Gönderen Konu: Hadi Yalıtım yapalım  (Okunma sayısı 67809 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #100 : Aralık 11, 2014, 01:43:10 »

Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2014, 00:25:09
Bu arada bunu incelermisin ileri teknoloji
http://www.isonem.com/upload/urun_dokuman/ISONEM-ANTI-SOUND-PAINT-TR.pdf
İçeride uygulana bilirmi".?

ben dışarıdan sıvı bitüm alıp talaş ile karıştırıp arabaya uygulamış birisiyim :) bence herşey olur. benden daha çılgınını görmedim henüz :) 
aslında her madde bir miktar ses izalasyonu sağlar. banyoda bile taş duvarlar arasında ses bir şekilde yok olabiliyor. evde perdeler ve halılar çok güzel ses yutuyor.

bize düşenler
1- sesin kaynağını yok etmek.
2- sesin bir yere çarpmadan yavaşlatmak , şiddetini azaltmak
3- ekoyu önlemek ve akustik önlemler
4- sesin geçişini engellemek
5- sesin tayfını değiştirmek
6- sesin iletim yollarını kesmek

bunları yapabilsek her arabanın bir bentley olmaması için bir neden yok. elimizdeki imkanlar dahilinde yapabileceklerimiz aracın fiziksel yapı ile sınırlı. ve en kötü tarafı aracın mekanik yapısı bazen yalıtıma izin vermiyor. mesela metal plakalar arasında ses yalıtan reçine kullanılıyor. bu dağılmayı engelliyor ve bağlantı noktalarının paslanmamasını sağlıyor. bu kadar küçük bir ayrıntı bile belki sese değil ama gürültüye çok katkı sağlıyor.
ön ve arka amortisörlerin bağlantı noktalarında japon araçlarında yalıtım yok. özellikle benim aracımda ön taşıyıcı tam ayak bastığım yerin altında bir vida ile bağlantılı. tekerden gelen sesi kasaya aktarmamanın imkanı yok. yeni arabalarda durum çok daha iyi. ama sadece baştan mühendisliği yalıtım için tasarlanmadığından bizimde yapabileceğimiz fazla bişey bazen kalmıyor.

bir arabanın yol sesi tabandan gelir. o öyle bir ses ki metalin ince tınısı ile hissedersiniz. yalıtım yoksa resmen bir amfi gibi metal her yere yol sesini yayar. ama bu metal sesini kesmek nerede ise imkansız. çünkü metalin üzerine 10 cm yalıtım malzemesi bile koysanız %100 sesi kesmeden tam olarak o sesten kurtulamıyorsunuz. bir defa o yol sesini kulaklarınız tanıyınca malesef sürekli arıyorsunuz.

sesten kurtulmak için eski arabalarda yapacak hiç bir şey yok . tabanı simself ile kaplayın ve üzerine artık ne tür şeyler sererseniz döşemeler müsade ettiği miktarda serin.
daha yeni arabalarda sesin kaynaktan kasaya geçmesini önleyen bir teknoloji varsa ovakit gerçekten iyi sonuçlar alabilirsiniz.

her ne yaparsanız yapın. ama boşa para harcamamak için metali kalınlaştırın. bituself olur simself olur veya yapı marketlerde yalıtım maddesi olarak satılan macun kıvamında kutulu malzemeler var. herşey olur. bituselfi keşkefen insanlardan daha fazlasını istediğimiz için yazıyorum bunları. pütür dediğimiz şey neredeyse bir boya kalınlığında. tabiki bir miktar işe yarar. ama çok fazla beklentiniz olmamalı.
özellikle yüksek sınıf otomobillerde taban sacı çok çok çok kalın. ve binbir çeşit şekil verilmiş. üzerine yine çok kalın ziftli malzeme yapıştırılmış. yani sesin kaynağının titreşmesi önlenmiş. bu baştan 1 - 0 galip başlamaktır. çünkü japonlarda taban sacı çok ince. sizin bir mercedes tokluğuna ulaşmanız için 4 5 kat bituself kaplamanız gerekir. üzerine hiç birşey sermeden bu halde bile döşemeler oturmayabilir.

doğrudan ses !! bu açık seslerdir. yani arada bir malzeme olmamasından kaynaklı sesler. bütün japonlarda ön ve arka tekerler yolcuların baktığı yerler açık. ben az önce tabandan ses geldiğinden bahsettim. ama genellikle tabana serilen keçe veya poliüretanlar sesin büyük bölümünü yutar. sadece teker üstlerinde yalıtım malzemeleri eksik olduğundan doğrudan ses gelir.  yeni arabası olanlar taban yalıtımına bakmadan önce hızlandıkça artan açık sesi kesmeleri gerekir. kural değişmez. sesin kaynağını kıs , yansıt , geçişini önle , dağılmasını önle , frekansı düşür , bariyerle..

bir araç içinde çok sınırlı alanda çok fazla ses yalıtımı yapmanın tek altın kuralı var. ağır materyaller kullanmak. arabayı 100 kg kadar yükleyeceksiniz. bunun yakıtını göze alacaksınız. konforuna değer derseniz trim seslerini göze alarak arabayı sökersiniz.
mükemmel sonuç yok.
en iyi arabaları mercedes üretiyor. bence hala daha öyle. çok üst sınıfa çıkmadıkça en kalitelisi yine mercedes oluyor. opel vw gibi firmalar sadece alman olması ile övülür. teknolojik olarak en ileri noktaları yine mercedes. taş gibi araba deriz ama onun içinde bir kibarlık bir elitlik vardır. uzun yolda yormaz. olgun arabadır , tangur tungur etmez.

benimde istediğim araba mercedes olduğundan bütün bu yazdıklarımı öğrendim , yaptım. evimizde 2000 model opel astra var ama o araba kadar bile yalıtım yapamadım. opel bile bir çukura girince güm diye tok bir ses çıkartıyor. benim arabamda o aracın 2 katı yalıtım var ama boş teneke gibi :) teknoloji burada devreye giriyor. alman arabaları doğrudan sesi kesmek için şasi içerisine köpük sıkılmış halde fabrikadan çıkıyor. doğrudan gelecek seslere karşı çok fazla sünger benzeri yalıtıcı kullanmışlar. taban komple zift kaplı ve metale tam yapışık. amortisörlerinde çok fazla kauçuk gibi darbe emici var. tabanlarında hem sesin yüksek frekansını emen sünger var hemde tahta gibi düşük frekansı bile durdurabilen madde var. bu teknolojiye ben dışarıdan koyduğum maddeler ile erişemiyorum.

aracınızın bir mercedes olmayacağını söyledikten sonra ve davlumbazdan gelen direkt sesleri kestikten sonra hala ses problemi yaşıyorsanız bir adım daha atabilmek için çok yüklü miktar para harcamanız gerek.
bence taban komple bituself ile kaplanmalı. hatta 2 kat daha iyi olur. bütün boşluklar poliüretan köpük ile kapatılmalı. bence kauçuk gibi sert kalın bir madde bütün yüzeye serilmeli. sonra zaten gürültü için kullanılan yine poli üre tan köpük sünger veya kauçuk sünger ile bitirilmeli. akustik sünger ile kauçuk süngeri karıştırmayın. üretanlar ile etilenleri karıştırmayın. birisi ses bariyeri gibi çalışırken birisi ses yutucudur.

firex in ses yutum değerlerine bir bakın. yol sesini ne kadar yutuyor ?  neredeyse hiçç !!
benim tespit ettiğim ve beni rahatsız eden ses 300hz ile 1 khz frekansları arasında. bu frekansda sesi yutmak için sünger yetmiyor. kauçuk , poliüretan , melamin , kırpık sünger , firex , eva ,polietilen ,keçe , elyaf fark etmez. bu sesi yutan bir malzeme yok. arabama kat kat sünger döşedim ama bu ses gitmedi. gitmezde zaten. bu ses için yalıtım yapan boşuna yapmasın. sesin kaynağını kesin. yani taban sacını kalınlaştırın. üzerinede sesi bariyerliyecek ağır bir tabaka bulun. ancak ozaman kabul edilir seviyeye iniyor. ama yine 10 cm sünger ile tamamen kesilmesi gerekiyor.

uzun yolda rahatsız eden sesler ince seslerdir. bir gram keçe bin ses kesermiş. hem akustik hem ses kesme özelliği hemde bulunabilirlik ve fiyat olarak ben tavsiye ederim.

japonlar harika araba yapıyorlar. yeri gelince motor sesini tamamen kesmesini biliyorlar. bunu yaparken motor bağlantılarını en iyi şekilde yapıyorlar. mekanik sesleri kesiyorlar. kabin içine istendiğinde hiç motor sesi gelmiyor. ama japonyadaki asfalt kalitesi yüzünden diğer yalıtımlar çok zayıf. almanlar gibi otobanda gitmedikleri kesin. dar yollarda ve şehir içinde çok iyi arabalar. bende evlenmiş olsam hakkaten japon alırım. benim için kalemtraş almaktan farksız. alman kalemtraş 5 liradır. estetiktir, kullanıcı dostudur. düşünülmüştür. sağlamdır. ömrü vardır. japon kalemtraşı 3 liradır , her işini görür birde üstüne bakım gibi şeyler beklemez :)

çok yoruldum bu gece yazmayım artık.

Soundproofing 1984 Toyota Supra by StP Atlantic

Soundproofing a car - 3/6 Floor

stp soundproofing - Динамическая шумоизоляция.mpg

Правильная шумоизоляция автомобиля

Шумоизоляция пола. Шумоизоляция автомобиля своими руками

Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2014, 01:51:28
aslında bu teknoloji çok mantıklı. ben kendi teybimle yapamadım.

http://en.wikipedia.org/wiki/Active_noise_control

http://www.rotosub.com/s_technology_anc.php

http://www.honda.co.nz/technology/driving/anc/



Mesaj Birleştirildi: Aralık 11, 2014, 01:55:44
daha fazla resim ekleyim  :tamam:


Toyota Club Türkiye

Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #100 : Aralık 11, 2014, 01:43:10 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Celica
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '92
  • 21 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #101 : Aralık 11, 2014, 12:00:45 »
Takip..!! :D
VAZGEÇMEDİĞİN SÜRECE YENİLMİŞ SAYILMAZSIN !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #102 : Aralık 12, 2014, 17:18:33 »
en güzel yalıtım renault 19 europada  :tamam:

ilk 3 resim renault dan. r19 tabanında kalın petrol tabakası var. üzerinde poliüretan sarı sünger ve üzerinde plastik var. hatta ekstradan keçe bile var :)

4. resim opel astra g kasada teker üzerinden bir resimdir. dışarıdan görünmeyen yerde bir sarı tabaka görüyorsunuz. işte bu poliüretan köpük. tam teker davlumbazında. içeriye bakan kısımlar önce bu köpük tabakası ile karşılaşıyor. sarı çizgi halinde yukarıdan aşağıya görünüyor.

5. resim opel vectra 98 de çıkan kasalardan . herhalde c kasadır.. sadece sigorta kutusundaki keçe yalıtımı :)

6. resim vw bora. motor bölmesinden gelen sesi kesmek için kullanılan malzemesi. elyaf. ayrıca elyaf altında ince ama çok katı bir keçe var. ayrıca motor bölmesinde var. ve birde bildiğiniz süngerler torpidoda falan var. açık yerlerde 3 cm kalınlığında bulaşık süngeri var.

7. resim opel astra g kasa. sadece arka cam altındaki hoparlör konulan yerden bir resim. orada dahi sarı poliüüretan sünger var. bmw de bu alanda bulaşık süngeri ve plastik var.

8. resim benim bildiğim kadarıyla dünyanın en sessiz arabası olan lexus a ait. modeli inanın hatırlamıyorum. resim uzun zamandır kayıtlıydı. aracın farklı bölgelerindeki yalıtımlar. tıklayarak resim büyütülebilir.

9. resim toyota corollaya. ön sağ koltuk altındaki keçe yalıtımı görülüyor. ford focus ile aynı kalınlıkta yalıtımı var. tabiki her japonda olduğu gibi teker bölümü boş ve yalıtımsız :)

10. bu resim yeni model chevrole. motor ve pedal gelen motor bölümüne kadar kauçuk sünger var.
tabanı ise metale yapıştırılmış bituself benzeri bir madde var. tabiki birde taban halısında poliüretan sarı süngerler vardır. ancak ben onu görmedim. belkide keçe vardır. bence keçe biraz daha az ses yutuyor. özellikle düşük frekansları poliüretanlar birazcık daha tutuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Vazgeçemeyeceğiniz bir ilişki; TOYOTA! -
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '06
  • 836 kere teşekkür etti
  • 836 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #103 : Aralık 15, 2014, 20:18:19 »
Anıl abi, perişan ettin valla beni.

Bir haftadır araştırıp duruyorum şu işi.
Daha yapmama zaman var ama başlangıç olarak kapı içlerine ve arka çamurluk içlerine bitüself düşünüyorum.
1.6 VVT-i

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • aynı sözlerle farklı
    • web, network, donanım ve sistem
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 187000
  • Model Yılı: '03
  • 35 kere teşekkür etti
  • 53 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #104 : Aralık 15, 2014, 20:58:07 »
move move move!

takip
sanma ki dert sadece sende var sendeki derdi nimet sayanlar da var,
derdimi dinledim derdimden iğrendim, onun derdini gördüm, derdime imrendim..
ömür dediğin üç gündür, dün geldi geçti, yarın meçhuldür, o halde ömür dediğin bir gündür, o da bugun dür...
Today Tomorrow Toyota

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #105 : Aralık 16, 2014, 00:56:13 »
Anıl Bey tebrikler valla literatüre girecek bilgiler. Sabit bir konuya taşınması Lazım bence.
Fakat öğrenmek istedşğim birşey var. Bizim toyotalarda açık yerler nereler.

Benim yarisimde farkettiğim direjsiyon trimi. Direk asfalt görülüyor.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #106 : Aralık 16, 2014, 23:16:55 »
Arkadaşlar siz yazı yazdıkça benimde anlatasım geliyor :)  faydalı olacaksa ne mutlu bana.
yalıtımın dişe dokunur şekilde işe yaraması için bituself şart. yada metalin kalınlaşması şart. hangi malzeme ile yaparsanız yapın. metale yapışan bant bile kullansanız titreşimi biraz olsun yutacağı için ses üretimi azalacaktır. bituself olmaz simself olur fark etmez. bitümlü rulo halinde satılan malzemeyi alıp yapıştırsanız bile olur. onlar çok ucuza gelir. 50 ila 80 tl arasında satılıyorlar. isterseniz yapı marketinden ısı yalıtımı için bir boya var. bu boya neredeyse bir pütür gibi iş görüyor. kalınlık olarak yetmese bile aracın metalini toklaştıracak her boya aracın daha düşük frekansdan ses çıkartmasını sağlıyor.

zannediyor musunuz ki en lüks arabalarda kat kat yalıtım malzemeleri var ? isteyen gidip mercedes showroomda yeni E serisinin bagajına baksın :)  inanamazsınız. sadece metalden ibaret !! üzeründe sadece keçe var. keçe bile çok ince. asıl yalıtımı yedek lastiğe ulaşırken kaldırdığınız tahta yapıyor. ve bu araba mercedes. ve bu araba E serisi bir mercedes !!  toyotanın avensis modelinde bagajda daha çok yalıtım var.
ve benim 91 model arabamda !!! dikkat ! 91 model arabamda bile metale yapışan bituself benzeri bir yalıtım var. yeni arabalarda hissiyatın boş gibi hissettirmesi bu yüzden.

burası çok önemli.
yalıtım için bir nokta var dedik. bu noktayı geçmek çok zor dedik. bunun nedeni arabanın yapısı dedik.
bu konu benim için çok önemli. çünkü tasarım aşamasında yol sesi için birşeyler yapılmamışsa sizin sonradan eklemeniz çok zor.
bu ne demek ?
bir arabada yol sesi doğrudan gelebildiği gibi metalin titremesi ile de dolaylı olarak geliyor. biz tabanı çok kalın kaplayarak aslında hem alttan gelen sesi engelliyoruz hemde titreşimden doğan sesi kalınlaştırmış oluyoruz.
ama eğer aracın alt yapısı yoldan gelen titreşimi tekerden doğrudan kasaya iletiyorsa ?
sizin sessiz dediğiniz arabalarda yoldan gelen titreşimi emmesi için burçlar yapılmış .
dikkat ! japon araçlarında bu titreşimi yutacak bir malzeme yok ! 
işte bu yüzden onlarca kat yalıtım bile yapsanız o metal yine titriyor. arabanın teker bağlantı noktasından sonra kasaya bağlandığı yere kadar hiçbir engel yok. metal metale değiyor. ve tekerden gelen titreşim içeride uğultu halini alıyor. çünkü hiçbir noktada emilmiyor. kasaya doğrudan iletiliyor.
bu sesi teker davlumbazından gelen ses ile veya aracın altından aldığı ses ile karıştırmayın.
yalıtım seviyesini üstlere taşımak için ya aracın yapısını değiştireceğiz. yada bağlantı noktalarını bol bol bituself ile kaplayacağız.

arkadaşlar. doğrudan gelen sesleri kesmek çok çok kolay. arabanın içindeki akustiği ayarlamak bir ince süngere bakıyor. ama asıl yalıtımı yapıp yol sesinden ayrılmak isterseniz arabayı bituself manyağı yapmanız lazım. elinizde imkan varsa lastikleri en az ses yapan markadan alın. sonra çelik janttan kurtulun. birde aracın bilyelerine mutlaka baktırın. doğrudan sesleri yok etmek için 2 cm poliüretan sünger veya kauçuk sünger yeterli. hatta 2 cm keçe döşerseniz ve üzerine plastik altlık sererseniz ses kalmaz. ama o tekerden gelen titreşim yutulmadığı sürece yalıtımdan fazla bişey beklemeyin.

mekanik gürültüyü anlamak için bir yöntem söyleyim. bende ancak sanayide anladım. bunları okuyan olayı anlasın.
bir gün sanayide tekere bakarken usta bir tekeri lifte aldı ve bana motor çalışırken 3. vitesde yavaşça debriyajı bırakmamı söyledi. teker dönmeye başladığı andan itibaren şoka girdim.
arabada hız sıfır kilometre iken bile yol sesi vardır.
resmen un fabrikası gibi içeriye bütün metalik sesleri alıyordu. bu bilye sesi değil. resmen tekerin her milim dönmesinde çıkan ses olduğu gibi içeride !!
tekerin yanında içeride aldığım kadar ses yok !! yanında duymuyorum ama içeride metaller öyle bir iletiyor ki sesi resmen iç sesleri amfiye bağlamış gibi..

mercedes vw veya almanlarda bu ses sıfır arkadaşlar. japonlar yalıtımsız araba yapmıyorlar. araçlarında bir doğrudanlık var. yani işin mekaniği ile iç içesiniz. ben youtube kanalından bazı videoları izleyince durumu çözdüm.
japon araçlarında ön salıncak kasaya doğrudan bağlanmış. mercedesde ise kasadan uzak bir noktada ve sert plastik ile bağlantılı. videosunu atarım. bu plastik ve hareketli içi boş yapı sesi yutuyor. elbette çok çabuk bozulur ama sessizlik isteyen için birebir bir icat. motor takozu ne işe yarıyorsa bu bahsettiklerimde titreşim konusunda aynı işi yapıyorlar..
bende kendi aracımda bağlantı noktasına sert kauçuk koymayı düşünüyorum. belki doğrudan temas kesilirse seside keser. şuan benim aracımda duyduğum ses tam olarak bağlantı noktasından dağılan sestir.
siz belki bu anlattığım noktalara önem vererek çok az yalıtım ile huzurlu bir yolculuk yapabilirsiniz. alman araçlarında gerçekten fazla yalıtım yok. bir s class arabası almadığınız sürece tabanda 2 cm den büyük köpük bulamazsınız. ama adamlar yol sesini kaynağından yok etmişler. aynı şekilde amortisör başlarıda plastik yapılarak o tok seslerin gelmesi sağlanmış...

motor sesini keçe çok güzel yutuyor. elyaf veya melamin sünger çok iyi gider. motor bölmesine yalıtım yapmak zorundasınız. ayrıca motorun sesini kaputta yok ederseniz motor devri artınca çok güzel yutuyor. kaput altı keçe epeyce işe yarıyor. motor sesinin ince kısmından kurtulduktan sonra yine arabanın yapısa özelliklerine tosluyorsunuz. çünkü aracın altındaki eksozdan gelen sesi kaybetmek çok zor. bunun için şaft tüneline bahsettiğim kalın plastik altlık serilmeli. üzerine yine gürültü yalıtımı yapmalısınız.

bunları yapınca sesler kapıdan ve tavandan gelmeye başlıyor. tavan çok önemli değil belki ama kapılara bir keçe olsun yapmanız çok iyi olur. bituself ise en dış metale 30 x 30 yapıştırılsa yeter artar bile. kapı çok dar bir yer olduğundan çok az yalıtım kullanmalısınız. her yerine keçe veya süngeri kaplamak mümkün olmayabilir.

motor sesi , yol sesi , kapı sesi , bagaj sesini kesince iş bitmiyor. malesef buseferde kapı fitilleri ses alıyor. ve bu sesden kurtulmak arabanın yapısı ile ilgili. yani aerodinamik bir kasa almalısınız :)
ben aracımın burnuna havayı yukarıya gönderen bir kanat yaptım. 10 km kadar denedim. aracın üzerinden geçen hava azaldığından biraz daha rüzgar sesi azaldı. kapı tarafına bu kanadı yapmak çok zor. bu yüden benim gibi ikinci fitil düşünmelisiniz. akvaryum hortumu yöntemini ayarları falan geçtim..

ve nihayet bir sabah marşa bastığınızda eliniz tekrar kontağa giderse bu iş tamam demektir :)
ben ellerimle söktüm taktım araştırdım ve yaptım . arabamdan memnunum. doğrudan ses hiç almıyor. bu yüzden 50 km hızdada aynı yol sesi var 110km hızdada aynı ses var. ( rüzgar sesi ve kapı fitillerinden kaçanlar hariç )

toyota ile mercedes ön takımına bir bakalım. ilk videoda 2. dakikayı açabilirsiniz.
Toyota Corolla Control arm replacement

alttaki videoda 3. dakikan sonra bağlantılara bakabilirsiniz.
1996 to 2006 Mercedes Benz Part 21: W220 Lower Control Arm Replacement

alttaki video değiştirme videosu , 9. dakikadan sonra bakabilirsiniz
Mercedes w208 clk320 Polyurethane lower control arm bushing installation

resim mercedes :) hemde ön koltuk tarafındaki yalıtım :) sıfır yalıtım.. toyotanın kıymetini bilelim


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #107 : Aralık 17, 2014, 00:46:07 »
Bence sabitlenmesi için yeni bir konu açın derim :)
Her firmanın kendi anlayışı var demek ki. kimisi yalıtım yapmayıp işi süspansiyonda sesleri yutmakla bitiriyor, kimisi ise sorunsuzluk için yalıtımı 2. plana atıyor. Ama japonya gibi asfaltı güzel bir ülke düşünürsek, sessiz araçlar otobanlarımızda vs. nispeten sesi az.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '11
  • 3 kere teşekkür etti
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #108 : Ocak 25, 2015, 16:49:29 »
Takip ediyorum. 2011 avensis aracim icin arastirmalara basladim bakalim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 20200
  • Model Yılı: '11
  • 6 kere teşekkür etti
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #109 : Şubat 18, 2015, 16:40:46 »
Ellerinize sağlık. Simit LPG yeni taktırdım. Simit üstünde boşluk kaldı. Bakalım sünger münger birşeyler yapacağım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2106 kere teşekkür etti
  • 3134 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #110 : Şubat 23, 2015, 17:53:14 »
@Anıl Köksal Bayburt (3104)  abi, geçen gün internette yurtdışı forumları dolanırken "spring cushion buffer" diye bir ürüne rastladım.

http://www.ebay.com/itm/2pcs-Front-Shock-Absorber-Spring-Bumper-Power-Cushion-Buffer-For-Toyota-Yaris-/141241973122?pt=AU_Car_Parts_Accessories&hash=item20e2ad7982&vxp=mtr

bazı iyileştirmelerden bahsetmişler, ses ve titreşimi de engellediği söyleniyor. Senin başlattığın bu konu geldi aklıma :) Ses için bir faydası olur mu ki acaba?
bir de yayın uçlarına yumuşak hamurlu bir plastik pad koyuyorlarmış ses engelleme için, eminim bizim araçlara toyota koymamıştır.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #111 : Mart 03, 2015, 23:37:23 »
Arkadaşlar çalışmalarım devam ediyor. edindiğim tecrübeleri aktaracağım.

mercedesin yeni C serisini test ettik. resmen felaketti. toyota kesinlikle çok çok daha iyi.

burada öne çıkan nokta ses yalıtımı. gürültü yalıtımı değil. özellikle üst segmentte toyotada ses yalıtımı çok iyi. sadece gürültü yalıtımı yapılması gerekiyor. belki taban halısının altına keçe ve süngerleri koymak sorun olabilir.

mercedes gibi bir arabada beklemeyeceğiniz sesleri duyduktan sonra benim aracım bile sessiz geldi. bazı çalışmalarım var. yeni arabalar yalıtımsız değil ama segmente göre farklı yerlere köpük sıkıyorlar.

daha önce de dediğim gibi aracınıza yalıtım yapmayın. boş yere para harcarsınız. en sonunda 1000 tl gibi para ödedikten sonra dişe dokunur farklar ortaya çıkıyor.

avensis gibi bir arabada motor sesi için şase içinde boşluklar var. buralarda yoğun köpük var. fabrikada basılıyor. konu başında gösterdiğim boşluklarda henüz ne olduğunu bulamadığım bir köpük var. ben poliüretan köpük sıkmıştım. gerçekten epeyce ses ve gürültü yalıtımı yapmıştı. bir düşünün motor ile kabin arasının hepsini bu köpükle doldursanız hiç ses kalmazdı. ki işte üst segmentin farkı veya kasa şasi farkı budur.

mercedesin S class aracını incelerken hiç yalıtım olmadığını fark ettim. bunun nedenini yeni çözebildim. tabanında köpük için kapakçıklar var. yani tabanında bizim bituself ile bile yapamayacağımız yalıtımı fabrikada yapıyorlar. titreşimi ve sesi daha kasaya girmeden yok ediyor. ayrıca gürültü yalıtımı için süngerler ve bir bariyer var.

hatırlatayım. bu bariyer rollsroyce de gerçekten ağır tabakalar ile değiştirilmiş.

aracın kasasındaki diğer bir gelişim ise süspansiyon sisteminde. tekerlerden gelen titreşimi yutması için premium sınıfda özel malzemeler kullanıyorlar. bunlar genelde çabuk bozulsa bile titreşimi kasaya vermediği için ses titreşim kabalık üçlüsünü çok üst seviyeye çıkartıyor.

süspansiyonun bağlantı noktasında gelişmeler yapılabilir. yay için ise bence yalıtım yapmak çıkarttığı sesleri çözüyor. özellikle bariyerler arabanın çukurdan geçişini toklaştırıyor. şuan güm güm gibi bir ses alıyorum, hepsini çekip paylaşacağım.

en uygun maliyet ile rahatsız etmeyecek ses seviyelerine ulaşmanız için önerilerim olacak. benim arabam artık deneysel oldu. tam başarıya ulaşırsam çok mutlu olacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 190000
  • Model Yılı: '99
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #112 : Mart 18, 2015, 11:35:38 »
Valla tek kelimeyle mükemmel bir çalışma olmus butun yazilanlari okudum yalniz o kadar detayli benim vakit ve nakit yok yalniz tek istegim 120den sonraki motor sesini azaltmak yada ses frekansini degistirmek bunun icin en basit islem ne olabilir usta arabinin cigerine kadar sokebilirim ama benm derdim kolay ve ucuz maliyetli sadece motor sesini azaltmak nenyapabilirim ve maliyeti en az nenkadar olur

Mesaj Birleştirildi: Mart 18, 2015, 11:36:39
Bu arda aracim kedi goz 99corolla terra special 1.6 4AFE
Her canlı ölümü tadacaktır

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #113 : Nisan 10, 2015, 14:12:07 »
Arkadaşlar sanmayın ki çalışmalar bitti ve ben pes ettim , malzemelerim hazır havanın ısınmasını bekliyorum.

yenilikler rüzgar sesi , ikinci kapı fitili gibi dışarıdan tamamen izole etmek üzerine olacak.

aracın yürür aksamında ufak takozlar veya kauçuklar kullanarak titreşimin yayılmasını engelleyebilirsem gerçekten başarılı olacağıma inanıyorum. ne derler keep in touch :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Hayat TOYOTA'lıya güzel
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 120
  • Model Yılı: '00
  • 78 kere teşekkür etti
  • 51 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #114 : Nisan 10, 2015, 14:14:35 »
Çalışmalarını takip ediyoruz bayburtlu kardeşim :)
1-1996 XEİ Corolla (150.000-190.000)
2-2005 1.6 Terra HB Corolla (100.000-135.000)
3-2000 1.6 Terra Corolla (120.000-Halen Kullanımda)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #115 : Nisan 21, 2015, 17:27:49 »
olmadı , denemeye devam.

yeni araçların mekaniğinden anlayan birisi lazım bana. aracın alt yapısında ne eksik onu merak ediyorum.
bilya gibi bir ses var arabada. yaklaşık 40 km hıza kadar ses yükseliyor ve sonra sabit ses ile devam ediyor. bu sorunu çözemiyorum. neredeyse bilyaları yeniden değiştireceğim. bir araba 10 km hızla giderken bile bukadar gürültü yapamaz.

zaten öyle bir hale geldiki araba yol sesinden eser yok. bir video yaptım. dinletirim. bu yol sesi değil. eminimki tekerden doğrudan gelen titreşimler böyle bir sese neden oluyor. altına baktım. çok kafam bozulursa şase bağlantı noktalarına bir tanpon madde koymayı düşünüyorum.

rüzgar sesimiz olduğu gibi duruyor. zaten 80 sonrası en belirgin ses bu. 2. fitili yakında alacağım. takabilirsem resimlerim..

aracı topladım. ilgilenenler için resimler koyalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #116 : Nisan 21, 2015, 20:14:52 »
Emeğine sağlık gerçekten baştan sona kadar okudum çok profosyonelce bi şey olmuş ama bence bu kadar takılmamak lazım sonuçta metal parçalar illaki ses yapar.
bende bagaj ve kapıları ses ve titreşime karşı izolasyon yaptırmak istiyorum.  Arabaya müzik sistemi baglayacam zıril zıril olmasın
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '04
  • 205 kere teşekkür etti
  • 374 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #117 : Nisan 21, 2015, 20:49:39 »
Arkadaslar Anılın arabada gram ses yok. :alkis: :alkis: Orada takılmış ben yalıtımı çok beğendim.rüzgar sesi nasıl keslir çok büyük uğraş. anıl benim ses vardı ya 120yi geçince böğürüyordu. Egsozda kaçak varmış. Arabanın motor sesi gitti. Ama rüzgar kopuyor özellikle rüzgara karşı giderken. Yazın benimkinw de el atalım bi Keşfet rüzgar nerden giriyor:-)
1)ToyotaCorolla 1996gliAC 181000- 225000km (2013- 2016  )satıldı
2)ToyotaCorolla 2004SOL 57.500km(2015-   )
İnsan, kınadığı yaşamadıkça ölmezmiş. (Hadis-işerif)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 243 kere teşekkür etti
  • 670 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #118 : Nisan 25, 2015, 21:01:47 »
Arkadaslar Anılın arabada gram ses yok. :alkis: :alkis: Orada takılmış ben yalıtımı çok beğendim.rüzgar sesi nasıl keslir çok büyük uğraş. anıl benim ses vardı ya 120yi geçince böğürüyordu. Egsozda kaçak varmış. Arabanın motor sesi gitti. Ama rüzgar kopuyor özellikle rüzgara karşı giderken. Yazın benimkinw de el atalım bi Keşfet rüzgar nerden giriyor:-)

Barışçım sen gel aracını baştan sona yaparız , nasıl istersen :)

bu yazdıklarım yalıtım yapacaklara çok önemli.
lütfen bu yazıyı okumadan yalıtım işine girmeyin.


amacınız yol gürültüsünü kesmek ise lütfen eski arabalara yalıtım yapmayın.

süspansiyondan ve yürür aksamdan kaynaklı DOĞRUDAN yayılan sesin bir önlemi yok.
yani düşük süratlerde giderken mekanik ses duyuyorsanız bu TEKERDEN KASAYA doğrudan bağlanan parçalar nedeniyle yayılan bir sestir.

yeni araçlarda , özellikle almanlarda bunun önlemi alınmıştır. son 10 yılın toyotalarında , şase bağlantısında titreşim emici bir materyal kullanmamış olabilirler. lütfen yalıtım yapmadan buna dikkat edin.

ses şikayetiniz düşük hızlardan başlayarak artıyor ise yapacak fazla birşey yok.
şikayet yüksek hızda başlıyor ve hiç durmadan artan bir yol sesi ile karşılaşıyorsanız sadece ve sadece akustik yalıtım ile gürültüyü azaltmanız yeterli olabilir.
çünkü toyota ve birçok firma zaten araç metalinin titreşimini engelleyecek malzemeyi koymuş oluyorlar. 

sesin teker davlumbazlarından geldiğini düşünüyorsanız, oralara yönelin.
sesin kabin içinde dağıldığından şikayetçi iseniz araç tabanına işlem yapın veya yalıtımsız geçilen bagaj gibi yerlere çalışın.
kapılara çalışmak yeni arabalarda gerçekten işe yarayabilir.

çok üst düzey bir yalıtım isteyenler. arabanın her yerini sökeceğinizi hesaba katın. çok fazla maliyet , emek harcayacağınızı unutmayın. bu yalıtımda varsa şasenin boş yerlerini köpükle doldurmak işin yarısını halletmek demek oluyor.




Mesaj Birleştirildi: Nisan 25, 2015, 21:04:20
Bu sayfa bitince yeni sayfada birkaç resim ve video çalışmamı paylaşacağım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 51000
  • Model Yılı: '13
  • 259 kere teşekkür etti
  • 825 kere teşekkür edildi
Ynt: Hadi Yalıtım yapalım
« Yanıtla #119 : Nisan 26, 2015, 15:30:03 »
anıl bey benım araba 2013 model daha 18 bınde. ufak tefek trım sesler var aldırıs etmıyorum.  fakat muzık sıstemımı baglamayı dusunuyorum. bass'ın yogunlugundan bagaj olsun kapılar olsun cok zırıltı yapıyordu eskı arabamda. yenı aldıgımız toyotanında kaportası malum boyası dahıl cok ınce aynı sorunları yasamamak  ıcın bıtuself  tarzı bı urun arıyorum kendım deneyecem yada uygun yapan bı yer bulursam bagaj kapagı ve kapı saclarına yaptırmayı dusunuyorum.
bıtuself malzemesı bıraz arastırdım degısık et kalınlıklarında oluyormus. sız ne marka onerırsınız? veya uygulaması kolay ve kaportayı tok bı sese kavusturcak ne tur bı ızalasyon malzemesı onerırsınız?
Gulumsemesini Bilmeyen Tukkan Acmasin
Kars Atasozu