0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Bir de şu nokta çok önemli Ahmet hocam; normalde testler sırasında uzun yol koşulları altında km bazlı dayanıklılık testi yapılır. Şu anda birçok firmanın yağı 15.000 km'yi sorunsuz yapıyor. Ama sınır olarak karma kullanım koşulları değerlendirilerek 10.000km'de bir değişim öneriliyor. Aynı zamanda yağ değişim aralığı için belirlenen km'yi yağ üreticileri değil, araç üreticiileri belirliyor. Eğer üretici, uygun yağ ile 10.000km diyorsa, hiç düşünmeden 10.000km kullanabiliriz
Ben olsam dediginiz genel iklim kosullarinda (gerci yaz sicaklik degerlerini bilmiyorum ama) 5W-10 ya da 10W-30 tercih ederim, Zeynal Bey.Yazin sicakliklar devamli 30 derecenin uzerinde seyrediyorsa 40 da dusunulebilir.
O zaman 5W-40 ya da 10W-40 Yagin daha uzun omurlu olmasi acisindan.Yoksa 5W-30 ya da 10W-30 da olur. Tayvan'li Mehmet kardesimize de soralim buradan
0W-30 ile araç biraz daha rahat çalışır. Özellikle çok soğuk havalarda bunu farkedebilirsiniz. Sürüş açısından pek bir fark oluşmaz (olan fark ise sürücü tarafından farkedilmez) ancak polimer oranı daha az olduğu için 5W-30 biraz daha iyi olur. Aynı zamanda 5W "-30" dereceye kadar koruma sağlar bu nedenle 0W'ya gerek olmayacağı kanısındayım
ahmet kardeş gerçekten en iyisini yapıyorsun.(bende). çünkü artık insanlar sırf kendi yada kendi şirketlerinin karlarını düşünerek ürün satmak için insanların fikirlerini inanılmaz ölçüde etkiliyorlar. en iyisi araştırıp kendi kendimizin doktoru olmak. tabi ki olabildiğimiz kadar.