Gönderen Konu: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)  (Okunma sayısı 28538 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #60 : Kasım 06, 2013, 00:39:46 »
Burda biz turbo beslemeli bir araçla toyotanın atmosferik aracını karşılaştırabiliyorsak bu toyota teknolojisinin bir başarısıdır.Denildiği gibi astrada turbo besleme bir motor var haliyle atmosferikle karşılaştırılması pek adil değil ancak astra öyle uzayıp gitmez iki aracıda en iyi koşullarda düşünürsek astra en fazla 1 boy açabilir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #60 : Kasım 06, 2013, 00:39:46 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hergün biraz TURBO iyi gelir-di...Artık vtec...:)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #61 : Kasım 06, 2013, 00:58:14 »
gerçekten test edip yaşayanlarla diğer dışardan bakan arkadaşlar konuya katılınca ortam biraz değişmiş yine :)

benim GTC Turbom var toyota buluşmalarınada katıldım çok kez nasıl gittiğini bilen arkadaşlar var ve 1.4 140'larda cidden fena gitmiyor.Kıyaslamak komik olur auris ile.





sanırım konuyu açan arkadaş aracıyla yola devam etmeye karar almış. bu durumda boşuna tartışmaya gerek yok gibi gözüküyor. yine de istekli olan forumda arama yapıp "alman mı döver ? japon mu ?" konusunda iletilere devam edebilir.

Valla çok güzel bir noktaya el atmışsınız :) :) :)
ben alkışlarım, konunun özeti olmuş :) :) :)


Burda biz turbo beslemeli bir araçla toyotanın atmosferik aracını karşılaştırabiliyorsak bu toyota teknolojisinin bir başarısıdır.Denildiği gibi astrada turbo besleme bir motor var haliyle atmosferikle karşılaştırılması pek adil değil ancak astra öyle uzayıp gitmez iki aracıda en iyi koşullarda düşünürsek astra en fazla 1 boy açabilir.

beni yanlış anlama gerçekten iddaalaşmak gibi bir niyetim yok.ankarada olduğun için dilediğin zaman tecrübe olsun diye bi buluşma olursa uygun ortamda olursa test edelim.1 boy biraz az kalıyor çünkü.




Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #62 : Kasım 06, 2013, 01:03:44 »
Burda biz turbo beslemeli bir araçla toyotanın atmosferik aracını karşılaştırabiliyorsak bu toyota teknolojisinin bir başarısıdır.Denildiği gibi astrada turbo besleme bir motor var haliyle atmosferikle karşılaştırılması pek adil değil ancak astra öyle uzayıp gitmez iki aracıda en iyi koşullarda düşünürsek astra en fazla 1 boy açabilir.
10-9.9=0.1 saniye astra koliklere 1 boyu bırak aurisin önünde astrayi gözden kaybettirmeye yetecek kadar yorumlar yapmasına yol açıyor. Valvematik şu anda en iyi verim veren atmosferik motor ama astranin turbosu en iyi turbo beslemeli motor değil ne yazik ki ve teknik verilere bakarsak aurisin astradan aşağı kalir yanı yok. Bu Japonlar akıllı adamlar en iyi argeyi yaparak sömürgeci Avrupalıların turbolu motorlarına sorunsuz ve daha verimli turbolu motorları üreterek en iyi cevabı verecektir.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #63 : Kasım 06, 2013, 01:30:48 »
10-9.9=0.1 saniye astra koliklere 1 boyu bırak aurisin önünde astrayi gözden kaybettirmeye yetecek kadar yorumlar yapmasına yol açıyor. Valvematik şu anda en iyi verim veren atmosferik motor ama astranin turbosu en iyi turbo beslemeli motor değil ne yazik ki ve teknik verilere bakarsak aurisin astradan aşağı kalir yanı yok. Bu Japonlar akıllı adamlar en iyi argeyi yaparak sömürgeci Avrupalıların turbolu motorlarına sorunsuz ve daha verimli turbolu motorları üreterek en iyi cevabı verecektir.
Bahsettiğin gibi japon otomotiv üreticileri bugune kadar hep sorunsuzlukları ve motor verimlilikleriyle bilinmiştir bir kaç yıldır bu kayboluyor gibi görünsede büyük paralar harcayarak araştırmalar yapıyorlar geliştirecekleri yeni nesil aşırı beslemeli motorlarla piyasadaki çoğu aşırı besleme motorlara gereken dersi vereceklerine eminim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #64 : Kasım 06, 2013, 03:28:13 »
bence sorunsuz aracınınızdan olmayın. biraz eskisin o zaman içinizde kalmasın hemde değişiklik olsun diye astraya geçebilirsiniz. dizelin yakıtından sonra benzinliler üzebilir. tabi auris için lpg seçeneği tereddüt etmeden başvurabileceğiniz bir avantaj size kalmış.
benzinli toyota motorları sorun anlamında size pek yamuk yapmaz, turbo aracın riski daha fazladır(japonların prensipleri, yoksa bizi mi kekliyorlar acaba :) ). ama 0 araç alıyosunuz birkaç sene sorunsuzca binebileceğinizi düşünüyorum, illaki kısa sürelerde de sorun çıkartabilir ama garanti denen bir olay var. 3 ayda motor yiyen arabanın masrafı sahibine mi kalıyor ?
gerek yol tutuşu gerek donanımıyla astra her zaman öne çıkar.
yakıt olarak astranın 8-9-10 lt den aşağı düşeceğini sanmıyorum, sabır küpüyseniz, gaz pedalını incitmemek için her şeyi yaparım diyorsanız bilemem :) lpg uygulamaları hem pahalı hemde yeterli ölçüde tasarruflu olmuyor galiba.
ayrıca 140 hp nin hakkını veriyor mu acaba astra ;) auristen daha hızlı olabilir ancak uçup kaçmıyor ;) 1.4 tsi 122 lik golfden azcık daha yavaş olduğunu okumuştum. bana 140 yetmez derseniz kolayca güçlenebilirsiniz bunu da unutmayın.
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '95
  • 59 kere teşekkür etti
  • 34 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #65 : Kasım 06, 2013, 03:31:27 »
gerçekten test edip yaşayanlarla diğer dışardan bakan arkadaşlar konuya katılınca ortam biraz değişmiş yine :)

benim GTC Turbom var toyota buluşmalarınada katıldım çok kez nasıl gittiğini bilen arkadaşlar var ve 1.4 140'larda cidden fena gitmiyor.Kıyaslamak komik olur auris ile.





Valla çok güzel bir noktaya el atmışsınız :) :) :)
ben alkışlarım, konunun özeti olmuş :) :) :)


beni yanlış anlama gerçekten iddaalaşmak gibi bir niyetim yok.ankarada olduğun için dilediğin zaman tecrübe olsun diye bi buluşma olursa uygun ortamda olursa test edelim.1 boy biraz az kalıyor çünkü.




Yok neden anlayayım valvematic aurisimiz olsa denerdik ama efsane kasa corolla var :D o biraz daha fazla geride kalır ama auris kesinlikle ezilmez diyorum opel motorları kağıt üstündeki gücü yere aktarmada sıkıntı çekiyor realitede sizin söylediğiniz gibi olacağını düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #66 : Kasım 06, 2013, 08:02:50 »
Opel motor larinin beklenen gucu vermemesinin sebebi motorla alakali degil. Aracin kasasinin agir olmasi sonucta 1.5 tonluk araba
Bu sebeplede korkmadan viraja makasa girebiliyor.
Ben sirket aracim corollayi kullanirken helekide yagmur yagiyorsa vay haline.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #67 : Kasım 06, 2013, 08:12:28 »
Opel motor larinin beklenen gucu vermemesinin sebebi motorla alakali degil. Aracin kasasinin agir olmasi sonucta 1.5 tonluk araba
Bu sebeplede korkmadan viraja makasa girebiliyor.
Ben sirket aracim corollayi kullanirken helekide yagmur yagiyorsa vay haline.

Agır araçlar daha iyi yol tutuyor ise neden Lotus Eprit 900 Kg
Neden F1 araçları 600Kg

Kilo virajda belli bir yere kadar iyi gibi gözüksene kopma anında çekiç etkisi ile savrulur ve kontra hareketle bile araç yoluna zor girer.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #68 : Kasım 06, 2013, 08:42:17 »
Agır araçlar daha iyi yol tutuyor ise neden Lotus Eprit 900 Kg
Neden F1 araçları 600Kg

Kilo virajda belli bir yere kadar iyi gibi gözüksene kopma anında çekiç etkisi ile savrulur ve kontra hareketle bile araç yoluna zor girer.
O araclarla bizim kullandigimiz araclari birmi tutuyorsunuz.
Formula araclarinin amaci belli nekadar hafiflerse o kadar iyi.
Ben astrayla girdigim viraja avensisle bile giremiyorum.
Yanlis anlasilmasin avensis kotu demiyorum 2004 yilinda sifir aldik senelerdir kullaniyoruz tik demedi.
Ama yol tutusta fark gercekten var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #69 : Kasım 06, 2013, 08:58:16 »
Agır araçlar daha iyi yol tutuyor ise neden Lotus Eprit 900 Kg
Neden F1 araçları 600Kg

Kilo virajda belli bir yere kadar iyi gibi gözüksene kopma anında çekiç etkisi ile savrulur ve kontra hareketle bile araç yoluna zor girer.
Bunun mantığı nedir?
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #70 : Kasım 06, 2013, 09:08:32 »
O araclarla bizim kullandigimiz araclari birmi tutuyorsunuz.
Formula araclarinin amaci belli nekadar hafiflerse o kadar iyi.
Ben astrayla girdigim viraja avensisle bile giremiyorum.
Yanlis anlasilmasin avensis kotu demiyorum 2004 yilinda sifir aldik senelerdir kullaniyoruz tik demedi.
Ama yol tutusta fark gercekten var.

Yol tutuşunda en önemli etken süspansiyonun sertligi degilmidir?
Bu konudada Opel her zaman Toyotadan daha sert süspansiyon kullanır bu durumda aynı sınıf içinde daha fazla yol tutmasını anlayışla karşılarım ki olması gerekende budur.
Ancak yol tutuş ile konfor zıt orantılıdır ve benim tervihim herzaman konfordur.

Bu nasıl bir mantıktır?

Anlamadıgınız konu ne ise özelden yazı anlatayım burada konu dışına çıkmak istemiyorum.
Sonuçta Demirbükey ileri sürüş teknikleri egitimi alarak bunu sertifika ile belgelemişim.
Bu konuda egitimde geçen bir konu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2011 Auris Sport
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 54000
  • Model Yılı: '11
  • 120 kere teşekkür etti
  • 222 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #71 : Kasım 06, 2013, 12:41:37 »
O araclarla bizim kullandigimiz araclari birmi tutuyorsunuz.
Formula araclarinin amaci belli nekadar hafiflerse o kadar iyi.
Ben astrayla girdigim viraja avensisle bile giremiyorum.
Yanlis anlasilmasin avensis kotu demiyorum 2004 yilinda sifir aldik senelerdir kullaniyoruz tik demedi.
Ama yol tutusta fark gercekten var.
kuzenimde 2012 astra var lastikler sıfır olmasına ramen viraja sert girince göt atıyor ve çok eğlenceli oluyor. bende 2008 var astra var üzerinde kışlık vakumlu lastikler var. ne kadar uğraştıysam göt attıramadım. sağlam bir lastikle yol tutuşu kusursuz yapabiliriz. tek eksiği sert bi araba
2011 Auris Sport
Atiker Nanofast, Eibach Pro-kit, Philips LumiLeds 5000k(farlar), Photon Xenon Effect 5000k(sisler), Cree Led 6000k (uzunlar), Amerikan Park(ayna ve sinyaller), Ayna Altı Kartalgöz Led, Ayakaltı Aydınlatma

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Toyosundan uzakta, harap ve bitap...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 25 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #72 : Kasım 06, 2013, 12:53:35 »
Yol tutuşunda en önemli etken süspansiyonun sertligi degilmidir?
Bu konudada Opel her zaman Toyotadan daha sert süspansiyon kullanır bu durumda aynı sınıf içinde daha fazla yol tutmasını anlayışla karşılarım ki olması gerekende budur.
işte toyotaların yol tutuşunun zayıf olmasının en büyük nedeni. ağırlığın viraj kabiliyetiyle pek alakası yok. varsa bi faydası belki yüksek hızlarda yere daha iyi basması olacaktır.
..modifiye, modifiye dediğin nedir ki gülüm, ben senin için stock gezmeyi göze almışım..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #73 : Kasım 06, 2013, 13:01:25 »
10-9.9=0.1 saniye astra koliklere 1 boyu bırak aurisin önünde astrayi gözden kaybettirmeye yetecek kadar yorumlar yapmasına yol açıyor. Valvematik şu anda en iyi verim veren atmosferik motor ama astranin turbosu en iyi turbo beslemeli motor değil ne yazik ki ve teknik verilere bakarsak aurisin astradan aşağı kalir yanı yok. Bu Japonlar akıllı adamlar en iyi argeyi yaparak sömürgeci Avrupalıların turbolu motorlarına sorunsuz ve daha verimli turbolu motorları üreterek en iyi cevabı verecektir.

valvematic de verimli bir motor fakat listenin başında skyactiv var. 2.lik için de nissan'ın benzinli motorlarıyla çekişebilir fakat kötü olduğunu belirtmez. sadece vvt-i teknolojisinden valvematic'e geçenler, alt devirlerde aracın "göreli olarak" daha cansız olduğunu gözlemler. bunun da amacı ekonomidir. tabi bir de şanzıman dişli oranlarını gözden geçirmek gerek.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • :)))
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür etti
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #74 : Aralık 03, 2013, 12:19:40 »
Sahsi fikrim toyotadan opele gecmezdim . Vw tercih edilebilir , honda olabilir ama opel degil bence . Bu tamamen sahsi fikrim polemik degil amacım.
:)))

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #75 : Ağustos 17, 2020, 11:49:42 »
Konu eski ama daha uygun başlık bulamadım. Geçen ay valvamatic 1.6 motorlu corollamı satmıştım. Geçen gün ise 0 km astra sedan 1.4 turbo aracımı teslim aldım. Bir kaç günlük kullanımda aradaki farkları açıklamak gerekirse. Corolla sadece iç genişlik olarak astra dan iyi. Ama bunun dışında yol tutuş, yol ve motor sesi, rüzgar sesi ve süspansiyon konularinda astra corolla dan çok daha iyi bir arac. Astra hem ki 17 inc jantlı. Ve biliyorsunuz astra 10 yıllık bir kasa. Performans konusunda da bazı şeyler söylemek istiyorum. Bazı arkadaşlar 0-100 km verisine bakıp 1.6 motor 1.4 turbodan iyi demişler. Malesef kağıt ustunde yazan o rakamların gerçek kullanımda karşılığı malesef yok. Kimse ailesiyle kalkış yarışı yapmıyor ancak rampada veya sollamalarda anında güç istiyor. Corolla da bunu alabilmek için yüksek devirleri çevirmek ve motor sesine katlanmak gerekiyordu. Astrada ise hangi viteste olursan ol 2000 devirde bile araç sabit yürüyor. Bu da sessizlik ve kullanım konforu sunuyor. Biraz devirden düştüğünde çabuk toparlama sağlıyor. Corolla ile 6 viteste sollama yapacaksam once 4 de alıp öyle yukleniyordum. Ama astrada 2000 devirde ise her türlü yürüyor.  Bunlar kullanımda insanı yormayan rahatlatan şeyler. Yanlış anlaşılmasın astra sorunsuzluk olarak corolla gibi olamayacak. Ama sorunsuz diye keyifsiz araç kullanmak istemedim. Astra 1500 kg yaklaşan ağırlığı ile dedigim gibi daha atık daha rijit. Corollada tecrübeli sürücü olmama rağmen defalarca aracı kaldırırken stop ettirmiştim. Ama astrada daha hiç stop ettirmedim. Yani sonuç olarak kağıtta yazan degerler her zaman size bunu hissettirmiyor. 1.6 auris ile 1.4 astrayı geçecek arkadaş eger arac boş ve duz yolda ise belki kafa kafaya gider ama hafif rampa ve araç yukluyse toz yutabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #76 : Ağustos 17, 2020, 17:27:04 »
Bide yeni kasa Corolla otomatik kullanmanızı tavsiye ederim,2018 e160 kasa Corolla'yı satıp 2020 Corolla aldık gerçekten her yönden çok farklı olmuş kalkışta eski kasa Corolla kasıyordu gaza yüklenince bağırıyor ama gitmiyordu ama yeni kasada gaza dokunmak yetiyor,sözde motor şanzıman olarak herşey aynı diyorlar ama çok fazla gelişme olmuş yokuşlarda sollamalarda gaza dokunmak yeterli oluyor istenilen gücü sürücüye ve yola aktarıyor.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #77 : Ağustos 17, 2020, 20:41:14 »
Bide yeni kasa Corolla otomatik kullanmanızı tavsiye ederim,2018 e160 kasa Corolla'yı satıp 2020 Corolla aldık gerçekten her yönden çok farklı olmuş kalkışta eski kasa Corolla kasıyordu gaza yüklenince bağırıyor ama gitmiyordu ama yeni kasada gaza dokunmak yetiyor,sözde motor şanzıman olarak herşey aynı diyorlar ama çok fazla gelişme olmuş yokuşlarda sollamalarda gaza dokunmak yeterli oluyor istenilen gücü sürücüye ve yola aktarıyor.
Atmosferik her türlü atmosferiktir bence. 2 senede bu kadar gelisebiliyorsa 6 yil araç sattıklarının günahı neydi. Bugün İzmir'den Kuşadası davutlara yolculuğum oldu. Dönüşü söke üzerinden yaptım.  Daha once biz çile çekiyormuşuz. Rampada önüne bir araç gelir hizlanmak istediğinde sanki arabayı sen itiyormuşçasına kasılırsın. Daha once corolla ile 6 dan 5 hatta 4 de düştüğüm bir rampada 6. Vites 2000 devir ile zorlanmadan çıktım. Bunun dışında virajlarda ne kadar zorlasamda çizgisini kaybetmemesi çok güzeldi. Toyota direk enjeksiyonlu değilde astra da olduğu gibi çok noktadan enjeksiyonlu turbo motor yapacak kabiliyeti yokmuydu? İstese sorunsuz böyle bir motor yapardı. Kasmadan normal kullanım ve hız sınırlarına uyarak yaptığım yolculuk ile ilgili tüketim değerlerini sunuyorum. Corolla da ne kadar kasarsam kasayim bu değerlere ulaşamadım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #78 : Ağustos 17, 2020, 21:00:15 »
Manuel kullanımla son kullanıcı genelde motoru bağırtmak istemediğinden motor gitmiyor gibi geliyor. Fakat otomatik şanzıman olunca, özellikle de Ümit Bey'in bahsettiği gibi yeni kasa corollanın şanzımanıysa çok rahat bir şekilde çıkıyor.

Safranbolu-Salda-Antalya-Nazilli-Safranbolu yaptım. Antalya-Korkuteli-Acıpayam-Nazilli yolundaki geçitlerde hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hatta doblo, dizel polo, dizel symbolleri yokuşta rahatlıkla geçtim, ancak düz yolda veya yokuş aşağı geçebildiler. Çünkü hız sabitleyici kullandım sürekli. %10 yokuşu 4000 devir altında 100-110 arası rahatlıkla çıkıyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #79 : Ağustos 17, 2020, 21:21:44 »
Ben redline a kadar devir aldırırdım yürürdü de ancak anlatmak istediğim motorun o sesinde arabadaki diger yolcuların tepkileri çok farklı oluyordu. Ve o şekilde konforlu bir yolculuk olmuyordu. Aynı zamanda ekonomikte olmuyordu. Belki cvt sürücünün sürekli vites değiştirme yükünü ortadan kaldırmış olabilir ancak motordan 4000 devir üstünde gelen sesi nasıl kesecek. Ses sana bana hoş ama özellikle hanımlar bu sesten hiç hoşlanmıyor. Corolla hb de olan 1.2 turbo neden sedanda hala yok? Atmosferik motor güzeldi hoştu ama artık yollarımız bile değişti. Heryer duble yol. Rampalar var yollarda ama 110 km gitmek için uygun. Herkes o hızla yol alıyor ama sen o hıza uymak için bazen 4. Vites 5000 devirde oluyorsun. Bilmiyorum herkesin sürüşten beklentisi isteği farklıdır ama ben dediğim şeylere alışamadım.  Ancak sunuda belirteyim. Corollanin sürücü ve yolculara verdiği yasam alanı gercekten sınıfının otesindeymis bunu da anladım.