0 Üye ve 3 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Oksijen sensörü ile aynı şey mi o zaman bu EGR valfi..EGR valfi arızası kullanıma bağlı bir arıza mı yoksa yakıtla mı alakalıdır.. bilgisi olan var mı arkadaşlar ??
Güzel soru Arda. Egr valfi sadece Opel grubunda yok. Yalnız belli serilerde biraz sorun çıkarmış olduğu için, Opel ile anılan bir parça oldu.En kısa ankamı ile Egr; Egzoz geri dönüşüm valfi demektir. Daha geniş anlamda ise, egzoz manifoldundan atılan gazların belli yüzdesi ve kimi durumlarda tekrar silindirlere yollanır. Bu valf, bu durumlara göre işlevsellik kazanır. Başlıca görevi, kimi durumlarda emisyonları düşürmektir ve bu görevini iyi de yapar. Yakıt kalitesine göre kurum bağlamaya meğilli olabilir ve bu da sorun yaratabilir. Bu noktada sorunu bu parçadan daha çok yakıtta aramak bence daha rasyonel olur.
EGR sisteminin devreye alınmasına veya devreden çıkarılmasına, gerekli sensörlerden bilgi alan ECU karar verir, bunu işleme sokarken de EGR valfini kullanır.EGR sistemi sadece dizel araçlarda bulunmaz. Benzinli motorlarda da daha basit şekilde uygulanmıştır. Motor bloğuna entegre olan bir kanal vasıtasiyle egzost manifoldundan çıkan gaz, direkt emme manifolduna yönlendirilir. Bu işlemi kontrol eden herhangi bir valfte yoktur.Dizel motorlarda ısınma geç olduğundan bu süreci hızlandırmak, aynı zamanda ilk çalıştırmalarda kalorifer sistemine yardımcı olmak amacıyla daha büyük ebadta üretilen EGR sistemi, bir valf tarafından idare edilirken, kalitesiz tutuşma sonucu mazotun çıkardığı daha büyük partiküller nedeniyle tıkanıklığa uğrayabilir. Bakımının nasıl yapılması gerektiğini sorarsanız, öncelikle bu tip arızaların oluşmaması için güvenilir firmalardan euro-diesel yakıt alınmasına çok dikkat etmelisiniz, daha sonra enjektör temizleyici katkıdan düzenli olarak kullanmanız, birikmiş olan partiküllerinizide temizleyecektir.Bu konuda aşağıdaki linkten faydalanabilirisiniz. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40207.0 Not: EGR sisteminin performans üretmesi yada arızalı olduğu için performans kaybı yaratması gibi bir durum yoktur. Söküp atmak, sadece kısa bir süre sonra birçok olumsuzluk ve akabinde arızalara sebep olur. EGR arızalı ise, ECU'da yazılı bir program, arıza ışığını yakmakla beraber aracınızı hareket ettirememenize neden olabilir (markadan markaya farklılıklar gösterebilir).
Arda bey,Hakan bey EGR'nin ne olduğunu, ne işe yaradığını, arıza sebeplerini çok güzel bir şekilde açıklamış, bir iki şey de ben ilave ederek konuyu genişletmek isterim,EGR sisteminin devreye alınmasına veya devreden çıkarılmasına, gerekli sensörlerden bilgi alan ECU karar verir, bunu işleme sokarken de EGR valfini kullanır.EGR sistemi sadece dizel araçlarda bulunmaz. Benzinli motorlarda da daha basit şekilde uygulanmıştır. Motor bloğuna entegre olan bir kanal vasıtasiyle egzost manifoldundan çıkan gaz, direkt emme manifolduna yönlendirilir. Bu işlemi kontrol eden herhangi bir valfte yoktur.Dizel motorlarda ısınma geç olduğundan bu süreci hızlandırmak, aynı zamanda ilk çalıştırmalarda kalorifer sistemine yardımcı olmak amacıyla daha büyük ebadta üretilen EGR sistemi, bir valf tarafından idare edilirken, kalitesiz tutuşma sonucu mazotun çıkardığı daha büyük partiküller nedeniyle tıkanıklığa uğrayabilir. Bakımının nasıl yapılması gerektiğini sorarsanız, öncelikle bu tip arızaların oluşmaması için güvenilir firmalardan euro-diesel yakıt alınmasına çok dikkat etmelisiniz, daha sonra enjektör temizleyici katkıdan düzenli olarak kullanmanız, birikmiş olan partiküllerinizide temizleyecektir.Bu konuda aşağıdaki linkten faydalanabilirisiniz. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=40207.0 Not: EGR sisteminin performans üretmesi yada arızalı olduğu için performans kaybı yaratması gibi bir durum yoktur. Söküp atmak, sadece kısa bir süre sonra birçok olumsuzluk ve akabinde arızalara sebep olur. EGR arızalı ise, ECU'da yazılı bir program, arıza ışığını yakmakla beraber aracınızı hareket ettirememenize neden olabilir (markadan markaya farklılıklar gösterebilir).
kendi aracım için söyliyeyim iptal ettirdikten sonra aracınızın gaz tepkileri daha iyi oldu. sadece yakıtınızın çok çok az fark bile edilmeyecek kadar arttığı söyleniyor başkada bir olumsuzluğu yok. emisyon değerlerini düşürmek için ab sınırlarına o yüzden kullanılıyor. ama ülkemizde zaten emisyon değerlerini yakalamak çokta zor değil... ve egr iptal edildikten sonra aracını hareket ettiremeyen yoktur opelde. çok sıkıntı yaparsa iptal ettirin tech 2 yada opcom'la sildirin arıza kodunu yolunuza devam edin...
Emisyon değerlerini çok etkilemektedir ama fatihcimÇevreye zararları artıyor açıkcası
Fatih bey,Umarım EGR sisteminizi iptal ederken birşeylere zarar vermemişsinizdir zira o sisteme ihtiyacınız olabilir.Çevreye verdiğiniz zarar konusuna girmeye gerek yoktur, ama çok yakında egzost emisyonlarına göre alınacak vergiler dahilinde TÜV ve diğer egzsot emisyonu geçer pulu veren servislere gelecek yeni nesil makinalarla yapılacak ölçümlerde de umarım aracınızın emisyonları geçer not alır.
yanlız bir arkadaşın dediği gibi 600 tl falan değil opelde 130 tl demişlerdi bizim arabanınkine...
tekin bey bu işi ilk yaptıran ben değilim ve egr valfinin nasıl birşey olduğunu bildiğinizi düşünüyorum araya saç conta kesilerek kapattık ve tech 2 ile iptalini gerçekleştirdik. zaten şimdiki vectramda değil astramda yaptırmıştım muayneye satmadan önce soktum hiçbir sıkıntı olmadı alan arkadaşta yaşamayacak eminim. valla egr valfinin iptali çevreye zarar falan vermez öyle .emisyon değerleriniz çok çok az yükselmesi ile muayneden geçmeme gibi bir sıkıntınız yok...ben garanti veriyorum senelerdir opel arabasına biniyorum egr iptali ile aracınıza ne zarar gelir nede başka bir sıkıntı yaşarsınız.sadece 130 tl gibi bir rakamdan kurtulursunuz ve bir daha silkeleme stop etme sorununuz olmaz...
EGR nin faydaları, gereksizliği (bize birşey olmaz) gibi konularda fikirlerimizi paylaştıktan sonra görünen o ki, Opel EGR konusunda araçları geri çağırmadı, yada ben yanılıyorum. Eğer öyleyse şu konuda da yanılmıyorumdur, Opel hiç bir zaman araçlarını geri çağırmadı!
Yalnız o arkadas senin Opel'inden değil kendi aracı olan 3.2 FSI Passat'tan bahsediyordu Fatih bey...