Gönderen Konu: Hadi Yalıtım yapalım  (Okunma sayısı 72427 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #60 : Temmuz 17, 2014, 21:56:55 »
çalışmalarım başladı. arabayı yeniden söktüm. bu sefer döşemeciye gitmedim. kapının önünde uğraşıyorum.

önemli bilgiler vereceğim. aracım eski olduğu için fazlaca gürültü olduğunu düşünürdüm ama yol sesini kesmek için bu sefer cidden çok çalışıyorum. son yaptığım yalıtım şöyleydi ; arabanın orjinal yalıtımları, açık metal kısımlara bitümlü rulolar. üstüne yarım santim kauçuk köpük ve eva denen ve yine yarım santimlik sünger. en üste keçe ve en son aracın kendi yalıtımı olan taban halısı..

bu sefer işim olmadığından ciddi bir temizlik işine girdim. taban halısını ve tavanı söktüm.. sökmek zor olmasa bile güç ve cesaret isteyen bir iş. herkese tavsiye edemem. ama tavan sökme işini yapmasanız bile tabandaki malzemeler epeyce yol sesi kesebilir.

arkadaşlar dikkat !

arabada şimdiye kadar farkına varamadığım bir boşluk buldum.
hemde hangar gibi !!

bütün bu yol sesinin bu boşluktan yankılandığını düşünüyorum.  bu yüzden bütün yalıtım girişimleri sonuçsuz kalıyor.

ayrıca arabanın metale yapışmış yalıtımlarına artık güvenmiyorum. çünkü tesadüfen gördüm ki tabandaki saca tam yapışmamış.


bu satırları yalıtım yapacak arkadaşlar için yazıyorum. eğer aracınızda böyle bir boşluk varsa yalıtımla ancak sesi biraz azaltabilirsiniz. ama boşluk kapatılıp taban bitüm gibi titreşim emici bir malzeme ile kaplanırsa üzerinde 2 veya 3 kat keçe ile güzel bir sonuç alabilirsiniz.

resimlerle anlatmaya çalışayım.

işi bitirmem 1 hafta alır. neticeleri yazarım.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #60 : Temmuz 17, 2014, 21:56:55 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #61 : Temmuz 17, 2014, 22:04:28 »
Anılcığım yine sezonu açmışsın hayırlı olsun... anca firsat buldum bugün yarın geliyim yakındam inceleyelim.sen bu hızla bizimde aklımıza girersin diye de korkmuyor değilm:') özelden teli atsana anıl.
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #62 : Temmuz 18, 2014, 17:28:24 »
Anılcığım yine sezonu açmışsın hayırlı olsun... anca firsat buldum bugün yarın geliyim yakındam inceleyelim.sen bu hızla bizimde aklımıza girersin diye de korkmuyor değilm:') özelden teli atsana anıl.
niye özelden yazıyorum :) pek telefonla arası olan biri değilim ama bana ulaşmak isteyen mutlaka bulur :) sevmeyen bile açsın telefonu , ben sana gıcığım desin ... önemli değil telefon açık  535 613 15 71 .
haftaya buluşsak uygun olurmusun ? ben çünkü ziftle epeyce boyandım :)




Mesaj Birleştirildi: Temmuz 18, 2014, 19:18:59
şimdi gelelim konumuza ...

arkadaşlar bildiğiniz gibi yalıtım işi epeyce bir zorladı beni. bu yüzden araştırma yapıp , arabalara baktım. arabaların yapılırken videoları izledim ve kazalı arabalardan bilgi edindim. yalıtım üzerine firmaları aradım bilgi aldım. nerede ne kullanılır biraz anladım.

baştan söyleyim, arabanızda hiç yalıtım yoksa gidin 10 metre ziftli keçe alıp tabana ve kapılara döşeyin. çok bişey değişmez ama takıntılı değilseniz idare edecektir. ben birazdan ve bundan sonraki günler yazacaklarında hep üst düzey yalıtımı hedefledim. herkese uymayabilir. ama ciddi yalıtım yapacaklar için faydalı olacaktır.

öncelikle tavan.
tavanı sökünce gördüm ki bu arabanın tavanında bile ayak basan yerlere koyduklarından daha kalın keçe var. bildiğiniz gibi keçe sesi bir miktar tutuyor ve aynı zamanda akustik düzenlemede kullanılabiliyor. hemde ucuza bulunabilir. 91 model bir arabada bile tavanda keçe görmek şaşırtıcı.
fakat bir sorun var. keçe haricinde başka hiçbir şey konulmamış. oyüzden ben işime tavandaki metalin üzerini bituself ile kaplayarak başladım. açıkta çok fazla metal olduğu için muhtemelen yolda gürültü yapacaktı. tabiki arabanın orjinal yalıtımına dokunmadım. son olarak akustik yalıtım için sünger döşeyip kapatacağım.
sesin yankı yaptığı yerlerde akustik süngeri kullanmalıyız. ki ses çabuk yok olsun ve gürültüye dönüşmesin.
tavan döşemesini yıkamak isteyenler bunu yapmasın. sanırım deforme olduğu için tavsiye etmiyorlar. ben sadece asprin denen temizlik spreyi ve kağıt havlu kullandım. temizlerken bastırırsanız hemen kırılıyor. çok narin. özellikle kenarlar hassas. dikkatli sökmek ve temizlemek lazım.

taban

taban bir arabanın en çok ses aldığı yer. malesef döşemelerin oturması için fazla miktarla yalıtım malzemesi döşenemiyor. yani bize en incesi ve en çok sesi keseni lazım.
özellikle ses yalıtımı isteyenler mutlaka çok ağır maddelere bakmalılar. yalıtmanın ilk adımı sesin geçmesini engellemek ve bloklamak ..
bu yüzden , bitüm , kauçuk , bariyer kullanmalıyız.
toyotada olmayan , tabanda boydan boya serili bir plastik bariyer ciddi miktarda sesi engeller. fransız otolarında çok kullanılıyorlar. benim arabamda ise sadece yolcu koltuk altında ve motor bölmesinde var..
tabandan ses almaması imkansız. ama sesin şeklini değiştirip bizi yormayacak forma getirebiliriz. ki almanların yaptıklarıda tam olarak bu. tabanda poliüretan sünger kullanırsanız ses gitmez ama gürültü çok azalır. fakat kalın seremediğimiz için hem ağır hemde etkili olan kırpılmış sünger , kauçuk sünger tercih edebilirsiniz. böylece özellikle ince sesler kalın seslere dönüşür.
arabanın tabanı davul gibi. yoldaki titreşimlerin tamamını yükselterek geri veriyor. işte bu yüzden metalin titreme frekansını düşürmeliyiz. birçok kişinin yaptığı gibi bituself yapıştırmak seslerin daha tok gelmesini sağlar. teneke hissi gider.
ben ise icat çıkarttım. alanımda bir ilki gerçekleştirdim ve 18 kg lık bitüm bidonu aldım. bu duvarlara sürülen ve suyun geçmesini önleyen boyadan biraz kalın bir madde. zifte benziyor. ve muhtemelen çok benzerler :) aldığıma biraz pişman oldum. çünkü kurumuyor. üstüste sürmeyi planlamıştım ama olmadı. bende talaş ile birleştirerek pasta yaptım ...

rollsroyce gibi markaların sesi engellemek için kullandıkları ağır materyaller var. tabanda kullanıyorlar ve aracın ağarlığı sorun olmadığı için ses yalıtımı mükemmel oluyor.

bizim elimizde bukadar ağır bir materyal olmadığı için ben kendim yapmaya karar verim. bu dediğim bitümlü zift ile talaşı karıştırdım ve tabana uyguladım. arabanın orjinal yalıtım maddesine çok benzer bir karışım çıktı. üstelik tahta çok iyi bir yalıtım maddesi. işe yarayıp yaramadığını bugün bilmiyorum. ama bu uygulama sanırım türkiyede bir ilk oldu. örnek olmaması dileği ile :)

yeni araçların ses yalıtım materyalleri sadece pedalların hemen altına kadar uzanıyor. en sessiz araçlarda bile kauçuk köpük motor bölmesini kapatırken lastik davlumbazlarının denk geldiği yerlere kadar uzanıyor. ama hepsi ayak konulan hizaya kadar geliyor. yani asıl ses bu bölümden alınıyor. toyota henüz davlumbazda yalıtım kullanmıyor. buda sesin açık olarak doğruca bize gelmesine neden oluyor. bu durumu davlumbaz ve içine konulan maddeler ile azaltabiliriz.

kapılar

kapılara dikkat etmenizi özellikle tavsiye ederim. çok ciddi miktarda ses fitil ve kapıdan geliyor.
yapmamız gerekenler belli. ilk adım bituself. metali güzelce silip mümkünse her yerine yapıştırmak lazım. ama su kanallarını tıkamamaya dikkat ediniz.
kapı içi boş bişey olduğundan akustik süngerlerden yapıştırılabilir. döşeme altına ise kauçuk veya firex gibi ağır ve yer tutmayan süngerlerden konulmalıdır. keçe kapı içinde su tutabilir. ayrıca motor sesini güzel engelleyen keçe yol sesini fazla kesmez..
kapıların düzgün oturup fitillerin sağlıklı olduğuna emin olun. benim 2. ve 3. fitil uygulamaları gibi fikirlerim var. yaparsam eklerim. faydası olacağına kesinlikle eminim.

bagaj
arabanın diğer yerlerine yalıtım yaparsanız motor sesinden çok eksoz sesi içeri girmeye başlıyor. bagaj çok geniş bir alan olduğundan özellikle döşeme içlerine akustik sünger konulmalı. hatta bu sünger bagaj kapağına bile yapıştırılabilir. onun dışında bituself , bariyer ve ince kauçuk sünger kuralı geçerli. 


pütür
geçen yıl aldığım pütürümü fırça ile arabanın altına sürdüm. bende ses olarak hiçbir fark hissetmesem de eminim biraz olsun metali kalınlaştırdığı için faydası olacaktır. malesef fayda etmesi için çok çok çok kalın atılmalı..

motor sesi

mutlaka sesi engellemek için motor bölmesine bişeyler yerleştirin. keçe olur, ağır sünger olur.. ama ince süngerler sadece kabin içinde işe yarıyor. ayrıca döşeme aldında bir ton boşluk var. bu boşluklar keçe ile doldurulduğunda motorun rahatsız sesleri gidiyor ve homurtu kalıyor. eğer titreşim yalıtımı yaptıysanız motor sesi kasaya dağılmıyor. bu konuda en önemli yer orta kolsol , vites ve hatta kol dayamanın altı. arkaya doğru uzanan bu yer hem açıklıkları ile hemde eksoz nedeniyle çok ses alıyor. keçe burada çok işe yarıyor...

poliüretan köpük

arkadaşlar bu ürün yalıtımda başarının anahtarı. asıl amacı su tutmak olan bu köpükler arabanın boşluklarını doldurmada çok etkili. ve sesi ciddi miktarda kesiyorlar !!
ben tavanda, direklerde, kapı çıta altlarında kullandım. belki bukadarı sizin için önemli olmayabilir fakat arabada bazı yerler varki hayati .

arabanın tekerlere bakan kısımlarında boşluklar var. bunlar çok fazla ses yapıyorlar. belki doldurulmak üzere bırakılmış boşluklardır ama malesef kimse doldurmamış. ayrıca su kanalı ile ilgisi yok.
özellikle ön tekerlere bakan yerlerde çok büyük bir boşluk var. işte bu yüzden toyotanın yol sesini kesemiyoruz.
birde arka tekerlerde boşluk var. ben kapı kilidini çıkartıp içine köpük bastım. ve çok ciddi miktarda köpük sıktım. şimdi tok bir ses alıyorum.
unutmayın , ön tekerlerdeki boşluklar sadece aracın orjinal yalıtımı kalktıktan sonra ortaya çıkıyor.
şuanda arabamda hemen hiç yalıtım maddesi yok ama bu hali ile yola çıktığımda gördüm ki sadece bu boşlukların doldurulması bile sesi bitirmiş. inanılmaz bir fark var. herkese tavsiye ederim.

resimlere bakınız. eğer köpük kullanacaksanız :
markalı bir ürün alın. ne kadar köpürürse okadar iyi. bu ürünler sıkıldıktan sonra genişleyip boşlukları kapatıyor. bu yüzden çok iyiler. hem poliüretan olduğu için hemde boşlukları kusursuz örttüğü için harika bir ürün. ses yalıtımı ise süper.
kullanırken biraz az sıkmak gerek. çünkü ciddi miktarda hacmi artabiliyor. üzerinde doldurulacak alanın sadece üçte birini sıkın desede kaliteli bir marka çok ciddi hacmini arttırıyor. boşluğa sıktıktan sonra mutlaka tüm boşlukları kapatın. ben bantladım ama yinede biraz dışarıya taşırdım.
neticede pedalların arkasındaki bütün boşluk doldu. hatta önden arkaya uzanan ara bölmenin bile içi epeyce boşmuş. her yere bu spreylerin ufak boruları ile sıktım. sonuçlardan memnunum..

yalıtım işinin kolay olmadığını söyledik. umarım benim başıma gelenlerden sonra yalıtım yapmaya niyetli arkadaşlar daha kolay bu işleri görürler...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #63 : Temmuz 18, 2014, 19:25:56 »
Sizi tebrik ederim. Ben de bu tür işleri çok severim. Ancak yalıtım malzemesi olarak çatılara döşenen ısıtılı yapıştırılan zift gibi bişyden yapılmış tabaka halinde satılan bir madde var. Onu tavsiye ederim.

Yalnız araç ağırlığını arttırmamaya dikkat etmeniz gerekli. Keşke yakın olsaydık. Bu işlerde yalnız kalıyorum buralarda. Canım almıyor. Teknik olarak çok iyiyimdir ama ne yapalım.
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #64 : Temmuz 22, 2014, 18:26:26 »
olmadı arkadaşlar :( yine olmadı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 335000
  • Model Yılı: '06
  • 64 kere teşekkür etti
  • 75 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #65 : Temmuz 22, 2014, 19:10:09 »
olmadı arkadaşlar :( yine olmadı.

Ne olmadı üstadım sorun ne ki olmadı ?
2006 2.0 Dizel D-4D Avensis Elegant

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #66 : Temmuz 22, 2014, 20:20:47 »
Ne olmadı üstadım sorun ne ki olmadı ?

Araba şuanda inanılmaz yalıtımlı. Motor sesi yok gibi. Ama yol sesi var. Titreşim arttığında hala ses var ve bu sese hiç çare yok.
Şuanda arabanın yalıtımı , üstünde kauçuk ve eva , üstünde tabana serilen sert ağır plastik , üstünde keçe ve üstünde plastik ve üstünde firex ve yine plastik var ama hala ses var.
Kesilmiyor.

Yarın tabana ziftli bitümlü karışımımı yapıp dökeceğim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #67 : Temmuz 23, 2014, 00:23:46 »
bence bu kadar ürünle kesilmediyse bir ses mühendisinden yardım alın çünkü sesi kesmeden rahat edemeyeceksiniz gibi duruyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Gayrimeşgul
    • INSTAGRAM
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 99000
  • Model Yılı: '13
  • 684 kere teşekkür etti
  • 2110 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #68 : Temmuz 23, 2014, 00:38:27 »
Araba şuanda inanılmaz yalıtımlı. Motor sesi yok gibi. Ama yol sesi var. Titreşim arttığında hala ses var ve bu sese hiç çare yok.
Şuanda arabanın yalıtımı , üstünde kauçuk ve eva , üstünde tabana serilen sert ağır plastik , üstünde keçe ve üstünde plastik ve üstünde firex ve yine plastik var ama hala ses var.
Kesilmiyor.

Yarın tabana ziftli bitümlü karışımımı yapıp dökeceğim.

uyguladığınız ürünler ağırlık olarak kaç kg dır? tahminen yada kesin olarak. çünkü bu ağırlık yakıtı etkiler. sessizlik için harcanan para ilerde yakıta extra harcama sağlamasın.
yumuşak hamurlu lastiğe geçiş yaparsanız yol sesi kesilecektir. bide doğru hava basıncı olması lazım lastiklere.
intagram.com/tosicorolla16
youtube.com/kaankara

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #69 : Temmuz 23, 2014, 12:05:21 »
lastiklerimde sorunum yok , ama arabanın kendi taban sacının titremesini engelleyemedim arkadaşlar.

arabaya şuan 50 kg ağarlık yükledim. ama yakıt olarak sorun olacağını sanmıyorum. yalıtımsız hiç yola gidilmiyor çünkü..

taban sacı çok çok çok ince ve arabanın arka tarafında kullanılan yalıtım maddesi hem ince hem tam olarak metale yapışmıyor.

tabanı komple söktüm. bituself ile kaplanıp üzerine bitümlü maddeyi dökeceğim.


arabanın ince seslerini kesebiliyorsunuz. motor sesi rüzgar sesi ve doğrudan gelen sesler kesiliyor ancak 150hz ile 1khz arasındaki frekansları azaltmak çok zor.

bu yüzden taban sacını kalınlaştırarak ağır bir madde ile üzerini kaplayacağım. bildiğim bütün iyi araçların kullandıkları yöntem budur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #70 : Temmuz 24, 2014, 19:38:27 »
çalışmalar sürüyor. temizlediğim parçaları tıkırtı yapmayacak şekilde ve arkasına sünger yerleştirerek takıyorum.

tabandaki yalıtım hoşuma gitmedi. çok inceydi ve tam olarak metale yapışmamıştı.
çok övülen alman arabalarında bu taban komple ziftli bir madde ile kaplı. bu hem metalin titreşimini emiyor hemde çok tok bir ses veriyor. böylece insanı rahatsız etmiyorlar.

bende 2 kat bitüself döşeyip üzerine sihirli karışımımdan yapacağım.
ama toyotada ne çok açıklık varmış. tabanda yine bir boşluk buldum. yine köpükle doldurulması gerekiyor. bir köpük daha harcarsam bu 9. büyük köpük olacak.

kurallarına göre oynadıktan sonra bugün birşey daha fark ettim. fitiller !!

hiçbir kapı tam kapanmıyor. zaten yağmurda sürdüğünüzde dışarıdan doğrudan yağmur sesi almasından belliydi ama mantıklı bir cevap bulamamıştım. resimde ön kapı tam kapalı halde iken yeri yani betonu görebilirsiniz :) çok hoş :)

bunların dışında benzin bittiği için fark ettim benzin deposu inanılmaz uğultu yapıyor. ve malesef onu yalıtmanın imkanı yok :)  yoksa yapardım , biliyorsunuz :)


hakkaten hobi niyetine açtım ve şimdilerde topluyorum. günlük birkaç saat ayırarak arabayı en orjinal şekle getiriyorum. zevkle yapıyorum.. öğreniyorum , çözüm üretiyorum ve çözüyorum. zevkli işmiş :) 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #71 : Temmuz 24, 2014, 23:40:44 »
Anıl abi, sen bu işle uğraşmaktan arabayı kullanmaya fırsatın kalmıyor gibi geliyor.  :lol:

Merakla ve özenerek takip ediyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 100 kere teşekkür etti
  • 425 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #72 : Temmuz 25, 2014, 01:32:53 »
Bu araç bir e12 mi :O
E12 COROLLA SİMOTA AİR INTAKE

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #73 : Temmuz 25, 2014, 22:38:57 »
bugün simself denen malzeme geldi. bituself den daha yapışkan ve daha kolay şekil alıyor. tavsiye ederim.. sitesinde ucuz gibi...

ben sadece arka bölüme 20 cm x 10 metrelik bir ruloyu bugün bitirdim. sadece yapıştırmak bile 3 saatimi aldı. temizlemek için bir gün uğraştım...

sonuç tatmin edici. tabandan ses almıyor gibi. daha doğrusu tabiki alıyor ama eskisine göre çok çok iyi. çukurlarda daha tok ses veriyor. memnun kaldım.

4 yada 5 kat üstüste yapıştırdım. hiç hava boşluğu kalmayacak şekilde yapıştırdım. resimleri ekliyorum. bir günde nerdeyse hep bu bölüm için uğraştım. ama o metal sesi artık yok. kulağımın alıştığı ve rahatsızlık veren o sesi yok ettim. yada daha bas oldu.

kendimide koyayım :( çok zahmetli bir işe girdim. bugün Barış arkadaşım aradı ama bu haldeydim. insan içine çıkacak gibi değil. bütün aşamaları resimliyorum. elimden gelen budur.. yalıtım yapacaklar için bir de video hazırlayım diyorum... bayramdan sonra çalışmazsam bakarız...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #74 : Temmuz 25, 2014, 23:06:40 »
Aslında son resim ne kadar uğraş verildigini net anlatıyor.   :rofl:
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
    • Toyota Club Tr
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 115000
  • Model Yılı: '08
  • 50 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #75 : Temmuz 25, 2014, 23:23:48 »
Emeğe saygı. Ama o kazak olmamış çıkarmalıydın usta :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #76 : Temmuz 26, 2014, 01:23:48 »
Gelip görelim dedik ama:-) durum ortada:-) saglık olsun.hele bi bitirde yalıtımı deneyelim anılciğim.simself malzemesi bayağı iyiymiş anıl inşallah emeklerin boşa gitmez. Bizim efsanede rüzgar sesi ve motor sesi beni perisan ediyor.el atalım mı:-p  Araba salınıyor yolda.deli ediyor beni...
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #77 : Temmuz 26, 2014, 17:23:36 »
motor sesini engellemek kolay , şimdi epeyce topladım. sabah 8 gibi başladım saat 5 de anne zoruyla bıraktım. sorunlar çıktı. hepsini yazarım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 709 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #78 : Temmuz 27, 2014, 21:36:46 »
araba tamamen toplandı. ilk izlenimler olumlu oldu. yol sesi derin ve kabul edilebilir seviyede kaldı. ayrıca yol sesinin uğultusu yok oldu.

sadece keçe ile bile tatmin edici bir ses yalıtımı mümkün. ama kafayı çok takmazsanız mutlu olursunuz. ben olmadım ve devam ettim. devam ettiğim zaman neredeyse 1000 tl yi yalıtım işine gömdüm. ve ancak belirli bir noktaya gelebildim. metresi 20 tl den satılan keçeyi 10 metre alsanız fiyat performansı çok güzel bir yalıtım yapmış olursunuz.
akustik yalıtım yapmayı tercih etmesemde sesin tok çıkması için bildiğiniz basit süngeri bazı yerlere koydum ve bagaj tavan gibi boşluğa doğrudan bakan kısımlara yerleştirdim. yankı ile çoğalan sesi engelledi. ama akustik işini keçeyede bırakabilirsiniz.

fitillerden gelen sesler bariz şekilde belli olmaya başladı. motorun sesi ise çok boğuk bir şekilde duyulur oldu. ayrıca eksozdan gelen sesleri ve bagajdan gelen sesleri duymaya başladım. bunlar iyiye işarettir.

80 90 gibi hızlarda arabanın yolda gidişi gerçekten düzeldi. hissettirmeden veya yormadan yolda giden bir araba yapmayı başardım. rüzgar sesi hariç gayet tatminkar. sevdiğim müzikleri dinlemek daha zevkli. şehir içinde ise motor sesi olmadığı için birkaç kez stop ettirdim. motorun titreşiminden kaynaklı bir his olmasa tekrar marşa basacak kadar sessiz hale geldi.

bir gram keçe bin kusur örtermiş.

yol sesini kesebilirsiniz. tek yapmanız gereken metalin sesini kesmek. oyüzden alabildiğiniz kadar bituself veya benzeri ziftli yapışkanlardan alın derim.

yalıtımdan sonra kesinlikle döşemeler oturmuyor. taban halısı 5cm kadar yukarıda kaldı.
bu yüzden bazı yerleri kesmek zorunda kaldım. bazı yerlerde oturtmak için içine tekrar keçe koydum.
döşemelerin oturması için bıraktığım yerler bile tam olarak oturmadı. yeni vida yerleri ve yeni çareler üretmek zorunda kaldım.
kırılan yerler için orjinal parça kesinlikle bulunmuyor. uydurmak gerek.
bu gibi sıkıntılar yüzünden yalıtım yapılacak yüzeyler iyi belirlenmeli. vida yerleri açıkta kalmalı.
en iyi yalıtım malzemeleri kullanılmalı. mesela bituself ve üzerine kırpık sünger.
motor ve şanzıman seslerini keçe çok güzel kesiyor. hernekadar sürücü tarafında fazla yer olmasada yolcu tarafında birçok boşluk var ve keçe ile doldursanız bile sıkıntı çıkartacak yerde değiller.
motor sesini kesmek için kesinlikle kaput altına bişeyler yapmalısınız.
arabanın fabrikasyon boşluklarını poliüretan spreylerle doldurabilirsiniz. yağmur kanalı olmadıkça !  arabanın orjinal yalıtımı bu boşluklar. boşluk titreşimi geçirmiyor. içerisi daha sessiz oluyor. ama doğrudan gelen ses ve o boşluktaki yankı inanılmaz fazla. ben arabanın orjinal yalıtımlarını kullanmadım. motor tireşimi daha çok arttı. çünkü arabanın üzerinde çok ağır kauçuk madde vardı. ağırlığı atınca metal serbest titremeye başladı. bu motor sesinden çok uğultu şeklinde içeride bir ses meydana getirdi. ama belkide bahsettiğim boşluklar titreşimi ilettiği için de olabilir.

keçe üstüne keçe yalıtımından sonra motor sesinden memnunum. ilk defa yalıtımsız bir yola gittiğimde beni delirtecek kadar motor ve ekstra sesler vardı. hatta bunların yok olacağından emin değildim. öyle ki en ufak tıkırtı en ufacık ses bile kabine girdi.

ben ses kesmek için bariyer kullandım. bu madde sesi yutar veya yansıtır. fazla para harcamadan sadece bituself bile işinizi görür.
yol sesini kesmek için taban sacının her yerine kaplamalısınız. başka türlü 10 kat sünger ve keçe koysanızda nafile.
doğrudan gelen sesler çamurluk içlerine yerleştirilen maddelerle halledilebilir. unutmayın keçe su tutar.

bir video hazırlayacağım. aradaki farkı videonun yakalaması zor ama bakalım neler çıkacak.

tecrübe paylaştım. faydalı olmasını umuyorum. forumdaki arkadaşların fazla dikkatini çekmediyse bile yalıtımlı bir arabayı kullanmak çok zevkli. ayrıca huzurlu.

şimdilik iyi bayramlar :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #79 : Temmuz 27, 2014, 22:29:57 »
Anıl, gerçekten güzel iş çıkardın. Insanin sinirini bozuyor bu sesler kurtardın:-))))
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)