Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152258 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #860 : Ekim 21, 2010, 20:30:18 »
salih araban gayet iyidir.bunların birkısmında fabrikasyon olarak bu yağ eksiltme problemi var.benim tahminim segmanlar yumuşak ve çabuk aşınıyor.20/50 kullanırsan yağ eksiltmesi azalır,ilk fırsatta çok iyi bir motorcu bul orijinal standard sekman taktır ayrıca sibob gayd lastiklerini(orj.) değiştir.sana 300-400 e mal olur moralin bozulmasın.20/50 nin motora hiç bir zararı olmaz benim ae 101 in kitabında yağ seçenekleri arasında 20/50 de var.

Atilla amca, bu sefer yazdıklarına katılmıyorum. Neredeyse her araba da her motor yağını (farklı visikotize olarak) kullanmak mümkündür. Ancak motor yağı seçilirken, motorun teknolojisi ve bulunulan iklim koşullarını değerlendirmek gerekir. Yani rusyada corolla kullanan için en iyi yağ 0W-20 (örnek olarak) iken, benim için (bulunduğum bölgede tropikal iklim koşulları var) 0W-20 kullanmak kadar büyük bir saçmalık olmaz. Kullanım kitapçıkları, satış alanı olarak çok geniş bir bölgeye yayıldığı için, sadece genel bir bilgi vermektedir. Ya da her ikimiz aymı bölgede bile olsak senin için en iyi visikotize 5W-40 iken (senin normal devir aralığında sürdüğünü varsayarak), benim için 5W-50 (farzedelim ki bende çok yüksek devirlerde kullanıyorum) olabilir.
Kalın motor yağı kullanarak motorun yağ yakması tamir edilmez, tabiki yağın daha kalın olması nedeniyle yakılan yağ miktarı azalacaktır ancak diğer taraftan uygun olmayan yağ nedeniyle halihazırda başlamış olanyıpranma düzeyi çok daha hızlı artacaktır. Hele ki, en az yarı sentetik yağ kullanılması tavsiye edilen bir araçta, minarel yağa dönmek bunu daha da hızlandırır
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #861 : Ekim 21, 2010, 21:28:37 »
Mehmetciğim yazdıklarının bir kısmına aynen katılıyorum bir kısmına katılmıyorum.kalın yağın aşınmayı arttırması arttırması söz konusu olamaz.bmw servislerine bak castrolun 10w60 performans yağlarını göreceksin.yağ firmalarının yeni listelerine bak 5w50,10w50 yağların üretime başladığını görürsün.biz eski otomobilciler araba yağ yakmaya başlayınca yağın numarasını arttırırız.sentetik yağlar ilk çıktığında 0w30 du,bunuda soğukta rahat çalışsın diye değil sentetik yağ teknolojisi buna imkan verdiğinden yaptılar.şimdilerde 5w... yağları başardılar.yakında 10w... sentetik yağlarda piyasaya çıkacak.şimdide var ama yaygınlaşacak.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #862 : Ekim 21, 2010, 21:30:07 »
Mehmetciğim yazdıklarının bir kısmına aynen katılıyorum bir kısmına katılmıyorum.kalın yağın aşınmayı arttırması arttırması söz konusu olamaz.bmw servislerine bak castrolun 10w60 performans yağlarını göreceksin.yağ firmalarının yeni listelerine bak 5w50,10w50 yağların üretime başladığını görürsün.biz eski otomobilciler araba yağ yakmaya başlayınca yağın numarasını arttırırız.sentetik yağlar ilk çıktığında 0w30 du,bunuda soğukta rahat çalışsın diye değil sentetik yağ teknolojisi buna imkan verdiğinden yaptılar.şimdilerde 5w... yağları başardılar.yakında 10w... sentetik yağlarda piyasaya çıkacak.şimdide var ama yaygınlaşacak.

Atilla amca mühim olan ilk yağlama değilmi oyüzden kalın yağ daha uzun sürede çıkmazmı yukarı ???
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #863 : Ekim 21, 2010, 21:37:17 »
Ercümentim yağların wiskozitesi hiçbir zaman motora zarar verecek kadar yüksek üretilmez.reklam kampanyalarına inanmayın.sen mesela bor a çok meraklısın 20W50 koysan çok daha iyi.çünkü bor zaten viskoziteyi arttırıyor ayrıca zarar verme olasığı yüksek.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #864 : Ekim 21, 2010, 21:48:37 »
Ercümentim yağların wiskozitesi hiçbir zaman motora zarar verecek kadar yüksek üretilmez.reklam kampanyalarına inanmayın.sen mesela bor a çok meraklısın 20W50 koysan çok daha iyi.çünkü bor zaten viskoziteyi arttırıyor ayrıca zarar verme olasığı yüksek.

bor olayı denedik oyüzden meraklıyım amcacım yoksa diğer katkılara bakıyorum hiç beğenmiyorum bende babamda baya araştırdık yoksa koymıcaktık ama sonuçta yağ yakma olayını kesti memnunuz :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #865 : Ekim 21, 2010, 22:17:05 »
inşallah uzun vadede zararını görmezsiniz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #866 : Ekim 21, 2010, 22:17:52 »
inşallah uzun vadede zararını görmezsiniz.

inşallah :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #867 : Ekim 22, 2010, 15:54:23 »
Atilla amca sanırım beni yanlış anladın yada ben tam olarak anlatamadım. ilk cümlede "neredeyse her motor için her visikotizenin uygun olacağını" belirtmiştim. Ama senin bahsettiğin madeni yağ olayı, çok farklı bir durum. Eğer bir grafik yada teknik çizim bulabilirsem, buraya eklerim, o zaman aradaki farkı daha iyi anlayabiliriz. Madeni yağlarda, yağ molekülleri arasında benzerlik çok azdır ama tam sentetik yağlarda neredeyse her molekül birbirinin aynıdır. Asıl demek istediğim bu konu ile ilgili

Düzenleme: bir motor yağı üreticisinin web sayfasında istediğim gibi bir çizim buldum. Konu aslında çizimdeki gibi çok basit

Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #868 : Ekim 22, 2010, 17:23:54 »
Şimdi şöyle bir durum var. Eskiden motor yağ yakmaya başlayınca motor bitmiş demekti. (Motoru kurtarma umudu yok yani) Kalın yağ koyarken amaç orada "yağ bitmesin".. motor tamamen bitene kadar böyle idare edeyim motoru yakmadan.. düşünce buydu...

Şimdiki motorlar da yağlar da farklı ve "yağ yakma farkı nedenlerle ortaya çıkabiliyor.
O yüzden şimdi amaç "yağ bitmesin" değil "motor bitmesin". Ve gerçekten motor ömrünü uzatmak mümkün olabiliyor.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #869 : Ekim 22, 2010, 18:57:33 »
Ahmet bey kardeşim arabanın yağ eksiltmesi üç sebebten olur ve bu hangi motor ve teknoloji olursa olsun benim bilgime göre değişmez tabiki bilgim dışında sebebler varsa diyecek birşey yok.1-sekmanların ve silindirlerin aşınması2-sibop gayt lastiklerinin aşınması 3-çok yüksek devirde motorun kullanılması.en az 15-20 kere motor rektifiye ettirdiğimden, biraz, bazılarınca ukalalık olarak algınabilecek görüşlerim oluyor.benim maksadım bugünkü sağlam araba üreten teknoloji yüzünden otomobil bilgisi az olan gençlere tecrübe enjekte etmek.çünkü bir araba alınıyor bakımdan bakıma servise gidiliyor,fakat oradada arabanın yanında durulamıyor,tamirciyle konuşma imkanı olmuyor,arabalar sağlam olduğundan arıza yapmıyor hatta lastik bile patlamıyor.benim kız RAV 4 aldı 4 senede değil arıza lastik dahi patlamadı.sürücü artık bizim zamanımızdaki gibi tecrübe kazanamıyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #870 : Ekim 22, 2010, 19:11:21 »
Mehmetciğim çok güzel bir çalışma yapmışsın tebrik ediyorum.fakat birde içine bor katılmış yağın molekül yapısını gösteren grafik eksik.çünkü ben bor katılmasına karşıyım,yoksa sentetik yağın üstünlüğü ile ilgili takıntım yok.ful sentetik yağın esas özelliği yüksek hararete dayanmasıdır bu tartışılmaz bir özelliktir hararette yatak sarmasını ve sekmanların bozulmasını büyük ölçüde engeller.yegane eksikliği ilk viskozitesinin düşük olması ve bu yüzden çok kilometre yapmış motorlarda eksiltmeye ve yatak vuruntusuna sebep olabilmesidir.eğer 10w40 sentetik üretirlerse bende conta ve keçelerde bozulma riskini göze alarak o yağı kullanırım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #871 : Ekim 22, 2010, 23:06:27 »
salih araban gayet iyidir.bunların birkısmında fabrikasyon olarak bu yağ eksiltme problemi var.benim tahminim segmanlar yumuşak ve çabuk aşınıyor.20/50 kullanırsan yağ eksiltmesi azalır,ilk fırsatta çok iyi bir motorcu bul orijinal standard sekman taktır ayrıca sibob gayd lastiklerini(orj.) değiştir.sana 300-400 e mal olur moralin bozulmasın.20/50 nin motora hiç bir zararı olmaz benim ae 101 in kitabında yağ seçenekleri arasında 20/50 de var.
Abi bu gün yetkili servise gösterdim arabayı. Maalesef "Sekmanların değişmesi gerekiyor" dediler. Keşke 300-400'e maal olsa. "En az 2000 TL masraf olur" dediler. Artık bir özel servise yaptıracağım birkaç ay sonra. Orada 800-900'e olur demişlerdi. Ben "Toyota problemsiz, sağlam araba" diye almıştım. Ancak hiçbir arabanın çıkarmadığı problem çıkardı bana. :-( Arabayı bir ilçeden aldığım için servise gösterememiştim alırken. (Güya) bir japon ustasına gösterdim. "Araba iyi, bu arabalar 400-500 bin km'ye kadar problem çıkarmaz" demişti. O usta(!)nın azizliğine uğradım maalesef!...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #872 : Ekim 23, 2010, 10:10:42 »
Abi bu gün yetkili servise gösterdim arabayı. Maalesef "Sekmanların değişmesi gerekiyor" dediler. Keşke 300-400'e maal olsa. "En az 2000 TL masraf olur" dediler. Artık bir özel servise yaptıracağım birkaç ay sonra. Orada 800-900'e olur demişlerdi. Ben "Toyota problemsiz, sağlam araba" diye almıştım. Ancak hiçbir arabanın çıkarmadığı problem çıkardı bana. :-( Arabayı bir ilçeden aldığım için servise gösterememiştim alırken. (Güya) bir japon ustasına gösterdim. "Araba iyi, bu arabalar 400-500 bin km'ye kadar problem çıkarmaz" demişti. O usta(!)nın azizliğine uğradım maalesef!...

Salih abicim gerek yok aman diyim bizimkide eksiltiyordu Atilla amcanın dediği gibi ya tam sentetik motor yağı koy yada 10w40 yağın içine bor power koy ama 2000tl bayılmana gerek yok bunlar ilk vvt-i'lardan olduğundan böyle pistonlar segman araları bildiğim kadarıyla geniş ordan yağ geçip yanıyor ama motorlar bitik değil oraları dediğim gibi tam sentetik motor yağı veya 10w40la iblikte bor kapattığı için sakmasına mani oluyor dediğimizi bir uygula sen ne 1000tl nede 2000tl boşuna vericek paran yok eğer olsaydı 2002 model arabaya binmezsin diye düşünüyorum :) saygılar :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #873 : Ekim 23, 2010, 22:49:19 »
Salih abicim gerek yok aman diyim bizimkide eksiltiyordu Atilla amcanın dediği gibi ya tam sentetik motor yağı koy yada 10w40 yağın içine bor power koy ama 2000tl bayılmana gerek yok bunlar ilk vvt-i'lardan olduğundan böyle pistonlar segman araları bildiğim kadarıyla geniş ordan yağ geçip yanıyor ama motorlar bitik değil oraları dediğim gibi tam sentetik motor yağı veya 10w40la iblikte bor kapattığı için sakmasına mani oluyor dediğimizi bir uygula sen ne 1000tl nede 2000tl boşuna vericek paran yok eğer olsaydı 2002 model arabaya binmezsin diye düşünüyorum :) saygılar :)

Ya Ercüment kardeş ben de arabalarda bu yağ eksiltme işine çok takıyorum işte. Araba yağ yaktı mı gıcık oluyorum. Tamir ettirmeyince içim rahat etmeyecek. Ben daha çok aldatıldığıma sinir oluyorum. O "Japoncu usta"nın sözüne kandım valla. >:( Aslında duymuştum 2001-2002 Corollalarda bu problemin olduğunu ama yeni kasalarda yok sanıyordum. :argh: Dediğini deneyeceğim ama pek ümidim de yok. Bor power bu kadar mucizevi bişeymi ki?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #874 : Ekim 23, 2010, 22:50:47 »
Salih abicim gerek yok aman diyim bizimkide eksiltiyordu Atilla amcanın dediği gibi ya tam sentetik motor yağı koy yada 10w40 yağın içine bor power koy ama 2000tl bayılmana gerek yok bunlar ilk vvt-i'lardan olduğundan böyle pistonlar segman araları bildiğim kadarıyla geniş ordan yağ geçip yanıyor ama motorlar bitik değil oraları dediğim gibi tam sentetik motor yağı veya 10w40la iblikte bor kapattığı için sakmasına mani oluyor dediğimizi bir uygula sen ne 1000tl nede 2000tl boşuna vericek paran yok eğer olsaydı 2002 model arabaya binmezsin diye düşünüyorum :) saygılar :)

Ya Ercüment kardeş ben de arabalarda bu yağ eksiltme işine çok takıyorum işte. Araba yağ yaktı mı gıcık oluyorum. Tamir ettirmeyince içim rahat etmeyecek. Ben daha çok aldatıldığıma sinir oluyorum. O "Japoncu usta"nın sözüne kandım valla. Aslında duymuştum 2001-2002 Corollalarda bu problemin olduğunu ama yeni kasalarda yok sanıyordum. Dediğini deneyeceğim ama pek ümidim de yok. Bor power bu kadar mucizevi bişeymi ki?


Yazım niya alıntının içinde çıkmış ya :-(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #875 : Ekim 23, 2010, 22:56:45 »
Mucizevi değil ama yani pistonlarla segman aralarını dolduruyor bu sayede yakmıyorbunu bilidiğim kadarıyla tam sentetik yağlarda sağlıyor ama biz bor power kullandık sesi azaldı dedikleri gibi bi performansa etkisi olmuyor ama yakıt düşürüyor :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #876 : Ekim 23, 2010, 23:00:15 »
Deneyeceğim bakalım. Düzelirse 1000-TL masraftan kurtulurum. Düzelmezse 120-130 TL fazladan masraf olacak. Gözel alacağım artık ne yapalım!...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #877 : Ekim 23, 2010, 23:01:33 »
Deneyeceğim bakalım. 120-130 TL'yi riske atacağım. :wacko:

ama uyarıyım Salih abi bizim ilk koymada azaltmıştı 2. koyuşta kesti ayrıca arabayı çok kullanıyormusun ???
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #878 : Ekim 23, 2010, 23:05:45 »
Yılda 10.000 km civarı kullanıyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #879 : Ekim 23, 2010, 23:10:11 »
Yılda 10.000 km civarı kullanıyorum.

valla iyiymiş aslındada hiç belli olmaz belki ilk koymada keser belkide 2. koymada ama sen bilirsin yinede ;) ama sakın dert etme kullan fazla sıkıştırmadan arabanı ;)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)