Gönderen Konu: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi  (Okunma sayısı 649770 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« : Temmuz 06, 2010, 09:34:05 »
Arkadaşlar Merhaba;

Lpg sıralı otogaz sistemleri hakkında bir çok forum sitesinde bilgimiz ve tecrübemiz dahilinde bilgiler vermeye çalışıyorum.Bundan sonra Toyota Clup TR'de de lpg sıralı sistemleri hakkında bilgiye ihtiyaç duyan ya da soru ve sorunları olan forum üyeleri ile bilgi paylaşımında bulunmak üzere burdayım.Herkese iyi forumlar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Toyota Club Türkiye

LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« : Temmuz 06, 2010, 09:34:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #1 : Temmuz 06, 2010, 12:55:27 »
Mehmet Özenç,
*lpg gerçekten araca zarar veriyormu?

*Çok kaliteli diye söylenen (prins,teleflex gfi  vb.)markaların haricindeki; atiker,lavato,zavoli,brc gibi markaların arasında gerçekten bariz farklar varmı yoksa kaliteleri birbirlerine yakınmı?

*Montajda ustanın bilgi ve tecrübesi önemli mutlak lakin markaların aralarındaki kalite farkı ustanın mahareti ile ortadan kalkarmı?

Ne işle meşguldük Mehmet bey? Selamlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #2 : Temmuz 06, 2010, 16:47:11 »
Merhabalar ;

1)Lpg dönüşümü sonrası motorun lpg den dolayı zarar görmesinin temel nedeni yanlış yapılan gaz kalibrasyonu ya da ürünün yetersizliğinden kaynaklanan motordaki yanlış yanmadır.Bu yanlış yanmalardan motor için tehlikeli olan Fakir Yakıt Karışımıdır.Fakir karışım ile çalışan motorun ısısı artacaktır ,artan ısı subabların fazla aşınmasına neden olacaktı bu ise motorun iç yapısında  önemli sorunlara neden olabilir.Ayrıca yanlış yapılan lpg kalibrasyonu sonrası aracın LFT (LONG FUEL TRİM ) değeri bozulacak bu durumda aracınızın benzin çalışma prensibi değişecektir.
 Yapılması gereken nedir? Öncelikle tercih edeceğiniz ürün üst sınıf bir ürün olmalıdır(BRC ,TELEFLEX,PRINS,ZAVOLLİ,LANDİ RENZO) çünkü ürün kalitesi artıkça lpg sistemlerinin kalibrasyon sonrası hata yapma olasığı düşecektir ,siz kaliteyi düşürdükçe motordaki AFR yi lpg ye göre ayarlayan lpg ecüsünün de hata aralığı artacaktır bu ise yukarda belirttiğim sorunlara neden olabilecektir.Doğru ürünü seçtikten sonra bu ürünü en doğru biçimde montajını yapacak tecrübeli servisi seçmelisiniz ;çünkü doğru ürün yanlış ellerde daha buyuk sorunlara neden olabilir.Doğru servisten sonra son iş lpg kalibrasyonun tam ve doğru olarak yapılmasıdır .Burda şuan için lpg kalibrasyonun çok fazla detayına  girmeyecem,ilerleyen günlerde bu konularda da bilgi verebilirim.
2)Tabiki ürünler arasında çok büyük kalite farklılıkları vardır.Bunlardan en önemlileri enjektör ve yazılımdır.Üst sınıf ürünler (BRC PRİNS TELEFLEX) in kullandığı enjektörler diğerlerinden ayrılır.Diğer markalar selenoıd valfli enjektörler kullanır ,bu enjektörin tepki süreleri yavaştır ,içlerindeki yaylar zamanla esner ve motora gönderilen lpg gazının debileri değişir ,bu ise araçta fazla yakıt ,sarsıntılı çalışma ,lpg ye geçişte stop ,arıza lambası yanması gibi sorunlara neden olabilir.Fakat piyasada da selenoıd valfli enjektörler kalite kalitedir.

BRC ino3 ,kehıne gibi enjektör benzin enjektörü prensibinde çalışır ,tepki süreleri çok hızlıdır ,belli bir süre sonra debileri değişip lpg ayarını bozmazlar.Tabi ürün farklılığı sadece bu 2 üründe değil diğer tüm ürünler arasında da malzeme kalitesi ve güvenilirlik olarak büyük fark vardır.

3)Sorularınızın hepsi güzel ama bu soru daha güzel.Ustanın faktörü işçilik dışında kendini geliştirmesine göre sadece mapping yanı kalibrasyonda fark eder.Yol ayarı yapmayı bilen bır ustanın taktığı cihaz gerek motor sıhatı gerekse lpg tasarrufunda çok önemlidir.Fakat bir yere kadar.Usta kalitesi orta ya da düşük bir ürünü hatasız takıp hatasız ayarlayabilir fakat ürünün eksikliği zamanla bu ayarı bozacaktır(regulator basıncının değişmesi ,enjektör debilerinin farklılaşması vs vs ) bu durumda ustanın yaptığı ayar belli bir km gidecektir.Fakat üst sınıf ürünler iyi bir usta kadar mükemmel otokalibrasyon yapar fakat 0 hata ile hiç bir marka programlama yapamaz burda işe bir de ne yaptığını bilen bir usta girerse ,o araç uzun kmler sorunsuz lpg de kullanılabilir.

LPG sevdalısı diyebiliriz :)

Selamlar ,saygılar,iyi forumlar...
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #3 : Temmuz 06, 2010, 16:52:45 »
Peki hocam,

Aracın sessizliği,sorunsuzluğu ve performansı göz önüne alınırsa Brc'yi mi yoksa Tartarini'yi mi tavsiye edersiniz?
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Unutmayın, 5 Neden 1 Keşkeyi doğurur...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #4 : Temmuz 06, 2010, 17:23:54 »
konun çok yararlı şimdiden teşekkürler.benim sorum sıralı otogaz sistemi ile eski sistem arasındaki farklar ve çalışma prensibi nelerdir.hayırlı foorumlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #5 : Temmuz 06, 2010, 17:50:50 »
Lpg sistemleri bugüne kadar belli bir teknolojij gelişme ile kendilerini yenilemişlerdir.Sizinde belirttiğiniz gibi eski karburatörlü sistem ile yeni nesil sıralı otogaz sistemleri arasında önemli farklılıklar vardır.

Birinci nesil karbüratörlü araçlardır.Otogaz Dönüşüm sistemlerinin en basiti olan bu sistemde açık devreli LPG donanımı kullanılmaktadır.Yakıt tankından sıvı fazda alınan LPG,bir buharlaştırıcı (regülatör) yardımı ile emme manifoldunda yer alan miksere gönderilerek hava ile karıştırıldıktan sonra silindirlere yollanmaktadır. Basit olarak karbüratörlü araçlarda uygulanan sistem 1. Nesil Lpg Dönüşüm Sistemidir.Herhangi bir veri girdisi olmadan tamamen mekanik bir çalışma prensibinin hakim olduğu sistemlerdir.

 
İkincil nesil  yakıt püskürtmeli araçlardır.Bu dönüşüm sistemlerinde egzoz gazları içerisindeki oksijen miktarı ölçülerek elektronik kumanda ünitesi yardımı ile yakıt miktarı basınç düşürücüye uygun şekilde verilmektedir.

Enjeksiyonlu sistemlerde için tasarlanmış bu sistemler ile  , çeşitli motor parametreleri (devir sayısı, gaz kelebeği konumu,manıfolt basıncı, motor sıcaklığı v.b.) için verici sinyallerini değerlendiren bir elektronik kontrol ünitesi ve gaz debisini değiştiren debi ayar valfi ile tamamen elektronik bir sistem oluşturmuş sistemlerdir.Bu sistemlere sıralı otogaz sistemleri diyoruz.

Sıralı sistemdeki en önemli nokta yakıtın yanma odasına en yakın noktalar olan benzin enjektörlerinin yanından belli bir sıralamaya göre ve aracın ıhtıyacına göre yakıtı püskürtmesidir.Konuyu fazla dağıtmadan şöyle özetleyebiliriz ;otomotiv teknolojisi kendisini nasıl yeniliyorsa lpg sistemleri de kendisini araç teknolojisine göre şekillendırıyor.Umarım açıklayabilmişimdir.Selamlar...

 

ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #6 : Temmuz 06, 2010, 18:27:50 »
Tartarani sektörün kaliteli ürünüdür fakat tavsiyem Kesinlikle BRC ;teknik boyutu bir kenara bırakırsak servis ağı ve montaj sonrası hizmet için BRC .

Peki hocam,

Aracın sessizliği,sorunsuzluğu ve performansı göz önüne alınırsa Brc'yi mi yoksa Tartarini'yi mi tavsiye edersiniz?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #7 : Temmuz 06, 2010, 18:29:29 »
Sessizlik boyutu gözden kaçmış.Zavolli selenoıd valfli enjektör kullanır ,bu enjektör BRC ye nazaran sessizdir,BRC ino3 enjektör kullanır  çıkardığı ses 5 desibeldir ,motor gürültüsünün 7 desibel oldugu düşünülürse ,bu ses araç içersine gelmez.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #8 : Temmuz 06, 2010, 18:39:03 »
hocam bi derdim var benim raç sıralı lpg li ama benzindeki gibi seri değil .hatta benzine oranla nerdeyse yarısı kadar bile hızlanmıyor.?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '16
  • 23 kere teşekkür etti
  • 62 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #9 : Temmuz 06, 2010, 19:30:04 »
hocam araçta lpg takılı lft değeri %5 sft değeri -+%5-7 gibi sapıyor. bir sorun oluşturur mu?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #10 : Temmuz 06, 2010, 23:49:42 »
Mehmet kardeş eline sağlık.Brc bayisisiniz ama taktırdım atikeri ,hayırlısı bakalım.Selamlar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #11 : Temmuz 07, 2010, 09:48:36 »
LFT nin %5 olduğu için sistem bunu dengelemek için SFT nin %-7 çalışması normal.Herhangi bir sorun oluşturmaz olması gereken de budur.

hocam araçta lpg takılı lft değeri %5 sft değeri -+%5-7 gibi sapıyor. bir sorun oluşturur mu?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #12 : Temmuz 07, 2010, 09:49:22 »
Aracınız nedir? takılan sistem nedir? montaj resimlerini yollayabilir misin?

hocam bi derdim var benim raç sıralı lpg li ama benzindeki gibi seri değil .hatta benzine oranla nerdeyse yarısı kadar bile hızlanmıyor.?
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #13 : Temmuz 07, 2010, 09:52:13 »
Hayırlı olsun ,aracınızı güzel günlerde kullanın.Aklınıza takılan soru ve sorunlar için bana yazabilirsiniz.Selamlar...

Mehmet kardeş eline sağlık.Brc bayisisiniz ama taktırdım atikeri ,hayırlısı bakalım.Selamlar
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #14 : Temmuz 07, 2010, 13:39:29 »
Mehmet bey kaç seferdir aracıma lpg ayarı yaptırıyorum ama bir türlü arıza lambasını yakmasını engelleyemediler. Araç sıcakken, yani belli bir seyirden sonra kısa süreli yakıt alma gibi bir durdurmadan sonra çalıştırdığımda arıza ışığını yakabiliyor. Aracımda atiker marka tüp takılı. Bana ne yapmamı tavsiye edersiniz. (Arıza kodunu okutturduğumda fakir karışım olarak çıkıyor) Özellikle bu son yaptırdığım ayardan sonra çekiş ve silkeleme problemide baş gösterdi.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #15 : Temmuz 07, 2010, 15:24:40 »
p0171 fakir yakıt karışım arızasının nedeni gaz ayarının kısık olmasıdır.Malesef lpg servisiniz tecrübeli değil.LPG Kalibrasyonun sadece rolantide yapılan ayardan ibaret değildir.Rolantide yapılan ayar bu işin %20 dir.Aracın enjeksiyon süreleri rolantide en fazla 3 -4 milisaniyeye kadar cıkar ;ayrıca map en fazla 500 mbar olur oysa araçlar hareket halindeyken enjeksiyon süreleri 15 milisaniyenın ustune  ve de 1000 mbar map değerine ulaşır bu sebeble gaz ayarının hareket halindeyken yapılması gerek.
Üzülerek söylüyorum ustanız işi bilmiyor ;daha tecrübeli bir servise başvurun.

Mehmet bey kaç seferdir aracıma lpg ayarı yaptırıyorum ama bir türlü arıza lambasını yakmasını engelleyemediler. Araç sıcakken, yani belli bir seyirden sonra kısa süreli yakıt alma gibi bir durdurmadan sonra çalıştırdığımda arıza ışığını yakabiliyor. Aracımda atiker marka tüp takılı. Bana ne yapmamı tavsiye edersiniz. (Arıza kodunu okutturduğumda fakir karışım olarak çıkıyor) Özellikle bu son yaptırdığım ayardan sonra çekiş ve silkeleme problemide baş gösterdi.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • henüz toyota kullanmıyorum ama sevdim buraları..
  • Kan Grubu: B-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #16 : Temmuz 07, 2010, 15:43:46 »
bakalım bugün atikerin ana firmasına mail gönderdim ve problemi ve iki farklı servislerine yaptırdığım ayarların sonucunda hala problemimin çözülmediğini bildirdim. Onlardan ne cevap gelecek beni nereye yönlendirecekler merakla bekliyorum. Son yapılan ayarda dizüstü bilgisayar ile yol testide yaptı ama dediğim gibi daha da kötü oldu.
2001 vtec Civic-2000 vvt-i Corolla- 97 Efsane Kasa Gli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #17 : Temmuz 07, 2010, 15:46:01 »
Yola çıkıp ,biraz gazlayıp abi tamam 10 numara oldu dıyenlere ıtıbar etmemek gerek.Yolda yapılması gereken aracı ne fakir ne zengin bırakmadan enjeksiyon sürelerini eşitlemektir.Keşke EOBD CİHAZI kullanan /kullanmayı bilen bir servise ayar yaptırsanız tüm problem ortadan kalkacaktır.Selamlar...

bakalım bugün atikerin ana firmasına mail gönderdim ve problemi ve iki farklı servislerine yaptırdığım ayarların sonucunda hala problemimin çözülmediğini bildirdim. Onlardan ne cevap gelecek beni nereye yönlendirecekler merakla bekliyorum. Son yapılan ayarda dizüstü bilgisayar ile yol testide yaptı ama dediğim gibi daha da kötü oldu.
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 VERSO PREMIUM
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 44000
  • Model Yılı: '15
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #18 : Temmuz 07, 2010, 15:51:52 »
Mehmet bey kaç seferdir aracıma lpg ayarı yaptırıyorum ama bir türlü arıza lambasını yakmasını engelleyemediler. Araç sıcakken, yani belli bir seyirden sonra kısa süreli yakıt alma gibi bir durdurmadan sonra çalıştırdığımda arıza ışığını yakabiliyor. Aracımda atiker marka tüp takılı. Bana ne yapmamı tavsiye edersiniz. (Arıza kodunu okutturduğumda fakir karışım olarak çıkıyor) Özellikle bu son yaptırdığım ayardan sonra çekiş ve silkeleme problemide baş gösterdi.

merhaba mehmet bey alper'in bahsettiği sorun benim aracımda da var.uzun yola giderken arabayı hiç stop etmezsem sorun yok.ama stop edip 5-10dk.sonra tekrar çalıştırdığım zaman 10-15 km. içinde arıza lambasını yakıyor.veya 5-10 km benzinde gidip sonra lpg'ye gecince arıza lambasını yakmıyor fakat bu seferde trafik yoğunluğu nedeni ile 2. 3. viteste düşük devirde 5-10 dk gidip sonrasında süratlenince yine ikaz yakıyor.birde sürekli fakir karışım hatasını veriyor.arabanın çekişi ise benzine göre biraz zayıf.acaba ATİKER'den kaynaklı bir sıkıntımıdır.?
vereceğiniz bilgiler için şimdiden teşekkürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 3 kere teşekkür etti
  • 200 kere teşekkür edildi
Ynt: LPG Sıralı Sistemler Hakkında Soru-Cevap Köşesi
« Yanıtla #19 : Temmuz 07, 2010, 16:00:47 »
@Güray Gürgen ;

Malesef aynı sorun sizin aracınız içinde geçerli.Uzun yolda belli bir devirden sonra araçlar open loop a (açık döngü) geçer ve bu döngüde motor oksijen sensörü verilerine göre düzeltme yapmaz ,yani yanlış yanmayı aracın ecüsü görmez bu sebeble lambanız hareket halindeyken yanmayabilir ya da yakıt harıtasının üst kısımlarının hata aralığı azdır ;alt kısımlar ise yanlış ayarlanmıştır bu sebeble şehir içinde düşük devirlerde fakir karışımdan dolayı lamba yanacaktır.
Bu arıza lambası yanma olayı çok önemlidir ;çünkü lambanız yanıyorsa motorda yolunda gıtmeyen bir çalışma vardır ,bu hata bir de fakir karışımsa bu çok tehlıkelıdır ;çünkü zaten subab yapıları hassas olan toyotalara bır de boyle kısık yakıt gönderilirse motordakı ısı daha da artacak ve bu da subab erimesi dediğimiz kotu bır duruma neden olacak.Tabı bu hemen bir kaç bın km de olmaz ama uzun vadede zarar verecektir.

NOT : İnsanlar neden Toyota arabası alır?
CEVAP : Toyota arıza yapmaz ,parçası bozulmaz ,sizi yolda bırakmaz ;sadece bakımdan bakıma servise gidersiniz , bu sebeble lpg sistemi tercih ederken de Toyota gibi kaliteli markaları tercih edin!!!
ÖZENÇLER 2A OTOGAZ
BRC İç Anadolu ve Karadeniz Bölge Bayi ,Teknik Destek ve Lojistik Merkezi
www.ozenclerotogaz.com.tr Facebook sayfamız https://facebook.com/BRCOzenclerOtogaz