Gönderen Konu: 4+4+4=0  (Okunma sayısı 5769 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #60 : Mart 31, 2012, 18:24:03 »
Yusuf hocam belirli bir grubu hedef alan ithamlardan kaçınalım ;)  Sorunuz daha düzgün sorabilirsiniz nerede çalıştınız gibi ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #60 : Mart 31, 2012, 18:24:03 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #61 : Mart 31, 2012, 19:03:07 »
Konunun Fethullahci, cemaatci gibi soylemlere kaymasindan son derece rahatsizim. Bu konuyu bilmedigim icin mesajlari takip ederek fikir sahibi olmaya calisiyorum fakat suanki gidisatta edinebildigim hicbir bilgi yok.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 221000
  • Model Yılı: '08
  • 97 kere teşekkür etti
  • 5 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #62 : Mart 31, 2012, 19:07:22 »
Konuya kim vakır ki! İçeriği bellii olmayan bir düzenleme. AKP'li reziller pardon vekiller bile ne olduğunu bilmiyor. Biz yaptık oldu anlayışı hakim. Kimseye sormak yok. Hiç değilse bu sistemi uygulayacak olan öğretmenlere bir fikir sorabilirlerdi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #63 : Mart 31, 2012, 19:12:53 »
"İnternet sansürü"nde de çok patırtı kopmuştu ama boş çıktı.
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #64 : Mart 31, 2012, 19:15:12 »
Yusuf hocam belirli bir grubu hedef alan ithamlardan kaçınalım ;)  Sorunuz daha düzgün sorabilirsiniz nerede çalıştınız gibi ;)


Arkadaşlar 3-5 mesaj önceki uyarıyı tekrarlıyorum....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #65 : Mart 31, 2012, 19:16:02 »
Konunun Fethullahci, cemaatci gibi soylemlere kaymasindan son derece rahatsizim. Bu konuyu bilmedigim icin mesajlari takip ederek fikir sahibi olmaya calisiyorum fakat suanki gidisatta edinebildigim hicbir bilgi yok.

Rahatsız olacak bir durum yok herkes fikrini belli bir çerçevede beyan etmekte özgür. Ufak bir araştırma neticesinde kayılan noktanında aslında ne kadar bu konunun ortasına çöreklendiğini görebilirsin. Depolitize gençlik yaratan 12 eylülü ve devamındaki bu sistemi kınıyorum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #66 : Mart 31, 2012, 19:43:59 »

Rahatsız olacak bir durum yok herkes fikrini belli bir çerçevede beyan etmekte özgür. Ufak bir araştırma neticesinde kayılan noktanında aslında ne kadar bu konunun ortasına çöreklendiğini görebilirsin. Depolitize gençlik yaratan 12 eylülü ve devamındaki bu sistemi kınıyorum...

Evet sizinde dediginiz gibi belli cercevede. Kullandiginiz tip sozler itham ve kucumseme iceriklidir. Tipki milliyetci goruse sahip insanlara K-9 denmesi gibi.

Soyle dusunun, bu ulkede Ataturkcu sifatiyla Fethullahci sifati ayni amacla mi kullaniliyor sizce?

Kimin apolitik, kimin politik, kimin siyasi gorusunun ne oldugunu bilmeden konusmak yanlistir.

Eger konu 4+4+4 sistemi ise ben bu baslikta bu sistemin ne oldugunu anlamak istiyorum. Eger konu 4+4+4 sistemi ve AKP kanadi ideolojisi seklinde olsaydi bunlar konusulabilirdi.

Konuyu dagittigim icin herkesten ozur dilerim. Herkesten ricam sistemin bildigi detaylarini paylasmasi. Bir ara cok iyiydi, 1. Sinif konulari geciyordu, acikliga kavusuyordu. Simdi ise eylem, polis, siddet. Ben demiyorum ki bunlar konusulmasin, fakat herseyin bir yeri var. Buyursun olayi yasayan biri konu acsin ogretmen mitinginde yasadiklarini anlatan, gorelim neler oluyor, farkina varalim yasananlarin birinci agizdan. Burasi bir forum, bunun farkina varin lutfen.

Not : Fethullah'ci olarak hitap edilen gruba dahil degilim, ana muhalefet partisi sempatizani da degilim. Bu ulkeyi seven bir vatandasiyim ve bilmedigim, yasamadigim durumlari ogrenmek istiyorum sadece.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #67 : Mart 31, 2012, 20:07:21 »
Evet sizinde dediginiz gibi belli cercevede. Kullandiginiz tip sozler itham ve kucumseme iceriklidir. Tipki milliyetci goruse sahip insanlara K-9 denmesi gibi.

Soyle dusunun, bu ulkede Ataturkcu sifatiyla Fethullahci sifati ayni amacla mi kullaniliyor sizce?

Kimin apolitik, kimin politik, kimin siyasi gorusunun ne oldugunu bilmeden konusmak yanlistir.

Eger konu 4+4+4 sistemi ise ben bu baslikta bu sistemin ne oldugunu anlamak istiyorum. Eger konu 4+4+4 sistemi ve AKP kanadi ideolojisi seklinde olsaydi bunlar konusulabilirdi.

Konuyu dagittigim icin herkesten ozur dilerim. Herkesten ricam sistemin bildigi detaylarini paylasmasi. Bir ara cok iyiydi, 1. Sinif konulari geciyordu, acikliga kavusuyordu. Simdi ise eylem, polis, siddet. Ben demiyorum ki bunlar konusulmasin, fakat herseyin bir yeri var. Buyursun olayi yasayan biri konu acsin ogretmen mitinginde yasadiklarini anlatan, gorelim neler oluyor, farkina varalim yasananlarin birinci agizdan. Burasi bir forum, bunun farkina varin lutfen.

Not : Fethullah'ci olarak hitap edilen gruba dahil degilim, ana muhalefet partisi sempatizani da degilim. Bu ulkeyi seven bir vatandasiyim ve bilmedigim, yasamadigim durumlari ogrenmek istiyorum sadece.

Bu konuyu açan bir öğretmen ve bu konudaki meslektaşlarının haklı isyanını aktarmaya çalışıyor. Mitinglere katılanlarda zaten konu başlığı altında orada yaşadıklarını anlatmış, bence aynı konu hakkında 10 tane başlık açmanında zaten alemi yok, bu konu burada tartışılmış  ve halen tartışılıyor ise, enine boyuna fikir beyan etmekte de bir sakınca yok. İnsanlar 4+4+4=0 konusu içinde MMT şanzımanı tartışmıyor ki... Konu içinde alakalı olmadığını düşündüğün bir husus var ise es geçersin. Ayrıca kimsenin küçümsendiği bi durum yok burda. Ben insanların körü körüne birilerinin projelerinin uzun vadede içeriğinin bilmeden  bazı çevrelerin borusunu öttürmelerine karşı çıkanlardanım.
 
Genç bi arkadaşımız olmana rağmen öğrenme çabanı takdir ediyorum. Sana ufak bi hatırlatma yapmakta da fayda görüyorum. Forumun diğer topiklerinde de gördüğüm kadarıyla fikir teattisine girdiğin insanlara yazdığın yazıların sonunda, şucu bucu değilim tarzında savunmalar yapıyorsun,  bu forumda bunu yapmana gerek yok. Herkes seni olduğun gibi kabul etmek zorunda. Mühim olan saygı ve üslup... ;)
 
 

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir memleket gibidir gemi...
    • 9GAG - Just For Fun
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 140
  • Model Yılı: '06
  • 1 kere teşekkür etti
  • 19 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #68 : Mart 31, 2012, 20:29:02 »

Bu konuyu açan bir öğretmen ve bu konudaki meslektaşlarının haklı isyanını aktarmaya çalışıyor. Mitinglere katılanlarda zaten konu başlığı altında orada yaşadıklarını anlatmış, bence aynı konu hakkında 10 tane başlık açmanında zaten alemi yok, bu konu burada tartışılmış  ve halen tartışılıyor ise, enine boyuna fikir beyan etmekte de bir sakınca yok. İnsanlar 4+4+4=0 konusu içinde MMT şanzımanı tartışmıyor ki... Konu içinde alakalı olmadığını düşündüğün bir husus var ise es geçersin. Ayrıca kimsenin küçümsendiği bir durum yok burda. Ben insanların körü körüne birilerinin projelerinin uzun vadede içeriğinin bilmeden  bazı çevrelerin borusunu öttürmelerine karşı çıkanlardanım.
 
Genç bir arkadaşımız olmana rağmen öğrenme çabanı takdir ediyorum. Sana ufak bir hatırlatma yapmakta da fayda görüyorum. Forumun diğer topiklerinde de gördüğüm kadarıyla fikir teattisine girdiğin insanlara yazdığın yazıların sonunda, şucu bucu değilim tarzında savunmalar yapıyorsun,  bu forumda bunu yapmana gerek yok. Herkes seni olduğun gibi kabul etmek zorunda. Mühim olan saygı ve üslup... ;)

İmamin dedigini yap, yaptigini yapma demis eskilerimiz, ne de guzel demisler. Muhim olan saygi ve usluptur dogru. Fethullah'ci seklinde hitap edilen gruptan herhangi bir kisi "Ben Fethullah'ciyim" mi diyor sizce? Ben hic duymadim cok arkadasim (hatiri sayilir derecede cok) olmasina ragmen. Koru korune baglanmak, yani bagnazlik, benimde karsi ciktigim bir durum, en cokta belediye secimlerinde bunu dile getiririm cevremdekilere (siyasi acidan dusunursek), partiye oy atmiyorsunuz yerel secim bu seklinde.

Bu konuda da dikkatinizi cekmedi sanirim fakat olay 4+4+4 sisteminden cikip, nasil dershane ogretmeni olunur mezun olmadan sekline burundu. Sonrasinda ise ithamlar. O konuda da ornek vereyim, detayini bilmiyorum, arkadasimin arkadasi (kendisiyle yakin bir muhabbetim yoktur) suanda ismini vermek istemedigim bir bolumde 5. Sinif ogrencisi ve ayni zamanda ismini vermek istemedigim bir ilde de lise ogretmeni. Ve kendisi gunumuz tabiriyle sol goruslu bir insan.

Buna benzer soylenenlerde de konuya verilen cevaplar belli, bana da desteksiz salliyorsun tarzinda amiyane tabirli cevaplar gelcektir, onemli degil benim icin. Fakat konu iyice raydan cikacak bu sefer.

Hatirladigim kadariyla iki kez not dustum mesajlarima, sizin dile getirdiginiz tarzda. Bu notlarin dusulme sebebi savunma degil, karsimdaki insan beni tanimadigi icin fikir sahibi olmasi icin dusulen notlardir. Ayrica cok sevdigim ve takip ettigim bir internet sitesinin kliselesmis geyiklerindendir.

Benim sorum su; bu forumda 4+4+4 sistemini arastirmis, yorumdan arindirilmis bir sekilde anlatabilecek kimse var midir? Varsa yalvariyorum, bu bilgiyi bizimle paylassin. Bilgiyi. Yorumu degil.
Beşiktaş JK Kongre Üyesi - TMMOB JMO Üyesi - Beşiktaş'ın Şövalye Ruhlu Semt Çocuğu - Bahriyeli

'06 Corolla HB 1.6 16V VVT-I Sol Spec. (SR + CC)  A/T - /////ALPINE PMX-F640 SBE-1243BR SPG-17CS SXE-1325S

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #69 : Mart 31, 2012, 20:33:49 »
Dur Gökhan ben raydan çıkarayım konuyu direk :D

Bende şu anda aktif olarak anadolu üniversitesi 3.sınıf ingilizce ögretmenligi ögrencisiyim.... Ben şu an MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'na bağlı bir DEVLET okulunda çalışabiliyorum....   Bakanlıkta Fethullahçı diye hitap edilen kısımdan galiba :P

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Bir başkadır benim memleketim...
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '05
  • 533 kere teşekkür etti
  • 165 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #70 : Mart 31, 2012, 20:33:50 »
18 SORUDA 4+4+4 EĞİTİM SİSTEMİ İÇİN TIKLAYINIZ

Herkesin merak ettiği konuların başında 4+4+4 sistemi geliyor. 4+4+4 eğitim sisteminin neler getireceği konusunda kafalar hala karışık. 12 yıllık zorunlu eğitim getiren 4+4+4 sisteminde neler değişeceğini eğitimciler yorumladı.

Sabancı Üniversitesi bünyesinde kurulan ve eğitim alanındaki çok sayıda STK'nın da üyesi olduğu Eğitim Reformu Girişimi (ERG), TBMM Genel Kurulu'nda görüşülen ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran, 4+4+4 olarak bilinen yasa ile ilgili kapsamlı bir araştırma yaptı.

Habertürk gazetesinin haberine göre, Uluslararası karşılaştırmalar da yapılan Prof. Dr. Üstün Ergüder direktörlüğündeki ERG, araştırma sonuçlarını 18 soru-cevaplık bir deklarasyonla kamuoyuyla paylaştı. Yasa teklifinin eğitim ve çocuk gelişimi açısından ciddi riskler içerdiğine dikkat çekildiği görüldü.

Yasa geçerse, 2012-2013 yılında ilköğretime başlayacak olan çocuk sayısının 2 milyonu aşacağı, artan öğrenci ve iş yükünün eğitimde kaliteyi düşüreceği ve üniversite kapısında yığılmanın tetikleneceği uyarısı yapıldı. Ayrıca sistemin çocuklar ve öğretmen üzerinde baskı yaratacağı, din derslerinin seçiminin çocuklar arasında ayrımcılığı tetikleyeceği de belirtildi.

1. Kesintisiz temel eğitim ne demek?

* Kesintisiz temel eğitim, çocuklara en azından liseye başlayana kadar ortak bir öğretim programı ile eğitim sunulmasıdır. İrlanda dünyada 8 yıllık kesintisiz eğitim verilen tek ülke değil. ABD, İngiltere, Fransa vb. ülkelerde ilkokul ve ortaokul ayrımı var ama öğrenciler 16 yaşından önce eğitim programları arasında seçim yapmaz.

2. Yasa teklifi kademeler açısından ne yenilik getiriyor?

** Türkiye'de 5 ve 3 yıllık iki kademeden oluşan ilköğretim, çocukların gelişim özelliklerine uygun. Yeni yasa teklifiyle, 4'er yıllık kademelerle eğitime başlama yaşı geriye çekilirken, çocukların gelişim dönemlerine uyumsuz bir sistem yaratılıyor. Çocuk, işlemler dönemine geçmeden 5 yaşında ilkokula, soyut işlemler dönemine geçmeden 9 yaşında ortaokula ve 13 yaşında ortaöğretime başlıyor. 9 yaşından itibaren çocukları farklı programlara yönlendirebiliyor. Dünyadaki deneyimler bu yaşta farklı programlara ayrıştırmanın eşitsizliklere neden olabileceğini gösterdi.

3. İlköğretimde temel becerilerin edinilmesine ayrılan süre değişecek mi?

** İlkokul 1. sınıf 5 yaş grubuna göre yeniden tasarlanır ve ilk yıl müfredatı bu yaş grubuna göre uyarlanırsa ilkokul eğitimi fiilen 4 yıldan az olacak. Çocukların ortaokulda seçmeli dersler almaya başlamadan önce temel becerileri edinmek için daha az zamanı olacak. Ortaokuldaysa temel eğitim ve farklı programlar arasında kurulacak denge belirsiz.

4. Eğitim sisteminde yaş hesabı nasıl yapılır?

** Eğitim sisteminde yaş hesabı, bitirilen yıla göre yapılır. Örneğin, 60 ay yaşamış bir çocuk 5 yaşında, 72 ay yaşamış bir çocuk 6 yaşındadır.

5. Halen geçerli olan düzenlemede çocuklar ilköğretime kaç yaşında başlıyor?

** 6 yaşında... Örneğin 2005 doğumlu çocuklar, 6 yaşında, yani 2011-2012'de ilköğretime başladı. İlköğretim Kurumları Yönetmeliği gereği, belirli bir yılın başından sonuna dek 72 ayını dolduran çocukların tamamı aynı yıl okula başlıyor.

6. Yeni düzenlemeyle kaç yaşında ilköğretime başlanılması öngörüyor?

** Bakanlık, yeni düzenlemeyle birlikte, çocukların 60-72 ay aralığında, yani 5 yaşlarının içindeyken okula başlamalarını öngörüyor. Buna göre, 2012-2013 öğretim yılında 2006 doğumlu çocuklara ek olarak 2007 yılında Eylül'e kadar doğmuş çocuklar da ilköğretime başlayacak. Eylül 2012'de hem 2006'da hem de 2007'nin ilk dokuz ayında doğan çocukların okula başlamasıyla, okula başlayan çocuk sayısı 1,2 milyon yerine 2 milyona çıkar.

7. Çocukların kaç yaşında ve hangi hazırlıkla okula başlaması gerekir?

** Çocuklar gelişimsel olarak ilköğretime hazır olduklarında başlamalı. Bunun için okula başlamadan en az bir yıl okul öncesi eğitim önemli. 177 ülkede çocuklar okula 6 ya da 7 yaşında başlıyor. Bilimsel araştırmalara göre; 7-11 yaş somut işlemleri, 12 yaş üstü ise soyut işlemleri kavrayabiliyor. Türkiye'nin de aralarında yer aldığı 18 ülkede yapılan araştırmaya göre; çocuklar arasındaki öğrenme beceresi ülkemizde 10 yaşında daha yüksek iken 15 yaşına geldiğinde düşüyor.

8. Çocukların okula 5 yaşında başlaması ne sonuç doğurur?

** 5 yaşındaki çocukların birçoğu henüz ilkokula gitmeye hazır ya da okuma-yazma becerilerini edinebilecek durumda olmayabilir. Anaokuluna gitmeden ilköğretime başlayacak olan çocuklar, yeterli bilişsel, duygusal, sosyal ve fiziksel gelişimi sağlayamadan ilköğretimde sunulan becerileri edinememe riski var. Bu sayı artışı öğretmenler ve kademeler arası geçiş/sınav sistemleri üzerinde kalıcı bir baskı yaratabilir. Artan öğrenci sayısı nedeniyle ortaya çıkan sistemdeki bu şişkinlik üniversite kapılarına dek sürer ve tüm çocuklarımıza istediğimiz kalitede eğitim vermemiz riske girebilir.

9. Farklı türlerde ortaokullar mı olacak?

** Ortaokullar tek başına kurulabileceği gibi ilkokul ya da liselerle beraber de kurulabilecek. Çocuklar 9-13 yaşları arasında ortaokullarda farklı seçmeli dersler ve programlar alabilecek. Eğer çocuklar devam etmek istedikleri liseye göre ortaokul seçmeye yönlenirse, çocuklara erken yaşta yanlış seçimler yaptırılması riski doğabilir.

10. Ortaokula geçiş nasıl olacak?

** Şu an ortaokula nasıl bir geçiş ve bu süreçte nasıl bir seçme sistemi olacağı belirsiz.

11. Ortaokulda seçmeli dersler mi sunulacak?

** İlköğretim ikinci kademede seçmeli dersler mevcut sistemde de var; Örneğin Medya Okuryazarlığı, Düşünme Eğitimi vb. temel eğitimi ve yaşam becerileri edinimini destekleyecek seçmeli dersler sunuluyor. Yasa ile yapılan değişiklik, ortaokullarda seçmeli derslerin ortaöğretimi yani lise eğitimini destekleyecek şekilde oluşturulacağının ve öğrencilerin "yetenek, gelişim ve tercihlerine göre verileceğinin belirtilmesi. Teklif, ortaokullarda oluşturulacak program seçeneklerini MEB'in takdirine bırakıyor. Seçmeli ders ve programların ilişkisi ise belirsiz.

12. Ortaokulda sunulacak seçmeli derslere ve programlara ilişkin nelere dikkat edilmeli?

** İlköğretim, temel becerileri edinme çağı. Çocuklar toplumsal yaşama en iyi birçimde katılabilmek için Türkçe ve matematik becerileri kazanmalı, fen ve sosyal bilgiler edinmeli, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmeli ve İngilizce öğrenmeli. Programlar temel eğitimin ağırlığını azaltarak mesleki ya da dini yönlendirme ve eğitime ağırlık verirse, çocukların temel becerileri edinmesi zorlaşır. Seçmeli dersler, "yetenek ve gelişimlerine" verilecek denmesine karşın henüz yetenekleri tam olarak şekillenmemiş ki bu durum tamamı olmasa da öğrencilerin çoğunluğu için geçerliöğrencilerin yanlış derslere yönlendirilme olasılıkları var 9-13 yaş çocuk gelişiminin henüz oturmadığı bir yaş aralığı. Özel gereksinimli ve risk altındaki çocuklar için de sakıncalar doğabilir.

13. Din derslerinin seçmeli dersler arasında olması ya din eğitimi ağırlık bir program olması çocukları nasıl etkiler?

** Çocuklar okul, aile veya akran baskısına maruz bırakabilir ve çocuklar arasında ayrımcılığa yol açabilir. Bu olumsuzlukları aşmanın bir yolu din eğitiminin "seçmeli" değil, "isteğe bağlı"
sunulmasıdır. Çocukların gelişimini önceliklendiren bir denge, okulda temel eğitim almaları ve müfredat dışı saatlerde, aileleri ve kendi talepleri doğrultusunda, yani isteğe bağlı din eğitimi almaları sağlanabilir.

14. Yeni düzenlemede zorunlu yapılmayan okul öncesi eğitim neden önemli?

** Bireyin yaşam boyu edineceği becerilerin temeli okul öncesi dönemde atılır. Gerekli becerileri edinerek okula hazır başlayan çocuklar okul ortamındaki beklentileri daha kolay karşılarlar. İlköğretime hazırlık kapsamında okumayı ve yazmayı öğrenmek ve matematiksel işlemleri yapabilmek için gerekli sözel ve sayısal becerilerin çocuklara kazandırılması ancak okul öncesi eğitimle gerçekleşir.

15. Okulöncesi eğitim ve ilköğretim arasında fark var mı? Varsa bunlar nelerdir?

** Evet; anaokulları ya da anasınıflarında öğrenim programları, öğretmenlerin aldıkları eğitim, fiziksel ortam ve kullanılan eğitim yöntemleri ve araçları ilköğretimden farklı. Okula başlama yaşı ne olursa olsun, tüm çocukların en az bir yıl okulöncesi eğitime devamı tavsiye ediliyor.

16. Türkiye'de 5 yaşındaki çocukların yüzde 65-70'i okul öncesi eğitime gidiyor. Zorunluluk gerekli mi?

** Okulöncesi eğitim, en çok, yoksul ve daha az eğitimli ailelerin çocukları için yararlı. Bu çocuklar okulöncesi eğitim aldıklarında daha iyi koşullara sahip ailelerin çocuklarının bilişsel becerilerine yetişiyorlar. Böylelikle ilköğretime eşit koşullarda başlama olasılıkları artıyor. Şu anda ailelerden ayda 50-200 TL arasında ücret alınıyor ve bu yoksul aileler için engel oluşturuyor. Zorunlu olursa bu ücret alınmaz ve herkes çocuklarını okulöncesi eğitime gönderebilir.

17. Okulöncesi eğitim zorunlu olursa köy ve mezrada yaşayan çocuklara ne olacak?

** MEB, UNICEF ve Avrupa Birliği desteğiyle 2009'dan bu yana yürüttülen 16.8 milyon Euro bütçeli, "Okul Öncesi Eğitimin Güçlendirilmesi Projesi" özellikle dezavantajlı bölgelerde, farklı koşullara sahip ailelerin çocuklarının erişebileceği, alternatif okulöncesi eğitim modelleri oluşturmayı hedefliyor. Dolayısıyla taşımalı eğitim şart değil.

18. Dünyada okulöncesi eğitimi zorunlu kılan ülkeler var mıdır?

** Avrupa'da Polonya, Lüksemburg, Macaristan, Letonya, Yunanistan, Kıbrıs Rum Kesimi ve Bulgaristan'da okulöncesi eğitim zorunlu.İsviçre'de kantonların yarısından çoğunda okul öncesi eğitim iki sene için zorunlu. Ayrıca Avrupa'da birçok ülkede okulöncesi eğitimde okullulaşma yüzde 90'ın üzerinde. Orta ve Güney Amerika'da Arjantin, Kolombiya, Kosta Rika, Dominik Cumhuriyeti, El Salvador, Meksika, Panama, Peru, Uruguay ve Venezüella'da okulöncesi eğitim zorunlu. Batı Avustralya eyaleti de 2013'te zorunlu okulöncesi eğitime geçiyor.

4+4+4 Eğitim sistemi nedir? Ömer Dinçer anlattı

Ömer Dinçer 4+4+4 sistemini anlattı

Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer 4+4+4 sistemiyle ilgili merak edilen soruları açıklarken; okula başlama yaşının alt sınır 60, üst sınır 72 ay olarak öngörüldüğünü söyledi. Bakan Dinçer, ilköğretime erken başlayan çocuklar için ilk 4 yılın programının değiştirilerek yeni bir müfredatın yapılacağını söyledi.

Bakan Dinçer, 4+4+4 sistemiyle ilgili şunları söyledi:

"SORUNLARI ÇÖZMEYECEK"

Bu kanun, eğitim sisteminin sorunlarını çözen bir kanun değil sadece yapısal düzenleme yapan bir kanun. Bazı sorunlar bugünkü kanun çıkmasa da vardı, çıktığında da devam edecek.

YENİ GELENLERE YENİ SİSTEM

Yeni sisteme geçerken, bugün itibarıyla okullarda olan çocuklarımızın derslerinde herhangi bir program değişikliği yapılmayacak. Şu an okula devam eden çocuklar mevcut program neyse ona devam edecek. Geçiş sürecinde bir süre çifte müfredat uygulanacak. Bu yıl birinci sınıfa başlayanlar normalden bir yıl erken başlayacağından müfredat yeniden düzenlenecek.

"KÖY OKULLARI YENİDEN AÇILABİLİR"

Yeni sistem hayata geçmeden önce yerel düzeyde derslik belirleme çalışmalarının yapılması gerekiyor. İl Milli Eğitim müdürlerine talimat verdik. Taşımalı eğitim nedeniyle boşalan köy okulları var. Yeni sistemle yerel düzeyde ortaya çıkacak okul ihtiyacı göz önünde bulundurularak bunların yeniden açılıp açılmayacağı konusunda kararlarımızı vereceğiz.

ÜST LİMİT 72 AY

Okula başlama yaşı bir yaş erkene alınıyor. Şu anda okula başlamada 72 ay alt limittir, biz bunu üst limit haline getirdik. Okula başlamada alt limit ise 60 ay olacak. Böylece çocuklarımızın ömründen bir yıl kazanacağız. 0 48-60 ay aralığı da okul öncesi.

ALEVİLİK SEÇMELİ DERS OLABİLİR

Din dersinin verilmesi gerektiğine inanıyorum. Gerçek anlamda bir din dersinden bahsediyorsanız, çocukların kendi dinlerini ve inanışlarını öğrenebileceği bir bilginin verileceği ders anlaşılmalıdır. O yüzden de Müslüman çocuklar İslam'ı, Hıristiyanlar Hıristiyanlığı, Musevi çocukların Museviliği öğrenecekleri bir din dersi konulursa ancak bu isteğe bağlı olarak verilebilir. Alevilik de bunun içinde olabilir. Şu anki din dersi daha çok genel dini kavramların ve ahlaki kavramların öğretildiği, toplumsal sorumlulukların açılandığı bir değerler eğitimi mantığı üzerinde kurgulanabileceğini ve verilebileceğini düşünüyorum.

KÜRTÇE'YE HOCA BULURUZ

Kürtçenin seçmeli ders olması durumunda hoca ihtiyacını karşılayabiliriz.

HAFIZLIK EĞİTİMİ

Hafızlık eğitiminde bir takım yasaklar vardı. İlkokulu okurken Diyanet'teki bir kursa öğrenciler katılamıyordu. Okulöncesi döneminde bir dini eğitime katılamıyordu. Bir kanun düzenlemesi yapıldı ve yaz döneminde din eğitiminin önü açıldı.

Diyanet Başkanı Mehmet Görmez, 4+4+4 teklifi ile ilgili açıklama yaptı. Mehmet Görmez yaptığı açıklamada, din eğitiminin asla ayrışma konusu olmaması gerektiğini söyledi.

Mecliste gergin anların yaşansına neden olan 4+4+4 teklifi ile ilgili bir açıklamada Diyanet İşleri Başkanlığı'ndan geldi. Diyanet İşleri Başkanı Mehmet Görmez konu ile ilgili açıklama yaptı.



Mehmet Görmez, 4+4+4 düzenlemesinin Meclis'teki görüşmeleri sırasında Kur'an-ı Kerim'in seçmeli ders olmasına yönelik önergenin kabul edildiğinin hatırlatılması üzerine, eğitim konusunun tüm toplumun geleceğini ilgilendiren bir konu olduğunu söyledi.


"KİMSE KUR'AN'IN ÖĞRETİLMESİNİN YANLIŞ OLDUĞUNU SÖYLEYEMEZ"

"Din eğitimi konularının bir ayrışma konusu olmaktan çıkarılması lazım" diyen Görmez, din eğitimi konusunun, din ve inanç özgürlüğünün ayrılmaz bir parçası olduğunu söyledi. Bu konudaki tartışmaları izlediğini anlatan Görmez, "Doğrudan hiçbir arkadaşımız Kur'anı Kerim'in kendisinin öğretilmesinin yanlış olduğunu ifade etmez. Kur'anın isteğe bağlı olarak hem yüzünü, hem anlamını öğrenme bakımından herkesin talebi olabilir" dedi.



KAYNAK: www.kamudanhaber.com
Şimdi Avensis 1.6 Elegant
97, 1.3 XE A/C, DÜPLÜ:) ( Eskiden )

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #71 : Mart 31, 2012, 20:37:58 »
Çok fazla vakıf olduğum bir konu olmadığı için yorum yapmaktan ziyade yapılan yorumlardan feyz almaya çalışıyorum. Ama bunun yanında öğretmen arkadaşların, bu denli hırpalanması da hoş değil. Vatanına milletine bağlı emniyetçi arkadaşlarımızı tenzih ederek , hükümetin kendi siyasi görüşünde silahlı gücünü oluşturduğunu ve bunu bir tehdit unsuru olarak, diğer vatandaşlarına karşı toplumsal olaylarda kullandığını düşünmekteyim. Eskiden olduğu gibi hepimizin polisi ,bir anda maaşlarına yapılan ekstra zamlar ,polise ağır silah alımı çalışmaları, emniyet  kadroları ve polis okullarında ortaya çıkartılan Fetullahçı yapı , Polis okulu alımlarındaki cemaat dershanesi kaynaklı şike iddiaları derken birilerinin polisi olmuş durumda gibi görünüyor... >:( 8-)   
+1907

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #72 : Mart 31, 2012, 20:45:30 »
Ne zaman kula kulluk etmekten kurtuluruz o zaman tepemize binmekten vazgeçer gelen iktidarlar, 1 nisandan itibaren elektriğe en az % 8 zam gelecekmiş, bu ne arkadaşım
bir milletin sabrıyla bu kadar oynanırmı? Endonezya kadar olamadık...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #73 : Mart 31, 2012, 21:05:22 »
Dur Gökhan ben raydan çıkarayım konuyu direk :D

Bende şu anda aktif olarak anadolu üniversitesi 3.sınıf ingilizce ögretmenligi ögrencisiyim.... Ben şu an MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'na bağlı bir DEVLET okulunda çalışabiliyorum....   Bakanlıkta Fethullahçı diye hitap edilen kısımdan galiba :P
kanunen özel eğitim kurumlarında fakülte mezunu olmayanlar çalışamaz ACD .sende meb e bağlı devlet okuluna atanamazsın adam yokluğunda ders doldurabilirsin.(ingilizce öğretmeni, bulunduğun eğitim bölgesinde yok ise).
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #74 : Mart 31, 2012, 21:17:20 »
temel öğretim parasızdır ibaresi kaldırıldı.(artık devlet temel eğitim için vatandaşlardan para talep edebilir)
temel öğretime başlama yaşı 1 yıl geri çekildi 6 yaşındakiler okula başlayacak ancak o yaştaki bir çocuğun parmak kasları,psikomotor becerileri okuma yazma öğrenmek için yeterli derece gelişmemiştir.
4+4+4 kısmına gelince 8 yıllık zorunlu eğitimde de şikayetlerimi vardı.1. sınıfla 8 .sınıf öğrencisinin aynı binada eğitim görmesi sıkıntılar getiriyordu.buna bir çözüm gelmesini bekliyorduk olmadı .zira değişen kanunda ilk orta ve lise kısımları bölgeye göre aynı binada eğitim görebilecekler.yani 1-8 arası veya 5-12 arası...Türkiye de zaten yıllardır adı seçmeli ders olan bir ders var ve hiçbir zaman öğrenciler veya veliler tarafından seçilmemiştir.kağıt üstünde seçmeli.idareler belirlemiştir bu dersi .şimdi de bu dersler arasına Arapça,Kuran,Hz Muahmmed in hayatı vs konuyor.idare seçer yine bir değişiklik olmaz
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #75 : Mart 31, 2012, 21:20:23 »
Abi şimdi iki cümle çelişiyor çalışamazsın kısmı yanlış atanamazsın kısmı doğru... Atama değil ama resmen görev alabiliyorum/alabiliyoruz....

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür etti
  • 6 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #76 : Mart 31, 2012, 21:35:13 »
gittim iyice okudum okudum geldim ve fikirlerimi şöyle aktarmak isterim.

öncelikle ilk anladığım sistem şu anda sadece 4+4+4 yani hayata geçmesi için önümüzde yaklaşık 6 ay olduğu için daha içi boş ve bu 6 aylık süreçte doldurulacak bu yüzden pek bir bilgisi yok kimsenin.

okula başlama yaşıda şöyle olmuş ay hesabına hiç girmeden önceden 6 yaşını bitiren okula başlıyordu şimdi 5i bitiren başlayabiliyor ama 5i bitirdi diye kayıt yaptırmak zorunda değilsin kayıt yaptırmazsan zorunlu eğitime başlama yaşı 6yı bitiren olarak belirlenmiş ve 6yı bitirince en yakın okula otomatik kaydı yapılıyor buda çocuğu erken okula göndermekle ilgili bir kısım ki bu secim öğrencinin velisine kalmış bir konu

 birincisi ilk 4 ve son 4 ilkokul ve lise oralarda sorun yok fakat ortadaki 4 sorun çünkü duruma göre liseyle duruma göre ilkokulla birleşecek isterse tek başına ortaokul olarak binasıda olabilecek.

ikincisi ortaokul ve lisede uygulanacak seçmeli ders sistemi sorunlu çünkü seçmeli dersler paket paket olacakmış ve paketler 4 yıla yayılacakmış öğrenci bu yıl aldığı paketten vazgecip yeni paket alabilirmiş isterse 2 paketide alabilirmiş bunlar oalcak iş değil bence cünkü uygun saat bulamazsın yani ki 2 paket alan öğrenci daha çok ders almış olacak nasıl bir karne notu hesaplanacak.

dinle ilgili seçmeli derslerde kuran için mesela kuran alan kız öğrencile başlarını örtecekmiş bu konu çok su istimal edilir gibi geliyor. kuran dersinden çıktık diye başı kapalı okulda gezmek isteyen öğrenciler yada sabah ilk saat kuran dersi o yüzden başımı evde örttüm geldim diye okula öyle girmek isteyen öğrenciler olacaktır( bunların neresi sorun bırak örtsünler derseniz şöyle bir cevap veririm bizim ülkemizde okullarda öğrencilerin başlarını örtmesi yasak ve bu kanun tartışılırken mhp üniversitelerde serbest olsun bari diye teklif verdi ve akparti katılmadı ve reddedildi yani buna katılmayan birilerinin böyle davranması sorun bence)

liselerde devam zorunluluğu var fakat engelli yada mevsimlik tarım işcisi ailelerin çocukları gibi bir kesim açıklisede okuyabileceklermiş bunda da sorun görmedim ama buluğ çağını geçtiği için babaları tarafından okula gönderilmeyen kızlarda açıklise okuyyacakmış bu kısım bence fazlasıyla sıkıntılı. :s

en güzel kısmıda 4+4+4 nerde okursan oku toplamda 12 yıl okumadan diploma yok burası bence en sevindirici kısmı

şimdilik benim gördüğüm bunlar varsa kaçırdıklarım sizlerde söylerseniz sevinirim.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 22 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #77 : Mart 31, 2012, 21:37:42 »
İmamin dedigini yap, yaptigini yapma demis eskilerimiz, ne de guzel demisler. Muhim olan saygi ve usluptur dogru. Fethullah'ci seklinde hitap edilen gruptan herhangi bir kisi "Ben Fethullah'ciyim" mi diyor sizce? Ben hic duymadim cok arkadasim (hatiri sayilir derecede cok) olmasina ragmen. Koru korune baglanmak, yani bagnazlik, benimde karsi ciktigim bir durum, en cokta belediye secimlerinde bunu dile getiririm cevremdekilere (siyasi acidan dusunursek), partiye oy atmiyorsunuz yerel secim bu seklinde.

Bu konuda da dikkatinizi cekmedi sanirim fakat olay 4+4+4 sisteminden cikip, nasil dershane ogretmeni olunur mezun olmadan sekline burundu. Sonrasinda ise ithamlar. O konuda da ornek vereyim, detayini bilmiyorum, arkadasimin arkadasi (kendisiyle yakin bir muhabbetim yoktur) suanda ismini vermek istemedigim bir bolumde 5. Sinif ogrencisi ve ayni zamanda ismini vermek istemedigim bir ilde de lise ogretmeni. Ve kendisi gunumuz tabiriyle sol goruslu bir insan.

Buna benzer soylenenlerde de konuya verilen cevaplar belli, bana da desteksiz salliyorsun tarzinda amiyane tabirli cevaplar gelcektir, onemli degil benim icin. Fakat konu iyice raydan cikacak bu sefer.

Hatirladigim kadariyla iki kez not dustum mesajlarima, sizin dile getirdiginiz tarzda. Bu notlarin dusulme sebebi savunma degil, karsimdaki insan beni tanimadigi icin fikir sahibi olmasi icin dusulen notlardir. Ayrica cok sevdigim ve takip ettigim bir internet sitesinin kliselesmis geyiklerindendir.

Benim sorum su; bu forumda 4+4+4 sistemini arastirmis, yorumdan arindirilmis bir sekilde anlatabilecek kimse var midir? Varsa yalvariyorum, bu bilgiyi bizimle paylassin. Bilgiyi. Yorumu degil.

10 yıla yakın bir zamandan beri, tasvir ettiğim bu tarz arkadaşlar ile her platformda maalesef muhattap oluyorum... Aslında dediklerinde son derece haklısın, ortada Fetullahçıyım diyen yok, yerel seçimden sonra Ankara'da belediye otobüsünde şahit oldum Melih GÖKÇEK 'e oy verdim diyen  de yok, herkes maddi durumundan şikayetçi olmasına rağmen, 35 kaçakçıya adam başı 125.000 lira veren  ve bu kaçakçıları illegal iş yaparken sınırın ötesinde ölmelerinden dolayı şehit sayalım diyen bu adamlaraı desteklyen  %50 den biride benim  diyen de yok.  Ama kadrolaşma ile bazı işlerin öyle olmadığı maalesef anlaşılıyor. Memleket konularının açıldığı her muhabbetin sonunda sıkışınca  ''aslında ben öyle değilimde, şöyleyimde, sen yanlış anladında, hepimiz kardeşizde, dostuz, Atatürkçü geçinenlerden daha Atatürkçüyüz de, falan da filan da''  gibi lafların bilinçsiz bir çok insanın ortak özelliği olduğunu üzülerek tahlil ettim. Bazı arkadaşlar satırlarımı okurken eminim haklılığımı onaylayacaktır.
 
Umarım sen sondaki yazdıklarını gerçekten kendini tanıtmak için yazanlardansındır... Sağlıcakla kal soyadı ile ters kişilikteki efendi kardeşim. ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Bir kere TOYOTA, hep TOYOTA
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #78 : Mart 31, 2012, 21:50:20 »

Yasa çıkmadan önce;
eğitimcilerin, üniversitelerin, sendikaların görüşleri alınsa iyi olurdu ( yönetici atama da sendikaların görüşü alınarak, itiraz edilmeyen bir yönetmelik hazırlanmıştı )

Forum üyeleri, eğitim konusunda hizmet alan ya da hizmet veren olarak konuya ilgi duyuyor olabirler.

Anayasada " eğitim " bir hak ve ödev olarak tanımlanmış. Anayasanın mevcut halinde :
" İlköğretim, kız ve erkek bütün vatandaşlar için zorunludur ve Devlet okullarında parasızdır " denmekte.
Temel eğitim 4+4+4 de olsa, 1+5+3+4 de olsa, anayasanın bu amil maddesinin değişmeyeceğini düşünüyorum.

Tartışmaya girmeden, fikrimi kısaca açıklamış olayım.

Yumuşak huylu isem kim demiş uysal koyunum; kesilir belki ama çekmeye gelmez boynum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #79 : Mart 31, 2012, 22:01:21 »
Abi şimdi iki cümle çelişiyor çalışamazsın kısmı yanlış atanamazsın kısmı doğru... Atama değil ama resmen görev alabiliyorum/alabiliyoruz....
birşeyi yazmayı unutmuşum.CEMAATÇİ değilsen sana görev vermezler.ilçe milli eğitim müdürlüğüne başvuracaksın onlar da açık yere seni görevlendirmek isterse olacak.yani onların adamı değilsen o da olmaz.ayrıca şehir merkezlerinde pek açık olmaz köy kasabalarda açık vardır.
Bir şey daha şimdi iktidarın adamı değilsen onların sendikasında değilsen her türlü zorlukla karşılaşırsın.nöbet günün istemediğin güne konur.ders programın dağınık yapılır.göreve 1 dakika geç gelirsen soruşturma açarlar.ama onların sendikasından olursan pek göze batmazsın vs vs. bu dediğime itiraz edecek öğretmen arkadaş varsa utanması yoktur. ona da diyecek başka da lafım yok.
2011 YARİS 1.0