0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Liqui Moly 0w20 yağ kullanan var mı? Bugüne kadar Motul 0w20 kullandığım için nasıl bir yağ olduğunu merak ediyorum.
2016 99.500 KM ye gelmiş dizel otomatik arabam için 100.000 bakımı için kararsız kaldım.Oto sanayide yıllardır gittiğim her türlü arabaya bakabilen güvendiğim ustam var. Arabam yeni olması nedeniyle toyota özel servislere de götürebilirim. Şu an arabadan şikayetim yok. 100.000 bakımı için aşağıdaki sorularıma tecrübeli arkadaşlarımın cevaplarını bekliyorum. ( daha önceleri başka marka araç kullanmıştım)1) Kontrol edilip değiştirilmesi gerekli gereken parçalar hangileridir. (balatalar, yağ ve hava filtresi haricinde) Örnek:Termostatlar , devridaim pompası , turbo vs2) İstanbul Bahçelievler civarında özel servis tavsiyeniz nedir.Sizden gelecek yorumlara göre ÖZEL SERVİS veya KENDİ USTAM arasında tercih yapmayı planlıyorum.M. Ali Şahiner
Merhaba 80 bin bakım yapılacak yağ yağ filtresi hava polen filtr fren hidroliği ve bujileri değiştireceğim malzemeleri tem toyotadan aldım bu işlemleri yetkili servistemi yaptırsam yoksa özel servistemi karar veremedim 80 bin bakım için işçilik 390 tl istedi yetkili servis ..
Corollaya 50 bin bakımını yaptıran var mı yakınlarda? Filtre yağ dışında bi işlem var mı?
malzemeleri dışarıdan aldıktan sonra yetkili servise gitmenin pek anlamı yok
Tabi orasıda doğru hava ve poleni zaten ben kendimde değiştirebiliyorum sıkıntı yok fren hidroliği serviste vakumla çekiyolarmış sanayide pompalayarak servis daha teknolojik aletlere sahip
Merkez rezervuarından vakumla çekildiğinde "teknolojik" mi oluyor? Asıl ısıya maruz kalan ve değişmesi gereken kaliper civarındaki hidroliğe nasıl "teknolojik" bir çözüm bulmuşlar acaba?
Bugün sanayide yaptırdım bakımı şırıngayla çektiler fren hidroliğini sonra pompalama ile boşallttılar yağı 1 lt almıştım sizden yağı 0.500 ml gerek yok dedi usta bu şekildemi oluyor bilmiyorum tabi siz daha iyi bilirsiniz teknolojik ekipman konusuna gelirsek genel olarak baktığımızda yetkili servisin imkanı açısından söyledim ben onu yoksa sanayi ustalarını veya özel servisleri kötülemek amaçlı değil işini iyi yapan herkese saygımız sonsuz
Kimseyi yermeniz yada övmeniz anlamında söylemedim, bu tip algı yaratıcı söylemlerin ve eylemlerin, işlemin yapılması gerektiği gibi (ilkel veya değil fark etmez) yapılmamasına sebep olduğunu vurgulamak istedim, yetkili servis değil otomotiv dehası olsa işlemin hangi katalogda o şekilde belirtildiğini sormak gerekecek artık, yoksa herkes kafasına göre bir yöntem ile "ben bir yapayım bak abim görsün" şeklinde çalışıyor.Şırınga ile çekmek de doğru bir değişim şekli değil ki vakum ile çekmekten farksız bir iş, 4 yıl kullanılacak hayati bir sıvı için 15 dakika daha fazla ayrılamaz mı? Oysa ki talimat çok basit, merkeze en uzak tekerden başlamak sureti ile çapraz olarak, freni pompalamak ve bu süreçte eksilen hidroliği tamamlayarak, temiz hidrolik gelinceye kadar işlemi tüm tekerlere uygulamak, yani ne kadar zor olabilir ki?
Öncelikle teşekkür ederim Ufuk bey o niyetle demediğinizi anladım zaten işini iyi yapan insan sayısı maalesef çok az kime güvenecez bilmiyorum Sadece ön iki tekere fren pompalanmak suretiyle işlem yapıldı arka tekerlere hiç bir işlem yapılmadı 500 ml daha var onu niye koymadın usta dedim abi buna gerek yok 500 ml alıyor bu zaten dedi şimdi ben gidip bendeki 500 ml fren hidroliği dediğiniz şekilde başka bir ustaya götürüp değiştitreyimmi içime sinmedi şimdi hiç bu şekilde birde karter muhazasını takarken vidayı kırdılar içinde kaldı çıkartmak için uğraştılar baya tornacı çağırdılar falan filan hiç hoşuma gitmedi zaten
Tüm tekerlerden 125ml çıkacak şekilde yeniletin, en azından kaliper civarındaki hidrolik yenilenmiş olur, üstte kalan kısmı şırınga teknolojisi ile yenilemişler zaten 10 metrik cıvatalardan birini kırdılar ise matkap ile çürütüp pafta ile yeniden diş açılabilir, daha kolay bir çözümü yok maalesef, diş açıldıktan sonra çinko sprey sıkmayı ve 10dk. beklemeyi ihmal etmeyin.