Gönderen Konu: vvt-i aşırı yakıt tüketimi  (Okunma sayısı 10091 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #40 : Ağustos 15, 2013, 09:02:02 »
şöyle bir hesap yaptım:)
36+32=68
68/2   =34

ben tüm lastikleri 34 yapıyordum. Bahçelinin hesabına benzedi biraz ama,

Toyota Club Türkiye

Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #40 : Ağustos 15, 2013, 09:02:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #41 : Ağustos 15, 2013, 09:33:54 »
Tüm araçların fabrika verilerinde tavsiye edilen yüklü ve boş durumunda ortalama lastik basınçları veriliyor. Kullanılan lastik türü ve sınıfı ile yolculuk sırasındaki ağırlık durumuna göre basınç ayarları yapılır. Normal şartlarda ise 15 günde bir lastik hava basınçlarını kontrol etmekte fayda var
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #42 : Ağustos 15, 2013, 10:08:53 »
Şakamısın sen Sercio :D hava balonları nasıl uçuyo ? Şaka yaptım de bana :D

Yaww Adana cekil aradan, ben arkadaslari test ediyorum :D

Abi fizik kurallarına aykırı bir durum bu . Isınan hava genleşir ve dolayısıyla lastik basıncı yükselir . Hatta havaların ısındığı zamanlar lastiklerimizin basıncının artmasının sebebi budur . Ben ortalama 15 günde bir kontrol ederim ve bunu her mevsim değişiminde fark ederim . Havalar soğurken lastiklerime hep hava vururken havalar ısınırken lastikleri hep indiririm hatta bunun olacağını bildiğim için yaz mevsimine girerken havaları evin önünde kontrol ederim çünkü lastikte herhangi bir patlak yoksa havalar ısınırken basınç hep yüksek çıkıyor .

Ole diyorsan oledir Mahmutcum. :)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #43 : Ağustos 15, 2013, 10:18:24 »
Yaww Adana cekil aradan, ben arkadaslari test ediyorum :D


 :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #44 : Ağustos 15, 2013, 14:11:08 »
Bence 32-34psi normaldir ama 36-38 fazla gelir türkiyey olları bozuk olduğundan yüksek basınçlı lastikler sert olur darbeyi sarsıntıyı araca daha çok iletir. Arkadaşın dediği gibi istasyonlarında saatlerine güvenmemek lazım ayrıca basınçları kendinizde ölçün. 15 günde bir kontrolde fayda var çünkü bazen basıncın 27-29 lara düştüğü oluyo. Sonuçta aracın tüm yükünü çeken asvaltlada direk temasta olan lastikler illa biyerinden önemsiz çlçüde hava kaçırması çok normal.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #45 : Ağustos 15, 2013, 14:18:43 »
Oncelikle verilen onerilerden bir kac sey oldukca yanlis. İlk sirada lastik basinclari onler 36 arkalar 32olamaz bu sefer arac kafadan kayma egilimine girer ve kafadan kayan arac toparlanmaz toparlansada zor bu olayi unutun. Lastikler hepsi ya 32 yada yukunuz cok fazlaysa 34 olabilir hatta torpidoda yazar 160km/h surat ve sonrasi icin 36 yapin der.

Maf sensoru kesinlikle kulak pamuguyla temizlenmemeli bozulmasi cok kolay bir parca.

Yazilimsal bir sorun olacagini zannetmiyorum oyle kolay sorun cikartan bir yazilima sahip degil vvt-i lar ama icinizinrahat etmesi acisindan serviste bilgisayara baglatabilirsiniz.

Bu fazla yakit tuketiminizi rodaj donemini duzgun yapmadiginiza bagliyorum. İlk 2000 km oldukca sakin sonraki 8000-10.000 km arasi araci surekli sikistirmamak Sartiyla kullanilmasi gerekir. Birde aracinizi 2500-2750 devir arasinda vites degisimiyle kullanirsaniz tabiki gaza birden abanmak yerine. 
 yavas yavas hizlanmasini saglarsaniz yakit duser. Ayrica inislerde bosta inmek yerine ayaginizi gazdan cekip viteste inerseniz arac cut off sistemini calistirip benzin tuketmezsiniz ve isiklara dogru giderken duracaksaniz vitesle durun 5ten 4e 4ten 3e yine aracta gaza basilmadigi icin yakit tuketimi 0 oluyor. Kullandigimiz sizin bir dusuk kasaniz olan 2001 vvt-i sehirici ceyrek depo ile bitmesine yakin 120-140 arasi yapabiliyorum ve arada yuksek devirli kullanmama ragmen aracta lpg yok uzun yolda.bir depo ile rahat 700-800 km gorebiliyoruz hatta daha fazlasida var. Aracinizin dilinden anlamaniz onemli performans isterseniz oda size o dilden konusur.
Buarada rodaj dönemi hakkında haklı olabilirsiniz çünkü arabayı aldım ilk 1.000km yi doldurduktan sonra sürekli yüksek devirlerde ani hızlanmalar yaparak kullandım. Ozaman çevredekilerde aracı ilk aldınmı basıcan motor açılsın yoksa sonradan açamazsın sağır kalır diye cahil bir mantık vardı. Ben motoru açtım sanırım ama kapatamıyoruz benzin çekiyo  :D E dediğim gibi bu araba zeten ilk aldığımızdan beri çok yakıyodu yani orasını burasını temizletmeklede çok bişey değişmiyecek demektir  :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #46 : Ağustos 15, 2013, 15:18:54 »
Buarada rodaj dönemi hakkında haklı olabilirsiniz çünkü arabayı aldım ilk 1.000km yi doldurduktan sonra sürekli yüksek devirlerde ani hızlanmalar yaparak kullandım. Ozaman çevredekilerde aracı ilk aldınmı basıcan motor açılsın yoksa sonradan açamazsın sağır kalır diye cahil bir mantık vardı. Ben motoru açtım sanırım ama kapatamıyoruz benzin çekiyo  :D E dediğim gibi bu araba zeten ilk aldığımızdan beri çok yakıyodu yani orasını burasını temizletmeklede çok bişey değişmiyecek demektir  :(
faydasi mutlaka olur onlarida es gecmeyin . Artik bieaz olsun sakin kullanin aracin beynide o yavas kullanilmis olan degerlere alisip hafizasina kaydetsin. Ecu resrtleme vardi onu bir yerden bulqbilirseniz araci dusuk devirli degerlerinizi kaydetsin.

Ayrica profil bilgulerinizi guncellerseniz herkes daha kolay yardimci olqbilir.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #47 : Ağustos 15, 2013, 15:41:55 »
Araçta biara 2 sene kadar 17 inc jant kullanmıştım arabada serilik diye bişey kalmamıştı arabaya ağır geldiği sürüşten motorun sesinden gaza fazladan basmanız gerektiğinden bariz anlaşılıyodu yani. Arabayı 1.6 motordan 1.4 motor performansına düşürüp yakıtı 2.0 motor araba yakıtına çıkarttığınızı düşünün. Bende sonra söküp orjinal jantlarını taktım ama jant kullandığım dönemde beyinde şaşırma olmuş olabilir diye geldi şimdi aklıma.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '08
  • 22 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #48 : Ağustos 15, 2013, 16:13:36 »
arkadaşlar benim aracın lastiklerinde nitrojen gazı var. nitrojen olduğu için hiç basınçlarını kontrol etmedim.
sizde benzinliklerde ki hava makinaları ile basınç kontrolü yapmalımıyım?
KoRKTuKÇa TuTSaK, üMiT eTTiKÇe öZGüRSüNüZ
            2008 Toyota Corolla Elegant 1.6

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=49954.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #49 : Ağustos 15, 2013, 16:31:33 »
arkadaşlar benim aracın lastiklerinde nitrojen gazı var. nitrojen olduğu için hiç basınçlarını kontrol etmedim.
sizde benzinliklerde ki hava makinaları ile basınç kontrolü yapmalımıyım?
Bence 10-20 tl ye bi basınç ölçer alsan iyiolur hem sürekli arabanda bulunur gözünle inik gibi görüp şüpelendiğin lastik olursa ölçersin yada arada 4 lastik kontrolünü yaparsın. istasyonlardaki makinalar ölçmekten çok ayarladığın hava basıncını lastiğe vermeye yarıyan makinalar. Tabi nekadar doğru ölçüm yapıyolar orasıda meçul sonuçta günde 50 kişi elatıyo o makinalara ve yıllarca kullanılıyo. Sen negüzeli nerde nitrojen bastırdıysan oraya uğra eksik varsa takviye yaparlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #50 : Ağustos 15, 2013, 19:45:42 »
Benim araba kendi ölçüyor, basınç düşerse haber veriyor :)
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #51 : Ağustos 15, 2013, 19:48:51 »
Benim araba kendi ölçüyor, basınç düşerse haber veriyor :)

Ne güzel! umarım şu yeni nesil lastikler bir an evvel çıkar da tamamen kurtuluruz hava işinden, tabii yanları kapalı olarak çıkacaklar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #52 : Ağustos 15, 2013, 19:57:02 »
Benim araba kendi ölçüyor, basınç düşerse haber veriyor :)

Abi ne güzelmiş inince haber vermesi birde şişirse tadından yenmez. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #53 : Ağustos 15, 2013, 22:30:54 »
Araçta biara 2 sene kadar 17 inc jant kullanmıştım arabada serilik diye bişey kalmamıştı arabaya ağır geldiği sürüşten motorun sesinden gaza fazladan basmanız gerektiğinden bariz anlaşılıyodu yani. Arabayı 1.6 motordan 1.4 motor performansına düşürüp yakıtı 2.0 motor araba yakıtına çıkarttığınızı düşünün. Bende sonra söküp orjinal jantlarını taktım ama jant kullandığım dönemde beyinde şaşırma olmuş olabilir diye geldi şimdi aklıma.

Normaldir o zaman dedigim gibi ecu resetlemeyi bulusaniz butun degerleri sifirlar ve yeni kullanim degerlerini kaydeder. Su kadarini soyliyim ben 200 km kadar 4.2 degeeiyle gittigimi biliyorum babamda da ayni yolda ayni oldu basmadiginiz zaman gercekten ekonomik motorlar vvt-ilqr
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #54 : Ağustos 16, 2013, 00:24:50 »
Araçta biara 2 sene kadar 17 inc jant kullanmıştım arabada serilik diye bişey kalmamıştı arabaya ağır geldiği sürüşten motorun sesinden gaza fazladan basmanız gerektiğinden bariz anlaşılıyodu yani. Arabayı 1.6 motordan 1.4 motor performansına düşürüp yakıtı 2.0 motor araba yakıtına çıkarttığınızı düşünün. Bende sonra söküp orjinal jantlarını taktım ama jant kullandığım dönemde beyinde şaşırma olmuş olabilir diye geldi şimdi aklıma.


Alakası yok . Ben 2005 te sıfır aldığım corollama 1 hafta sonra 17 jant taktım 7 yılda 120 bin km yaptım,  birsürü 17 jant deiştirdim ama böyle bişeyle hiç karşılaşmadım.



Ercü bu arada akünün kutup başını 4dk sökülü bırak ECU kendini resetler . Teyip ve cam otomatikleri dahil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #55 : Ağustos 16, 2013, 01:59:29 »

Ercü bu arada akünün kutup başını 4dk sökülü bırak ECU kendini resetler . Teyip ve cam otomatikleri dahil.
Abi reset cektiginde, camlara nasil modulu tekrar yuklenecek peki?
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #56 : Ağustos 16, 2013, 06:41:40 »
Camları tam açıp 2 saniye boyunca cam düğmelerini kaldırıp tutmak lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #57 : Ağustos 16, 2013, 10:53:49 »
Camları tam açıp 2 saniye boyunca cam düğmelerini kaldırıp tutmak lazım

Heeeh ayneen, bir formulu var diyordum :)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #58 : Ağustos 16, 2013, 11:00:07 »
Camları tam açıp 2 saniye boyunca cam düğmelerini kaldırıp tutmak lazım

Açma ve kapama işlemleri için ayrı ayrı basılı ve çekili tutmak gerekiyor sanırım, yoksa yukarı yönde otomatik kalır aşağı yönde manuel.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: vvt-i aşırı yakıt tüketimi
« Yanıtla #59 : Ağustos 16, 2013, 11:16:20 »
Açma ve kapama işlemleri için ayrı ayrı basılı ve çekili tutmak gerekiyor sanırım, yoksa yukarı yönde otomatik kalır aşağı yönde manuel.

Tekin abi corollayı satalı 2 yıl oldu yanlış hatırlıyor olabilir ama bildiğim kadarı ile en alta alıp dediğim işlemi yapınca en alt noktayı zaten hafızasına alıyordu