Gönderen Konu: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?  (Okunma sayısı 37851 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #80 : Haziran 05, 2013, 19:49:43 »
Buarada Saab Turbo ları canavardır. Turbo boşluğu olmayan motorlar üretir. Epeyce bir süre kullandım ve boşluksuz keyfi sürdüm :)

İddia ediyorum en babasıdır bu işte Saab.
Geçenlerde arkadaşım aldı 2005 95 bi kalktım yok böyle bir şahlanma ivmeleme.  8-)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Toyota Club Türkiye

Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #80 : Haziran 05, 2013, 19:49:43 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #81 : Haziran 05, 2013, 20:55:44 »
Saab ve Volvo nerdeyse her seri aracında turbo kullanan ve turbo otomobil üretmeyi bilen firmalardır. Bende uzun süre keyifle kullandım, Ama maalesef hem saab, hem volvo türkiyede sıkıntı çeken markalar. Volvo ya yine ford  , sonra geely sahip çıktı. Saab maalesef öksüz.  Ama o yüksek devirde gelen turbonun da keyfi bambaşka ya, şu anki arabam o arabalara göre çok daha verimli olmasına rağmen, o büyük turboda boost gelişini çok özlüyorum.
Bu arada turbo lag olayına katılmıyorum, turbo lag bütün araçlarda olur, turbonun mekanizması dolayısıyla. Blow off, dump valve bile kullanılsa, sıfıra indirilemez.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #82 : Haziran 05, 2013, 23:03:29 »
Turbo lag olmayan turbolu arac yok twin turbolar haric.Turbo lag hissedilmeyen araclarda kompresor kullanilir alt devirlerde canli tutmak icin ....
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
    • Sadece Toyota
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 6500
  • Model Yılı: '20
  • 1130 kere teşekkür etti
  • 2373 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #83 : Haziran 05, 2013, 23:27:26 »
Buarada Saab Turbo ları canavardır. Turbo boşluğu olmayan motorlar üretir. Epeyce bir süre kullandım ve boşluksuz keyfi sürdüm :)

Turbo lag muhakkak vardır da 900 serisinden bu yana min. 2.0 motorlar üzerine turbo kullandığı için hissedilmiyor olabilir, yani turbo lag 100-200 devir civarı ise daha farkına varamadan koltuğa yapışıyor olmalısınız :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #84 : Haziran 06, 2013, 09:25:26 »
Turbo lag muhakkak vardır da 900 serisinden bu yana min. 2.0 motorlar üzerine turbo kullandığı için hissedilmiyor olabilir, yani turbo lag 100-200 devir civarı ise daha farkına varamadan koltuğa yapışıyor olmalısınız :)
Ufuk kardeşime katılıyorum, burada bilgi kirliliği yaratılıyor. turbo lag ile turbonun devreye girmesi ayrı ayrı şeyler, turbo lag turbo devredeyken gaz pedalına basmayı bıraktığınızda turbonun pervanesinin ters basınç yüzünden kitlenmesi ve tekrar gaza basıldığında turbonun pervanesinin yeniden devreye girmesi arasındaki boşluktur ve turboya büyük zararı vardır. fabrikasyon ve yeni nesil turbolarda blow off ve dump valve düzenekleri sayesinde turbo pervanesinin durması önlenir. bu arada dump valve motora gaz kesip vermelerde soğuk hava yüklediğünden performans artışı sağlandığından tercih edilmektedir. turbonun devreye girmesi ayrı bir olaydır tubo lagla ilgisi yoktur ve benzinli motorda en az 2000 dd gerektirir dizellerde 1700- 1800 devir yeterli olmaktadır. Ufuğun dediği gibi eğer turbo relantide bile devreye girse koltuğa yapışıp arabanın kontrolunu kaçırırsınız. insanları yanıltan, çok küçük hacimli benzinli veya dizel motorlarda arabanın normal bir güce ancak turbo sayesinde ulaştığından mecburen gaza fazla basılıyor (bilhassa kalkışlarda ve yokuşlarda) turbonun devreye girmesi hissedilmiyor.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #85 : Haziran 06, 2013, 17:42:01 »
yahu ne bileyim fiat dedinmi aklıma hep o dandik doblo falan geliyor
,

Kemal abi çok güldüm valla :D
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #86 : Ağustos 06, 2013, 05:39:37 »
müsadenizle bir şey sormak istiyorum.. benim aracım astra 1.3 cdti dizel..  sırf yakıt tüketimini azaltacağız derken aracımız devir düşük kullanıldığında enjektörlerde kurum birikir ve aracımız çekişten düşer deniliyor..

1- bu doğru mudur ?
2- eğer doğru ise aracımızı yüksek devirde (örneğin 3000 d/d) ş.dışında bir süre kullanırsak kurumlardan temizlenir ve arabanın çekişinin normale dönmesinde faydası olur mu ?
3- ş.dışında uzun yolda belli bir süre yüksek devirde kullanıdığımızda aracımızın turbosu zarar görür mü ?
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah kazadan beladan cümlemizi korusun.
    • Kişisel Bloğum
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #87 : Ağustos 06, 2013, 06:21:35 »
müsadenizle bir şey sormak istiyorum.. benim aracım astra 1.3 cdti dizel..  sırf yakıt tüketimini azaltacağız derken aracımız devir düşük kullanıldığında enjektörlerde kurum birikir ve aracımız çekişten düşer deniliyor..

1- bu doğru mudur ?
2- eğer doğru ise aracımızı yüksek devirde (örneğin 3000 d/d) ş.dışında bir süre kullanırsak kurumlardan temizlenir ve arabanın çekişinin normale dönmesinde faydası olur mu ?
3- ş.dışında uzun yolda belli bir süre yüksek devirde kullanıdığımızda aracımızın turbosu zarar görür mü ?

+1 Ayni sorulari bende soracaktim.

Ayrica, bazen motor ivmelenmesini sagladiginda 1500 d/d 120 130 ile gitmeye yetiyor. Bu durumda aracta bir silkelenme yok, titreme veya cekisten dusmede yok. Illa 1500d/d diye zararli mi? Ayrica genc adamiz bazen 1 ve 2 viteste yahut 4veya 5 viteste kalkis veya sollama amaciyla 4000d/d gectigim oluyor. Kalkista 4 5 sn sollamada een fazla 1 dklik bir olay. Motoru oldurur muyuz? Arac 2012 Auris D-4D
Auris 1.4 D-4D Comfort Plus
Peugeot 206+ 1.4 Sportium - Satıldı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #88 : Ağustos 06, 2013, 11:24:05 »
How to work :4 Stroke Piston Engines

Bu da bizden bir döküman;
http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=32218.0

müsadenizle bir şey sormak istiyorum.. benim aracım astra 1.3 cdti dizel..  sırf yakıt tüketimini azaltacağız derken aracımız devir düşük kullanıldığında enjektörlerde kurum birikir ve aracımız çekişten düşer deniliyor..

1- bu doğru mudur ?
2- eğer doğru ise aracımızı yüksek devirde (örneğin 3000 d/d) ş.dışında bir süre kullanırsak kurumlardan temizlenir ve arabanın çekişinin normale dönmesinde faydası olur mu ?
3- ş.dışında uzun yolda belli bir süre yüksek devirde kullanıdığımızda aracımızın turbosu zarar görür mü ?
Önemli olan motor yeterince ısınmadan yüksek devirlere çıkmamak ve yeterince soğumadan motoru stop etmemek.
 Hatta partikül filtreli motorlarda, bazen motorun 20 dakika kadar yüksek devirde çalıştırılması istenir, filtrenin kendisini temizleyebilmesi için. Turbo, oldukça dayanıklı malzemelerden yapılan bir mekanizmadır ancak tölerans değerleri düşüktür. GÜncel araçların motorları sensör doludur ve oksijenden tutun, sıcaklığa, egzoz gazına kadar bir çok parametreyi ölçüp, Ecu yoluyla değerlerlenmesini sağlarlar. Gaz kelebeği bile artık mekanik değil, elektronik kontrollüdür. Tüm bunlar; araca zarar verilmesini önlemek içindir. Yakıt tipi ne olursa olsun, aşırı beslemeli araçlarda(turbo, kompresör) yakıt kalitesi önemlidir.
 Sürekli yüksek devir ya da sürekli düşük devir bence faydalı değildir. Zaman zaman yüksek devirler de görmek, zaman zaman düşük devirde ve stabil şekilde kullanmak bence ideal olabilir. Bunlar benim görüşlerim tabi kide.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #89 : Ağustos 06, 2013, 13:27:40 »
cvt sanzumanli araclar 1000-2000 devir araliginda hatta 800 devire kadarda dusup calisiyor. spor mod arabayi nornal hale getiriyor ve 2700 gibi devirlerde gidiyor.
bu durumda 1200 devirle normal giden bir araca nasil mudahale edecegiz
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #90 : Ağustos 06, 2013, 13:31:31 »
cvt sanzumanli araclar 1000-2000 devir araliginda hatta 800 devire kadarda dusup calisiyor. spor mod arabayi nornal hale getiriyor ve 2700 gibi devirlerde gidiyor.
bu durumda 1200 devirle normal giden bir araca nasil mudahale edecegiz
CVT'de normal yolsa mudahale yok kendi otomatik uygun devirde sabitliyor. Yokus asagi, yokus yukari yada duz yoldaki hizlanma ve yavaslamalarda ise pedala basmaniza gore devri ayarliyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #91 : Ağustos 06, 2013, 13:44:29 »
düşük devirde motorda oluşabilecek hasarlardan bahsediliyor. cvt ler genelde düşük devir. tabi rampalarda spor moda alıp çıkılıyor ve ya gaza basınca araç toparlıyor. uzun yolda ve ya normal seyir halinde eco mod da iken araç kendisini daima 2000 devir seviyelerine ayarlıyor.
hal böle olunca da haliyle düşük devir oluyor.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #92 : Mart 20, 2016, 11:43:55 »
2005 model 1.6 corolla lpg için ideal vites değişim devri kaçtır ?Ben 2000 in altına düşmüyorum.3000 yakın da da vites büyütüyorum.3000 i de pek geçmiyorum.Doğru yolda mıyım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #93 : Mart 20, 2016, 19:47:01 »
Fevkaladenin Fevkindesiniz Fikri Bey.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '13
  • 151 kere teşekkür etti
  • 92 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #94 : Mart 20, 2016, 21:22:48 »
Fevkaladenin Fevkindesiniz Fikri Bey.

 :rofl:
AURIS 1.4D-4D PREMIUM M/M

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 19 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #95 : Mart 21, 2016, 00:27:27 »
Hazır konusu varken 1.4d4d corollanın ideal devri nedir? Ben genelde 2100 devirlerde geziyorum arada bir de 2. Viteste abanıyorum gittiği kadar açılsın diye ama doğru mu bu yaptığım? Doğru devir ve teknik tavsiyesi var mı?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • bilgi güçtür
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 102000
  • Model Yılı: '05
  • 63 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #96 : Mart 21, 2016, 10:20:35 »
 :alkis: :alkis:
Fevkaladenin Fevkindesiniz Fikri Bey.
:alkis: çok çıkmışım biraz ineyim o zaman

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 52000
  • Model Yılı: '16
  • 281 kere teşekkür etti
  • 530 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #97 : Mart 21, 2016, 11:15:08 »
2005 model 1.6 corolla lpg için ideal vites değişim devri kaçtır ?Ben 2000 in altına düşmüyorum.3000 yakın da da vites büyütüyorum.3000 i de pek geçmiyorum.Doğru yolda mıyım.

@Fikri  ŞENOL (36469) Bey, atmosferik motorlar için nominal vites değişim oranı hareket halinde 2500-3000rpm olarak bilinir. Bu yakıt tasarrufu için de önemli bir unsurdur. Tabi burada birinci vitesi ikiye yükseltmek için 3000rpm beklenmez. Ancak motorun uygun hareket devir aralığı genel olarak bu ölçüler ve bant aralığıdır. Bunun üstüne çıkmak ya da altında seyretmek kişinin kendi tarzı ile alakalı bir seçim ancak yüksek hız istenmesi dışında atmosferik bir araca çok bir faydası bulunmaz. Ancak tabii olarak katalizatör, egzos vb. ekipmandan kurumun atılımını kolaylaştırmak için uygun koşullarda devir yükseltilebilir. Bu partikül filtreli araçlarda daha fazla önem arz eder ancak bunu kararında yapmak fayda sağlar.

Mesaj Birleştirildi: Mart 21, 2016, 11:28:01
Hazır konusu varken 1.4d4d corollanın ideal devri nedir? Ben genelde 2100 devirlerde geziyorum arada bir de 2. Viteste abanıyorum gittiği kadar açılsın diye ama doğru mu bu yaptığım? Doğru devir ve teknik tavsiyesi var mı?

@Selçuk Alioğlu (35257) Bey, turbolu araçlarda sağlanan tork erken devirlerde güç aktarma organlarına iletildiğinden yüksek devire ihtiyaç yoktur. Bu yüzden vites oranları da bu ölçüde belirlenir.

Shift göstergesine uymak özellikle yakıt tasarrufu için ölçülü bir davranış olur. Ancak uygun ve müsait alanlarda kararında olmak kaydıyla özellikle dpfli araçlar için 3000rpm üstü bazen olabilir. Zaten tork aralığı bandının dışına çıkıldığında turbo beslemeli araçlar boşa devir çevirme hissiyatı verebilir. Burada dikkat edilmesi gereken bir diğer husus motor henüz soğukken yüksek devirlerin görülmemesidir.

Özellikle DSG sisteminin TSI motorlarındaki uyumunun da bence asıl sebebi şanzumanın tork değerlerine göre motor ile harika uyumu ve çok erken üst viteslere geçişini sağlamasıdır. Böylelikle DSG'li sistemler torku en iyi ve verimli olduğu bantlarda yüksek şekilde değerlendirirek yakıt tasarrufu da sağlarlar. Buna diğer çift kavramalı şanzumanları da ekleyebiliriz.


Mesaj Birleştirildi: Mart 21, 2016, 11:43:32
Şu eklemeyi bu konu altında da açıkça yapayım: Şahsi fikrimdir ki yüksek devir, soğuk motora ani yüklenmeler motora yararı olan durumlar değildir. Bana göre çok yüksek devirlerde seyretmekten kaçınmak ve aracı uygun tork bandında kullanmak en doğru araç kullanım şeklidir. Bu sadece otomobiller için değil iş makinaları için de taktik araçlar için de yani spesifik bir neden ile üretilen araçların haricinde devir çeviren tüm makinalar için bu durum geçerlidir.