Gönderen Konu: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları  (Okunma sayısı 152251 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1220 : Ocak 20, 2011, 19:42:19 »
Bakimin hayirli olsun Turkay.
20W-50 ve 5bin km.de bir degisim beni de sasirtti.Ayni yilin arabasi icin kitapcikta kisi soguk gecen yerlerde 5W-30, iliman yerlerde 10W-30 oneriliyor.
ahmet abi bir kaç yıldır 20w50 kullanmaya başlamışlar, eskiden 10w40 koyuyorlarmış, izmir biliyorsun ılıman.. 10w40 normal yine.. ama 20w50 çok kalın geldi bana..10w40ta bile yağ eskiyince sabah yağ lambası geç sönüyordu
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1221 : Ocak 20, 2011, 20:23:08 »
ahmet abi bir kaç yıldır 20w50 kullanmaya başlamışlar, eskiden 10w40 koyuyorlarmış, izmir biliyorsun ılıman.. 10w40 normal yine.. ama 20w50 çok kalın geldi bana..10w40ta bile yağ eskiyince sabah yağ lambası geç sönüyordu
  çocuklar bu kalın yağ mevzuunda Ahmetin serzenişlerine katlanmak pahasına sizlere elimden geldiğince ışık tutmaya çalıştım.kitapları mühendisler yazıyor,ama hayatın gerçekleriyle servis teknisyenleri karşı karşıya geliyorlar.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1222 : Ocak 20, 2011, 20:43:32 »
yağın ince olmasından dolayı hemen pompada tazyik yapmasıyla motoru koruması ayrı şeylerdir.şimdi castrol ve mobil eniyi korumayı(bilhassa eski, km si 150 bin olanlar ve geçenler için) 10W60 full sentetik yağ yapıyor,100 bini geçenler için 5W50 full sentetik çıkarıyor.sizlerde hala 0w30,5w30 koymakla övünüyorsunuz.yarın herhangi bir sıkıştırmada inşallah pişman olmazsınız.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1223 : Ocak 20, 2011, 20:56:49 »
peki 10w40 koyarken niye 20w50ye geçmişlerdir ki ? bir de soğuk yerlerde 20w50 gibi bir yağ özellikle sabah ilk çalıştırırken motoru çok yıpratmaz mı? hele benim gibi çalıştırır çalıştırmaz yürümeye başlayan belki yüksek devir bile çeviren biri için?

yağın ince olmasından dolayı hemen pompada tazyik yapmasıyla motoru koruması ayrı şeylerdir.şimdi castrol ve mobil eniyi korumayı(bilhassa eski, km si 150 bin olanlar ve geçenler için) 10W60 full sentetik yağ yapıyor,100 bini geçenler için 5W50 full sentetik çıkarıyor.sizlerde hala 0w30,5w30 koymakla övünüyorsunuz.yarın herhangi bir sıkıştırmada inşallah pişman olmazsınız.
atilla abi sıkışık trafik, yarış koşulları, otoban sonrası ani sıkışan trafik gibi koşullar için mobil kataloğunda (broşüründe) 5w30 öneriliyor.. hatta baktığım katalogta (broşürde) 0w40, 5w30, 10w40, 20w50 vardı , en sert koşullar için 5w30 öneriliyordu.. ona güvenerek 5w30 koydurdum.. zaten ustamın söylediği de o şekildeydi, aracı sıkıştırınca da, soğukta da sıcakta da 5-30 daha iyi dedi
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1224 : Ocak 20, 2011, 21:17:20 »
Türkayım motor yağı soğuk havalarda -20-30 derecelerde o da ilk çalıştırmada biraz marşı zorlar,karterde çok soğuduğundan,ama motor çalışınca motor 90 dereceye gelir artık hava sıcakmış soğukmuş umurunda olmaz.bak benim sğylediğim mobil1 5w50,10w60 daha çok yeni en son teknoloji,yani kardeşlerim artık ince yağın üstünlükleri halk efsanesi haline geliyor.size ağabey veya amca tavsiyesi,övünmek gibi olmasın motoru dahi indirip dağıtabilecek abiniz olarak,para durumunuz normalse yağ eksilmeyen arabalarınızda 10w40,eksiltenlerde ise 20w50,para durumunuz iyiyse yeni ve eksiltmeyenlerde 5w40,150 bini aşanlarda 5w50 ,200-250 bin olanlarda 10w60 full sentetikler kullanın başınız ağrımaz arbanız yorulmaz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1225 : Ocak 20, 2011, 21:32:54 »
şarköyde bi komşum var,almanyada işçi,bmw 323 ü var 260 binde.aldığından beri(sıfır almış)5w40 castrol edge kullanıyor eksiltme yok.hemde otobanda gazı kökleyen cinsten.motoru çok iyi durumda.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1226 : Ocak 20, 2011, 21:35:46 »
atilla abi bir sonraki yağ değişiminde de 5w40 kullanayım yakıtı ve çekişi deneyim.. 5w30dan çok da farklı olmaz heralde..ben 5w30 koyduğumda çekiş çok ciddi arttı, yakıt da çok ciddi azaldı
şarköyde bi komşum var,almanyada işçi,bmw 323 ü var 260 binde.aldığından beri(sıfır almış)5w40 castrol edge kullanıyor eksiltme yok.hemde otobanda gazı kökleyen cinsten.motoru çok iyi durumda.
servis 5w30 kullanıyor bmwde atilla abi, ve sıkıştırıldığı için 5w30 kullanıyor diye biliyorum :blink: benim bu yağ bilgim hep sallanıyor ya :D sıkıştırırken yağ firmaları ince yağ önermiyor mu ? daha iyi yağlama için?
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1227 : Ocak 20, 2011, 22:18:17 »
5W-30'u en son 2 yil once kullanmistim.O zamandan bu yana 5W-40, 0W-40 ve 0W-30 kullandim.Bir hafta kadar once yagi 0W-30 tam sentetikle degistirdim.Filtre olarak da ebay'den aldigim Japon uretimi orijinal Toyota filtresini kullandim. :)

Sirketinden nefret etsem de arabamin en sevdigi yag Castrol 0W-30 Alman uretimi sentetik yag. Normal 30'dan daha agir, 40'a yakin, ama 30 diye siniflandirmislar.
Cekis olarak sentetik 5W-30'a gore sanki biraz daha iyi.Tabii, tamamen subjektif degerlendirme. Tam sentetik degilse yakiti arttirabilir.

Elimde Mobil 1 10W-30 var, bir-iki sene oldu alali.Ilk rakam 10 oldugu icin yaz sicaginda kullanirim dedim, olmadi.Bu yaz nasip olursa insallah 10W-30'u bir deneyecegim.Fark varsa gorebilmek icin.

0W-30, 5W-30 digerlerine gore (mineralse mineral, sentetikse sentetik) yakit tasarrufu sagliyor.Yuzde bir-iki kadar da olsa yine tasarruf. Zaten ilk calisma disinda motor normal sicakliga ulastiginda yag, ikinci rakamdaki agirligin ozelligini gosteriyor.

Ama 20W-50 demek hem ilk calismada hem operasyonel sicaklikta kalin bir yag. Dedigim gibi Tayvan'da Mehmet kardesimiz kullansa faydasini gorur.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1228 : Ocak 20, 2011, 23:27:27 »
Ahmetciğim senin arabanın 30 no kullanması bence hatalı.ayrıca 20w50 castrol gtx i hakir görüyorsun ama bmw 2002 nin skoda favoritin ilk dolum yağı.Türkayın dediğini de okumadın herhalde ae101 ede servisler artık o viskoziteyi kullanıyormuş.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1229 : Ocak 20, 2011, 23:28:47 »
Arkadaşlar bütün yağlar ısınınca incelir. (Çoğunun sandığı gibi ısınınca kalınlaşmaz)
Ama 0w40 az incelir, 0w30 çok incelir.
İkincisi, castrol'ün reklamında dendiği gibi  aşınmanın çoğu ilk çalışmada (yağ karterde birikmişken ve motor soğukken) meydana gelir.
Dolayısıyla w'nun solundaki sayının büyük olması ne sıcakta ne de soğukta avantaj sağlar.
Sadece şöyle bir dolaylı avantajdan bahsedebiliriz. W'nun solundaki ve sağındaki sayılar birbirine yakın olduğunda bir ihtimal yağda daha az vizkozite katkısı vardır.(Kesin bişey değil tabi)
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1230 : Ocak 20, 2011, 23:31:59 »
Allah kısmet ederse sevgili efsaneme mobil1 5w50 peaklife full sentetik koyacağım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1231 : Ocak 20, 2011, 23:40:30 »
Arkadaşlar bütün yağlar ısınınca incelir. (Çoğunun sandığı gibi ısınınca kalınlaşmaz)
Ama 0w40 az incelir, 0w30 çok incelir.
İkincisi, castrol'ün reklamında dendiği gibi  aşınmanın çoğu ilk çalışmada (yağ karterde birikmişken ve motor soğukken) meydana gelir.
Dolayısıyla w'nun solundaki sayının büyük olması ne sıcakta ne de soğukta avantaj sağlar.
Sadece şöyle bir dolaylı avantajdan bahsedebiliriz. W'nun solundaki ve sağındaki sayılar birbirine yakın olduğunda bir ihtimal yağda daha az vizkozite katkısı vardır.(Kesin bişey değil tabi)
  20 viskoziteye kalın yağ diyen arkadaşlar acaba o yağı hiç ellerine aldılarmı?servisler bu kadar aptalmı?fabrikanın izni olmadan bırak yağı acaba suyu değiştirebilirlermi?veya yağ üreticileri bu yağı hala ne diye üretiyorlar.şu anda dahi prfesyonel dizel motorlarda mono viskozit 40 no (w si filan yok direk 40) yağlar kullanılıyor,yağ fabrikalarının sitelerinde belirtiliyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1232 : Ocak 21, 2011, 00:11:35 »
her arabanın motoru ayrı yağ kullanıyor. kitabındada yazıyor. 20 50 - 0 60 kullanılması motorun hangi yağ ile çalışmak için tasarlandığına bağlı.
renault 9 11 klubü olarak 20 50 yağ önerip 5000kmde değiştirilmesini tavsiye ediyoruz. ancak toyota farklı bir araba, farklı bir motor..
20 50 mineral yağlar kalitesiz diyemeyiz ama en ucuz ve kışın özellikle -5den sonra motorun zor dönmesine neden olur. ben sanayide çalıştım 10 40 ile 20 50 arasında yazın bariz fark görmedim lakin sıcaklık düştüğünde ve yükseldiğinde fark ne oluyor youtubede videoları var. ayrıca mineral yağlar ısındıklarında kalınlıklarını koruyamazlar. oyüzden sıcakken 30 numara sentetik yağ belkide 50 numara olan mineral yağdan daha fazla dayanıklı.
tüm bunları birleştirince sentetikler baya iş yapıyor anladığım kadarıyla. ama bir arabaya 5 yıl bineceksem ve araba çöplüğe gidecekse sentetik yağa hiiç gerekte yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1233 : Ocak 21, 2011, 02:15:20 »
Adas abi, dogru mu anladim diye iki uc defa okudum yazinizi. W'nun solundaki rakam ilk calismayla ilgili.Ne kadar kucuk olursa yag o kadar kolay akar, motora ulasir.Dolayisiyla o sayi ne kadar kucuk olursa sogukta o kadar avantaj saglar.Sadece motor icin degil, mars icin de. Silikon ADBV sistemli iyi bir filtre kullanmak sartiyla.

Yag katkisinin/deterjanin az olmasi olumlu bir durumsa straight 30 ya da 40 neyse oyle bir yag kullanalim 70-80 sene onceki gibi. ;)
Bizim cim bicme makinasi icin uretici Craftsman/B.Stratton straight 30 yag kullanin diyor hala.Ama motor hacmi 0,2l. Ilkel bir motor.




Arkadaşlar bütün yağlar ısınınca incelir. (Çoğunun sandığı gibi ısınınca kalınlaşmaz)
Ama 0w40 az incelir, 0w30 çok incelir.
İkincisi, castrol'ün reklamında dendiği gibi  aşınmanın çoğu ilk çalışmada (yağ karterde birikmişken ve motor soğukken) meydana gelir.
Dolayısıyla w'nun solundaki sayının büyük olması ne sıcakta ne de soğukta avantaj sağlar.
Sadece şöyle bir dolaylı avantajdan bahsedebiliriz. W'nun solundaki ve sağındaki sayılar birbirine yakın olduğunda bir ihtimal yağda daha az vizkozite katkısı vardır.(Kesin bişey değil tabi)
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 317000
  • Model Yılı: '94
  • 14 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1234 : Ocak 21, 2011, 02:20:42 »
Ahmetciğim senin arabanın 30 no kullanması bence hatalı.ayrıca 20w50 castrol gtx i hakir görüyorsun ama bmw 2002 nin skoda favoritin ilk dolum yağı.Türkayın dediğini de okumadın herhalde ae101 ede servisler artık o viskoziteyi kullanıyormuş.

Castrol'un ureticisi BP'yi 'hakir goruyorum' sadece Atilla amca. Castrol'un 0W-30 sentetigi bence  ABD'deki en iyi yaglardan biri.Fiyati da Mobil 1'e gore yeri geliyor daha ucuz oluyor.Bu yagi kullananlarin sayisi sinirli. Sadece bilenler kullaniyor. Dolayisiyla temini de kolay. Anil kardesin dedigi gibi her motora tavsiye edilen yag farkli oluyor.Turkay'in yazisini okudum, sasirdigimi da belirttim. :) Servislerin yaptigi kendilerini baglar.En iyi onlar biliyor diyemeyiz.Onlarinki bir ekmek kapisi.Kar-zarar hesabi yapmak zorundalar.Sizi,beni dusunmezler.
Fe... :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1235 : Ocak 21, 2011, 08:35:55 »
atilla abi benim araç  lpg li castrol magnatec 10w-40 düşünüyorum sence uygunmu tavsiye edermisin tavsiye etmezsen hangi yağı tavsiye edersin cevabın için şimdiden teşekkürler""
1996 XEİ 1.6 105 bg 16 v / klimalı / km: 60.262 / sony usb mp3 teyp x-plod hoparlörler 190 w / anahtardan kumandalı inwells marka alarm / BRC MY 07 Sıralı LPG sistemi / değişen yok / servis bakımlı /

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1236 : Ocak 21, 2011, 10:04:07 »
Türkayım motor yağı soğuk havalarda -20-30 derecelerde o da ilk çalıştırmada biraz marşı zorlar,karterde çok soğuduğundan,ama motor çalışınca motor 90 dereceye gelir artık hava sıcakmış soğukmuş umurunda olmaz.bak benim sğylediğim mobil1 5w50,10w60 daha çok yeni en son teknoloji,yani kardeşlerim artık ince yağın üstünlükleri halk efsanesi haline geliyor.size ağabey veya amca tavsiyesi,övünmek gibi olmasın motoru dahi indirip dağıtabilecek abiniz olarak,para durumunuz normalse yağ eksilmeyen arabalarınızda 10w40,eksiltenlerde ise 20w50,para durumunuz iyiyse yeni ve eksiltmeyenlerde 5w40,150 bini aşanlarda 5w50 ,200-250 bin olanlarda 10w60 full sentetikler kullanın başınız ağrımaz arbanız yorulmaz.
Mustafa burada sana bütün ipuçları var.araban ne olursa olsun uygulayabilirsin.
Castrol'un ureticisi BP'yi 'hakir goruyorum' sadece Atilla amca. Castrol'un 0W-30 sentetigi bence  ABD'deki en iyi yaglardan biri.Fiyati da Mobil 1'e gore yeri geliyor daha ucuz oluyor.Bu yagi kullananlarin sayisi sinirli. Sadece bilenler kullaniyor. Dolayisiyla temini de kolay. Anil kardesin dedigi gibi her motora tavsiye edilen yag farkli oluyor.Turkay'in yazisini okudum, sasirdigimi da belirttim. :) Servislerin yaptigi kendilerini baglar.En iyi onlar biliyor diyemeyiz.Onlarinki bir ekmek kapisi.Kar-zarar hesabi yapmak zorundalar.Sizi,beni dusunmezler.
  Ahmedim servisler fabrika talimatları dışında hiçbir şey kullanamazlar,yoksa lisanslarını iptal ederler.benim gençliğimde tek dereceli yağlar vardı  40,50,60 numara gibi yağlar.motor yağ yakıyorsa 60 no kullanılırdı,hakikaten kışın ilk çalıştırmada marş zor çevirirdi .
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Shiro (beyaz) ve ben
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1237 : Ocak 21, 2011, 10:56:30 »
Adas abi, dogru mu anladim diye iki uc defa okudum yazinizi. W'nun solundaki rakam ilk calismayla ilgili.Ne kadar kucuk olursa yag o kadar kolay akar, motora ulasir.Dolayisiyla o sayi ne kadar kucuk olursa sogukta o kadar avantaj saglar.Sadece motor icin degil, mars icin de. Silikon ADBV sistemli iyi bir filtre kullanmak sartiyla.

Yag katkisinin/deterjanin az olmasi olumlu bir durumsa straight 30 ya da 40 neyse oyle bir yag kullanalim 70-80 sene onceki gibi. ;)
Bizim cim bicme makinasi icin uretici Craftsman/B.Stratton straight 30 yag kullanin diyor hala.Ama motor hacmi 0,2l. Ilkel bir motor.




Evet aynen öyle.. Soldaki sayının küçük olması soğukta avantaj sağlar fakat büyük olması sıcakta avantaj sağlamaz. Her halükarda küçük olması iyi. Sağdaki sayı için ise durum karışık malum.
Evet farkı amaçlarla üretilen farklı kalitede yağlar var. Atilla Bey'in "profesyönel dizel motorlar" tabir ettiği jeneratörler, iş makinaları ve tarım makinalarına ait yağları tabi ki otomobilde kullanmak doğru olmaz. Onlar belirli devir aralığında işlev gören (hızlanma - yavaşlama ihtiyacı olmayan) kaba makinalardır. (Katır'a verdiğiniz yem başkadır yarış atına verdiğiniz başkadır di mi :) )
Çim biçme makinesi, kar küreyici motoru tipinde iki zamanlı motorlar ayrı bir gruptur, motorsikletler de apayrı bir gruptur. Bunların hepsinin ihtiyacı farklıdır.
Servis tavsiyelerine saygı duymak lazımdır.
Garanti şartlarına saygı duymak lazımdır..
Ama bu insanların, bizim araçlarımızın yaptığı arızalardan ekmek yediğini de hep kafamızın bir kenarında tutmamız gerekir.
Vel-hasıl kendi menfaatimize ve bilgilerimize de saygı duymamız gerekir.
Yoksa birkaç şirin aksesuar için, ya da uymak için sürüye,...  Binmeli mi konserve kutusuna araba diye,
Veremem üç kuruş daha diyerek yedek parçaya,...  Boyun mu eğmeli her nissan ya da honda'ya..
İstemem eksik olsun..!  
    Corona de Bergerac

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2009 Corolla 1.4 D4D Comfort
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1238 : Ocak 21, 2011, 12:51:08 »
Zamanıdır , linki tekrar hatırlatayım.  http://ferrarichat.com/forum/faq.php?faq=haas_articles#faq_motor_oil_basics   Bunu okuyabilen arkadaşlar olduğunu tahmin ediyorum ama görüşler biraz zor değişiyor. Fikir üreten düşünebilen beyine saygı duyarım, ama daha sonra bu düşünceler verilerle test edilmeli sınanmalı o zaman doğruyu buluruz, yukarıdaki linkte ölçümlere dayalı veriler var. Eski araçlar hakkında konuşmuyorum , onların teknolojileri farklı ve şu andaki aşınma durumları da farklı. Yeniler içinse bazen kafa karışıklığımız olabiliyor. Kullanım şartlarına göre Kullanılabilecek en ince yağ daha iyidir. Normal çalışma şartlarında 30-40 yağ arasındaki fark sanıldığı gibi fazla değil , gerektiğini sanarak kalın yağ kullanmayın , gerekmedikce kalın yağ kullanmayın. Arcaınızı evladiyelik kullanmaya niyetliyseniz ilk çalıştırmadaki aşıntılar sebebiyle W kısmı kalın yağ kullanmayın , ve ilk çalıştırmada ısınmasını bekleyin gazı köklemeyin, hele kalın yağ kullanmışsanız rölanti devrinizin çok fazla olmamaına dikkat edin. Linki incelersiniz ama oradan aldığım bir  tabloyu  rahat görünmesi için biraz düzeltip aşağıya koydum. Doğuda soğuk bölgede 0W-xx en akıllıca seçenek. İstanbul için bile 0W mantıklı (aracı sık kullanıyorsanız),  en fazla 5 W olmalı.  Her aracın kullanım şekli ve yapacağı km ye göre de yağ seçimini ve değişimini planlamak uygun olur. Yılda 1 veya 2 kez değişim olabilir ( bu durumda da farklı yağlar konabilir yaz/kış). Ben  yılda 1 değişim ve 5W-30 sentetikte karar kıldım kendi şartlarıma göre ve yağı her halikarda kış çıkışı değiştirmek en doğrusu. 
Servisler konusunda en hoşlanmadığım husus , kullanım şartlarına bakmaksızın, Avrupaya göre daha sık bakım periyodlarını dayatmış olmaları ( buna bizim kuşak inzibat mantığı der :-\ ) , bunu Türkiye'deki kullanım şartlarını bir güzel bahane göstererek makul gösteriyorlar , ama aracını az kullanan şehir dışı kullanan veya sakin şehirlerde kullananlar için bunlar gereksiz zorlamalar oluyor.

T(C)*     0W30 *  5W30 *   10W30 *  0W20 * RL 5W20

      -20° 1994.8  2225.1   3424.8   1712.7   2995.8
      -10°  872.4   944.7   1332.9    730.8   1165.3
      0°    428.3   452.9    595.7    352.8    521.4 ( zero F)
      10°   231.3   240.1    298.3    188.5    261.8
      20°   135.3   138.3    164.1    109.5    144.5 (68 degrees F)
      30°    84.6    85.5     97.6     68.3     86.3
      40°    56.0    56.0     62.0     45.1     55.0 (104 degrees F)
      50°    38.8    38.5     41.6     31.3     37.0
      60°    28.1    27.7     29.2     22.6     26.1
      70°    21.0    20.6     21.4     17.0     19.2 (158 degrees F)
      80°    16.2    15.8     16.1     13.1     14.5
      90°    12.8    12.4     12.5     10.4     11.3
      100°   10.3    10.0     10.0      8.4      9.1 (212degrees F)
      cP @ 150°C
      HTHS    3.0     3.1      3.2      2.6      3.3

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Ynt: Motor Yağı İle İlgili Bütün Sorular ve Cevapları
« Yanıtla #1239 : Ocak 21, 2011, 12:55:33 »
bende iki arabanın da kullanım klavuzu mevcut, yağ ile ilgili kısımları scan edip koyayım bu konuya.. 5w30 koyduktan sonra marş çok daha kolay almaya başladı, mesela "kır kı kı kı höörn" diye çalışıyorsa "kır kı kı höörn" olmaya başladı :D :D ve motor daha çabuk ısınıyor, biraz da tüketimi düşüren bu olsa gerek..çekiş açısından 0w40 denemeye karar verdim, çekişte de yakıtında ne olacağını görmek için.. şimdi gidip ahmet abiye çeceğim fotoğrafları çekeyim, yağmur yağacak gibi, o yağmadan halledeyim hem de kullanma klavuzlarındaki ilgili kısımları taratayım

servis konusunda da bizi düşünmediklerine eminim.. polen filtresi kontrol edilsin, gerekmiyorsa değiştirilmesin, sadece temizlenip takılsın demiştim, adamlar resmen dinlememiş, değiştirmiş direk! bizim 2009 kışın nerdeyse kullanılmaz, kış aylarında toplasan 2000-3000km yapar, yaz aylarında ise 5000-7000 civarı km yapar.. ve yaz aylarında hep klima çalıştırırım ve klimayı sürekli iç sirkülasyon olarak çalıştırırım sonuç olarak polen filtresine pek de görev düşmez yani.üzerinden söktükleri polen filtresi resmen 10-20 bin km daha gider benim kullanımımla, ahmet abinin dediği gibi tamamen para kazanma yeri servisler... ve kitapçıktan haberleri bile yok, ben gösterdiğimde şaşırdılar ve biz böyle kullanıyoruz ilk kez siz sordunuz ne kullandığımızı ve ince yağ kullanmamız gerektiği dediler, kitapçık umurlarında bile değil
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli