Gönderen Konu: golf mü auris mi??  (Okunma sayısı 27155 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #80 : Şubat 28, 2012, 17:25:22 »
Bu motorun blok, krank ve üst kapağında kullanılan malzeme sıradan bir atmosferik motor ile aynı mıdır da böyle hemen çöpe gitti 2 dk.da motor…  Hem gücü arttırıp hemde katı emisyon kurallarını delmek artık imkansız o yüzden K20A2 motoru tarih oldu. Demek ki bu konuyu yeterince araştırmamışsın. Artık emisyon yüzünden motorsporlarının en üst düzeyi olan Formula 1 de bile küçük hacimli turbo motorlar kullanılacakken atmosferik ve daha fazla güç elde etme işi hayalden öteye gitmeyecektir. Bir kere turbo beslemeye bu kadar direnmek niyedir anlamış değilim. Eskisi gibi 4000rpmden sonra dolan turbolar yok. Artık twinscroll teknolojisi sayesinde çok daha uzun bir devir bandında araçlar sabit tork ile yürütülebiliyor. Ayrıca hem yakıt hemde karbon salınımı anlamında avantaja sahipler. Gücün formülü neydi? Güç= torkxdevir … Atmosferik motordan daha fazla güç çıkarmak demek devir bandını yukarı almak demektir. Deli gibi devir çeviren ama tork fakiri bir araba sürmek zevklidir değildir bu konuda asla yorum yapmam ancak standart bir binek otomobil ile EK9 kasa type-r motorunu kıyaslarsan hataya düşersin. O bir hothatchdir. Devir çevirmek, adrenalin yaşamak, güzeldir. Ancak bir üst vitese attığında vtec açma sınırının altında kalırsan ne yaşadığını sanırım bilirsin. Yani herkesin sürebileceği araçlardan bahsetmiyorsun. Herkes 7/24 arabasını tapa gaz sürmüyor. O yüzden küçük hacimli maksimum gücünü olabildiğince düşük devirde alabilen ve böylece düşük devir ile hareket ederek uzun ömürlü motorlar yaratılmaya çalışılıyor. Bunun adı TSI olur, THP olur önemli değil.

İlk zamanlardaki gibi lineer hızlanma grafiğine sahip olmayan turbo motorlar belki zevke vermiyordu ancak günün teknolojisinde twin turbo veya twinscroll veya scharger+turbo ile bu sıkıntılar aşıldı. Yakında Honda da type-r da turbo besleme kullanacak. Artık fosil yakıtlar çok pahalı ve dünya ciddi ısınıyor. O yüzden mutlaka hybrid ve elektrikli motorlara da ciddi yönelim olacak. Bende 3.2lt. V6 motora sahip bir araç kullanmak isterim. Ama dersen ki 1.6lt atmosferik mi yoksa 1.6lt. turbo mu elbette ki turbo araç tek tercihim olur. 

Toyota ve Honda bugün halen atmosferik araç ürettiği için satışları özellikle benzinli araçlar için ciddi düşüş kaydetti. İnanmayan satış rakamlarını araştırıp görebilir.
ben motoru çöpe atmadım, turbo motorlarında altyapısının güçlendirilmiş olduğunu belirtmiştim. tabiki atmosferik bir motor ile aşırı besleme bir motor bloğunun içindekiler çok farklı alacaktır.
bahsetmiş olduğunuz atmosferik ve turbo araç arasındaki beğeni meselesi de tamamen kişisel olarak değişir.  herkesin kullanma stiline göre araçtan aldığı zevk farklıdır. kimi son ekonomi vitesinde(5,6) araç sollamaktan keyif alır, kimide en uygun vitesi seçerek. Bu söz konusu olduğunda benimde tercihim aşırı besleme araçtan yana, çünkü uzun süredir turbo araç kullanıyorum, kullanım karakteri , hızlanması vs. si çok keyifli, ama bu alt segmentlerdeki düşük hacimli, uzun devir bantlı stabil gücünü sürekli veren turbolar, bence turbo değil, twin scrool olsun, bi turbo olsun, eğer turbo bahsettiğiniz eski sistemler gibi geç devirde gelip, o patlamayı yapamıyorsa, turbo araç kullanıp , boostun gelişini hissedemiyorsanız, bence turbo araç kullanmanın hiç bir kıymeti yok. Vtec motorları ve şanzımanları araştırırsanız, uygun vites değişimlerinde araçlar hiç bir şekilde vtec altı kalmaz, vtec gibi bir değişken subap zamanlama sistemini oluşturan bir firma, böyle basit bir hataya düşeceği düşünülemez. Zaten şimdiye kadar alt devir seçip, torklarını deneyen kimsede görmedim.  Turbo araca karşı değilim ama, turboyu süper bir teknolojiymiş gibi göstermeye karşıyım, yeni bir keşif değil bu sonuçta , tarihçesini çok iyi bilmiyorum ama. Kendi ömrü olan, bir çok ekstra parçası olan, kullanıcı için , kullanan ne kadar bilinçli olursa olsun, ekstra masraf çıkaracak bir sistem.
bende 7/24 aracımı tapa gaz sürmüyorum, hatta %1 olur belki sadece genel kullanımım için. Ama araçlar 7/24 tapa gaz sürülse bile, araç tavsiye ettiği min. motor ömrü boyunca buna mukavemet göstermek zorundadır. Bu birnevi marka namusudur.
bahsetmiş olduğunuz gibi artık ciddi markalar tamamen turboya geçiyor, büyük bir örneğide bmw markası, senelerdir kendi sınıfı araçlar arasında hep performans fakiri olarak kalmıştı, atmosferik olmasından dolayı, şimdi açığı turbo ile kapatmak istiyor, tabiki haklı, bana göre bu konudada atılım yaptığı ilk benzinli araç 335.
japon firmalarının satış grafiklerini araştıracağım, fakat gözlemim 4bin tl gibi bir indirimle bile, nisan ayına kadar araba bulunamayan hondada sanırım şu anki pazar koşulları için pek bir sıkıntı yok. Diğer bir yandan vw de çok cazip fiyatlar sunmaya başladı, görmesem 36900tl ye golf olacağına inanmazdım, trendline fln ama, baya uygun fiyat, satışlarda bir düşüş varsa, sadece japonlarda yok bence, toyotanında satış fiyatlarına hiç dokunmaması yine firmanın tr pazarında kendine güvendiğini gösteriyor
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Toyota Club Türkiye

Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #80 : Şubat 28, 2012, 17:25:22 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #81 : Şubat 28, 2012, 17:27:51 »
yani anladığım kdarıyla yakıtı etkilemiyor.Teşekkür ederim
etkiliyor, özellikle güçlü turbolarda çok ciddi şekilde etkiliyor, ama günümüzdeki , düşük hacimli, tsi vs. gibi kullanılan araçlarda bulunan fındık turbolar, boyutlarıyla orantılı basınç sağladıkları için tüketimi fazla etkilemiyor, turbo hisside dolayısıyla fazla olmuyor. yoksa, ciddi turbolarda boost geldiği zaman, benzin ibrenizide birinin aşağı doğru çekiştirdiğini rahatça hissedebilirsiniz
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Eski avensisçi ;)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 1 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #82 : Şubat 28, 2012, 17:46:45 »
etkiliyor, özellikle güçlü turbolarda çok ciddi şekilde etkiliyor, ama günümüzdeki , düşük hacimli, tsi vs. gibi kullanılan araçlarda bulunan fındık turbolar, boyutlarıyla orantılı basınç sağladıkları için tüketimi fazla etkilemiyor, turbo hisside dolayısıyla fazla olmuyor. yoksa, ciddi turbolarda boost geldiği zaman, benzin ibrenizide birinin aşağı doğru çekiştirdiğini rahatça hissedebilirsiniz
hmm şimdi anladım yani ne kadar ekmek o kadar köfte . tsı tarzı motorlardaki turboda sadece alt devirlerde hızlanmak için sanırsam.
Pahalı zevklerim var, mesela , benzin gibi ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: B+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #83 : Şubat 29, 2012, 11:50:34 »
ben motoru çöpe atmadım, turbo motorlarında altyapısının güçlendirilmiş olduğunu belirtmiştim. tabiki atmosferik bir motor ile aşırı besleme bir motor bloğunun içindekiler çok farklı alacaktır.
bahsetmiş olduğunuz atmosferik ve turbo araç arasındaki beğeni meselesi de tamamen kişisel olarak değişir.  herkesin kullanma stiline göre araçtan aldığı zevk farklıdır. kimi son ekonomi vitesinde(5,6) araç sollamaktan keyif alır, kimide en uygun vitesi seçerek. Bu söz konusu olduğunda benimde tercihim aşırı besleme araçtan yana, çünkü uzun süredir turbo araç kullanıyorum, kullanım karakteri , hızlanması vs. si çok keyifli, ama bu alt segmentlerdeki düşük hacimli, uzun devir bantlı stabil gücünü sürekli veren turbolar, bence turbo değil, twin scrool olsun, bir turbo olsun, eğer turbo bahsettiğiniz eski sistemler gibi geç devirde gelip, o patlamayı yapamıyorsa, turbo araç kullanıp , boostun gelişini hissedemiyorsanız, bence turbo araç kullanmanın hiç bir kıymeti yok. Vtec motorları ve şanzımanları araştırırsanız, uygun vites değişimlerinde araçlar hiç bir şekilde vtec altı kalmaz, vtec gibi bir değişken subap zamanlama sistemini oluşturan bir firma, böyle basit bir hataya düşeceği düşünülemez. Zaten şimdiye kadar alt devir seçip, torklarını deneyen kimsede görmedim.  Turbo araca karşı değilim ama, turboyu süper bir teknolojiymiş gibi göstermeye karşıyım, yeni bir keşif değil bu sonuçta , tarihçesini çok iyi bilmiyorum ama. Kendi ömrü olan, bir çok ekstra parçası olan, kullanıcı için , kullanan ne kadar bilinçli olursa olsun, ekstra masraf çıkaracak bir sistem.
bende 7/24 aracımı tapa gaz sürmüyorum, hatta %1 olur belki sadece genel kullanımım için. Ama araçlar 7/24 tapa gaz sürülse bile, araç tavsiye ettiği min. motor ömrü boyunca buna mukavemet göstermek zorundadır. Bu birnevi marka namusudur.
bahsetmiş olduğunuz gibi artık ciddi markalar tamamen turboya geçiyor, büyük bir örneğide bmw markası, senelerdir kendi sınıfı araçlar arasında hep performans fakiri olarak kalmıştı, atmosferik olmasından dolayı, şimdi açığı turbo ile kapatmak istiyor, tabiki haklı, bana göre bu konudada atılım yaptığı ilk benzinli araç 335.
japon firmalarının satış grafiklerini araştıracağım, fakat gözlemim 4bin tl gibi bir indirimle bile, nisan ayına kadar araba bulunamayan hondada sanırım şu anki pazar koşulları için pek bir sıkıntı yok. Diğer bir yandan vw de çok cazip fiyatlar sunmaya başladı, görmesem 36900tl ye golf olacağına inanmazdım, trendline fln ama, baya uygun fiyat, satışlarda bir düşüş varsa, sadece japonlarda yok bence, toyotanında satış fiyatlarına hiç dokunmaması yine firmanın tr pazarında kendine güvendiğini gösteriyor

Aslına bakarsan bazı nüanslar hariç söylemlerimiz birbiriyle örtüşüyor. Öncelikle kabul etmemiz gereken bir gerçek var ki fosil yakıtların fiyatlarının tüm dünyada yükselişe geçmesi ve karbon salınım oranının düşürülmesi gerekliliği çerçevesinde daha çevreci motorlar yapılmasının zorunlu olmasıdır. Honda, motor company olarak anılsa da maalesef bugün gelinen noktada rakiplerinin gerisine düşmüştür. Litre başına 120HP gibi güzel bir motoru üretmiş firma bugün nerelere geldi yazık… Bu arada almanlar üretemez demişsin de M Power da buna yakın güçleri üretiyor. 343HP lik E46 kasa M3 3.2 lt veya E36 kasa EVO2 321HP ve 3 lt. motora sahip yani litre başına 107HP üretiyor… Honda’nın motoru gerçekten maksimum torkunu çok üst devirlerde alıyor. Eğer sürekli o bantta vites atarsan çok iyi bir hızlanma sağlıyor ancak dediğim gibi bir yol otomobilinde kimse sürekli redline gitmiyor. Babamın arabası kaç defa vtec açmıştır mesela bilmiyorum :)

Turboyu 1962 yılında aracında ilk kullanan firma Oldsmobile’dir ve Cutlass Jetfire modelinde kullanmıştır. Bunu dip not olarak sunayım. :)
Demişsin ki ben boostun sonradan gelmesinden keyif alırım. Ama realitede bu turbo lagdir. Ne kadar büyük turbo o kadar gecikme… Bu da konforsuz bir hızlanma sağladığından büyük firmaların amiral gemileri yüksek hacimli atmosferik motorlarla yürütülürdü. Çünkü hızlanma lineerdir. Bahsettiğin BMW 335 modelinde de bu turbo lag’I ortadan kaldırmak için twin turbo kullanıldı. TSI’da tek turbo modelinde seninde dediğin gibi fındık turbo var ancak turbo ve komp. olan motorda GTI gibi KKK03 modelini kullanıyor. 1.4 lt. bu turbonun max boostunu 3500 rpm de verebildiğinden küçük bir kompressor ile alt devirdeki gecikmeyi direk tolere edebiliyor. Gaz kelebeğinin konumuna göre bu kompressor 2400-3500rpm arası manyetik bir kavrama ile kayıştan ayrılıyor ve motora yük olmaktan çıkıyor.
Turbo süper bir icat mı? o konuda bir şey diyemem ancak madem çıkan bir egzos gazın varken neden bunu kullanarak atmosfer basıncının üzerine ek bir basınç üretmeyesin ki :) elbette ki turbo bir araçta ek bazı ekipmanlar var. Bunların detayına girip iyice arap saçına çevirmeyeyim. Yalnız incelemediysen twinscroll turbo teknolojisini incelemeni tavsiye ederim.
Mehmet Can arkadaşımız demiş ki; peki bu araçlar daha fazla yakıt tüketir mi? Elbette ki bu işte çokomel para ilişkisi var. :) Ancak yeni nesil turbo motorlar eskisi kadar gaddar değil. Çünkü “direct injection” yani direk enjeksiyon püskürtmesi kullanıyor. Bunun ne gibi avantajları var? Normalde enjektörler yakıtı manifolda püskürtür ve daha fazla yakıt için sübapın açık kalma süresini arttırırken yeni teknolojide enjektör yanma odasının ağzına gömülü ve subap zamanlamasından bağımsız olarak ayrıca yakıt basıncını da ayarlayabiliyor ve çok daha yüksek basınç ile yakıt püskürtebiliyor. Bu da yakıtın polarize olmasını ve yanma odasına giden yakıtın daha fazla bir bölümünün yanmasını sağlıyor. Böylece araç leanburn çalışabiliyor. Bazı teknik terimleri kullandığım için kusura bakmayın ancak otomobil bizim keşfettiğimiz bir şey değil arkadaşlar :(

Artık hem fikir miyiz Alper :) keşke yüz yüze konuşabilseydik. Eminim çok daha keyifli bir muhabbet olurdu.

Herkese sevgi ve saygılar,
Yaris D4D MMT & Golf GT Sport

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #84 : Şubat 29, 2012, 15:01:34 »
 Arkadaşlar, konu çok güzel ilerlemiş. Umarım bu paylaşımlar herkese faydalı olur.
 Atmosferik benzinli motorlarda yakıtın enerjisinden yararlanma oranı % 16`i geçmez. Dizel yakıtlı araçlarda bu oran daha yüksektir. Yani dizel motor, içine zerkedilen yakıtın enerjisinden, benzinliye göre daha çok faydalanır. Aşırı besleme ise; eğer atık egzoz gazlarından yararlanıyor ise(turbo) bu verimi daha arttırır her iki motorda da. Motordan kayışla güç alan aşırı besleme sistemleri de verimi arttırır ancak motor gücünün bir kısmını kendi hareketi için kullanır ve motordan güç çeker. Motordan güç çeken her şey de tüketimi arttırır. Normal bir otomobilde her 14br havaya karşılık 1br yakıt kullanılır(benzinli) Aşırı besleme hava oranını arttırdığından, motorun çalışması için yakıt besleme oranınında artması gerekir. Bu da tüketim artışını açıklar. Ancak güç ve tork oranı kıyaslamasında, oransal olarak tüketim artmaz. Yani örneğin 3.0lt motordan alınacak güç ve torka karşılık bir tüketim etkisi vardır. Aynı güç ve belki daha fazla tork üreten, daha düşük hacimli ancak aşırı beslemeli bir motor daha verimli olacaktır, hem tork/litre oranı ile, hem ağırlık/güç oranı ile, hem motor içi sürtünme oranı ile hem de, tork üretim karakteristiği ile.

Arkadaşlar, turbo yeni keşfedilen ya da araçlarda uygulanan bir şey değildir. Bmw 2002 modeline bakabilirsiniz. Keza Renault bir dönem F1'de 1.5lt motorlardan, aşırı besleme ile 1.000hp güçler almış ve önemli başarılar kazanmıştı.
Toyota ise aşırı besleme teknolojisine Anti Lag(gecikme önleyici) sistemi geliştirerek katkı sağlamıştı(ateşleme zamanını geciktirerek ederek silindirin dolu olduğu anda ateşleme sağlayan bir sistem). Ancak sistem motor ömrünü düşürdüğünden sadece yarış otomobillerinde kullanılmıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • power outside mirrors with folding featured!
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #85 : Şubat 29, 2012, 16:07:31 »
ben motoru çöpe atmadım, turbo motorlarında altyapısının güçlendirilmiş olduğunu belirtmiştim. tabiki atmosferik bir motor ile aşırı besleme bir motor bloğunun içindekiler çok farklı alacaktır.
bahsetmiş olduğunuz atmosferik ve turbo araç arasındaki beğeni meselesi de tamamen kişisel olarak değişir.  herkesin kullanma stiline göre araçtan aldığı zevk farklıdır. kimi son ekonomi vitesinde(5,6) araç sollamaktan keyif alır, kimide en uygun vitesi seçerek. Bu söz konusu olduğunda benimde tercihim aşırı besleme araçtan yana, çünkü uzun süredir turbo araç kullanıyorum, kullanım karakteri , hızlanması vs. si çok keyifli, ama bu alt segmentlerdeki düşük hacimli, uzun devir bantlı stabil gücünü sürekli veren turbolar, bence turbo değil, twin scrool olsun, bir turbo olsun, eğer turbo bahsettiğiniz eski sistemler gibi geç devirde gelip, o patlamayı yapamıyorsa, turbo araç kullanıp , boostun gelişini hissedemiyorsanız, bence turbo araç kullanmanın hiç bir kıymeti yok. Vtec motorları ve şanzımanları araştırırsanız, uygun vites değişimlerinde araçlar hiç bir şekilde vtec altı kalmaz, vtec gibi bir değişken subap zamanlama sistemini oluşturan bir firma, böyle basit bir hataya düşeceği düşünülemez. Zaten şimdiye kadar alt devir seçip, torklarını deneyen kimsede görmedim.  Turbo araca karşı değilim ama, turboyu süper bir teknolojiymiş gibi göstermeye karşıyım, yeni bir keşif değil bu sonuçta , tarihçesini çok iyi bilmiyorum ama. Kendi ömrü olan, bir çok ekstra parçası olan, kullanıcı için , kullanan ne kadar bilinçli olursa olsun, ekstra masraf çıkaracak bir sistem.
bende 7/24 aracımı tapa gaz sürmüyorum, hatta %1 olur belki sadece genel kullanımım için. Ama araçlar 7/24 tapa gaz sürülse bile, araç tavsiye ettiği min. motor ömrü boyunca buna mukavemet göstermek zorundadır. Bu birnevi marka namusudur.
bahsetmiş olduğunuz gibi artık ciddi markalar tamamen turboya geçiyor, büyük bir örneğide bmw markası, senelerdir kendi sınıfı araçlar arasında hep performans fakiri olarak kalmıştı, atmosferik olmasından dolayı, şimdi açığı turbo ile kapatmak istiyor, tabiki haklı, bana göre bu konudada atılım yaptığı ilk benzinli araç 335.
japon firmalarının satış grafiklerini araştıracağım, fakat gözlemim 4bin tl gibi bir indirimle bile, nisan ayına kadar araba bulunamayan hondada sanırım şu anki pazar koşulları için pek bir sıkıntı yok. Diğer bir yandan vw de çok cazip fiyatlar sunmaya başladı, görmesem 36900tl ye golf olacağına inanmazdım, trendline fln ama, baya uygun fiyat, satışlarda bir düşüş varsa, sadece japonlarda yok bence, toyotanında satış fiyatlarına hiç dokunmaması yine firmanın tr pazarında kendine güvendiğini gösteriyor

+1 Alper dostum tamamen katılıyorum sana. Ayrıca dediğin gibi Toyota sanırım Tr pazarındaki kalite algısına güveniyor fakat tüm dünyada geçerli bence bu durum.
should be corolla ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 60000
  • Model Yılı: '13
  • 65 kere teşekkür etti
  • 126 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #86 : Nisan 17, 2012, 13:07:31 »
ben auris'i alırken çok düşünmüştüm leon 1.4 tsi ve golf arasında. Fiyat-performans-donanım bakımından auris  biraz daha  ileride. Golf sahipleri genellikle servise toyotacılardan çok gidiyor. Araçlar garantide olduğu için kimse kafasına takmıyor ama 4-5 yıl sonra araçların garantileri bittiğinde TSİ ların ne derece güvenilir olduğu ortaya çıkacak bence. Bir araca 3-4 yıl binip değiştiren ve gaza dokunduğunda hissetmek isteyen , fazladan 6-7 bin tl fazladan verebilecek birisi golf tsi alır.  Bence Toyota'nın Türkiye pazarındaki  tutumu son derece mantıklı, güvenilir araçlar sunuyor piyasaya. vw 36,800' e golf ü bırakıp aslında araçlarının gerçek değerini de itiraf etmiş oldu , çoğu modeli rakiplerine göre şişirilmiş fiyatlarda satıldı.
born to ride

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #87 : Nisan 20, 2012, 09:47:14 »
36.800 e verilen araç eski nesil 102 bg motor Tsi değil ,Tsi 41.000 den başlıyor.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.formediet.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '12
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #88 : Nisan 20, 2012, 10:13:43 »
abicim o paraya juke alınır yaaa :( :( :( ne golfu ne aurisi :o :o
Online Zayıflama ve Sağlıklı Beslenme
http://www.formediet.com
Çünkü En Lezzetlisi Sağlığınız !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • www.formediet.com
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '12
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #89 : Nisan 20, 2012, 10:14:12 »
---
Online Zayıflama ve Sağlıklı Beslenme
http://www.formediet.com
Çünkü En Lezzetlisi Sağlığınız !

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #90 : Nisan 20, 2012, 11:07:54 »
Benimde Juke hiç almayacağım araçtır, zevk meselesi işte:)
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #91 : Nisan 20, 2012, 11:24:57 »
Benimde Juke hiç almayacağım araçtır, zevk meselesi işte:)

Aynen :)
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #92 : Nisan 20, 2012, 11:56:04 »
Benimde Juke hiç almayacağım araçtır, zevk meselesi işte:)

çok gözlü canavar diyorum ben ona.. arkadan size yaklaştıkça ürküyosunuz  |-\

teknik ayrıntıları bilmem ama ben 2 araç arasında tercih yapmak zorunda kalsam golf'ü tercih ederdim ;)
Topraktan geldik toprağa gideceğiz.. Mühim olan çamurlaşmamak..!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #93 : Nisan 20, 2012, 12:04:04 »
bu forumda tartışılması bile tuhaf,elbette Auris

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #94 : Nisan 20, 2012, 12:07:37 »
Golf tek geçerimde golfe lpg olmaz gibi :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 100
  • Model Yılı: '14
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #95 : Nisan 20, 2012, 12:15:42 »
çok gözlü canavar diyorum ben ona.. arkadan size yaklaştıkça ürküyosunuz  |-\

teknik ayrıntıları bilmem ama ben 2 araç arasında tercih yapmak zorunda kalsam golf'ü tercih ederdim ;)

Çok gözlü canavar haa sesli güldüm :D bende juke'u çok beğenenlerdenım ama vıtes bölümündeki o kırmızı veya gri renkli  plastık parçaları benı uyuz ediyor :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #96 : Nisan 20, 2012, 12:21:06 »
Benimde Juke hiç almayacağım araçtır, zevk meselesi işte:)

Bende Juke a anlam veremiyorum pek ilk başlarda kararsız kalmıştım ama sonrada hiç sevmedim nedense bi değişik yani ama hoş değişik gelmiyor bana.

Auris görüntü olarak iç tasarım olarak önde.
Golfde iyi ya paran varsa verilir modunda bir araç.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #97 : Nisan 20, 2012, 12:59:13 »
Ben Golf 7 'yi merak ediyorum asıl ,sene sonunda yenilenecek,internette birkaç foto var ama hangisi doğru bilemiyorum.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #98 : Nisan 20, 2012, 13:00:57 »
Bu arad Auris'te seneye yenilenecek bakalım artık kıran kırana mücadele olacak gibi,ama şuan ki makyajlı Auris'leri tip olarak beğeniyorum.Umarım gelen gideni aratmaz.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: golf mü auris mi??
« Yanıtla #99 : Nisan 20, 2012, 13:26:02 »
1.4 dizel auris alın
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline