Gönderen Konu: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG  (Okunma sayısı 15376 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #60 : Eylül 06, 2013, 15:57:48 »
Benzinli ise 4 A/T dir onuda Mazdadan satın alıyorlardı.

Çoğu kişi TI-VCT ile CVT'yi karıştırır. ( BMW deki vanos Hondadaki Vtec Toyotadaki vvt-i gibi sistemlerle temel olarak aynı ancak teknik olarak ufak tefek farklılıkları olan bir sistem )

Çift Bağımsız Değişken eksantrik Mili Zamanlaması hem emme hem de egzoz eksantrik millerinde bağımsız değişken supap zamanlamasına sahip. Böylece motorun her devrinde yanma odasındaki gaz akışı en iyi duruma getiriliyor. Ti-VCT sistemi özellikle kısmi yük altında motor verimliliğini ve performansını iyileştirmekte ve bununla beraber yakıtı dha verimli kullanıp daha az tüketim söz konusu.
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #60 : Eylül 06, 2013, 15:57:48 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #61 : Eylül 06, 2013, 16:03:39 »
Çoğu kişi TI-VCT ile CVT'yi karıştırır. ( BMW deki vanos Hondadaki Vtec Toyotadaki vvt-i gibi sistemlerle temel olarak aynı ancak teknik olarak ufak tefek farklılıkları olan bir sistem )

Çift Bağımsız Değişken eksantrik Mili Zamanlaması hem emme hem de egzoz eksantrik millerinde bağımsız değişken supap zamanlamasına sahip. Böylece motorun her devrinde yanma odasındaki gaz akışı en iyi duruma getiriliyor. Ti-VCT sistemi özellikle kısmi yük altında motor verimliliğini ve performansını iyileştirmekte ve bununla beraber yakıtı dha verimli kullanıp daha az tüketim söz konusu.

Abi şanzımanın supap ile , eksantrik ile ne alakası var ben anlamadım .  :blink:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #62 : Eylül 06, 2013, 16:12:22 »
Abi şanzımanın supap ile , eksantrik ile ne alakası var ben anlamadım .  :blink:

Bilgi kirliligi temizlenmiş.
Benim içinde ilave bir bilgi oldu.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #63 : Eylül 06, 2013, 16:16:32 »
Bilgi kirliligi temizlenmiş.
Benim içinde ilave bir bilgi oldu.

Ok abi senin önceki mesajı okuyunca anladım . :)


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #64 : Eylül 06, 2013, 16:18:28 »
Ford benzinlide hiç CVT kullanmadı.
Bilgi kirliligi var.

Benzinli ise 4 A/T dir onuda Mazdadan satın alıyorlardı.

Arkadasın bana soyletigi veriyi aktarıyorum. CVT demişti bana.. iddaa edemicem. Doğru hocam.. 4 ileriydi.. cvt olup 4 ileri olmasinin bir mantıgı yok.

Hemde ne bilgi kirliliği :) Sağolasin.
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #65 : Eylül 06, 2013, 17:45:18 »

VW Amerikada DSG'ye 10 yıl garanti veriyormuş. Nedense burada veremiyor. Çünkü Amerikada 2 yıl garanti ile ürün satamaz. Burada da versin 10 yıl o zaman gözüm kapalı alırım.


bunun sebebini görmek için amerika'da satılan araçların beygir gücü ve tork değerlerini incelemeniz yeterli. çoğu araçta sayısal olarak "nm" birimi cinsinden tork, beygir gücünden düşüktür çünkü amerika'da tüketici uzun yol konforu beklentisi ile araç satın alır. bu arada motor hacimleri de yüksektir, jetta'da 1.8 ve 2.5 lt hacmi vardı sanırım. hâl böyle olunca dsg'ye 10 değil 20 yıl garanti bile verebilirler.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #66 : Eylül 06, 2013, 18:10:26 »
bunun sebebini görmek için amerika'da satılan araçların beygir gücü ve tork değerlerini incelemeniz yeterli. çoğu araçta sayısal olarak "nm" birimi cinsinden tork, beygir gücünden düşüktür çünkü amerika'da tüketici uzun yol konforu beklentisi ile araç satın alır. bu arada motor hacimleri de yüksektir, jetta'da 1.8 ve 2.5 lt hacmi vardı sanırım. hâl böyle olunca dsg'ye 10 değil 20 yıl garanti bile verebilirler.

Hocam o zaman üretmeyecek kücük hacimli motor yada bu motora koymayacak DSG oyle degil mi ? Ben teknik detaylara pek girmem sonuca bakarım direk. Sonuc 10 yıl garanti verdigi. Bu ne demek, sorun cıkartmıyor demek. Neden sorun cıkartmıyor. ? Nedeni siz soylediniz. Yüksek hacimli motorlar yada baska nedenler..

Toyota da sorun cıkartacagını bile bile sırf satış yapmak adına dizele cvt koysun o zaman. Mantık aynı..

Bence vw bu konuda yanlış yapmaktadır. Vergi diliminden dolayı arac satmak icin sacma sapan işler yaparsan işte böyle kaliteyi düşürürsün.

Acıksası sorun yasayan dsg'lerin hangi motorlarda oldugunu cok merak ediyorum. Muhtemelen buyuk cogunlugu 1.6 lt altındaki motorlardır.

Turbo arızalarınında nedeni budur. 1.2 motoru turbo ile 100 küsür beygire cıkartırsan işten anlamayan insan bastıkca basar ve turbo sürekli devrede oldugu icin yanar gider..

Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #67 : Eylül 06, 2013, 18:23:13 »

Bence vw bu konuda yanlış yapmaktadır. Vergi diliminden dolayı arac satmak icin sacma sapan işler yaparsan işte böyle kaliteyi düşürürsün.



Abi iyi diyorsun ama . vw türk tüketicisine 160 bg bir aracı 1.4 vergisi ödeyerek sahip olma avantajına kavuşturdu . Turbo motorlar bukadar yaygın olmadan önce bir yerde 160 bg aracım var dedin mi herkes nasıl bir araç baya güçlüymüş diye sorardı . Oysa şimdi herkesin altında bu güçte araçlar var . Opel aynı şekilde 1.6 180 bg motor sunuyor eskiden 180 bg güç 2.5 motorlardan çıkardı ki günümüzde 2.5 motor almak ne kadar mantıklı .

VW iyi veya kötü yaptı , çok iyi veya çok kötü firma demiyorum . Zaten bunu Türk tüketicisine sadece vw sunmuyor ama ön ayak olan firma vw şu an ford , opel , citroen , peugeot , bmw , mercedes te bildiğim kadarı ile benzinli turbo beslemeli motorları tüketiciye sunan firmalar . Tabi bunun avantajları olduğu gibi dezavantajları da var sorunsuzluk , bakım maliyetleri v.s gibi . Herkes kendine hangisi mantıklı geliyorsa onu tercih etme özgürlüğüne sahip ondan bence bu gibi motorların piyasada satışa sunulması bence türk tüketicisinin işine yarıyor . 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #68 : Eylül 07, 2013, 07:45:13 »
Abi iyi diyorsun ama . vw türk tüketicisine 160 bg bir aracı 1.4 vergisi ödeyerek sahip olma avantajına kavuşturdu . Turbo motorlar bukadar yaygın olmadan önce bir yerde 160 bg aracım var dedin mi herkes nasıl bir araç baya güçlüymüş diye sorardı . Oysa şimdi herkesin altında bu güçte araçlar var . Opel aynı şekilde 1.6 180 bg motor sunuyor eskiden 180 bg güç 2.5 motorlardan çıkardı ki günümüzde 2.5 motor almak ne kadar mantıklı .

VW iyi veya kötü yaptı , çok iyi veya çok kötü firma demiyorum . Zaten bunu Türk tüketicisine sadece vw sunmuyor ama ön ayak olan firma vw şu an ford , opel , citroen , peugeot , bmw , mercedes te bildiğim kadarı ile benzinli turbo beslemeli motorları tüketiciye sunan firmalar . Tabi bunun avantajları olduğu gibi dezavantajları da var sorunsuzluk , bakım maliyetleri v.s gibi . Herkes kendine hangisi mantıklı geliyorsa onu tercih etme özgürlüğüne sahip ondan bence bu gibi motorların piyasada satışa sunulması bence türk tüketicisinin işine yarıyor .

Doğuş'un işine yarıyor gibi geldi bana :)

Tabiki isteyen istedigini almakta özgür ama acaba kaç kişi teknik açıdan bilgili. Kaç kişi 1.2 motorun 100 küsür beygir üretmesinin aynı zamanda dezavantaj olacağınında farkında.

Dediğim gibi sorun cıkartan motorların hangi motorlar oldugunu cok mesak ediyorum.

Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #69 : Eylül 07, 2013, 09:14:48 »
Doğuş'un işine yarıyor gibi geldi bana :)

Tabiki isteyen istedigini almakta özgür ama acaba kaç kişi teknik açıdan bilgili. Kaç kişi 1.2 motorun 100 küsür beygir üretmesinin aynı zamanda dezavantaj olacağınında farkında.

Dediğim gibi sorun cıkartan motorların hangi motorlar oldugunu cok mesak ediyorum.



Abi Doğuş'un da işine yarıyor tabi .

Diğer taraftan doğru o kadar küçük hacimden 160 bg güç çıkarmak motor için risktir zaten atmosferik kadar uzun ömürlü değiller . Maalesef insanların çoğu 1.4 160 bg olduğunu duydu mu acaba sorunlumudur ne kadar sağlamdır diye düşünmüyor alıyorlar . Ben çevremde benden araç tavsiyesi isteyenlere ilk sorum ne kadar kullanmayı planlıyorsun oluyor eğer 5 sene civarı cevap alırsam kendisine turbo beslemeli motor ama ben ömürlük olsun istiyorum diyene de atmosferik öneriyorum . Gönül isterdi ki her firma kullandıkları motorların ömürlerini de teknik özelliklere yazsın ve tüketiciler bunu bilerek alsın aslında bir kanunlar olmayacak bir şey değil ama tüketicilerin korunmadığı veya az korunduğu bir ülkede bu kanun çıkmasını beklemekte iyimserlik olur .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #70 : Eylül 07, 2013, 10:22:53 »
Otomatikleştirilmiş düz şanzıman ile tam otomatik bir şanzımanı karşılaştırdığımızı unutmayalım . Daha az sorunlu, daha az riskli, daha az yakan ve ( bana göre ) çok daha şık Aurisi , daha konforlu daha rahat daha teknolojik ama başına maddi anlamda büyük belalar açabilecek Golf'e tercih ederim. Önemli olan ihtiyaç ,kim neye ihtiyacı olduğunu biliyorsa tüm arabalar alınabilir sadece iyi analiz edip ne istediğini bilmek lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #71 : Eylül 08, 2013, 22:37:50 »
Hocam o zaman üretmeyecek kücük hacimli motor yada bu motora koymayacak DSG oyle degil mi ? Ben teknik detaylara pek girmem sonuca bakarım direk. Sonuc 10 yıl garanti verdigi. Bu ne demek, sorun cıkartmıyor demek. Neden sorun cıkartmıyor. ? Nedeni siz soylediniz. Yüksek hacimli motorlar yada baska nedenler..

Toyota da sorun cıkartacagını bile bile sırf satış yapmak adına dizele cvt koysun o zaman. Mantık aynı..

Bence vw bu konuda yanlış yapmaktadır. Vergi diliminden dolayı arac satmak icin sacma sapan işler yaparsan işte böyle kaliteyi düşürürsün.

Acıksası sorun yasayan dsg'lerin hangi motorlarda oldugunu cok merak ediyorum. Muhtemelen buyuk cogunlugu 1.6 lt altındaki motorlardır.

Turbo arızalarınında nedeni budur. 1.2 motoru turbo ile 100 küsür beygire cıkartırsan işten anlamayan insan bastıkca basar ve turbo sürekli devrede oldugu icin yanar gider..



toyota zamanında yeni motor üretmemek için yaris ve corolla'da aynı hacimde dizel motor kullanabilmek adına 1.4 d-4d üniteyi kullanmasıyla aslında büyük bir hatalar zincirinin ilk halkasını yerleştirmiştir. madem sonuca bakıyoruz, durum budur. bilerek ya da sorun çıkmayacağına inanarak kullanılması fark etmez. 1300 kg ağırlığındaki araca 1.4 d-4d üniteyi bilerek yerleştiren toyota'nın bizleri düşündüğünü hiç sanmıyorum. bu kombinasyonu destekleyenler de var biliyorum. zaten toyota'nın küçük hacimli dizel motor işine girmesi, araç satabilmek adına yaptığı bir eylemdir ki bence hiç yapmaması gerekirdi. en azından corolla gibi bir araçta. 5 ileri düz şanzımanda tam güzel bir izlenim yaratılmıştı ki, 6 ileri şanzıman ile 1.4 d-4d ünitenin iş birliğinden sonra forumun bile gündemi değişti.

araç satmak adına her firma elinden gelen her türlü yolu ve maliyet düşürme politikasını izlemektedir. bizim gibi vergilendirme sistemine sahip bir ülkede 1 lt ve altı hacimdeki turbolu motorları görmeye başladık. ülkenin genel sorunu, insanımızın çoğunun bilinçli tüketimden uzak olmasıdır. bu yüzden ben şahsım adına, kronik olmayan hiçbir otomobil markasının hiçbir sorununa ya da söylentilerine riayet etmiyorum.

turbo konusunda size katılmıyorum, bilinçli bir kullanıcı söz konusu olduğunda uzun yıllar herhangi bir arıza olması zordur. turbolu araç kullanmayı bilmeyenlerin dizel ya da benzinli fark etmeksizin bu araçları satın alması kendilerinin takdiridir. üretici firma, aracın kullanım kılavuzunda dikkat edilmesi gereken hususları açıkça belirtir. kullanıcı kaynaklı hatalar, firmayı bağlamaz. neticede turbo denen donanım, dizel araçların hepsinde var. bu yüzden bu tür araçlarda kullanıcı kaynaklı sorunlar cereyan etmesi, firmanın kötü araç ürettiği manasına gelmez.

dsg şanzımanın geçmişte sorun çıkardığı motorların genellikle küçük hacimli dizeller (yani 1.6 lt tdi) olduğuna dair bir fikire varabiliriz diye sanıyorum. en azından bugüne kadar okuduğum şikayetler bu yöndeydi. forumda yeteri kadar tartışıldığını düşünüyorum. otomobil konusu çok hassas bir mevzudur. çoğumuz yıllarca güçlükle biriktirdiği parasını, ihtiyaçları doğrultusunda beklentilerini karşılayacağı umduğu bir araca yatırıyor ve hâliyle de parasının karşılığını gönül rahatlığı içinde almak istiyor. son yıllarda gelişen teknoloji ile beraber, incelediğimizde artık her markada sorunlu araçlara rastlamak mümkün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • RoadChaser
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 17000
  • Model Yılı: '13
  • 3 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #72 : Eylül 10, 2013, 10:33:07 »
Otomatikleştirilmiş düz şanzıman ile tam otomatik bir şanzımanı karşılaştırdığımızı unutmayalım . Daha az sorunlu, daha az riskli, daha az yakan ve ( bana göre ) çok daha şık Aurisi , daha konforlu daha rahat daha teknolojik ama başına maddi anlamda büyük belalar açabilecek Golf'e tercih ederim. Önemli olan ihtiyaç ,kim neye ihtiyacı olduğunu biliyorsa tüm arabalar alınabilir sadece iyi analiz edip ne istediğini bilmek lazım

İŞte bu ayrıma ben de değindim. Robotize edilmiş normal şanzıman Multimode. Toyota demiyordki CVT nin eşdeğeridir kraldır diye. Ben dizelimde bunu uygun gördüm kullanmak istersen al diyor. Ki ben de bunu düşünüp MM şanzıman tercih ettim. Garanti bitiminde kullanıcı ve ya fabrikasyon fark etmez bir hata olduğunda maaliyeti karşılamak durumunda kalıyorsunuz. Ben 10 yıl kullanacağım araçta küçükte olsa riske girmek istemedim. Belki şuan 10 dsg kullanandan 9u memnundur ama gelecek bilinmez. Ben şu halde MMden şikayet duymadım. Alan kişlerin beklentileirni karşıladığını düşünüyorum.

Konfor mu keyif mi ? DSG konfor sunarken MM keyif vermekte.
'13 Auris 1.4 D-4D M/M Advanced SkyPack-Beyaz
LG G2 Black 32GB with 4.4 KitKat
Junior Detailer

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 164 kere teşekkür etti
  • 115 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #73 : Eylül 10, 2013, 14:32:45 »
İŞte bu ayrıma ben de değindim. Robotize edilmiş normal şanzıman Multimode. Toyota demiyordki CVT nin eşdeğeridir kraldır diye. Ben dizelimde bunu uygun gördüm kullanmak istersen al diyor. Ki ben de bunu düşünüp MM şanzıman tercih ettim. Garanti bitiminde kullanıcı ve ya fabrikasyon fark etmez bir hata olduğunda maaliyeti karşılamak durumunda kalıyorsunuz. Ben 10 yıl kullanacağım araçta küçükte olsa riske girmek istemedim. Belki şuan 10 dsg kullanandan 9u memnundur ama gelecek bilinmez. Ben şu halde MMden şikayet duymadım. Alan kişlerin beklentileirni karşıladığını düşünüyorum.
Konfor mu keyif mi ? DSG konfor sunarken MM keyif vermekte.
Ali bey; Size kısmen katılıyorum. DSG konfor ve keyif sunuyor. MM ise, sadece rahatlık (sadece vites biz manuel değiştmirmiyoruz, o kadar)
İnşallah multimode arızası yaşamayız.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #74 : Eylül 10, 2013, 16:12:17 »
Ali bey; Size kısmen katılıyorum. DSG konfor ve keyif sunuyor. MM ise, sadece rahatlık (sadece vites biz manuel değiştmirmiyoruz, o kadar)
İnşallah multimode arızası yaşamayız.


Abi hatta ve hatta sadece debriyaja basmıyorsunuz o kadar .Aslında biz buna robotize otomatik değilde . Debriyajsız manuel vites desekte pek yanlış söylememiş oluruz .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #75 : Eylül 10, 2013, 16:17:26 »
Abi hatta ve hatta sadece debriyaja basmıyorsunuz o kadar .Aslında biz buna robotize otomatik değilde . Debriyajsız manuel vites desekte pek yanlış söylememiş oluruz .

Bi video konferansta şanzımanın japon dizayner'i otomatikleştirilmiş manuel şanzıman tabirini kullanmıştı.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #76 : Eylül 10, 2013, 16:21:42 »
bir video konferansta şanzımanın japon dizayner'i otomatikleştirilmiş manuel şanzıman tabirini kullanmıştı.

Abi çeşitli söylentiler var. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #77 : Eylül 10, 2013, 17:18:49 »
Abi çeşitli söylentiler var. :)

Ne gibi?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 84000
  • Model Yılı: '12
  • 24 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #78 : Eylül 10, 2013, 17:22:22 »
Debriyaj baskı-balata varsa otomatikleştirilmiş manuel şanzıman ( mmt, dsg vb.), debriyaj baskı-balata yoksa otomatik şanzıman. ( cvt ve adını bilmedigim digerleri )

Bu iki tür kendi içlerinde de teknolojileri geregi türlere ayrılır..

Teknik detaylar üstadlarda..
Yaris III Style CVT 1.33 VVT-i + Görüş paketi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Auris D-4D Multimode vs Golf 7 TDİ DSG
« Yanıtla #79 : Eylül 10, 2013, 17:47:23 »
Ne gibi?

Abi otomatikleştirilmiş manuel diyen var , robotize diyen var , otomatik diyen var .