Gönderen Konu: PRINS Sönmez Usta ile Tüm Sıralı Otogaz Sistemleri (Soru-Cevap Köşesi)  (Okunma sayısı 179102 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Ustam merhabalar, Avensis 2004 2.0 d4 manuel araca sahibim. LPG taktirmayi düşünüyorum. 'Randıman' alamazsin diyenden geçilmiyor ama ne demek istediklerini sorduğumda kesin bir cevap da alamıyorum. Prins marka uyumlu bir sistem var mıdır sorun yapamayacağım.
Teşekkür ederim.

malesef prins toyotanın direk enjeksiyonlu bu aracına ar-ge yapmadı .normal karbüratörlü sistem uygulayanlar var ama onlarında ne kadar randımanlı olduğu belli değil.şimdilik lpg yi unutun derim :(
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Toyota Club Türkiye


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '00
  • 3 kere teşekkür etti
malesef  keihin enjektör her sistemde çalışmaz keihin enjektörü sürecek çok iyi bir ecu lazım oda prins ve kitmtm ecu leri  yani hızlı bir arabamız var ama bu arabayı sürecek çok iyi bir pilota ihtiyacımız var yoksa vahim sonuçlar olur  :)
Çok Teşekkür ederim Usta tam aradığım cevabı aldım
2000 Avensis
2007 Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 4 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
ustam selamlar.Benim arabam 2012 auris 132 beygirlik valvematik motor. arabam prins gaz ve yaglama sistemi taktırdım.20 bin km yaklaştı 1 şey hariç çok şükür her şey yolunda sorunumu ustam kısmen çözmüştü ama tekrardan başladı birde sizin bilginize başvurmak istedim.
      Arabamla giderken mesala bir aracı sollamak istediğimde vitesi 3 den 2 ye düşürüp gaza yüklendiğimde devir 5 bine yaklşırken araba sanki gaz alamıyormuş gibi ,kesik kesik  verilirmiş gibi bir hal alıyor bazen bunu 3. viteste 5 6 bin devir aralıgında da yapıyor.hani insan kesik kesik öksürür ya onun gibi birşey.Ama ayagımı gazdan çekince düzeliyor.Sakin kullanım da kesinlikle hiç bir sorun yok.1. vites den 2. vitese geçişte problem yok 2-3 yapıyor 3 de ani hızlanmalarda yapıyor.
      Benim ustanın çözümü şu idi:  lpg yi 24 binde takdırdım sorun 30 binde baş gösterdi bujileri degiştir dedi toyotada 30 bin bakımında degiştirdim sorun yoktu ancak 33 bin de tekrar olmaya başladı.Şuan devam ediyor tekrar gidecem ustama,sizin fikrinizde bana çok yardımcı olacak.
       En kısa sürede zahmet olmassa cevabınızı bekliyorum ustam

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
ustam selamlar.Benim arabam 2012 auris 132 beygirlik valvematik motor. arabam prins gaz ve yaglama sistemi taktırdım.20 bin km yaklaştı 1 şey hariç çok şükür her şey yolunda sorunumu ustam kısmen çözmüştü ama tekrardan başladı birde sizin bilginize başvurmak istedim.
      Arabamla giderken mesala bir aracı sollamak istediğimde vitesi 3 den 2 ye düşürüp gaza yüklendiğimde devir 5 bine yaklşırken araba sanki gaz alamıyormuş gibi ,kesik kesik  verilirmiş gibi bir hal alıyor bazen bunu 3. viteste 5 6 bin devir aralıgında da yapıyor.hani insan kesik kesik öksürür ya onun gibi birşey.Ama ayagımı gazdan çekince düzeliyor.Sakin kullanım da kesinlikle hiç bir sorun yok.1. vites den 2. vitese geçişte problem yok 2-3 yapıyor 3 de ani hızlanmalarda yapıyor.
      Benim ustanın çözümü şu idi:  lpg yi 24 binde takdırdım sorun 30 binde baş gösterdi bujileri degiştir dedi toyotada 30 bin bakımında degiştirdim sorun yoktu ancak 33 bin de tekrar olmaya başladı.Şuan devam ediyor tekrar gidecem ustama,sizin fikrinizde bana çok yardımcı olacak.
       En kısa sürede zahmet olmassa cevabınızı bekliyorum ustam

merhaba

öncelikle buji tırnak aralığını biraz daraltmanızda fayda var fakat  bana kalacak olursa sorun ayaralrınızla ilgili yolda sorun olan vitesler üzerine yoğunlaşılarak ayar yapılırsa sorunun çözüleceğine inanıyorm .aklıma gelmişken şunuda söylemek istiyorum lpg enejektör sıralamasını kontrol ettirin lütfen .

selamlar
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Alıntı yapılan: Kaan Baştürk (28131) - Eylül 02, 2013, 14:20:22
Arkadaşlar merhaba. Sorunum şu; Benim 2011 model Toyota Avensis 1.6 Elegant Extra aracım var. 1,5 ay önce BRC marka tüp taktırdım. Geçen gün yolda 90-100 km/s hızla giderken araç sallandı ve ekranda CHECK PARKING BRAKE SYSTEM ve CHECK VSC SYSTEM uyarısı vermeye başladı. Ayrıca motor arıza lambası ve Airbag lambası da yanıyor. Bir sıkıntıda yolda giderken motor stop ediyor ( Devir sıfıra iniyor) ve araç kendi kendine tekrar çalışıyor (bu olay 2sn içinde gerçekleşiyor)

bu problemler neden olabilir? Tüp kaynaklı mı araç mı? Yardımınız için teşekkür ederim

pm den cvp verdim kaan bey :)

Merhabalar Sönmez Bey,

Bu sorunun cevabını merak ettim aynı marka model araç sahibiyim, soru dikkatimi çekmişti sizde cevabı PM den vermişsiniz  :(

Benim aracım şu an itibari ile BENZİNLE (KURŞUNSUZ ama 5 TL ye KURŞUNLU) çalışmakta, LPG konusunu okuyunca ve çevremde de çok fazla LPG dönüşümü yaptıran olunca bende taktırmayı düşünmeye başladım. Avensislere Prins Silverline önermişsiniz. LPG konusunda okuduğum mesajlara bakınca birinci öncelik bu işte USTALIK sonra MARKA gibi, en iyi marka bile kötü bir ustanın elinde madara oluyor çünkü. Sorularım var size,

1- Prins yada uygulamasını yaptığınız markalar içinde Pahalıdan Ucuza Kalite sıralaması yapabilirmisiniz? (internet sitenize baktım bir çok firmanın yetkisi var sizde)
2- Bu markaların hangisi yada hangileri yetkili servis olmak için düzenli eğitimler veriyor ustalarına?
3- Denizlide kefil olabileceğiniz bir firma varmıdır :) Teşekkürler.... İyi çalışmalar
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
   selamlar ustam yeni corolla cvt aldım henüz 1000 km de yılda 7-8 bin km yapıyorum bunun 5-6 bini uzun yolda kullanıyorum aracımıda 6-7 yıl sonra satarım bu durumda benim lpg taktırmamın maddi olarak bana faydası olurmu yoksa değmezmi cevaplarsanız sevinirim iyi çalışmalar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Alıntı yapılan: Kaan Baştürk (28131) - Eylül 02, 2013, 14:20:22
Arkadaşlar merhaba. Sorunum şu; Benim 2011 model Toyota Avensis 1.6 Elegant Extra aracım var. 1,5 ay önce BRC marka tüp taktırdım. Geçen gün yolda 90-100 km/s hızla giderken araç sallandı ve ekranda CHECK PARKING BRAKE SYSTEM ve CHECK VSC SYSTEM uyarısı vermeye başladı. Ayrıca motor arıza lambası ve Airbag lambası da yanıyor. Bir sıkıntıda yolda giderken motor stop ediyor ( Devir sıfıra iniyor) ve araç kendi kendine tekrar çalışıyor (bu olay 2sn içinde gerçekleşiyor)

bu problemler neden olabilir? Tüp kaynaklı mı araç mı? Yardımınız için teşekkür ederim

Merhabalar Sönmez Bey,

Bu sorunun cevabını merak ettim aynı marka model araç sahibiyim, soru dikkatimi çekmişti sizde cevabı PM den vermişsiniz  :(

Benim aracım şu an itibari ile BENZİNLE (KURŞUNSUZ ama 5 TL ye KURŞUNLU) çalışmakta, LPG konusunu okuyunca ve çevremde de çok fazla LPG dönüşümü yaptıran olunca bende taktırmayı düşünmeye başladım. Avensislere Prins Silverline önermişsiniz. LPG konusunda okuduğum mesajlara bakınca birinci öncelik bu işte USTALIK sonra MARKA gibi, en iyi marka bile kötü bir ustanın elinde madara oluyor çünkü. Sorularım var size,

1- Prins yada uygulamasını yaptığınız markalar içinde Pahalıdan Ucuza Kalite sıralaması yapabilirmisiniz? (internet sitenize baktım bir çok firmanın yetkisi var sizde)
2- Bu markaların hangisi yada hangileri yetkili servis olmak için düzenli eğitimler veriyor ustalarına?
3- Denizlide kefil olabileceğiniz bir firma varmıdır :) Teşekkürler.... İyi çalışmalar

merhaba söylediklerinizin tümün katılıyorum  iyi usta ve iyi ürün sentezlenmesin ortaya çıkan dönüşüm en doğrusudur.

1-  prins-kitmtm-romano -tartarini -landi-gasitaly-akl  diye sıralamak  doğru olur sanırım fakat şunu belirtmek isterim ki dönüşümü yapılan araç teknolojisine uygun kit seçimi çok önemli .
2- tüm markalar belli peryotlarda eğitim vermektedirler ,bazı yenilikler ise e-mail yoluyla bildirilmektedir.
3- ivedilikle ve yakinen tanıdığım bir bayi olmadığı için sizlere kesinlikle şu ustaya yada servise gidin diyemiyorum :(

ayrıca evet yeni yada eski kasa sayısız avensis montajı yaptık silverline olarak kesinlikle prins kalitesi tercih edilmeli .

selamlar
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
   selamlar ustam yeni corolla cvt aldım henüz 1000 km de yılda 7-8 bin km yapıyorum bunun 5-6 bini uzun yolda kullanıyorum aracımıda 6-7 yıl sonra satarım bu durumda benim lpg taktırmamın maddi olarak bana faydası olurmu yoksa değmezmi cevaplarsanız sevinirim iyi çalışmalar.

hayırlı olsun güle güle kullanın vedat bey :)  öncelikle  bu araç sizde 6-7 yıl kalacaksa size samimi olarak tavsiyem hiç geç kalmadan dönüşümünü yaptırmanız yönünde olur . minumum 56 .000 km yapacaksınız ki en az km olarak hesaplarsak yılda 10 bin 7 senede 70.000 km kesinlikle dönüşüm için fazlasıyla yeterli :)

geç kalmayın derim :)

selamlar
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • 5 kere teşekkür etti
  • 32 kere teşekkür edildi
merhabalar,
öncelikle detaylı bilgilendirmeleriniz için teşekkürler..  2012 model 1.33 6 ileri manuel auris comfort sahibiyim..yılda tam olarak 12000 km yapıyorum.. benim sorum şu.. benim aracıma hangi lpg kiti uygundur, herşey dahil bana ne kadara mal olur ve benzinde yıllık ortalamam 7.5lt/100 km iken lpg ye geçince bu kaç lt olacak ? teşekkürler..
2012 Auris 1.33 Comfort Beyaz

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
merhaba söylediklerinizin tümün katılıyorum  iyi usta ve iyi ürün sentezlenmesin ortaya çıkan dönüşüm en doğrusudur.

1-  prins-kitmtm-romano -tartarini -landi-gasitaly-akl  diye sıralamak  doğru olur sanırım fakat şunu belirtmek isterim ki dönüşümü yapılan araç teknolojisine uygun kit seçimi çok önemli .
2- tüm markalar belli peryotlarda eğitim vermektedirler ,bazı yenilikler ise e-mail yoluyla bildirilmektedir.
3- ivedilikle ve yakinen tanıdığım bir bayi olmadığı için sizlere kesinlikle şu ustaya yada servise gidin diyemiyorum :(

ayrıca evet yeni yada eski kasa sayısız avensis montajı yaptık silverline olarak kesinlikle prins kalitesi tercih edilmeli .

selamlar

Sn. Sönmez Yıldız,

Cevabınız için teşekkürler. Araba konusunda nerdeyse sıfır bilgi sahibiyimdir. Ama sahip olduğum şeyin her türlü özelliğini araştırır ve öğrenirim. Bu şekilde enteresan bir yapım var :)

LPG konusunda da çok fazla bir bilgim yok, işte eşten dosttan ve forumlardan, sizler gibi işi bilenlerden ve sektörün içinde olanlardan, webden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Prins ve Kitmtm nin sitelerine baktım (yerli ve yabancı) Prinsin Türkiye distribütörünün İPRAGAZ olması bana daha bir cazip geldi.  Bu 2 markanın ortak özelliğide KEIHIN enjektör kullanmaları, KEIHIN de çevreden ve webden duyduğuma göre en iyisi sayılırmış bu sektörde.

Türkiye Prins sitesinde dediğiniz SILVERLINE modeli var ama Prins yabancı sitesinde bu modelden yok. Orada araca modele ve motor yılına göre seçimlerde VSI systemi öneriyor. Silverline modeli Türkiyede derme bir sistemmidir yoksa Prinsin orjinal bir sistemimidir? Prins onaylımıdır yani?

Daha öncede dediğim gibi en iyi ürün olsa bile uygulamayı yapan firmanın özenli olması, sanki kendi aracına takarmış gibi özen göstermesi benim için önemli bir ayrıntı. Bazen arkadaşlarla sanayiye gittiğimde LPG takan yerlerin derme çatma, normal bir kaportacı gibi temiz olmayan şartlarda, 18-20 yaş altı elemanların çalıştığını görmüştüm. PRINS Firması, bayilik verirken yada bayilikleri süresince bu firmaları denetliyormu? Çalışma ortamlarını, uygulamalarını düzenli olarak kontrol ediyormu ? Uygulama yapılan araçların fotolarını vb verilerini bayilerin genel merkezlerine göndermesini istiyormu ve müşteri memnuniyetini önemsiyormu? Araç marka ve modellerine göre bir standart montaj prosedürü varmı? Yoksa ustasına göre istediği yere kafasına göre veya kolay bulduğu yere göremi montaj yapılıyor.?Kurumsal bir firmamı yoksa ne kadar çok bayi o kadar çok para şeklinde bir yapıdamı işliyor PRINS te bu sistem?

Kusura bakmayın belki saçma gelebilir ama bunlar benim için kullanılan parçalardan çok çok önemli. Çünkü forumumuzda size soru soranların ve sıkıntı bildirenlerin içinde Prins kullanıcılarıda var. ve siz bir soruda Test ayar sürüşü gibi birşeyden bahsetmişsiniz size soru soran arkadaşa, burada kıllandım demekki standart bir prosedür yok usta keyfiyetine kalmış gibi geldi bana.

Teşekkürler geri bildiriminiz için.

THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '00
  • 3 kere teşekkür etti
Merhaba Sönmez Usta,

Sorun şu ; aracımda zavoli kit takılı ve rölantide çalışırken devir ibresi 600 - 800 d/dk aralığında değişkenlik gösteriyor.
Düşük hızlarda ve devirlerde de konforsuz kullanım gösteriyor. Şöyle ki ; 1. yada 2. viteste yavaşladığımda ( 1000 d/dk altına düştüğünde) ya debriyaja basıp boşa almam gerekiyor ya da yarım debriyaj - gaz basıp arabayı bu durumdan çıkarmak gerekiyor. Bu hem can sıkıcı hemde uğraştırıcı bir durum.
Aynı şartları benzine alıp oluşturdum böyle bir durum söz konusu değil..
Bu konudaki yorumunuzu merak ediyorum. teşekkürler
2000 Avensis
2007 Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • akşehir konya
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 16 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
merhaba ustam benım sorunum var yardımcı olursanız çok sevınırım: aracım 99 toyota corolla luna emme gaz takılı  dun istanbuldan yola çıktım aracın gas deposunda yarım depo gas var gasla gidiyorum bıraz gıttıkten sonra arac otomaık olarak benzıne gecıyor tekrar dugmeye basıyorum hemen benzıne gecırıyor durmadan aynı seyle karlılaştım sorunu veya sebebı nedir emme gas hakkında fikriniz nedir teşekkurler
king of the geometryyy

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Trafik medeniyettir, buna uyan medeni kişidir...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 254 kere teşekkür etti
  • 303 kere teşekkür edildi
Sönmez bey merhaba.

2005 Makyajlı kasa Honda Jazz Elite aracımı yeni aldım. Sekiz bujili ve bobinli bir araç.

Emme manifoltunun yapısından ötürü sökülerek montaj yapılması gerekiyormuş. Bu doğrumu ? Bulunduğum şehirdeki usta gerek yok derken Ankaradaki usta sökülerek yapılması gerektiğini söyledi.

Şimdiden teşekkür ederim.
1)  1994 Tempra SX A Beyaz    2) 1997 Mazda 323 Yeşil  3) 2005 Honda Civic Vtec Bej   4) 2011 Toyota Avensis Elegant Extra Beyaz
5)  2005 Honda Jazz Elite Cvt Kırmızı 6)  2011 Honda Civic A/T Elegance Füme
7)  2012 Honda CR-V Executive Beyaz 8) 2011 Kia Picanto Hiper A/T
9)  2012 Honda Jazz Fun Cvt Beyaz  10) 2016 Honda CR-V Executive 1.6 Zf A/T 11) 2017 Civic Eco Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Sn. Sönmez Yıldız,

Cevabınız için teşekkürler. Araba konusunda nerdeyse sıfır bilgi sahibiyimdir. Ama sahip olduğum şeyin her türlü özelliğini araştırır ve öğrenirim. Bu şekilde enteresan bir yapım var :)

LPG konusunda da çok fazla bir bilgim yok, işte eşten dosttan ve forumlardan, sizler gibi işi bilenlerden ve sektörün içinde olanlardan, webden birşeyler öğrenmeye çalışıyorum. Prins ve Kitmtm nin sitelerine baktım (yerli ve yabancı) Prinsin Türkiye distribütörünün İPRAGAZ olması bana daha bir cazip geldi.  Bu 2 markanın ortak özelliğide KEIHIN enjektör kullanmaları, KEIHIN de çevreden ve webden duyduğuma göre en iyisi sayılırmış bu sektörde.

Türkiye Prins sitesinde dediğiniz SILVERLINE modeli var ama Prins yabancı sitesinde bu modelden yok. Orada araca modele ve motor yılına göre seçimlerde VSI systemi öneriyor. Silverline modeli Türkiyede derme bir sistemmidir yoksa Prinsin orjinal bir sistemimidir? Prins onaylımıdır yani?

Daha öncede dediğim gibi en iyi ürün olsa bile uygulamayı yapan firmanın özenli olması, sanki kendi aracına takarmış gibi özen göstermesi benim için önemli bir ayrıntı. Bazen arkadaşlarla sanayiye gittiğimde LPG takan yerlerin derme çatma, normal bir kaportacı gibi temiz olmayan şartlarda, 18-20 yaş altı elemanların çalıştığını görmüştüm. PRINS Firması, bayilik verirken yada bayilikleri süresince bu firmaları denetliyormu? Çalışma ortamlarını, uygulamalarını düzenli olarak kontrol ediyormu ? Uygulama yapılan araçların fotolarını vb verilerini bayilerin genel merkezlerine göndermesini istiyormu ve müşteri memnuniyetini önemsiyormu? Araç marka ve modellerine göre bir standart montaj prosedürü varmı? Yoksa ustasına göre istediği yere kafasına göre veya kolay bulduğu yere göremi montaj yapılıyor.?Kurumsal bir firmamı yoksa ne kadar çok bayi o kadar çok para şeklinde bir yapıdamı işliyor PRINS te bu sistem?

Kusura bakmayın belki saçma gelebilir ama bunlar benim için kullanılan parçalardan çok çok önemli. Çünkü forumumuzda size soru soranların ve sıkıntı bildirenlerin içinde Prins kullanıcılarıda var. ve siz bir soruda Test ayar sürüşü gibi birşeyden bahsetmişsiniz size soru soran arkadaşa, burada kıllandım demekki standart bir prosedür yok usta keyfiyetine kalmış gibi geldi bana.

Teşekkürler geri bildiriminiz için.

merhaba öncelikle şunu belirteyim ki araştıran ve sorgulayan tüketiciyi gerçekten çok seviyorum :)

prins silverline serisini prins hollanada sitesindende inceleyebilirisniz fakat bayi olarak giriş yapmanız gerekiyor malesef .... ürün %100 prinsin ürünüdür  bundan zerre kadar şüphenüz olmasın zaten keihin enjektör dışında vsı 2 ile silverline arasında başka tek bir fark dahi göremnezsiniz  size tavsiyem yetkili prins bayisine gidip iki ürünüde yakından incelemniz olur işte o zaman aklınızdaki tüm sorular uçup gidecek şüpheler dahil :)

prin&ipragz olarak her arac dönüşümü yapıldıktan sonra mutlaka montajı yapılan aracın sahinine yani  son kullanıcıya dönüp geri bildirim almaktadır. bayilik verilirken  her önüne gelene zaten bayilik verilmez istenilen standarlarda hizmet verebilecek işinin ehli kişilere bayilik verilmektedir ama ne kadar tiitiz davranılırsa davranılısın bazen bireysel hatalar bayiye ve ürüne yansımaktadır . prins &ipragaz ne kadar çok bayi o kadar para anlayışını benimseyecek son firma dahi olamaz etkin ve yetkin servisleri bulunmaktadır gerektiği kadar bayi oluşturmaktadır .

500 ün üzerinde bayisi olup ama karşısında muhattap bulamayan bir çok lpg üreticisi ve distribütörü var malesef çok bayi olması demek bazen çok sorun demek :((

evet her zaman yeri geldiği zaman şunu üzerine basa basa söylüyorum PRİNS kalitesini var eden aksam ve kit kompenantları yanında bu en iyi kite en iyi ayarları yapacak usta şart ve bu ayarlar kesinlikle yolda yapılmalı ...(benim müşterim çok iyi bilir testi müşterimle beraber yolda yaparım ,usta faktörü önemli .)

prins hollandanın da tavsiyesi ayarların yolda eobd cihazıyla yapılması yönündedir .

selamlar

YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Merhaba Sönmez Usta,

Sorun şu ; aracımda zavoli kit takılı ve rölantide çalışırken devir ibresi 600 - 800 d/dk aralığında değişkenlik gösteriyor.
Düşük hızlarda ve devirlerde de konforsuz kullanım gösteriyor. Şöyle ki ; 1. yada 2. viteste yavaşladığımda ( 1000 d/dk altına düştüğünde) ya debriyaja basıp boşa almam gerekiyor ya da yarım debriyaj - gaz basıp arabayı bu durumdan çıkarmak gerekiyor. Bu hem can sıkıcı hemde uğraştırıcı bir durum.
Aynı şartları benzine alıp oluşturdum böyle bir durum söz konusu değil..
Bu konudaki yorumunuzu merak ediyorum. teşekkürler

aracınızın yüklü ve cut off ayarlarının titizlikle yapılması mevcut sorunu çözecektir .tabi bu ayarlar yolda yapılırsa çok daha etkili sonuç verir .
selamlar
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
merhaba ustam benım sorunum var yardımcı olursanız çok sevınırım: aracım 99 toyota corolla luna emme gaz takılı  dun istanbuldan yola çıktım aracın gas deposunda yarım depo gas var gasla gidiyorum bıraz gıttıkten sonra arac otomaık olarak benzıne gecıyor tekrar dugmeye basıyorum hemen benzıne gecırıyor durmadan aynı seyle karlılaştım sorunu veya sebebı nedir emme gas hakkında fikriniz nedir teşekkurler

emmegas ithal bir üründür fena bir üründe sayılmaz .aracınızdaki sorun

-sıcaklık sensörü
- kesici valflerin kesmesi (kötü bir yakıt ,bobinin yanması gibi nedenlerden dolayı )
- basınç sensörü  nün arızalı olması sonucu oluşacak bir sorun

en yakın lpg servsine gidip ilk olarak kesici vafleri kontrol ettirin eğer onlardan biri ise herhangi bir lpg ci sorunun çözümü için yeterli olacaktır .

geçmiş olsun
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • iyi mükemmelin düşmanıdır...
    • yıldız otogaz
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 50 kere teşekkür edildi
Sönmez bey merhaba.

2005 Makyajlı kasa Honda Jazz Elite aracımı yeni aldım. Sekiz bujili ve bobinli bir araç.

Emme manifoltunun yapısından ötürü sökülerek montaj yapılması gerekiyormuş. Bu doğrumu ? Bulunduğum şehirdeki usta gerek yok derken Ankaradaki usta sökülerek yapılması gerektiğini söyledi.

Şimdiden teşekkür ederim.

merhaba aracınız lpg dönüşümü için gayet uyumlu ve sorunsuz bir araç öncelikle bunu bilmenizi istedim .

aracınızn manifoldu sökülmeden de gayet başarılı bir montaj gerçekleştirilebilir bundan şüphenüz olmasın yeterki ustanız işinin ehli olsun yeter.manifolt sökülerekte montaj yapılabilir buda fefkalede olur .ama açık olmak gerekirse siz işinin ehli bir usta da karar kılın gerisini ona bırakın eğer tecrübeli ve ehil biriyse zaten üstüne düşeni yapacaktır işine saygısından dolayı ..

selamlar efendim
YILDIZ OTOGAZ

PRİNS -KİTMTM-TARTARİNİ-ROMANO-LANDİ-AKL-KME-GASİTALY VE ALDESA OTOGAZ SİSTEMLERİ   İZMİT/ KOCAELİ BÖLGE BAYİ 
www.yildizotogaz.com.tr    GSM: 530 419 21 19

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
Sönmez bey merhaba.

2005 Makyajlı kasa Honda Jazz Elite aracımı yeni aldım. Sekiz bujili ve bobinli bir araç.

Emme manifoltunun yapısından ötürü sökülerek montaj yapılması gerekiyormuş. Bu doğrumu ? Bulunduğum şehirdeki usta gerek yok derken Ankaradaki usta sökülerek yapılması gerektiğini söyledi.

Şimdiden teşekkür ederim.

Yarım doktor candan yarım imam imandan edermiş hesabı bende bugün arkadaşla LPG konusunu konuşurken (Arkadaşım yeni 1-2 hafta önce taktırdı) edindiğim bilgiyi aktarayım :)

LPG enjektör uçları Benzin enjektörlerine yakın bir yerden manifold deliniyormuş, bu delinen yerler kimi arabalarda plastikimsi kimisinde metalmiş. Metal olanlarda delim işlemi yaparken içeriye  silindirlere metal kırpıntı kaçmasın diye bu manifoldların sökülmesi gerekmekteymiş. siboplara zarar veriyormuş çünkü. En azından arkadaşın gittiği usta bu şekilde bilgi vermiş. Aklınızda bulunsun
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 2928 kere teşekkür etti
  • 2553 kere teşekkür edildi
evet her zaman yeri geldiği zaman şunu üzerine basa basa söylüyorum PRİNS kalitesini var eden aksam ve kit kompenantları yanında bu en iyi kite en iyi ayarları yapacak usta şart ve bu ayarlar kesinlikle yolda yapılmalı ...(benim müşterim çok iyi bilir testi müşterimle beraber yolda yaparım ,usta faktörü önemli .)

prins hollandanın da tavsiyesi ayarların yolda eobd cihazıyla yapılması yönündedir .
selamlar

Aleykum selam :)

Denizlide SÖNMEZ USTA vardıda bizmi gitmedik hocam :)

USTA FAKTÖRÜ önemli diyorsunuz üstüne basa basa ama görüyorum ki sizde de sanki PRİNS bayisi olupta güvenememe gibi bir durum söz konusu :) Evet okudum yolda test yapılması gerekliliğini bir çok mesajınızda vurguluyorsunuz ama işte yapmayan bayilerde var demekki...  :kötü:

Hocam ben çok girişken ve pazarlıkçı bir tip değilimdir, bu yüzden de FİRMA ya güvenirim ve gider alışverişimi yaparım (Firmanın kalite politikasına) yokmu hiç buralarda DENİZLİ yada AYDIN da olabilir farketmez, bir ustalığına güvendiğiniz bir arkadaşınız. Ciddi ciddi düşünüyorum LPG işini ama riskli geliyor bana, korkuyorum yokuş yukarı bir araç sollarken zart diye durur murur diye, zaten Toyota Avensiste biraz ağır araba... Bu aracı Allah kaza bela vermezse nasipse en az 10 yıl kullanırım diye düşünüyorum. Alım satım işleri bana biraz uzak ta :) PM den de cevap verebilirsiniz.

Şimdiye kadarki bilgilendirmeler için teşekkürler. :alkis:
THE END

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 170000
  • Model Yılı: '00
  • 3 kere teşekkür etti
aracınızın yüklü ve cut off ayarlarının titizlikle yapılması mevcut sorunu çözecektir .tabi bu ayarlar yolda yapılırsa çok daha etkili sonuç verir .
selamlar
teşekkürler usta
2000 Avensis
2007 Corolla