Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152272 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #880 : Ekim 23, 2010, 23:13:39 »
Eyvallah kardeş. Sağol ilgilendiğin için...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #881 : Ekim 23, 2010, 23:22:27 »
Eyvallah kardeş. Sağol ilgilendiğin için...

Rica ederim abicim bide sizin arabanız benim resmimdekindenmi yoksa bir üst kasasındanmı ???
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #882 : Ekim 23, 2010, 23:26:45 »
Bir üst kasadan.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #883 : Ekim 23, 2010, 23:28:00 »
Bir üst kasadan.

Peki teşekkür ederim abi :)

Dediğim gibi ya tam sentetik motor yağı al kullan yada 10w40 motor yağı alıp bor power koy :)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #884 : Ekim 24, 2010, 22:48:57 »
Yag eksiltiyorsa Bor Power gibi pansuman tedbirler ise yaramaz. Ben de kullandim, ama yag eksiltme sebebiyle degil.
Kedi gozlu Corolla'larin cogunda bu problem var.
En iyisi arac alirken bu modellere dikkat etmek, mumkunse almamak, almaya karar verdi iseniz de motordan anlayan birine tepeden tirnaga bir kontrolden gecirtmek.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #885 : Ekim 24, 2010, 23:30:44 »
diğer forumlardada borun yağ eksiltmeye bir faydası olmadığı yazıyor.bora her yağ değişiminde dünya kadar para vereceğinize sekmanları ve gayd lastiklerini değiştirtin.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #886 : Ekim 25, 2010, 03:53:09 »
Mehmetciğim çok güzel bir çalışma yapmışsın tebrik ediyorum.fakat birde içine bor katılmış yağın molekül yapısını gösteren grafik eksik.çünkü ben bor katılmasına karşıyım,yoksa sentetik yağın üstünlüğü ile ilgili takıntım yok.ful sentetik yağın esas özelliği yüksek hararete dayanmasıdır bu tartışılmaz bir özelliktir hararette yatak sarmasını ve sekmanların bozulmasını büyük ölçüde engeller.yegane eksikliği ilk viskozitesinin düşük olması ve bu yüzden çok kilometre yapmış motorlarda eksiltmeye ve yatak vuruntusuna sebep olabilmesidir.eğer 10w40 sentetik üretirlerse bende conta ve keçelerde bozulma riskini göze alarak o yağı kullanırım.

Atilla amca, sanırım bir yanlış anlaşılma daha var. Ben herhangibir katkı maddesi eklenmesini de tavsiye etmiyorum. Daha önceki sayfalarda bunu belirtmiştim (sanırım o zaman siz forumumuza daha üye olmamıştınız). Bırakın katkı maddesini, aynı özellikleri taşıyan farklı markaların bile birbirine karıştırılmasına karşıyım :) Çünkü hangi yağ yada marka olursa olsun, birbirine karıştırıldığı zaman, "tutarsız molekül boyut" diye açıklanan yukardaki grafiğe yakın bir görünüm oluşturacaktır.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #887 : Ekim 25, 2010, 11:59:45 »
Mehmetciğim seni tebrik ediyorum.bir bor furyasıdır gidiyor ,dünya kadar para veriliyor üstelik motora ne kadar zarar vereceğini bilmeden.koskoca petrol şirketleri yağa her türlü katkıları titiz araştırmalarla koydukları halde.10w40 koyuyorlar borla 20w50 ye çıkarıyorlar viskoziteyi.o kadar para vereceklerine direk 20w50 iyi bir marka yağ koysalar hem yaş eksiltmesi azalacak hemde cepleri bayram yapacak.bir tek dikkat edilecek şey yağı 5000 km değiştirmek.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #888 : Ekim 26, 2010, 12:03:46 »
Ahmet bey kardeşim arabanın yağ eksiltmesi üç sebebten olur ve bu hangi motor ve teknoloji olursa olsun benim bilgime göre değişmez tabiki bilgim dışında sebebler varsa diyecek birşey yok.1-sekmanların ve silindirlerin aşınması2-sibop gayt lastiklerinin aşınması 3-çok yüksek devirde motorun kullanılması.en az 15-20 kere motor rektifiye ettirdiğimden, biraz, bazılarınca ukalalık olarak algınabilecek görüşlerim oluyor.benim maksadım bugünkü sağlam araba üreten teknoloji yüzünden otomobil bilgisi az olan gençlere tecrübe enjekte etmek.çünkü bir araba alınıyor bakımdan bakıma servise gidiliyor,fakat oradada arabanın yanında durulamıyor,tamirciyle konuşma imkanı olmuyor,arabalar sağlam olduğundan arıza yapmıyor hatta lastik bile patlamıyor.benim kız RAV 4 aldı 4 senede değil arıza lastik dahi patlamadı.sürücü artık bizim zamanımızdaki gibi tecrübe kazanamıyor.
Haklısınız estafurullah tecrübeye tabi ki saygı duyarız. Eski çilekeş motorları özlüyoruz. Ben özellikle kaputun altında bir sürü boş yer olmasını özlüyorum.
Bu linkteki kaynak yağ eksiltme sorunu için tam 40 neden saymış: http://www.smartsynthetics.com/motor_oil_consumption.htm  Bunların bir kısmı eski motorlarda da geçerli, bir kısmı ise maalesef yeni motor mimarilerinin getirdiği güçlükler.
Şimdiki motorlarda verim artsın diye segmanlar daha sıkı ve de kompresyon oranı da yüksek. Bir de eskiden normal benzin ve süper benzin vardı, şimdiki benzinlerin hepsi eskinin süperinden daha güçlü. Yani ısı+basınç = cehennem gibi. Kalitesiz yağlar direkt yanıyor zaten. Bahsi geçen corolla modelinin problemi bildiğim kadarıyla tasarım hatası. Bor ürünleri çok çok  ince bir katman oluşturuyor. O problemi çözmeye tahminimce yetmez. Ama az da olsa faydası olur. Herşeyden önce serbest bor parçaları yağın yanma derecesini yükseltir. Tedaviden çok bakım ürünü olarak görmek lazım. Çinko ve bor gibi katkıların motor ömrünü uzattığı genel kabul görmüş bir veri. Pekçok yağın içinde zaten bunlar var. Mevcutların en iyisi bor. ama pahalı olduğu için fazla koymuyorlar. Daha da iyi bir katkı için çalışıldığını okumuştum. Bizmut tabanlı imiş.. Selamlar
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #889 : Ekim 26, 2010, 14:41:08 »
kıymetli Ahmet bey dediğin siteye baktım.çoğu sebebler bizim konumuz dışı ,bazılarıda yağ kaçırmayla ilgili.toyotalarda yağ kaçırma hastalığı yok.1951 model bir opel kapitan ım vardı motoru rektifiye yaptırdım,bütün parçaları orij. aldım.fakat araba 10 bin km sonra yağ yakmaya başladı.tabi o zamanlar arabaların yağ yakması 60 70 binlerdeydi.usta fabrika segmanlarının (bizim taktığımız) alıştırma segmanı olabileceğini söyledi ve biz aynı ölçüde yine almanların en iyi markalarından bir takım segman taktık.araba canavar gibi oldu satana kadar yağ eksiltmedi.1977 de antakyadan 1971 26M ford aldım muhteşem bir arabaydı,fakat çok yağ eksiltiyordu.ustam kontrol etti ve sibop gayd lastiklerini değiştirdi yağ eksiltmesi kesildi.o araba 220 km/h sürati çok rahat yapıyordu .bir olay daha anlatayım,bir arkadaşın amerikan ford LTD si vardı bir kaç senelik olan araba devamlı yağ eksiltiyordu.bir tamirci arkadaşa BP sanıyorum superV koymasını söylemiş,o yağı koyduktan sonra yağ eksiltmesi kesilmişti.selamlarımı yolluyorum.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #890 : Ekim 26, 2010, 16:24:41 »
aleyküm selam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #891 : Ekim 26, 2010, 16:51:28 »
eyvallah Kemal hocam.kedinde maşallah güzelmiş.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #892 : Ekim 27, 2010, 12:47:55 »
Sn abilerim,arkadaşlar babamın 2010 1.6 corollası var.Bakıma girdi servis 10w/40 yağ doldurulmuş.Bir sonraki değişimde 5/40 veya 0/40 doldurtsam eksiltir mi ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #893 : Ekim 27, 2010, 13:45:40 »
Eren 5w40 koy araban yeni olduğundan eksiltmez ama devamlı kullanacaksın.bir yarısentetik,bir ful sentetik kullanılmaz.bp,castrol veya mobil kullan.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • AE101
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #894 : Ekim 28, 2010, 04:14:55 »
Arakadaşlar 95 xei aracım var. 10w 40 yağ kullanırdım. En son gittiğimde bilgisayardan baktılar, 95 corolla fabrika çıkışından 20w-50 (5000km) koyuluyormuş. Ustayla konuştum, aracında lpg yoksa 10w 40 da olur ama çok sıcak havalarda yeterli olmayabilir, problem olmaz dedi, istersen 10- 40 koyalım dedi. Bize gelen ae101 lere biz hep 20w 50 koyuyoruz dedi. 20w 50 olsun dedik. 10w 40 a göre motor sesi azaldı, km mi doldurdum yakın zamanda yağ değişimine gidicem, yine 20w 50 mi koysam? Yazın hava sıcaklığından dolayı rahattı, kışın motor ısınması yağ koyu olduğundan biraz daha geç olucak gibi bi düşüncem var, sizinde fikirlerinizi almak istedim. Aracın kitapçığından baktığıma göre 20w- 50 görünüyor. Belkide ozamanlar 10bin km lik yağlar yoktu!
Corolla 1.6 XEi 1995 (114HP)
135.000  KM

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #895 : Ekim 28, 2010, 10:45:40 »
Alperen arabanın km si 200000 den fazlaysa ve yağ eksiltiyorsa 20w50 kullanmak faydalıdır.arabanın yağ eksiltmesi yoksa 10w40 kullan.bizim arabalarda yağ bakımından mevsimlerin tesiri çok az.eski motorlarda 20w50 motorun ömrünü uzatır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #896 : Ekim 28, 2010, 12:32:21 »
Eren 5w40 koy araban yeni olduğundan eksiltmez ama devamlı kullanacaksın.bir yarısentetik,bir ful sentetik kullanılmaz.bp,castrol veya mobil kullan.

Teşekkürler Atilla amca servisin bu yeni motorlarda 10/40 kullanmasını anlayamadım.Yeni arabaların çoğu 0/30-5/30-5/40 gibi tam sentetik yağları kullanıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0-
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #897 : Ekim 28, 2010, 12:33:55 »
Arakadaşlar 95 xei aracım var. 10w 40 yağ kullanırdım. En son gittiğimde bilgisayardan baktılar, 95 corolla fabrika çıkışından 20w-50 (5000km) koyuluyormuş. Ustayla konuştum, aracında lpg yoksa 10w 40 da olur ama çok sıcak havalarda yeterli olmayabilir, problem olmaz dedi, istersen 10- 40 koyalım dedi. Bize gelen ae101 lere biz hep 20w 50 koyuyoruz dedi. 20w 50 olsun dedik. 10w 40 a göre motor sesi azaldı, km mi doldurdum yakın zamanda yağ değişimine gidicem, yine 20w 50 mi koysam? Yazın hava sıcaklığından dolayı rahattı, kışın motor ısınması yağ koyu olduğundan biraz daha geç olucak gibi bi düşüncem var, sizinde fikirlerinizi almak istedim. Aracın kitapçığından baktığıma göre 20w- 50 görünüyor. Belkide ozamanlar 10bin km lik yağlar yoktu!

20/50 Kışın sorun olmasın.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #898 : Ekim 28, 2010, 14:07:49 »
Erenciğim 20w50 hiçbir zaman sorun olmaz.ancak ihtiyaca göre yağ kullanmak lazım.şimdi arabam seninki gibi yeniyse motor daha uzun süre dayansın,daha ömürlü olsun diye 5w40 kullanırım.benimki gibi 224 binde olsa bile yağ yakmıyorsa 10w40 yarı sentetik kullanırım.ama arabam yağ yakma derecesine gelen aşınmış bir motora sahipse o zaman kesinlikle 20w50 kullanırım.Alperen ne diyor? motor sesim azaldı diyor,çünkü viskozite daha yüksek yani kalın olduğundan motordaki yatak boşluklarını alarak hem grankın ve yatakların ömrünü uzatır hemde yağ yakmasını.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #899 : Ekim 28, 2010, 18:02:35 »
arkadaşlar merhaba. birkaç aydır msj atamıyorum
 aracım 1.33 corolla. aracımı 10 ay önce aldım. aldığım gibi yağ seviyesine baktım şu an araç 8000km de seviyede hiç kıpırdama yok(bu süre içinde 15 kez kontrol etmişimdir).
 araçta oırjinal 0w-20 yağ var kitapçığında yazan aynen şu eğer 0-20 bulamıyorsan 5-30 koy fakat bir sonraki değişimde mutlaka tekrar 0-20 koy diyor.
 bu kullanım klavuzu türkçe ve türkiye için yazılmış.(kardeşimde 98 model ford ka var klavuzu 5-30 öneriyor, ka nın motoru anadol motoru ile aynı blok kullanıyor ve tasarım başlangıcı 50li yıllara dayanıyor.)
 bizim toyota servisleri hiç anlayamadığım şekilde 10-40 kullanmaya devam ediyor.
 ilk çalışmada motorun can damarı olan vizkozite neden 0 kullanılmıyor hiç anlamış değilim. 10-40 yağ ile 0-40 yağ arasında ne fark var?
 -10-40 yağ motor sıcak iken 0-40 yağ ile aynı vizkoziteyi verir motorun yağ eksiltmez
 -0-40 yağ motor ilk çalışmada normal sıcaklığına gelene kadar(aşımalar burada oluyor) 10-40 dan motoru daha iyi koruyor
 -servis açısından bakıldığında sentetik yağ bakım aralığı uzun olduğundan (opel ford ...vs 15000 de bir) sentetik yağ kullanmak akıllıca değil.