Gönderen Konu: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?  (Okunma sayısı 37852 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .....Kendin Ol Yeter......
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 148750
  • Model Yılı: '05
  • 77 kere teşekkür etti
  • 415 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #20 : Haziran 03, 2013, 00:58:44 »
Rölanti motorun yüksüz çalışması olduğu için benim demek istediğimi açıklayamayabilir. Dediğim gibi çok emin değilim, hafızam beni yanıltıyor da olabilir.
Yüksüzde olsa yüklüdüde olsa farketmez.Yağlama işlemi yağ pompası çalıştığı sürece gerçekleşir.Tabi araçta çeşitli modifikasyonlar yapılırsa daha büyük karter,yağ pompası vs gerekir o ayrı bir durum.Ama onun dışında düşük devir tork azlığından dolayı pistonları ve diğer parçaları zorlar.Zaten aracın düşük devirde stop etmeside torkun yetmemesinden dolayıdır.
......Direksiyonda eşek varsa kaputun altındaki beygirlerin hiçbir önemi yoktur......

Toyota Club Türkiye

Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #20 : Haziran 03, 2013, 00:58:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #21 : Haziran 03, 2013, 02:08:11 »
Rölanti motorun yüksüz çalışması olduğu için benim demek istediğimi açıklayamayabilir. Dediğim gibi çok emin değilim, hafızam beni yanıltıyor da olabilir.


Dediğiniz anladım ben atıyorum araç yüklü ve yakıt ekonomisi için yolda giderken 50de  gidip 5. vitese atıyorsunuz ve belli bir zamandan sonra pistonların zorlandığı kadar yağ pompası yağ göndermiyor sadece 1400-1500 devirdeymişsinizde o şekilde gidiliyormuş gibi gönderiyor buda aşırı derecede zorlanma ve sürtünmeye sebep oluyor.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #22 : Haziran 03, 2013, 09:00:40 »
Arkadaşlar, günümüz motorlarında hiç bir devirde yağlama ile ilgili bir sorun yoktur. Düşük devirde zorlanma demeyelim de çevrimde düzensizlik, eski tabirle avans vurması. Bu durumda ya vites küçültülmeli yada sürat artırılmalıdır.

Tam düz bir satıhta veya aşağı meyil yönünde 1400d/d 50km hız ile 5. viteste araç tam yüklü gitmek sorun oluşturmaz, sorun.. aniden hızlanmanız gerekirse asıl o zaman çıkar.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #23 : Haziran 03, 2013, 10:20:17 »
Zengin karışımın oranı sabit değildir yine sanırım.Devirle beraber parabolik artar sanırım doğru mudur?

Artacagı kesin ama nasıl yorum yok.

Birde sürekli düşük devirde kullanmak pistonlarda yanal aşınmaların artmasına neden olur diye bir bilgi aklımda kamış.

Sanırım çocuk iken bir yakınımız motor yenilemesi yaptırmış ve motorcu devirsiz kullanıldıgı için piston eteklerinde aşırı aşınma var demişti.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #24 : Haziran 03, 2013, 11:19:24 »
İşleyen demir paslanmaz.
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 15000
  • Model Yılı: '16
  • 62 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #25 : Haziran 03, 2013, 11:29:38 »
2000-3000 devir arası kullanmak idealdir bence...bunun altında yada üstünde araç fazla yakar kanısındayım ben...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #26 : Haziran 03, 2013, 12:11:20 »
Benzinlide yüksek devir için bişi daha;
3500 devirden sonra oksijen sensörü saglıklı ölçüm yapamamaya başladıgı için sürekli zengin karışımda çalışmaya başlar.

Kısaca fazla yakıt tüketir.
Yani stock araba 3500 deviri geçerse sürekli avans vururmu diyorsunuz ? , Elbette hava yakıt karışımı belli devirlerde orantılı olarak değişecektir. Motorun çalışma temposu değiştiği için, Ama bahsettiğiniz gibi zengine kaçıp avans vurmaz, optimum düzeyde devam eder. Eğer motorun yapı ve elemanlarına uygun yazılım var ise
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #27 : Haziran 03, 2013, 12:19:42 »
Teknik anlamda çok düşük devirlerde avans vurur çünkü tork üretemez, kırmızı bölge çok üst devirlerde de yüzme tabir edilen olay oluşur ki motor yine tork üretemez ama avans ta vurmaz. Çok üst devirlerde kontrolsüz dönüşüm başladığından parçalarda dalgalanma ve vibrasyon oluşur, bu tehlikeli bir durumdur ve kesinlikle fazla aşınma meydana getirir bazen saniyeler içinde motoru bitirebilirsiniz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #28 : Haziran 03, 2013, 12:46:29 »
Teknik anlamda çok düşük devirlerde avans vurur çünkü tork üretemez, kırmızı bölge çok üst devirlerde de yüzme tabir edilen olay oluşur ki motor yine tork üretemez ama avans ta vurmaz. Çok üst devirlerde kontrolsüz dönüşüm başladığından parçalarda dalgalanma ve vibrasyon oluşur, bu tehlikeli bir durumdur ve kesinlikle fazla aşınma meydana getirir bazen saniyeler içinde motoru bitirebilirsiniz.
Kontrolsüz dönüşüm dediğiniz nedir. Motor limit devrine geldiğinde, tabi bir kesinti ve avans vurma oluşmaktadır. Ama limitöre girilmediği sürece, bir vibrasyon oluştuğunu düşünmüyorum. Karbüratörlü araçlarda devir limitlenmesi olmadığı için dediğiniz, motor bitirme olayı hasıl olabilir. Aslende yapacağı kol çıkartmaktır. Ama güncel araçlarda, sadece devir döndüğü için motor bitmez, eğer bunun yanında genel kullanım kurallarına uyuluyorsa. Sadece motor ömrü kısalır, o da 500bin ise, kullanıma göre 350binlere düşebilir diyebiliriz, farazi olarak. Atmosferik motorlar için konuşuyorum
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #29 : Haziran 03, 2013, 12:58:18 »
Kontrolsüz dönüşüm dediğiniz nedir. Motor limit devrine geldiğinde, tabi bir kesinti ve avans vurma oluşmaktadır. Ama limitöre girilmediği sürece, bir vibrasyon oluştuğunu düşünmüyorum. Karbüratörlü araçlarda devir limitlenmesi olmadığı için dediğiniz, motor bitirme olayı hasıl olabilir. Aslende yapacağı kol çıkartmaktır. Ama güncel araçlarda, sadece devir döndüğü için motor bitmez, eğer bunun yanında genel kullanım kurallarına uyuluyorsa. Sadece motor ömrü kısalır, o da 500bin ise, kullanıma göre 350binlere düşebilir diyebiliriz, farazi olarak. Atmosferik motorlar için konuşuyorum

aşınma  olur , d/d 'lara  takılmayın bu kadar  sakin (hissederek)  kullanın sorun  çıkmaz. diğer bir deyişle " baba  gibi kullanın"
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #30 : Haziran 03, 2013, 12:58:51 »
Anlattığım durum elbette limitör olmayan motor için.
Yeşil bölgedeki motor sesi ile kırmızı bölgedeki motor sesi aynı değildir, daha fazladır, çünkü hareketli parçaların birbirinden uzaklaşma sürecine girilir, o nedenle bir yerleri kırar veya kol çıkartır vs vs
Çok yüksek devirlerde Kontrolsüz dönüşüm'den bunu kastettim, bu olaya yüzme deniyor, hava yakıt karışımı buji tarafından ateşlenmeden önce pistonun daha önce aşağı inmesidir. Tehlikelerden biride budur, gaz egzost manifoldunda patlamaya başlar.
Tehlike, eski motorlarda daha fazla risk teşkil ederken, yeni motorlarda da hala risk vardır. O nedenle kırmızı bölge ile belirtilmiştir. Her nekadar parçaların röntgenleri çekilip elenselerde o riskli devir bölgesine girilmemesi en doğrusudur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #31 : Haziran 03, 2013, 13:08:18 »
aşınma  olur , d/d 'lara  takılmayın bu kadar  sakin (hissederek)  kullanın sorun  çıkmaz. diğer bir deyişle " baba  gibi kullanın"

Aynen asinma, yoksa sadece limiorde olsaydi motor omurleri daha uzun olmazmiydi.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #32 : Haziran 03, 2013, 13:15:09 »
aşınma  olur , d/d 'lara  takılmayın bu kadar  sakin (hissederek)  kullanın sorun  çıkmaz. diğer bir deyişle " baba  gibi kullanın"
Baba olmadan, öyle kullanmayalım yav, Devir dönmeyecek olsam, olsak, polo 1.2tdi chrome edition güzel bir tercih olurdu, Senin için de benim için de:=) ,
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #33 : Haziran 03, 2013, 13:18:36 »
Alper bey, çalışma ortamınızdaki motoru devirlendirmek için herhangi bir girişiminiz oluyor mu? neler yapılabilir, sanırım çok kaliteli yakıtlar da kullanılmıyor, yoksa kullanılıyor mu?

Baba olduktan sonra elbette daha sakin kullanılıyor ama daha önemlisi küçük yaştan itibaren kemere alıştırmak.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #34 : Haziran 03, 2013, 13:33:57 »
Alper bey, çalışma ortamınızdaki motoru devirlendirmek için herhangi bir girişiminiz oluyor mu? neler yapılabilir, sanırım çok kaliteli yakıtlar da kullanılmıyor, yoksa kullanılıyor mu?

Baba olduktan sonra elbette daha sakin kullanılıyor ama daha önemlisi küçük yaştan itibaren kemere alıştırmak.
Makine mühendisi olsam mutlaka olurdu. Ama şimdiki pozisyonumda gözlemsel bakıyorum. İlgim olduğu için makineci arkadaşlarıma sorular sorup fikirler alıyorum. Bizim gemilerde kullanılan genel yakıtlar, yüksek sülfür oranına sahip fuel oil, avrupanın limanları ve seca bölgesi olarak tabir edilen bölgelerde ise, daha düşük sülfür oranlı fuel oil kullanılıyor. Bir çok kişininde bildiği gibi, balçık kıvamında bir yakıt, belli sıcaklığa gelmeden yakılamıyor. Enjektörlerin sık periyotlarla temizlenmesi gerekiyor. Bu tür bir yakıtın kullanılması tamamen ticari kaygılardan öte geliyor. Yoksa makine ömrünü azaltan, sık sık temizleme ihtiyacı duyulan , bir yakıt yerine, diesel oil kullanılabilir. Ana makinelerde hem diesel oil, hemde fuel oille çalışabilecek şekilde dizayn edilmiş.
Motoru devirlendirmek için, makinecilere atıflarım oluyor fakat, onlarda kendi sorumlulukları dahilinde olduğu için çekimserler. Bizim makineler, maalesef otomobillerin rölanti devrini dahi yakalayamıyor. Genellikle 400-600rpm de çalışıyor. Şanzımanlarda malum , geçişlerde çok titreme var:) , hele  birde tornistanda görün. Ben hep teklif sunuyorum
3bin hp tek makine kullanacağımıza, 3 adet, bugatti motoru kullansak, hem bu kadar yer kaplamaz, hem aynı gücü alır, güzelde ses duyarız diye , fakat aldırış etmiyorlar:9
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #35 : Haziran 03, 2013, 13:39:21 »
Ben hep teklif sunuyorum
3bin hp tek makine kullanacağımıza, 3 adet, bugatti motoru kullansak, hem bu kadar yer kaplamaz, hem aynı gücü alır, güzelde ses duyarız diye , fakat aldırış etmiyorlar :9

:D  Asıl amaç arkadan su kayağı yapmak gibi geldi..

Sanırım sizdede tork daha önemli.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #36 : Haziran 03, 2013, 13:42:52 »
:D  Asıl amaç arkadan su kayağı yapmak gibi geldi..

Sanırım sizdede tork daha önemli.
Tabi sonuç olarak, tam ağırlığını bilmemekle beraber, 30 ton olduğunu hatırladığım bir şaftı çevirmeye çalışıyor, ağır devir ve güç lazım, buna bağlıda tork tabi.
Yok ben sadece motor sesini dinlemek istiyorum. Yukarıdaki bilgisayardan, egzost sıcaklığı, turbo basıncı ve yağ sıcaklığını kontrol edebiliyorum. Bir sıkıntı vs. olursa, arayıp fırçalıyorum hemen:))
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • we'll wrench your heart out !
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 12 kere teşekkür etti
  • 82 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #37 : Haziran 03, 2013, 13:43:07 »
Baba olmadan, öyle kullanmayalım yav, Devir dönmeyecek olsam, olsak, polo 1.2tdi chrome edition güzel bir tercih olurdu, Senin için de benim için de:=) ,
evet  katılıyorum alpercim ama  ben sürüş karakteristiğimden hiç ödün  vermedim, dolayısıyla  yakıtı da  hiç düşünmedim. baba olsamda  ayagımın altında  güç  isterim.

1.2  neyy laann   su motoru pompası gibi :D
Bizde  kabul görmez cahilden  gelen afra tafra !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #38 : Haziran 03, 2013, 13:44:52 »
evet  katılıyorum alpercim ama  ben sürüş karakteristiğimden hiç ödün  vermedim, dolayısıyla  yakıtı da  hiç düşünmedim. baba olsamda  ayagımın altında  güç  isterim.

1.2  neyy laann   su motoru pompası gibi :D
Bende kardeşim, gerçi benimkide 1.4 ya:D çok farklı değil, büyük gözüksün diye süslemişler twin charger la etrafını, aynen, ben sırf ailece pikniğe gidebilmek için, bir e60 m5 planlıyorum ileride:)
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1998 TOYOTA RAV4 2.0
    • atilla abinin araba ve toyota dostları
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 247500
  • Model Yılı: '98
  • 580 kere teşekkür etti
  • 958 kere teşekkür edildi
Ynt: Araçı Devirsiz Kullanmanın Zararı Var mıdır ?
« Yanıtla #39 : Haziran 03, 2013, 13:50:34 »
İyide abi , bu ticari amaçla kullanılan bir vasıta değil, kamyon otobüsle, otomobillerin motoru benzer yapılarda değil, büyük araçlarda tork bandı uzun, bu yüzden fazla devir dönmüyor , dönmesinede gereksinim olmuyor. Ama güncel japon teknolojisi motorlarda, değişken subap zamanlaması bulunduğu için, alt devirlerde oldukça ölüler. Yani sollama, ve ani hızlanma ihtiyacı olan durumlarda, devir çevirme ihtiyaçları var. Bütün firmalarda, araçların rodaj döneminde ve sonrasında, değişik devirlerin ara sıra kullanılmasını tavsiye ediyor. Otomobillerde ses yalıtımı çok geliştiği için, artık motorlar eskisi gibi pek bağırmıyor, tabi toyota için bunu söyleyemeyeceğim, bir çok model motor sesini fazla alıyor içeri.
Alperim turbolu motorlarda belli bir devirden sonra turbo devreye girer kullanıcı motorun ne zaman rahatladığını arabanın gaz pedalına verdiği tepkiyle rahatça anlayabilir yani gaza dokundukça motor devri rahatça artıp araba hızlanıyorsa vites değiştirme zamanı gelmiştir veya artık gaza yüklenmeyip o süratte araba kullanılmaya devam edilir.
1998 TOYOTA RAV4 2.0 manuel ,http://www.toyotadostlari.com/