neden toyota aldım.
*-otomatik olacak - dsg ve ya cvt olacağı için opel ve bir çok model devre dışı kaldı- dsg masraflı olduğu için cvt kaldı.
1-makul ve ya az yakacak --- direk japon grubu devreye giriyor- birde reno -1.4 benzin ve 1.5 dizelleri
2-uzun vade de az masraf çıkaracak -- yine japon-uzak doğu grubu devreye giriyor. opel-vw daha çok ve ağır masraf çıkarıyor
3-ikinci el değeri iyi olacak -- ikinci el de uzak doğudan sadece toyota ve almanlardan da vw ve opel önde
4-pahalı olmayacak, alınabilir düzeyde olacak. -- fiyat listeleri malum her yerde mevcut. bütçenize uygun olaı seçebilirsiniz
5-benzinli ve lpg uyumlu olacak. -- avrupa artık turbo motorlara geçtiği için lpg sıkıntı çıkıyor - ve ya aliminyum piston vs den dolayı dertliler.
6-konfordan kasıt kişiden kişiye değişir(far sensörü-yağmur sönsörü BANA GÖRE konfor değil)
2.5 yıl 2005 model 1.4 dacia solenza scala ya bindim. ve kesinlikle ve kesinlikle çok memnun kalarak kullandığım bir araba idi. (göreceli bir kavram)
100 km 9-10 lt şehir içi 100 km 6.5-7.5 lt uzun yol lpg tüketiyordu. 2 tane konforu vardı= hidrolik direksiyon ve klima

içeriye müthiş asfalt sesi alıyordu. bütün koltukları söktüm döşemeleri çıkarttım keçe kumaş kaplayım geri topladım - tık ses almıyordu.
90.000 km de 10.250 tl ye aldım 135.000 km de 11.000 tl ye sattım. bu paralara alınabilecek başka araç varmı? (parçası ucuz-reno)
opel corsayı inceledim - lpg olmuyor şanzıman robotize istedikleri para 32.000 tl. opellerde birde hararet sorunu mevcut (*yarisi 37.600 tl ye aldım.*)
şavroleyi inceledim lpg uyumsuz şanzıman A/T çok yakıyor toyota ile aynı parayı istiyor
vw polo almaya karar verdim dsg olsun yakıtına da razıyım dedim parasına da tipi de çok hoşuma gidiyor. iş yerinde arkadaşımda 2012 dsg seat leon var tam ben polo almaya giderken leon 17.000 km de dsg yi bozdu ve şanzıman değiştirdi. kesinlikle ondan da vaz geçtim. toyota 37600 tl polo 39000 tl idi
geriye 2 seçenek kaldı --- honda jazz ve toyota yaris. para yetmediği için honda alamadım. yaris aldım. tek pişmanlığım style paket almamış olmamdır. o da paradan kaynaklıdır. başkada bir sıkıntım yoktur.
ben kararlarımı bu doğrultuda verdim.
sizler neyi düşünerek karar verdiniz o da size kalmıştır.
iş yerinde ben yaris fun bir arkadaş auris advence skypack cvt ve diğeri de corolla manuel 2013 (yeni değil) aldı.
dizel araç hiç düşünmemiş biriyimdir.
dizel motorda esasen bir sorun yok, sorun dizel motora koyduğumuz yakıtta, siz benzinliğe girdiğinizde en iyisinide isteseniz benzinlikte olanı almak zorundasınız.
dizel yakıt benzinliye göre daha çok su götürür ( yağ-pislik-ıvır zıvır) olduğundan sizde mecbur dizel yakıt koyacağınızdan motorunuzun ömrü kısalacak maliyeti artacaktır. sorunun asıl kaynağı yakıt kirliliğidir.
euro 4 euro 5 gibi dizel normları var çeşitler daha fazladır muhakkak. ama yeni nesil dizel motorlar euro 5 yakıt için üretiliyor siz buna euro 4-4.5 yakıt koymak zorunda kalacaksınız çünki başka yok.
benzin ve lpg de oyun yok mu elbette var. ama dizel teknoloji ile benzinli teknoloji farklı oldugundan dizel maliyetleri daha fazla oluyor. bu nedenledir ki dizel bana çok çok çok çok çok çok uzak.
otomobil dünyasında malesef her istediğiniz aynı anda bulunmuyor. keşke öyle bir imkan olsa da kendimiz oluşturabilsek.
mesela ekonomi sınıfı bir araç için.
*motor = renonun 1.4 atmosferik benzinlisi yada 1.5 dci si
*kasa tipi = opel astra - mazda 3 - ford escort birazda polo ile fiesta karışımı bir kasa olsa mesela
*şanzıman = honda ya da bmw
*güvenlik full versiyon her şey dahil
*konfor istediğimizi seçebilmek. ısıtma soğutma buz dolabı terlik saklama gözü felan.
*fiyat = alınabilir düzeyde. ikinci el derdi olmayacak. parçası bulunabilir ve ucuz olacak. servisten yana dertli olmayacak. vs vs vs.
**** bana göre bunların toplamına en yakın aracı toyota üretiyor. BANA GÖRE.