecek işlemci mevcut.

5-aracın forumlarda belkide en çok konuşulan "Bu Motor Bu Aracı Kaldırmıyor" olayına gelirsem.Bursa şehri gibi rampaları bol olan bir yerde yaşıyorum.
aracın içinde 4 kişi bagaj doluyken bile aracı kaldıramadığım rampa yok.en dik yerlerde bile 3000-3200 devir aralığında çok rahat kalkıyor.ancak şöyle bir durum var.gaz pedalı ile diğer pedal mesafeleri yanlış ayarlanmış kanımca ve gaz pedalı çok ufak kalıyor.yani ayağınızın bazen ucu bazen yanı bazende ortası ile basabiliyorsunuz gaz pedalına buda tabiki aracı kaldırmada biraz sorun yaratıyor.halbuki alman grubu araçlardaki gibi gaz pedalı yerine komple ayak tabanı ile kontrol edilebilen bir pedal konsaydı çok daha kolay olurdu bu aracı kullanmak.
zaten piyasada 1.6 motor benzinli araçlara baktığnızda toyotanın kullandığı motor hiç de fena bir motor değil ancak insanlara biraz zayıf kalıyor gibi gelmesinin sebebi hem turbo eksikliği hemde bu saydığım gaz pedalı ve debriyaj kavrama noktası gibime geliyor.

6-diğer problem debriyaj.debriyajın kavraması yukarıda olduğundan hemde baya bi yukarıda ister istemez rampalarda araç geri geri kaçıyor ve buda bazı kullancılarda ben gaza basıyorum araba kalmıyor gibi bir düşünce oluşturuyor.debriyajın kavraması biraz aşağıya alınabilseydi çok daha kolay kalkış yapılabilirdi.en kötü ihtimal elektronik el frenini yokuş kalkış destek sistemi olarak kullanıyorum eğer çok dik bir rampadaysam o kadar.

7-aracın çakmaklık gözünde ve torpido gözünde ambiyans aydınlatması mevcut ancak bu kapı açma kolları,ayak ucu kısımları ve gözlük kabınında orda olsaydı tadından yenmezdi.

8-bagaj kapağının içerinde tuşla açılamıyor olması gerçekten tuhaf bir durum hangi mantıkla bu yapılmamış onu bilemiyorum.

9-birde eklemeyi unuttuğum son maddeyi hemen ekleyim.gösterge panelinin üzerinde sağda ve solda yer alan 1990 model şahinlerde kilometre sayacını sıfırlamak için kullanılan döndürmeli çubuklarda var.ya onlar nedir allah aşkına orda yahu !!! bir tane tuş eklesen onların yaptığını tek başına yapıcak tuhaf bi tasarım gerçekten  >:(

Gelelim Olumlura;

1-araçla uzun yolda giderken yada ani manevralarda "beni yoldan çıkaramazsın" havası veriyor kullanıcıya.çok tok ve güvenli bi sürüş havası var.2-3 kere ani manevra yapmam gerekti bugüne kadar ama hiç birinde esp bile devreye girmedi.araba içindeyken bir çok binen arkadaşımın söylediği cümle sanki araba kafes gibi sarmalıyor hissi veriyor dediler.yani araba gerçekten içindekine güven veriyor.

2-120-125 km hızdan sonra makul seviyelerde rüzgar sesi geliyor.bir çok D segment araçtan daha az bir ses diyebilirim.

3-direksiyonu çok ergonomik.şehir içi ve dışında elimi hiç yormuyor.galiba aynı direksiyon versolarda da mevcut.

4- içinde bulunduğumuz mevsimde şehir içi trafiğinde ortalama hızın 23-25 km arası değiştiği şekilde ortalama yakıt tüketimi 8,1-8,5 arası değişiyor.rampalı dur kalk şehir içinden ise 9.0 litreyi hiç geçemedim henüz.bu arabaya göre gerçekten verimli ve ekonomik bir motor.

5-gösterge aydınlatmaları göze hoş geliyor ama bazen gece yolculuğunda kısmak istiyosun ancak ben bir türlü bulamadım nasıl kısılacağını.

6-klima performansı gerçekten iyi.ısıtma ve soğutmayı çok hızlı şekilde yapıveriyor ancak dış ortam hava kalite sensörü olsaydı en azından trafikteki CO gazını içeri almayıp daha temiz bir hava sunması ayarlanabilirdi.6-7 yıl önceki bazı C segment araçlarda bile vardı bu özellik...

aklıma gelenler bunlar sağlıcakla kalın...

yorumlar için teşekkürler.

cam ve ayna rezistans larında sorun yaşamadım açıkçası ama çok yağmur damlası varsa damlaları atması evet 3-4 dakikayı bulabilir buğuyu ve kırağıyı hemen çözüyor.

debriyaj kavrama noktasına açıkçası ben rahat alıştım sorun yaşamadım

koltuklar bana rahat geliyor ama dediğiniz gibi baldırları desteklemesi için en azından şöför kısmının çıkıntısı olabilirdi.
boyum 1.77 8 saat ankara izmir aynı gün izmir içinde trafikte 1 saat yol yaptım ona rağmen ne bende bir ağrı oluştu ne de yolcularda herkes hiç yorulmadık çok rahattı dediler.

hava kalite sensörü hakkında bilgim yok açıkçası çok trafik içinde olmadığım için eksikliğini hissetmedim.

ambians aydınlatması ve ses siteminden bahsetmişsiniz. ambians aydınlatması tipik japon mantığı adamlar ince düşünceden oldukça yoksun.
ses sistemi olarak ise aldığımız aracın sıfırı 70 bin tl. bu paraya sis farı olmayan passatlar satılıyor yani ekmeğe göre köfte hesabı.
ayrıca avrupa donanımlarında farklı ses sistemleri var diye biliyorum.
yine latitude de bile bose ses sitemi var toyota bu sistemlere karşı neden bu kadar hassas değil anlamak güç haklısınız.

performans konusunda hemfikiriz.

sonuç olarak benim düşüncem aldığımız paraya  bu kadar donanım oluyor haliyle birde toyota tr nin donanımları kısması sonucu araçta bazı eksiklikler olabiliyor.

***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Toyota Club Türkiye

Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #400 : Aralık 13, 2014, 15:08:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #401 : Aralık 13, 2014, 15:09:23 »
murat bey aslında arka rezistans sadece soğuk havadan dolayı oluşan görüş kısıtlılığını evet 1-2 bilemedin 2-3 dk da çözüyor.(yağmur suyu yoksa)

sorun yağmurlu havalarda yada aracınız yağmurun altında bekleyip harekete geçince, o yağmurun yaptığı çamur ve tortuyu çözmesi 5-6 dk yı buluyor.

ayrıca avensisteki arka rezistansların hem sayısı hemde yerleşimi benim eski aracımdan daha fazla diyebilirim.

2013 avensisi olan bir arkadaşım daha var ondada durum aynı.ben açıkçası akünün gücüyle doğru orantılı diye düşündüm ancak tabiki teknik konularda

benden daha tecrübeli arkadaşlar bu konuya bir açıklık getirebilirler.

Mesaj Birleştirildi: Aralık 13, 2014, 15:11:57
ali bey zaten bu paraya hem D segment,hem bu kadar güvenlik paketi, hemde bu konfor ben hala inanın şükrediyorum.

keşke şu saydıklarımızda olsaydı yemede yanında yat olurdu zaten  :lol:
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #402 : Aralık 13, 2014, 21:43:22 »
Debriyaj konusunda bende sizle hemfikirim hala alışamadım dik rampalarda durup kakacaksam otomatik park frenini devreye alıp kalkış yapıyorum.Bazen stop ettirdiğim bile oluyor.Önceki avensisimde(T25)debriyaj hemen altta kavrıyordu çok rahattım.Birde benim beğenmediğim süspansiyon bana sert geliyor bozuk yolda ses yapıyor bugün formumuzdan ahmet sivarinin yanındaydım test sürüşü yaptık bu ses hepsinde var dedi hatta içim rahat etsin diye lifte alıp alttakım ve süspansiyonu kontrol etti bir problem bulamadı.Gerçi sert süspansiyonlar yol tutuşundaki başarıda büyük önem taşıyor. ;)
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #403 : Aralık 13, 2014, 21:52:02 »
Cavit Abi, bu debriyajı ayarlatamıyorduk dimi?
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 75 kere teşekkür etti
  • 161 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #404 : Aralık 13, 2014, 21:59:04 »
Cavit Abi, bu debriyajı ayarlatamıyorduk dimi?

Hatırlıyorum da ben de ilk aldığımda alışamamıştım. Bayağı yukarıda kavrıyordu. 2 yıl sonunda şu an ortalarda diyebilirim kavrama. Pek bilmem ama balatanın ömrüne göre değişiyor sanırım kavrama noktası.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 103000
  • Model Yılı: '12
  • 1003 kere teşekkür etti
  • 1011 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #405 : Aralık 13, 2014, 22:02:16 »
Cavit Abi, bu debriyajı ayarlatamıyorduk dimi?

Bildiğim kadarıyla ayarlatamıyoruz. :)
Toyota avensis 1.6 elegant 2006 Tüplü
Toyota avensis 1.6 elegant extra 2012 BRC Tüplü

Öleceğiz birgün, gömecekler. Birkaç gün övecekler, sonra kalan malını bölecekler; Hatta memnun kalmayıp üstüne birde sövecekler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 130000
  • Model Yılı: '14
  • 506 kere teşekkür etti
  • 898 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #406 : Aralık 13, 2014, 22:19:15 »
Debriyaj konusunda bende sizle hemfikirim hala alışamadım dik rampalarda durup kakacaksam otomatik park frenini devreye alıp kalkış yapıyorum.Bazen stop ettirdiğim bile oluyor.Önceki avensisimde(T25)debriyaj hemen altta kavrıyordu çok rahattım.Birde benim beğenmediğim süspansiyon bana sert geliyor bozuk yolda ses yapıyor bugün formumuzdan ahmet sivarinin yanındaydım test sürüşü yaptık bu ses hepsinde var dedi hatta içim rahat etsin diye lifte alıp alttakım ve süspansiyonu kontrol etti bir problem bulamadı.Gerçi sert süspansiyonlar yol tutuşundaki başarıda büyük önem taşıyor. ;)

cavit bey inanın bana süspansiyonların sert olmasını önemsemiyorum.
hatta tümsek ve çukurlarda şimdilik ses yok ama ileride gelirsede çok kafaya takmam çünkü aracın yol tutuşu benim için çok önemliydi alırken.
şu andada kesinlikle çok doğru bir tercih yaptığımı düşünüyorum  :alkis:

Mesaj Birleştirildi: Aralık 13, 2014, 22:20:32
evet bende 1000 km kontrolünde sormuştum servise.

bunlar yeni tip debriyaj farklı bir sistemle çalışıyor o yüzden ayarlanamıyor demişlerdi.

yapçak birşey yok alışıcaz bir şekilde...
Gözünü açtın doğdun dediler,gözünü kapattın öldü dediler,bu ikisi arasındaki göz açıp kapamaya ise ömür dediler.(Hz.Mevlana)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #407 : Aralık 14, 2014, 13:18:06 »
Koltukları showroomda dikkat ettim corollaya bindim sonra avensise bindim corolla sararken avensis düz hissi yarattı bende. Birde dikkatimi çeken birşey var, manuel araçta kick down olur mu? Avensiste pedala sonuna kadar basınca bir kademe daha basıp tık ediyor kick down oluyor. Bizde aracı manuel kullanıma alınca kick down yapılmıyorken manuel araçta olmadı garip geldi
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Avensis 11' e.extra
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '11
  • 2592 kere teşekkür etti
  • 1513 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #408 : Aralık 14, 2014, 13:31:51 »
Koltukları showroomda dikkat ettim corollaya bindim sonra avensise bindim corolla sararken avensis düz hissi yarattı bende. Birde dikkatimi çeken birşey var, manuel araçta kick down olur mu? Avensiste pedala sonuna kadar basınca bir kademe daha basıp tık ediyor kick down oluyor. Bizde aracı manuel kullanıma alınca kick down yapılmıyorken manuel araçta olmadı garip geldi

onu ben de hissettim dip gaz yapınca hafif araç titreyip daha da hızlnamya çalışıyor bu demekki kick down denilen şeymiş ;)
***Ayetleri görmezlikten gelirseniz, çocukları bile ihtiyarlatan bir günde kendinizi nasıl koruyacaksınız? (73:17)
***25k(benzin) 75k (lpg) =105k+km....MaşaAllah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #409 : Aralık 14, 2014, 13:36:27 »
Kickdown fonksiyonu sadece otomatik şanzımanlara has bir fonksiyon değil diye biliyorum. Hepsinde olmasa bile manuel şanzımanlı araçlar da da kickdown fonksiyonuna rastlamak mümkün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #410 : Aralık 14, 2014, 13:39:24 »

onu ben de hissettim dip gaz yapınca hafif araç titreyip daha da hızlnamya çalışıyor bu demekki kick down denilen şeymiş ;)

Pedala iki kere basma durumu gibi, bi dip gaz yapıyorsunuz sonra bir daha itince pedalı tık ediyor. Demekki etkiliymiş
Kickdown fonksiyonu sadece otomatik şanzımanlara has bir fonksiyon değil diye biliyorum. Hepsinde olmasa bile manuel şanzımanlı araçlar da da kickdown fonksiyonuna rastlamak mümkün.

Ben ilk defa denk geldim diyebilirim
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 277 kere teşekkür etti
  • 406 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #411 : Aralık 14, 2014, 13:42:30 »



Ben ilk defa denk geldim diyebilirim

Manuel şanzımanda kickdown fonksiyonu pek yaygın değil. Ama var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #412 : Aralık 14, 2014, 14:58:38 »
Demek ki ben hiç dip gaz yapmamışım yada dediğiniz bu durumu hiç hissetmedim
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #413 : Aralık 14, 2014, 15:00:40 »
Tam olarak nasıl yapılıyor bu dediğiniz
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #414 : Aralık 14, 2014, 15:01:36 »

Tam olarak nasıl yapılıyor bu dediğiniz
Motor kapalı iken deneyin, gaz pedalına sonuna kadar basın sonra biraz daha basmaya çalışın tık eder
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #415 : Aralık 14, 2014, 15:02:24 »
Ok. Şimdi denemeye gidiyorum
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #416 : Aralık 14, 2014, 15:08:19 »
Tık eden birşey var ama koltuktan geliyor :) Hiç ayağımın altında birşey hissetmedim
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #417 : Aralık 14, 2014, 15:16:16 »

Tık eden birşey var ama koltuktan geliyor :) Hiç ayağımın altında birşey hissetmedim
Gaz pedalında olması lazım, showroomda denedim oldu :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #418 : Aralık 14, 2014, 15:19:35 »
Birde yolda giderken deniyeyim. Bu olayı speed limitor yapmıştık onun için merak ettim. Ama daha önce hiç etkisi olmamıştı. Bu tık sesi yada bu kademe olayı bariz bir şekilde hissedilen birşey mi
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: 2014 Avensis Alıyorum Kısmetse...
« Yanıtla #419 : Aralık 14, 2014, 15:20:38 »

Birde yolda giderken deniyeyim. Bu olayı speed limitor yapmıştık onun için merak ettim. Ama daha önce hiç etkisi olmamıştı. Bu tık sesi yada bu kademe olayı bariz bir şekilde hissedilen birşey mi
Aynen, ayakta hissediliyor. Dip gaz yapınca bir kademe daha dbe itince tık ediyor :)
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara