Gönderen Konu: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor  (Okunma sayısı 12618 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 18 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #60 : Mart 20, 2013, 00:34:22 »
Merhaba arkadaşlar gecen hafta  2013 model 4d dizel araç için küçük bi kapora verdim ancak internette paylaşılan yağ yakma problemi kafamı iyiden iyiye karıştırdı şimdilik araç alımını ertelemiş bulunuyorum.(umarım toyota türkiye buradaki sorunları samimiyetle çözmeye çalışır.)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #60 : Mart 20, 2013, 00:34:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #61 : Mart 20, 2013, 00:42:13 »
Merhaba arkadaşlar gecen hafta  2013 model 4d dizel araç için küçük bir kapora verdim ancak internette paylaşılan yağ yakma problemi kafamı iyiden iyiye karıştırdı şimdilik araç alımını ertelemiş bulunuyorum.(umarım toyota türkiye buradaki sorunları samimiyetle çözmeye çalışır.)

İbrahim bey öncelikle araç alımını ertelemişsiniz ama alacağınız araç şimdiden hayırlı olsun .


Bu sorun 2010 ve 2011 lerin bir kısmında var . 2012 lerde sorun yaşayan yok 2013 lerde de muhtemelen yoktur . Fakat ben yinede size toyotayı tavsiye etmiyorum . Çünkü aynı paraya daha donanımlı daha iyi yol tutan daha performanslı ve daha konforlu araç alabilirsiniz . Çoğu kişi toyotayı güvenilir bir firma ve araçlarının sorunsuzluğundan dolayı tercih eder sizinde toyotayı düşünmenizin sebebi büyük ihtimal budur fakat bilin ki toyota eskisi gibi güvenilir sattığı aracın arkasında duran bir firma değil . Araçları da eskisi gibi sorunsuz değil .

Genede siz bilirsiniz ama benim tavsiyem toyota almadan önce mutlaka gidin diğer araçlar içinde fiyat alın ve test edin . Hangi araç fiyat performans olarak hoşunuza giderse onu seçin çünkü sorun yaşarsanız şu an bizim gördüğümüz muameleden daha kötüsünü görmeyeceğinize adım gibi eminim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #62 : Mart 20, 2013, 15:56:02 »
Abi benim turbo ve vakum pompası 2011 vılında değişti . ve takılan turbo seri numarası sonu 005 ve bu turbolarında bir kısmı sorunlu diye biliyorum . Vakum pompası ise sorunlu seriden mi takıldı yoksa sorunsuz seriden mi bir fikrim yok .

Piston ve sekman değişimi sonrası aracımda değişiklikler oldu en önemli gelişme ise daha önce gaza yüklenince ciddi bir duman atma vardı bundan şimdi eser yok . Diğer yandan yakıt tüketimide düştü . Ama aracım halen aynı şekilde yağ eksiltiyor . Bu sefer yağ lambasının yanmasını bekleyip öyle gidecem çünkü yağ lambası yanmadan gittim mi bana bozuk plak gibi yağ lambası yanmadıysa sorun yok diyorlar .

Bu arada piston değişimi sonrası 3000 km yaptım yağ seviyesi iki noktanın ortası ile alt noktanın ortasında hatta az bir şey daha altında .

Bu işlemin başarılı olma veya olmama durumu takip ettiğim kadarı ile;
1 - Öncelikle ustanın kabiliyetine ve gösterdiği özene,
2 - Parçaların aynı anda değişip değişmediğine,
3 - Blok yüzeyinde yapılan temizliğe ve çizik durumuna,
göre değişiyor.

Ayrıca servisin olaya bakış açısı da müşterinin psikolojisini çok ama çok değiştiriyor.

Bende revizyon işlemi yapılalı 3222 km yol yaptım. En son hafta sonu 2 günlük şehir dışı yolculuğum oldu. Son yaptığım kontrolde bu kadar km sonunda yaklaşık 170 ml (Tahmini olarak: Çubukta iki çizgi arası 3,6cm yağ seviyesi 3,2cm civarında) yağ eksilmiş, bunun bir kısmının blok yüzeyindeki tabakaya gittiğini düşünüyorum ve yaptığım kontroller sırasında da 20-30 ml yağın da üstübüde kaldığını düşünürsek 90-100ml arası bir kayıp var.

Revizyon öncesi 7474km sonunda 1,8L yağ eksiltmişti. Bir aksilik olmazsa revizyon sonrası 10,000km sonunda 0,5L bir eksilme olur diye düşünüyorum.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Hilux
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 184000
  • Model Yılı: '13
  • 32 kere teşekkür etti
  • 59 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #63 : Mart 20, 2013, 16:10:32 »
Ülkenin hatırı sayılır derecede büyük bir forumunda günde 8 öğün eleştirilen Toyota'nın servisleri hakkında yorumlar; http://forum.donanimhaber.com/m_72888955/tm.htm

Orada bile böyle bir memnuniyet söz konusuyken burada yazılanlar düşündürücü.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #64 : Mart 20, 2013, 16:24:38 »
 Doğan bey; Genel olarak şikayetler servislerden çok Toyota firmasına...En azından benim için...Sonuçta servisler genel merkez politikalarının bizimle muhatap olan kısmı olduğu için öyle bir algı oluşuyor..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • GrandePunto dan Terfi
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 31 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #65 : Mart 20, 2013, 16:36:05 »
Şahsen şöyle düşünüyorum;Bir kişi hiç olmadıgı halde,neden bir markayı kötüler..?
a)Markanın çıkarttığı sorunlardan bıkmıştır.
b)Sadece markaya karşı gıcıklığı vardır(Neden?)
c)sebebi yok,tartışma ortamı yaratmak için.
Bence ''c'' veya ''d'' olamaz..
Hangi marka veya insan eleştirilmemiş..Biz biraz sert yaklaşıyoruz yorumlara..Sanki aracı biz satıcağızda,pazarımızı etkiliyor,rıskımızı kesiyor gibi..Bende Yaris imde problemler yaşadımmı?Tabiki yaşadım..Ama burda markaya sallamak yerine bu paraya ancak bukadar dedim..Biraz kabullenmeyi öğrenelim arkadaşlar..
''ÇİNGENEYE BEYLİK VERMİŞLER ÖNCE BABASINI ASMIŞ''

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Kişiselleştirmeyelim :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 150
  • Model Yılı: '21
  • 119 kere teşekkür etti
  • 206 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #66 : Mart 20, 2013, 18:44:33 »
Şahsen şöyle düşünüyorum;Bir kişi hiç olmadıgı halde,neden bir markayı kötüler..?
a)Markanın çıkarttığı sorunlardan bıkmıştır.
b)Sadece markaya karşı gıcıklığı vardır(Neden?)
c)sebebi yok,tartışma ortamı yaratmak için.
Bence ''c'' veya ''d'' olamaz..
Hangi marka veya insan eleştirilmemiş..Biz biraz sert yaklaşıyoruz yorumlara..Sanki aracı biz satıcağızda,pazarımızı etkiliyor,rıskımızı kesiyor gibi..Bende Yaris imde problemler yaşadımmı?Tabiki yaşadım..Ama burda markaya sallamak yerine bu paraya ancak bukadar dedim..Biraz kabullenmeyi öğrenelim arkadaşlar..


D şıkkı zaten olamaz görünüyor Cemil bey :)
Bir gün dünyaya ait büyük bir derdin olursa Rabbine dönüp, "Benim büyük bir derdim var" deme, derdine dönüp "benim büyük bir Rabbim var" de.
"Ey Toprak ! Rabbim Ben'den Razı Olmadan Bana Sarılma.." "Sövene dilsiz, vurana elsiz olmak gerek"
“Bir kişi Allah'tan başka kimseye ihtiyacı olmadığına inanırsa, Allah'da O'nu, başkasına muhtaç etmez!"

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #67 : Mart 20, 2013, 18:53:42 »

Alıntı
hepimiz sonradan öğreniyoruz ve eğleniyoruz.
bende eğleniyorum ama toyotayı satmış olduğum için :rofl:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #68 : Mart 20, 2013, 19:15:32 »
bende eğleniyorum ama toyotayı satmış olduğum için :rofl:

Kemal bey, yakın bir gelecekte Toyotanın Hybrid modeline geçecekmişsiniz gibime geliyor, siz bu konuda ne dersiniz?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 65000
  • Model Yılı: '21
  • 23 kere teşekkür etti
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #69 : Mart 20, 2013, 20:09:48 »
Kemal bey, yakın bir gelecekte Toyotanın Hybrid modeline geçecekmişsiniz gibime geliyor, siz bu konuda ne dersiniz?

Kemal bey Honda'sından memnun olsa, gönlü Toyota'da olmasa buralarda dolaşır mı hala :)

Geliyor Kemal bey, yeni Corolla sizin için geliyor :) Oğlan vardı galiba civic'i de ona bırakırsınız..
2012 Auris    1.4   D-4D MT
2021 Corolla 1.5   MDS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #70 : Mart 20, 2013, 20:44:56 »
Direksiyon aramili vuruntusu veya ön amortisörler için servis çağrısı alan oldu mu? Bu iki parçaya ait bülten var, ama bunları indirmek için para vermeye değer mi?
benim 2010 model mmt  corollada da var direksiyonda vuruntu var. laka ya girdiğinde lastiklerim yeni olmasına rağmen basbayağı araba sert düşüyor. bunu servise söyledim bir şey yok dediler. 60.000 km bakımda yeniden yazdıracağım. 5 yıl garantisi devam ediyor. takip edelim. vara bir şey paylaşalım.
sağlıcakla kalın.
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • 2012 yaris 1.33 fun multidrive s
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #71 : Mart 23, 2013, 14:16:09 »
hiç kimse özellikle kendi kullandığı markanın servisini kötülemez aracı değer kaybetmesin diye ama şikayetvar sitesi bile bir gösterge olabilir 1 tane bile cevaplanmış şikayeti yok toyota nın elbette aradı olayı körükleyenler olabilir ama bu toyota nın bu konudaki eksikliğini gidermez
 isterseniz toyotanın sitesinden iletişim formu doldurun size mesajınız ulaştı en kısa zamanda size dönülecektir otomatik mesajından başka bir cevap alamayacaksınız bir broşür için 5 mesaj attım hala cevap yok zannedersem siteyi yapanlar bize ulaşın bölümü bulunsun diye yapmışlar
dünyanın en yüksek tepesinede çıksan oturacağın yer kendi kıçının üzeridir

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #72 : Mart 30, 2013, 16:19:22 »
Kemal bey Honda'sından memnun olsa, gönlü Toyota'da olmasa buralarda dolaşır mı hala :)

Geliyor Kemal bey, yeni Corolla sizin için geliyor :) Oğlan vardı galiba civic'i de ona bırakırsınız..

Niyetim aynen bu
ama toyotanın önce düzgün bir corolla veya avensis çıkarması lazım

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #73 : Mart 30, 2013, 17:25:02 »
Niyetim aynen bu
ama toyotanın önce düzgün bir corolla veya avensis çıkarması lazım

Buradaki "düzgün" kelimesinden şunu anlıyorum; Yeni çizgileri beğenip beğenmemek elbette tartışılmaz kişinin kendi bakış açısına bağlıdır, güvenlik ile ilgili zaten bir sorun yok fakat bir çok markada standart olmuş şeyleri opsiyon olarak dahi koymazlarsa işte ozaman Toyota gerçekten kan kaybeder, çünkü fiyat konusunda zaten oldukça üst segmentte yer alıyor.

Toyotanın, Mercedes yada BMW ile yarışmasını değil, Hyundai İ30 ile yarışmasını istiyorum, açıkçası!
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #74 : Mart 30, 2013, 18:49:29 »
Ülkenin hatırı sayılır derecede büyük bir forumunda günde 8 öğün eleştirilen Toyota'nın servisleri hakkında yorumlar; http://forum.donanimhaber.com/m_72888955/tm.htm

Orada bile böyle bir memnuniyet söz konusuyken burada yazılanlar düşündürücü.

Düşündürücü olan nedir sayın yöneticim ?

Ben memnun değilim 2009 model corollam varken çok memnundum 2010 corolla aldım almaz olaydım . Memnun olmamama rağmen memnunum da diyemem . Memnun olanlarda elbet vardır ama şu yağ sorununu yaşayıp sıkıntı çekmeyenler çok azdır onlarında mutlaka toyota servisi ile samimiyeti vardır . 

Burada yazılanlarda noktası virgülüne kadar doğrudur ben bugüne kadar toyota servislerinde yaşadığım rezilliği otomotiv veya başka bir sektörün servisinde olsun yaşamadım .

Yönetim olarak sizde toyota gibi bu sorunu ilgili konularda dile getirilmesinden rahatsızlık duyuyorsanız söyleyin bu konu hakkında konuşmayalım . İlgisiz konularda dile getirilmesinden ben rahatsız oluyorum ama bu sorun için açılan veya araç tavsiyesi isteyenlerin konusunda dile getirilmesi forum üyelerinin yararına olacaktır . ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
    • FlickR -FotoShare
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • 148 kere teşekkür etti
  • 105 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #75 : Mart 30, 2013, 19:47:44 »
Arkadaşımın biri geçen gün Chevrolet ini sattı. Opel in servisleri rezalet diyordu. Onun yalancısıyım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 100000
  • Model Yılı: '16
  • 22 kere teşekkür etti
  • 112 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #76 : Mart 30, 2013, 20:38:27 »
Arkadaşımın biri geçen gün Chevrolet ini sattı. Opel in servisleri rezalet diyordu. Onun yalancısıyım.

Benim arkadaşım da ücretini verdiği hizmeti almadığını tesadüf eseri öğrendi. Şöyle ki; Aracını 40bin bakımı için servise bırakıyor aynı zamanda arka bagaj kapağında sorun olduğunu bildiriyor. İşlemleri bitti diye servisten aranıyor ve aracını teslim alıyor, ertesi gün bagajın durumunu kontrol ediyor ve hiçbir işlem yapılmadığını görüyor. Sonra ön kaputu açıp bakıyor heryer toz içinde yağ değişimi de yapılmamış. Sonra servise gidiyor durumu anlatıyor önce kabul etmiyorlar ve değişik bahaneler üretiyorlar. Ertesi gün servis arıyor mırın kırın ediyor hata olmuş falan filan işi kıvırmaya çalışıyor. Artık arkadaş özel servise gidiyor, garantisi devam etmesine rağmen.
2009-2012 Auris Comfort Extra LS 1.6-132PS Valvematic
2012-2016 Corolla Comfort Extra 1.4 D-4D 90 PS
2016 - Corolla Premium Navi High 1.4 D-4D 90 PS

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #77 : Mart 30, 2013, 21:36:52 »
Benim arkadaşım da ücretini verdiği hizmeti almadığını tesadüf eseri öğrendi. Şöyle ki; Aracını 40bin bakımı için servise bırakıyor aynı zamanda arka bagaj kapağında sorun olduğunu bildiriyor. İşlemleri bitti diye servisten aranıyor ve aracını teslim alıyor, ertesi gün bagajın durumunu kontrol ediyor ve hiçbir işlem yapılmadığını görüyor. Sonra ön kaputu açıp bakıyor heryer toz içinde yağ değişimi de yapılmamış. Sonra servise gidiyor durumu anlatıyor önce kabul etmiyorlar ve değişik bahaneler üretiyorlar. Ertesi gün servis arıyor mırın kırın ediyor hata olmuş falan filan işi kıvırmaya çalışıyor. Artık arkadaş özel servise gidiyor, garantisi devam etmesine rağmen.

Doğrudur abi . Aslında bu gibi durumlarda firmalara ciddi cezalar kesilse böyle şeyler yaşanmaz ama maalesef Türkiye'de hakkını aramak çok zor . Ben bir firma ile yaşadığım sorundan dolayı tüketici mahkemesine gidim dedim adamlar ilgilenmediler bile direk yeri burası değil adliyeye gideceksin dediler . Bende o zaman uğraşmak yerine hakkımdan vazgeçtim .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 13 kere teşekkür etti
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #78 : Temmuz 01, 2013, 11:29:34 »
Aracım şu an 32 000 km de ve hafta sonu seyahat esnasında bakımdan 6000 km sonra yine düşük yağ uyarısı verdi...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 70000
  • Model Yılı: '11
  • 8 kere teşekkür etti
  • 74 kere teşekkür edildi
Ynt: Toyota müşterilerini keriz yerine koyuyor
« Yanıtla #79 : Temmuz 01, 2013, 12:21:52 »
benide keriz yerine koyacaklarını sandılar ama şikayet ettim yakında dananın kuyruğu kopar.bakım fiyatı 470 iken 585 tl ama indirimimiz var 430 tl diyorlar çok akıllılar ya elimde fatura var arabam 3 lt alırken 5 lt yazmışlar onuda genel müdürlüğe yollucam gerekirse tüketici heyetine başvuru yapacağım dedim bakalım 1 2 güne ararlar beni
yine toyota inadına corolla