Gönderen Konu: vvt-i aşırı yakıt tüketimi  (Okunma sayısı 10098 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« : Ağustos 13, 2013, 06:39:31 »
 Herkese iyiforumlar. Bende 2003 model 1.6 vvt-i 110hp motora sahip corolla var. Aracı 2002 nin sonlarında sıfır olarak almıştık halende kullanıyorum araca hiç lpg takılmadı. Başka araçımızda olduğundan yaşına göre henüz 100.000km ye yeni girdi. Aracı aldığımızdan beri 1.6 bir araca göre fazla yakıyo. Arabayı fazla kullanmadığımdan çok kafa yormuyodum fakat sonzamanlardaki benzin fiyatlarından sonra artık batar hale geldi.

 Arabanın bakımlarını herzaman aksatmadan 8.000-10.000km aralığında yaptırmama buji hava filitresi zamanında değiştirmeme rağmen 55lt depoyla şehir içi ve şehirdışı karışık normal kullanımda 500km yi hiç görmedi araç  :( Bugün yakıt deposunda kırmızı ışık yanınca 50tl lik benzin attım araca yani 10litre ve şehirlerarasında ortalama 90-100km civarında 3.000 deviri geçmeden sakince kullandım ve 110km sonra tekrar benzin ışığım yandı. Yani 100km de ortalama 9,5lt gibi normalin dışında bir sarfiyatı var. Demek şehir içi dur kalklı trafikli firenli kullanımdada 100km de 13lt ve üzeri kesin yakıyodur   :o 180-200hp gücünde spor bir arabaya binsem normal bu diyeyim ama 1.6 110hp yani..

 Benim arabadamı bir sorun var yoksa bu arabaların genelimi böyle diğer toyota kullanıcılarınında fikrini almak istedim. Şimdiden teşekkürler.

Toyota Club Türkiye

vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« : Ağustos 13, 2013, 06:39:31 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #1 : Ağustos 13, 2013, 06:53:05 »
Şehir içi 9lt . Şehir dışı 6.5 7lt civarında yakar vvt-i motorlar. Bahsettiğiniz değer biraz fazla ama 3000 devir yaklaşık 105km civarı bi hız yapar. Benim bahsettiğim değerler 90km/s için geçerli.

Maf sensörü + boğazı temizletin. Hava filtresi mutlaka orjinal olmalı. Yan sanayilerin hava geçirgenliği azdır ve zengin karışıma neden olurlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #2 : Ağustos 13, 2013, 07:15:08 »
 Hava filitrem orjinal. Zaten arabayı bildim bileli herzaman yakıtı böyleydi  :wacko: Bide maf sensörünü temizletmeyi deniyeyim. Yine aşırı yakıt tüketimini düşüremezsem aracı biran önce satıp dizel almayı düşünüyorum. Aracın kalitesinden çok memnunum daha motoruna anahtar deymedi konforu iç malzeme kalitesi yol tutuşu çok iyi. Birtek bu yakıt tüketimi yüzünden araçtan soğudum. Kontağını bile çeviresim gelmiyo.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #3 : Ağustos 13, 2013, 07:32:32 »
2005 corollaya 7 yıl 120 bin km bindim sıfır almıştım. Uzun yolda 6.1 yakardım . Şehir içi 7.8 leri geçemedim hiç. Bence boğazı ve maf sensörünü temizletin. Yağsız kontak spreyi ile

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #4 : Ağustos 13, 2013, 07:39:26 »
Mesut bey çok güzel bir Diyet önermiş, ilave olarak;
Lastik basınçlarınızı önler 36 arkalar 32 olarak ayarlayın, lastikleriniz yumuşak hamurlu ise kesinlikle sorun olmayacaktır,
Her 5.000km'de kaliteli bir kutu Injector Cleaner deponuza bocalayın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #5 : Ağustos 13, 2013, 14:51:32 »
 Aslında maf sensörü arabayı aldığımızdan beri temizlenmedi. 10 seneyi geçti yani. Tamircilerde bulunduğunu sanmıyorum oyüzden internetten yağsız kontak temizleyici satınalıp tamirciye öyle gidicem. Bide enjektör temizleyici hiç kullanmadım şimdiye kadar çünkü ben sadece dizeller için gerektiğini düşünüyodum. Bu tip ürünlerde piyasada çok fazla marka var kafa karıştırıcak derecede hemde. Sizin deneyip memnunkaldığınız önerebileceğiniz bir ürün varmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #6 : Ağustos 13, 2013, 15:09:54 »
Serkan kardeş ama şöyle bir durum var sen aracı aldığımızdan beri bu durumun olduğunu söylüyorsunuz hani yanlış anlamayın da servise garanti kaplamındayken neden götürmediniz hani az uz bir yakıt sarfiyatı değil pistonları bahçe hortumu ile mi suluyor bu enjektör belki de araçta yazılımsal bir sorun  var .Yazılım güncellemesi ile düzelecek bir durum .Maf sensörünü yağsız kontak spreyle veya etil alkol ile temizleyebilirsiniz ben kendim öyle yapıyorum söküp etil alkol  sıkıyorum üzerine  kulak temizleme çöpleri ilede yavaş yavş sensörü temizliyorum en son tekrar alkol sıkıp kurutup yerine takıyorum .Ayrıca araç 100 in olduysa kelebek boğazını da temizletmenizde fayda var enjektör temizleyici olarakta Würth kullanmanızı şiddetle tavsiye ederim gerçekten fark ettiriyor .Birde oksijen sensörünüzü hata vermesede temizletmenizi tavsiye ederim ortalama ömrü 100 bindir
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #7 : Ağustos 13, 2013, 15:26:31 »
...kulak temizleme çöpleri ilede yavaş yavaş sensörü temizliyorum Kesinlikle yapılmaması gereken bir uygulamadır.

Sprey sıkıldığı anda zaten temizlik yapılmış olur. Sprey birkaç dk. içinde tamamen kurur, yumuşak olsa dahi sensöre kesinlikle herhangi bir cisimle dokunmamak gerekir. Temizlik işleminden 15dk. sonra sensör yerine takılarak araç çalıştırılmalıdır, bunun sebebi şudur; 
!!! Basınçlı gaz ile çalışan sprey donma noktasına yakın soğukluğa erişir, sensör hemen yerine takılıp motor çalıştırılırsa ECU motorun kutuplarda olduğunu sanarak o kadar çok fazla yakıt püskürtür ki, ilk çalıştırmada motor max. devir üstü dönmeye zorlanır ve bir yerleri kırabilir  !!!

Sizin deneyip memnunkaldığınız önerebileceğiniz bir ürün varmı?

Opet istasyonlarında bulabileceğiniz, ROM ürünü, Mor etiketli, Injector Cleaner.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #8 : Ağustos 14, 2013, 04:27:17 »
 Araba garanti kapsamı içerisindeyken 2002-2003 yıllarında benzin fiyatları 1,62tl -1,74tl di ülkemizde  :) Bide ozamanlar geçliğin verdiği bir sert kullanma vardı çok önemsemiyodum yakıt sarfiyatını basıyorumda yakıyodur diyodum ki zaten benzin fiyatı şimdiye nazaran çok çok iyiydi. Dediğiniz temizlikleri ilk fırsat bulduğumda yapıcam ve yaptırıcam eğer yine sorun çözülmezse yeniden yazılım attırıcaz. İnternette daha önceden yazılımsal sorun yüzünden çok yakıt tüketen araç şikayetleri okumuştum. Yazılım atılınca dahada kötü olduklarınıda yazmışlardı ama ben şansımı bir deniyecem zaten daha kötü olamaz benim araba enjektör kendi kapasitesince püskürtebildiği kadar benzin püskürtüyo sanırım benim araçta şuanda.  :( Tabloda gördüğümüz gibi benzin fiyatı 12 senede ciddi bir artış göstermiş şimdiden sonrada hızla artmaya devamedicek gibi. Ben dizele geçmeyi düşünüyorum fakat dizele geçene kadar normal bir yakıt tüketimi sağlarım umarım aracımda.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #9 : Ağustos 14, 2013, 07:30:27 »
yerinizde olsam o arabayı satıp dizel almazdım,toyota o kasalardan sonra kaliteli malzeme kullanmayı bıraktı ve o araçtaki benzinli motorun tadı ,hiçbir yeni kasada yok.zamanında 2005 model corolla hb aracım vardı ,o arabanın tadını bir türlü unutamıyorum.eğer benzinden canınız çok yanarsa kaliteli ve yağlama sistemi olan bir lpg taktırın .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #10 : Ağustos 14, 2013, 09:43:50 »
 Bende bitanede opel corsa c kasa dizel var toyota corollanın yanında malzeme kalitesi firen mesafesi yol tutuşu gibi konularda 5 para etmez bir araba özellikle kasası hafif ama dizel motoru ağar olduğu için aracın ağarlık merkezi çok önde ve arkası hafif kalıyo viraja sert girince arkası atıyo kendini ama 45lt deposu var fullediğim zaman devirli kullandığım halde şehirlerarasında 850km yi gördüğüm oldu  :o Corollada 55lt benzinle 500 km görmüyorum hadi çok yakma sorununuda halletsem yine yapıcağı en fazla 650km olur. 1-2 sene daha kullanıp dizel volvo s40 almayı düşünüyorum. Volvo sağlamlığıda corollayı aratmaz diye düşünüyorum. 2006 model 2.0 dizel 135hp motorlular 30-35 bin tl ye bulunuyo piyasada. 1.6 dizel motorları dahada çok bulunuyo.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #11 : Ağustos 14, 2013, 11:40:40 »
benim acaç 2006 hb.sol...arabayı yeni aldım..sehır dısına cıkmak henuz nasıb olmadı..izmit derince arası gidip geliyorum.arada mahalle araları kullandığımda bile 3 vıtes dusuk devir kullanıyorum.3 viteste 50/kms olarak yol alıyorum...sehir içi yakıt tuketımım ; 7,7,5lt=100km  civarı..ana yolda, 5vites 90km/s gidildiğinde,4,5 lt goruyorum..bu arada ön tekerler 33psi arkatekerler 32psi olarak şişirilmiştir..
E12

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #12 : Ağustos 14, 2013, 11:45:05 »
Oncelikle verilen onerilerden bir kac sey oldukca yanlis. İlk sirada lastik basinclari onler 36 arkalar 32olamaz bu sefer arac kafadan kayma egilimine girer ve kafadan kayan arac toparlanmaz toparlansada zor bu olayi unutun. Lastikler hepsi ya 32 yada yukunuz cok fazlaysa 34 olabilir hatta torpidoda yazar 160km/h surat ve sonrasi icin 36 yapin der.

Maf sensoru kesinlikle kulak pamuguyla temizlenmemeli bozulmasi cok kolay bir parca.

Yazilimsal bir sorun olacagini zannetmiyorum oyle kolay sorun cikartan bir yazilima sahip degil vvt-i lar ama icinizinrahat etmesi acisindan serviste bilgisayara baglatabilirsiniz.

Bu fazla yakit tuketiminizi rodaj donemini duzgun yapmadiginiza bagliyorum. İlk 2000 km oldukca sakin sonraki 8000-10.000 km arasi araci surekli sikistirmamak Sartiyla kullanilmasi gerekir. Birde aracinizi 2500-2750 devir arasinda vites degisimiyle kullanirsaniz tabiki gaza birden abanmak yerine. 
 yavas yavas hizlanmasini saglarsaniz yakit duser. Ayrica inislerde bosta inmek yerine ayaginizi gazdan cekip viteste inerseniz arac cut off sistemini calistirip benzin tuketmezsiniz ve isiklara dogru giderken duracaksaniz vitesle durun 5ten 4e 4ten 3e yine aracta gaza basilmadigi icin yakit tuketimi 0 oluyor. Kullandigimiz sizin bir dusuk kasaniz olan 2001 vvt-i sehirici ceyrek depo ile bitmesine yakin 120-140 arasi yapabiliyorum ve arada yuksek devirli kullanmama ragmen aracta lpg yok uzun yolda.bir depo ile rahat 700-800 km gorebiliyoruz hatta daha fazlasida var. Aracinizin dilinden anlamaniz onemli performans isterseniz oda size o dilden konusur.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #13 : Ağustos 14, 2013, 12:44:00 »
Mesut bey çok güzel bir Diyet önermiş, ilave olarak;
Lastik basınçlarınızı önler 36 arkalar 32 olarak ayarlayın, lastikleriniz yumuşak hamurlu ise kesinlikle sorun olmayacaktır,
Her 5.000km'de kaliteli bir kutu Injector Cleaner deponuza bocalayın.

Tekin bey, Kolonya olayindan sonra bu da bir bomba :D
36 yi 40'a kadar cikaramazmiyiz :rofl:
Kamyon mu ki bu arkalar farkli onler farkli olsun, eskiden olurdu bu durumlar araclar aerodinamisine gore ya da islevine gore ayarlanirdi. Simdilerde boyle bir durum soz konusu degildir, bu isin test verilerinde dahi lastik hava basinclari ayni tutulur ki şiddetle lastik havalarini ayni basincta tutmamizi soyluyorlar. Şahsen mantiken bende ayni sekilde dusunuyorum.
Ayarsiz lastik basinclari yola tutunusunuzu, frenajda gerileme saga sola kacma gibi sorunlari dogurur tabi dogal olarak yakitida etkiler.
Lastik hava basinclarini lastiginiz sogukken olcmeniz gerekir aksi taktirde verimli sonuc alamazsiniz.


Bu arada ilerleyen donemlerde yasa duzenlemesinde, alacagimiz akaryakitlarda enjektor ve depo temiZleyici gibi urunler kullanilacagini biliyorum. İyi bir haber. Gerci su an bu yakitlar kullaniliyor Shelldeki Gtl ve Opetin Euro Dieseli gibi.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #14 : Ağustos 14, 2013, 12:51:40 »
Tekin bey, Kolonya olayindan sonra bu da bir bomba :D
36 yi 40'a kadar cikaramazmiyiz :rofl:
Kamyon mu ki bu arkalar farkli onler farkli olsun, eskiden olurdu bu durumlar araclar aerodinamisine gore ya da islevine gore ayarlanirdi. Simdilerde boyle bir durum soz konusu degildir, bu isin test verilerinde dahi lastik hava basinclari ayni tutulur ki şiddetle lastik havalarini ayni basincta tutmamizi soyluyorlar. Şahsen mantiken bende ayni sekilde dusunuyorum.
Ayarsiz lastik basinclari yola tutunusunuzu, frenajda gerileme saga sola kacma gibi sorunlari dogurur tabi dogal olarak yakitida etkiler.
Lastik hava basinclarini lastiginiz sogukken olcmeniz gerekir aksi taktirde verimli sonuc alamazsiniz.


Bu arada ilerleyen donemlerde yasa duzenlemesinde, alacagimiz akaryakitlarda enjektor ve depo temiZleyici gibi urunler kullanilacagini biliyorum. İyi bir haber. Gerci su an bu yakitlar kullaniliyor Shelldeki Gtl ve Opetin Euro Dieseli gibi.

Abi bozuk saat bile günde 2 kere doğruyu gösterir derler . Demek sağlamı da günde 2 kere olmasa da ara sıra yanlış gösterebiliyor . :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #15 : Ağustos 14, 2013, 13:50:34 »
Tekin bey, Kolonya olayindan sonra bu da bir bomba :D
36 yi 40'a kadar cikaramazmiyiz :rofl:
Kamyon mu ki bu arkalar farkli onler farkli olsun, eskiden olurdu bu durumlar araclar aerodinamisine gore ya da islevine gore ayarlanirdi. Simdilerde boyle bir durum soz konusu degildir, bu isin test verilerinde dahi lastik hava basinclari ayni tutulur ki şiddetle lastik havalarini ayni basincta tutmamizi soyluyorlar. Şahsen mantiken bende ayni sekilde dusunuyorum.

Eğer bizim ülkemiz gibi yollara sahipseniz ve lastikler yumuşak hamurlu ise önlere daha fazla basınç uygulamak gerekiyor ve bu durum günümüzde hala geçerli.

Corollanın lastik basınçlarını incelerseniz, şehir içi 32psi, 160km/h sürat üstü için 39psi verilmiştir. Yumuşak hamurlu lastiklere sahipseniz ve 160km/h üstü süratler yapılacaksa bu doğru bir basınçtır.

Şu an sahip olduğum Yaris Hybridin 185/60-15 lastikleri için önlere 33psi arkalara 29psi olarak hem kullanıcı kitabında hemde torpidoda aynı bilgiler önerilmektedir. Sizce Yaris Hybrid bir kamyon mu?

Bu çok yadırganacak bir durum değildir, ben şu an önlere 34psi arkalara 30psi gece karanlıkta basıyorum, lastikler H endeksli olduğu için bu basınçlar fazla gelmiyor.

Bu bilgilerin yanlış olduğunu düşünüyorsanız Toyota Japonyaya bilgi vererek düzeltilmesini sağlayınız.

Lastikler hepsi ya 32 yada yukunuz cok fazlaysa 34 olabilir hatta torpidoda yazar 160km/h surat ve sonrasi icin 36 yapin der.

Ercüment bey, sizin Corolla sanırım benzinli, torpido veya kapakta 160km/h üstü için 36psi olarak mı belirtilmiş? eğer öyle ise benzinli/diesel basınç farkları var demektir benimki diesel ve MMT idi ve 39psi olarak veriliyor. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #16 : Ağustos 14, 2013, 13:53:45 »
Abi bozuk saat bile günde 2 kere doğruyu gösterir derler . Demek sağlamı da günde 2 kere olmasa da ara sıra yanlış gösterebiliyor . :)

Bazen yanlış göstermekte güzel bir duygu.  :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #17 : Ağustos 14, 2013, 14:09:04 »
İste sorunda burada basliyor orada bahsedilen oranlar yukle alakali. O aradaki farki iyi kurmak gerek, ornegin yolculuga cikacaksiniz ailecek, 4 kisilik bir cekirdek aile ve yukleri ile birlikte lastik basinc oranlarinin yukseltmek gerekir. Ayrica itirazim onlerin 36 arkalarin 32'i olmasini tavsiye etmenizedir.
Madem bu kadar cok biliyorum modunda ilerliyorsunuz peki neden Toyota Türkiyeye karsi cikmiyorsunuz servise gittigimizde neden lastik basinclarini 32 psi yapiyorlar. ;)

Japonyaya gitmeye gerek yok ilk once ulkemizden baslayalim mi?

Malum bu kadar kisi 32 derken siz daha iyi bilip 36 39 diyorsunuz.

Tecrubenize saygim yuksek bizide bilinclendirin.

Auriste 32 oneriliyor duruma gorede ustte belirtigim gibi yukseltilmesi oneriliyor. (Normal kullanimlarda degil)
Yaristede uretildigi ulkeye nazaran yazildigi yuksek olasiliksa sizin dediginizle celisiyor.

İlk yazinizda hiz endeksinden hic bahsetmemissiniz, belirtmek istedim.

arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #18 : Ağustos 14, 2013, 14:12:01 »
Sanayideki en buyuk Michelin bayisine sordum 32 33 psi dedi, adamlar yillardir bu isi yapiyorlar diyemedim ki Tekin Bozbeyden daha mi iiyi bilicen diye :(

Bi de Rally'e soracagim bakalim orasi ne diyecek?
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #19 : Ağustos 14, 2013, 14:31:52 »
bende 2006 corolla hb var..arabayı yenı aldım.lastık basınclarını karsı komsum olan abime sordum.o kisi mıchelın  lastık bayısınde calısıyor.bana dediki ; önlerin basıncı arka tekerlerin basıncından az fazla olsun.neden dedim, öndeki ağırlık (motor vs.) o yuzden dedi.bende önleri 33psi arka tekerleri 32psi basınca getireyim dedim tamam olur dedi..ve bir kac zaman sonrada ön tekerleri arkaya,arka tekerleri ön tarafa değiştirirsin dedi...siz neler dusunuyorsunuz yaptığım yorum hakkında ?
E12