Gönderen Konu: Yağ Eksiltme Sorunu  (Okunma sayısı 50962 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 64 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #180 : Ocak 28, 2013, 23:30:02 »
Forumdaşların dikkatine!
Bu konuda yaptığım paylaşımların ilgili firmayı rahatsız etmesi neticesinde forum yönetimine yönelik girişimleri olduğunu öğrendim.
Benim yüzümden forumun geleceğinin tehlikeye girmesine razı olamam. (Kişisel olarak hakkımı savunurum ama forumu savunmam teknik olarak mümkün değil.)
Bu nedenle paylaştığım bilgi ve belgelere ihtiyacı olan ve olabilecek kişilerin sayfaları bilgisayarlarına kaydetmeleri (Ctrl-S) gerekmektedir.
KONU 31 OCAK 2013 GÜNÜ TARAFIMDAN VE YÖNETİMCE SİLİNECEKTİR.
Ford Focus 3 Titanium Smart TECHNO...

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #180 : Ocak 28, 2013, 23:30:02 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Siftahı Yapmış Toyotacı
  • *
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #181 : Mart 27, 2013, 01:44:24 »
yeniden herkese merhaba... ,

30.000 km de aracımın piston,segman,turbo ve vakum pompası gibi parçaları değiştirildi.
şu an 36.000 km deyim ve aracın yağ çubuğunda eskisi kadar olmasa da azalma var... bakalım ne olacak ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '15
  • 11 kere teşekkür etti
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #182 : Mart 30, 2013, 16:11:34 »
Benim aracimin yag seviyesini bir turlu anlayamiyorum cunku ne zaman yag cubugunu cikarsam sanki araci yeni kapatmis gibi  yag butun cubuga bulasmis olyo sabah veya aksam hic farketmiyor yag seviyesini nasil anlarim acaba bi fikri olan varmi
Corolla 2011 comfort extra fume vw passat 2016

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #183 : Mart 30, 2013, 16:15:29 »
Forumdaşların dikkatine!
Bu konuda yaptığım paylaşımların ilgili firmayı rahatsız etmesi neticesinde forum yönetimine yönelik girişimleri olduğunu öğrendim.
Benim yüzümden forumun geleceğinin tehlikeye girmesine razı olamam. (Kişisel olarak hakkımı savunurum ama forumu savunmam teknik olarak mümkün değil.)
Bu nedenle paylaştığım bilgi ve belgelere ihtiyacı olan ve olabilecek kişilerin sayfaları bilgisayarlarına kaydetmeleri (Ctrl-S) gerekmektedir.
KONU 31 OCAK 2013 GÜNÜ TARAFIMDAN VE YÖNETİMCE SİLİNECEKTİR.


Silinse ne yazar
senki koca toyotayı dize getirdin
helal olsun sana

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #184 : Mart 31, 2013, 00:13:41 »
2006 corolla hb dizel 5 bin km yol aldı yağ değişiminden sonra bugün bir litre yağ ilave edildi. Yağ yakma sorunumu var araçta?
105 binde km si.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #185 : Nisan 01, 2013, 00:25:51 »
2006 corolla hb dizel 5 bin km yol aldı yağ değişiminden sonra bugün bir litre yağ ilave edildi. Yağ yakma sorunumu var araçta?
105 binde km si.

2006 modellerde yok...
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #186 : Nisan 01, 2013, 00:31:02 »
2006 modellerde yok...
Bende yeni modellerde var diye biliyorum ancak bu araba neden eksiltti anlamadım tam bir litre ilave edildi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #187 : Nisan 01, 2013, 00:33:47 »
Bende yeni modellerde var diye biliyorum ancak bu araba neden eksiltti anlamadım tam bir litre ilave edildi.

Aracın altında damlama falan oluyor mu?
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #188 : Nisan 01, 2013, 00:41:31 »
Aracın altında damlama falan oluyor mu?
Yok tam tersi ben bu araçta bir gram yağ görmedim etrafında motorun. Her arabayı tamire götürdüğümde lifte alınca aracı usta ilk ben girerim hemen arabanın altına bakmaya her arabanın altında kesin yağ vardı hep terleme yapar öyle derlerdi toyotada bir kere bile görmedim ben bunu. Ama araç yağ eksiltiyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #189 : Nisan 01, 2013, 00:45:56 »
Yok tam tersi ben bu araçta bir gram yağ görmedim etrafında motorun. Her arabayı tamire götürdüğümde lifte alınca aracı usta ilk ben girerim hemen arabanın altına bakmaya her arabanın altında kesin yağ vardı hep terleme yapar öyle derlerdi toyotada bir kere bile görmedim ben bunu. Ama araç yağ eksiltiyor.

İlginç. Bende 2007 dizel var. 9.000 km oldu.
Normal miktarda bir eksilme var.
Yağ çubuğunun üst seviyesine yakın yerde.
Şükür bende böyle bir problem yok.
Araç 130.000'de...

Soğutma suyunda falan yağ yok değil mi?
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #190 : Nisan 01, 2013, 00:47:01 »
İlginç. Bende 2007 dizel var. 9.000 km oldu.
Normal miktarda bir eksilme var.
Yağ çubuğunun üst seviyesine yakın yerde.
Şükür bende böyle bir problem yok.
Araç 130.000'de...

Soğutma suyunda falan yağ yok değil mi?
Bilmiyorumki varmı yokmu orda bakmadım anlamam okadarından. Aracı biraz yüksek devirli kullanıyorum ben ondan olablirmi?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • YB276
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 40000
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 190 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #191 : Nisan 01, 2013, 01:00:12 »
Yağ çubuğunun üst seviyesine yakın yerde.
Bende de aynı seviyede.
2011 Toyota Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Special Edition
Beni en çok çeken şey mazotun köpürmesi,dizelin çalışırken yaptığı sesi Anlayamazsınız. :D

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 8 kere teşekkür etti
  • 4 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #192 : Nisan 01, 2013, 01:10:38 »
Bilmiyorumki varmı yokmu orda bakmadım anlamam okadarından. Aracı biraz yüksek devirli kullanıyorum ben ondan olablirmi?

Antifiriz haznesini açıp bir bakın.
Orada yağ görürseniz korkun.
Görmezseniz sıkıntı başka bir şeydendir.
Handi viskozitede yağ kullanıyorsunuz acaba?
Bir gün öleceğinin idrakinde olanlar, asla kalp kırmaz!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #193 : Nisan 01, 2013, 01:22:06 »
Antifiriz haznesini açıp bir bakın.
Orada yağ görürseniz korkun.
Görmezseniz sıkıntı başka bir şeydendir.
Handi viskozitede yağ kullanıyorsunuz acaba?
korkun derken neyin habercisidir? Bilmiyorumki en son hangi yağ koyuldu elf di sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #194 : Nisan 01, 2013, 01:25:17 »
korkun derken neyin habercisidir? Bilmiyorumki en son hangi yağ koyuldu elf di sanırım.

Antifrize yağ karışması motor bloğunda çatlak olduğunun habercisidir . Ve böyle durumda genelde antifrize yağ karışırken motor yağına da antifriz karışır ve bu durum çok ciddi arızalara sebebiyet verebilir . Ama ben sorunun bu olduğunu sanmıyorum umarım böyle değildir .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #195 : Nisan 01, 2013, 01:28:53 »
Antifrize yağ karışması motor bloğunda çatlak olduğunun habercisidir . Ve böyle durumda genelde antifrize yağ karışırken motor yağına da antifriz karışır ve bu durum çok ciddi arızalara sebebiyet verebilir . Ama ben sorunun bu olduğunu sanmıyorum umarım böyle değildir .
İnş çatlak falan birşey yoktur.Peki bu sorun sadece yağ eksilterekmi ortaya çıkar? yani arabanın başka bir problemi yok herşey normal gidişi hızlanması çalışması rolantisi hiçbirinde problem yok ama yağ eksiltmesi bana fazla geldi tam bir litre az değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #196 : Nisan 01, 2013, 01:42:29 »
İnş çatlak falan birşey yoktur.Peki bu sorun sadece yağ eksilterekmi ortaya çıkar? yani arabanın başka bir problemi yok herşey normal gidişi hızlanması çalışması rolantisi hiçbirinde problem yok ama yağ eksiltmesi bana fazla geldi tam bir litre az değil.

Abdullah bey egzozdan mavimsi duman atıyorsa aracınızın piston ve silindiri aşındığından yağ eksiltiyordur eğer aşınma aşırı değilse kullandığınız yağın bir kalınını kullanarak önüne geçebilirsiniz . Blokta çatlak varsada bir miktar eksiltme olur buna Mustafa abinin dediği gibi antifriz haznesini açıp bakarak görebilirsiniz . 1lt eksilme kaç km de oldu bilmiyorum ama dediğiniz gibi biraz fazla . En iyisi sorun ilerlemeden aracınızı ustanıza göstermekte fayda var .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 14 kere teşekkür etti
  • 18 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #197 : Nisan 01, 2013, 14:57:28 »
Abdullah bey egzozdan mavimsi duman atıyorsa aracınızın piston ve silindiri aşındığından yağ eksiltiyordur eğer aşınma aşırı değilse kullandığınız yağın bir kalınını kullanarak önüne geçebilirsiniz . Blokta çatlak varsada bir miktar eksiltme olur buna Mustafa abinin dediği gibi antifriz haznesini açıp bakarak görebilirsiniz . 1lt eksilme kaç km de oldu bilmiyorum ama dediğiniz gibi biraz fazla . En iyisi sorun ilerlemeden aracınızı ustanıza göstermekte fayda var .
5.000 km de bir litre eksiltti.mavimsi duman çıkmıyor standart dizellerde olan duman yani siyah duman atıyor oda normal kamyonlardaki gibi dolu dolu değil. Öneriler için teşekkür ederim.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Onaylı Firma
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0-
  • Kilometre: 12000
  • Model Yılı: '15
  • 1041 kere teşekkür etti
  • 900 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #198 : Nisan 01, 2013, 15:03:18 »
5.000 km de bir litre eksiltti.mavimsi duman çıkmıyor standart dizellerde olan duman yani siyah duman atıyor oda normal kamyonlardaki gibi dolu dolu değil. Öneriler için teşekkür ederim.

Rica ederim .

Umarım sorun büyük değildir .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2014 1.4 S/D4D Advance
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 7 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yağ Eksiltme Sorunu
« Yanıtla #199 : Nisan 14, 2013, 21:42:48 »
TOYOTA 1.4 D-4D MOTOR YAĞ EKSİLTME SORUNU
Posted on February 9, 2013
SORUNUN TANIMI:

1ND-TV motor kodu ile tanımlanan, 1.4 D-4D  dizel olarak bilinen Toyota’nın bu motorunda 2009 yılında bir değişiklik yapmıştır. Bu değişiklik ise daha önce 190Nm tork değerine sahip motorun tork değerini 205Nm’ye çıkarılmasıdır.

Motorun fiziksel yapısında bir değişiklik yapılmadan sadece yazılımsal değişikle yapılan bu işlem sonucunda motorda ciddi sorunlar meydana gelmiştir. Bu yüksek tork değerine dayanamayan piston contaları (segman) deforme olmuş veya segman-piston yatağı (gömlek) uyuşmazlığı durumu ortaya çıkmıştır.

Ayrıca ileride açıklanacağı şekilde bu tarihten sonra motorda kullanılan başta vakum pompası ve turboşarj olmak üzere birçok önemli parçada uygun olmayan tasarım/imalat hataları bulunmaktadır.

Tüm bu nedenlerden ötürü; bu motorun kullanıldığı araç modellerinde (Corolla, Auris, Yaris, Urban Cruiser, Verso, iQ) bakım aralıklarında yağ eklemesini gerektirecek düzeyde yağ eksilmesi görülmektedir. Bu eksilme neticesinde motorda oluşan etkilenmelerden dolayı yakıt tüketiminde artış ile motorda performans düşüşü görülebilmektedir.

TOYOTA GENEL MERKEZ ve YETKİLİ SERVİSLERİN SORUNA YAKLAŞIMI:
Bu araçların trafiğe çıkmasından kısa süre sonra motor yağı eksilmesi  neticesinde yağ uyarı lambası  yanarak veya  arıza bilgi mesajı ile kullanıcı uyarılmaktadır. Bu duruma 6.000 Km.den sonra daha sık rastlanmaktadır.

Bunun üzerine servise gelen kullanıcılara “yeni araçlarda bu durumun normal olduğu” söylenerek eksilen yağın tamamlanması işlemi yapılmaktadır. Sonrasındaki 6-7.000 kullanımdan sonra yağ uyarısı tekrarlanmaktadır.

Bunun üzerine tekrar servise gelen kullanıcılara “dizel motorlarda yağ tüketimi olmasının normal olduğu” buna şüpheli yaklaşan ısrarcı kullanıcılara ise “bunun gibi YÜKSEK performanslı dizel motorların yağ eksiltebileceği bu durumun zaten kullanıcı kitabında yazılı olduğu” söylenerek yağ eklemesi yapılmaktadır. Hatta bu eklenen yağ için kullanıcıdan ücret talep edilmektedir.

2011 yılına kadar bunun bir sorun olduğu/olabileceği ihtimali hiç düşünülmemiştir.

Bu tarihten sonra motorda bir sorun olduğu şüphesi(!) neticesinde bazı çözüm arayışlarına girişilmiştir.
Bulunan ilk çözüm motorun turbosunda arıza oluştuğu (dikkat, sorun olduğu değil) düşünülerek turbo değişimine gidilmiştir. Bunun sorun değil arıza olarak değerlendirildiğini  TSB yayınından sonra anlıyoruz. Çünkü arızalı zannedilen “sorunlu turboların” yerine yine “sorunlu kabul edilen serilerden yenileri takılmıştır.”

Kısa bir süre sonrasında ise vakum pompalarında da bir aksaklık olduğu fark edilmiş bunların da değişimine başlanmıştır.

Bu aşamada sorunun sadece bu parçalardan kaynaklanmadığını fark eden bazı servis teknisyenleri motor üst bloklarını açarak segman kontrolü yapmış, bunlarda sorun olduğunu görüp segman değişimine gitmiştir. Ancak buradaki önemli husus çıkartılan deforme segmanlar yerine yine uygun olmayan sağlam segmanlar takılmıştır.

Neticede Toyota Motor Europe tarafından konu ile ilgili bir Teknis Servis Bülteni (TSB) yayınlanmıştır. (17/07/2012)
Aldanma insanların samimiyetine Menfaatleri uğruna gelirler vecde, Cenneti vaad etmeseydi eğer Allah'a bile etmezlerdi secde. .
''Mehmet Akif ERSOY''