Gönderen Konu: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?  (Okunma sayısı 37853 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #40 : Haziran 03, 2013, 14:18:07 »
Alperim turbolu motorlarda belli bir devirden sonra turbo devreye girer kullanıcı motorun ne zaman rahatladığını arabanın gaz pedalına verdiği tepkiyle rahatça anlayabilir yani gaza dokundukça motor devri rahatça artıp araba hızlanıyorsa vites değiştirme zamanı gelmiştir veya artık gaza yüklenmeyip o süratte araba kullanılmaya devam edilir.
Ağabey, aslında turbo her devirde devrededir, Sadece sağladığı hava basıncı değişir. Motor devri arttığında egzost gazı basıncıda artarak, motora giren havanın basıncını arttırır. Dediğin olay, ekonomik sürüş için geçerlidir. O konuda katılıyorum.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Toyota Club Türkiye

Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #40 : Haziran 03, 2013, 14:18:07 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 288000
  • Model Yılı: '06
  • 19 kere teşekkür etti
  • 929 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #41 : Haziran 03, 2013, 14:34:20 »
Prensip olara trafik yol durumuna baglı olarak 2500-3500 bandında arasında kullanırım vites geçişlerindede tercihim 3000 bin bandıdır .Rampa aşagı gibi durumlar söz konusu ise tabi o zaman arabayı kendi haline bırakırım .Amma velakin ha basacagım zamanda genelde otobanda 5 vites basarım .Basmak önemli degildir önemli olan motor sogumasını iyi saglayabilmek önemlidir .Isı her zaman aşınmayı beraberinde getirir. Yag ve suyun iyi soguması motorun yüksek devirlerde az hasar görmesini saglar
BAYRAKLARI BAYRAK YAPAN ÜSTÜNDEKİ KANDIR ; TOPRAK, EĞER UĞRUNA ÖLEN VARSA VATANDIR

1996 GLİ  - COROLLA " EFSANE "

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #42 : Haziran 03, 2013, 15:10:54 »
Turbo beslemeli motorların uzun müddet boyunca yüksek devirlerde kullanılması pek sağlıklı bir durum değildir. Yine benzer şekilde turbo beslemeli araçların uzun süre aynı devirlerde kullanılması da uygun bir kullanım şekli değildir. En ideal kullanım şekli düşük ve orta devirlerde değişken devir aralıklarıyla kullanmaktır.

Atmosferik beslemeli motorlu bir araç, motoru hareret yapana ya da motor bloğu ısıdan zarar görene kadar en üst devirlerde kullanılabilecekken, turbo beslemeli motorlu bir aracın en üst devirlerde kullanırken motor zarar görmeden turbonun arızalanması ihtimali çok yüksektir.

Özetle turbo size ihtiyacınız olan gücü daha kısa sürede verir ve performansı daha tatmin edici olur ama zevki fazla uzatmaya gelmez. Atmosferik besleme ise sizi zevkin doruklarına biraz daha geç ulaştırır ama orada uzun süre kalmanızı sağlar.
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #43 : Haziran 03, 2013, 17:47:57 »
Ağabey, aslında turbo her devirde devrededir, Sadece sağladığı hava basıncı değişir. Motor devri arttığında egzost gazı basıncıda artarak, motora giren havanın basıncını arttırır. Dediğin olay, ekonomik sürüş için geçerlidir. O konuda katılıyorum.
Alperim yanıldığın ufak bir nokta var, dizel olsun benzinli olsun turbo motorlarda arabanın özelliğine göre turbo değişik devirlerde devreye girer. mühim olan turbonun dönmesi değil işlevine başlamasıdır. benim fiat coupe turbo tam 3200 devirde göreve başlardı o devire kadar 150 beygirlik araba 3200 e gelince altından fırlayıp giden 250 beygire dönüşürdü. fiorinodada 1.3 multijet 1700 devire kadar yaklaşık 40-45 beygir olan motor gücü 1700 dd de 75 beygire fırlardı. ECU programı gereğince motorlar değişik devirlerde turboya geçerler. esasında gerekmedikçe turboyu devreye sokan devirlere çıkılmaması yakıt ve turbo ömrü açısından faydalıdır.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #44 : Haziran 03, 2013, 17:50:32 »
Atilla bey, ucuz diye mi fiat alıyordun

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #45 : Haziran 03, 2013, 18:01:03 »
Atilla bey, ucuz diye mi fiat alıyordun
hocam ne ucuzu ya oğlumun yüzünden. bu arada fiat coupenin(turbo olanının) seriliğini 8.50 de bulamadım.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #46 : Haziran 03, 2013, 18:10:02 »
yahu  ne bileyim fiat dedinmi aklıma hep o dandik doblo falan geliyor

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #47 : Haziran 03, 2013, 18:13:18 »
yahu ne bileyim fiat dedinmi aklıma hep o dandik doblo falan geliyor
fiatın ferrariye rakip olarak ürettiği çok süratli ve yol tutuşu muazzam bir araba. 96 model arabayı 2005 veya 2006 da 22 milyara satmıştım. pinin farina dizaynı ferrariyi de pinin farina dizayn ediyordu.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #48 : Haziran 03, 2013, 18:16:14 »
Tunç bey, Atilla abimiz olayı güzel anlatmış, Turbolu motorda turbo herdaim döner ama her devirde basınç üretmez, örnek D-4D verirsek,
Turbo 1800 ile 3000d/d arasında güç ürettiğine göre, bu motorla uzun süre 3.100 ile 4.000d/d arası kullanmamız demek o motoru normal atmosferik olarak kullanacağız anlamına gelir.

Diğer taraftan, 120.000km' dir Cruise ile her uzun yolculuğumda 8 saat boyunca 110 ile gitmekteyim, bu sürati +-2.500d/d da yakalayan motorun Turbosu da 8 saat boyunca tam performansla çalışıyor. Yani uzun süreli Turbo devirlerinde hatta sabit şekilde kullanmanın bir sakıncası olacağını zannetmiyorum, turbo mili fabrikanın önerdiği viskoziteyle yağlandığı ve motorun soğutma sistemininde sağlıklı çalışmasında aksama olmadığı sürece, örnek: 1.000.000km boyunca o turboya ve motora bir şey olmaz.

Benzin veya diesel, fabrikasyon üretilmiş olan Turbolu motorların iç malzemeleri ve hatta radyatörü atmosferik motorlardan farklı olduğunu biliyorum, bunu Ufuk bey onaylayabilir veya çürütebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #49 : Haziran 03, 2013, 18:52:44 »
hocam ne ucuzu ya oğlumun yüzünden. bu arada fiat coupenin(turbo olanının) seriliğini 8.50 de bulamadım.

Yüksek devir çevirebilen, küçük hacimli, turbolu veya turbosuz motorlar, aslında bizim gibi ülkelerde daha verimli oluyorlar.

8.50 gibi araç/motorlar, tam alman limitsiz otobanlarına veya arabistan yollarına göre yapılmış araçlardır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #50 : Haziran 03, 2013, 19:00:03 »
Alperim yanıldığın ufak bir nokta var, dizel olsun benzinli olsun turbo motorlarda arabanın özelliğine göre turbo değişik devirlerde devreye girer. mühim olan turbonun dönmesi değil işlevine başlamasıdır. benim fiat coupe turbo tam 3200 devirde göreve başlardı o devire kadar 150 beygirlik araba 3200 e gelince altından fırlayıp giden 250 beygire dönüşürdü. fiorinodada 1.3 multijet 1700 devire kadar yaklaşık 40-45 beygir olan motor gücü 1700 dd de 75 beygire fırlardı. ECU programı gereğince motorlar değişik devirlerde turboya geçerler. esasında gerekmedikçe turboyu devreye sokan devirlere çıkılmaması yakıt ve turbo ömrü açısından faydalıdır.
Ağabey yapma gözünü seveyim, kontak açıkken, turbonun çalışmamasına imkan yok, turbo bir araçta, turbo bir an çalışmasa, araba stop eder. Senin bahsettiğin, turbonun boost, ve peak basınçları. Aksi takdirde, turbo alt devirde çalışmasa, turbo lag diye bir terim hiç oluşmazdı. O hissedilern yerde, terim olarak turbo geliyor denir. Bu olay turbonun içinin tambasıncı yakayarak, stabil basınç vermeye başladığı devirdir. Seninhesapla düşünürsek, arabadan turboyu sökerek , atmosferik devam edebiliriz. Böyle bişey mümkün değil.
Bu videoda çizimsel olarak ta anlatılıyor durum.
http://www.teknoseyir.com/47094/araclarda-turbo-gibi-asiri-besleme-sistemleri-nedir-nasil-calisir/
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #51 : Haziran 03, 2013, 19:05:34 »
Tunç bey, Atilla abimiz olayı güzel anlatmış, Turbolu motorda turbo herdaim döner ama her devirde basınç üretmez, örnek D-4D verirsek,
Turbo 1800 ile 3000d/d arasında güç ürettiğine göre, bu motorla uzun süre 3.100 ile 4.000d/d arası kullanmamız demek o motoru normal atmosferik olarak kullanacağız anlamına gelir.

Diğer taraftan, 120.000km' dir Cruise ile her uzun yolculuğumda 8 saat boyunca 110 ile gitmekteyim, bu sürati +-2.500d/d da yakalayan motorun Turbosu da 8 saat boyunca tam performansla çalışıyor. Yani uzun süreli Turbo devirlerinde hatta sabit şekilde kullanmanın bir sakıncası olacağını zannetmiyorum, turbo mili fabrikanın önerdiği viskoziteyle yağlandığı ve motorun soğutma sistemininde sağlıklı çalışmasında aksama olmadığı sürece, örnek: 1.000.000km boyunca o turboya ve motora bir şey olmaz.

Benzin veya diesel, fabrikasyon üretilmiş olan Turbolu motorların iç malzemeleri ve hatta radyatörü atmosferik motorlardan farklı olduğunu biliyorum, bunu Ufuk bey onaylayabilir veya çürütebilir.
tekin bey yapmayın, 3100dd ile 4000dd arasında ilerlerken, sizin wastegate iniz açık vaziyette, turbonuz tamamen dolu ve maksimum basıncı üretiyor olacak.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #52 : Haziran 03, 2013, 19:28:31 »
tekin bey yapmayın, 3100dd ile 4000dd arasında ilerlerken, sizin wastegate iniz açık vaziyette, turbonuz tamamen dolu ve maksimum basıncı üretiyor olacak.

Doğru wastegate açık yoksa çıkan egzost gazı daha fazla sıkıştırılırsa tam tersine performans düşer çünkü turbo küçük,
o esnada turbo tam basınçla çalışmakta ama temiz hava basan paller 3100 motor devri üzerinde artık istenen hava basıncını üretemez, motor kendisi atmosferik olarak emme yapar. 
Daha fazla turbo gücü istersek daha büyük turbo takarız, o zaman wastegate 4.000d/d da açar ve 4.000d/d ya kadar da araç roketler. İncelerseniz BMW supercharger uygulamadan geçtiğimiz aylarda 4 turbolu 8 silindirli bir motor üretmişti 2 küçük turbo 2 büyük turbo, aynı anlattığım şekilde küçükler düşük devirlerde büyüklerde yüksek devirlerde hava basıyorlardı. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #53 : Haziran 03, 2013, 19:34:33 »
Son yıllarda dediğiniz gibi turbonun erken gelmesi için daha ufak turbo yüksek basınç veya, ikiz(bi) turbo lar uygulanıyor, aklıma gelen en yakın örnekler, volvo s80t6 ve bmw 335i . Tabi bir çoğu daha var. TSI gibi, turbo ve superchargerı kullanarak gücü uzun banda yayan , farklı sistemlerde mevcut. Herşey sürüş keyfi için. Ama o geç gelen, büyük turbolu arabaların kullanım keyfi, güncel arabaların hiç birinde yok.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #54 : Haziran 03, 2013, 19:42:41 »
Alper 1.3 multijet aklımda yanlış kalmadıysa 1700 devirlerde arabayı hoplatıyor o devirin altında motorda hiç can yok, coupede tam 3200 devirde araba bir anda altından kaçıyor, teknik terimlere pek fazla aklım ermiyor ama kullandığım arabaları çok iyi inceler ve soruştururum. benim coupe ONNO usta tarafından izmitteki markalar şampiyonasına özel olarak hazırlanan arabaydı ve malumatları ondan almıştık.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #55 : Haziran 03, 2013, 19:55:29 »
Alper 1.3 multijet aklımda yanlış kalmadıysa 1700 devirlerde arabayı hoplatıyor o devirin altında motorda hiç can yok, coupede tam 3200 devirde araba bir anda altından kaçıyor, teknik terimlere pek fazla aklım ermiyor ama kullandığım arabaları çok iyi inceler ve soruştururum. benim coupe ONNO usta tarafından izmitteki markalar şampiyonasına özel olarak hazırlanan arabaydı ve malumatları ondan almıştık.
Abi temelde aynı şeyi söylüyoruz, turbo çalışıyor fakat, farklılık hissettirmiyor alt devirlerde. Fiat cupe benimde çocukluğumda takip ettiğim müstesna bir araçtı, otomobile dergilerinde az okumadım. Yolda da gördüğümüz zaman iç geçirirdik. Onno ustada yaşlandı adam, senelerini verdi ya. fiat coupe nin turbo versiyonlarıda çok nadirdi türkiyede, bir kısmı bu 2.0 148ps tempra ve tipo da uygulanan motorla gelmişti sanırım. Şimdi olsa öyle arabalarda binsek.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2013 corolla d-4d
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '13
  • 14 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #56 : Haziran 03, 2013, 19:57:22 »
bende de corolla d-4d var, şehir içi kullanırken devir 2000'e gelince vites yükseltme ışığı yanıyor, yükseltince de 1500 lere düşüyor, bende fazla gaz vermiyorum ve çoğunlukla 2000 devrin altında kullanıyorum, yanlış mı yapıyorum acaba?
GÖZTEPE GK
2013 Toyota Corolla d 4d comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #57 : Haziran 03, 2013, 20:05:04 »
bende de corolla d-4d var, şehir içi kullanırken devir 2000'e gelince vites yükseltme ışığı yanıyor, yükseltince de 1500 lere düşüyor, bende fazla gaz vermiyorum ve çoğunlukla 2000 devrin altında kullanıyorum, yanlış mı yapıyorum acaba?
2000 devrin altında kullanmayın mümkün olduğunca.2500 civarı devirler normalde yeterlidir.3000 devre doğru gelince vites değiştirirsiniz böylece yakıtınız biraz daha düşer.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2013 corolla d-4d
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '13
  • 14 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #58 : Haziran 03, 2013, 20:12:05 »
teşekkür ederim, o zaman vites göstergesini dikkate almayayım mı?
GÖZTEPE GK
2013 Toyota Corolla d 4d comfort

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #59 : Haziran 03, 2013, 20:18:34 »
teşekkür ederim, o zaman vites göstergesini dikkate almayayım mı?
bence almayın, ben kendi aracımda dikkate almıyorum. 2bin devirde yanıyor benimkide, aracın motor tipi ve yapısına göre değişmekle beraber, 2500 devir görüp değişmek vitesi, en ideali gibi.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio