Gönderen Konu: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)  (Okunma sayısı 28539 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #80 : Ağustos 17, 2020, 23:34:07 »
Ben burada Ersin beye katılıyorum.Atmosferik motor atmosferiktir.Asla bir turbo gibi hissettiremezzzzzz.Turbo motorun 2000 devirde verdiği tork pedala az bassanda arabanın yürümesi bu başka bi şey.
Konya-Antalya yolunca Alacabel rampası vardır 1800 lü rakıma kadar çıkılıyor orada.İstediğiniz 1.6 atmosferik corollayı getirin en fazla 3. viteste çıkabilir.CVT dahi olsa araba gaz yemiyor ki nereye gitsin.1.6 124hp lik corolla var babamda her seferinde 2.viteste redline'a kadar gelip 3 e atıyorum ona rağmen hızını kaybediyor araba.

1.6 dizel otomatik arabamla 110 ile sadece bir vites düşüp çıkıyor aynı hızla  :) Yani torku ne yaparsanız yapın alamazsınız.Tork isteyen birine atmosferik araba ağzıyla kuş tutsa yaranamaz.

Mesaj Birleştirildi: Ağustos 17, 2020, 23:38:35
Manuel kullanımla son kullanıcı genelde motoru bağırtmak istemediğinden motor gitmiyor gibi geliyor. Fakat otomatik şanzıman olunca, özellikle de Ümit Bey'in bahsettiği gibi yeni kasa corollanın şanzımanıysa çok rahat bir şekilde çıkıyor.

Safranbolu-Salda-Antalya-Nazilli-Safranbolu yaptım. Antalya-Korkuteli-Acıpayam-Nazilli yolundaki geçitlerde hiçbir sıkıntı yaşamadım. Hatta doblo, dizel polo, dizel symbolleri yokuşta rahatlıkla geçtim, ancak düz yolda veya yokuş aşağı geçebildiler. Çünkü hız sabitleyici kullandım sürekli. %10 yokuşu 4000 devir altında 100-110 arası rahatlıkla çıkıyor.

Çıkamaz Mutlu abi, Öyle rampalar varki çıkamaz  :) içinde 4 kişi + bagaj + klima varsa çıkamayacağı hızını kaybedeceği bir sürü rampa var memlekette  :) Benim turboyu sevme sebebim alt devirde gelen yüksek tork.Bunu da hiç bir 1.6 atmosferik motor veremeyeceği için dizele yada turbo benzine devam  :)
Not: Doblo , symbol gibi araçlar dizel olsada çoğu 75hp civarında olduğu için genelde çok yürümüyorlar zaten  :) Aynı araçların 100hp üzeri versiyonlarını atmosferikleri rampada üzer malesef. Bu işin raconu bu abi alt devirde tork olacak  :D
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Toyota Club Türkiye

Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #80 : Ağustos 17, 2020, 23:34:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #81 : Ağustos 18, 2020, 00:09:56 »
Arkadaşlar dizel ile benzinli motoru kıyaslamak zaten başlı başına hata olur ki,turbo ile atmosferik motorda kıyaslanamaz ama atmosferik motoru kullanmayı bildikten sonra uzun ömürlü olması sahibine sorun çıkarmaması en önemli unsurların başında gelir zaten corollanın piyasadaki en eski aracının bile tutulması bu yüzdendir,
Turbo motorlu dizel araçlar ne zaman arıza verecek turbosu n'olacak gibi düşünceler insanı daha çok yoruyor,bende daha önce 1.6 TDCİ focus kullanıyordum o kadar temiz olmasına rağmen elim yüreğim de geziyordum ilk çalışmada bekle uzun yoldan gelince bekle 1 dk sonra stop et çok ince ayrıntılar gerekiyor,ama şuanda benim koca oğlan hangi rampada olursa olsun gaza basmam yetiyor atmosferik ama 2.0 bende araba sürdüğümü yeni anladım :rofl:
Herkesin aracı hayırlı olsun güle güle kullanın Ersin bey.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #82 : Ağustos 18, 2020, 00:53:31 »
Arkadaşlar dizel ile benzinli motoru kıyaslamak zaten başlı başına hata olur ki,turbo ile atmosferik motorda kıyaslanamaz ama atmosferik motoru kullanmayı bildikten sonra uzun ömürlü olması sahibine sorun çıkarmaması en önemli unsurların başında gelir zaten corollanın piyasadaki en eski aracının bile tutulması bu yüzdendir,
Turbo motorlu dizel araçlar ne zaman arıza verecek turbosu n'olacak gibi düşünceler insanı daha çok yoruyor,bende daha önce 1.6 TDCİ focus kullanıyordum o kadar temiz olmasına rağmen elim yüreğim de geziyordum ilk çalışmada bekle uzun yoldan gelince bekle 1 dk sonra stop et çok ince ayrıntılar gerekiyor,ama şuanda benim koca oğlan hangi rampada olursa olsun gaza basmam yetiyor atmosferik ama 2.0 bende araba sürdüğümü yeni anladım :rofl:
Herkesin aracı hayırlı olsun güle güle kullanın Ersin bey.
Tesekkurler Ümit hocam. Imkan olsa da 2.0 bir kac yaşında araç  binebilsek. Ama hadi yakıtı lpg ile hallettik ama vergi ne olacak.
Daha once dizel aracım vardı. Çok dikkat etmezdim. Ancak turbo benzinli şimdiki aracımda dediginiz gibi ilk çalıştırma sonrası ve uzun yolculuk sonu beklemeye dikkat ediyorum. Cok sorunsuz olmayacağını düşünsem de insallah sorunsuz olur  :D


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #83 : Ağustos 18, 2020, 03:05:58 »
Tesekkurler Ümit hocam. Imkan olsa da 2.0 bir kac yaşında araç  binebilsek. Ama hadi yakıtı lpg ile hallettik ama vergi ne olacak.
Daha once dizel aracım vardı. Çok dikkat etmezdim. Ancak turbo benzinli şimdiki aracımda dediginiz gibi ilk çalıştırma sonrası ve uzun yolculuk sonu beklemeye dikkat ediyorum. Cok sorunsuz olmayacağını düşünsem de insallah sorunsuz olur  :D
Malesef ülkemiz vergi sistemi 2.0 araca binmeyi lüks kabul ettiğinden ötürü binmek pek mümkün olmuyor,benim 93 modelden bile 6 aylık vergi 248 TL tahsil ediliyor,turbo araç konusunda ben biraz mesafeli kalmaya devam edecem sizede tavsiyem bahsettiğiniz ilk çalışmada ve stop etmedeki kuralları harfiyen uygulamak olur,öte yandan yeni Corolla cvt ile test sürüşü yapmanızı şiddetle tavsiye ederim almak için olmasada fikir oluşturması açısından iyi olur ve Auris yerine Corolla&Astra değerlendirmesi de yapmış olurduk.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #84 : Ağustos 18, 2020, 12:06:21 »
1.4 turbo ve 1.6 atmosferik motorun farklı yönleri var,tercih meselesi,ayrıntıları zaten kullananlar belirtiyor,herkesin farklı değerlendirmeleri olacaktır bu çok normal,aracı değişik yönleriyle değerlendirirsek toyota ' da şaft tünelinin olmayışı,içinin çok daha ferah oluşu,triger kayışının olmayıp zincirli oluşu gibi etkenler seçimimizde bir kaç puan daha öne çıkardı,alacabel 1825 m tepesini 2017 şubatında corolla'yı aldıktan sonra daha 1000 km ler de iken ankara üzerinde antalya'ya toplantıya giderken aşırı kar yağışının olduğu mart ayında 2 defa geçtim,zor bir yol,hele tepeye yaklaşırken kar yığınları arasında sadece yol görünüyordu,böyle bir yolu yazlık orijinal lastiklerle geçerken sadece emniyet düşünülüyor,isteyen buyursun geçsin daha önce gideceği yere varsın,fark edeceği 5-10 dakikadır,bizim için asıl olan 400.000 km lere kadar motor yaptırmadan ,fazla masraf açmadan ekonomik olarak araç kullanabilmektir.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #85 : Ağustos 18, 2020, 12:47:23 »
Tokay üstadım corolla ile olan ilişkimiz bir süre sonra mutsuz bir iş hayatına benzemeye başlamıştı. Sorunsuzluğu maaşın zamanında ödenmesi gibiydi ama zevk vermiyordu. Dediğim gibi corollayı genislik yonunden arayacağım ustelik 1.88 cm boyunda biri olarak. Ancak sadece iç genişlik ile olmuyor. Ben uçayım kaçayım demiyorum. B sınıfı pekcok aracın rampa performansını istiyordum sadece. Umit beyin dediği gibi bu araçlarda 2.0 motor olsa tadından yenmez. Ancak ulkemiz vergi sistemindeki çarpıklık bizi 1.6 hatta 1.3 motorlara mahkum ediyor. 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #86 : Ağustos 19, 2020, 07:28:28 »
Atmosferik Corolla ve Civic'in yokuş ve rampalarda bayıldığı bir gerçek ama ben yine de turbo araçlara sıcak bakmıyorum. Çevremde turbo arabası olup da arıza vermeyene neredeyse rastlamadım, ( dsg şanzıman gibi) benim için sorunsuzluk performanstan önceliklidir. Varsın uçmasın, kaçmasın ama sorun çıkarmasın, donanımı, konforu, iç hacmi geniş ve ferah olsun bunlar bana yetiyor. ancak benim anlamadığım yıllarca zevkle kullanıp sonradan sattığıma pişman olduğum  2005 Corolla sol otomatik aracım şimdiki Corolla ve Civic'lerden daha performanslı ve atik bir şekilde keçi gibi yokuşları çıkıyordu. Nasıl oluyor da ondan sonra gelen arabalar ki sözde  teknolojik olarak daha üstün olması lazım performans olarak onu aratıyorlar?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #87 : Ağustos 19, 2020, 09:54:47 »
Kullanılan araçtan zevk alabilmek için bence aracı tanımak anahtar rol üstleniyor.Belli devirlerde verilen tork ve beygiri ayarladıktan sonra yokuşta problem çıkacağını çok düşünmüyorum.Kullandığım A16XER atmosferik 1.6 astra h yokuşlarda 5.vitesten düşmedim.Hızı yazmıyım :) Normalde şehir içinde çok hantal bir araç olduğu gerçek.Elektronik gaz pedalı o etkiyi yaratıyor. Turbo araç gerçekten farklı yürür ama kullanmasını iyi ayarlarsanız bindiğiniz araçtan da zevk alma yolları var.2900 3000 devirden düşünce zaten hantallaşıyor kullandığım araç.Dolayısıyla ekonomik düşünürsek pek doğru iş değil :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 850
  • Model Yılı: '20
  • 4 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #88 : Ağustos 19, 2020, 16:15:05 »
Bugün aracım ile izmir tireden eskisehire olmak üzere ilk uzun yolculuğumu yaptım. Kim ne derse desin şunu anlıyor insan turbo gercekten araba sürme keyfini arttırıyor. Bozdag, kula rampaları ve Gediz ile Kütahya arasındaki pekcok tepe rampa beni hiç yormadı. 2200 devir 6. Viteste rampa çıkmak büyük bir keyif ve konfor. Corolla ile boyle bir rampayı 4. Vites 4500 devirde anırarak çıkıyordum. Varsın turbo patlasın 100 bin km de.
Birde yakıt tuketimimi paylaşayım. Aracta 2 yetişkin 1 çocuk ve bagaj ful doluydu. Hatta araç içinde bile bavul vardı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #89 : Ağustos 22, 2020, 22:16:33 »
Kullanılan araçtan zevk alabilmek için bence aracı tanımak anahtar rol üstleniyor.Belli devirlerde verilen tork ve beygiri ayarladıktan sonra yokuşta problem çıkacağını çok düşünmüyorum.Kullandığım A16XER atmosferik 1.6 astra h yokuşlarda 5.vitesten düşmedim.Hızı yazmıyım :) Normalde şehir içinde çok hantal bir araç olduğu gerçek.Elektronik gaz pedalı o etkiyi yaratıyor. Turbo araç gerçekten farklı yürür ama kullanmasını iyi ayarlarsanız bindiğiniz araçtan da zevk alma yolları var.2900 3000 devirden düşünce zaten hantallaşıyor kullandığım araç.Dolayısıyla ekonomik düşünürsek pek doğru iş değil :)

Mükemmel temizlikte olan Astra H arabamı malesef güçsüz motor sebebiyle satmıştım  :D Keşke o arabamda 2.0 motor olsaydıda satmasaydım  :(
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #90 : Ağustos 26, 2020, 18:46:17 »
Mükemmel temizlikte olan Astra H arabamı malesef güçsüz motor sebebiyle satmıştım  :D Keşke o arabamda 2.0 motor olsaydıda satmasaydım  :(

Şehir içi çok hantal evet.Pedal cihazları ile çözebilirdiniz belki.Ben pedal cihazı kullanmıyorum ama yetiyor bi turbo ya da 2.0 olsa daha güzel olur tabi. (A16XER) motor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #91 : Ağustos 26, 2020, 19:32:34 »
Şehir içi çok hantal evet.Pedal cihazları ile çözebilirdiniz belki.Ben pedal cihazı kullanmıyorum ama yetiyor bi turbo ya da 2.0 olsa daha güzel olur tabi. (A16XER) motor
Orçun bey aynı araç ile 4 yıl önce Hatay Zonguldak yolculuğum olmuştu gidiş gelişte tek şöför gitmiştim,rampalarda tam bir işkenceydi gidiş istikametinde Ankara Bolu arası resmen araba sürmekten tiksindim benzinde çok güzel ama LPG'de resmen bitiyordu,LPG'de kullanımda kronik sorunu yağ soğutucusu patlatır dikatli olun derim.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #92 : Ağustos 26, 2020, 23:40:51 »
Orçun bey aynı araç ile 4 yıl önce Hatay Zonguldak yolculuğum olmuştu gidiş gelişte tek şöför gitmiştim,rampalarda tam bir işkenceydi gidiş istikametinde Ankara Bolu arası resmen araba sürmekten tiksindim benzinde çok güzel ama LPG'de resmen bitiyordu,LPG'de kullanımda kronik sorunu yağ soğutucusu patlatır dikatli olun derim.

Rampalarda hiç bir sıkıntı yaşamadım kullanım tarzından ya da benzin kaynaklı olabilir. Katkılı benzin kullanıyorum. Liqui moly marka 5 30 yağ kullanıyorum.şehir içinde hantal o da gaz pedalının elektronik olmasından kaynaklı. Merak edenler varsa video. Hız yapmayı önermiyorum. Videodaki hız telefon GPS ölçümüdür. İbredeki yaklaşık 9 10 km daha fazla


Daha dün uzun yol yaptım Marmaris Fethiye Eskişehir. Mercedes E250 yi ve g30 kodlu 5.20dizeli kaç km ile solladım kötü örnek olmamak için yazmıyorum. Başka bir videoda mevcut o da

 Yağ soğutucusu bunların kronik problemi yüksek ısıda çalıştıkları için yağ soğutucusu var bu araçların.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • En masrafsız ve sağlıklı araç tabanvay.
  • Araç: Corona
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 420000
  • Model Yılı: '93
  • 419 kere teşekkür etti
  • 2293 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #93 : Ağustos 27, 2020, 02:31:06 »
Bizdeki LPG'li 1.6 motordu dediğiniz gibi benzinde sıkıntı yoktu ama lpg'de rampalarda çok kötüydü.
EGEA 1.4 BENZİN 95 HP URBAN
TOYOTA CORONA 3S FE
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN UĞRUNDA AKAN KANDIR TOPRAK EĞER UĞRUNDA ÖLEN VARSA VATANDIR.
EMNİYET KURALLARINA UYALIM UYMAYANLARI UYARALIM.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #94 : Ağustos 27, 2020, 08:24:55 »
Bizdeki LPG'li 1.6 motordu dediğiniz gibi benzinde sıkıntı yoktu ama lpg'de rampalarda çok kötüydü.

Klima bile çekişi düşürüyor.Ancak golfte yaşamadım klimadan dolayı çekiş problemi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '14
  • 305 kere teşekkür etti
  • 312 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #95 : Ağustos 27, 2020, 20:01:03 »
Şehir içi çok hantal evet.Pedal cihazları ile çözebilirdiniz belki.Ben pedal cihazı kullanmıyorum ama yetiyor bi turbo ya da 2.0 olsa daha güzel olur tabi. (A16XER) motor

Düz yolda hafif rampalarda şahin bile gidiyor.Bu arada Astra H'ın pedal hassasiyeti corolladan çok daha atik. Z20LET yada A16LET motorlusunu ileride alıp binmek istiyorum gerçekten  :)

Yani ben daha torklu bir motor istiyordum , artık torksuz motor tat vermemeye başladı , dizel makinelere geçtim kullanması daha zevkli geliyor gerçekten bana.Turbo benzinli makineleride severim ama tork seviyorum  :D  :D Ne kadar çok tork dedim  :rofl:
VW Golf 1.6 TDI & DSG

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #96 : Ağustos 27, 2020, 20:33:09 »
Düz yolda hafif rampalarda şahin bile gidiyor.Bu arada Astra H'ın pedal hassasiyeti corolladan çok daha atik. Z20LET yada A16LET motorlusunu ileride alıp binmek istiyorum gerçekten  :)

Yani ben daha torklu bir motor istiyordum , artık torksuz motor tat vermemeye başladı , dizel makinelere geçtim kullanması daha zevkli geliyor gerçekten bana.Turbo benzinli makineleride severim ama tork seviyorum  :D  :D Ne kadar çok tork dedim  :rofl:

Valla şanzımanı fena değil uzun yolda gayet tatminkar bence.
Golf 5 fsi da kullandım ondan sonra hantal geliyor. Ama topspeed de her türlü astra.Benim gönlümden de f10 5.20i geçiyor ama nasip bakalım. Şahin değil olay. 220 ile e250 ve g30 5.20d ile yürümüşlüğüm var 😃 ayrıca Şahinle 190 200 ile viraj alamazsınız.Ve araç durmaz. Trafik kurallarına uyuyorum bu arada.Dizellerin çoğu topspeed de benzinli kadar gitmiyorlar. Ama torkları çok iyi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #97 : Ağustos 27, 2020, 21:25:43 »
Videosunu çektiğiniz aracın üzerinde hangi marka lastik vardı? performans lastiğimi idi?  132 km nin üstü hızı epeyce sürdürmüş olmalısınız,iyi dayandığını ve parça atmadığını,gümlemediğini görünce merak ettim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '14
  • 230 kere teşekkür etti
  • 234 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #98 : Ağustos 27, 2020, 21:57:41 »
Videosunu çektiğiniz aracın üzerinde hangi marka lastik vardı? performans lastiğimi idi?  132 km nin üstü hızı epeyce sürdürmüş olmalısınız,iyi dayandığını ve parça atmadığını,gümlemediğini görünce merak ettim.

Continental premium contact 2.  205 55 16

Golf 5 aracımda 18 jant ve 225 45 18 Linglong lastik var idi jant ve lastikleri araç satılınca sattım. Hız endeksi 270 km idi ama lastiğe güven olmaz. Çok yüksek süratlerde en iyisi patlamayan lastikler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 56000
  • Model Yılı: '15
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Auris vs Astra J (Kararsız Kaldım)
« Yanıtla #99 : Eylül 02, 2020, 21:58:06 »
Selamlar,

astra J, golf7 1.4 tsi kullandım, şu anda da jetta 1.6tdi ve 2015 auris im var.

Manuel alacaksanız kesinlikle astra J almayın. Debriyajı kazık gibi sert. Baskı balata volant komple değiştirdim 6500TL masraf yaptım hiç hafiflemedi debriyajı. Ben de satmak zorunda kaldım. Basınca feci gidiyordu 1.6CDTI ile orası ayrı =)

Kullandığım golf7 90.000 de şanzıman dağıttı, 4500 liralık masraf çıkardı. 10.000km den beri bende ve hiçbir zaman aracı zorlamadım, periyodik bakımları hep zamanında yapıldı.

Jetta'mın 89.000km de EGR valfi patladı, 4000TL masraf çıkardı.

Bu yaşadıklarımdan sonra çareyi japonda buldum. atmosferik motor ve CVT şanzıman kombinasyonunu ilk defa deneyimlemiş oldum, hayat buymuş dedim.