0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Siteye yeni üye oldum ve ilk defa 7 aydır 96 model 33.500km (Orjinal) XEİ donanımlı corolla kullanmaktayım. 1-Öncelikle aracın bütün bakımlarını yetkili serviste yaptırmaktayım ve aracın kitapçığına göre hareket etmeye özen gösteriyorum. Kitapçıkta bir çok parçaya özellikle kayışlara belirli bir sürede değiştirin denmiş fakat sadece triger kayışında 100.000km dolunca ibaresi kullanılmış. Normalde kayışlar 4 yılda bir değiştirilir. Bu durum corolla ya has bir durum mudur? Triger seti değişim fiyatına yetkili servis yaklaşık 500tl maliyet çıkardı. Trigeri değiştirirsem serviste mi değiştirteyim veya tavsiye edebileceğiniz bildiğiniz orjinal Japon malı ürünler mi önerirsiniz. (Marka belirtirseniz memnun olurum.) Yoksa 100.000 km'ye kadar bekleyeyim mi? 2-Aracımda LPG kiti yok. Son zamlarda malum. LPG taktırmayı düşünüyorum ve bir fiyat araştırması yaptım. Landirenzo 1600tl, BRC ve Lovato 1500 tl civarında, Atiker ise 1000tl. Atiker taktırmamın bir sakıncası olur mu? LPG taktırmamı tavsiye eder misiniz?Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkürler, saygılar.
Geri bildirimde bulunan bütün arkadaşlara çok teşekkür ederim. Aracımı Ankara'dan emekli bir polis memurundan satın aldım. Kendisi farklı sebeplerden dolayı kullanamamış ve apartmanının garajında saklamış, bu yüzden sattı. Aracın 1000km-10.000km-20.000km bakımları aracın alındığı yer olan Ankara Toyan yetkili servisinde yapılmış. Kayıtları hala Toyan'da ve bendeki garanti belgesinde kaşeli olarak mevcut. Aldığımda 25.600km de idi. 17 yıllık lastikleri araçtaydı. İşe eski lastikleri olan Bridgestone SF serisi olan ve doğal olarak artık üretilmeyen lastiklerini değiştirmekle başladım ve motor yağı ile şanzıman yağını, filtrelerini yetkili serviste değiştirdim. Ancak malum benzin çok pahalı ve tüp taktırmayı düşünmüyor da değilim çünkü günlük olarak kullanıyorum ve 7 ayda yaklaşık olarak 8000 km. yol yaptım. Atiker markasını önerir misiniz? Şimdiden cevaplarınız için teşekkürler, saygılar.
Aracı Sahibinden.com vasıtasıyla 2013 temmuz ayında buldum. Bana bakım masrafları ile birlikte aşağı yukarı 19.000 tl ye mâl oldu. (Aracımı aldıktan sonra 20.000tl teklif edildi ancak satmadığımı belirtmek isterim) 17 senelik tekerlerin değişimi, yağların değişimi, sonax boya koruma vs. Bu arada herhangi bir Toyota marka merakım yoktu, hele hele de corolla modeli hiç aklımda yoktu. İlgili sitede Corolla ilanını gördüm ve fiyatını 20.000tl olarak belirlemişlerdi ve aracı herkese de satmayacaklarını, bu aracın değerini bilen birisine satacakları ibaresini özellikle belirtmişlerdi. Çünkü bir aile arabasıydı ve onlar için çok özeldi. Burada bu araçlar için şu sonucu çıkartıyorum: Efsane kasa olarak nitelenen corollalar hakikaten çok değerli araçlar. Halâ günümüze hitap eden karizmatik, sade görüntüsüyle, sağlamlığıyla ferah ve genç klasik araçlar. Bu yüzden bir işlem yaptırırken baya baya düşünerek yapıyorum ve orjinalliğini hiç bozmuyorum. Örneğin halen orjinal teybi aracın üzerinde ve teybin daha koruma bantı çıkartılmadı, direksiyon ayar çubuğunun üzerinde dahi koruyucu poşeti durmakta. Şimdi bu araçlar için yüksek fiyatlı diyen arkadaşları da saygıyla karşılıyorum. Çünkü bende satın almadan önce böyle düşünüyordum. Ancak ben kendi aracım için konuşuyorum henüz 25.000 kmde alınmış genç klasik bir araç ve Toyota markası -ki herkesçe malum dünyanın en güvenilir beş markasından biridir- efsanevi motoru ve kasası mevzu bahis olan. Bu aracın 150.000km de olanlarına dahi 18 binlira fiyat isteyenler var. Bir de bu aracın piyasası belli. Her ürünün bir değeri, piyasası vardır. Şimdi hiçbir özelliği olmayan klasik araçlara yüzbinlerce dolar veren insanlara sen buna bu parayı neden verdin demekte yanlış çünkü onun değeri o. O araç nev-i şahsına münhasır bir araçtır. Belki 10 hava yastığı, abs ebd fren sistemi yoktur ama bir klasiktir. Tüm cevap veren arkadaşlara tekrar tekrar teşekkür ediyorum, selamlar saygılar.
.Lpg taktırıp arabaya yazık etmeyin...