Gönderen Konu: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?  (Okunma sayısı 37850 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '03
  • 33 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« : Haziran 02, 2013, 13:23:07 »
arkadaslar aracı devirsiz kullanmanın ne gibi zararları vardır. yani ben çogu zaman 4 bin devir 5 bin devirde vites degiştiririm. birde genel bir kanı var aracı basarsan açılır derler bu ne derece de dogrudur. yani 5 vites basabildiğin kadar bas mı demek bu ? yorumlarınızı bekliyorum
2003 CoRoLLa TeRRa 1.6 VVT-İ

Toyota Club Türkiye

Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« : Haziran 02, 2013, 13:23:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #1 : Haziran 02, 2013, 13:32:21 »
2.000 altında kullanımlar devirsiz, 3.500 üstü kullanımlar aşırı devirlidir.

Aracı basarak kullanımların sonu her zaman kötü sonuçlarla biter.

2.000 devir altı kullanmak tıkanıklıklara sebep verirken, 3.500 devir üstü kullanmak aşınmasına neden olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #2 : Haziran 02, 2013, 13:59:16 »
2003 araba zaten, göreceği kadar devir görmüştür. Bence bunları kafanıza hiç takmadan, kendi kullanım tarzınıza göre devam edin. Bu saatten sonra arabanın motoru açılma kapanma pek yaşamaz, arada bir devir dönmek, egzosttaki kurumu temizler sadece. ben sizin yerinizde olsam 85 sabit gezerim, o hızda çok az yakıyor corolla.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #3 : Haziran 02, 2013, 15:32:03 »
Ekonomi modunda 2500u gecmiyorum ama arada bi 6500e kadar da ciktigim oluyor ama surekli yapmaya gerek yok diye dusunmekteyim 2250-2500arasi gercekten cok ekonomik oluyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '10
  • 367 kere teşekkür etti
  • 316 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #4 : Haziran 02, 2013, 15:36:46 »
Araba bana alisti 1900-2000 ler vites atiyor. Bazen 6000 zevkide yapmiyor degilim. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #5 : Haziran 02, 2013, 16:22:09 »
devirsiz kullanınca yeterli ve verimli tork da elde edilemiyor motor baygın bir biçimde oluyor sanki.
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 164 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #6 : Haziran 02, 2013, 16:32:30 »
2.000 altında kullanımlar devirsiz, 3.500 üstü kullanımlar aşırı devirlidir.

Aracı basarak kullanımların sonu her zaman kötü sonuçlarla biter.

2.000 devir altı kullanmak tıkanıklıklara sebep verirken, 3.500 devir üstü kullanmak aşınmasına neden olur.

kısa ve net ..emeğinize sağlık tekin bey.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #7 : Haziran 02, 2013, 20:09:13 »
Çok düşük devirde de çok yüksek devirde de araç çok yakar.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: '20
  • 252 kere teşekkür etti
  • 712 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #8 : Haziran 02, 2013, 20:12:13 »
vvt motorlu araçlarda güç gerekmiyorsa 1500 devirde sabit hızlarda gidilebilir.
güç lazımsa , bayır varsa, yük varsa , hızlanacaksan en alt devir bencede 2000 olmalı

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #9 : Haziran 02, 2013, 21:13:18 »
vvt motorlu araçlarda güç gerekmiyorsa 1500 devirde sabit hızlarda gidilebilir.
güç lazımsa , bayır varsa, yük varsa , hızlanacaksan en alt devir bencede 2000 olmalı

VVT değil, 95'li yıllardaki tek nokta enjektör-karbüratörlü ama elektronik ateşlemeli sistemlerin varlığından itibaren, 850d/d da dahi araçlar teklemeden gidebilmektedirler.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #10 : Haziran 02, 2013, 22:12:06 »
60 Km hızda düz yolda hız sabitleyici ile giderken 1490/1500 dd ile gidiyor.

Zarar verse gitmez herhalde.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #11 : Haziran 02, 2013, 22:21:57 »
bir arabayı uzun zaman sorunsuz kullanmak istiyorsanız motoru hiçbir zaman bağırtmayacaksınız. bu işin kursunu almak istiyorsanız şehirler arası bir otobüsün en ön koltuğundan yer alıp bir yolculuk yapın. o usta şöförlerin nasıl ve hangi devirlerde vites değiştirdiklerine dikkat edin, tabi burada takometredeki max devir sayısınada dikkat etmek lazım bazı motorlar max 2500 devir bazıları 3500-4000 devirdir ona göre devir sayısını kendi arabanızın max deviri ile orantılayın. onların nasıl ve motorun hangi devirlerinde vites değiştirdikleri çok öğretici olur. ana kural motoru bağırtmamaktır, kalkıştan sonra gaza bastığınızda motor yükten kurtulduğunda yani araba rahatladığında hemen vites değiştirmek lazım. bir motorun en büyük düşmanı  arabayı titretecek derecede düşük devirde, motoru bağırtacak kadar yüksek devirde kullanmaktır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 2009 avensis 1.6 valvematic elegant m/t
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '09
  • 5 kere teşekkür etti
  • 47 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #12 : Haziran 02, 2013, 22:44:35 »
nekadar az devir çeviriseniz okadar uzun motor ömrünüz olur.
AvensiStyle

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #13 : Haziran 02, 2013, 23:48:33 »
bir arabayı uzun zaman sorunsuz kullanmak istiyorsanız motoru hiçbir zaman bağırtmayacaksınız. bu işin kursunu almak istiyorsanız şehirler arası bir otobüsün en ön koltuğundan yer alıp bir yolculuk yapın. o usta şöförlerin nasıl ve hangi devirlerde vites değiştirdiklerine dikkat edin, tabi burada takometredeki max devir sayısınada dikkat etmek lazım bazı motorlar max 2500 devir bazıları 3500-4000 devirdir ona göre devir sayısını kendi arabanızın max deviri ile orantılayın. onların nasıl ve motorun hangi devirlerinde vites değiştirdikleri çok öğretici olur. ana kural motoru bağırtmamaktır, kalkıştan sonra gaza bastığınızda motor yükten kurtulduğunda yani araba rahatladığında hemen vites değiştirmek lazım. bir motorun en büyük düşmanı  arabayı titretecek derecede düşük devirde, motoru bağırtacak kadar yüksek devirde kullanmaktır.
İyide abi , bu ticari amaçla kullanılan bir vasıta değil, kamyon otobüsle, otomobillerin motoru benzer yapılarda değil, büyük araçlarda tork bandı uzun, bu yüzden fazla devir dönmüyor , dönmesinede gereksinim olmuyor. Ama güncel japon teknolojisi motorlarda, değişken subap zamanlaması bulunduğu için, alt devirlerde oldukça ölüler. Yani sollama, ve ani hızlanma ihtiyacı olan durumlarda, devir çevirme ihtiyaçları var. Bütün firmalarda, araçların rodaj döneminde ve sonrasında, değişik devirlerin ara sıra kullanılmasını tavsiye ediyor. Otomobillerde ses yalıtımı çok geliştiği için, artık motorlar eskisi gibi pek bağırmıyor, tabi toyota için bunu söyleyemeyeceğim, bir çok model motor sesini fazla alıyor içeri.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #14 : Haziran 02, 2013, 23:55:24 »
Genel bir özet geçmek gerekirse her şeyin fazlası zarar.2000 devrin altı ile 3500 devrin üstünü standart kullanımda görmemek gerek.Ancak rampa çıkmak gibi tork gerektiren noktalarda benzinlilerde 4000-5000 devir bandını çok uzun süreler olmamak şartıyla kullanmakta sorun olmaz.Dizellerde zaten yüksek devrin faydası değil zararı olur öldürür performansı.4000 devri geçmemek lazım dizellerdede.Düşük devirdede yüksek devirdede çok yakar araç.Düşük devirde karışım yanmaz çiğ olarak yakıt dışar atılır,yüksek devirde ise yanma çok hızlı olur ve yakıt fazla olur dolayısıyla.Yani aracın ara devirlerinde kullanmak araç için yeterlidir.Limitleri zorlamaya gerek yok devirlerde.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #15 : Haziran 03, 2013, 00:24:17 »
Çok düşük devirler motorda "yağlama yapamama" sorunu yaratır diye biliyordum. Uzun süreli yüksek devirler ise malzemenin doğası gereği "aşırı ısınma" ve merkez kaç kuvvetin oluşturacağı zararlar olacaktır.
SAAB 9.3 LPT

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #16 : Haziran 03, 2013, 00:26:39 »
Çok düşük devirler motorda "yağlama yapamama" sorunu yaratır diye biliyordum. Uzun süreli yüksek devirler ise malzemenin doğası gereği "aşırı ısınma" ve merkez kaç kuvvetin oluşturacağı zararlar oluşturacaktır.
Düşük devirlerde yağlama yapamama durumu olamaz.Öyle olsaydı rölantide çalıştırmaya korkardık zaten.Isı ve aşınma elbetteki artacaktır yüksek devirde.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #17 : Haziran 03, 2013, 00:41:20 »
Benzinlide yüksek devir için bişi daha;
3500 devirden sonra oksijen sensörü saglıklı ölçüm yapamamaya başladıgı için sürekli zengin karışımda çalışmaya başlar.

Kısaca fazla yakıt tüketir.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #18 : Haziran 03, 2013, 00:49:43 »
Benzinlide yüksek devir için bişi daha;
3500 devirden sonra oksijen sensörü saglıklı ölçüm yapamamaya başladıgı için sürekli zengin karışımda çalışmaya başlar.
Zengin karışımın oranı sabit değildir yine sanırım.Devirle beraber parabolik artar sanırım doğru mudur?
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Svenska Aeroplan Aktie Bolaget
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • 8 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #19 : Haziran 03, 2013, 00:55:15 »
Düşük devirlerde yağlama yapamama durumu olamaz.Öyle olsaydı rölantide çalıştırmaya korkardık zaten.Isı ve aşınma elbetteki artacaktır yüksek devirde.
Rölanti motorun yüksüz çalışması olduğu için benim demek istediğimi açıklayamayabilir. Dediğim gibi çok emin değilim, hafızam beni yanıltıyor da olabilir.
SAAB 9.3 LPT