Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152176 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
    • http://www.alpullubeldesi.com/
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #160 : Temmuz 31, 2009, 01:29:42 »
arkadaşlar ben yeni üye olduğum için sorumu doğru yerdemi soruyorum bilemiyorum ama deneyen varsa cevap verirse sevinirim.
Bor ...motor yağı katkısı ..kullanan varsa veya kesin bilgileri arkarırsanız sevinirim.Reklamlarda çok övüyorlar ama artı-eksisi nedir merak etmekteyim?şimdiden teşekkürle.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #161 : Temmuz 31, 2009, 01:52:53 »
Levent bey bor power motorsilk vemuadili ürünlerin detaylı tartışması var alttaki linkte sizede yardımcı olacaktır ;)

http://www.toyotaclubtr.com/mekanik-sohbet/borpower-kullanan-varmi/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #162 : Ağustos 03, 2009, 08:21:21 »
Şu ana kadar çok şey yazılmış, ancak yeni katılan arkadaşlara yada konuyu yeni okuyacak ardaşlara yardımcı olmak açısından konuyu genel olarak toparlamak istedim. belki diğer konularda da bunu yapabiliriz.

Motor Yağının Görevi
Genel olarak değerlendirirsek motor yağı, motorun hareketli aksamları üzerinde / arasında ince bir tabaka oluşturarak sürtünme ve aşınmayı azaltır. Bununla birlikte içerdikleri deterjanla motorun temizliğini yapar. Aynı zamanda motor içersinde devir daim yapar yağ silindirlerin sıcaklığını alarak soğutmaya da yardımcı olur.

Sentetik Yağlar
Tamamıyla laboratuar ortamlarında çeşitli kimyasal işlemler ile üretilen yağlardır. Sıcağa dayanıklılığı üst düzeydedir, yüksek performans amaçlıdır, daha uzun ömürlüdürler ve tek kötü noktası: pahalıdırlar

Mineral Yağlar
Ana malzemesi ham petrol olan yağlardır. Birkaç farklı kimyasal eklenerek (viskozite geliştirici, deterjan ve aşınma önleyici katkılar) üretilirler. Bunlar ucuz olmak üzere, düşük performans sunarlar. Çok kısa sürede yıpranırlar.

Yarı Sentetik Yağlar
Mineral yağlar ile sentetik yağların karışımıdır. Her anlamda bu iki yağın arasındadır. Bu karışımın yüzde 70 ya da fazlası mineral yağlardan oluşmaktadır.

Viskozite ve Viskozite (Sıcaklık – Akışkanlık) Endeksi
Yağın alt ve üst hava sıcaklık değerleri için akışkanlığını gösterir yağ kalınlık ölçüsüdür. Tek Viskoziteli ve Multi-Viskoziteli Yağlar olmak üzere iki çeşidi vardır. Tüm otomobil, kamyon, SUV vs… çift viskoziteli yağ kullanır. Bunun nedeni motor soğukken ilk yağlamanın sağlıklı yapılması ve motor ısındıktan sonra yağlama kalitesinin aynı şekilde sürdürülmesidir. Çok viskoziteli yağlar tek viskoziteli yağlara polimerler eklenmesi yoluyla üretilir. Yani aslında yağda iki numara birden bulunmaz. Örneğin 10W-40; bu bağ motor henüz soğukken 10 numara kışlık yağ gibi davranacaktır (10W yağ incedir ve ilk çalışmada bile her noktaya kolayca akacaktır), ancak ısındıkça içerdiği polimerler nedeniyle 40 numara yazlık yağa doğru değişim gösterecektir (40 numara yağ kalın bir yağdır, motorun ısısından dolayı film tabakasının kopmasını önleyecek kalınlıktadır). (yazlık ya da kışlık denmesinin mevsimlerle alakası yoktur, sadece kışlık yağ soğuk sıcaklıklar için kullanılan bir terimdir, alt sıcaklığı gösterir, yazlık yağ ise sıcak motor için kullanılan bir terimdir, yağın üst sıcaklık değerini gösterir). En çok bilineni SAE sınıflandırmasıdır.

Yağ Performans Endeksi
Bu ise aracın motorunun üretildiği teknoloji ile ilgilidir. En çok bilineni API sınıflandırmasıdır. Bu sınıflandırmada iki farklı harf grubu kullanılır. S ile başlayanlar benzinli araçlar içindir. SA’dan yukarı doğru çıkıldıkça (SA, SB, SC, …….SM) en üst düzey performansa doğru yaklaşılır. C ile başlayanlar ise dizel araçlar için bir sınıflandırmadır. CA’dan yukarı doğru çıkıldıkça (CA, CB, ……..) en üst düzey performansa doğru yaklaşılır. Üst sınıfta bulunan yağ her zaman alt sınıfın gereksinimlerini karşılar. Yani aracınız SG’nin içerdiği teknolojiye göre üretilmişse SM ile çalışmasında bir sakınca yoktur. Ancak kesinlikle daha düşüğünü (örneğimiz için SG’den daha düşüğünü) kullanmayınız.


Yağ Seçiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Buradaki kimyasal olay birçoğumuz için hiçbir anlam ifade etmemektedir. Numaralar zaten yağ kutusu üzerinde yazıyor. Bizim yapmamız gereken nasıl çalıştığını anlamak değil nasıl yağ seçileceğini bilmektir. Burada önemli olan kullandığımız araç, iklim şartları, kullanım şekli gibi etkenleri değerlendirerek doğru yağı seçmektir.

SAE (Society of Automotive Engineers) Sınıflandırması
API (American Petroleum Institute) Sınıflandırması

Öncelikle alt değeri (W ile birlikte yazılan değeri) bulunduğunuz iklim şarlarını göz önüne alarak seçmenizi öneririm. İkinci değer ise en yüksek hava sıcaklığı göstermekle birlikte, araç kullanım tarzı da bunu seçerken diğer bir etkendir. Yani şöyle diyelim; normal şartlarda 10W-40 size yeterli koruma sağlıyorken, aracınızı sürekli çok yüksek devirlerde kullanıyorsanız 40 yerine 50 numara olabilir. Aralığı çok büyük bırakmakta çok iyi değildir. Örneğin 0W-50, bu yağ çok fazla polimer içereceği için (0 ile 50 arasında değişimi yapabilmek için), yağ ve temizleyici oranı daha az olacaktır. Bu nedenle en uygun değerleri bulmak çok önemlidir.
Aracınızı normal bir şekilde - fazla sıkıştırmadan kullanıyorsanız, bulunduğunuz bölgedeki aracınızın servisinin tavsiye ettiği yağı (buradan kastım marka değil, numaralar) kullanmak en mantıklısıdır. Eğer aracınızı biraz sıkıştırarak kullanıyorsanız, ikinci değeri biraz yükseltmek mantıklı bir seçenek olacaktır.

Ayrıca aracın ilk rodajı aşamasında daha ince bir yağ kullanmak motorunuzun daha sağlıklı açılmasını sağlayacaktır (eğer yağ değiştirmek aracınızı garanti kapsamı dışına almıyorsa). Rodaj aşamasından zaten aracı sıkıştırmak sizlerinde bildiği gibi doğru değildir. Araç yıprandıkça, doğal olarak belli bir kilometre sonrasında piston ve gömlek arasındaki boşluk açılacak ve performans kaybı başlayacaktır. Bu gibi durumlarda ise yağ numarasını arttırmak (hava şartları ile tezat oluşturmayacak şekilde) motorunuzdan biraz daha fazla güç almanızı sağlayacaktır. Bu aynı zamanda aracın yağ yakmasını da azaltacaktır.

API sınıflandırmasında ise üst sınıf yağ, alt sınıf yağların gereksinimlerini karşılamaktadır. Bu nedenle mümkün olan en yüksek sınıf yağı kullanmanızı (mesela benzinliler için API: SM) öneririm.

Hava Sıcaklığına Göre yağ numarası seçimi (0C):
S.A.E 5W–20   -30 ile 16 arasında
S.A.E 10W–20    -18 ile 16 arasında
S.A.E 10W–30    -18 ile 40 arasında
S.A.E 10W–40    -18 ile 40 üzeri
S.A.E 20W–40    -8 ile 40 üzeri
S.A.E 20W–40    -8 ile 40 üzeri
S.A.E 20W–50    -8 ile 40 üzeri



Tabi daha farklı derecelerde var ancak yukarıdakiler en çok kullanılanlar.

Ve son alarak,
Belli bir yağ seçip mümkün olduğunca aynı yağı kullanmaya özen gösterin. Örneğin, kalın yağ (yüksek numaralı yağ) emmiş contalar ileride ince yağa geçildiğinde, yağ sızdırma problemine sebep olabilir. Diyorsanız ki gerektiğinde ben conta değiştiririm (nedeni kullandığım farklı yağlar bile olsa), her hava şartı için o ana özel yağ seçmek motorunuzun hareket eden metal aksamları için çok iyi bir koruma sağlayacaktır.

Farklı tip yağları birbirine karıştırmayın, eğer yağ değiştirmeyi düşünüyorsanız, yağ değişimi sırasında, mevcut yağı boşalttıktan sonra (yeni yağı koymadan önce) temizleyici yağ kullanarak aracınızı 10 -15 dakika kadar rölantide çalıştırın, sonrasında bu temizleme yağını boşaltıp yeni yağı kullanın.

Yağ değişim aralıklarına özen gösterin, özelliğini yitiren yağ koruma sağlamaz. Yağ değişimi ile birlikte yağ filitrenizide değiştirin

NOT 1: Eğer tam sentetik motor yağı kullanıyorsanız, kesinlikle hiçbir katkı eklemeyin, zaten gerekli olan her şey onun içersinde var. Sadece doğru yağı seçin yeter. Katkı maddeleri yarı sentetik veya mineral yağlarla kullanılmak üzere üretilmiştir, amaçları bu tip yağların açıklarını kapatmaktır. Reklamlara aldanıp, sentetik yağlar için katkı maddesi kullanmayın, bu bazen motorunuza zarar bile verebilir.

NOT 2: Yağ veya hava soğutmalı motosiklet kullanıcılarının, aynı şekilde, ancak sadece motosikletler için üretilmiş yağları kullanmaları gerekmektedir.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #163 : Ağustos 03, 2009, 08:48:54 »
Faydalı bir paylaşım olmuş, teşekkürler Mehmet hocam.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #164 : Ağustos 03, 2009, 08:53:36 »
formun amacına uygun olarak görevimiz, hakkı hocam :)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #165 : Ağustos 03, 2009, 11:51:05 »
Güzel toplu bir paylaşım teşekkür ederiz abim :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #166 : Ağustos 03, 2009, 15:17:25 »
Ayrintili mesaj icin tesekkurler Mehmet, benim merak ettigim bu yag degisimleri arasinda kullanildigini soyledigin temizleme yaglari. Bunlarin icerigi cogunlukla deterjan mi? Daha once de duymustum, ama kullanmadim. Yaygin degil herhalde.

Bir de, esimin aracinda  5W-20 kullaniyoruz. Iklim kosullari genelde 0W-30, 5W-30, 10W-30 kullandirtiyor. 5W-20 yerine 5W-30 eklesek nasil olur acaba?
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #167 : Ağustos 03, 2009, 15:54:37 »
Ayrintili mesaj icin tesekkurler Mehmet, benim merak ettigim bu yag degisimleri arasinda kullanildigini soyledigin temizleme yaglari. Bunlarin icerigi cogunlukla deterjan mi? Daha once de duymustum, ama kullanmadim. Yaygin degil herhalde.

Bir de, esimin aracinda  5W-20 kullaniyoruz. Iklim kosullari genelde 0W-30, 5W-30, 10W-30 kullandirtiyor. 5W-20 yerine 5W-30 eklesek nasil olur acaba?


ahmet hocam, aşağıda benim motorsiklet için kullandığım temizleyici yağın bir resmi var. sadece örnek olması için ekledim. içeriğine gelince kutu üzerinde aşağıdaki gibi yazıyor (benim ingilizce bu kimyasalları çevirmeye yeterli değil, sanırım bunların Türkçe isimlerini dahi bilmiyorum :D, kimyacı olmak lazım)
# aliphatic petroleum distillate
# naphtenic petroleum oil
# Alkl Sryl Sulfonate

eşinizin aracına gelince eğer alt değer için problem yaşamıyorsanız, yani soğuk havalarda bile ilk çalışmada araç sıkıntısız çalışıyorsa, ikinci değeri (sıcak hava değerini) 10 arttırmakta problem olmaz. hatta yengemiz genelde şehir içinde kullanıyorsa ve / veya sürekli yüksek devirlerde kullanıyorsa, 10 değerlik bir artış daha iyi bir seçim olacaktır




Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #168 : Ağustos 03, 2009, 16:56:43 »
Evet okuduğuma göre "engine flush"'lar deterjan içeriği çok yüksek ve de süper ince yağlar. Görevleri motordaki tortuyu sökmek. Kullanımının biraz riskli olduğu söyleniyor.  O sökülen tortu sonra hayati bir yeri tıkayabiliyor. Bu konu hayli tartışmalı.
Genellikle yağa eklenip araba 15-20 dk. rölantide çalıştırılıyor sonra yağ değişimi yapılıyor.

Makine ile uygulananı da var (ki o biraz daha riskli imiş çünkü makineyle normalde yağın aktığı yönün aksi yönde akması sağlanıyormuş ve motorda bazı tek yönlü çalışan valfler zarar görebiliyormuş)

Aslında genç motorlar için gereksiz yaşlı motorlar için ise riskli bişey (motor yaptırmak göze alınmışsa, ve sorun sadece tortu ise kurtarmak için denenebilir tabi) Arada kalan bir grup motor için ise belki mantıklı olabilir. dediğim gibi tartışmalı ve sorumluluğu almak veya almamak size kalmış.
Bazı servis elemanları "bişey olmaz" deyip geçiyorlar veya gerekli bişey olduğu imajını yaratıyorlar. Durum bu kadar basit değil maalesef.
En ideali iyi yağ ve sık değişim aralıklarıyla hiç tortu oluşumuna meydan vermemek.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #169 : Ağustos 03, 2009, 17:06:53 »
Evet okuduğuma göre "engine flush"'lar deterjan içeriği çok yüksek ve de süper ince yağlar. Görevleri motordaki tortuyu sökmek. Kullanımının biraz riskli olduğu söyleniyor.  O sökülen tortu sonra hayati bir yeri tıkayabiliyor. Bu konu hayli tartışmalı.
Genellikle yağa eklenip araba 15-20 dk. rölantide çalıştırılıyor sonra yağ değişimi yapılıyor.

Makine ile uygulananı da var (ki o biraz daha riskli imiş çünkü makineyle normalde yağın aktığı yönün aksi yönde akması sağlanıyormuş ve motorda bazı tek yönlü çalışan valfler zarar görebiliyormuş)

ahmet bey, evet haklısınız bu ürünler hem motoru temizler hem de tortuları çıkarır. ancak tehlikeli olduğunu sanmıyorum. çünkü bu işlem uygulanırken motor rölantide çalışıyor (yani arabayı sürmüyorsunuz ve işlem yavaş yavaş temizleme gerçekleştiriyor. aynı zamanda eski filitrede araç üzerinde bulunduğu için (bunun gözenekleri zaten tıkanmaya başlamıştır) o tortular filitreye takılıyor. yani sorun olacağını sanmıyorum (eğer boş filitre ile kullanılırsa, belki sorun yaratabilir)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #170 : Ağustos 03, 2009, 17:37:08 »
Google'a "is engine flush necessary"  yazınca hem sizin fikrinizde hem karşı fikirde olan bir sürü yazı tartışma vs. geliyor. Bunu koyup motorunu öldürdüğünü söyleyen insanlar da dahil. (ne derece doğru bilemem..) Her fikri dikkate almakta yarar var.

Yalnız eski filtreye o kadar güvenmeyin. Bypass sistemi vardır. Tamamen tıkandığı anda , tamamen yolu açar ve yağ geçişine izin verir. (Motor yanmasın diye)

İnsanda temizleme içgüdüsü var ve motoru temizleyince bi çeşit rahatlama hissediyor ama burada sorun temizlemenin biraz ani olması. Yeni motorlarda flush tabi ki sorun çıkartmaz ama zaten temizlenecek fazla tortu da yoktur. Zamanında yağ değişimi muhtemelen yeterlidir. Herkes kendi kararını kendisi verecek.. Bunun bir püf noktası yok..
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #171 : Ağustos 04, 2009, 00:15:04 »
Sagol Mehmet kardes.

Yag degisimi araliklarini zaten kisa tuttum simdiye kadar, 2-3 ayda bir 2-4bin milde bir degistirdim, hep yari sentetik kullandim. En son M1 EP 10W-30 (3birim) ve M1 High Mileage 10W-30 (1 birim) karisimi ekledim. Araba 94 model. Sentetige gecince, arabaniz eskiyse,yag degisimlerini aksatmissaniz simdiye kadar, motorda kurum/sludge probleminden suphe ediyorsaniz ilk yag degisim araligini 3,000 milde sinirlayin diyorlar.Herhalde temizleme amacli.

Adas, engine flush makine yardimiyla oluyorsa tehlikeli olabilir. Gerci duymadim makineli yapilanini...
Otomatik sanzuman icin makineler var. Onlar tehlikeli, basincla calisiyor. Islemden gecen eskice arabalarin sanzumanlari iflas edebiliyor.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #172 : Ağustos 04, 2009, 05:37:15 »
doğru yağ kullanılıp, yağ değişimleri zamanında yapılan bir motorda bu tip temizleme yağları aslında gereksizdir. benim demek istediğim, eğer farklı bir yağa geçilecekse, yağ değişimi öncesi bu tip bir yağ kullanılıp sonrasında değişimi yapılacak yağa geçilmesi.

Ben bunu motorsikletim için kullanıyorum. benim motosiklet yağ ve hava soğutmalı, eğer performans istiyorsan yağ seçimi çok önemli. ben mevsime göre yağ seçiyorum. her farklı yağ kullanmamda bunun ile motoru 5 ~ 10 dk. çalıştırıp, sonrasında yağ değişimini yapıyorum. şu ana kadar bir zararını görmedim. hatta yeni kullandığın yağdan daha fazla performans almanı sağlıyor. (makine ile yapılanını görmedim, bilmiyorum; bu nedenle yorum yapmazsam daha iyi olur)
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #173 : Ağustos 04, 2009, 14:28:14 »
Hmm anladım siz eski yağın kalıntısından arınmak için yapıyorsunuz.. Ama arabalarda o şekilde yapılmıyor (ya da çok miktarda kullanılırsa belki yapılabilir bilmiyorum). Genelde küçük bir şişe içinde geliyor ve eskiyağın içine konuyor. 15 dk çalıştırıp sonra normal yağ değişimi yapılıyor.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #174 : Ağustos 04, 2009, 16:23:03 »
Hmm anladım siz eski yağın kalıntısından arınmak için yapıyorsunuz.. Ama arabalarda o şekilde yapılmıyor (ya da çok miktarda kullanılırsa belki yapılabilir bilmiyorum). Genelde küçük bir şişe içinde geliyor ve eskiyağın içine konuyor. 15 dk çalıştırıp sonra normal yağ değişimi yapılıyor.

ahmet abi, Türkiye de uzun zamandır araba bakımı yaptırmadığım için, bulunabilirliği nedir konusunda emin değilim. buradaki arabam noktasında da sürekli aynı yağı kullandığım için (Toyota markalı SAE:5W-50, API:SM, tam sentetik) motor flush kullanmadım. ancak çeşitli yerlerde arabalar için satılan 4lt'lik paketlerini de gördüm.

kullandığım motor yağı toyota servislerinde kullanılıyor, bazı büyük araç parçaları satan yerlerde de bulmak mümkün, bildiğim kadarıyla toyota motor yağı üretmiyor. kendisi üretmiyorsa da üretici firma kimdir, onu da bilmiyor. buradaki toyota bölge müdürü, bu yağın direk olarak japonya toyota fabrikasından gönderildiğini söylüyor ama üretici konusunda bilgisi yok.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #175 : Ağustos 06, 2009, 14:17:54 »
Bende bir şeyler aktarayım ( yaşadıklarım ) 2006 nın 5. ayında  aracımı alınca elfin 10-40 semi sen. yağını aldım ve standart bakım yaptırdım 1 yıl içinde 8.000 km yaptım yılı dolduğunda mobilsuper s ile değişim yaptım 3.000 kmden sonra aracıma xxx marka sıralı sistem lpg dönüşümü yapıldı bu yağla 5000 km daha yol katettim ilk yağla kıyasladığımda hem daha az karadı birde 3000+5000 km de hiç yağ eksilmesi olmadı . Geçen sene 11. ayda p.o maxima yarı sentetik yağ ile değişim yapıldı yağ değişeli 5000 kmde 300 gr yağ eksilmişti daha önce böyle bir durum olmamıştı ve yağ kirlenmiş haldeydi artık po maximayı lugatımdan çıkardım  >:(.Ustüme aynı vizkoziteden   mobil süper s  ekledim devam ediyorum ama bir daha mobil super s den başka marka almayacağım  :alkis: :alkis: :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #176 : Ağustos 06, 2009, 14:31:50 »
Bende bir şeyler aktarayım ( yaşadıklarım ) 2006 nın 5. ayında  aracımı alınca elfin 10-40 semi sen. yağını aldım ve standart bakım yaptırdım 1 yıl içinde 8.000 km yaptım yılı dolduğunda mobilsuper s ile değişim yaptım 3.000 kmden sonra aracıma xxx marka sıralı sistem lpg dönüşümü yapıldı bu yağla 5000 km daha yol katettim ilk yağla kıyasladığımda hem daha az karadı birde 3000+5000 km de hiç yağ eksilmesi olmadı . Geçen sene 11. ayda p.o maxima yarı sentetik yağ ile değişim yapıldı yağ değişeli 5000 kmde 300 gr yağ eksilmişti daha önce böyle bir durum olmamıştı ve yağ kirlenmiş haldeydi artık po maximayı lugatımdan çıkardım  >:(.Ustüme aynı vizkoziteden   mobil süper s  ekledim devam ediyorum ama bir daha mobil super s den başka marka almayacağım  :alkis: :alkis: :alkis:

yağ eksiltme olayı çeşitli faktörlerle ilgili olabilir. etken olan bir çok değişken söylenebilir ama yağın renk değiştirmesi (kararması / kirlenmesi) yağınız ile ilgili iyiye işarettir. bu yağın motoru temizlediğinin bir göstergesidir. motor yağları sadece yağ değildir içersinde çeşitli maddeler bulunur, bu maddelerden biride deterjandır. deterjanın görevi tamamiyle motorun temizlenmesidir. yağ kararması sorun yaratmaz ama kirlenme oyalını iki şekilde değerlendirmek lazım. kararma için kirlenme diyorsanız bu problem değildir, ancak tortu vs... şeyler nedeniyle olan bir kirlenmeden bahsediyorsanız iki ihtimal sözkonusudur. birincisi daha kaliteli bir yağ filitresi kullanmanızı öneririm. ikincisi belki seçtiğiniz yağın API paremetresi doğru değildir. yani motorunuzun ihtiyaçlarını karşılamıyordur.

eksilme için ise; semi (yarı) sentetik yağ kullandığınızdan bahsediyorsunuz. yarı sentetik yağlar için 5000 - 6000 kilometrenin üzerine çıkmayın. tam sentetikler için öneri genel de 10.000 (araç ve yağa göre değişkenlik gösterebilir). yarı sentetik yağın (motorunuzun yağ kapasitesi yaklaşık 3.5 litre gibiyse) 5000 km'de 300 gr kadar eksiltmesi önemsenecek bir durum değildir.

benim tavsiyem eğer kullandığınız yağ kararmıyorsa hemen değiştirin

umarım yardımcı olur.
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #177 : Ağustos 06, 2009, 16:16:51 »
tavsiyeleriniz için teşekkür ederim Sayın Mehmet KAN bey hoşuma gitmeyen olay olarak yağ eksilmesi 4. yıla girdim böyle bir durumla karşılaşmamıştım. Sadece po. da oldu tabi aracı kullanırken  2500 kmsini uzun yolda kullandım ani hızlanmalar gereği 4500-5000 d/dk. kadar çıktım ama aşırı kirlenmeyede şaşırmadım değil yağ filtresi yeni değişmişti. Neyse birdaha Mobil olacak tercih tekrar teşekkür.ler

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #178 : Ağustos 06, 2009, 16:44:40 »
  Mobil 'in yağları bencede gerçekten çok kaliteli. Tabi araca uygun olanı seçmek lazım. Ayrıca uzun süre kullanılan motor yağını değiştirmek yeni yağda eksiltmeye sebep olabilir bir süre için. Bunun sebebi eski yağla oluşan yararlı kurumların yeni yağ ile oluşacaklar ile (yağın marka ve modeli değişirse) yer değiştirmesidir.
 Ayrıca yağ belli iklim koşullarında, belli kullanım koşullarında (zaman, km) nem tutma kabiliyetine sahiptir her ne kadar bunun bir kısmı bazı aksamlar vasıtası ile bertaraf edilsede.
 Ayrıca yağ alırken bilinen bir yerden ve yapışkan kapağının kapalı olduğundan emin olunarak alınmasında fayda var eğer piyasadan yağ alımı tercih ediliyorsa.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #179 : Ağustos 06, 2009, 20:18:02 »
tavsiyeleriniz için teşekkür ederim Sayın Mehmet KAN bey hoşuma gitmeyen olay olarak yağ eksilmesi 4. yıla girdim böyle bir durumla karşılaşmamıştım. Sadece po. da oldu tabi aracı kullanırken  2500 kmsini uzun yolda kullandım ani hızlanmalar gereği 4500-5000 d/dk. kadar çıktım ama aşırı kirlenmeyede şaşırmadım değil yağ filtresi yeni değişmişti. Neyse birdaha Mobil olacak tercih tekrar teşekkür.ler

ben cevabımda bunun çeşitli nedenleri olduğunu söylemiştim, hakan abi konuyu genel hatlarıyla en önemli nedenlerini açıklamış. önceki mesajlara bakarsanız farklı yağ tipi ve markası kullanımından önce "motor temizleme yağı" kullanılmasını önermiştim. son olarak mümkün olduğu kadar aynı marka ve tip yağı kullanmaya özen gösterin
Denizlerin deryaların benki taşkın delisi
Ehli gönül muhabbetin benki şaşkın delisi
Benki kelamın yolcusu benki aşkın delisi
Beni benden alan almış kula mihnet eylemem