Gönderen Konu: EGR Valfi ve Tonla Soru  (Okunma sayısı 31032 defa)

0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
EGR Valfi ve Tonla Soru
« : Ocak 20, 2012, 13:32:51 »
CDTi motorların daha doğrusu opelin kronik sorunlarını araştırırken EGR valfinin sorunlu olduğunu öğrendim ancak EGR valfi nedir neye yarar bozuk oluşu nelere sebep olur kimisi EGR iptal edilirse daha performanslı olur diyor kimisi motor çok ısınır aşınır diyor sıcak hava turboyuda etkiler diyor kimisi performansı arttırır dezavantajı yoktur diyor bazı mağdurları arabam yolda kaldı bozulunca diyor kimisi söküp temizlemesi en iyisi demiş bunun sürekli bozulmasının nedenine servis araçların avrupa standartlarında mazot için üretildiğini türkiyedeki mazotun çok kurum bağlatıp bozduğunu söylüyormuş...Birisi bana EGR nedir neye yarar avantajmıdır dezavantajmıdır iyi bir açıklama yapabilirmi saygılar...

Toyota Club Türkiye

EGR Valfi ve Tonla Soru
« : Ocak 20, 2012, 13:32:51 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #1 : Ocak 20, 2012, 15:52:31 »
   EGR valfi yanmayan yakıtı motora tekrar gönderip yanmasını sağlayan bir parçadır.Bu parça zamanla kurum bağlar ve görevini gerektiği gibi yerine getiremez.Ve akabinde motor arıza ışığını yakar.Ben Passat'ta değiştirmiştim ve 600 TL kadar bir ödeme yapmıştım.Avuç kadar bir boyu ve giriş çıkışları olan bir parça...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Avensis hastası..
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: AB+
  • 3 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #2 : Ocak 20, 2012, 16:55:41 »
Oksijen sensörü ile aynı şey mi o zaman bu EGR valfi..
EGR valfi arızası kullanıma bağlı bir arıza mı yoksa yakıtla mı alakalıdır.. bilgisi olan var mı arkadaşlar ??
2012 Opel Astra 1.3 CDTİ var ama sıkı bir Avensis hastası..

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #3 : Ocak 20, 2012, 16:58:32 »
Güzel soru Arda. Egr valfi sadece Opel grubunda yok. Yalnız belli serilerde biraz sorun çıkarmış olduğu için, Opel ile anılan bir parça oldu.
En kısa ankamı ile Egr; Egzoz geri dönüşüm valfi demektir. Daha geniş anlamda ise, egzoz manifoldundan atılan gazların belli yüzdesi ve kimi durumlarda tekrar silindirlere yollanır. Bu valf, bu durumlara göre işlevsellik kazanır. Başlıca görevi, kimi durumlarda emisyonları düşürmektir ve bu görevini iyi de yapar. Yakıt kalitesine göre kurum bağlamaya meğilli olabilir ve bu da sorun yaratabilir. Bu noktada sorunu bu parçadan daha çok yakıtta aramak bence daha rasyonel olur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #4 : Ocak 20, 2012, 17:22:32 »
Oksijen sensörü ile aynı şey mi o zaman bu EGR valfi..
EGR valfi arızası kullanıma bağlı bir arıza mı yoksa yakıtla mı alakalıdır.. bilgisi olan var mı arkadaşlar ??
   Hakan abi de belirtti gerçi.Direkt yakıt kalitesi ile ilgili bir arıza.Alınan yakıt ne kadar kaliteli olursa arıza verme süresi o kadar geç olur.
   Şöyle bir örnek vermek gerekirse... İsuzu Novo marka otobüsümüz var.DPD adında bir sistem mevcut.Bu sistem sürekli olarak partikül filtresini temizler.Ve temizlik süresi 20 dk buluyor.Partikül filtresi otomatik olarak temizlenemediği zaman bu işlem manuel olarak yapılıyor ve otobüs'ün 20 dakika boyunca hareket etmemesi gerekiyor.24.11.2010 tarihinden bu yana hep otomatik olarak temizlik yapıyor.Salı günü Isuzu servise gelen bir kamyonet daha yılını doldurmamasına rağmen DPD manuel temizlik moduna geçmiş.Temzi ve kirli yakıt'ın kullanıma etkileri...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #5 : Ocak 20, 2012, 18:36:14 »
Güzel soru Arda. Egr valfi sadece Opel grubunda yok. Yalnız belli serilerde biraz sorun çıkarmış olduğu için, Opel ile anılan bir parça oldu.
En kısa ankamı ile Egr; Egzoz geri dönüşüm valfi demektir. Daha geniş anlamda ise, egzoz manifoldundan atılan gazların belli yüzdesi ve kimi durumlarda tekrar silindirlere yollanır. Bu valf, bu durumlara göre işlevsellik kazanır. Başlıca görevi, kimi durumlarda emisyonları düşürmektir ve bu görevini iyi de yapar. Yakıt kalitesine göre kurum bağlamaya meğilli olabilir ve bu da sorun yaratabilir. Bu noktada sorunu bu parçadan daha çok yakıtta aramak bence daha rasyonel olur.

Arda bey,

Hakan bey EGR'nin ne olduğunu, ne işe yaradığını, arıza sebeplerini çok güzel bir şekilde açıklamış, bir iki şey de ben ilave ederek konuyu genişletmek isterim,

EGR sisteminin devreye alınmasına veya devreden çıkarılmasına, gerekli sensörlerden bilgi alan ECU karar verir, bunu işleme sokarken de EGR valfini kullanır.

EGR sistemi sadece dizel araçlarda bulunmaz. Benzinli motorlarda da daha basit şekilde uygulanmıştır. Motor bloğuna entegre olan bir kanal vasıtasiyle egzost manifoldundan çıkan gaz, direkt emme manifolduna yönlendirilir. Bu işlemi kontrol eden herhangi bir valfte yoktur.

Dizel motorlarda ısınma geç olduğundan bu süreci hızlandırmak, aynı zamanda ilk çalıştırmalarda kalorifer sistemine yardımcı olmak amacıyla daha büyük ebadta üretilen EGR sistemi, bir valf tarafından idare edilirken, kalitesiz tutuşma sonucu mazotun çıkardığı daha büyük partiküller nedeniyle tıkanıklığa uğrayabilir.

Bakımının nasıl yapılması gerektiğini sorarsanız, öncelikle bu tip arızaların oluşmaması için güvenilir firmalardan euro-diesel yakıt alınmasına çok dikkat etmelisiniz, daha sonra enjektör temizleyici katkıdan düzenli olarak kullanmanız, birikmiş olan partiküllerinizide temizleyecektir.

Bu konuda aşağıdaki linkten faydalanabilirisiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40207.0

Not: EGR sisteminin performans üretmesi yada arızalı olduğu için performans kaybı yaratması gibi bir durum yoktur. Söküp atmak, sadece
       kısa bir süre sonra birçok olumsuzluk ve akabinde arızalara sebep olur. EGR arızalı ise, ECU'da yazılı bir program, arıza ışığını yakmakla
       beraber aracınızı hareket ettirememenize neden olabilir (markadan markaya farklılıklar gösterebilir).

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #6 : Ocak 20, 2012, 19:10:36 »
Özcan ve Tekin beye bende aynen katılıyorum.
Her şey sensörler ile ölçülen ve bir çok parametreyi değerlendiren ve bunları işleyip kimi müdahaleler ile(yakıt püskürtme oranı, sıklığı...) sistemlere müdahale eden yeni motorlarda bu tarz modifikasyonlar, istenmeyen sonuçlar doğurabilir bence.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #7 : Ocak 20, 2012, 20:22:51 »
egr valfini arkadaşlar açıklamış. benım astramda silkeleme yapıyordu sadece ve ve araç bazen stop ediyordu ama yolda kalacak bir arıza falan yapma konusu yok. iptal ettirmiştim ben araya saç conta kestirdim araçta hiç eksikliğini hissetmedim. yakıtımda öyle fazla artma falan yoktu. yanlız bir arkadaşın dediği gibi 600 tl falan değil opelde 130 tl demişlerdi bizim arabanınkine... bu arada benzinli 1.6'da dediklerimin hepsi. ancak dizellerde sıkıntı çıkarttığını duymadım ben...
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #8 : Ocak 20, 2012, 20:25:43 »

EGR sisteminin devreye alınmasına veya devreden çıkarılmasına, gerekli sensörlerden bilgi alan ECU karar verir, bunu işleme sokarken de EGR valfini kullanır.

EGR sistemi sadece dizel araçlarda bulunmaz. Benzinli motorlarda da daha basit şekilde uygulanmıştır. Motor bloğuna entegre olan bir kanal vasıtasiyle egzost manifoldundan çıkan gaz, direkt emme manifolduna yönlendirilir. Bu işlemi kontrol eden herhangi bir valfte yoktur.

Dizel motorlarda ısınma geç olduğundan bu süreci hızlandırmak, aynı zamanda ilk çalıştırmalarda kalorifer sistemine yardımcı olmak amacıyla daha büyük ebadta üretilen EGR sistemi, bir valf tarafından idare edilirken, kalitesiz tutuşma sonucu mazotun çıkardığı daha büyük partiküller nedeniyle tıkanıklığa uğrayabilir.

Bakımının nasıl yapılması gerektiğini sorarsanız, öncelikle bu tip arızaların oluşmaması için güvenilir firmalardan euro-diesel yakıt alınmasına çok dikkat etmelisiniz, daha sonra enjektör temizleyici katkıdan düzenli olarak kullanmanız, birikmiş olan partiküllerinizide temizleyecektir.

Bu konuda aşağıdaki linkten faydalanabilirisiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40207.0

Not: EGR sisteminin performans üretmesi yada arızalı olduğu için performans kaybı yaratması gibi bir durum yoktur. Söküp atmak, sadece
       kısa bir süre sonra birçok olumsuzluk ve akabinde arızalara sebep olur. EGR arızalı ise, ECU'da yazılı bir program, arıza ışığını yakmakla
       beraber aracınızı hareket ettirememenize neden olabilir (markadan markaya farklılıklar gösterebilir).



Tekin bey tebrikler çok güzel açıklamışsınız çok doğru +100000 :alkis:
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #9 : Ocak 20, 2012, 20:30:32 »
Arda bey,

Hakan bey EGR'nin ne olduğunu, ne işe yaradığını, arıza sebeplerini çok güzel bir şekilde açıklamış, bir iki şey de ben ilave ederek konuyu genişletmek isterim,

EGR sisteminin devreye alınmasına veya devreden çıkarılmasına, gerekli sensörlerden bilgi alan ECU karar verir, bunu işleme sokarken de EGR valfini kullanır.

EGR sistemi sadece dizel araçlarda bulunmaz. Benzinli motorlarda da daha basit şekilde uygulanmıştır. Motor bloğuna entegre olan bir kanal vasıtasiyle egzost manifoldundan çıkan gaz, direkt emme manifolduna yönlendirilir. Bu işlemi kontrol eden herhangi bir valfte yoktur.

Dizel motorlarda ısınma geç olduğundan bu süreci hızlandırmak, aynı zamanda ilk çalıştırmalarda kalorifer sistemine yardımcı olmak amacıyla daha büyük ebadta üretilen EGR sistemi, bir valf tarafından idare edilirken, kalitesiz tutuşma sonucu mazotun çıkardığı daha büyük partiküller nedeniyle tıkanıklığa uğrayabilir.

Bakımının nasıl yapılması gerektiğini sorarsanız, öncelikle bu tip arızaların oluşmaması için güvenilir firmalardan euro-diesel yakıt alınmasına çok dikkat etmelisiniz, daha sonra enjektör temizleyici katkıdan düzenli olarak kullanmanız, birikmiş olan partiküllerinizide temizleyecektir.

Bu konuda aşağıdaki linkten faydalanabilirisiniz.

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40207.0

Not: EGR sisteminin performans üretmesi yada arızalı olduğu için performans kaybı yaratması gibi bir durum yoktur. Söküp atmak, sadece
       kısa bir süre sonra birçok olumsuzluk ve akabinde arızalara sebep olur. EGR arızalı ise, ECU'da yazılı bir program, arıza ışığını yakmakla
       beraber aracınızı hareket ettirememenize neden olabilir (markadan markaya farklılıklar gösterebilir).


kendi aracım için söyliyeyim iptal ettirdikten sonra aracınızın gaz tepkileri daha iyi oldu. sadece yakıtınızın çok çok az fark bile edilmeyecek kadar arttığı söyleniyor başkada bir olumsuzluğu yok. emisyon değerlerini düşürmek için ab sınırlarına o yüzden kullanılıyor. ama ülkemizde zaten emisyon değerlerini yakalamak çokta zor değil... ve egr iptal edildikten sonra aracını hareket ettiremeyen yoktur opelde. çok sıkıntı yaparsa iptal ettirin tech 2 yada opcom'la sildirin arıza kodunu yolunuza devam edin...
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #10 : Ocak 20, 2012, 20:32:59 »
kendi aracım için söyliyeyim iptal ettirdikten sonra aracınızın gaz tepkileri daha iyi oldu. sadece yakıtınızın çok çok az fark bile edilmeyecek kadar arttığı söyleniyor başkada bir olumsuzluğu yok. emisyon değerlerini düşürmek için ab sınırlarına o yüzden kullanılıyor. ama ülkemizde zaten emisyon değerlerini yakalamak çokta zor değil... ve egr iptal edildikten sonra aracını hareket ettiremeyen yoktur opelde. çok sıkıntı yaparsa iptal ettirin tech 2 yada opcom'la sildirin arıza kodunu yolunuza devam edin...

Emisyon değerlerini çok etkilemektedir ama fatihcim


Çevreye zararları artıyor açıkcası
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • TcT Teknoloji Müdürü
  • *
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 10300
  • Model Yılı: '23
  • 424 kere teşekkür etti
  • 983 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #11 : Ocak 20, 2012, 20:33:41 »
NOx gazlarının azaltılmasına yarayan bir sistemdir. Motor içi patlama anında oluşan sıcaklığı düşürerek bunu yapar.

Bir de EGR valfi sadece hızlanmalarda açıktır. Rölanti ve sabit hızda açık değildir. Yani aslında aracın hayatı boyunca yaptığı km'nin çok az bir bölümünde işlevseldir.

Yeni araçlarda artık kaldırılmaya başlandı.
İnsanlar 10'a ayrılır
Binary saymayı bilenler ve bilmeyenler   

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #12 : Ocak 20, 2012, 21:04:55 »
Alper bey, hangi araçlarda kaldırılmaya başlandı ve yerine konan sistem nedir?

Bilgilendirirseniz seviniriz, teşekkürler.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #13 : Ocak 20, 2012, 21:07:55 »
Emisyon değerlerini çok etkilemektedir ama fatihcim


Çevreye zararları artıyor açıkcası
çok falan etkilemiyor aslında.ülkemizde adam akıllı yakıt olsa bu muhabbet bile geçmiyecek ya biz emisyonu düşünüyoruz.önce adam akıllı yakıt gelsin sonra emisyon istesinler...
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #14 : Ocak 20, 2012, 21:16:13 »
Fatih bey,

Umarım EGR sisteminizi iptal ederken birşeylere zarar vermemişsinizdir zira o sisteme ihtiyacınız olabilir.

Çevreye verdiğiniz zarar konusuna girmeye gerek yoktur, ama çok yakında egzost emisyonlarına göre alınacak vergiler dahilinde TÜV ve diğer egzsot emisyonu geçer pulu veren servislere gelecek yeni nesil makinalarla yapılacak ölçümlerde de umarım aracınızın emisyonları geçer not alır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #15 : Ocak 20, 2012, 21:23:52 »
Fatih bey,

Umarım EGR sisteminizi iptal ederken birşeylere zarar vermemişsinizdir zira o sisteme ihtiyacınız olabilir.

Çevreye verdiğiniz zarar konusuna girmeye gerek yoktur, ama çok yakında egzost emisyonlarına göre alınacak vergiler dahilinde TÜV ve diğer egzsot emisyonu geçer pulu veren servislere gelecek yeni nesil makinalarla yapılacak ölçümlerde de umarım aracınızın emisyonları geçer not alır.

tekin bey bu işi ilk yaptıran ben değilim ve egr valfinin nasıl birşey olduğunu bildiğinizi düşünüyorum araya saç conta kesilerek kapattık ve tech 2 ile iptalini gerçekleştirdik. zaten şimdiki vectramda değil astramda yaptırmıştım muayneye satmadan önce soktum hiçbir sıkıntı olmadı alan arkadaşta yaşamayacak eminim.  valla egr valfinin iptali çevreye zarar falan vermez öyle .emisyon değerleriniz çok çok az yükselmesi ile muayneden geçmeme gibi bir sıkıntınız yok...
ben garanti veriyorum senelerdir opel arabasına biniyorum egr iptali ile aracınıza ne zarar gelir nede başka bir sıkıntı yaşarsınız.sadece 130 tl gibi bir rakamdan kurtulursunuz ve bir daha silkeleme stop etme sorununuz olmaz...
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #16 : Ocak 20, 2012, 21:28:12 »
yanlız bir arkadaşın dediği gibi 600 tl falan değil opelde 130 tl demişlerdi bizim arabanınkine... 
   Yalnız o arkadas senin Opel'inden değil kendi aracı olan 3.2 FSI Passat'tan bahsediyordu Fatih bey...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #17 : Ocak 20, 2012, 21:32:45 »
tekin bey bu işi ilk yaptıran ben değilim ve egr valfinin nasıl birşey olduğunu bildiğinizi düşünüyorum araya saç conta kesilerek kapattık ve tech 2 ile iptalini gerçekleştirdik. zaten şimdiki vectramda değil astramda yaptırmıştım muayneye satmadan önce soktum hiçbir sıkıntı olmadı alan arkadaşta yaşamayacak eminim.  valla egr valfinin iptali çevreye zarar falan vermez öyle .emisyon değerleriniz çok çok az yükselmesi ile muayneden geçmeme gibi bir sıkıntınız yok...
ben garanti veriyorum senelerdir opel arabasına biniyorum egr iptali ile aracınıza ne zarar gelir nede başka bir sıkıntı yaşarsınız.sadece 130 tl gibi bir rakamdan kurtulursunuz ve bir daha silkeleme stop etme sorununuz olmaz...

EGR nin faydaları, gereksizliği (bize birşey olmaz) gibi konularda fikirlerimizi paylaştıktan sonra görünen o ki, Opel EGR konusunda araçları geri çağırmadı, yada ben yanılıyorum. Eğer öyleyse şu konuda da yanılmıyorumdur, Opel hiç bir zaman araçlarını geri çağırmadı!
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #18 : Ocak 20, 2012, 21:42:42 »
EGR nin faydaları, gereksizliği (bize birşey olmaz) gibi konularda fikirlerimizi paylaştıktan sonra görünen o ki, Opel EGR konusunda araçları geri çağırmadı, yada ben yanılıyorum. Eğer öyleyse şu konuda da yanılmıyorumdur, Opel hiç bir zaman araçlarını geri çağırmadı!

+1
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #19 : Ocak 20, 2012, 21:53:34 »
   Yalnız o arkadas senin Opel'inden değil kendi aracı olan 3.2 FSI Passat'tan bahsediyordu Fatih bey...
:olu: :olu: :olu: :olu: :olu: :olu: :olu: :olu:
2011 d4d Corolla