Gönderen Konu: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa  (Okunma sayısı 165123 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1000 : Mayıs 05, 2011, 21:30:07 »
Zamanın birinde arabana talip olmuştum Erhan'ım. Fiyatta anlaşamamıştık. (Bakanlık HİGM - Alper)
Lastik değişimi konusunda, ben yerli malı olsun diye :) Lassa Atrakta modelini aldım adeti 100 TL'den, hiç memnun değilim. Benim eski üzerinden çıkardığım 2006'lı Goodyearlar daha iyiydi sanki...   :asikadam:
Bi arkadaş Yokahama tavsiye etmişti. Menşei Japon mudur acaba?
Al alun Alper Başkan :D Tabi yaaa :D
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • siz bizim için kıymetlisiniz zaman az yapacak iş ç
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1001 : Mayıs 06, 2011, 10:04:53 »
mehmet bey ben de aynı sıkıntıyı yaşıyorum...frenlarini sevmiyorum......
siz bizim için kıymetlisiniz, zaman az yapacak iş çok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1002 : Mayıs 06, 2011, 10:52:28 »
mehmet bey ben de aynı sıkıntıyı yaşıyorum...frenlarini sevmiyorum......
  bu bölümde yazılanları uygulayın.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ...Toyota gibi adam
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '06
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1003 : Mayıs 06, 2011, 15:35:25 »
tesekkur ederım alper kardes bırde full sıralı lpg ttaktırsa k o ne kadar yakar acaba birde cekıste fark edermı cunku tek noktada benzınden gaza gectıgınde cok fark edıyor araba. aslında benım detaylı bır kac sorum olacak ben arabayı kasımda aldım memurum kendım arabayıda bı memurdan aldım bu tek noktadan olan lpg nın bakımı varmı herhangı bır perıyodık falan bırde arac dık rampalarda 70 e kadar dusuyor ıcınde sadece ben olmama ragmen yuk falan yok yanı bu normalmı sence araba 188.000 de ben 180.000 de aldım arabayı caba herhangı bır ıslem yaptırmam gerekıyor mu yardımcı olursanız cok memnun olurum
Çekiş gücünü etkiliyen birden fazla neden var. En önemli unsurlar bana göre sizden önceki kullanıcı ve LPG. Aracı almadan önce computest yaptırdınız mı? Yaptırdıysanız sizden önce aracın hor kullanılıp kullanılmadığını kolaylıkla anlarsınız. Ben şu an ki aracımı almadan önce aynı model ve LPG li bi toyotaya baktırdım. 97 Model Klimalı XEİ 5 yıllık BRC LPG'si mevcuttu ve 174.000 KM. Computest ölçüm beygiri 64 yani yaklaşık olarak araç motor ömrünün % 50'ını tamamlamış. Kısmet işte bir ay sonra aynı renk aynı model farklı bi araç karşıma çıktı. 97 XEİ A/C 5 yıldır LPG ile 2 el kullanmış ve 149.000 km'de, motor beygiri 94 çıktı. Allahım nazarlardan saklasın.  şükür çekişi çok güzel.  Yalnız benzindeyken  bi Konya ya gidip geldim. Çekişte sanki biraz daha faydası oldu gibi...
92 Subaru Legacy 1.8 GL (Boxer Motor)
97 Toyota Corolla XEİ AC,
04 Mazda 3 Dinamic
04 Yaris 1.0 Terra MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1004 : Mayıs 07, 2011, 01:34:47 »
64 mü :blink: 94 mü :blink: benim arabayla çıktım da 105 çıktı diye gözlerim dolu dolu oldu :blink:
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1005 : Mayıs 08, 2011, 01:07:58 »
SELEM ARKADAŞLAR 1996 GLİ FİREN LİMİTORÜ NEDEN VE NASIL BULABİLİRİM ARACIN TAMKARSIŞI ŞASEDE BULUMAN FİREN BORULARI BAYLANIYOR 5 ADET BORU GİRİŞİ VAR BİRDE POLEN VİLİTRESİ VARMIDIR  BULAMADIM YARDIMCI OLURMUSUNUZ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 98 Corolla XEI Special
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1006 : Mayıs 08, 2011, 01:36:06 »
Arkadaşlar aracın far kolunu bir kere çevirdiğim zaman hem park hemde kısalar yanıyor acaba far kolumu bozuk bozuksa nerden bulabilirim ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1007 : Mayıs 08, 2011, 14:01:06 »
Arkadaşlar öncelikle iyi günler herkese.
Başıma gelen olayı anlatayım size.
Aracımda bir süredir su eksiltme sorunu vardı. Sürekli takip ederek haftadan haftaya ya da 10 günde bir tamamlayarak devam ediyodum. Tokat'ta çalıştığım için oranın ustalarına kurcalatmak istemedim açıkçası. Devirdaimde kaçak olduğunu biliyodum. Ankara'ya arabayla ilk gittiğimde bu işi çözecektim. Neyse aradan 1 ay geçti bu şekilde kullanıyorum arabayı. Arabada son zamanlarda vitesi boşa atınca stop etme sorunu başlamıştı. Stop etmese de rolanti 200-300'e kadar düşüyodu. Stop ederse de geri çalıştırırken çok zor çalışıyordu.
Neyse Cuma akşamı Tokattan Ankara'ya gelirken ilk vukuatı Tokat'ın çıkışında yaptı. Boşa almam gerekti ışıklara yaklaşırken araba stop etti. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. Neyse çalıştıktan sonra yola koyuldum. Kırıkkale'ye yaklaştığımda bu sefer hafiften hafiften tekleme sorunu başladı. Sanki yakıta pislik karışık kafayı vurur ya araba. O şekilde. Bir süre sonra bu teklemeler artmaya başladı. Benzinde de gazda da farkeden birşey yok ikisinde de yapıyordu bunu. Bi şekilde Ankara'ya atıyım kendimi ilk iş sabah zaten sanayiye gidecektim. Tam Ankara'ya girdim Eryaman'a gitmek için otobana girdim Pursakların oraya geldim araba artık gitmem dedi. Tekleme olayı iyice büyüdü. Araba gaz yemiyo, çok şiddetli ileri geri kafa sallıyodu. En sonunda stop etti ve çalışmadı. Çekiciyi çağırdım arabayı cuma akşama bıraktık sanayiye.
Neyse dün gittim işte usta baktı. 1-2 kontrol yaptı. Radyatör kapağını açtı ve suya yağ karıştığını gördü. Krem gibi bi madde vardı yağın içinde. Gaza yüklenince su atma olayı da vardı egzozdan. Sonuç olarak conta yanığı teşhisi koydular.
Neyse motoru söküp dağıttılar ve silindir kapak contasının yandığını tespit ettiler. Arabayı bıraktım. Ne gerekiyosa yap dedim ustaya. Pazartesi akşama alacam muhtemelen arabayı.
Yalnız kafama takılan şeyler var. Şimdi bu bahsettiğim sorunlar gerçekten direk silindir kapak contasının yandığını mı gösteriyor. Tamam conta yanmış o görüldü fakat yukarıda bahsettiğim sorunların nedeni başka birşey olamaz mı. Mesela distribütör, bobin falan gibi. Ustaya sordum, sorunun kaynağı kesinlikle conta mı, başka birşey olabilir mi dedim. Hayır dedi sorunu bulduk. Kesinlikle conta dedi.
Konu hakkında fikir ve yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1008 : Mayıs 08, 2011, 14:36:23 »
tesekkurler alper abı bırde bu computest i nerde yaptırtabilirim ve maliyeti ne kadar acaba abi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1009 : Mayıs 08, 2011, 22:35:13 »
 iyi geceler ae101lerin orjinal baskı balata markası nedir acaba simdiden teşekkürler..
-Farklı olmaya çalıştıkça,farklı yönlerini kaybediyor insanlar ..'

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1010 : Mayıs 08, 2011, 22:37:49 »
iyi geceler ae101lerin orjinal baskı balata markası nedir acaba simdiden teşekkürler..

Aisin.
Opel Astra GTC

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1011 : Mayıs 08, 2011, 22:46:12 »
Arkadaşlar öncelikle iyi günler herkese.
Başıma gelen olayı anlatayım size.
Aracımda bir süredir su eksiltme sorunu vardı. Sürekli takip ederek haftadan haftaya ya da 10 günde bir tamamlayarak devam ediyodum. Tokat'ta çalıştığım için oranın ustalarına kurcalatmak istemedim açıkçası. Devirdaimde kaçak olduğunu biliyodum. Ankara'ya arabayla ilk gittiğimde bu işi çözecektim. Neyse aradan 1 ay geçti bu şekilde kullanıyorum arabayı. Arabada son zamanlarda vitesi boşa atınca stop etme sorunu başlamıştı. Stop etmese de rolanti 200-300'e kadar düşüyodu. Stop ederse de geri çalıştırırken çok zor çalışıyordu.
Neyse Cuma akşamı Tokattan Ankara'ya gelirken ilk vukuatı Tokat'ın çıkışında yaptı. Boşa almam gerekti ışıklara yaklaşırken araba stop etti. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. Neyse çalıştıktan sonra yola koyuldum. Kırıkkale'ye yaklaştığımda bu sefer hafiften hafiften tekleme sorunu başladı. Sanki yakıta pislik karışık kafayı vurur ya araba. O şekilde. Bir süre sonra bu teklemeler artmaya başladı. Benzinde de gazda da farkeden birşey yok ikisinde de yapıyordu bunu. Bi şekilde Ankara'ya atıyım kendimi ilk iş sabah zaten sanayiye gidecektim. Tam Ankara'ya girdim Eryaman'a gitmek için otobana girdim Pursakların oraya geldim araba artık gitmem dedi. Tekleme olayı iyice büyüdü. Araba gaz yemiyo, çok şiddetli ileri geri kafa sallıyodu. En sonunda stop etti ve çalışmadı. Çekiciyi çağırdım arabayı cuma akşama bıraktık sanayiye.
Neyse dün gittim işte usta baktı. 1-2 kontrol yaptı. Radyatör kapağını açtı ve suya yağ karıştığını gördü. Krem gibi bi madde vardı yağın içinde. Gaza yüklenince su atma olayı da vardı egzozdan. Sonuç olarak conta yanığı teşhisi koydular.
Neyse motoru söküp dağıttılar ve silindir kapak contasının yandığını tespit ettiler. Arabayı bıraktım. Ne gerekiyosa yap dedim ustaya. Pazartesi akşama alacam muhtemelen arabayı.
Yalnız kafama takılan şeyler var. Şimdi bu bahsettiğim sorunlar gerçekten direk silindir kapak contasının yandığını mı gösteriyor. Tamam conta yanmış o görüldü fakat yukarıda bahsettiğim sorunların nedeni başka birşey olamaz mı. Mesela distribütör, bobin falan gibi. Ustaya sordum, sorunun kaynağı kesinlikle conta mı, başka birşey olabilir mi dedim. Hayır dedi sorunu bulduk. Kesinlikle conta dedi.
Konu hakkında fikir ve yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
erhan bey geçmiş olsun
NE MUTLU TÜRKÜM DİYENE!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1012 : Mayıs 08, 2011, 22:50:28 »
Aisin.
biz dyson die duymustuk erhan abi teşekkürler.. bu arada geçmiş olsun.
-Farklı olmaya çalıştıkça,farklı yönlerini kaybediyor insanlar ..'

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • (Toyota Corolla 1996-Volkswagen Jetta 2008)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 131000
  • Model Yılı: '08
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1013 : Mayıs 08, 2011, 22:59:34 »
Arkadaşlar öncelikle iyi günler herkese.
Başıma gelen olayı anlatayım size.
Aracımda bir süredir su eksiltme sorunu vardı. Sürekli takip ederek haftadan haftaya ya da 10 günde bir tamamlayarak devam ediyodum. Tokat'ta çalıştığım için oranın ustalarına kurcalatmak istemedim açıkçası. Devirdaimde kaçak olduğunu biliyodum. Ankara'ya arabayla ilk gittiğimde bu işi çözecektim. Neyse aradan 1 ay geçti bu şekilde kullanıyorum arabayı. Arabada son zamanlarda vitesi boşa atınca stop etme sorunu başlamıştı. Stop etmese de rolanti 200-300'e kadar düşüyodu. Stop ederse de geri çalıştırırken çok zor çalışıyordu.
Neyse Cuma akşamı Tokattan Ankara'ya gelirken ilk vukuatı Tokat'ın çıkışında yaptı. Boşa almam gerekti ışıklara yaklaşırken araba stop etti. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. Neyse çalıştıktan sonra yola koyuldum. Kırıkkale'ye yaklaştığımda bu sefer hafiften hafiften tekleme sorunu başladı. Sanki yakıta pislik karışık kafayı vurur ya araba. O şekilde. Bir süre sonra bu teklemeler artmaya başladı. Benzinde de gazda da farkeden birşey yok ikisinde de yapıyordu bunu. Bi şekilde Ankara'ya atıyım kendimi ilk iş sabah zaten sanayiye gidecektim. Tam Ankara'ya girdim Eryaman'a gitmek için otobana girdim Pursakların oraya geldim araba artık gitmem dedi. Tekleme olayı iyice büyüdü. Araba gaz yemiyo, çok şiddetli ileri geri kafa sallıyodu. En sonunda stop etti ve çalışmadı. Çekiciyi çağırdım arabayı cuma akşama bıraktık sanayiye.
Neyse dün gittim işte usta baktı. 1-2 kontrol yaptı. Radyatör kapağını açtı ve suya yağ karıştığını gördü. Krem gibi bi madde vardı yağın içinde. Gaza yüklenince su atma olayı da vardı egzozdan. Sonuç olarak conta yanığı teşhisi koydular.
Neyse motoru söküp dağıttılar ve silindir kapak contasının yandığını tespit ettiler. Arabayı bıraktım. Ne gerekiyosa yap dedim ustaya. Pazartesi akşama alacam muhtemelen arabayı.
Yalnız kafama takılan şeyler var. Şimdi bu bahsettiğim sorunlar gerçekten direk silindir kapak contasının yandığını mı gösteriyor. Tamam conta yanmış o görüldü fakat yukarıda bahsettiğim sorunların nedeni başka birşey olamaz mı. Mesela distribütör, bobin falan gibi. Ustaya sordum, sorunun kaynağı kesinlikle conta mı, başka birşey olabilir mi dedim. Hayır dedi sorunu bulduk. Kesinlikle conta dedi.
Konu hakkında fikir ve yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Erhan abi geçmiş olsun bizim eski xei de su eksiltiyodu öyle sattık gitti :)
Volkswagen Jetta
2008 Primeline Man
102 Hp / 148 Nm
Derin Siyah

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1014 : Mayıs 09, 2011, 11:38:42 »
Geçmiş olsun Erhan, bana göre ateşleme sisteminde de bir sıkıntı olabilir.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1015 : Mayıs 09, 2011, 15:53:47 »
Arkadaşlar öncelikle iyi günler herkese.
Başıma gelen olayı anlatayım size.
Aracımda bir süredir su eksiltme sorunu vardı. Sürekli takip ederek haftadan haftaya ya da 10 günde bir tamamlayarak devam ediyodum. Tokat'ta çalıştığım için oranın ustalarına kurcalatmak istemedim açıkçası. Devirdaimde kaçak olduğunu biliyodum. Ankara'ya arabayla ilk gittiğimde bu işi çözecektim. Neyse aradan 1 ay geçti bu şekilde kullanıyorum arabayı. Arabada son zamanlarda vitesi boşa atınca stop etme sorunu başlamıştı. Stop etmese de rolanti 200-300'e kadar düşüyodu. Stop ederse de geri çalıştırırken çok zor çalışıyordu.
Neyse Cuma akşamı Tokattan Ankara'ya gelirken ilk vukuatı Tokat'ın çıkışında yaptı. Boşa almam gerekti ışıklara yaklaşırken araba stop etti. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. Neyse çalıştıktan sonra yola koyuldum. Kırıkkale'ye yaklaştığımda bu sefer hafiften hafiften tekleme sorunu başladı. Sanki yakıta pislik karışık kafayı vurur ya araba. O şekilde. Bir süre sonra bu teklemeler artmaya başladı. Benzinde de gazda da farkeden birşey yok ikisinde de yapıyordu bunu. Bi şekilde Ankara'ya atıyım kendimi ilk iş sabah zaten sanayiye gidecektim. Tam Ankara'ya girdim Eryaman'a gitmek için otobana girdim Pursakların oraya geldim araba artık gitmem dedi. Tekleme olayı iyice büyüdü. Araba gaz yemiyo, çok şiddetli ileri geri kafa sallıyodu. En sonunda stop etti ve çalışmadı. Çekiciyi çağırdım arabayı cuma akşama bıraktık sanayiye.
Neyse dün gittim işte usta baktı. 1-2 kontrol yaptı. Radyatör kapağını açtı ve suya yağ karıştığını gördü. Krem gibi bi madde vardı yağın içinde. Gaza yüklenince su atma olayı da vardı egzozdan. Sonuç olarak conta yanığı teşhisi koydular.
Neyse motoru söküp dağıttılar ve silindir kapak contasının yandığını tespit ettiler. Arabayı bıraktım. Ne gerekiyosa yap dedim ustaya. Pazartesi akşama alacam muhtemelen arabayı.
Yalnız kafama takılan şeyler var. Şimdi bu bahsettiğim sorunlar gerçekten direk silindir kapak contasının yandığını mı gösteriyor. Tamam conta yanmış o görüldü fakat yukarıda bahsettiğim sorunların nedeni başka birşey olamaz mı. Mesela distribütör, bobin falan gibi. Ustaya sordum, sorunun kaynağı kesinlikle conta mı, başka birşey olabilir mi dedim. Hayır dedi sorunu bulduk. Kesinlikle conta dedi.
Konu hakkında fikir ve yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Yaklaşık 3 ay evvel efsane sabahları çalışıyor ama hararet ortaya gelinceye dek ayağımı pedaldan çekince stop ediyordu.Tekrar çalıştırmak istediğimde Gazda da benzindede uzun marşlar neticesi güç bela çalışıyor ama aynı şekilde ayağımı gazdan çekince stop.Neyse bir sabah yine çalıştırdım bir baktım alltan kahverengi bir sıvı yerleri ıslamış.İnceledim yağ değil.Antifriz.Hortumları kontrol etttim.Sağlam.Çektim bir tamirciye .Devir daim değişecek dedi.Stop etme neden dedim.Boğaz kelebeği temizlendi,adaptasyonu yapıldı.Olmadı ısı müşürü değişti.Ertesi sabah aynı.Son olarak devirdaimi değiştirdim.Şükür bitti.Ne önemli bir parça imiş devirdaim.
Söylesem tesiri yok.sussam gönül razı değil,
                                                          FUZULİ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ...Toyota gibi adam
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '06
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1016 : Mayıs 09, 2011, 17:28:06 »
Arkadaşlar öncelikle iyi günler herkese.
Başıma gelen olayı anlatayım size.
Aracımda bir süredir su eksiltme sorunu vardı. Sürekli takip ederek haftadan haftaya ya da 10 günde bir tamamlayarak devam ediyodum. Tokat'ta çalıştığım için oranın ustalarına kurcalatmak istemedim açıkçası. Devirdaimde kaçak olduğunu biliyodum. Ankara'ya arabayla ilk gittiğimde bu işi çözecektim. Neyse aradan 1 ay geçti bu şekilde kullanıyorum arabayı. Arabada son zamanlarda vitesi boşa atınca stop etme sorunu başlamıştı. Stop etmese de rolanti 200-300'e kadar düşüyodu. Stop ederse de geri çalıştırırken çok zor çalışıyordu.
Neyse Cuma akşamı Tokattan Ankara'ya gelirken ilk vukuatı Tokat'ın çıkışında yaptı. Boşa almam gerekti ışıklara yaklaşırken araba stop etti. Çalıştırana kadar göbeğim çatladı. Neyse çalıştıktan sonra yola koyuldum. Kırıkkale'ye yaklaştığımda bu sefer hafiften hafiften tekleme sorunu başladı. Sanki yakıta pislik karışık kafayı vurur ya araba. O şekilde. Bir süre sonra bu teklemeler artmaya başladı. Benzinde de gazda da farkeden birşey yok ikisinde de yapıyordu bunu. Bi şekilde Ankara'ya atıyım kendimi ilk iş sabah zaten sanayiye gidecektim. Tam Ankara'ya girdim Eryaman'a gitmek için otobana girdim Pursakların oraya geldim araba artık gitmem dedi. Tekleme olayı iyice büyüdü. Araba gaz yemiyo, çok şiddetli ileri geri kafa sallıyodu. En sonunda stop etti ve çalışmadı. Çekiciyi çağırdım arabayı cuma akşama bıraktık sanayiye.
Neyse dün gittim işte usta baktı. 1-2 kontrol yaptı. Radyatör kapağını açtı ve suya yağ karıştığını gördü. Krem gibi bi madde vardı yağın içinde. Gaza yüklenince su atma olayı da vardı egzozdan. Sonuç olarak conta yanığı teşhisi koydular.
Neyse motoru söküp dağıttılar ve silindir kapak contasının yandığını tespit ettiler. Arabayı bıraktım. Ne gerekiyosa yap dedim ustaya. Pazartesi akşama alacam muhtemelen arabayı.
Yalnız kafama takılan şeyler var. Şimdi bu bahsettiğim sorunlar gerçekten direk silindir kapak contasının yandığını mı gösteriyor. Tamam conta yanmış o görüldü fakat yukarıda bahsettiğim sorunların nedeni başka birşey olamaz mı. Mesela distribütör, bobin falan gibi. Ustaya sordum, sorunun kaynağı kesinlikle conta mı, başka birşey olabilir mi dedim. Hayır dedi sorunu bulduk. Kesinlikle conta dedi.
Konu hakkında fikir ve yorumlarınızı bekliyorum arkadaşlar.
Geçmiş olsun kardeşim. Üzüldüm valla. Allahım kaza bela vermesin gerisi hallolur inşallah.
92 Subaru Legacy 1.8 GL (Boxer Motor)
97 Toyota Corolla XEİ AC,
04 Mazda 3 Dinamic
04 Yaris 1.0 Terra MMT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 1995-Toyota Gli
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1017 : Mayıs 10, 2011, 09:51:50 »
Arkadaşlar, hepiniz gibi ben de aracımın temiz olmasına önem veriyorum. Ama temizledikten kısa bir süre sonra, bir kaç gün gibi, aracın içi müthiş toz oluyor. Yaz kış böyle.  Bu da beni rahatsız ediyor. Acaba bu toz kapı lastiklerinden mi oluyor?
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1018 : Mayıs 10, 2011, 10:13:26 »
Erhan bey geçmiş olsun.AE101 kasalar kolay kolay conta yakmaz .Muhtemelen kullandıgınız antifiriz sahte olablir sahte antifirizler contayı eritiyor motor bloguna zarar veriyor.Devir daim kolay kolay arıza vermez.Arıza verdimide hemen degiştirilmesi gerek yoksa daha büyük masraflar açabilir.
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ...Toyota gibi adam
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 220000
  • Model Yılı: '06
Ynt: Ynt: toyota corolla eski kasa sahipleri burayaa
« Yanıtla #1019 : Mayıs 10, 2011, 11:30:46 »
64 mü :blink: 94 mü :blink: benim arabayla çıktım da 105 çıktı diye gözlerim dolu dolu oldu :blink:
Türkay kardeş, senin arabanın pahalı zevkleri var sanırım, benzin gibi  :D Bizim araçların 5 yıldır LPG den boğazları tıkanmış. Buna da şükür  :olu:
105 çok iyi bir ölçüm maşallah. Aman nazar değmesin.  :alkis:
92 Subaru Legacy 1.8 GL (Boxer Motor)
97 Toyota Corolla XEİ AC,
04 Mazda 3 Dinamic
04 Yaris 1.0 Terra MMT