Gönderen Konu: golf mü auris mi??  (Okunma sayısı 27154 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • onun ruhu japon...
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 29000
  • Model Yılı: '16
  • 128 kere teşekkür etti
  • 185 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #60 : Şubat 19, 2012, 11:01:13 »
arkadaşımın 122'lik TSi'ı vardı, şehir içinde yakıtı 10'un altına zor indiriyordu...
öte yandan FSi motor zaten pek güzel birşey değil, LPG olayı hakkında halen tam uyumlu bir sistem yok, çeşitli sistemler uyarlanıyor.
Kısaca: 1.6 TDi motor dışında Golf'ün her türlüsüne karşıyım...
Herşeye rağmen; gülmek güzeldir...

Toyota Club Türkiye

Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #60 : Şubat 19, 2012, 11:01:13 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #61 : Şubat 19, 2012, 11:03:45 »
arkadaşımın 122'lik TSi'ı vardı, şehir içinde yakıtı 10'un altına zor indiriyordu...
öte yandan FSi motor zaten pek güzel birşey değil, LPG olayı hakkında halen tam uyumlu bir sistem yok, çeşitli sistemler uyarlanıyor.
Kısaca: 1.6 TDi motor dışında Golf'ün her türlüsüne karşıyım...

Evet Oğuzhancım sana katılıyorum mantıklı bir açıklama olmuş.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #62 : Şubat 22, 2012, 22:17:58 »
şuan dünyanın en teknolojık motoru tsi düşük hacim yüksek tork aşırı besleme,turbonun olduğu motorda neyaparsanız yapın tüpte sağlıklı bir veri alamazsınız,golf kullandığım alet fakat auriste sattığım araç...eski yazılımla yani almak istenilen araç 124 hp atmosferik motor,diğer araç 122 hp ama turbo 200 nm tork diğeri direk gücü dışardaki havayı aldığı gibi yanma odasına atması sebebiyle daha güçlü ...üst devirlerde diğeri daha kuvvetli oda tork olması sebebiyle,yeni motor olsa yani (avensis motoru ozaman) 132 hp olacak bir nebze düşünülebilir auris ,ama 124 hp olan araç la karşılaştırılacaksa gerek kalite gerek moor teknolojısı ozaman golf denecek; ama işin içinde lpg olacaksa toyota....
GOLF R 505 HP 540 NM TORK STAGE 4 GTX3076

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #63 : Şubat 22, 2012, 22:50:53 »
 Lütfen türkçe yazımı konusunda biraz daha özenli olalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #64 : Şubat 22, 2012, 23:19:53 »
Tsi ler çok yağ yakıyor bilginize..50 liralık benzin almaya gittiğinizde birde yağ alın eksildikçe doldurun birden bire yağ eksiltme sorunları çok fazla Tsi lerin..
Arkadaşımda polo GTi var 1,4 180 ps lik olanları sanırım..3 bin km de 2 litre yağ eksilttiğini söyledi..Motor garanti kapsamından değişicek..Birde garantisi bitmiş motorları düşünün derim..Ama auriste golf ü yakalayamıyacak bir araç ora ayrı konu..

Polo GTI'da yağ eksiltme problemi var. 10'dan fazla araçta bizzat şahit oldum. Ancak GTI öncesi TSI'larda yağ eksiltme gibi bir durum yok. Bilgi sahibi olmadan lütfen fikir sahibi olmayalım genç arkadaşım. :) TSI çok yakıyorsa ben harikalar yaratıyorum demektir. İddia ediyorum aynı tempoda Auris ile aynı yol şartlarında gidelim daha az yakarım. 

Bence bu karşılaştırma da alınacak benzinli araç LPG kiti ile mi kullanılacak yoksa benzin ile mi? bu seçim için çok önemli bir kriter olacak. Çünkü henüz wet shot lpg kitleri ile ilgili ciddi geri besleme alınamadı. Ama mutlaka yakın zamanda olacak.

Bu arada 124HP lik motorun tork eğrisi TSI gibi uzun bir devir bandında sabit olmadığından asla onun gibi dinamik olamayacaktır. Ben 132HPlik aracı da kullandım ancak bana hiç o gücü yere yansıtıyor havası vermedi. Beygirler biraz kağıt üstünde kalmıştı sanki...
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #65 : Şubat 25, 2012, 14:04:52 »
Aynı durum bir çok jetta, golf, passat'tada geçerli Kürşad abicim..Biraz araştır istersen..Vw servisinde bir çok araç denk geldi bu şekilde yatan..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #66 : Şubat 26, 2012, 01:04:43 »
Passat ta bir kere turbo+komp. motor daha yeni geldi ki o motor zaten CAV kodlu yani ve CAV, BMY ve BLG'lerde yağ yakma yok. CAX larda da yok. Bana PM'den plaka verebilir misin? ben gerçekten de duymadım. Jetta ve Golf'te buna dahil...

bir kaç araçta olan bir şey varsa bunu genele yaymamak lazım. Benim çevremde çok fazla tsi kullanan arkadaşım var. Forum ortamından tanımoyrum onu belirteyim. Hiç birinde yağ yakma problemi yok hemşehrim. ;) Gakgo diyarında var demek yani :)
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #67 : Şubat 26, 2012, 12:05:19 »
Ne Elazığlıyım ne vw kötülerim ne de toyota severim sizin ki biraz savunmaya geçmiş ?
Plaka yok servisinde çalışmıyorum toplu gezilerde gidipte gördüğüm manzaralar bunlar..forum.donanım olsun bir çok sitede bu gibi konularda mevcut abicim..Ben hiç görmedim sağlıklı bir şekilde 100 bine gelen tsi motor ?
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #68 : Şubat 26, 2012, 13:25:03 »
VW iyi diyenler internette azcık araştırsın. Sadece donanımhaber forumlarına bile baksa yeterli olur. Bu günler VW nin iyi günleri. Milletin arabası 100-150 bin km geçsin, araçların da garantisi bitsin o zaman göreceğim ben.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Omega 2.5 - V6
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 198000
  • Model Yılı: '99
  • 85 kere teşekkür etti
  • 83 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #69 : Şubat 26, 2012, 23:55:47 »
VW iyi diyenler internette azcık araştırsın. Sadece donanımhaber forumlarına bile baksa yeterli olur. Bu günler VW nin iyi günleri. Milletin arabası 100-150 bin km geçsin, araçların da garantisi bitsin o zaman göreceğim ben.
+1
Kesinlikle katılıyorum Serkan abi..
94 D.slx / 88 Mercedes B.230E / 99 Pug 306 / 07 Corolla / 74 Taunus / 84 T.131 / 91 taunus / 87 Gold Taunus(mefta) / 96 Vectra cd / 03 TDCI Mondeo /  İmpreza 08 / Mini Çupra İbiza / 99 Omega

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #70 : Şubat 27, 2012, 02:03:16 »
Ne Elazığlıyım ne vw kötülerim ne de toyota severim sizin ki biraz savunmaya geçmiş ?
Plaka yok servisinde çalışmıyorum toplu gezilerde gidipte gördüğüm manzaralar bunlar..forum.donanım olsun bir çok sitede bu gibi konularda mevcut abicim..Ben hiç görmedim sağlıklı bir şekilde 100 bine gelen tsi motor ?

Şehirde Elazığ yazdığından öyle dedim. Elazığlı olmayabilirsin mühim değil ;) VW servisinde çalıştığını düşündüğümü nerden çıkardın? servislerde yatan tsilardan bahsetmişsin ancak forum.donanımhaber de okudum demişsin. 100.000km ye gelen sağlıklı TSI sen görmemiş olabilirsin ama ben gördüm. Şunu unutma tüm ürün gamını TSI motor ile yürüten bir otomobil devinden bahsediyoruz. Bunlar akıllarını peynir ekmekle yemediler ya .;)Yahu 100.000km. mi? Bugün 100.000km. de problem yaşayacak firma otomobil üretmesin zaten. Kuş serisinin psikolojik km. sınırını bu ülke insanı halen sindiremedi galiba...

Bugün VW'nin iyi günleri demiş bir diğer arkadaşta :) Emin ol onlarda öyle düşünüyorlardır. Neyse bu konuya başka mesaj atmayı düşünmüyorum. Sonuçta burası toyota forumudur ve toyota severlerin buluşma noktasıdır. VW'nin avukatı da değilim. Hem toyota hem vw mi gündelik kullanıyorum. Benim ekolüm Alman otomobili...

Herkese sevgi ve saygılar...
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #71 : Şubat 27, 2012, 03:47:00 »
TSI motor teknolojisi olarak, aşırı beslemeye ait 2değişik sistem kullanan , turboşarj ve süperşarjı kullanan bir sistem, motor aşınması ve ömrünü ilerleyen zaman gösterecektir, tabi tüketici bilincide çok önemli bu konuda, benim üzerinde durduğum, motor teknolojisini geliştirip aynı hacim ve daha düşük egzost emisyonlarıyla daha güçlü atmosferik araçlar üretmek varken, firmalar niye aşırı beslemeye yöneliyor. honda yıllardır atmosferik araçlar üretip satıyor, ve 90-91modellerin hothatch leri dahil hala yürür vaziyette, bunların muhadili bir alman otomobili zaten, nerdeyse yok, veya alsanız bile, yürür hale getirmek için, fiyatının 2 katı daha masraf etmek zorundasınız, aşırı besleme olayıyla güç artımı çok basit bir çalışma, tr de yazılım işiyle uğraşan bir arkadaş, 2.0lt dizel polosuyla 300ps civarına rahatça çıkabiliyor, s3 ler, büyük turbolarla, 500+ ps lere ulaşabiliyor, yani bunu gerçekleştirmekte bir zorluk yok, altyapınızı güçlendirip, aşırı besleme sistemlerin gücünü arttırdığınızda hp limitiniz tamamen harcadığınız paraya bağlı, ama 96 yılında üretilen honda civic type-r ek kasa , 1.6 , 185hp atmosferik, üretim yılını hatırlamamak la beraber s2000 , 2.0lt 240hp atmosferik, gibi araçların muhadilleri başka hiç bir markada yok, almanların zaten bu tür bir verime erişemeyeceklerini düşünüyorum fakat japonlarında bu yolda ilerlememesi hayli garibime gidiyor, onun yerine cr-z gibi oyuncakları piyasaya sürüyorlar, benim tekrar dikkatini çekmek istediğim konu, tsi bence mübah bişey değil, aynı sistemler, 2002 model 1.4 corolla terra ya koysanız, çok daha yüksek güç alırsınız, atmosferik normları yükseltemedikten sonra, geri kalan hiç önemli değil, bende kendi aracımı 160ps ten 230ps sınırlarına getirdim, yaptığım işlem turbo değişimi ve yazılım, maliyet 2bin tl, ve sorunsuz yoluma bi süre devam ettim, benim konu hakkındaki tercihim golftü, ama eğer tsi modeli baz alınıyorsa, tercihimi auristen yana değiştiriyorum
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #72 : Şubat 27, 2012, 06:59:37 »
+1
Kesinlikle katılıyorum Serkan abi..

bencede çook dogru
AKTİF SERVİS - ÇORUM   TOYOTA   özel servisi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • avensis 2.0 + Astra 1.4 T
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #73 : Şubat 27, 2012, 17:04:54 »
tabiki golf

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #74 : Şubat 27, 2012, 21:34:08 »
toyotayı severim, gerçekten severim ama gönlümde kendimi bildim bileli hem bmw yatmıştır... ölüp biterim her kasasına, çıldırtır beni, kalp atışlarım bile hızlanır o derece severim, beni tanıyan herkes de bilir hayvan gibi savunurum bmwyi her konuda gerek mercedese gerek audiye karşı. bir bmw sahibi olmasam da kullandığım sayılı zamanlarda bana hissettirdikleri beni buna yapmaya itmiştir her zaman. biraz duygusal davranırım yani bmwye karşı ancaaak sorunlarını da bilirim, söylerim kabul ederim. at besleyen yemini düşünmez demişti bana bir 3.25 sahibi. adam haklı... neyse bir markayı çok sevmek,çok savunmak hatta fantikliğe varmak benim anlayabileceğim bir şey. hatta bu karşılaştırmada ben de golf derim sanırım ama günlük kullanmak için yanına bir de toyota koyarım. golf 6 almam da golf 5 alırım bir de corolla hb koyarım yanına.günlük kullanım için golf beni aşar, geçen hafta golf5 sahibi bir arkadaşımın yol bilgisayarı mı neyi bir şeyi bozuldu 2500tl verdi.. günah be
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #75 : Şubat 27, 2012, 22:11:18 »
BMW hastalığı bendede var.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #76 : Şubat 28, 2012, 16:15:29 »
TSI motor teknolojisi olarak, aşırı beslemeye ait 2değişik sistem kullanan , turboşarj ve süperşarjı kullanan bir sistem, motor aşınması ve ömrünü ilerleyen zaman gösterecektir, tabi tüketici bilincide çok önemli bu konuda, benim üzerinde durduğum, motor teknolojisini geliştirip aynı hacim ve daha düşük egzost emisyonlarıyla daha güçlü atmosferik araçlar üretmek varken, firmalar niye aşırı beslemeye yöneliyor. honda yıllardır atmosferik araçlar üretip satıyor, ve 90-91modellerin hothatch leri dahil hala yürür vaziyette, bunların muhadili bir alman otomobili zaten, nerdeyse yok, veya alsanız bile, yürür hale getirmek için, fiyatının 2 katı daha masraf etmek zorundasınız, aşırı besleme olayıyla güç artımı çok basit bir çalışma, tr de yazılım işiyle uğraşan bir arkadaş, 2.0lt dizel polosuyla 300ps civarına rahatça çıkabiliyor, s3 ler, büyük turbolarla, 500+ ps lere ulaşabiliyor, yani bunu gerçekleştirmekte bir zorluk yok, altyapınızı güçlendirip, aşırı besleme sistemlerin gücünü arttırdığınızda hp limitiniz tamamen harcadığınız paraya bağlı, ama 96 yılında üretilen honda civic type-r ek kasa , 1.6 , 185hp atmosferik, üretim yılını hatırlamamak la beraber s2000 , 2.0lt 240hp atmosferik, gibi araçların muhadilleri başka hiç bir markada yok, almanların zaten bu tür bir verime erişemeyeceklerini düşünüyorum fakat japonlarında bu yolda ilerlememesi hayli garibime gidiyor, onun yerine cr-z gibi oyuncakları piyasaya sürüyorlar, benim tekrar dikkatini çekmek istediğim konu, tsi bence mübah birşey değil, aynı sistemler, 2002 model 1.4 corolla terra ya koysanız, çok daha yüksek güç alırsınız, atmosferik normları yükseltemedikten sonra, geri kalan hiç önemli değil, bende kendi aracımı 160ps ten 230ps sınırlarına getirdim, yaptığım işlem turbo değişimi ve yazılım, maliyet 2bin tl, ve sorunsuz yoluma bir süre devam ettim, benim konu hakkındaki tercihim golftü, ama eğer tsi modeli baz alınıyorsa, tercihimi auristen yana değiştiriyorum

Bu motorun blok, krank ve üst kapağında kullanılan malzeme sıradan bir atmosferik motor ile aynı mıdır da böyle hemen çöpe gitti 2 dk.da motor…  Hem gücü arttırıp hemde katı emisyon kurallarını delmek artık imkansız o yüzden K20A2 motoru tarih oldu. Demek ki bu konuyu yeterince araştırmamışsın. Artık emisyon yüzünden motorsporlarının en üst düzeyi olan Formula 1 de bile küçük hacimli turbo motorlar kullanılacakken atmosferik ve daha fazla güç elde etme işi hayalden öteye gitmeyecektir. Bir kere turbo beslemeye bu kadar direnmek niyedir anlamış değilim. Eskisi gibi 4000rpmden sonra dolan turbolar yok. Artık twinscroll teknolojisi sayesinde çok daha uzun bir devir bandında araçlar sabit tork ile yürütülebiliyor. Ayrıca hem yakıt hemde karbon salınımı anlamında avantaja sahipler. Gücün formülü neydi? Güç= torkxdevir … Atmosferik motordan daha fazla güç çıkarmak demek devir bandını yukarı almak demektir. Deli gibi devir çeviren ama tork fakiri bir araba sürmek zevklidir değildir bu konuda asla yorum yapmam ancak standart bir binek otomobil ile EK9 kasa type-r motorunu kıyaslarsan hataya düşersin. O bir hothatchdir. Devir çevirmek, adrenalin yaşamak, güzeldir. Ancak bir üst vitese attığında vtec açma sınırının altında kalırsan ne yaşadığını sanırım bilirsin. Yani herkesin sürebileceği araçlardan bahsetmiyorsun. Herkes 7/24 arabasını tapa gaz sürmüyor. O yüzden küçük hacimli maksimum gücünü olabildiğince düşük devirde alabilen ve böylece düşük devir ile hareket ederek uzun ömürlü motorlar yaratılmaya çalışılıyor. Bunun adı TSI olur, THP olur önemli değil.

İlk zamanlardaki gibi lineer hızlanma grafiğine sahip olmayan turbo motorlar belki zevke vermiyordu ancak günün teknolojisinde twin turbo veya twinscroll veya scharger+turbo ile bu sıkıntılar aşıldı. Yakında Honda da type-r da turbo besleme kullanacak. Artık fosil yakıtlar çok pahalı ve dünya ciddi ısınıyor. O yüzden mutlaka hybrid ve elektrikli motorlara da ciddi yönelim olacak. Bende 3.2lt. V6 motora sahip bir araç kullanmak isterim. Ama dersen ki 1.6lt atmosferik mi yoksa 1.6lt. turbo mu elbette ki turbo araç tek tercihim olur. 

Toyota ve Honda bugün halen atmosferik araç ürettiği için satışları özellikle benzinli araçlar için ciddi düşüş kaydetti. İnanmayan satış rakamlarını araştırıp görebilir.
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #77 : Şubat 28, 2012, 16:34:35 »
peki birşey sormak istiyorum sizin kadar bilgim yok bu konularda yazdığınız kodlardanda birşey anlamıyorum ama.turbo sadece havamı çekiyor bu havanın yanması içinde ektra benzin yada mazot gerekmiyormu yani hep aynı miktardaki yakıtmı geliyor turbo devreye girince yakıt miktarıd artmıyormu?
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #78 : Şubat 28, 2012, 17:03:07 »
peki birşey sormak istiyorum sizin kadar bilgim yok bu konularda yazdığınız kodlardanda birşey anlamıyorum ama.turbo sadece havamı çekiyor bu havanın yanması içinde ektra benzin yada mazot gerekmiyormu yani hep aynı miktardaki yakıtmı geliyor turbo devreye girince yakıt miktarıd artmıyormu?
emiş ve egzost tarafı olan, salyangoz şeklindeki bu sistemin çalışma prensibini kısaca özetleyeyim, ortasında 1 adet mile bağlı 2 adet pervane mevcuttur, sizin aracınız yanma sonrasında egzost gazı çıkardığında bu egzost gazı öncelikle turbo egzost tarafından geçer ve burdaki pervaneyi çevirir, buna bağlı olan mil de hareket ettiği için diğer pervanede döner(emiş tarafındaki), ve bu diğer pervane  havayı emer ve sıkıştırarak yanma odasına gönderir, buda yanma kalite ve şiddetini arttırdığı için çekiş gücü ciddi şekilde yükselir, tabi hava yanma odasına gönderilmeden öncede inter cooler içinden geçerek soğutulur. kısaca çalışma mantalitesi bu , basite indirmgemeye çalıştım, inş yardımcı olmuştur.
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #79 : Şubat 28, 2012, 17:12:58 »
emiş ve egzost tarafı olan, salyangoz şeklindeki bu sistemin çalışma prensibini kısaca özetleyeyim, ortasında 1 adet mile bağlı 2 adet pervane mevcuttur, sizin aracınız yanma sonrasında egzost gazı çıkardığında bu egzost gazı öncelikle turbo egzost tarafından geçer ve burdaki pervaneyi çevirir, buna bağlı olan mil de hareket ettiği için diğer pervanede döner(emiş tarafındaki), ve bu diğer pervane  havayı emer ve sıkıştırarak yanma odasına gönderir, buda yanma kalite ve şiddetini arttırdığı için çekiş gücü ciddi şekilde yükselir, tabi hava yanma odasına gönderilmeden öncede inter cooler içinden geçerek soğutulur. kısaca çalışma mantalitesi bu , basite indirmgemeye çalıştım, inş yardımcı olmuştur.
yani anladığım kdarıyla yakıtı etkilemiyor.Teşekkür ederim
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)