Gönderen Konu: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?  (Okunma sayısı 37857 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #60 : Haziran 03, 2013, 20:24:44 »
teşekkür ederim, o zaman vites göstergesini dikkate almayayım mı?
benzinli motorlarla dizel motorların kullanım değerleri farklılık gösterir dizel corollada max tork 1800 dd de iken benzinlide bu değer 4000 lerdir, yani d4d yi 1800-2500 devirlerde kullanmak gayet normaldir, motor yüksek vites olmadıktan sonra zorlanmaz.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Toyota Club Türkiye

Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #60 : Haziran 03, 2013, 20:24:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #61 : Haziran 03, 2013, 20:30:12 »
bence almayın, ben kendi aracımda dikkate almıyorum. 2bin devirde yanıyor benimkide, aracın motor tipi ve yapısına göre değişmekle beraber, 2500 devir görüp değişmek vitesi, en ideali gibi.

Alper bey, sanırım düz yolda 2.000 de yanıyor peki yokuş yukarı yine mi 2.000de yanıyor? yavaş hızlanma hızlı hızlanma faklı tork eğrisine göre farklı zamanlarda yanmıyor mu? sadece vites büyütme kısmını soruyorum.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #62 : Haziran 03, 2013, 20:40:24 »
Alper bey, sanırım düz yolda 2.000 de yanıyor peki yokuş yukarı yine mi 2.000de yanıyor? yavaş hızlanma hızlı hızlanma faklı tork eğrisine göre farklı zamanlarda yanmıyor mu? sadece vites büyütme kısmını soruyorum.
Tekin bey benimki hep 2binde yanıyor , gözlemlediğim, shiftlight tan biraz farklı vw lerde, vites sayısı , ve yanında ok işareti oluyor , farzı misal, 2. viteste 4500çevirince 4. vitese geçirin gibi bir şey söz konusu. Her ne kadar supercharger 1800dd lerde etkisini hissettirsede, 2200-2400 arası ekonomik kullanımda bence ideal olan değişim, tsi için.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #63 : Haziran 03, 2013, 21:11:13 »
Tekin bey benimki hep 2binde yanıyor , gözlemlediğim, shiftlight tan biraz farklı vw lerde, vites sayısı , ve yanında ok işareti oluyor , farzı misal, 2. viteste 4500çevirince 4. vitese geçirin gibi bir şey söz konusu. Her ne kadar supercharger 1800dd lerde etkisini hissettirsede, 2200-2400 arası ekonomik kullanımda bence ideal olan değişim, tsi için.

Yani sakin kullanınca, göstergede 1 yanındaki ok 2 ye geliyor ama 4500 çevirince 3 atlayıp 4 sayısının yanında ok işareti beliriyor, öylemi?

Sizde hem supercharger ve hemde turbo mu mevcut?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #64 : Haziran 03, 2013, 21:27:00 »
Yeni tip motorlarda düz yolda 3000 rpm bence çok gereksiz ciddi anlamda yakıt düşmanı 2250-max2750de zaten araç toparlayıp seri bir şekilde gidebiliyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2013 corolla d-4d
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '13
  • 14 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #65 : Haziran 03, 2013, 21:56:10 »
Alper bey, sanırım düz yolda 2.000 de yanıyor peki yokuş yukarı yine mi 2.000de yanıyor? yavaş hızlanma hızlı hızlanma faklı tork eğrisine göre farklı zamanlarda yanmıyor mu? sadece vites büyütme kısmını soruyorum.

yokuş yukarı çıkarken 2500 lerde yanıyor
GÖZTEPE GK
2013 Toyota Corolla d 4d comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2013 corolla d-4d
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '13
  • 14 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #66 : Haziran 03, 2013, 21:57:03 »
bence almayın, ben kendi aracımda dikkate almıyorum. 2bin devirde yanıyor benimkide, aracın motor tipi ve yapısına göre değişmekle beraber, 2500 devir görüp değişmek vitesi, en ideali gibi.
cevap için teşekkürler
GÖZTEPE GK
2013 Toyota Corolla d 4d comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #67 : Haziran 03, 2013, 23:24:33 »
Yani sakin kullanınca, göstergede 1 yanındaki ok 2 ye geliyor ama 4500 çevirince 3 atlayıp 4 sayısının yanında ok işareti beliriyor, öylemi?

Sizde hem supercharger ve hemde turbo mu mevcut?
Aynen, takribi olarak söyledim, yani 2000-2200 devirlerde hangi vitese denk geliyorsa o hız, ona geçin şeklinde bir uyarı geliyor.
Evet, 1.4tsi serisinde, 122hp olan araçlarda sadece turbocharger, 160hp olan tsi larda hem turbo hem supercharger mevcut
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #68 : Haziran 04, 2013, 07:38:00 »
Aynen, takribi olarak söyledim, yani 2000-2200 devirlerde hangi vitese denk geliyorsa o hız, ona geçin şeklinde bir uyarı geliyor.
Yani akıllı, çok güzel.
Evet, 1.4tsi serisinde, 122hp olan araçlarda sadece turbocharger, 160hp olan tsi larda hem turbo hem supercharger mevcut.
Sanırım her iki sistemin olduğu motorda 10 bg düşüş var, ilk çıktığında 170 di diye hatırlıyorum. Seninki 122 miydi?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #69 : Haziran 04, 2013, 09:14:37 »
TDI TSI vs. motor çeşitleri
 
Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 160-170 hp (GT)--2.0 200hp

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #70 : Haziran 04, 2013, 12:42:00 »
TDI TSI vs. motor çeşitleri
 
Dizel Motor:
TDI : Turbo Diesel injection

Benzinli Motorlar:
FSI : Fuel Stratified injection
TFSI : Turbo Fuel Stratified injection
TSI : Twincharged Stratified injection

Motor üeşitleri ve Beygir Güçleri:
FSI
1.6 115 hp--2.0 150 hp--3.2 250 hp--4.2 355 hp

TFSi
2.0 200 hp--2.0 240 hp

TSI
1.4 122 hp--1.4 140 hp--1.4 160-170 hp (GT)--2.0 200hp

TDi
1.4 80 hp --1.9 86 hp--1.9 105 hp
2.0 140 hp--2.0 170 hp
2.5 130 hp--2.5 174 hp
3.0 233 hp
4.2 275 hp
5.0 313 hp

Birde aileye son eklenen 1,2 ve 1,6 TDI ler var galiba.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #71 : Haziran 04, 2013, 13:23:06 »

Benimki 1.4 -160hp olan model,  1.4 -170hp olan model jettada ve golf gt de kullanıldı, şu an yanılmıyorsam, tr ye giren hiçbir vw de bu motor kullanılmıyor. İlk başta tsi motor yelpazesi genişti fakat, şu an piyasada satılmaya devam eden tsi çeşitleri.
1.2tsi 105ps / 1.4tsi 122ps / 1.4tsi 140ps / 1.4tsi 150ps / 1.4tsi 160ps / 1.4tsi 180 ps / 2.0tsi 211ps / 2.0tsi 255ps

Yukarda belirttiğim motorlardan
Polo          1.4tsi 180 ps
Golf          1.2tsi 105ps / 1.4tsi 122ps / 1.4tsi 140ps
Beetle       1.2tsi 105ps / 1.4tsi 160ps
Jetta         1.2tsi 105 ps / 1.4tsi 122ps
Passat       1.4tsi 122ps /  1.4tsi 160ps
CC            1.4tsi 160ps /  2.0tsi 211ps
Tiguan      1.4tsi 122ps / 1.4tsi 150ps / 14tsi 160ps
Touareg     3.0tsi 380ps
Scirocco    1.4tsi 122ps / 1.4tsi 160ps /  2.0tsi 211ps / 2.0tsi 255ps

Şu an türkiye pazarına girip satılan araçlar bunlardır.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #72 : Haziran 04, 2013, 15:42:12 »
Eh, sadece motoru korumak adına mecburen devirli kullanmak zorunda kalıyorsunuzdur tabii..  :)
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #73 : Haziran 04, 2013, 16:00:40 »
Eh, sadece motoru korumak adına mecburen devirli kullanmak zorunda kalıyorsunuzdur tabii..  :)
twin charger(çift aşırı besleme) motorlar oldukça hassas, iki sisteminde sağlığı için, farklı devirleri ara ara görmesi lazım.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4789
  • Model Yılı: -
  • 2 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #74 : Haziran 04, 2013, 16:23:06 »
2000 devrin altında kullanmayın mümkün olduğunca.2500 civarı devirler normalde yeterlidir.3000 devre doğru gelince vites değiştirirsiniz böylece yakıtınız biraz daha düşer.

Yaris 1,33 MultiDriveS ile otomatik modda 2000 devirin üstüne pek çıkamıyorum, genelde 1800 devir çeviriyor 7. vitese gelene kadar.
2000 devir üstünü sadece şehirdışı yollarda 110 km/hızın üzerinde görebiliyorum. 2000 devir altında kullanmak zararlıysa yarisimi manuel modda mı kullanmalıyım??

Aracımı alırken satış temsilcisi, bu motorda rodaj - motor açma falan yok demişti. Aracım şu an 2000 km de ve ortalama tüketimi 5,8 lt/100km
Şimdi ben satış temsilcisine mi uyayım yoksa şehir dışı yollarda 3-5 bin devirde mi kullanayım?
1- 2004 Fiat Stilo 1,6 102hp Actual ( 2010(110k) - 2013(165k) )
2- 2013 Toyota Yaris 1,33 99hp Cool MultidriveS ( 2013(0) - 2013(8k) ) C Segmentinden inip B segmentine binmek sarmadı.
3- 2013 Toyota Auris 1,6 132 hp Premium MultidriveS ( 2013(0) - ? )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #75 : Haziran 04, 2013, 16:25:54 »
Yaris 1,33 MultiDriveS ile otomatik modda 2000 devirin üstüne pek çıkamıyorum, genelde 1800 devir çeviriyor 7. vitese gelene kadar.
2000 devir üstünü sadece şehirdışı yollarda 110 km/hızın üzerinde görebiliyorum. 2000 devir altında kullanmak zararlıysa yarisimi manuel modda mı kullanmalıyım??

Aracımı alırken satış temsilcisi, bu motorda rodaj - motor açma falan yok demişti. Aracım şu an 2000 km de ve ortalama tüketimi 5,8 lt/100km
Şimdi ben satış temsilcisine mi uyayım yoksa şehir dışı yollarda 3-5 bin devirde mi kullanayım?
Ayağınızı gazdan çektiğinizde vites büyütmesi için komut vermiş oluyorsunuz.Ayağınızı gazdan çekmezseniz,sabit tutarsanız aynı viteste devam edecektir. 3-5 bin devirde değil belirttiğim aralıkta kullanın.Uzun yolda elbette en son viteste kullanacaksınız yol uygun olduğu sürece.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #76 : Haziran 04, 2013, 16:39:24 »
Yaris 1,33 MultiDriveS ile otomatik modda 2000 devirin üstüne pek çıkamıyorum, genelde 1800 devir çeviriyor 7. vitese gelene kadar.
2000 devir üstünü sadece şehirdışı yollarda 110 km/hızın üzerinde görebiliyorum. 2000 devir altında kullanmak zararlıysa yarisimi manuel modda mı kullanmalıyım??

Aracımı alırken satış temsilcisi, bu motorda rodaj - motor açma falan yok demişti. Aracım şu an 2000 km de ve ortalama tüketimi 5,8 lt/100km
Şimdi ben satış temsilcisine mi uyayım yoksa şehir dışı yollarda 3-5 bin devirde mi kullanayım?
Otomatik araçlarda düz gibi , titreme bayılma vs. sorunları olmadığı için, aracınız gaz tepkisine göre en ideal devri ve vitesi ayarlıyor zaten, sizin çok özel şeyler yapmanıza gerek yok. Arada sollama vs. durumlarında, biraz yüksek devirlere çıkın yeterli bence. Rodajı firma yetkilileri pek söylemiyor. Ama araçların kullanım kılavuzlarında genelde tanımlanmış. Ben rodaj yağı değişimine vw servisine gidince, şok oldu adamlar. Anlam veremediler
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #77 : Haziran 04, 2013, 19:32:30 »
Ben benzinli lpgli :) cordoba ile genelde 4-5 bin devirde vites atıyorum. araba dizel gibi değilki az devirlerde kendini gösteremiyor 1.4 motoru var birde. anca yüksek devir olursa biraz daha atak oluyor. Düşük devirli kullanmıyorum. Hız denemesi yaparken 5. viteste yüksek hız yaptı altı bin deviri geçiyordu.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #78 : Haziran 04, 2013, 19:46:21 »
Ben benzinli lpgli :) cordoba ile genelde 4-5 bin devirde vites atıyorum.
O devirleri tüpte yapmaya devam ederseniz motor çok dayanmaz söyleyeyim.Tüplü araçlarda devir olayı çok önemlidir.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #79 : Haziran 05, 2013, 19:48:14 »
Buarada Saab Turbo ları canavardır. Turbo boşluğu olmayan motorlar üretir. Epeyce bir süre kullandım ve boşluksuz keyfi sürdüm :)
SAAB 9.3 LPT