Gönderen Konu: Yaris Hybrid  (Okunma sayısı 220313 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1040 : Şubat 28, 2017, 22:06:25 »
burda şanzıman yağıda dikkatimi çekti, o standart mı?

Standart derken !?, ATF WS olması gerektiği kitapçıkta yazıyor.

Portbagaj  sürekli takılı dursun nolcak abi.

Nasıl olsa Hybrid az yakıyor azıcık fazlalaşsa bir şey olmaz.. :) sürüş esnasında rüzgar gürültüsü? virajlarda dışa çekme? en iyisi almanyadan tatile gelirken takayım.. :)

Bu arada Yeni Civic Rs gelmiş haberiniz olsun.
1.5 litre 182 beygir.
2017 model liste fiyatı 109 bin tl.

Normal Civic'te 3 mod var, ECON, Drive, Sport. Sport aldığınızda, Yaris Hybrid'teki gibi vites sayısı olmayan CVT ile sürekli max beygir kullanabilirsiniz. Yakıt tüketimi artar ama o kadar fiyat farkı vermeye değmez. Sonuçta Civic bir sedan.

...Turbosu ufak bir turbo imiş, bu ne anlama geliyor tam bilmiyorum.

Küçük turbo, rölanti devrinin hemen üstünde devreye girerek max torku üretmeye başlayıp orta devirlere kadar rahatça çıkarttıktan sonra  motor o noktadan daha üst devirlere rahatça ulaşabiliyor.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1040 : Şubat 28, 2017, 22:06:25 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1041 : Şubat 28, 2017, 22:29:42 »
Rüzgar sesini kabulleneceksin olacak o kadar. :)
Portbagaja yükleme yapılmadıkça boş kullanımda virajlarda sorun çıkartmaz. Ama bence de C segment bir araç daha konforlu, güvenli, geniş olduğundan daha tatmin edebilir. Yakıt konusunda üzer tabi.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1042 : Mart 01, 2017, 08:09:21 »
Turbo ile ilgili teknik bir sayfamız vardı.
Küçük boyutlu turbo demek, düşük egzoz gazı, dolayısı ile alt devirlerde yüksek dönme gücü demek, dolayısı ile yüksek hava basma. Devir belli noktayı geçince, turbo hacim kapasitesi aşılacağı için güç düşer. Kimi Tsi larda alt devir için kompresör (kasnakla hareket alan) ve üst devir için turbo (egzoz gazı ile hareket alan) sistem kullanılır, bu sayede hem alt,hrm üst devirlet torklu olur. Örneğin Biturbo araçlarda bir küçük boyutlu, bir de büyük boyutlu turbo olur, alt ve üst devirlerde basınç sağlanır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1043 : Mart 01, 2017, 12:30:43 »
Turbo ile ilgili teknik bir sayfamız vardı.
Küçük boyutlu turbo demek, düşük egzoz gazı, dolayısı ile alt devirlerde yüksek dönme gücü demek, dolayısı ile yüksek hava basma. Devir belli noktayı geçince, turbo hacim kapasitesi aşılacağı için güç düşer. Kimi Tsi larda alt devir için kompresör (kasnakla hareket alan) ve üst devir için turbo (egzoz gazı ile hareket alan) sistem kullanılır, bu sayede hem alt,hrm üst devirlet torklu olur. Örneğin Biturbo araçlarda bir küçük boyutlu, bir de büyük boyutlu turbo olur, alt ve üst devirlerde basınç sağlanır.

Ek olarak bazı araçlarda da geometrik olarak şekil değiştiren turbo kullanılıyor. Turbo pallerin açısı değiştirilerek hem düşük hem yüksek devirlerde tork sağlanıyor. Örneğin Mazda'nın turboları bu şekildedir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1044 : Mart 01, 2017, 14:01:28 »
istanbulda gürsesi aradım. fiyat istedim; 600 dediler 60 bin bakımına. 5w 30 kullanıcaklarını söylediler. dedimki 0w 20 kullanmak istiyorum; 750 dediler. yağı kendim alırsam 370 olur dediler. dışarıda yaptırırsam herşey dahil 250 ye halledicem. mobil 1 0w 20 yağ dahil buna. bu bakımı böyle halledeyim 70 binde yağlarımı alıp servise giderim

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1045 : Mart 01, 2017, 15:02:26 »
Ek olarak bazı araçlarda da geometrik olarak şekil değiştiren turbo kullanılıyor. Turbo pallerin açısı değiştirilerek hem düşük hem yüksek devirlerde tork sağlanıyor. Örneğin Mazda'nın turboları bu şekildedir.
Evet Mutlu, aslında güncel bir çok aşırı beslemeli motorda değişken geometrili turbo mevcut. Turbo kimi  demiryolu araçlarında da kullanılıyor verim arttırmak için. Değişken geomeyrili turbo tork bandını daha da genişletiyor. Alt devirlerde, egzoz gazlarının kanalını kısarak, egzoz gaz basıncının artmasını sağlıyorlar. Zamanının ünlü filozoflarının keşfettiği basit bir doğa olayına dayanıyor mantığı. Dere düz bir hatta akarken, ona dar boğaz yapılınca, yine aynı miktarda su geçişi oluyor, dar boğazda suyun hızı artıyor, geniş yerde yavaşlıyor. Birim zamanda geçen su miktarı aynı oluyor, eyim sabitken.
Konuyu fazla dağıtmadan eklemek gerekirse, bir de twin turbo var. Biturbo da iki farklı boy turbo mevcutken, twintutbo, iki aynı ebatta turboyu ifade ediyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1046 : Mart 28, 2017, 11:47:08 »
Aracın kullanım kılavuzunda göremediğim bir bilgi:

Pil 2 baklaya kadar düşmüş ve ışıklarda duruyorsunuz. Bir de baktınız benzin motoru pili bir miktar doldurmak için devreye girmiş. Ancak biliyorsunuz ki ışıklardan hemen sonra yokuş aşağı gideceksiniz ve piller zaten dolacak. O zaman ışıklarda dururken fren pedalına daha sert basın. Benzin motoru duracaktır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 117000
  • Model Yılı: '15
  • 371 kere teşekkür etti
  • 132 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1047 : Mart 28, 2017, 14:37:30 »
Motor soğuk iken her halükarda benzinli motor çalışıyor. Bu dediğinize hiç dikkat etmedim daha önce ama kısa zamanda doluyor pil. Yakıt ekonomisi açısından ne oranda fark olur tahmini ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1048 : Mart 28, 2017, 14:41:40 »
Bu fren işini bilmiyordum, bir deneyeyim bakayım, iyiymiş..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '16
  • 3 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1049 : Mart 28, 2017, 15:45:20 »
Aracın kullanım kılavuzunda göremediğim bir bilgi:

Pil 2 baklaya kadar düşmüş ve ışıklarda duruyorsunuz. Bir de baktınız benzin motoru pili bir miktar doldurmak için devreye girmiş. Ancak biliyorsunuz ki ışıklardan hemen sonra yokuş aşağı gideceksiniz ve piller zaten dolacak. O zaman ışıklarda dururken fren pedalına daha sert basın. Benzin motoru duracaktır.

Ben genelde böyle durumlarda aracı start/stop butonundan kapatıp yeniden çalıştırıyorum. Kaloriferi açık bırakıp aracı stop ettiğimiz zamanda ilk çalıştırmada araç hemen benzinli motora geçiyor.
2016 Yaris Hybrit Cool

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1050 : Mart 28, 2017, 17:43:50 »
Kendinize Extra iş çıkartmayın, böyle durumda sadece 1 diş ilavesi yapar susar, bu işlem sadece şarj için değildir, aynı zamanda motorun soğuması önlenerek düşük emisyon salınımı kontrol altında tutulmuş olur.

Diğer taraftan, eğer 5km'lik dik bir yokuş inmiyorsanız pilleriniz tam dolmaz.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1051 : Mart 28, 2017, 20:18:29 »
Elbette soğuk motorda yöntem zaten çalışmıyor ama motor sıcaksa ve dediğim koşulda bu yöntem kullanılabilir zira hemen ilerin yokuş aşağı yol olduğunu araç bilemez ve yakıt tüketerek pili bir miktar doldurur.

Bu kadar ince detayı düşünen Japon kardeşimi kutluyorum.

Mesaj Birleştirildi: Mart 28, 2017, 20:25:18
Klima veya kalorifer açıkken bahsettiğim yöntem çalışmayacaktır veya çok çok kısa süreliğine motoru durdurabilir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1052 : Mart 31, 2017, 11:58:14 »
bizim aracımıza port bagaj için bağlantı yeri var mı? yoksa işlem mi uygulanıyor. Fiesta da port bagaj girişleri vardı. Port bagaj girişi yok ise port bagaj taktırmam araca bir zarar verir mi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1053 : Mart 31, 2017, 12:32:39 »
bizim aracımıza port bagaj için bağlantı yeri var mı? yoksa işlem mi uygulanıyor. Fiesta da port bagaj girişleri vardı. Port bagaj girişi yok ise port bagaj taktırmam araca bir zarar verir mi?

Zarar vermez, kapıların üst hızalarından aracın eninde hizalandırılan çeşitleri var. Bir ayak ön kapı yuvasının üst kısmından sıkıştırılıyor, öteki ayak arka kapı yuvasının üst kısmından sıkıştırılıyor.


Kalitelilerden seçmekte fayda var. Ve belirtilen ağırlıktan fazla eşya koymamaya dikkat etmek gerekli. Port bagajı da kalitelilerden seçebileceğiniz gibi, yerli üretim ucuz ürünler de tercih edilebilir.
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '15
  • 65 kere teşekkür etti
  • 127 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1054 : Mart 31, 2017, 14:27:56 »
Aracın kullanım kılavuzunda göremediğim bir bilgi:

Pil 2 baklaya kadar düşmüş ve ışıklarda duruyorsunuz. Bir de baktınız benzin motoru pili bir miktar doldurmak için devreye girmiş. Ancak biliyorsunuz ki ışıklardan hemen sonra yokuş aşağı gideceksiniz ve piller zaten dolacak. O zaman ışıklarda dururken fren pedalına daha sert basın. Benzin motoru duracaktır.
Denedim hiç öyle bir şey olmadı, hatta köküne kadar frene bastım bana mısın demedi motor, bildiğini okudu gene.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1055 : Mart 31, 2017, 19:49:55 »
Denedim hiç öyle bir şey olmadı, hatta köküne kadar frene bastım bana mısın demedi motor, bildiğini okudu gene.

Fırsatım olursa video çekeyim. Olayı netleştirmiş oluruz...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 4500
  • Model Yılı: '16
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1056 : Nisan 04, 2017, 20:56:06 »
Arkadaşlar merhabalar. Forumu yaklaşık 4 aydır takip ediyor ve paylaşımlarınızdan fazlasıyla bilgileniyor ve istifade ediyorum. Bu nedenle öncelikle hepinize teşekkürlerimi iletmek istiyorum.
2016 Kasımında bir Yaris Hybrid alarak aranıza katıldım. Kasımdan bu yana aracımla ilgili bir sorun yaşamadım ve gayet memnunum. Bununla birlikte yaklaşık iki haftadır sol ön kapı içinden mi, sol ön çamurluk/kaput bölümünden mi geldiğini bir türlü kestiremediğim bir tıkırtı işitir oldum. Bu tıkırtı düz zeminlerde oluşan bir tıkırtı olmayıp, bozuk satıhlarda açığa çıkan bir ses. Arnavut kaldırımlarda, tırtıklı yollarda kendini çok belli eden ve ayrıca zaman zaman da bu tıkırtının vuruşunu direksiyonda hissettiğim bir yönü olan ses. Bu sesin yanında aşağı yukarı dört gündür de dururken direksiyon simidini kısa hareketlerle sağ / sol olacak şekilde çevirdiğimde tık/tık diye bir ses işitir oldum. Bilmiyorum, belki de ilk zamanlardan beri vardı da ben fark etmiyordum ancak; kapı ya da kaputtan gelen ve zaman zaman da tıkırtının vuruşunu direksiyonda hissettiğim sesin neden olduğu duyarlılık nedeniyle mi bu durumu fark eder oldum tereddüt yaşıyorum. Bu şikayetlerle servise baş vurdum, lakin test eden usta; direksiyondaki sesin normal olduğunu, direksiyonların elektrikli olması nedeniyle sola ve sağa çevirirken geçiş noktalarında ses yaptığını, bunun ise normal bir durum olmadığını, sol kapı yada sol kaput içinden geldiğini ifade ettiğim ses konusunda ise anormal bir durum olmadığını, bozuk satıhlarda her aracın bu türden sesler yapacağını (lakin ben bu sesleri son iki haftadır duymaktayım  :) ) söyleyerek içimin rahat olmasını tavsiye etti. Fakat,  yıllardır araç kullanan ve  hep yeni araçlar kullanmış biri olarak bu açıklamaları beni elbette ki ikna etmeye yetmedi.
Başta Tekin bey (BOZBEY) olmak üzere bu konudaki bilgi, düşünce ve tecrübelerinizi paylaşmanızı rica edeceğim. Şimdiden teşekkürlerimle...

Arkadaşlar merhaba. Daha önce duymakta olduğum bir tıkırtı sesi konusunda yukarıdaki paylaşımı yaparak konu hakkındaki bilgi tecrübelerinizi sormuştum. Sorunumla ilgili çözüm üretilebilmesi, epey bir zaman aldı. Sesle ilgili daha önce başvurduğum servisin ilgili ustası "durumun normal olduğunu" söylemiş olmasına rağmen bu sesin beni huzursuz ediyor olması üzerine servise tekrar gitip yeni bir test sürüşü talep ettim. Bu kez sesin var olduğunu ve direksiyon kolonunun değişmesi gerektiğini söylediler. Parça siparişi verildi ve değişim gerçekleşti.Aracımı iİki gündür kullanıyorum ve sesi artık duymuyorum. Gelişmeyi sizleri de bilgilendirmek adına paylaşmak istedim... Esen kalın...
cNDn

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 60 kere teşekkür etti
  • 139 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1057 : Nisan 08, 2017, 09:59:37 »
Denedim hiç öyle bir şey olmadı, hatta köküne kadar frene bastım bana mısın demedi motor, bildiğini okudu gene.


Dediğim olayı tekrar tekrar denedim ama tam bir sonuç alamadım. Frene sert basınca bazen motor duruyor ama bu tesadüfen mi oluyor yoksa böyle bir olay var mı gerçekten diye kestiremedim açıkçası. Dolayısıyla videosunu da çekemedim tam emin olamadığım için...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1058 : Nisan 08, 2017, 12:55:52 »

Dediğim olayı tekrar tekrar denedim ama tam bir sonuç alamadım. Frene sert basınca bazen motor duruyor ama bu tesadüfen mi oluyor yoksa böyle bir olay var mı gerçekten diye kestiremedim açıkçası. Dolayısıyla videosunu da çekemedim tam emin olamadığım için...

Tam olarak, frene sert basınca (hill holder devreye sokmak gibi) motoru stop et diye bir yazılım yok, ihtiyaçta yok,

Dediğim gibi, motorun sıcaklık ve son 5 - 10dk kullanım değerlerine göre şarj seviyesini ve termik motorun çalışma süresini düzenler. Örneğin son 5 - 10dk içinde dur kalk ile yol alıyorsanız, termik motor kısa süreli devreye girerek küçük şarjlar yapar. Zaten şarj seviyeside minimumda tutulur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 50
  • Model Yılı: '13
  • 1 kere teşekkür etti
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: Yaris Hybrid
« Yanıtla #1059 : Nisan 10, 2017, 11:10:40 »
Tam olarak, frene sert basınca (hill holder devreye sokmak gibi) motoru stop et diye bir yazılım yok, ihtiyaçta yok,

Dediğim gibi, motorun sıcaklık ve son 5 - 10dk kullanım değerlerine göre şarj seviyesini ve termik motorun çalışma süresini düzenler. Örneğin son 5 - 10dk içinde dur kalk ile yol alıyorsanız, termik motor kısa süreli devreye girerek küçük şarjlar yapar. Zaten şarj seviyeside minimumda tutulur.
bende denedim olmadı  :) dedim galiba denk gelmiş olmalı.