0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Benzinli ise 4 A/T dir onuda Mazdadan satın alıyorlardı.
Çoğu kişi TI-VCT ile CVT'yi karıştırır. ( BMW deki vanos Hondadaki Vtec Toyotadaki vvt-i gibi sistemlerle temel olarak aynı ancak teknik olarak ufak tefek farklılıkları olan bir sistem )Çift Bağımsız Değişken eksantrik Mili Zamanlaması hem emme hem de egzoz eksantrik millerinde bağımsız değişken supap zamanlamasına sahip. Böylece motorun her devrinde yanma odasındaki gaz akışı en iyi duruma getiriliyor. Ti-VCT sistemi özellikle kısmi yük altında motor verimliliğini ve performansını iyileştirmekte ve bununla beraber yakıtı dha verimli kullanıp daha az tüketim söz konusu.
Abi şanzımanın supap ile , eksantrik ile ne alakası var ben anlamadım .
Bilgi kirliligi temizlenmiş.Benim içinde ilave bir bilgi oldu.
Ford benzinlide hiç CVT kullanmadı.Bilgi kirliligi var.Benzinli ise 4 A/T dir onuda Mazdadan satın alıyorlardı.
VW Amerikada DSG'ye 10 yıl garanti veriyormuş. Nedense burada veremiyor. Çünkü Amerikada 2 yıl garanti ile ürün satamaz. Burada da versin 10 yıl o zaman gözüm kapalı alırım.
bunun sebebini görmek için amerika'da satılan araçların beygir gücü ve tork değerlerini incelemeniz yeterli. çoğu araçta sayısal olarak "nm" birimi cinsinden tork, beygir gücünden düşüktür çünkü amerika'da tüketici uzun yol konforu beklentisi ile araç satın alır. bu arada motor hacimleri de yüksektir, jetta'da 1.8 ve 2.5 lt hacmi vardı sanırım. hâl böyle olunca dsg'ye 10 değil 20 yıl garanti bile verebilirler.
Bence vw bu konuda yanlış yapmaktadır. Vergi diliminden dolayı arac satmak icin sacma sapan işler yaparsan işte böyle kaliteyi düşürürsün.
Abi iyi diyorsun ama . vw türk tüketicisine 160 bg bir aracı 1.4 vergisi ödeyerek sahip olma avantajına kavuşturdu . Turbo motorlar bukadar yaygın olmadan önce bir yerde 160 bg aracım var dedin mi herkes nasıl bir araç baya güçlüymüş diye sorardı . Oysa şimdi herkesin altında bu güçte araçlar var . Opel aynı şekilde 1.6 180 bg motor sunuyor eskiden 180 bg güç 2.5 motorlardan çıkardı ki günümüzde 2.5 motor almak ne kadar mantıklı .VW iyi veya kötü yaptı , çok iyi veya çok kötü firma demiyorum . Zaten bunu Türk tüketicisine sadece vw sunmuyor ama ön ayak olan firma vw şu an ford , opel , citroen , peugeot , bmw , mercedes te bildiğim kadarı ile benzinli turbo beslemeli motorları tüketiciye sunan firmalar . Tabi bunun avantajları olduğu gibi dezavantajları da var sorunsuzluk , bakım maliyetleri v.s gibi . Herkes kendine hangisi mantıklı geliyorsa onu tercih etme özgürlüğüne sahip ondan bence bu gibi motorların piyasada satışa sunulması bence türk tüketicisinin işine yarıyor .
Doğuş'un işine yarıyor gibi geldi bana Tabiki isteyen istedigini almakta özgür ama acaba kaç kişi teknik açıdan bilgili. Kaç kişi 1.2 motorun 100 küsür beygir üretmesinin aynı zamanda dezavantaj olacağınında farkında. Dediğim gibi sorun cıkartan motorların hangi motorlar oldugunu cok mesak ediyorum.
Hocam o zaman üretmeyecek kücük hacimli motor yada bu motora koymayacak DSG oyle degil mi ? Ben teknik detaylara pek girmem sonuca bakarım direk. Sonuc 10 yıl garanti verdigi. Bu ne demek, sorun cıkartmıyor demek. Neden sorun cıkartmıyor. ? Nedeni siz soylediniz. Yüksek hacimli motorlar yada baska nedenler..Toyota da sorun cıkartacagını bile bile sırf satış yapmak adına dizele cvt koysun o zaman. Mantık aynı..Bence vw bu konuda yanlış yapmaktadır. Vergi diliminden dolayı arac satmak icin sacma sapan işler yaparsan işte böyle kaliteyi düşürürsün. Acıksası sorun yasayan dsg'lerin hangi motorlarda oldugunu cok merak ediyorum. Muhtemelen buyuk cogunlugu 1.6 lt altındaki motorlardır. Turbo arızalarınında nedeni budur. 1.2 motoru turbo ile 100 küsür beygire cıkartırsan işten anlamayan insan bastıkca basar ve turbo sürekli devrede oldugu icin yanar gider..
Otomatikleştirilmiş düz şanzıman ile tam otomatik bir şanzımanı karşılaştırdığımızı unutmayalım . Daha az sorunlu, daha az riskli, daha az yakan ve ( bana göre ) çok daha şık Aurisi , daha konforlu daha rahat daha teknolojik ama başına maddi anlamda büyük belalar açabilecek Golf'e tercih ederim. Önemli olan ihtiyaç ,kim neye ihtiyacı olduğunu biliyorsa tüm arabalar alınabilir sadece iyi analiz edip ne istediğini bilmek lazım
İŞte bu ayrıma ben de değindim. Robotize edilmiş normal şanzıman Multimode. Toyota demiyordki CVT nin eşdeğeridir kraldır diye. Ben dizelimde bunu uygun gördüm kullanmak istersen al diyor. Ki ben de bunu düşünüp MM şanzıman tercih ettim. Garanti bitiminde kullanıcı ve ya fabrikasyon fark etmez bir hata olduğunda maaliyeti karşılamak durumunda kalıyorsunuz. Ben 10 yıl kullanacağım araçta küçükte olsa riske girmek istemedim. Belki şuan 10 dsg kullanandan 9u memnundur ama gelecek bilinmez. Ben şu halde MMden şikayet duymadım. Alan kişlerin beklentileirni karşıladığını düşünüyorum. Konfor mu keyif mi ? DSG konfor sunarken MM keyif vermekte.
Ali bey; Size kısmen katılıyorum. DSG konfor ve keyif sunuyor. MM ise, sadece rahatlık (sadece vites biz manuel değiştmirmiyoruz, o kadar)İnşallah multimode arızası yaşamayız.
Abi hatta ve hatta sadece debriyaja basmıyorsunuz o kadar .Aslında biz buna robotize otomatik değilde . Debriyajsız manuel vites desekte pek yanlış söylememiş oluruz .
bir video konferansta şanzımanın japon dizayner'i otomatikleştirilmiş manuel şanzıman tabirini kullanmıştı.
Abi çeşitli söylentiler var.
Ne gibi?