0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Kesinlikle golf . Sırf dsg için bile o fark verilir . MMT dsg gibi bir şanzımanın yanında tarihi eser . Bir çok firma çift kavramaya geçerken toyota halen neden mmt gibi vasat bir şanzımanla devam eder anlamış değilim . Unutmayın otomatiğin amacı konfordur . Otomatik alan birine yoğun trafikte manuel kullanacaksınız demek kadarda mantıksız bir şey yok . Zaten otomatiğin amacı sıkışık trafikte sizi vites değiştirmekten kurtarmak akıcı olan bir trafikte kim ne etsin otomatiği .
Vallaha gayet özet olmuş sonuna kadar katılıyorum.
Dogru söze şapka çıkartılır.
Tüm bu yazdıklarınıza katılıyorum. M/M alışınca, gerçekten sorunsuz oluyor. Tam otomatik kadar zevkli olmasa da, dikkat edilirse, yakın bir şey oluyor.Vites değişimlerine yakın kullandığınız taktığı (hafif gaz kesme) olayını ben de yapıyorum. O zaman 3-5 arası vites geçişi asla hissedilmiyor.1-2-3 değişimleri ne yapsan hissediliyor. (bu taktiği, İzmir'de yaşayan ve M/M kullanan bir arkadaş tavsiye etmişti.)Bir de, yokuş yukarı kalkışlarda çift fren çok etkili oluyor, araba çok az ve ya hiç geri kaymadan kalkış yapılıyor.
ne DGS tanirim ne de M/M 4ect forever!
CVT candir. Cok cok memnunum. Ama malesef dizellerde yok. MMT nin hantallığından sonra CVT gercekten çok iyi. DSG ise gercekten cok sorunlu. Duyduklarım gördüklerim o yönde. VW'ye yakıştıramadigim bir konu. Ayrica çok büyük ve çok agır kütlece. Arabaya ek yük.. CVT kücük bir kutu misali ve cok hafif. MMT gibi az yakan ama tam otomatik. CVT candir Ama konu mmt ve dsg karsılaştırması. Teknoloji olarak dsg ama sorunsuzluk acısında mmt. Konfor icin dsg ama teknik bir sorundaki düşük maliyet icin mmt.
Abi dediklerine katılmakla birlikte sorunsuzluğun şans işi olduğunu düşünüyorum. DSG de sorun yaşayanları duydum ama 100000 lerce km sorun yaşamadan kullananlarıda duydum. M/M içinde aynı şekilde. Birde 2013 DSG lerde sorunların hepsi giderildi diye duydum. Tabi dediğim gibi bu şans işi.
Oranlama yaparsak gercekten sıkıntı buyuk DSG'lerde. Bende çok arada kalmıştım ve tercihimi CVT'den yana kullandım açıkcası.. Neredeyse şikayet yoktu CVT ile ilgili. VW Amerikada DSG'ye 10 yıl garanti veriyormuş. Nedense burada veremiyor. Çünkü Amerikada 2 yıl garanti ile ürün satamaz. Burada da versin 10 yıl o zaman gözüm kapalı alırım.VW kullanan arkadaslarla konuşmak lazım esasında bu konuları. En iyi veri onlarda. Yaris MMT kullandim ve muadilini citroende kullandim uzun yıllar. Özellikle 1 ve 2 de resmen düşünüyor ne yapsam diye. Ciddi sıkıntı. Hele ki 2 den 1'e gecişlerde. Resmen araba motor freni yapıyordu. Bence yarı otomatik hala otomatik şanzıman ile baş edebilecek konumda degil konfor ve sorunsuzluk anlamında.
Abi DSG de ciddi sorunlar yaşayanları biliyorum . Ama şu an için otomatik dizel bir araç alacak olsam seçimim çift kavramalı bir şanzıman olurdu ve bu muhtemelen DSG olurdu . Çünkü mmt gibi şanzımanlar dediğiniz gibi vitesi şaşırıyor ve vites geçişleri diğer şanzımanlara göre çok sarsıntılı . Ondan ben otomatiğin amacına uygun olmadığını düşünüyorum sonuçta otomatiği bir kişi konforu ve vites değişimlerinden kurtulmak için alır .Diğer yandan cvt yi dizel motorda sunan bilmiyorum . Benzinli motorda dediğiniz gibi en iyi şanzıman cvt konfor desen konfor , sorunsuzluk desen sorunsuzluk , kademe desen zaten alası var kademesiz bir şanzıman . Ekonomi olarak belki robotik şanzımalar kadar iyi değil ama eski tip tork konvertörlü şanzımalardan çok daha iyi .
CVT şanzımanda aktarma kayış kasnak mantıgında dişli şeklinde degil.Böyle olunca yüksek torklu olan dizel motorlarda çelik kayışlarda kaçırma yani sürtünme nedeni ile arızalar ortaya çıkıyor. Örnegin FocusII (C-MAX)1.6 TCDI CVT yi araştırırsanız arızalarını ve sonuçlarını görebilirsiniz.
CVT yi dizellere uygulasalar 58bine aldığım araca 10bin daha verir dsg değil cvt alırdım ama yok maalesef. Aracı en az 10 kullanmayı planlıyoruz bunun içinde DSG kavramını riske atamam ben. 2 yıl sonra cortlaıdğında 3-4bine hallolan bir sistem değil. Bir de muhattabınız Doğuş oto yani.MMT otomatik değil yarı otomatik bu kavram çok karışıyor. Otomatik gibi davranmasını bekleyemeyiz sistem tamamen farklı. DSg de çift kavrama var tmm diğer tam otomatiklerde byağ basınçlı değişkenlik var tmm da MMT dediğiniz Normal şanzumana robotize kavrama sistemi. 1-2 geçişinde hangi insan mükemmel bir değişim sergiliyor ? Ya da 2-1 ? Biraz da şanzumanın yapısına bakmak lazım. CVT olsa zaten dizel de DSG nin lafı bile geçmezdi burada.MMT ye benzer şanzumanları da denedim Auto6R mesela MMTden beterdi. Ben hiç bir zaman MMTde devrin 800altına düştüğüne aracın zorlandığına şahit olmadım. en dik yokuşta bile. 3008 de araba stop etme noktasına geldi mecbur frene batım. Dedim olmaz olsun böyle sistem. Maneul şanzumanlı 1.4 TSi kullanan arkadaşım VW ile mahkemelik oldu. Aracın 1. yılında volan ve balata değişmi gerektiği söylendi tabi kullanıcı hatası bunlar Temyize gitti dava bakalım Doğuş daha ne kadar çabalayacak. Türk insanları VW yi gözleirnde çok büyütüyorlar. O eski VW yok artık.
Ali bey toyota da eski toyota değil bunu hem araçları için hem satış sonrası hizmeti için söylüyorum . Otomatik şanzıman dediğin her koşulda hangi vitese geçeceğini bilen ve vitesleri sarsıntısız yapan şanzımandır ve bunu sadece çift kavrama sistemi kullanan araçlarda bulabilirsiniz . (Yarı otomatik robotize şanzımanlar için söylüyorum ) Cvt şanzımanın dizelde sunulmamasına bende anlam veremiyordum onuda Ahmet abi açıklamış ve bu açıklamaya göre dizel motorlar için şu an en uygun şanzıman çift kavramaya sahip robotize şanzımanlardır . Tek kavramalı robotize şanzımalar arasında ise benim en başarılı bulduğum fiatın kullandığı şanzımandır .
Uygunluk açısından hemfikiriz Mahmut ama işte o teknik kısmı bizi ayırıyor.. Maliyetler çok fazla.. bir cvt edindigim bilgiye göre komplesi 7 bin civarında degişirken dsg 25 bin.. bir arkadasımda ford benzinli cvt vardi.. Sorun cıkmıs ama kötü kullanım ve bakımını yaptirmamiş şansımanla ilgili. Neyse. komple yenilendi gecen sene ve verdigi rakam 6000 tl. Tabi şu da var. Gercekten kullanım şartlari ne derece etken.. Eşimin abisi seat dizel dsg kullandi ve 150 binde sattı. DSG ile ilgili sorun "sıfır".
Muhakkak öyledir artık firmaların üretim ve satış prensipleri çokd eğişti. Çok farklı kullanıma araçlar üretiyorlar. Toyota ile ilk defa tanıştık ilk başlarda ben de performans isteği vardı bunu en iyi 308 karşılıyordu ama babama pejo aldırmak deveye hendek atlatmaktan zor olduğu için astra 1.3 cdti ile auris arasında kaldım. Aurisi biraz araştırınca ve bir kaç test sürüşü sonrası seçtim.Benim şanzumanla ilgili bir sıkıntım yok. Sadece kullandığım şanzumanı ve diğer test ettiğim şanzumanlarda gördükleirmi paylaşıyorum. İlk manuel dışı şanzıman aracımız auris. Öncesinde otomatik aracın içine oturmuşluğum yoktu diyebilirm. Genelde manuelde kullanıyorum ama otomatiğin rahatı bir ayrı oluyormuş bütün aksi düşncelerimi kafamdan sildi. Auris golfle karşılaştrmada bana daha ferah geldi. Cam tavan konsol koltuk mimarisi kolçak v.s. çok rahattı. Golfde ayak kısmı çok basık kalıyor sanki araç üstüme üsütme geliyor gibiydi. Fiatın duallogic şanzumanını kast ediyorsunuz sanırım onu kullanmadım ama iyi olduğunu bir kaç kişiden daha duydum. Sonuç olarak benim mükemmel bir şanzıman bekletim olmadığı için MMt ile sıkıntım yok. Otomatiği kardeşim ve annem için seçtik onlarında bir sıkıntııs olmadı şuana dek. Bahsettiğim gibi aracı 10 yıl kullanacağımız göz önüne aldığımızda masraf konusunda MMtnin DSG den daha az külfet çıkaracağını düşünüyorum. MMT bozulmaz sorun çıkarmaz değil ama hali hazırdaki örnekleri de göz önünde bulundurmak lazım.
Ali bey beklentileriniz karşılığında doğru seçim yapmışsınız Allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin . Bende 10 yıl kullanmayı düşündüğüm bir aracı dsg ile açıkçası almazdım . Aslına bakarsanız otomatik alınacaksa en iyisi benzinli cvt şanzımanlar ama maalesef ülkemizdeki yakıt fiyatları özellikle çok km yapanları dizele yöneltiyor . Dizellerde de otomatik şanzıman hemen hemen her firmada sorunlu . Ama fiatın şanzımanını kullandım inanın fiat çok iyi bir iş çıkarmış arkadaşımda var 150000 ni devirdi aracı daha tık yok. Vites geçişleri ve seçimleri de çok başarılı ama gel gelelim arabanın diğer kalan kısımları vasat .