0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Yaklaşmış bak test verileri ortada. (İki aracın testini ekledim)
LPG işin içine girince öyle oluyor.Birde opelin 1.4 turbosunu tavsiye etmem gücüne göre atak bir makina değil.1.6 düz vites benzinli auris yer bunu.Bunun yerine Golf 1.4 122 TSi sağlam bir üretim çekişide iyi birde Fiat Bravo 1.4Turbo Multiar sağlam bir üretim.Bu iki araçta, astradan atak ve ekonomiktir.
1.4 140 hp astra ile 1.6 aurisin performans karsilastirilmasi dogru degil turboyla atmosferigi karsilastiriyorsunuz. Astra hem kalkista hem ara hizlanmalarda her viteste yer aurisi. Manuel 1.4 140 hp astra atak bir makina degil diyorsan da git bir test et bence sen karar ver aurisi yer mi yemez mi...
Oraya 2 tane kapı gibi test koydum.Toyotanın atmosferik teknolojisinin geldiği nokta budur.
valvematic toyota önce vvt-i motorlu toyota'yı ezsin, sonra belki turbo astra'ya sıra gelir.
Astra turbo motor olduğu için performansı aurisle kıyaslamak doğru olmaz. Hatta bazı arkadalar olur mu ya diyebilir ama bir ihtimal avensis 2.0 la yan yana hatta daha önde gidebilir. Güçleri aurisle hemen hemen aynı olsa bile (biri 132 bg biri 140 bg) daha önemli olan bir şey var . Oda astranın torku hem aurise göre daha yüksek hem bu yüksek torku muhtemelen daha geniş bir devir bandında sunabilir . Buda doğal olarak daha seri bir araba demek .
Turbo araç yer gibi, lakin düz Vites auris in devir ve tork olayı nasıl.?
Bunu anlatamiyoruz iste arkadasa ama inatla kiyaslamak istiyor...Ben atmosferik 115 hp astrayla bile auristen civicten kopmuyorsam 1.4 140 astrayi dusunemiyorum. Bunu samimiyetimle soyluyorum astra ozellikle 120 kmden sonra baska bir arac oluyor. Ciğerli derler ya oyle...
Aurisin maksimum torku 160 nm ve bunu 4400 devirde sunmaya başlıyor . Astranın ki ise geçenlerde ilerde almayı düşündüğümden araştırmıştım 200 nm .Daha önemlisi astra bu torku 1850 devirden itibaren sunabiliyor . Bu verilerle aurisin şansı olmaz ama dediğim gibi bu iki motoru karşılaştırmak çok yanlış . Sonuçta biri turbo biri atmosferik motor . Ama şuda var bu verilere rağmen 0-100 hızlanmaların da çok büyük bir fark olmaz fakat rampada astra yüksek torku düşük devirde sunması sebebiyle daha az performans kaybına uğrar .Abi astranın 1.6 atmosferiğin teknik verilerini bilmiyorum düz yolda dediğiniz gibi auris ve civic gibi atmosferik ama sınıfında güçlü motorları zorlayabilirsiniz ama rampaya geldiğinizde auris civic gibi araçlardan geride kalırsınız . Fakat iş astranın 1.4 turbosuna gelirse bu sefer civic ve auris gibi atmosferik araçlar sınıflarında güçlüde olsa geride kalmaya başlar . Çünkü dediğim gibi turbo olduğundan torkları daha yüksek ve bu yüksek torku çok daha düşük devirlerde sunuyorlar . Düz yolda ise auriste astra 1.4 turbodan kopmaz ama kesinlikle geçme şansıda yok . Dediğim gibi bu motorlar farklı sınıftalar ondan karşılaştırmak doğru değil . Çünkü auriste kullanılan 1.6 motorun astra da kullanılan 1.4 turbo motorla performans konusunda rekabet etme şansı yok . Bu iki motoru karşılaştırmak bence haksızlık olmuş .
Önceki aracım olan valvematic auris ile şimdi kullandığım dizel corolla arasında bile fark var. Özellikle rampalarda ve yüklü iken turbolu aracın verimi çok daha yüksek. Tork veriminin tam olduğu devir aralığında da ivmelenme daha iyi.Auris 132hp(6000Rpm) - 160nm (4400Rpm)Corolla 90hp(3800Rpm) - 205nm (1800-2800Rpm)Bu durumda turbo astra ile karşılaştırma yapmak ipe un serme gibi birşey.
Aynen abi.Abi zaten yanlış araçların gücüne bakarak yorum yapmakta başlıyor . Araçları asıl yürüten torktur tabi bide bu torku hangi devirde ürettikleri ve aynı şekilde hangi devire kadar sürdürebildikleri önemli .Dizellerin kullanım zevki ise zaten torklarının yüksek olmasından kaynaklanıyor . 1.4 d-4d rampalarda kimisi inanmaz ama 2.0 benzinli atmosferik bir araçtan bile daha fazla keyif veriyor . Buradan 1.4 dizelin 2.0 dan daha performanslı olduğu algısı çıkmasın sadece rampaları vites düşürmeden çıkmanın tadı bir başka . Yoksa 2.0 benzinli bir aracın 1.4 dizel bir araçtan performans konusunda daha iyi olduğunu bilecek kadar otomotiv bilgim var .
Astra AurisMotor hacmi 1364cc 1598 ccMaksimum güç 103kw 97kwMaksimum tork 200nm 160nmMaksimum hız (km/s) 201 km/sa 200 km/saHızlanma (0-100 km/s) 9,9sn 10,0 snOrtalama tüketim 5,9 lt/100km 5,9 lt/100kmBu değerlerde özellikle maksimum güç ve torklara dikkatinizi çekerim.
Bunun için sadece vites düşüp max tork devrine çıkman yeterli.Ama yakıtıda düşünmemen gerekiyor.