Gönderen Konu: 2006 Avensiste VSC ve TRC OFF Arızası ve C1203 Arıza Kodu Çözümü  (Okunma sayısı 42049 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
2006 model 1.8 Elegant Otomatik araç sahibiyim.
Aracımda zaman zaman "VSC" ve "TRC OFF" arıza ışıkları yanıyor. Aracımı stop edip tekrar çalıştırdığımda ise arıza ışıkları sönüyor ve normale dönüyor. Bu sorunu iki kere sola ani ve hızlı dönüşte yaşadım. Ama her zaman zorlamayla yanmıyor. Otoparkta adım adım giderken veya düz yolda giderken de yandığı oldu. Otoparkta yine sola doğru dönerek park yeri ararken yanmıştı.
Serviste bilgisayarla kontrol ettirdiğimde ise C1203 diye bir arıza kodu çıkıyor. İnternetten incelediğim dökümanlar çekiş kontrol ecusuyla motor ecusu arasında iletişimde aksama olduğunda, soketlerinde temassızlık olduğunda veya kablolarında kısa devre olduğunda bu arıza kodunun çıkabileceğini bunlarda problem yoksa da çekiş kontrol ecusunun (ABS beyni) veya motor ecusunun değişmesinin gerektiğini yazmış. 
Arabayı bırakamadığım için servis henüz kapsamlı bir inceleme yapamadı. Ama konuştuğum ustalar, Lpg den olabileceğini, herhangi bir anormallikten dolayı aracın ecusunun    bazı sistemleri devre dışı bırakabileceğini söylediler.
Benzer bir arıza olarak okuduğum ve söylenen "savrulma sensörü" (yahu  rate sensor) var ki kısmen kronikleşmiş bir arıza.
Bu arızayı yaşayan kullanıcıların bazıları ABS ışığının da yandığını yazmışlar. Dolayısıyla nereden başlayacağımı da bilemedim.
Bu konuda bilgi ve tecrübelerinizi paylaşırsanız memnun olurum.

Telefondan yazdığım için yazımda şekilsel hatalar varsa kusura bakmayın.
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Öncelikle aracınızı bir yağlama-yıkamacıda tekerlerin iç taraflarını güzelce bir tazikli jet ile yıkatınız, sonra herhangi bir kabloda sorun varmı diye kontrol ediniz. Bazen taşlar öyle bir hedefliyebiliyorlarki!
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
 Tekin beye katılıyorum. Kontrole en basit noktadan başlayın.
 Abs okuyucularda pislik olabilir, Tekin beyin dediği gibi basınçlı su ile yıkama işe yarayabilir.
Abs beynine cembus vb şekilde aktarılan bilgilerde problem olabilir. Bunlar muhtemelen(sizin araçta) tekerlerdeki abs sensörleri, d.reks.yon açı sensörü ve eğim sensörü olabilir, tarifinizden hız algılama ile ilgili bir sorun görünmüyor.
Esp konsol tuşunu da kontrol etmek iyi olabilir.
 Açıkçası devre dışı kalma sürekli değil, zaman zaman oluyor ise; ben Abs beyni bağlantı soketlerinden de şüphelenmek lazım.

 Bu arada, esp ve trc yi konsol tuşundan devre dışı bırakıp tekrar devreye aldığınızda sorun oluyor mu?

Gelişmeleri paylaşırsanız herkese faydası olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Tekin beye katılıyorum. Kontrole en basit noktadan başlayın.
 Abs okuyucularda pislik olabilir, Tekin beyin dediği gibi basınçlı su ile yıkama işe yarayabilir.
Abs beynine cembus vb şekilde aktarılan bilgilerde problem olabilir. Bunlar muhtemelen(sizin araçta) tekerlerdeki abs sensörleri, d.reks.yon açı sensörü ve eğim sensörü olabilir, tarifinizden hız algılama ile ilgili bir sorun görünmüyor.
Esp konsol tuşunu da kontrol etmek iyi olabilir.
 Açıkçası devre dışı kalma sürekli değil, zaman zaman oluyor ise; ben Abs beyni bağlantı soketlerinden de şüphelenmek lazım.

 Bu arada, esp ve trc yi konsol tuşundan devre dışı bırakıp tekrar devreye aldığınızda sorun oluyor mu?

Gelişmeleri paylaşırsanız herkese faydası olur.

-Arıza ışığı yandığında VSC veya TRC tuşuna bastığımda veya kapattığımda bir değişiklik olmuyor. Arıza ışıkları yanmaya devam ediyor.
-Aracı alalı iki ay oldu ve ilk haftasında kampanyadan direksiyon mili değişti. Acaba ondan mı diye sorduğumdan yön le ilgili kalibresini tekrar yaptılar ama çözüm olmadı.
-Aracın aküsü bilmediğim yerli bir marka ama ölçüm yaptırdığımda bir sorun çıkmadı ve şarj durumu sorunsuz.

Diğer tavsiyelerinizi sırayla uygulayacağım.
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
-Aracı alalı iki ay oldu ve ilk haftasında kampanyadan direksiyon mili değişti. Acaba ondan mı diye sorduğumdan yön le ilgili kalibresini tekrar yaptılar ama çözüm olmadı.

Diğer tavsiyelerinizi sırayla uygulayacağım.

Yıkama işinden sonra düzelme olmazsa, direksiyon mili değişti diyorsunuz, Hakan bey'in öngördüğü gibi direksiyon açı/yön sensörü bağlantıları serviste kontrol edilmelidir, değişim sonunda yerine tam oturtulmamış olabilir gibi, kalibrasyonla bu düzeltilemez.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Yıkama işinden sonra düzelme olmazsa, direksiyon mili değişti diyorsunuz, Hakan bey'in öngördüğü gibi direksiyon açı/yön sensörü bağlantıları serviste kontrol edilmelidir, değişim sonunda yerine tam oturtulmamış olabilir gibi, kalibrasyonla bu düzeltilemez.

Tekin Bey, aslında direksiyon mili konusunda ufak tefek aksaklıklar oldu. Eksik veya hatalı bir işlem varmıdır diye arasıra aklıma geliyor. Bunu da en kısa zamanda kontrol ettireceğim. Teşekkür ederim.
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Her ne kadar belirgin bir şikayetim olmasada da aküyle ilgili problemlerin elektronik arıza ışıklarını yaktığını duyduğumdan sanayideki elektrikçime kontrol için uğradım.

Ölçüm yaparken bu araç şarj etmiyor dedi, ben gaz pedalına basınca sorun yok şarj etmeye başladı dedi.

Sonrasında da rölanti devri düşük olduğunda (600rpm) şarjı kesiyor normalde problem yok dedi.
Acaba 600 devir civarlarında şarjı kesiyor olması bir arıza göstergesi olabilir mi?
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Acaba 600 devir civarlarında şarjı kesiyor olması bir arıza göstergesi olabilir mi?

Şarj etme olayı, motor devir sayısına göre değil, akünün şarj olmaya ihtiyacı olduğunu algılayan konjektör/ECU vasıtasıyla şarj işlemine karar verilir. Şarja ihtiyaç yoksa, şarj dinamosuda boşa döner, diye biliyorum.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
hocam mesajını yeni aldım öncelikle aynı hata bende de meyadana gelmişti gerçi o arabanın üzerine 4 araba değiştim ama aklımda kalanı kadarı ile yazayım... her usta farklı birşey söyledi onlara kalsa değişmeyen elektronik parça kalmayacaktı ama daha basit bir çözüm varmış normal bir arkadaşım tavsiye etmişti önce akünün kutup başlıklarının ikisinide söktüm 5 dk bekledikten sonra taktım ve herşey normale döndü :) bir daha olmadı başka bir arkadaşımın başına gelmişti ona yaptık sorun gitti ışıklar söndü ama tekrar yandı sonra onunda çözümü nü bulduk oda basit 120 tl verip aküyü değiştirdik her ne kadar akü sağlam gibi gözüksede aslında ömrü dolmuş ve yapması gereken vazifelerinin hepsini yerine getiremiyormuş aküyü değiştirdik hepsi halloldu bir daha tekrar etmedi... umarım sizinkide masrafsız ve kısa sürede bu şekilde hallollur kolay gelsin saygılarımla...
By Ulupınar_

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
hocam mesajını yeni aldım öncelikle aynı hata bende de meyadana gelmişti gerçi o arabanın üzerine 4 araba değiştim ama aklımda kalanı kadarı ile yazayım... her usta farklı birşey söyledi onlara kalsa değişmeyen elektronik parça kalmayacaktı ama daha basit bir çözüm varmış normal bir arkadaşım tavsiye etmişti önce akünün kutup başlıklarının ikisinide söktüm 5 dk bekledikten sonra taktım ve herşey normale döndü :) bir daha olmadı başka bir arkadaşımın başına gelmişti ona yaptık sorun gitti ışıklar söndü ama tekrar yandı sonra onunda çözümü nü bulduk oda basit 120 tl verip aküyü değiştirdik her ne kadar akü sağlam gibi gözüksede aslında ömrü dolmuş ve yapması gereken vazifelerinin hepsini yerine getiremiyormuş aküyü değiştirdik hepsi halloldu bir daha tekrar etmedi... umarım sizinkide masrafsız ve kısa sürede bu şekilde hallollur kolay gelsin saygılarımla...

Mustafa bey ilginiz için öncelikle teşekkür ederim. Akü kutup başını sökme yolunu denedik ama arıza ışığı tekrar etti.

İşin açıkçası mevcut "macpower" marka akü ile ilgili çok bir bilgim yok. Eski mi yeni mi onu da üzerinden anlayamıyorum. Üzerindeki şarj durumunu gösteren gösterge de normal yeşil gösteriyor.
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • 10 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Aynısı bana da olmustu gıttım tamırcıye ısıtma bujileri degişmesi lazım dedı ama degıstırmedım ve arıza ısıgı da yanmıyor artık.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Cumartesi aküyü farklı iki yere kontrol ettirdim. Macpower marka akü için yan sanayi olduğunu söylediler ama ölçümlerinde bir anormallik görmediler.

Servisin bu durumu Lpg'den de kaynaklanabileceğini söylemesinden dolayı LPG sisteminin ana bağlantılarını akü kutup başından ayırarak test etmeye devam ediyorum. Dün virajlarda göbeklerde epey zorladım ama arıza ışığı yanmadı.

Şöyle bir durum var arıza ışığı bazı arızalar için arıza her oluştuğunda bazılarında ise arıza belli bir sayıda tekrar ettiğinde yanıyormuş. Mesela 5 kere oluşması sonucunda da yanabiliyormuş. Dolayısıyla önümüzdeki 1 hafta 10 gün Lpg ile binmeye devam edeceğim.

Bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ederim...
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Mahmut bey saçma gelebilir ama başıma gelen bi olaydı belki işinize yarayabilir.

Bende sanayide bi kaç işimi yaptırırken hava filtresi açık aracı çalıştırdım. Sonunda vsc ve trc ışıkları yanıyordu. Hava filtresini ve diğer yapılan işlemleri topladıktan sonra arıza kodunu sildik. Bir daha da hiç yanmadı.

Acaba hava filtresinin ordaki sensörleri bi temizleseniz bi kablo kontrolü yapılsa belki bişi gözünüzden kaçmıştır.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Mahmut bey saçma gelebilir ama başıma gelen bir olaydı belki işinize yarayabilir.

Bende sanayide bir kaç işimi yaptırırken hava filtresi açık aracı çalıştırdım. Sonunda vsc ve trc ışıkları yanıyordu. Hava filtresini ve diğer yapılan işlemleri topladıktan sonra arıza kodunu sildik. Bir daha da hiç yanmadı.

Acaba hava filtresinin ordaki sensörleri bir temizleseniz bir kablo kontrolü yapılsa belki bişi gözünüzden kaçmıştır.

Kerem bey, bu işten büyük bir problem çıkacağını bende zannetmiyorum ama, sistem bir yerde bir şeye takılıyor ve arıza kodunu veriyor. Biraz vaktimi alacak gibi ama denemelere devam ediyorum. Sizin tavsiyelerinizi de deneyeceğim.

Bu arada İstanbul, Ankara gibi Avensis işlem hacmi yüksek şehirlerden tavsiye edebileceğiniz servis veya usta olursa belki telefonla belkide yolum düştüğünde ziyaretle bilgi veya çözüm bullabilirim.
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • DeVLeRiN AşKı BüYüK OluR..!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: '95
  • 167 kere teşekkür etti
  • 290 kere teşekkür edildi
Dediğim gibi hava fitresinin bulunduğu yerdeki sensörlerin balata speyi ile temizleyen bi video vardı.. sizin gibi dertlerinden muzdarip birisi çekmişti anlatımlı bi video ama başlığı bulamayınca konuyu ve videoyu da bulamadım.. bi bakın isterseniz.
2.0 Avensis Exe.E. Emekliye ayırdık ..
Şimdi LR Defender 110 2500cc lpg zamanı :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Dediğim gibi hava fitresinin bulunduğu yerdeki sensörlerin balata speyi ile temizleyen bir video vardı.. sizin gibi dertlerinden muzdarip birisi çekmişti anlatımlı bir video ama başlığı bulamayınca konuyu ve videoyu da bulamadım.. bir bakın isterseniz.

Aslında boğaz kelebeğini ve oksijen sensörünü temizlettim. O bölgede başka sensörler var mı bilmiyorum. Ya da o sırada soketlerinde tam oturmama gibi birşey olmuş mudur bilmiyorum...
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Aynı araçtan bendede var.
Ve aynı arızada bende var.

Araçta lpg yokkende bu arıza çıkmıştı.
Araştırtım motor beyni ile vsc beyni arasında 4 adet kablodan kaynaklanan arıza oldugunu yazıyor( Fabrikadan arıza teşhiş metodlarını aldık bi ara paylaşırım)
4 kabloda aynı terminalde abs beyninden motor beyninden terminalleri sökerek karşılıklı omajlarını ölçün diyor.
4 kabloyada baktık kayıp ve şaseye kaçak yok.
Fakat kablo demetinin açısı degişince daha sık arıza veriyor.

Arıza tespit prosedüründe kablolarda arıza bulamazsanız abs veya motor beynini degiştirin diyor daha bu seviyeye geçemedim geçmekte istemiyorum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Aynı araçtan bendede var.
Ve aynı arızada bende var.

Araçta lpg yokkende bu arıza çıkmıştı.
Araştırtım motor beyni ile vsc beyni arasında 4 adet kablodan kaynaklanan arıza oldugunu yazıyor( Fabrikadan arıza teşhiş metodlarını aldık bir ara paylaşırım)
4 kabloda aynı terminalde abs beyninden motor beyninden terminalleri sökerek karşılıklı omajlarını ölçün diyor.
4 kabloyada baktık kayıp ve şaseye kaçak yok.
Fakat kablo demetinin açısı degişince daha sık arıza veriyor.

Arıza tespit prosedüründe kablolarda arıza bulamazsanız abs veya motor beynini degiştirin diyor daha bu seviyeye geçemedim geçmekte istemiyorum.

Ahmet bey, sizin de bu hayalet arızayla karşı karşıya kalmış olmanıza üzücü. İnşallah çözüm bulmakta birbirimize destek ve yardımcı olabiliriz.

Bir kaç haftadır bu arızayla ilgili hem internette hem de şehir şehir, usta usta dolaşıp sanayilerde araştırma yapıyorum. Okuduğum ve tavsiye edilen uygulamaları sırayla deniyorum.

1.   İlk olarak Lpg’nin buna sebep olacağını söylediler ki, Lpg’ye ait kutup başlarını sökerek kullandığımın ikinci günü arıza ışığı yine yandı.
2.   Sizin de dediğiniz gibi VSC ve Motor ECU su arasındaki kabloların kısa devre yapmasından veya temassızlığında olabileceği yazılmış ki bunun için öncelikle torpido kapağını çıkararak olası korozyona karşı faydası olabilir diye ECU üzerindeki 4 soketi birkaç kere çıkartıp taktım. Kontak sprey ile belki temizlenebilirdi ama kendim böyle bir şeye girişmeye çekindim. Sonrasında arabayı park konumunda çalıştırıp kablo demetlerini biraz oynattım ama ışık yanmadı. Sonrasında  ABS&VSC ecusunun bağlantısını sökmeye çekindiğim için sanayiye elektrikçiye gittim. Giderken yolda arıza ışığı tekrar yandı. Orda o soketi söktük taktık ve usta bir anormallik görülmediğini söyledi. Şimdi tekrar yanar mı diye bekliyorum ama yarın fırsat bulursam hareket halindeyken de kabloları oynatarak ışığın yanmasının hızlanıp hızlanmayacağını kontrol edeceğim.  Benim internetten bulduğum arıza tespit prosedürlerinden birinde bu arızanın belli zaman diliminde ardı ardına 10 defa tekrar ettiğinde yandığı yazılmış.
Sizin KABLO DEMETİ AÇISI diye bahsettiğiniz kablolar da Motor ECU kablolarımı Yoksa ABS&VSC Ecu kablosu mudur?
3.   Bu arada bu konuyla ilgili bir arkadaş AKÜ değişimi sonrasında bu problemlerinin çözüldüğünü yazmıştı. Aracı yeni aldım üzerindeki akü yan sanayi ama elektrikçi akünün iyi olduğunu boşuna para vermiş olacağımı söylediği için henüz bunu denemedim. Siz bu arızayı yaşadığınız dönemlerde Akü değişimi yaptınız mı?
4.   Yurtdışı yabancı bir yazıda direksiyon simidi arkasında bir sokette gevşeme olduğu için bir çok kişinin bu arızayı aldığını okudum. Daha buna baktıramadım.
5.   Ustanın biri bu araçların kronik savrulma (sapma) sensörü arızası olduğunu sapma sensörünün değişmesinin gerekebileceğini söyledi ki forumda yine böyle sorunu olup ta savrulma sensörünü değiştirenler var. Servis böyle bir arıza olsa ışığın sürekli olacağını söyledi ve farklı kod çıkacağını söyledi.  Sizin bu konuda bir tecrübe ve bilginiz var mı acaba?
6.   Yine yurtdışında internette hız sensörünün değişmesiyle problemin çözüldüğünü yazanlar var ama emin olamıyorum. Bugünde elektrikçi ABS okuyucularının sebep olacağını söyledi ama arıza ışığı yandığında ABS ışığı yanmıyor ve ABS sistemi çalışıyor.
7.   Forumda da yer alan servis dökümanı C1203/59 hatası için motor ECU su ile ABS&VSC ecusu bağlantılarında eğer ki problem yoksa, kontağı açıp arabayı çalıştırmadığınızda eğerki MIL ışığı (motor arıza ışığı) yanıyorsa motor ecusunu değiştir değilse ABS&VSC ecusunu değiştir diyor. Sizde Kontağı açtığınızda motor ışığı yanık kalıyor mu yoksa kontrol sonrası sönüyor mu? Veya diğer avensislerde farklı bir durum var mıdır merak ediyorum.
8.   Sizdeki dökümanı bana da ulaştırabilirseniz elimdekilerle aynı mıdır kontrol edeceğim. Bu arada C1203 olarak alınan arızayı arıza tespit cihazı okuyor fakat internette C1203/59 ve C1203/53 gibi farklı açıklamalar var. İkinci sayı manuel olarak arabadan alınan bir kodmuş ki ustamın biri bunu da alacak ona göre hangi dökümanı dikkate alacağımıza karar vereceğiz.

Sizdeki dökümanı foruma veya mailime gönderebilirseniz memnun olurum. Size özel mesaj olarak yazacağım.
8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Aracımı doguş otodan aldım ve aldımda aküsü bitikti. Varta marka akü takarak bana teslim ettiler.

yahu  RATE sensör diyorlar onun arıza kodları farklı bana mantıklı gelmiyor.

Hız sensörü diyorlar ki Toyotalar sol ön teker ABS sensöründen hız sinyali alır ve arızalanırsa ABS devreye girmez.

Oto elektronik tamircisi arkadaşım var ABS ecu sünü söktük ki sökmek için kaynaklı geçmeleri kırmak zorunda kaldık düşüncemiz içindeki baglantı noktalarında soguk lehim idi oda çıkmadı.

Yakın zamandada ECM ecusunu söküp bakabilşriz en azından onda kırma işlemi yok.

Bu ara kendimi tanıtayım Sakaryada yaşıyorum ve Toyota fabrikasında çalışıyorum. Kısa bir dönem İngiltere fabrikasındada bulunmuştum.

Ayrıca en sevdigim şey olan hız sabitleyiciyi bu arabanın beyni desteklemiyor bende harici sistem sabitleyici taktım şimdi arabamı daha çok seviyorum.

Konu dışı oldu özür.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • DAS AUTO
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 500
  • Model Yılı: '17
  • 53 kere teşekkür etti
  • 33 kere teşekkür edildi
Ahmet bey size birkaç noktayı soracağım,

1. VSC devreye girdiğinde sesli ikaz alıyor musunuz? (Ben almıyorum, alıyorsanız da buzzer ı direksiyon arkasındamı biliyormusunuz?) Parça listesinde buzzer var ve bendeki çalışmadığı için acaba arızaya sebep olan bir parçamıdır diye düşünüyorum.
2. Önceki yazınızda kablo demetlerinin yönü etkili oluyor demiştiniz, bunlar ecunun kabloları mı?
3. Aracın kontağını ON konumuna getirip de çalıştırmadığınızda aracınızdaki MIL (motor arıza ışığı) yanık mı kalıyor yoksa sönüyor mu?
4. Hız sabitleyici ne marka taktınız ve maliyetiniz ne oldu. Bir ara İngiltere'den (www.conrad-anderson.co.uk) ile yazışmıştım.

Dün Toyota Europe sayfasından 1 saatlik abonelik alarak dökümanlar inceledim aracıma ait C1203 arızası için verilen önerileri ekliyorum. Avensis için  omaj ve şase ile ilgili veri aslında verilmemiş. Bu verileri başka araçlar için gördüm. Bu belgeyi ekliyorum.


8)"16 Octavia 1.2 TSI Style Dsg/7)"09 Avensis 2.0MultidriveS
5)"04 Yaris 1.3 Sol AT/ 6)"06 Avensis 1.8 Elegant A/T 
3)"97 Corolla 1.6 XEİ/ 4)"07 Corolla 1.4D4D MMT
1)"03 Corolla 1.6 Terra/ 2)"05 Cordoba 1.4TDI S-Rider