Gönderen Konu: 4+4+4=0  (Okunma sayısı 5766 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • E12 HB Corolla D-Sport 2.0 D4D (Tek Kapı)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 332000
  • Model Yılı: '02
  • 208 kere teşekkür etti
  • 421 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #80 : Mart 31, 2012, 22:10:17 »
işte burada yanlış düşünüyorsun abi önceki sayfada yazdığım gibi bu suçlama büyük vebal altına sokuyor sizi bütün insanların günahını alamazsınız genelleme yaparak ayrıca büyük yazdığınız yeride düzeltmenizi rica ediyorum.... 

Şöylede bir durum var şehir merkezinde görev veriliyor sizin deyiminizle cemaatçi olmadığım halde....

Toyota Club Türkiye

Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #80 : Mart 31, 2012, 22:10:17 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #81 : Mart 31, 2012, 22:14:54 »
İLKÖĞRETİM VE EĞİTİM KANUNU İLE BAZI KANUNLARDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN

Kanun No. 6287 Kabul Tarihi: 30/3/2012

MADDE 1- 5/1/1961 tarihli ve 222 sayılı İlköğretim ve Eğitim Kanununun 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 3- Mecburi ilköğretim çağı 6-13 yaş grubundaki çocukları kapsar. Bu çağ çocuğun 5 yaşını bitirdiği yılın eylül ayı sonunda başlar, 13 yaşını bitirip 14 yaşına girdiği yılın öğretim yılı sonunda biter.”

MADDE 2- 222 sayılı Kanunun 7 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 7- İlköğretim; 1 inci maddede belirtilen amacı gerçekleştirmek için kurulmuş dört yıl süreli ve zorunlu ilkokul ile dört yıl süreli ve zorunlu ortaokuldan oluşan bir Milli Eğitim ve Öğretim Kurumudur.”

MADDE 3- 222 sayılı Kanunun 9 uncu maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“İlköğretim kurumlarının ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar hâlinde kurulması esastır. Ancak imkân ve şartlara göre ortaokullar, ilkokullarla veya liselerle birlikte de kurulabilir.”

MADDE 4- 222 sayılı Kanunun 14 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “büyüklüğüne” ibaresi “İlkokullar ve ortaokullar birlikte veya ayrı oluşlarına, büyüklüğüne” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 5- 222 sayılı Kanuna aşağıdaki ek madde eklenmiştir.

“EK MADDE 4- Bu Kanunun 76 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine göre elde edilen gelirler, il özel idarelerince, ortaöğretim kurumlarının arsa temini, binalarının yapım, bakım ve onarımı ile diğer ihtiyaçlarının karşılanması için de kullanılır.”

MADDE 6- 222 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 11- Bu maddenin yayımı tarihinde ilköğretim kurumlarının 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarında eğitim görenler eğitimlerini bu kurumlarda tamamlar.

Bu maddenin uygulanmasıyla ilgili usul ve esaslar Milli Eğitim Bakanlığınca belirlenir; Bakanlık bu maddenin uygulanmasıyla ilgili düzenlemeleri il, ilçe ve okul bazında yapmaya yetkilidir.”

MADDE 7- 14/6/1973 tarihli ve 1739 sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 22 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 22- Mecburi ilköğretim çağı 6-13 yaş grubundaki çocukları kapsar. Bu çağ çocuğun 5 yaşını bitirdiği yılın eylül ayı sonunda başlar, 13 yaşını bitirip 14 yaşına girdiği yılın öğretim yılı sonunda biter.”

MADDE 8- 1739 sayılı Kanunun 24 üncü maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 24- İlköğretim kurumlarının ilkokul ve ortaokul olarak bağımsız okullar hâlinde kurulması esastır. Ancak imkân ve şartlara göre ortaokullar, ilkokullarla veya liselerle birlikte de kurulabilir.”

MADDE 9- 1739 sayılı Kanunun 25 inci maddesinin mülga birinci fıkrası aşağıdaki şekilde yeniden düzenlenmiştir.

“İlköğretim kurumları; dört yıl süreli ve zorunlu ilkokullar ile dört yıl süreli, zorunlu ve farklı programlar arasında tercihe imkân veren ortaokullar ile imam-hatip ortaokullarından oluşur. Ortaokullar ile imam-hatip ortaokullarında lise eğitimini destekleyecek şekilde öğrencilerin yetenek, gelişim ve tercihlerine göre seçimlik dersler oluşturulur. Ortaokul ve liselerde, Kur’an-ı Kerim ve Hz. Peygamberimizin hayatı, isteğe bağlı seçmeli ders olarak okutulur. Bu okullarda okutulacak diğer seçmeli dersler ile imam-hatip ortaokulları ve diğer ortaokullar için oluşturulacak program seçenekleri Bakanlıkça belirlenir.”

MADDE 10- 1739 sayılı Kanunun 26 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 26- Ortaöğretim, ilköğretime dayalı, dört yıllık zorunlu, örgün veya yaygın öğrenim veren genel, mesleki ve teknik öğretim kurumlarının tümünü kapsar. Bu okulları bitirenlere ortaöğretim diploması verilir.”

MADDE 11- 1739 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 3- Zorunlu ortaöğretim 2012-2013 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanmaya başlanır. Bakanlar Kurulu uygulamayı bir eğitim-öğretim yılı ertelemeye yetkilidir.”

MADDE 12- 5/6/1986 tarihli ve 3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 18 inci maddesinin birinci fıkrasında yer alan “yüzde onundan fazla” ibaresi madde metninden çıkarılmıştır.

MADDE 13- 16/8/1997 tarihli ve 4306 sayılı Kanunun geçici 1 inci maddesinin (A) fıkrasının (2) numaralı bendinin (c) alt bendinde yer alan “sekiz yıllık kesintisiz ilköğretim” ibaresi “ilköğretim ve ortaöğretim” şeklinde değiştirilmiş ve maddede yer alan “sekiz yıllık kesintisiz” ibareleri madde metninden çıkarılmıştır.

MADDE 14- 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 45 inci maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Yükseköğretime giriş ve yerleştirme:

MADDE 45- Yükseköğretime giriş ve yerleştirme aşağıdaki şekilde yapılır:

a. Yükseköğretim kurumlarına giriş ve yerleştirme işlemleri imkân ve fırsat eşitliğini sağlayacak tedbirleri almak kaydıyla, Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen usul ve esaslara göre yapılır.

b. Yükseköğretim kurumlarına esasları Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen merkezî sınavlarla girilir. Yerleştirme puanlarının hesaplanmasında adayların ortaöğretim başarıları dikkate alınır. Ortaöğretim bitirme başarı notları en küçüğü ikiyüzelli, en büyüğü beşyüz olmak üzere ortaöğretim başarı puanına dönüştürülür. Ortaöğretim başarı puanının yüzde onikisi yerleştirme puanı hesaplanırken merkezî sınavdan alınan puana eklenir.

c. Ortaöğretim kurumlarını birincilik ile bitiren adaylar için mevcut kontenjanların yanı sıra Yükseköğretim Kurulu kararı ile ayrı kontenjanlar belirlenebilir.

d. Mesleki ve teknik ortaöğretim kurumlarından mezun olan öğrenciler, istedikleri takdirde bitirdikleri programın devamı niteliğinde veya bunlara en yakın olan mesleki ve teknik önlisans yükseköğretim programlarına sınavsız olarak yerleştirilebilir. Bu öğrencilerin yerleştirilmesine ilişkin usul ve esaslar Milli Eğitim Bakanlığının görüşü üzerine Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılacak yönetmelikle belirlenir.

e. Önlisans mezunları için, ilişkili lisans programlarında belirlenmiş kontenjanın yüzde onunu geçmeyecek şekilde Yükseköğretim Kurulu kararı ile her yıl dikey geçiş kontenjanı ayrılabilir.

f. Yabancı uyruklu öğrenciler ile ortaöğretimin tamamını yurt dışında tamamlayan öğrencilerin yükseköğretim kurumlarına kabul usul ve esasları Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenir. Uluslararası andlaşmalar gereği Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarında burslu olarak öğrenim görecek yabancı uyruklu öğrencilerin yerleştirme işlemleri Yükseköğretim Kurulu tarafından yapılır.

g. Yükseköğretim Kurulunca belirlenecek usul ve esaslara göre, belli sanat ve spor dallarında üstün kabiliyetli olduğu tespit edilen öğrenciler ile Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumunca tespit edilen uluslararası bilimsel yarışmalarda ödül kazanan öğrenciler, ilgili dallarda eğitim yapmak kaydıyla yükseköğretim kurumlarına yerleştirilebilir.”

MADDE 15- 2547 sayılı Kanunun 56 ncı maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin ikinci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“Gelir veya kurumlar vergisi mükellefleri tarafından üniversitelere, yüksek teknoloji enstitüleri ile gelirlerinin en az dörtte üçünü münhasıran devlet üniversitelerinin faaliyetlerinin devam ettirilmesi ve desteklenmesini amaç edinmek üzere kurulan ve fiilen bu çerçevede faaliyette bulunan vakıflardan Bakanlar Kurulunca vergi muafiyeti tanınanlara makbuz karşılığında yapılan bağışlar, Gelir ve Kurumlar Vergisi Kanunları hükümlerine göre yıllık beyanname ile bildirilecek gelirden ve kurum kazancından indirilebilir. Bu hükmün uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye Maliye Bakanlığı yetkilidir.”

MADDE 16- 2547 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 61- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarih itibariyle bir mesleğe yönelik program uygulayan ortaöğretim kurumlarında öğrenim görmekte olan öğrenciler bakımından, bu kurumların mezunlarının Yükseköğretim Kurulu tarafından belirlenen aynı meslek dalında yer alan yükseköğretim programlarına yerleşmelerinde merkezî sınavlardan almış olduğu puanlara ilave edilecek ortaöğretim başarı puanı hesaplanmasında, bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihten önceki mevzuat hükümleri uygulanır.”

MADDE 17- 2547 sayılı Kanunun ek 21 inci maddesi yürürlükten kaldırılmıştır.

MADDE 18- 28/3/1983 tarihli ve 2809 sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Kanununun ek 9 uncu maddesinin başlığı ile birinci fıkrasında yer alan “Zonguldak Karaelmas Üniversitesi” ibareleri “Bülent Ecevit Üniversitesi” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 19- 2809 sayılı Kanunun ek 61 inci maddesinin başlığı ile birinci fıkrasında yer alan “Rize Üniversitesi” ibareleri “Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 20- 2809 sayılı Kanunun ek 129 uncu maddesinin başlığı ile birinci fıkrasında yer alan “Konya Üniversitesi” ibareleri “Necmettin Erbakan Üniversitesi” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 21- 2809 sayılı Kanunun ek 130 uncu maddesinin başlığı ile birinci fıkrasında yer alan “Kayseri Abdullah Gül Üniversitesi” ibareleri “Abdullah Gül Üniversitesi” şeklinde değiştirilmiştir.

MADDE 22- 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun eki (II) sayılı cetvelin “Yükseköğretim Kurulu, Üniversiteler ve Yüksek Teknoloji Enstitüleri” bölümünün 53, 61, 102 ve 103 üncü sıraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“53) Bülent Ecevit Üniversitesi”

“61) Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi”

“102) Necmettin Erbakan Üniversitesi

103) Abdullah Gül Üniversitesi”

MADDE 23- 21/12/2011 tarihli ve 6260 sayılı 2012 Yılı Merkezi Yönetim Bütçe Kanunu, 2/9/1983 tarihli ve 78 sayılı Yükseköğretim Kurumları Öğretim Elemanlarının Kadroları Hakkında Kanun Hükmünde Kararname, 13/12/1983 tarihli ve 190 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamede; Zonguldak Karaelmas, Rize, Konya ve Kayseri Abdullah Gül Üniversitelerine yapılmış olan atıflar Bülent Ecevit, Recep Tayyip Erdoğan, Necmettin Erbakan ve Abdullah Gül Üniversitelerine yapılmış sayılır.

MADDE 24- 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale Kanununa aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 13- Yurt içi üretimin ve katma değerin artırılması, teknoloji kazanımının sağlanması, daha önce yurt içinde üretimi bulunmayan ürünlerin üretilebilmesi, yeni teknoloji ve ürünlere yönelik araştırma-geliştirme faaliyetlerinin sürdürülmesi ve bilgi toplumuna geçiş hedefleriyle, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okulöncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kademelerindeki okulların dersliklerine bilişim teknolojisi donanımı, yazılımı, ağ altyapısı ve internet erişim imkânının sağlanması, dersler için çevrim içi ve çevrim dışı ortamlarda e-içerik temin edilmesi ve e-içerik altyapısının oluşturulması, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda görev yapan öğretmenlere ve örgün eğitim gören öğrencilere e-kitap, tablet bilgisayar ve benzeri ihtiyaçların sağlanması amaçlarıyla Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi kapsamında, Millî Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işleri, ceza ve ihalelerden yasaklama hükümleri hariç, bu Kanun hükümlerine tabi değildir. Bu madde uyarınca yapılacak alımlara ilişkin usul ve esaslar Maliye Bakanlığı ve Kamu İhale Kurumunun görüşü alınarak Millî Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından müştereken hazırlanacak yönetmelikle, rekabete açık olacak şekilde düzenlenir.”

MADDE 25- 5018 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 20- Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi kapsamında Millî Eğitim Bakanlığına bağlı okullara internet erişim hizmetleri ve ağ altyapısının sağlanması için Millî Eğitim Bakanlığı ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığınca 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinde üst yöneticinin onayıyla 15 yıla kadar gelecek yıllara yaygın yüklenmelere girişilebilir.”

MADDE 26- Bu Kanun yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 27- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #82 : Mart 31, 2012, 22:19:41 »
işte burada yanlış düşünüyorsun abi önceki sayfada yazdığım gibi bu suçlama büyük vebal altına sokuyor sizi bütün insanların günahını alamazsınız genelleme yaparak ayrıca büyük yazdığınız yeride düzeltmenizi rica ediyorum.... 

Şöylede bir durum var şehir merkezinde görev veriliyor sizin deyiminizle cemaatçi olmadığım halde....
okul müdürlüğü ,öğretmenevi müdürlüğü,müdür yardımcılığı yaptım.eskişehirden örnek vereyim.matematik öğretmeni olarak merkeze, bir meslek lisesine  görevlendirilen bir üniversite mezunu gencin listeden adı silinip 47 km uzaktaki köye yazıyorlar yerine ise o büyük harfle yazdıklarımdan birisini koyuyorlar...izmir manisa sivas ve eskişehirde çalıştım her yer aynı.senin istisna olman birşeyi değiştirmez ACD.imamlarda bile torpil var.
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10500
  • Model Yılı: '19
  • 132 kere teşekkür etti
  • 354 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #83 : Mart 31, 2012, 22:43:46 »
4+4+4 konusunda herkes farklı düşünebilir.Bu konu ideolojik bir hal almış durumda.İdeolojik olmayan nokta ise;öğretmenlerin madden ve manen itibarsız hale gelmiş olmalarıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • İsyankar Toyotacı :)
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #84 : Mart 31, 2012, 23:12:29 »
Benim 4+4+4 den anladıım 9-10 yaşında ki birine ne olacaksın diye sormak ben o yaşlarda pilot, avukat, hakim vs. olmayı düşünüyordum 25 yaşında ise yenimahalle belediyesinde güvenlik oldum =) eski sistem bence daha güzeldi 8 yıl zorunluydu şimdi 4 yıl gibi bi süreden sonra isterseler okumama gibi bi düşünceleri olucak çocukların karışık bi durum...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #85 : Mart 31, 2012, 23:15:34 »
Arkadaşlar, bu cemaatçi ifadesinden neden bu kadar rahatsız oluyorsunuz ki? Ne kastedildiğini anlamıyor musunuz? Neden aptalı oynama gereği duyuyorsunuz  :) Forum ortamında hepimiz biz bizeyiz, bir birimizi tanıyoruz, böyle şeylere gerek yok bence :)

Cemaatlere karşı hiç bir ön yargım yoktur. İçlerinde çok değerli insanlar var. Ne düşündüklerini anlamak için düzenli olarak Zaman okurum. İçlerinde de bulundum. Dini eğitim konusunda çok önemli bir boşluğu doldurduklarını düşünüyorum. Çoğunluğu müslüman olan bir toplumun cemaatlerden rahatsız olmaması gerektiğini düşünüyorum. Yeter ki gerekli şeffaflık sağlanabilsin. Dinin gericilikle bir tutan bağnaz anlayışı çok yanlış buluyor ve onaylamıyorum.  Toplumun geniş kesimlerinin dine bakış bakış açısının sorunlu olduğuna ve dinle en kısa sürede barışmamız gerektiğine inanıyorum.

Misyonu sadece bununla sınırlı olması gereken cemaatlerin eğitim camiasını yönlendirmesini kabul edemiyorum. Kamu görevlerinde liyakatın her şeyin önünde olması gerekir. Belirli bir cemaate sempati duyan veya genel anlamda iktidara yakın olan kamu görevlileri, görevlerini icra ederlerken, karşılarındaki insanları, açık/kapalı, modern/muhafazakar, sağcı/solcu, sünni/alevi, dindar/ateist, vb bunun gibi sayısız kalıba göre değil, sadece ama sadece adamlığına, dürüstlüğüne ve iyi niyetine göre ön yargısız bir şekilde değerlendireceklerse sizce bazı şeyler bu kadar göze batar mı? Bu iktidarın, liyakata değer verdiğini iddia edebiliyor musunuz? Sizlere çok daha kritik bir soru soracağız. Bu zihniyetteki insanların, çağın gelişime ayak uydurabilecek, kendini sürekli geliştirebilecek, sosyal, kendine güvenen, tuttuğunu koparabilecek, karşısındaki insana  kim olursa olsun nötr olarak bakabilecek bireyler yetiştirebilen bir eğitim sistemini tasarlayıp yönetebileceklerine inanıyor musunuz? Elinizi vicdanınıza koyup düşünmenizi istiyorum. Benim forumda da defalarca belirttiğim bir düşüncem yoktur. Yasalar, kurallar, fiziki koşullar bunlar hepsi önemlidir ama insan faktörü her şeyin üstündedir. Siyasette, kamu yönetimde romantizme yer yoktur. Anayasayı, kanunları, kuralları değiştirerek bir anda uçuşa geçemeyiz. O kanunları, kuralları uygulayacak insanların vizyonları sığ ise siz dünyanın en iyi, en ileri kanunları çıkarsanız ne yazar. Ama dirayetli yöneticileriz varsa, şartlar, kanunlar ne olursa olsun başarıya ulaşmanızı ne engelleyebilir ki? Olay bu kadar basit, gerisi teferruat.
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Durum: Sakin
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: A-
  • 22 kere teşekkür etti
  • 22 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #86 : Nisan 02, 2012, 08:28:59 »
Belki biraz karamsarım ama siyasetçi deyince "nötr" kavramını aklımın ucuna bile getiremiyorum :).
397-393-389-385-381 yok dolacak gibi değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #87 : Nisan 04, 2012, 01:38:26 »
4+4+4 Eğitim Sistemi Ne Anlama Geliyor

Zorunlu eğitimi 4’er yıldan 3 dönem halinde 12 yıla çıkaran yasanın kabul edilmesiyle Milli Eğitim Bakanlığı, uygulama için düğmeye bastı.
Uygulama, 2012-2013 eğitim yılında başlayacak.

28 Şubat döneminde başlatılan 8 yıllık kesintisiz ilköğretim sistemi sona erecek, ilköğretim, “ilkokul ve ortaokul” olarak ikiye ayrılacak. Okullar arası ve bölümler arası geçiş serbest olacak ve “seçmeli ders” olanağı ile öğrenci başka okula gitmeden o okulun derslerini de görebilecek. Öğrencinin bilgisine ve yeteneğine bağlı eğitim modeli esas olacak. İsteğe bağlı olan lise eğitimi de zorunlu hale getirildi. İşte yeni sistemin getirdikleri:

İHL’LERDE DE ESNEK EĞİTİM

İmam hatip liselerinde ortaokullarda olduğu gibi esnek bir yapıda eğitim almaya devam edilecek. Ancak şu anda imam hatip liselerinde gösterilen dersler biraz daha sadeleştirilip öğrencilerin anlayabileceği bir şekilde müfredat hazırlanacak. Öte yandan imam hatip öğrencileri de diğer okulların derslerini alabilecek.

FEN LİSESİ GİBİ GENEL LİSELER

Genel liseleri tercih eden öğrenci yabancı dil ağırlıklı dersler alacak. Benzer yetenekteki çocuklarla özel sınıflar açılacak. Ayrıca öğrenci, isterse, sosyal bilimler, güzel sanatlar ve imam hatiplerin derslerinin yanısıra “Kur’an” ve “Peygamber’in Hayatı” dersleri alabilecek.

YETENEK KEŞFİ İLKOKULDA OLACAK

İlkokulda, öğrenci için bilgi vermekten çok okuma, yazma, kavrama ve oyuna dayalı bir sistem olacak. Öğrencinin yeteneklerini keşfetmesi sağlanacak. Ortaokula geçerken yeteneklerine göre okul belirlenecek.  Ortaokula geçişte sertifika verilecek. Sertifika diploma yerine geçmeyecek.

İMAM HATİP ORTAOKULU AÇILACAK

İmam hatip ortaokullarında da esnek eğitim modeli olacak ve diğer okullarda görülen dersleri seçmeli ders olarak alabilecek. Öğrenci zorunlu olarak Arapça ve İngilizce ders görecek ve isteği doğrultusunda seçmeli ders olarak diğer yabancı dilleri de seçebilecek. Bu okullarda Kur’an-ı Kerim dersleri basitleştirilerek gösterilecek.

OKULA BAŞLAMA YAŞI 60-72 AY

Yeni yasada okula başlama yaşı 60 ay ile 72 ay aralığı olarak belirlendi.  Yani 6 yaşından gün alan çocuklarla 7 yaşından gün alan çocuklar, ay farkına bakılmaksızın okula alınacak.

Daha önce çocukların İlköğretime başlama yaşı 72-84 ay aralığındaydı.

ORTAOKULDA HAZIRLIK SINIFI

Öğrenci ortaokula geçtiğinde önüne 3 seçenek çıkacak: Genel ortaokul, Mesleki / teknik ortaokul ve imam hatip ortaokulu. Bütün ortaokullarda eğitim esnek olacak ve ilk yıl yabancı dil hazırlık okutulacak.

Eski sistemde ortaokulda seçim hakkı yoktu ve yabancı dil hazırlık sınıfları yaygın değildi. Hazırlık sınfı özel okullarda vardı.

KUR’AN VE SİYER SEÇMELİ DERS

Genel ortaokulda İngilizce ağırlıklı eğitim verilecek. Matematik, Türkçe ve fen gibi zorunlu derslerinin yanı sıra seçmeli dersler olacak. Yasada Kur’an-ı Kerim ve Hz Peygamber’in hayatı dersleri seçmeli ders olarak belirtildi. Ancak diğer seçmeli dersler Milli Eğitim Bakanlığı tarafından belirlenecek. Öğrenciler ikinci bir yabancı dili de seçebilecek.

FARK DERSİNİ VER GEÇİŞ YAP

Yeni modelle birlikte mesleki ve teknik ortaokullar tekrar açılacak. Bu ortaokullarında da eğitim modeli esnek bir yapıda olacak. Ortaokullarda öğrenci pratikten çok kitap üzerinde eğitim alacak. Öğrenci veya veli isteği doğrultusunda kısa programla fark derslerini vererek ortaokullar arası geçiş yapabilecek. Bu diğer ortaokullarda da geçerli olacak.

4 FARKLI LİSE SEÇENEĞİ OLACAK

İkinci 4 olan ortaokul bittikten sonra öğrenciye yine diploma yerine hangi alanda eğitimini bitirdi ise sertifika verilecek. Öğrencinin lisede karşısına 4 farklı lise seçeneği çıkacak. Ancak öğrenci ortaokuldaki devamı olan liseyi değil de diğer okulları tercih edebilecek.

MESLEK LİSESİNE STAJ İMKANI

Mesleki/teknik liselerde de seçmeli ders ve yatay geçiş imkanı olacak. Öğrenci de seçmeli ders olarak “Kur’an” ve “Peygamber’in Hayatı” derslerini alabilmesinin yanı sıra fen liselerinde gösterilen dersler veya yabancı dil seçenekleriyle eğitim alabilecek. Öğrenci bölümüyle ilgili çıraklık eğitimi almak isterse 1 yıl okuduktan sonra staj eğitimi alabilecek.

İKİNCİ 4’TE AÇIK ÖĞRETİM ŞANSI

Özürlüler gibi dezavantajlı gruplar ile üstün zekalıların da içinde bulunduğu kişiler açık öğretimden yararlanabilecek. Kimlerin açıköğretime gidebileceğine Bakanlar Kurulu karar verecek. Bu öğrencilerin sayısı örgün eğitim alacak öğrencilerin sayısının yüzde 1’ini geçmeyecek.

DİPLOMA 12 YIL SONUNDA

Diploma 12 yılın sonunda verilecek ve tek diploma olacak. Öte yandan öğrencinin 4 yıl veya 8 yıl okumasının bir anlamı olmayacak ve öğrenci okulu yarıda bıraktığı takdirde eğitimsiz sayılacak. Ancak ortaokulu tamamlayanlara ilköğretim sertifikası verilecek.

KATSAYI İZİ YASAYLA SİLİNDİ

Meslek liselerine üniversite giriş sınavlarında uygulanan katsayı yasayla birlikte tamamen kaldırıldı. Meslek lisesi kökenli adaylara kendi alanlarına ilişkin tercih yaptıkları durumunda eklenen artı puanın katsayısı da kaldırıldı. Üniversiteye yerleştirme puanlarının hesaplanmasında adayların ortaöğretim başarıları da dikkate alınacak.

ÜNİVERSİTE İSİMLERİ DEĞİŞTİ

Rize Üniversitesi’nin adı ‘’Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’’, Kayseri Abdullah Gül Üniversitesi’nin adı  ‘’Abdullah Gül Üniversitesi’’, Zonguldak Karaelmas Üniversitesi’nin adı ‘’Bülent Ecevit Üniversitesi’’, Konya Üniversitesi’nin adı  ‘’Necmettin Erbakan Üniversitesi’’ şeklinde değiştirildi.

FATİH’TE KİK HÜKÜMLERİ YOK

Eğitimde Fırsatları Artırma ve Teknolojiyi İyileştirme Hareketi (FATİH) Projesi kapsamında, Milli Eğitim Bakanlığı, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı tarafından 2015 yılı sonuna kadar yapılacak mal ve hizmet alımları ile yapım işleri, Kamu İhale Kanunu hükümlerine tabi olmayacak.

İHL’LİLERE ÖĞRETMENLİK YOLU

Milli Eğitim Bakanlığı “Kur’an-ı Kerim” ve “Hz. Muhammed’in Hayatı” derslerinde eğitim verecek olan öğretmenleri bulmak için çalışmalara başladı. İlahiyat veya imam hatip okullarında eğitim almış ve üniversitelerde başka bölümlerde okumuş olan kişilere pedagojik formasyon ve hizmet içi eğitim verilerek öğretmen olarak atanma imkanı getirilecek.

SBS YERİNE OLGUNLAŞMA SINAVI

Başbakan Erdoğan’ın üniversiteye giriş sınavları ve dershanelerin kaldırılması yönündeki açıklamaları üzerine çalışmalara başlandı. Ayrıca Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ömer Dinçer de öğrenciyi seçmeye dayalı sınavlar olan SBS ve üniversiteye giriş sınavlarını kaldırılacağını bunların yerine olgunlaştırma sınavı geleceğini söylemişti.

SEÇMELİ KÜRTÇE DERS OLABİLİR

Yeni eğitim sistemiyle birlikte isteğe göre okullarda İngilizce, Almanca, Fransızca dillerinin yanı sıra Kürtçe eğitim de verilebilecek. Okullarda İslam dininin yanı sıra isteğe göre Hristiyanlık, Muse-vilik, Alevilik ve Süryanilik gibi din ve mezheplerde de eğitim verilebilecek.

http://www.anadoluhaber.net/4-4-4-egitim-sistemi-ne-anlama-geliyor-sistemin-bilinmeyenleri-andhbr2234-h168752.html
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #88 : Nisan 04, 2012, 08:22:41 »
Bu kadar değişikliğin içini ne kadar süre içerisinde dolduracaklar çok merak ediyorum :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • 2005 avensis 1.6 Elegant
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
  • 13 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #89 : Nisan 04, 2012, 19:21:57 »
Zaman gösterecek, alt düzenlemeleri ve uygulamaları.
2005 Avensis 1.6 Elegant
Küçükyalı/İSTANBUL

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #90 : Haziran 21, 2012, 08:27:39 »
İmam hatip liselerini çoğaltmak için diğer okulların öğrencilerini birleştirip, tam gün eğitim olan okulları yarım gün eğitim şekline çeviriyorlar.
sabahcı öğlenci şeklinde, benim bulunduğum çevrede 4 okul vardı iki tanesini imam hatipe çevirecekler, yapsana iki okul daha cami yapacağına,
zaten kalabalık olan öğrenci sayısını daha beter hale getirip sabahcı öğlenci uygulamasına geçiyorsun. Ders saatlerini yarım güne sıkıştırıp
süper bir eğitim vereceiğnimi zannediyorsun. Teröristmi olalım isteklerimize kula verilmesi için !!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '15
  • 36 kere teşekkür etti
  • 25 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #91 : Haziran 21, 2012, 08:44:04 »
Bunların hepsinin aceleyle yapılmış saçma sapan düzenlemeler olduğunu, sistemi tıkamaktan başka bir işe yaramayacağını, bir nesli kobay olarak kullanmaktan öteye geçemeyeceğini söyleyince millet bizi din düşmanı diye damgalamıştı..derdiniz imam hatip açmaksa açın, tüm sistemi niye rezil ediyorsunuz..eğitim camiasında her şey arap saçı şu anda
Allah herkese önce sağlık versin..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: 4+4+4=0
« Yanıtla #92 : Haziran 21, 2012, 09:12:09 »
Bunların hepsinin aceleyle yapılmış saçma sapan düzenlemeler olduğunu, sistemi tıkamaktan başka bir işe yaramayacağını, bir nesli kobay olarak kullanmaktan öteye geçemeyeceğini söyleyince millet bizi din düşmanı diye damgalamıştı..derdiniz imam hatip açmaksa açın, tüm sistemi niye rezil ediyorsunuz..eğitim camiasında her şey arap saçı şu anda

yakında öğretmenleri tasfiye edip mele (!) ( sıfata bak hizaya gel) leri getirirler.