Gönderen Konu: PRINS Sönmez Usta ile Tüm Sıralı Otogaz Sistemleri (Soru-Cevap Köşesi)  (Okunma sayısı 179151 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Dediginizde haklısınız.
Enjektör çalışma basıncını degişrmez.
Çalışma basıncını regülatör üzerinden 5 alyen ile degiştiririz.

Fakat degişken basınçlı sistemlerde manifolt basıncına göre çalışma basıncınıda degiştiren sistemler vardır.
Bu sistemlerde openloop bölgesi daha kolay ayarlanabilir.
Çünkü motor devri 6000 e ulaştıgında her enjektörün max. 18 milisaniye zamanı vardır.
Bunun üzerine çıkıldıgında 20 milisaniyeler gibi 6000 devirde çalışan motor 1. Enjeksiyon zamanını tamamlamadan 2. Enjeksiyo sinyali gelir ve LPG enjektörü sürekli açık kalır.
Çogu sistem artık bunu AÇIK DEVRE HATASI adı altında kaydediyor.

Ama degişken basınçta devir arttıkça basınçta arttıgı için enjeksiyon süresinin çok aşırı uzamasını gerektiren durum oluşmaz.
Böyle enjektör sürekli açık kalmaz.

evet ahmet bey yakıt kesme açık döngü (open loop) hakkında söylemiş olduğunuz kısmen doğru fakat benim size tek katılmadığım nokta değişken basınç konusunda söyledikleriniz . italyan sistemler özellikle aeb software kullanan ürünler manifolt basıncını nerden okuyor dersiniz ? daha öncede  belirttiğim 025 map sensörlerinden  yani değişken olan şey ,aracın manifolt basıncı  bu referansla çalışan lpg kitlerinin basınçları değildir . aracın manifolt basıncını gözlemleyen lpg map ı aracın manifolt basıncı ile senkronize değişim gösterir

araç open loop a girdiğinde zaten lamda oksijen sensörleri  en basit deyimle zaten aracın ecusu ile iletşimi koparır araç ecusu daha önce kodlanmış  benzin haritasındaki çarpanlara uyarak sinyalizasyon yapar .

e tabi rolanti de ,tüm farklı sürrrat ve devirlerde basın değişkenlik gösterecek openn loop(açık döngü) yada closed loop(kapalı döngü) evresinde dahi ,ama bu durumu değişken basınç sistem olarak adlandırmamız terimselmi desem yoksa ayrıcalıkmı desem bilmiyorum ama pek karşılığı olan bir durum sayılmaz .

sizin demiş olduğunuz gibi open loop esnasında bahsettiğiniz kit anlık olarak basınç değişimi yapmaz ,bunu denemenin en basit yolu  pc ile yol testine çıkıp eobd cihazı ile open loop evresini gözlemlerken aynı zamanda lpg programı ile basıncın o sırada stabil olduğunu gözlemleyebilirisiniz .eğer yolunuz izmite düşerse bir çay içmeye beklerim o esnada bir yol testi ile teoride konuştuklarımızı birde pratikte ve görsel olarak sağlamasını yapmak isterim .

selamlar
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
bu arada ahmet bey söylemeyi unuttum omvl yada emmergaz da  dahil olmak üzere şuan  bir iki ürün hariç tüm italyan kitler 025 aeb map sensörü kullanarak araç manifolt basıncı referans alırlar .

sırf bunun için olmasa çay içmeye beklerim  :)
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Selam arkadaşlar
2007 corolla 1.6 comfort 49 bin de yeni aldım.
lpg konusunda kararsız kaldım.Denizli !De bir kaç yeri aradım butceme göred lovato uygun geldi.
Sizinde fikrinizi almak istiyorum.birde vizesi ocakta . plakasıda değişecek o yüzden tüp,plaka ve vize  şeklinde bi süreç var.
Yardımcı olursanız sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
bu arada ahmet bey söylemeyi unuttum omvl yada emmergaz da  dahil olmak üzere şuan  bir iki ürün hariç tüm italyan kitler 025 aeb map sensörü kullanarak araç manifolt basıncı referans alırlar .

sırf bunun için olmasa çay içmeye beklerim  :)

Sorun degil çay içmeyede gelirim.
Ama degişken basınçta yanlışınız var.

Dedigim 2 marka haricinde degişken basınç görmedim.

Akşama arabamı bilgisayara baglayıp fotograflarını paylaşırım.(vakit bulursam)
Sonuçta laptobumda sytech yüklü. Tüm kablolarımda arabada geziyor.
ELM327 ilede OBD den cep telefonum ile araç bilgilerine baglanarak dediklerinizi STFT ve LTFT kontrol ederek zaten ayar yapıyorum.

Zaten degişken basınç olması için emme manifoldundan regülatöre vakum borusu olması lazım.

Bu yoksa degişken basınç olması imkansız.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Sorun degil çay içmeyede gelirim.
Ama degişken basınçta yanlışınız var.

Dedigim 2 marka haricinde degişken basınç görmedim.

Akşama arabamı bilgisayara baglayıp fotograflarını paylaşırım.(vakit bulursam)
Sonuçta laptobumda sytech yüklü. Tüm kablolarımda arabada geziyor.
ELM327 ilede OBD den cep telefonum ile araç bilgilerine baglanarak dediklerinizi STFT ve LTFT kontrol ederek zaten ayar yapıyorum.

Zaten degişken basınç olması için emme manifoldundan regülatöre vakum borusu olması lazım.

Bu yoksa degişken basınç olması imkansız.

değişken basın teriminiz yanlış bir izlenim vermiş eğer emişli deseydiniz söylediklerinize harfiyen katılırdım .bir kaç msj önce yazmuş olduğunuz tüm kitlerde brc hariç(map sensörü üzerinde bırakılanlar brc ler hariç ) hepsi regülatörden manifolta bağlı olan emiş sistemi prensibiyle çaşırlar ,yerli kitler dahil .

demekki sizin demeye çalıştığınız şey EMİŞLİ sistem eğer emişli demiş olsaydınız evet tamam dicektim fakat sadece omvl ve emmergaz da olmasına yine katılmayacaktım .

omvl yetkilileri ile görüşürseniz onlarda size bunu açıklayacaklardır .

selamlar
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
Arkadaşlar 2007 1.6vvt-i motor.tüp taktırmak istiyorum. MTM 2000, prins 2100, lovato OBDLİ 1850 nakit fiyatları Başka markayıda önermıyorlar.Ancak 3 inden 1 i lovatoyu da Obd li olursa. Bana biraz çok geldi fiyatları.Normal midir. Yoksa Başka maRka taktırsam sorun çıkarır mı?
Zavoli yi hiç takmam takarsamda imza alıyorumdiyor takan servis sorun olursa diye.BRC yerli üretime geçti onuda öner miyor .iyice kafam karıştı.
Yardımcı olursanız sevinirim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Toyota'ya en uyumlu Prins. 2400 tl idi taktırdığımızda peşin 1900'e düşmüşlerdi. Ne performans kaybı, ne bir arıza maşallah. Diğerlerini bilmiyorum ama Prins'in çok iyi olduğunu biliyorum. 10.000 km'ye kadar da keyifle sürebilirsiniz :)
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 18 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Toyota'ya en uyumlu Prins. 2400 tl idi taktırdığımızda peşin 1900'e düşmüşlerdi. Ne performans kaybı, ne bir arıza maşallah. Diğerlerini bilmiyorum ama Prins'in çok iyi olduğunu biliyorum. 10.000 km'ye kadar da keyifle sürebilirsiniz :)

10,000 km keyifli sürebilirsiniz derken  neyi kastettiniz ? prinsin ömrüne 10,000 km biçtiniz  :wacko:
E12

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • 3 kere teşekkür etti
MTM  taktırmaya karar verdim. 3 yere sorum 2 000 tl dediler başka yerde 2400 dediler. 2100 e anlaştım 150 de yag değişi mi filtreler yagı hepsi içinde aynı yerde yapılacak.2250 p.tesi takılıyor.  OYEM Mİ nedir beyin var mış galiba çogu yer aynı beyni kullanıyormuş taktıracagım yer ayrı bir beyin takacak motor üzeri sökülüp daha sonra takılacak. tanıdık vasıtasyla gittik. işçilik falan takan kişilere sorduk gayet iyi.
P. TESİ artık MTM takılacak.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
10,000 km keyifli sürebilirsiniz derken  neyi kastettiniz ? prinsin ömrüne 10,000 km biçtiniz  :wacko:

ayberk bey ilk kontrol bakımı için 10.000 demek istemiş  yani bakımdan bakıma uğrarsınız sorun olmaz demek istemiş :)
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
MTM  taktırmaya karar verdim. 3 yere sorum 2 000 tl dediler başka yerde 2400 dediler. 2100 e anlaştım 150 de yag değişi mi filtreler yagı hepsi içinde aynı yerde yapılacak.2250 p.tesi takılıyor.  OYEM Mİ nedir beyin var mış galiba çogu yer aynı beyni kullanıyormuş taktıracagım yer ayrı bir beyin takacak motor üzeri sökülüp daha sonra takılacak. tanıdık vasıtasyla gittik. işçilik falan takan kişilere sorduk gayet iyi.
P. TESİ artık MTM takılacak.

iyi bir üründe karar kılmışsınız eğer montajını yapacak servis tecrübeli ise emin olun ğişman olmayacağınız keyifle kullanacğınız bir sistem .

selamlar
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
10,000 km keyifli sürebilirsiniz derken  neyi kastettiniz ? prinsin ömrüne 10,000 km biçtiniz  :wacko:

ayberk bey ilk kontrol bakımı için 10.000 demek istemiş  yani bakımdan bakıma uğrarsınız sorun olmaz demek istemiş :)

Aynen ustamın dediği gibi :) En az 10 yıl gider Prins ama devlet 10 yıl izin vermiyor sanırsam..
Kararı vermişsiniz hayırlı olsun. Sizde gazcılar klübüne hoş geldiniz :D
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Merhabalar, şimdiden kazasız, tehlikesiz hayırlı bayramlar hepinize.

Sönmez usta; 2011 auris - valvematic aracıma prins montajı yapıldı. Fakat ustamın söylediği kafama takıldı ve burada sormak istedim.

Ani hızlanmalarda valvematic ten dolayı ufak gaz kesme olacak bu bir arıza değil dedi.  Benim hızlanmalarda şimdilik böyle bir durum yok, daha 1000 km yapmadım sadece rolantide dalgalanma var o da toyota klasiği benim için sorun değil boğaz kelebeği falan bir şekilde idare edilir. Ama bu gaz kesme düzenli olursa sizde hak verirsiniz ki hoş bir durum değil bilemiyorum belki yazılımla düzelebilir ama tüketici olarak bilmek istiyorum. Yorum yaparsanız sevinirim.

Konuyu incelerken gördüm aynı sorunu bir arkadaş size sormuş ve siz ;

Alıntı yapılan: (Gizli Üye)
"öncelikle buji tırnak aralığını biraz daraltmanızda fayda var fakat  bana kalacak olursa sorun ayaralrınızla ilgili yolda sorun olan vitesler üzerine yoğunlaşılarak ayar yapılırsa sorunun çözüleceğine inanıyorm .aklıma gelmişken şunuda söylemek istiyorum lpg enejektör sıralamasını kontrol ettirin lütfen ." 
demişsiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=47902.msg735723#msg735723
2005 Corolla 1.6 Terra + OMVL - Ortalama Tüketim=8.6
R1 3 5
╚╬╬╬      2011 Auris 1.6 Comf.Extra + Prins -Tüketim= ?
  2 4 6

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Bugün bir arkadaşım aracına LPG taktırmış araba çekmiyor bakarmısın dedi.
Neyse aracı Mondeo2 2,0 manuel.

LPG sistemi Atiker microfast gibi bişey hatta elimdeki program desteklemedi yenisini indirmek zorunda kaldım.
Arkadaşım montajı met ederken ön göğüse akıllı civata ile sabitlenen gaz selenoidini gösterdim ve bana bu usta ile ilgili bir daha birşey deme dedim.
Sonrasında regületör gözükmesin diye öyle bir yere konulmuş ki dedimki eğer basınç yeterli değil ise basıncı arttırmak için bakalım buna nasıl 4 alyan girecek?

Neyse bu aradada ELM327 ile OBD soketinden LTFT ve STFT e baktım gözlerim döndü.
STFT %30  LTFT %15 artmış.
Sorunlar yavaş yavaş belirmeye başladı.

Sonrasında baktım LPG rail basıncı 0,80 bar.
Ve gol regülatör basıncı çok düşük hadi arttıralım. Hava filitresini söktük hala olmuyor. Regülatörün baglantı kulagını söktük yamultup tekrar taktık. Artık el giriyordu ve 4 alyan ike basıncı 1,10 bar yaptık.

Sonrasında baktık hala gaz yetmiyor LPG enjektörlerinin açılma boyunu yarım tur arttırdık.
Hala yakıt yetmiyor ve LPG enjektör çapı küçük diyor.

Enjektörleri söktük 1,8 mm çıktı.
Enjektörleri 2,5 mm ile deldim ve taktım.

Önce auto kalibrasyon yaptım LPG enjeksiyon MAP menüsü %250'den %150lere düştü.

Artık değerler mantıklı çıkıyordu.
LTFT ve STFT farklarıda artık %10un altında idi.

Sonrasında çok küçük değerlerde manuel giriş için otobana çıktık.
Önce düşük devirler sonra yüksek devirleri ayarladık.

Arkadaşım yüksek hızda performansını görmek istedi ve 200km hıza çıktı o sırada PCden çaktırmadan benzine aldım ve arkadaşım arabanın performansının düştügünü söyledi.
Arabayı benzine aldım dedigimde inanamadı.

Bütün bunları denemeden önce OBDden sanal dyno testi yapmıştım.
Benzinde 101hp LPG de75hp çıkmıştı.

Ayarlar sonrasında benzin LPG 101 hp çıktı.

Neyse neden bu kadar anlattım.
Bu montajıda yapan Adapazarında bu işi çok iyi bildigini idda eden ve çok iş yapan bir usta.

Ama asıl diyecegim şu
Sönmez usta hatırlarmısınız LPG rail basıncının değişkenliği konusunda konuşmuştuk ve hepsinde bunun oldugunu belirtmiştiniz.
Size bunu fotograf ile gösteriyorum.
850d/d de 4800 d/d de LPG basıncı 1,1 bar.

Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 127000
  • Model Yılı: '05
  • 31 kere teşekkür etti
  • 54 kere teşekkür edildi
Eğer doğru montaj yapılırsa ve iyi de bir marka varsa araçlar LPG daha verimli yanıcılıktan dolayı diye biliyorum. Tabi diğer araç markalarını bilmiyorum.
Hayat bize hiç yeşil ışık yakmadı. Biz de kırmızıda hiç durmadık.
Benim yollarım patikadır, çamurdur, rampadır, pusludur.
Çıkarım senle her yola TOYOTA.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
Arkadaşlar merhaba. Sorunum şu; Benim 2011 model Toyota Avensis 1.6 Elegant Extra aracım var. 1,5 ay önce BRC marka tüp taktırdım. Geçen gün yolda 90-100 km/s hızla giderken araç sallandı ve ekranda CHECK PARKING BRAKE SYSTEM ve CHECK VSC SYSTEM uyarısı vermeye başladı. Ayrıca motor arıza lambası ve Airbag lambası da yanıyor. Bir sıkıntıda yolda giderken motor stop ediyor ( Devir sıfıra iniyor) ve araç kendi kendine tekrar çalışıyor (bu olay 2sn içinde gerçekleşiyor)

bu problemler neden olabilir? Tüp kaynaklı mı araç mı? Yardımınız için teşekkür ederim

pm den cvp verdim kaan bey :)
Merhabalar. Sağolsun kiti taktırdığım yer çok ilgilendi.ve kiti komple değiştirdiler ve problemim çözüldü. Hatanın kaynağını tam olarak tespit edemedik fakat benim tahminim enjektörlerde sıkıntı olabileceği (bu kötü yakıttanda kaynaklanabilir).Herkese iyi forumlar ve iyi bayramlar...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '08
  • 22 kere teşekkür etti
  • 31 kere teşekkür edildi
Bugün bir arkadaşım aracına LPG taktırmış araba çekmiyor bakarmısın dedi.
Neyse aracı Mondeo2 2,0 manuel.

LPG sistemi Atiker microfast gibi bişey hatta elimdeki program desteklemedi yenisini indirmek zorunda kaldım.
Arkadaşım montajı met ederken ön göğüse akıllı civata ile sabitlenen gaz selenoidini gösterdim ve bana bu usta ile ilgili bir daha birşey deme dedim.
Sonrasında regületör gözükmesin diye öyle bir yere konulmuş ki dedimki eğer basınç yeterli değil ise basıncı arttırmak için bakalım buna nasıl 4 alyan girecek?

Neyse bu aradada ELM327 ile OBD soketinden LTFT ve STFT e baktım gözlerim döndü.
STFT %30  LTFT %15 artmış.
Sorunlar yavaş yavaş belirmeye başladı.

Sonrasında baktım LPG rail basıncı 0,80 bar.
Ve gol regülatör basıncı çok düşük hadi arttıralım. Hava filitresini söktük hala olmuyor. Regülatörün baglantı kulagını söktük yamultup tekrar taktık. Artık el giriyordu ve 4 alyan ike basıncı 1,10 bar yaptık.

Sonrasında baktık hala gaz yetmiyor LPG enjektörlerinin açılma boyunu yarım tur arttırdık.
Hala yakıt yetmiyor ve LPG enjektör çapı küçük diyor.

Enjektörleri söktük 1,8 mm çıktı.
Enjektörleri 2,5 mm ile deldim ve taktım.

Önce auto kalibrasyon yaptım LPG enjeksiyon MAP menüsü %250'den %150lere düştü.

Artık değerler mantıklı çıkıyordu.
LTFT ve STFT farklarıda artık %10un altında idi.

Sonrasında çok küçük değerlerde manuel giriş için otobana çıktık.
Önce düşük devirler sonra yüksek devirleri ayarladık.

Arkadaşım yüksek hızda performansını görmek istedi ve 200km hıza çıktı o sırada PCden çaktırmadan benzine aldım ve arkadaşım arabanın performansının düştügünü söyledi.
Arabayı benzine aldım dedigimde inanamadı.

Bütün bunları denemeden önce OBDden sanal dyno testi yapmıştım.
Benzinde 101hp LPG de75hp çıkmıştı.

Ayarlar sonrasında benzin LPG 101 hp çıktı.

Neyse neden bu kadar anlattım.
Bu montajıda yapan Adapazarında bu işi çok iyi bildigini idda eden ve çok iş yapan bir usta.

Ama asıl diyecegim şu
Sönmez usta hatırlarmısınız LPG rail basıncının değişkenliği konusunda konuşmuştuk ve hepsinde bunun oldugunu belirtmiştiniz.
Size bunu fotograf ile gösteriyorum.
850d/d de 4800 d/d de LPG basıncı 1,1 bar.

merak ettim hangi lpg ustasıymış bu?
KoRKTuKÇa TuTSaK, üMiT eTTiKÇe öZGüRSüNüZ
            2008 Toyota Corolla Elegant 1.6

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=49954.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
merak ettim hangi lpg ustasıymış bu?

İsim yok.

Başkasının vermesi normal olabilir.
Ama ben tarafsız kalmaktan yanayım. (konumumdan dolayı)
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • beyaz meleğimm
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Arkadaşlar merhaba. Sorunum şu; Benim 2011 model Toyota Avensis 1.6 Elegant Extra aracım var. 1,5 ay önce BRC marka tüp taktırdım. Geçen gün yolda 90-100 km/s hızla giderken araç sallandı ve ekranda CHECK PARKING BRAKE SYSTEM ve CHECK VSC SYSTEM uyarısı vermeye başladı. Ayrıca motor arıza lambası ve Airbag lambası da yanıyor. Bir sıkıntıda yolda giderken motor stop ediyor ( Devir sıfıra iniyor) ve araç kendi kendine tekrar çalışıyor (bu olay 2sn içinde gerçekleşiyor)

bu problemler neden olabilir? Tüp kaynaklı mı araç mı? Yardımınız için teşekkür ederim
Merhabalar. Sağolsun kiti taktırdığım yer çok ilgilendi.ve kiti komple değiştirdiler ve problemim çözüldü. Hatanın kaynağını tam olarak tespit edemedik fakat benim tahminim enjektörlerde sıkıntı olabileceği (bu kötü yakıttanda kaynaklanabilir).Herkese iyi forumlar ve iyi bayramlar...

aynı şey bende de oluyor kitim brc ovm 11bende aynı yazı çıkıyor fakat 100km hızla gidiyorum mesela birden stop ediyor ama bende tekrar çalışmıyor ben tekrar çalıştırıyorum bazen 20km hızda da aynı şey oluyor size tam olarak ne dediler ben aldığım yerdendir falan deyip üzerinde durmadım ama ciddi bir durum aracı sollamaya kalkarken durursa ne olacak şayet benim ki rampadan inerken başıma geldi allah korusun fren olmasaydı sonucunu düşünmek bile istemiyorum bilen arkadaşlar varmı ne yapmak gerekir saygılar..
BULUNDUĞUN ORTAMA UY AMA,GELDİĞİN YERİ UNUTMA...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
aynı şey bende de oluyor kitim brc ovm 11bende aynı yazı çıkıyor fakat 100km hızla gidiyorum mesela birden stop ediyor ama bende tekrar çalışmıyor ben tekrar çalıştırıyorum bazen 20km hızda da aynı şey oluyor size tam olarak ne dediler ben aldığım yerdendir falan deyip üzerinde durmadım ama ciddi bir durum aracı sollamaya kalkarken durursa ne olacak şayet benim ki rampadan inerken başıma geldi allah korusun fren olmasaydı sonucunu düşünmek bile istemiyorum bilen arkadaşlar varmı ne yapmak gerekir saygılar..

Sizinkinde sanırım arıza lambası yanmıyor.
Sanki bağlantı hatasına benziyor gibi (gevşek kablo)

İyi bir ustaya baktırın hangi şartlarda bu sorun oluyorsa bilgisayar ile canlı verilere bakarak nerede sorun var anlamaya çalışın.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new