Gönderen Konu: Ae101 Amortisör Seçimi  (Okunma sayısı 12980 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ae101 Amortisör Seçimi
« : Nisan 11, 2014, 15:13:49 »
Arkadaşlar konuları araştırdım da birşey kafama takıldı, öncelikle tokico veya kyb alacağım ona karar verdim .
Kyb 155tl x2 = 310 tl
Tokico 157tl x2 = 314 tl

Not : 3.5 cm eibach yaylarımda geldi :) yaylarla birlikte önlere iki tane amortisör alacağım

Gazlı ve yağlı diye değişiyor, hangisini almak mantıklı ? konforlu olsun istiyorum. Bazıları gazlı sert diyor bazıları yağlı sert diyor :)

1. Gazlı tokico
2. Yağlı tokico
3. Gazlı KYB
4. Yağlı KYB

Hangisi ?
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Toyota Club Türkiye

Ae101 Amortisör Seçimi
« : Nisan 11, 2014, 15:13:49 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #1 : Nisan 11, 2014, 15:27:15 »
Gazlı kyb derim ben. Gazlılar yağlılara göre daha konforlu, Mehmet. Ama Tokico da iyi zaten.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #2 : Nisan 11, 2014, 16:03:23 »
Evet kullananlar kyb gazlı al diyorlarda ne bileyim :) bazıları yağlı diyor , ama gazlı daha uzun ömürlü biliyorum ki ben 3.5 cm yay ile kullanacağım . Teşekkürler bilgi için :) , bakalım başka neler çıkacak.

Bu arada amortisörleri almak için Pioneer Keh-P9700R teybimi satıyorum şuan :( :( :( :(
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #3 : Nisan 11, 2014, 18:28:05 »
Sitede ön görü toccıco yaglı amartısorun daha konforlu ama kyb excel g kullanıyorum 1 ay oldu degıstırelı konforlu cok farkı olacagını sanmıyorum gazlı dayanıklı dıyorlar ben memnumum
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #4 : Nisan 14, 2014, 10:16:59 »
KYB alacak gibiyim de bakalım bazı kişiler de yağlı konforlu oluyor diyor, beklemedeyim. Yorum bekliyorum arkadaşlar.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #5 : Nisan 14, 2014, 10:24:21 »
Bu konuda Atilla Özdemir abinin tavsiyeri vardı. Biraz bakındım ama bulamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #6 : Nisan 14, 2014, 10:27:44 »
KYB alacak gibiyim de bakalım bazı kişiler de yağlı konforlu oluyor diyor, beklemedeyim. Yorum bekliyorum arkadaşlar.

İçimden bir ses Atilla Abi, gazlı KYB excel diyecek gibi geliyor.  :)
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #7 : Nisan 14, 2014, 11:15:17 »
 Bence ilk bakılması gereken;
 



 Kyb, Tokico vs. de oldukça iyidir. Yağlı tipleri eski araçlarda tavsiye ederler, konfor konusunda ilk tepkide gazlıda konforludur, devam eden tepkide sertleşirler ve tutuş performansını arttırırlar. Tabi üretim özellikleri de önemlidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #8 : Nisan 14, 2014, 12:17:17 »
Hakan abi gönül istiyor koniyi :) ama cep kabul etmiyor.

Peki gazlı mı mantıklı yağlı mı anlamadım gitti, 3.5 cm eibach yay ile takacağım. Konfor istiyorum.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #9 : Nisan 14, 2014, 15:51:12 »
  Konfor tercih ediyorsan yağlı(Kyb'nin varsa olabilir) daha makul olur. Hem daha az ses yapar. Amortisörün yeni olmasına ve doğru istiflendiğine dikkat etmek gerek bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #10 : Nisan 14, 2014, 16:07:11 »
Yağlı amortisör daha konforlu yani :) teşekkürler abicim.
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #11 : Nisan 14, 2014, 16:23:57 »
Yağlı amortisör daha konforlu yani :) teşekkürler abicim.
Tam böyle demek doğru olmaz, konforda kanalların boyutları, iç yapı önemlidir. Ama genel anlamda doğrudur.
 Yağlı amortisör gazlıya göre nispeten çabuk ısınır ve performansını kaybeder. Yani sıcak amortisör ile soğuk arasında bile fark vardır. Gazlı amortisörler ise genelde ilk tepkide sert direnç göstermez(konfor için) ardı sıra gelen etkilerde sertleşir. Ama onlar da içlerinde sertlik derecesine göre ayrılırlar.
 Bu arada aracın sürüşünde asıl konforu yaylar belirler. Çünkü amortisörün görevi yaylardaki salınımı kısmaktır. Sert yay, az konfor, iyi tutuş(kimi şartlarda) demektir. Kısa yay da konforu azaltır ama bu seferde bukle sayısı, materyal özelliği, kalınlığı devreye girer. Yani bu iş çok değişkenli bir denklemdir bence. :)
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #12 : Nisan 14, 2014, 17:43:19 »
Hakan abi arabayı düşürüp  konfordan az ödün verelim diye eibach aldık :D şimdi sıra amortisörlerde ama karar veremedim :). Benim arka amortisörler ne bilmiyorum ama arabayı salladığımda sürekli esniyor sıkışma olmuyor, bazı arabalarda belli bir süre sonra esneme kesiliyor sertleşiyor.

Benim ki yağlı onların ki gazlı mı demek oluyor ?
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #13 : Nisan 14, 2014, 19:56:05 »
peki çok çabuk açılan bir amortisör var mı ?

istediğim şey arabanın amortisör üzerinde yürümesi. yani arabanın ağarlığını çekecek.

öyle ki çok çabuk tekeri yolun boşluğuna itecek ve kasa düşmeden önce lastik yoldaki boşluğa girecek. ardından kasa yayların üzerine düşecek.

anlayan var mı ? :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #14 : Nisan 15, 2014, 09:14:25 »
Anıl abi zaten öyle olmuyor mu :) , yani yaylar itiyor lastik yere basıyor, sonrasında kasa yayların üstüne biniyor yaylar kapanıyor :) .
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #15 : Nisan 15, 2014, 09:52:16 »
Anıl abi zaten öyle olmuyor mu :) , yani yaylar itiyor lastik yere basıyor, sonrasında kasa yayların üstüne biniyor yaylar kapanıyor :) .


Bi ben göremedim ozaman o işleyişi :)  hangi toyotaya binsem tekerden önce kasa düşüyor. Haliyle rahatsız..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #16 : Nisan 15, 2014, 10:46:47 »
Bindiğiniz aracın amortisör, yayları ve amortisör takozlarında sorun olabilir :). Tabi bir mercedes sel 500 konforu beklememek gerekir.:)
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #17 : Nisan 15, 2014, 11:24:39 »
peki çok çabuk açılan bir amortisör var mı ?

istediğim şey arabanın amortisör üzerinde yürümesi. yani arabanın ağarlığını çekecek.

öyle ki çok çabuk tekeri yolun boşluğuna itecek ve kasa düşmeden önce lastik yoldaki boşluğa girecek. ardından kasa yayların üzerine düşecek.

anlayan var mı ? :)
Mehmet de güzel cevaplamış.

Tekerin, çukurdan geçerken hızlı düşmesi ama buna rağmen aracın o yönde az alçalması istediğin anladığım kadarı ile. Bu söylerken bile çok kolay değilken işleyişte daha komplike bir durum haline geliyor.
Aracın süspansiyon özelliklerinde bir kaç faktörün bir arada etkisi vardır.
 
 Yayların sertliği,
 Amortisörlerin sertliği ve çalışma şekli(bu arada pnömatik sistemlerde yay-amortisör hareketleri yerine farklı bir sistem vardır),
Süspansiyon geometrisi(bagımsız, yarı bağımlı, sabit ki bunlarda içlerinde ayrılır),
Aracın ağırlığı,
 Teker ağırlığı vs.
Örneğin aynı süspansiyon sistemibe sahip araçlardan ağır olan daha konforludur. Çünkü çukura düşen tekerin yukarı itme kuvveti karşılığında daha etkili ağırlık vardır. Yani sadece teker çukura girmez, aynı zamanda yaylar aracı yukarı iter. Amortisör ise yayın yaptığı salınımı kısa sürede keserek(bu süre amortisör özelliklerine bağlıdır) tekerin tekrar efektif şekilde yola basmasını sağlar. Örneğin arka amortisörleri tamamen devre dışı, patlak bir araç küçük bir tümsek ya da çukurdan geçsin, aracın bu etkiden dolayı ortaya çıkan salınımları durmaz ya da çok zor ve geç durur.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #18 : Nisan 15, 2014, 23:29:21 »
teşekkür ederim .

Ben gerçekten mercedes istiyorum :)  otobüs gibi kasa hareketleri biraz ağırlaşsın istiyorum. yeni toyotalar ağır ama eskiler çok hafif. kasası çok fazla zıplıyor. yani oturaklı değil. bir toros hissi var. halbuki alt takım gayet iyi.

demekki amortisör farkı ile de bir miktar istediğim şey yapılabilir. belki şehir içinde sert olacaktır ama güven verecektir, virajda yatmayacaktır ve şehirler arasında uçan halı gibi gidecektir.. otobüsler çok mu rahat ? hayır, ama gövdesi çok ağır hareket ediyor. bu yüzden sarsmadan ilerliyor..

bilstein amortisör alsam sizce bişey değişir mi ? araba 91 model ...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • CCCXXXXVIII-RollaFx Usdm
    • Rc Garage & Fotoğraf Albümü
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 999
  • Model Yılı: '95
  • 171 kere teşekkür etti
  • 352 kere teşekkür edildi
Ynt: Ae101 Amortisör Seçimi
« Yanıtla #19 : Nisan 16, 2014, 09:14:10 »
ae101 kasa yani 93-98 arası kasaların bakımlısını bulursan -2010 modele kadar bindim corollalardan çok daha konforludur bilginize :) . ama 91 modele binmedim hiç bilmiyorum.

Koni amortisör tavsiye ederim, birde onların klasik türü var, bu eski amerikan araçların yaylanması gibi yaylanıyormuş :) , bi ara araştırmıştım da corollaya gitmez diye vazgeçtim :).
http://etna81.blogspot.com/ AE101TR Eibach Pro-Kit <--> FX Ön Tampon ,Usdm Arka Tampon ve Arka Stop Reflektör(Kırmızı Beyaz) <--> Parlak Siyah Panjur <--> Kristal Kara Far(Mercek Bi-Xenon) <--> Anatomik Spoiler <-->  Japan Pioneer Müzik Sistemi <--> 15” Darwin Racing GTX Jant <--> Eibach ProKit Yay <--> https://goo.gl/JM6Hqh