Gönderen Konu: golf mü auris mi??  (Okunma sayısı 27163 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #20 : Şubat 16, 2012, 23:17:05 »
Ben 43.000 e megane 3 dci almıştım malesef talihsiz bir kaza geçirim.Kaskodan parayı alıp başka marka almayı düşünüyorum bende şu an inan bende çok kararsızım tam adamına sordun yani. az öncede şu ilan gözüme çarptı :) http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-renault-ototim-den-megane-iii-coupe-1-6-16v-71771345/detay/
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Toyota Club Türkiye

Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #20 : Şubat 16, 2012, 23:17:05 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #21 : Şubat 16, 2012, 23:21:34 »
ilanda bir yanlışlık mı var acaba çok şaşırdık :)
2007 corolla 1,6 sol sedan granit gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #22 : Şubat 16, 2012, 23:25:26 »
Yok yok fiyat normal benzinli ama dersen bi 5 6 bin daha gözden çıkarırım dizelleride var .
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Auris 1.6 132HP M/M
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • 54 kere teşekkür etti
  • 76 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #23 : Şubat 16, 2012, 23:26:49 »
Farın biri yanmıyor o da benim dikkatimi çekti :D
Kalitenin fiyatı VARDIR..!!!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #24 : Şubat 16, 2012, 23:27:31 »
3 kapılı olmazmış :) şuan şaştık kaldık tavsiyelerinizi bekliyoruz :)
2007 corolla 1,6 sol sedan granit gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #25 : Şubat 16, 2012, 23:29:57 »
Farın biri yanmıyor o da benim dikkatimi çekti :D
Haha xenon kesmiş :)
3 kapılı olmazmış :) şuan şaştık kaldık tavsiyelerinizi bekliyoruz :)
He genç adamsınız size yakışır :) zaten o sınıfta tavsiye edilebilecek en güzel 2 araçtan bir golf biri auris sadece sizin isteklerinize ve zevkinize kalmış bir durum bu ;) 2side güzel 2 sinin de birbirinden üstün özellikleri mevcut
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #26 : Şubat 16, 2012, 23:33:42 »
ama golf ün motoruna karşı tereddütlüyüz :)
2007 corolla 1,6 sol sedan granit gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #27 : Şubat 16, 2012, 23:48:50 »
 Megane 3 de yakıt yönünden benzinli tavsiye etmem. Ekonımik değildir. Ama özellikle ithal, dizel ve donanımlı bir versiyonu tavsiye ederim. Çekişi, tüketimi vs oldukça iyidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #28 : Şubat 17, 2012, 00:05:23 »
anladım hakan abi..megane 3 te aklımızdan geçti ama tipik bir renaulttur dedik eledik
2007 corolla 1,6 sol sedan granit gri

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #29 : Şubat 17, 2012, 00:51:38 »
Bu turbo araç almaktan çekinmek nedir arkadaşlar :) TSI CAXA motor kodlu 122PS'lik TD 025, BMY motor kodlu 140PS lik KKK03 turbo kullanır. Sıfır orjinalini 1000-1200TL'ye alır ve takarım. Ha keza üzerindeki kompressor eaton M24'tür. 1500TL ye alır takarım. Bu kadar kafada büyütülecek şeyler değil. TSI motor 5 yıl üst üste ödül almış bir motor. LPG olarak wet shot LPG kitleri için halen arge devam ediyor. Takanlar var ama doğru dürüst feedback alamadım.

Ben sadece test amaçlı Auris kullandım o yüzden yorum yapmayacağım ancak Golf'ün oturuş pozisyonu, uzun bir tork bandı ve direksiyon tepkileri daha önde... iç mekan anlamında da daha ilerde... Tasarım illa ki zevk meselesi o yüzden bu konuda yorum yapmıyorum.

2007 de BMY'de MED 9.5 2008 sonrasında MED17.5.1 ECU kullanıldı. Ayrıca motor ile ilgili, zincirde güncellemeler oldu. Konfor modülü değişti. TSI olacaksa 2008 ve 2009 olmalı... Zaten öyle istiyorsunuz ama bilginiz olsun istedim.
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #30 : Şubat 17, 2012, 01:38:09 »
turbo araç almaktan çekinmek, turbo araçla motor kırdıktan sonra yaşanan birşey genelde, hata kaldırmayan bir durum, turbo araç satmadan önce kişilere önce kullanmayı öğretmek gerek. turbo araç kullanan bir çok kişi atmosferiğe geçtiklerinde ciddi psikolojik rahatlama yaşarlar, örnek ben, ki önceki aracımın ait olduğu firma, turbo olayında bence kusursuz, her seri aracında turbo kullanıyor,  tr şartlarında maalesef turbo araçların kabullenilmesi, doğru şekilde kullanımının öğrenilmesi çok uzun süre alacak bir şey, piyasadaki spor araçları inceleyin, hala sağlıklı yürüyen araçlar nerdeyse sadece hondada var, diğerlerinin %kaç olduğunu düşünün) bunun da tek sebebi bence motorlarda aşırı besleme kullanılmaması, yoksa golf te yanılmıyorsam 40yıla yakındır satılıyor , tarihçesini kullanılan motor detaylarını çok iyi bilmiyorum
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #31 : Şubat 17, 2012, 01:54:00 »
turbo bir araç motor kırar gibi bir genelleme yapmak çok yanlış. Bir aracın motor kırması aşırı besleme olmasından mıdır? turbo araç kullanırken elbette bazı kurallara uymak da fayda vardır. Ancak günümüzde karbon salınımlarını ve yakıt tüketimini azaltmak ve bu arada araçların da gücünü aynı tutmak yada arttırmak adına bir çok firma küçük hacimli turbo motorları tercih etmektedir. (downsizing) BMW bile yıllar sonra atmosferik araç yapmaktan vazgeçti...

Hem daha iyi bir hızlanma grafiği hem daha az yakıt ve co2 salınımı...

Ben son kullandığım 3 aracımda da turbo beslemeli araçları tercih ettim. Bundan sonra da asla atmosferik bir aracı tercih etmem demiyorum ama hep arka sıralarda kalacağı kesin...
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #32 : Şubat 17, 2012, 02:06:59 »
turbo bir araç motor kırar gibi bir genelleme yapmak çok yanlış. Bir aracın motor kırması aşırı besleme olmasından mıdır? turbo araç kullanırken elbette bazı kurallara uymak da fayda vardır. Ancak günümüzde karbon salınımlarını ve yakıt tüketimini azaltmak ve bu arada araçların da gücünü aynı tutmak yada arttırmak adına bir çok firma küçük hacimli turbo motorları tercih etmektedir. (downsizing) BMW bile yıllar sonra atmosferik araç yapmaktan vazgeçti...

Hem daha iyi bir hızlanma grafiği hem daha az yakıt ve co2 salınımı...

Ben son kullandığım 3 aracımda da turbo beslemeli araçları tercih ettim. Bundan sonra da asla atmosferik bir aracı tercih etmem demiyorum ama hep arka sıralarda kalacağı kesin...
tabiki turbo araç motor kırar diye bir genelleme yapmak mümkün değil, fakat oluşacak arızalarda alınacak risk faktörüde yükselmektedir, yeni nesilde bütün firmalar bahsettiğiniz gibi motor hacimlerini düşürüp aşırı beslemeye yöneldiler, bmw belki bunlar arasında istisna yaratabilir, fakat benim düşüncem bunları önümüzdeki 5yıl daha izleyip ardından araçların kondisyonlarını gözlemlemek, firmalar satışa çıkardıkları turbo motorları sürekli güncelliyorlar, vw grubu şimdiye kadar kaç değişik güçte tsi kullandı ben sayamadım, 100den 200hp ye kadar sanırım bi 10-12değişik motor vardır, ilk kullanılan tsi motorlar misal 1.4tsi 170ps  , jetta, niye hala geçerli değil , ve yeni araçlarda kullanılmıyor, neden nerdeyse bütün dsg şanzımanları tork konvertörleri limitlerinde sorunlar yaşıyor, ve neden bir çoğunda şanzımanlardan tıkırtı geliyor. firmalar sürekli arge çalışmalarıyla kendilerini geliştiriyorlar fakat ben her zaman başarılı olduklarını düşünmüyorum
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #33 : Şubat 17, 2012, 09:07:03 »
bencede gönlüm golf mantık auris derdi ama herhalşde gönlümün sözünü dinlerdim.. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #34 : Şubat 17, 2012, 10:06:07 »
tabiki turbo araç motor kırar diye bir genelleme yapmak mümkün değil, fakat oluşacak arızalarda alınacak risk faktörüde yükselmektedir, yeni nesilde bütün firmalar bahsettiğiniz gibi motor hacimlerini düşürüp aşırı beslemeye yöneldiler, bmw belki bunlar arasında istisna yaratabilir, fakat benim düşüncem bunları önümüzdeki 5yıl daha izleyip ardından araçların kondisyonlarını gözlemlemek, firmalar satışa çıkardıkları turbo motorları sürekli güncelliyorlar, vw grubu şimdiye kadar kaç değişik güçte tsi kullandı ben sayamadım, 100den 200hp ye kadar sanırım bi 10-12değişik motor vardır, ilk kullanılan tsi motorlar misal 1.4tsi 170ps  , jetta, niye hala geçerli değil , ve yeni araçlarda kullanılmıyor, neden nerdeyse bütün dsg şanzımanları tork konvertörleri limitlerinde sorunlar yaşıyor, ve neden bir çoğunda şanzımanlardan tıkırtı geliyor. firmalar sürekli arge çalışmalarıyla kendilerini geliştiriyorlar fakat ben her zaman başarılı olduklarını düşünmüyorum
Şimdi öncelikle bazı konulara açıklık getirelim. Turbo dk.da 100.000-120.000 devir dönen bir mile sahip ve bu mil yağ ile soğutuluyor. Her hareketli parçanın aşınmalardan dolayı bir ömrü vardır. Buraya kadar hem fikiriz değil mi? Ancak turbo motorun bir elemanı değil. Turbonun direk bir ömrü var diyemiyoruz. Ancak ortalama 150.000-250.000km.leri buluyor. Elbette 10.000km.de turbo sorunu yaşayanda oluyor. Ancak bunu genelleme yapamayız. 5 yıl izlenecek bir durum yok. Zamanında Onno usta'da küçük hacimli turbo dizellerin sonunu pek parlak görmemiş ve yazılarında yerden yer evurmuştu. Şimdi sorsanız ballandıra ballandıra anlatıyor. VW turbo motoru yeni kullanmıyor. 1998 yılında üretilen 1.8T motor halen çok başarılı ve dayanıklı...

TSI motorlara gelirsek... FSI'ın turbosu yani TFSI'da diyebiliriz. Zaten Audi ismi TFSI olarak devam ettiriyor. 170PSlik GT ve Jetta'da kullanılan BLG kodlu motor TSI'ın ilk lansman motoruydu ve bir gövde gösterisiydi. Ancak MK5 GTI 2.0lt 200HP olunca bir çok otomobil dergisinde bile GT-"I" a gerek var mı GT'de neredeyse onun kadar hızlı deniyordu. O zaman single charger yani CAXA kodlu 122PS lik motor çıkmadığından piyasaya 140 ve 170lik iki motor olarak twincharger olarak çıktı. Akabinde CAXA çıkınca MK6'da 170lik motoru 160 a çekip 140lığı kaldırdılar. Bu kasada artık GTI'da 211PS e yükseltilerek ticari anlamdaki kaygılarda yok edildi. Yani iş biraz ticari dayanıksızlık durumu yok. Tabi 2007 yılında sandık motor gelen bazı araçlar oldu.

DSG şanzımana gelirsek; sizin mekanik seslerin geldiğini belirttiğiniz 7 ileri kuru kavramaya sahip olandır. Maliyet açısından 6 ileri yağlı kavramadan uygun olması ve daha harmonize bir hızlanma sağladığından artık bu şanzıman tercih edildi. Evet DSG'de problemler var mı? elbette var. Ama sequantial hangi şanzımanda problem yok Allah aşkına söyleyebilir misin? Toyota'nın MMT şanzımanı gibi her 20.000km de adaptasyon istemiyor. Rezalet bir actuator motoru yok. Her vites atışında öne yığılmıyorsunuz. MMT'den gelen mekanik sesler ne olacak? Yani MMT ile mukayese bile edilemeyecek kadar iyi bir şanzıman. Tork konvertörüne sahip değil. Sizin bahsettiğiniz tork limitörü olmalı... Bu konuda nasıl bir sıkıntı yaşanıyor anlamadım. 7 ileri şanzımanların tork limitörü 287Nm'dir. Yani kulaktan dolma fikirler ile bir firmayı kötü görmek maalesefi pek rasyonel bir yaklaşım değil. Bence fikir sahibi olmadan önce bir kullanmak lazım. Kullanmaktan kastım binip bir gün gezmek değil tabi...
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #35 : Şubat 17, 2012, 10:42:48 »
Golf veya Megane 3 tercih ederdim şahsen, olmadı Megane 3 coupe dizel, hem coupe hem dizel daha ne olsun :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #36 : Şubat 17, 2012, 11:31:23 »
Özellikle Auris'in iç mekan ses problemi göz önüne alınırsa Golf daha iyi bir seçim olarak görüyorum.Ama bu Auris'in kötü bir araba olduğu  fikrini ortaya çıkarmasın lütfen.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 99 Avensis 2.0 Manuel L/B idi...
    • 2011 1.6 comfort corolla...
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #37 : Şubat 17, 2012, 11:37:53 »
bence benzinli turbo motorun sıkıntısı turbonun fiyatında veya kompresörün fiyatında değildir. turbonun en babası 2000, kompresör 3000 olsun hadi. ya dizel gibi sıkıştırdığın, yüksek sıkışma ve patlamalarla yüksek güç aldığın motorun durumu ne olacak. 200.000 Km yi geçen TSİ motor bence bitmiştir, ama 200.000 Km de bi vvt-i veya dual vvt-i motor bitme noktasına çok uzaktır.
Eğer bir gün dünyaya ait çok büyük bir derdin olursa...
Rabbine dönüp "Benim büyük bir derdim var." deme.
Derdine dönüp "Benim çok büyük bir rabbim Var.' De....
Mevlâna                                                                                                                                                                                                        2011 1.6 comfort corolla...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #38 : Şubat 17, 2012, 16:38:44 »
dsg şanzıman ile mmt şanzıman karşılaştırılmasıda yanlış bir durum zaten biri tam biri yarı olamatik.multidrive s ile dsg kıyası daha mantıklı olabilir.Kesinlikle kötüdür demiyorum turbo benzinli motorlar . ama km si 100.000 i geçmiş turbo motorlu bir arabaya kesinlikle yan gözle bile bakmam bu benim gözlemlerinden kaynaklı bir şahsi fikirdir taabikide.metalurji çok gelişti tamam kabul ediyorum o sıkıştırmaya dayanıklı pistonlar gömlekler üretiliyor ama ben hala daha geçiş aşamasında olduğumuzu düşünüyorum.Hala bazı sistemlerin tam turmadığını düşünüyorum bu şahsi fikrim değil ufak tefek gözlemlerimde söz konusu bu durumda tabiki.2. el tsi araba alırmıyım evet alırım ama 50.000 km yi geçmemişse bir 50.000 de ben yapar satarım.daha fazla kullanmam.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #39 : Şubat 17, 2012, 17:12:52 »
birde yerinde olsam 1.4 tsi seat leon lara bakardım Tabi km si düşük olmak kaydı ile.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)