Gönderen Konu: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG  (Okunma sayısı 15381 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #20 : Ağustos 13, 2013, 10:06:25 »
68.000 lira c segmenti için çok büyük bir rakam bence.ben olsam direk passata yönelirdim dsg şanzımanı göz ardı edip ;)
mercedes dizel a kasalarında fiyatlarının 70 000 lira civarı olduğunuda biliyorum.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #20 : Ağustos 13, 2013, 10:06:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Adrenalin kaldığı yerden devam ediyor... GT86
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #21 : Ağustos 13, 2013, 13:30:27 »
58 veren 68 hiç veremez öyle kolay olmuyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #22 : Ağustos 13, 2013, 20:22:14 »
Keremcim alalım sana o zaman bir tane.Bu arada bayramda msj attım sana herhalde ulaşmadı :(

Nasip abi :)

Özelden noyu yollarmısın abi bi yanlışlık mı oldu acaba ? Sana geri dönmicem kime geri döneceğim ... Nerden attın msj?
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #23 : Ağustos 14, 2013, 00:22:53 »
Nasip abi :)

Özelden noyu yollarmısın abi bir yanlışlık mı oldu acaba ? Sana geri dönmicem kime geri döneceğim ... Nerden attın msj?
ok yazdım..
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 23000
  • Model Yılı: '12
  • 60 kere teşekkür etti
  • 57 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #24 : Ağustos 14, 2013, 17:09:06 »
58 veren 68 hiç veremez öyle kolay olmuyor.

58 de  çok yüksek bi rakam ama 10 binlira devede kulak, bi ara bende bakmıştım ikisinide denedim MMT çok kötü kasıyo DSG klasik olacak ama candır..
2011   1.4d-4d   Corolla   52bin km.
2004   1.3          Yaris      60bin km.
2006    1.6         Corolla   35bin km.
2012    1.6         Corolla   ......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #25 : Ağustos 14, 2013, 20:55:30 »
Aurisi almadan önce çok araç test ettim. Bunların hepsi dizel ve yarı otomatikti.

DSG fenomenası az bir yarı otomatik tecrübeme rağmen beni tatmin etmedi. Ani gaz tepkime testine tabii tuttuğumda yanımdaki satış elemanın suratı kızardı. Ya test aracı olduğudan hımbıllık vardı ya da araçta sıkıntı vardı ama o kadar övülen çift kavramalı şanzumanın gerekli vites değişimi 4 sn kadar geçikti. Ki dip gaz yapmama rağmen. Auriste dip gaz yapın bakın ne oluyor.

Sorunsalına gelince, çok sevdiğim ar-ge çalışnaı bir abim ile yarı otomatik konusunda uzun bir muhabbete daldık. Amacımız polo 1.6 tdi dsg idi. DSG yi bana anlattı cidden çok üstün bir teknoloji ve mühendislik harikası hakkını yiyemem ama şanzıman resmen sanal bir zilzile üzeirne kurulmuş. Senin istediğini ona yansıtman çok zor. Eğerki yarı otomatik mantığı(daha kontrol edilebilir devir seviyeleri de değişimler) tam oturmamışsa vites geçişinin anlaşılmaması benim umrumda olmaz. Araba ani durumda ineğin trene baktığı gibi duracaksa işimiz var demektir.

Vites geçişleri auriste çok mu kötü ? 1-2 evet aracı 7000kmdir kullandığım için her türlü test imkanım oldu. 1-2 geçişlerini ne yaparsam yapıpyım sakinleştiremedim. Ama gaza dengeli bastığınızda ve yola göre davrandığınızda vites geçişleri aksedildiği kadar hissedilir değil. Bunu en iyi 4-5 ve 5-6 da anlıyorsunuz . Vücut 1-2 deki hep bir silkinme bekliyor ama bakmışısnızki (vitesi M moduna çekip) vites 6da 140km hızla seyir halindesiniz.

Arkadaşımda 1.4 TSi golf 6 vardı . 2009 yılında sıfır aldı aracı. Kendisi olağanca sakin kullanan birisi 1 yıl sonra araçtan ses çıkmaya başladı. araç daha 7000km civarlarında idi. Servis volan ve baskının değişmesi gerktiğini maaliyetinin 7000tl yi bulacağını söylemiş. Şuan mahkemeyi kazandı VW temyize gitmiş onu bekliyorlar. Düz şanzumanda oluyor bu !!!


VW şu elimizde yok politikasını çıkardı çıkaralı bir mercedes bmw edasına büründü ama inanın sadece düşüncede öyle araçlar. Ben aradaki o farkı vermezdim.

Aracımdan çok memnunum. Donanım seviyesi golfe bakarak düşük motoru güçsüz ama kafamda sıkıntı yok. Rahat biniyorum. 68bin verip DSG ye dikkat et diye kendimi niye kasayım.

Keşkelerim var ama 308 yönünde. Ankarada tek olan bir showroom aracını alacaktık 56000tl ye babamı ikna edemedim.
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #26 : Ağustos 15, 2013, 00:23:25 »
Aurisi almadan önce çok araç test ettim. Bunların hepsi dizel ve yarı otomatikti.

DSG fenomenası az bir yarı otomatik tecrübeme rağmen beni tatmin etmedi. Ani gaz tepkime testine tabii tuttuğumda yanımdaki satış elemanın suratı kızardı. Ya test aracı olduğudan hımbıllık vardı ya da araçta sıkıntı vardı ama o kadar övülen çift kavramalı şanzumanın gerekli vites değişimi 4 sn kadar geçikti. Ki dip gaz yapmama rağmen. Auriste dip gaz yapın bakın ne oluyor.

Sorunsalına gelince, çok sevdiğim ar-ge çalışnaı bir abim ile yarı otomatik konusunda uzun bir muhabbete daldık. Amacımız polo 1.6 tdi dsg idi. DSG yi bana anlattı cidden çok üstün bir teknoloji ve mühendislik harikası hakkını yiyemem ama şanzıman resmen sanal bir zilzile üzeirne kurulmuş. Senin istediğini ona yansıtman çok zor. Eğerki yarı otomatik mantığı(daha kontrol edilebilir devir seviyeleri de değişimler) tam oturmamışsa vites geçişinin anlaşılmaması benim umrumda olmaz. Araba ani durumda ineğin trene baktığı gibi duracaksa işimiz var demektir.

Vites geçişleri auriste çok mu kötü ? 1-2 evet aracı 7000kmdir kullandığım için her türlü test imkanım oldu. 1-2 geçişlerini ne yaparsam yapıpyım sakinleştiremedim. Ama gaza dengeli bastığınızda ve yola göre davrandığınızda vites geçişleri aksedildiği kadar hissedilir değil. Bunu en iyi 4-5 ve 5-6 da anlıyorsunuz . Vücut 1-2 deki hep bir silkinme bekliyor ama bakmışısnızki (vitesi M moduna çekip) vites 6da 140km hızla seyir halindesiniz.

Arkadaşımda 1.4 TSi golf 6 vardı . 2009 yılında sıfır aldı aracı. Kendisi olağanca sakin kullanan birisi 1 yıl sonra araçtan ses çıkmaya başladı. araç daha 7000km civarlarında idi. Servis volan ve baskının değişmesi gerktiğini maaliyetinin 7000tl yi bulacağını söylemiş. Şuan mahkemeyi kazandı VW temyize gitmiş onu bekliyorlar. Düz şanzumanda oluyor bu !!!


VW şu elimizde yok politikasını çıkardı çıkaralı bir mercedes bmw edasına büründü ama inanın sadece düşüncede öyle araçlar. Ben aradaki o farkı vermezdim.

Aracımdan çok memnunum. Donanım seviyesi golfe bakarak düşük motoru güçsüz ama kafamda sıkıntı yok. Rahat biniyorum. 68bin verip DSG ye dikkat et diye kendimi niye kasayım.

Keşkelerim var ama 308 yönünde. Ankarada tek olan bir showroom aracını alacaktık 56000tl ye babamı ikna edemedim.
   Sadece yaşadığımı yazayım. Öyle teknik kısımlarını pek bilmem dsgnin falan. Aynı zamanda komşum olan bir yakınım var. 2010 model 100000 kmde jetta dizel dsg aracı var. Baya test etme şansım oldu. Dsgye hayran kaldım diyebilirim. Hiç öyle bahsettiğiniz gibi 4-5 saniye geç tepki verme olayı yok. Gaza yüklendiğim gibi 1 sn bile sürmeden 4000-5000 devire çıkıp araba fırlıyor resmen. Hiç bir şikayeti problemi de olmadı. Ben kullanırken de ne ses ne vites geçişleri konusunda bir problem görmedim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #27 : Ağustos 15, 2013, 07:33:26 »
Aurisi almadan önce çok araç test ettim. Bunların hepsi dizel ve yarı otomatikti.

DSG fenomenası az bir yarı otomatik tecrübeme rağmen beni tatmin etmedi. Ani gaz tepkime testine tabii tuttuğumda yanımdaki satış elemanın suratı kızardı. Ya test aracı olduğudan hımbıllık vardı ya da araçta sıkıntı vardı ama o kadar övülen çift kavramalı şanzumanın gerekli vites değişimi 4 sn kadar geçikti. Ki dip gaz yapmama rağmen. Auriste dip gaz yapın bakın ne oluyor.

Sorunsalına gelince, çok sevdiğim ar-ge çalışnaı bir abim ile yarı otomatik konusunda uzun bir muhabbete daldık. Amacımız polo 1.6 tdi dsg idi. DSG yi bana anlattı cidden çok üstün bir teknoloji ve mühendislik harikası hakkını yiyemem ama şanzıman resmen sanal bir zilzile üzeirne kurulmuş. Senin istediğini ona yansıtman çok zor. Eğerki yarı otomatik mantığı(daha kontrol edilebilir devir seviyeleri de değişimler) tam oturmamışsa vites geçişinin anlaşılmaması benim umrumda olmaz. Araba ani durumda ineğin trene baktığı gibi duracaksa işimiz var demektir.

Vites geçişleri auriste çok mu kötü ? 1-2 evet aracı 7000kmdir kullandığım için her türlü test imkanım oldu. 1-2 geçişlerini ne yaparsam yapıpyım sakinleştiremedim. Ama gaza dengeli bastığınızda ve yola göre davrandığınızda vites geçişleri aksedildiği kadar hissedilir değil. Bunu en iyi 4-5 ve 5-6 da anlıyorsunuz . Vücut 1-2 deki hep bir silkinme bekliyor ama bakmışısnızki (vitesi M moduna çekip) vites 6da 140km hızla seyir halindesiniz.

Arkadaşımda 1.4 TSi golf 6 vardı . 2009 yılında sıfır aldı aracı. Kendisi olağanca sakin kullanan birisi 1 yıl sonra araçtan ses çıkmaya başladı. araç daha 7000km civarlarında idi. Servis volan ve baskının değişmesi gerktiğini maaliyetinin 7000tl yi bulacağını söylemiş. Şuan mahkemeyi kazandı VW temyize gitmiş onu bekliyorlar. Düz şanzumanda oluyor bu !!!


VW şu elimizde yok politikasını çıkardı çıkaralı bir mercedes bmw edasına büründü ama inanın sadece düşüncede öyle araçlar. Ben aradaki o farkı vermezdim.

Aracımdan çok memnunum. Donanım seviyesi golfe bakarak düşük motoru güçsüz ama kafamda sıkıntı yok. Rahat biniyorum. 68bin verip DSG ye dikkat et diye kendimi niye kasayım.

Keşkelerim var ama 308 yönünde. Ankarada tek olan bir showroom aracını alacaktık 56000tl ye babamı ikna edemedim.

MMT şanzımanlı araçta kickdown yaptıgınızda vites geçişleri sizi rahatsız etmiyorsa gerçekten aynı araçtanmı bahsediyoruz diye kafamda soru işareti oluştu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #28 : Ağustos 15, 2013, 09:37:39 »
Mesajımda da belirttim, araç ya o an algılayamadı benim tepkimi ya da test aracı olduğundan yorgun bir araçtı. Polo için igttik elleirnde golf varmış onu denedik mecbur. 10km gibi bir test yaptım havaalanı yolunda. Vites geçişleri bahsedildiği gibi hissedilmiyor ama benim amacım otomatik vites de hissiyat değil anlık performans. otomatik seçeneğini annem ve kardeşim için kabul etmek zorunda kaldım.

Auis de bahsettiğim yumuşak geçişler kickdownda değil sakin kullanımda. Kickdown yaptığınızda sadece seri bir değşim oluyor ama bu hissettirmiyor anlamında değil. Benim odak noktam işlemin seriliği. Yalnız ES modunu iyiki koymuşlar yoksa E mdounda dip gaz çekilcek dert değil. Arabanın beyni mal oluyor galiba. Şehir içinde biraz yükleniyim dediğimde 3-4-5 kombinasyonlarını sürekli değiştiryor. Ayrıca 5-3 kombinasyonu ve 4-2 kombinasyonuda yaşadım bilmiyorum DSG de böyle bir kickdown tepkimesi ortaya çıkıyor mu ?
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #29 : Ağustos 15, 2013, 11:05:09 »
Mesajımda da belirttim, araç ya o an algılayamadı benim tepkimi ya da test aracı olduğundan yorgun bir araçtı. Polo için igttik elleirnde golf varmış onu denedik mecbur. 10km gibi bir test yaptım havaalanı yolunda. Vites geçişleri bahsedildiği gibi hissedilmiyor ama benim amacım otomatik vites de hissiyat değil anlık performans. otomatik seçeneğini annem ve kardeşim için kabul etmek zorunda kaldım.

Auis de bahsettiğim yumuşak geçişler kickdownda değil sakin kullanımda. Kickdown yaptığınızda sadece seri bir değşim oluyor ama bu hissettirmiyor anlamında değil. Benim odak noktam işlemin seriliği. Yalnız ES modunu iyiki koymuşlar yoksa E mdounda dip gaz çekilcek dert değil. Arabanın beyni mal oluyor galiba. Şehir içinde biraz yükleniyim dediğimde 3-4-5 kombinasyonlarını sürekli değiştiryor. Ayrıca 5-3 kombinasyonu ve 4-2 kombinasyonuda yaşadım bilmiyorum DSG de böyle bir kickdown tepkimesi ortaya çıkıyor mu ?

MMT şanzımanda E modundada Es modundada kickdown yaptıgınızda tepkiler aynıdır. Bunun için gaz pedalının en altındaki swiche basmış olmanız yeterli.

Es modunda araba motoru yüksek devirli kullandıgı için ilk gazı diplemede turbo lag'a yakalanmazsınız.

Başkada farkı yoktur.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #30 : Ağustos 15, 2013, 14:45:53 »
MMT şanzımanda E modundada Es modundada kickdown yaptıgınızda tepkiler aynıdır. Bunun için gaz pedalının en altındaki swiche basmış olmanız yeterli.

Es modunda araba motoru yüksek devirli kullandıgı için ilk gazı diplemede turbo lag'a yakalanmazsınız.

Başkada farkı yoktur.

İşte ES de zaten yüksek devirde iş yaptığından E modunda biraz trafik ivmelenmesi sıkıntı oluyor. Vites sürekli 3-4-5 aşağı yukarı oynuyor. Ya Manuele alıyor ya da yolun durumuna göre ES ye açıyorum. E modunda ekonomi odaklı çalışma olduğundan performansı yemiyor.

Debriyaj tadı yok ama aracın verdiği güven hissi beni çok rahat kılıyor yolda. Eskiden okul girişindeki virajda vites düşürüp hız kesip hafif yanlarken bunda vites düşürüp devam ediyorum. Hız kaybı ortadan kalkıyor Tabi bunda ESPnin rolü büyük. Bunları auris i anlatmak için yazıyorum. Bilmiyorum diğer araçlarda çok heyecan yaşamadımda bir seferliğine auris ile çok ciddi bir kaza atlattım. 160km gibi bir hızda 6 şeritli yolda 3. şeritten 4-5-6 yapıyordum birden 6. şerit ile 5. şerit arasında levha gördüm 5. şeritte kamyon vardı ve 6. şerit ziftsiz düşük banketti. Levhayı kurtaıyım diye kenar demiri ile arasında bir yarım zigzag yaşadım. ABS eSp uyumu hayatımı kurtardı diyebilirm. Araç 160dan 70e düştü ve bu esnada stabilitesini hiç bozmadı. Eminimki arkamdaki araçlar gözleirni kapamıştır. O gün bu gündür virajlara girdiğim hızı artırıp makas açımı açıp ekseni kısalttım.  :D Tabi bu bahsettiğim her zaman yaptığım değil acil durumlarda
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #31 : Ağustos 15, 2013, 14:56:02 »
İşte ES de zaten yüksek devirde iş yaptığından E modunda biraz trafik ivmelenmesi sıkıntı oluyor. Vites sürekli 3-4-5 aşağı yukarı oynuyor. Ya Manuele alıyor ya da yolun durumuna göre ES ye açıyorum. E modunda ekonomi odaklı çalışma olduğundan performansı yemiyor.

Debriyaj tadı yok ama aracın verdiği güven hissi beni çok rahat kılıyor yolda. Eskiden okul girişindeki virajda vites düşürüp hız kesip hafif yanlarken bunda vites düşürüp devam ediyorum. Hız kaybı ortadan kalkıyor Tabi bunda ESPnin rolü büyük. Bunları auris i anlatmak için yazıyorum. Bilmiyorum diğer araçlarda çok heyecan yaşamadımda bir seferliğine auris ile çok ciddi bir kaza atlattım. 160km gibi bir hızda 6 şeritli yolda 3. şeritten 4-5-6 yapıyordum birden 6. şerit ile 5. şerit arasında levha gördüm 5. şeritte kamyon vardı ve 6. şerit ziftsiz düşük banketti. Levhayı kurtaıyım diye kenar demiri ile arasında bir yarım zigzag yaşadım. ABS eSp uyumu hayatımı kurtardı diyebilirm. Araç 160dan 70e düştü ve bu esnada stabilitesini hiç bozmadı. Eminimki arkamdaki araçlar gözleirni kapamıştır. O gün bu gündür virajlara girdiğim hızı artırıp makas açımı açıp ekseni kısalttım.  :D Tabi bu bahsettiğim her zaman yaptığım değil acil durumlarda

ESP nin verdigi güven çok hoştur.
Ama onu alışkanlık haline getirmek tehlikeli olanilir.

Sonuçta ESP fizik kurallarının üzerine çıkamaz. Sadece profesyonel kullanıcı seviyesine yakın kullanım kolaylıgı saglar.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #32 : Eylül 03, 2013, 23:07:01 »
Bazı forumlarda M/M şanzımanın yoğun trafikte sorun çıkardığını okumuştum. Bununla ilgili bilgisi olan varmı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #33 : Eylül 03, 2013, 23:48:28 »
Bazı forumlarda M/M şanzımanın yoğun trafikte sorun çıkardığını okumuştum. Bununla ilgili bilgisi olan varmı?

Evet, ozellikle yavas akan trafikte, dur kalk, surekli 1-2 şanziman daha da dengesizleşiyor.
Silkelemeler daha da sertleşiyor. Bu tarz durumlarda, manuel kullanim tavsiye ediliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • ..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 3 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #34 : Eylül 04, 2013, 14:13:48 »
Kısaca   58000 veren 68000tl. de verir  :)
68 veren 78 de verir, bence siz bir passat alın :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #35 : Eylül 05, 2013, 16:48:18 »
Bazı forumlarda M/M şanzımanın yoğun trafikte sorun çıkardığını okumuştum. Bununla ilgili bilgisi olan varmı?

Konuyla ilgili vaktinde araştırma yaptım. 2010 öncesi çok sıkıntı yaşanmış. 2010 sonrasında nadir görülmüş.

Servis yetkilis ile önden gelen sesin testi esnasında 40km kadar bir test süreci geçirdik ve baya konuştuk. 12 yıla yakındır toyota ile ilgileniyormuş kendisi baya hakimdi konulara. MM olayını sordum. Çok eğlenceli bir şanzıman dedi. geçişleri yavaş ve otomatik kadar sarsıntısız olamaz dedi. Yapısı gereği kavrama sistemi normal kavramaya benzediği için mekanik aksam oluyor bu dedi. Vites geçişlerinde hafif gaz keserseniz daha sakin bir değişim olur dedi.

Yoğun trafik mevzusunda E modu ve Manuel de farklı davranabiliyor dedi. Yoğun trafikte manuel kullanmaya özen gösterirsen daha iyi olacağını belirtti.

Yokuş konusunda uyardı belirli bir eğim seviyesinde araç zorlanacağını anladığında maneul e al ve sert kullan dedi. Şanzumanda en çok sıkıntı aracın boğulması ve zorlanması anında şanzumana yükelnilmesi imiş. Yokuş esnasında sürekli vites değişimi kavramna ve balataya zarar veriyor dedi.


Sonuç olarak bu. ASlında çok ta zor şeyler değil bir rutine bağladıktan sonra alışıp istem dışı yapmaya başlarsınız. Ben vites geçişleirni kedim yapacağım zaman hafif gaz çekme olayına alıştım ama daha e moduna tam alışamadım ara sıra benden habersiz değişim yapıyor  :)


Auris candır can bend e ilk defa toyota ve auir aldım ilk otomatik(yarıda olsa) deneyimim çok memnunum. Dip gazda verdiği tepki benim çok hoşuma gidiyor ben bunu DSG de yaşamadım.
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #36 : Eylül 05, 2013, 17:36:34 »
Kesinlikle golf . Sırf dsg için bile o fark verilir . MMT dsg gibi bir şanzımanın yanında tarihi eser . Bir çok firma çift kavramaya geçerken toyota halen neden mmt gibi vasat bir şanzımanla devam eder anlamış değilim . Unutmayın otomatiğin amacı konfordur . Otomatik alan birine yoğun trafikte manuel kullanacaksınız demek kadarda mantıksız bir şey yok . Zaten otomatiğin amacı sıkışık trafikte sizi vites değiştirmekten kurtarmak akıcı olan bir trafikte kim ne etsin otomatiği .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #37 : Eylül 05, 2013, 17:44:11 »
Vallaha gayet özet olmuş sonuna kadar katılıyorum.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #38 : Eylül 05, 2013, 18:19:27 »
Kesinlikle golf . Sırf dsg için bile o fark verilir . MMT dsg gibi bir şanzımanın yanında tarihi eser . Bir çok firma çift kavramaya geçerken toyota halen neden mmt gibi vasat bir şanzımanla devam eder anlamış değilim . Unutmayın otomatiğin amacı konfordur . Otomatik alan birine yoğun trafikte manuel kullanacaksınız demek kadarda mantıksız bir şey yok . Zaten otomatiğin amacı sıkışık trafikte sizi vites değiştirmekten kurtarmak akıcı olan bir trafikte kim ne etsin otomatiği .

Dogru söze şapka çıkartılır.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #39 : Eylül 05, 2013, 18:24:35 »
Konuyla ilgili vaktinde araştırma yaptım. 2010 öncesi çok sıkıntı yaşanmış. 2010 sonrasında nadir görülmüş.
...................
Auris candır can bend e ilk defa toyota ve auir aldım ilk otomatik(yarıda olsa) deneyimim çok memnunum. Dip gazda verdiği tepki benim çok hoşuma gidiyor ben bunu DSG de yaşamadım.
Tüm bu yazdıklarınıza katılıyorum. M/M alışınca, gerçekten sorunsuz oluyor. Tam otomatik kadar zevkli olmasa da, dikkat edilirse, yakın bir şey oluyor.
Vites değişimlerine yakın kullandığınız taktığı (hafif gaz kesme) olayını ben de yapıyorum. O zaman 3-5 arası vites geçişi asla hissedilmiyor.
1-2-3 değişimleri ne yapsan hissediliyor. (bu taktiği, İzmir'de yaşayan ve M/M kullanan bir arkadaş tavsiye etmişti.)
Bir de, yokuş yukarı kalkışlarda çift fren çok etkili oluyor, araba çok az ve ya hiç geri kaymadan kalkış yapılıyor.