0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Keremcim alalım sana o zaman bir tane.Bu arada bayramda msj attım sana herhalde ulaşmadı
Nasip abi Özelden noyu yollarmısın abi bir yanlışlık mı oldu acaba ? Sana geri dönmicem kime geri döneceğim ... Nerden attın msj?
58 veren 68 hiç veremez öyle kolay olmuyor.
Aurisi almadan önce çok araç test ettim. Bunların hepsi dizel ve yarı otomatikti. DSG fenomenası az bir yarı otomatik tecrübeme rağmen beni tatmin etmedi. Ani gaz tepkime testine tabii tuttuğumda yanımdaki satış elemanın suratı kızardı. Ya test aracı olduğudan hımbıllık vardı ya da araçta sıkıntı vardı ama o kadar övülen çift kavramalı şanzumanın gerekli vites değişimi 4 sn kadar geçikti. Ki dip gaz yapmama rağmen. Auriste dip gaz yapın bakın ne oluyor.Sorunsalına gelince, çok sevdiğim ar-ge çalışnaı bir abim ile yarı otomatik konusunda uzun bir muhabbete daldık. Amacımız polo 1.6 tdi dsg idi. DSG yi bana anlattı cidden çok üstün bir teknoloji ve mühendislik harikası hakkını yiyemem ama şanzıman resmen sanal bir zilzile üzeirne kurulmuş. Senin istediğini ona yansıtman çok zor. Eğerki yarı otomatik mantığı(daha kontrol edilebilir devir seviyeleri de değişimler) tam oturmamışsa vites geçişinin anlaşılmaması benim umrumda olmaz. Araba ani durumda ineğin trene baktığı gibi duracaksa işimiz var demektir. Vites geçişleri auriste çok mu kötü ? 1-2 evet aracı 7000kmdir kullandığım için her türlü test imkanım oldu. 1-2 geçişlerini ne yaparsam yapıpyım sakinleştiremedim. Ama gaza dengeli bastığınızda ve yola göre davrandığınızda vites geçişleri aksedildiği kadar hissedilir değil. Bunu en iyi 4-5 ve 5-6 da anlıyorsunuz . Vücut 1-2 deki hep bir silkinme bekliyor ama bakmışısnızki (vitesi M moduna çekip) vites 6da 140km hızla seyir halindesiniz. Arkadaşımda 1.4 TSi golf 6 vardı . 2009 yılında sıfır aldı aracı. Kendisi olağanca sakin kullanan birisi 1 yıl sonra araçtan ses çıkmaya başladı. araç daha 7000km civarlarında idi. Servis volan ve baskının değişmesi gerktiğini maaliyetinin 7000tl yi bulacağını söylemiş. Şuan mahkemeyi kazandı VW temyize gitmiş onu bekliyorlar. Düz şanzumanda oluyor bu VW şu elimizde yok politikasını çıkardı çıkaralı bir mercedes bmw edasına büründü ama inanın sadece düşüncede öyle araçlar. Ben aradaki o farkı vermezdim. Aracımdan çok memnunum. Donanım seviyesi golfe bakarak düşük motoru güçsüz ama kafamda sıkıntı yok. Rahat biniyorum. 68bin verip DSG ye dikkat et diye kendimi niye kasayım. Keşkelerim var ama 308 yönünde. Ankarada tek olan bir showroom aracını alacaktık 56000tl ye babamı ikna edemedim.
Mesajımda da belirttim, araç ya o an algılayamadı benim tepkimi ya da test aracı olduğundan yorgun bir araçtı. Polo için igttik elleirnde golf varmış onu denedik mecbur. 10km gibi bir test yaptım havaalanı yolunda. Vites geçişleri bahsedildiği gibi hissedilmiyor ama benim amacım otomatik vites de hissiyat değil anlık performans. otomatik seçeneğini annem ve kardeşim için kabul etmek zorunda kaldım.Auis de bahsettiğim yumuşak geçişler kickdownda değil sakin kullanımda. Kickdown yaptığınızda sadece seri bir değşim oluyor ama bu hissettirmiyor anlamında değil. Benim odak noktam işlemin seriliği. Yalnız ES modunu iyiki koymuşlar yoksa E mdounda dip gaz çekilcek dert değil. Arabanın beyni mal oluyor galiba. Şehir içinde biraz yükleniyim dediğimde 3-4-5 kombinasyonlarını sürekli değiştiryor. Ayrıca 5-3 kombinasyonu ve 4-2 kombinasyonuda yaşadım bilmiyorum DSG de böyle bir kickdown tepkimesi ortaya çıkıyor mu ?
MMT şanzımanda E modundada Es modundada kickdown yaptıgınızda tepkiler aynıdır. Bunun için gaz pedalının en altındaki swiche basmış olmanız yeterli.Es modunda araba motoru yüksek devirli kullandıgı için ilk gazı diplemede turbo lag'a yakalanmazsınız. Başkada farkı yoktur.
İşte ES de zaten yüksek devirde iş yaptığından E modunda biraz trafik ivmelenmesi sıkıntı oluyor. Vites sürekli 3-4-5 aşağı yukarı oynuyor. Ya Manuele alıyor ya da yolun durumuna göre ES ye açıyorum. E modunda ekonomi odaklı çalışma olduğundan performansı yemiyor.Debriyaj tadı yok ama aracın verdiği güven hissi beni çok rahat kılıyor yolda. Eskiden okul girişindeki virajda vites düşürüp hız kesip hafif yanlarken bunda vites düşürüp devam ediyorum. Hız kaybı ortadan kalkıyor Tabi bunda ESPnin rolü büyük. Bunları auris i anlatmak için yazıyorum. Bilmiyorum diğer araçlarda çok heyecan yaşamadımda bir seferliğine auris ile çok ciddi bir kaza atlattım. 160km gibi bir hızda 6 şeritli yolda 3. şeritten 4-5-6 yapıyordum birden 6. şerit ile 5. şerit arasında levha gördüm 5. şeritte kamyon vardı ve 6. şerit ziftsiz düşük banketti. Levhayı kurtaıyım diye kenar demiri ile arasında bir yarım zigzag yaşadım. ABS eSp uyumu hayatımı kurtardı diyebilirm. Araç 160dan 70e düştü ve bu esnada stabilitesini hiç bozmadı. Eminimki arkamdaki araçlar gözleirni kapamıştır. O gün bu gündür virajlara girdiğim hızı artırıp makas açımı açıp ekseni kısalttım. Tabi bu bahsettiğim her zaman yaptığım değil acil durumlarda
Bazı forumlarda M/M şanzımanın yoğun trafikte sorun çıkardığını okumuştum. Bununla ilgili bilgisi olan varmı?
Kısaca 58000 veren 68000tl. de verir
Kesinlikle golf . Sırf dsg için bile o fark verilir . MMT dsg gibi bir şanzımanın yanında tarihi eser . Bir çok firma çift kavramaya geçerken toyota halen neden mmt gibi vasat bir şanzımanla devam eder anlamış değilim . Unutmayın otomatiğin amacı konfordur . Otomatik alan birine yoğun trafikte manuel kullanacaksınız demek kadarda mantıksız bir şey yok . Zaten otomatiğin amacı sıkışık trafikte sizi vites değiştirmekten kurtarmak akıcı olan bir trafikte kim ne etsin otomatiği .
Konuyla ilgili vaktinde araştırma yaptım. 2010 öncesi çok sıkıntı yaşanmış. 2010 sonrasında nadir görülmüş. ...................Auris candır can bend e ilk defa toyota ve auir aldım ilk otomatik(yarıda olsa) deneyimim çok memnunum. Dip gazda verdiği tepki benim çok hoşuma gidiyor ben bunu DSG de yaşamadım.