Gönderen Konu: EGR Valfi ve Tonla Soru  (Okunma sayısı 31033 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #20 : Ocak 20, 2012, 23:13:50 »
egr valfini servis kaça temizler acaba

Toyota Club Türkiye

Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #20 : Ocak 20, 2012, 23:13:50 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #21 : Ocak 21, 2012, 07:16:10 »
egr valfini servis kaça temizler acaba

EGR temizliği kolay değil zorda değil :) ama ucuza maal olacağını sanmam ;)
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #22 : Ocak 21, 2012, 14:59:10 »
egr valfini servis kaça temizler acaba
   Alparslan bey,EGR valfi bir defa kurum bağladimi temizlenmesi pek sağlıklı olmuyor.Yani temizlik diğer bir deyimle kısa süreli bir çözüm...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #23 : Ocak 21, 2012, 15:47:40 »
   Yalnız o arkadas senin Opel'inden değil kendi aracı olan 3.2 FSI Passat'tan bahsediyordu Fatih bey...
ya kurduğum cümleyi anlamadınız ya da ben anlatamadım egr vali wv 600 tl gibi bir cümle kurulmuş bende opelde 600 tl değil 130 tl gibi bir rakamdı diye belirttim...
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #24 : Ocak 21, 2012, 15:50:06 »
EGR nin faydaları, gereksizliği (bize birşey olmaz) gibi konularda fikirlerimizi paylaştıktan sonra görünen o ki, Opel EGR konusunda araçları geri çağırmadı, yada ben yanılıyorum. Eğer öyleyse şu konuda da yanılmıyorumdur, Opel hiç bir zaman araçlarını geri çağırmadı!
egr problemli değil sadece kurum bağladığı zaman sıkıntı yaratıyordu buda yakıtın kalitesiz olmasından kaynaklı. yani avrupadaki egr valfleri sıkıntı çıkarmıyorda burdakiler çıkartıyor. cim modülünden opel araçlarını geri çağırdı mesela
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #25 : Ocak 21, 2012, 18:11:09 »
EGR nin faydaları, gereksizliği (bize birşey olmaz) gibi konularda fikirlerimizi paylaştıktan sonra görünen o ki, Opel EGR konusunda araçları geri çağırmadı, yada ben yanılıyorum. Eğer öyleyse şu konuda da yanılmıyorumdur, Opel hiç bir zaman araçlarını geri çağırmadı!
Bu ya opel sorumluluk kabul etmiyor yada neredeyse kusursuz araç üretiyor demek artık hangisi kullandıkça göreceğiz umarım bizim astrada böyle bir sorun çıkmaz :) 111.yıl jenerasyonu artık yakıtta kaliteye dikkat edeceğiz olmadı temizlemeyi öğreneceğiz :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #26 : Ocak 21, 2012, 18:22:12 »
EGR sisteminden sonra sessizce çoğalmakta olan bir sorun sistemi daha var, oda DPF (diesel partikül filtresi), bu filtrede yakıttan dolayı değil ama çok kısa mesafelerde kullanılan Diesel araçlarda, bu kısa sürelerde kendini yetersiz zaman nedeniyle temizleyemediğinden oluşan tıkanmalar, sorunlar çıkartmaktadır.

EGR ve DPF sistemleri içindeki kömüre dönüşmüş partiküller, sadece pürmüz tarzı alevlerle tam olarak temizlenebilir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #27 : Ocak 21, 2012, 18:43:53 »
EGR sisteminden sonra sessizce çoğalmakta olan bir sorun sistemi daha var, oda DPF (diesel partikül filtresi), bu filtrede yakıttan dolayı değil ama çok kısa mesafelerde kullanılan Diesel araçlarda, bu kısa sürelerde kendini yetersiz zaman nedeniyle temizleyemediğinden oluşan tıkanmalar, sorunlar çıkartmaktadır.

EGR ve DPF sistemleri içindeki kömüre dönüşmüş partiküller, sadece pürmüz tarzı alevlerle tam olarak temizlenebilir.

Tekin ağabeycim Merhaba;
Sizin kadar bilgim yoktur fakat o sorunu çözmek içinde yapılması gereken ve benim her defasında yaptığım bir durum var şöyleki ;

Öncelikle motoru çalıştırdığımızda ısınmasını beklemek(motor soğuksa ki mutlaka eğer değilse 1 2 dk yeterlidir)
Daha park ettikten sonra aracı rolantide çalıştırmak ben en az 2 dakika rolantide çalışmasını bekliyorum ki bu da çok önemlidir hem Tekin beyin bahsettiği sorunu en aza indirir hemde araç işlevini tamamlar , park ederken bile araç zorlanabilir(yokuş vs.) bu sebepten aracın rolantide çalışması beklenip sonrasında stop edilir ya da off
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #28 : Ocak 21, 2012, 19:12:21 »
Öncelikle motoru çalıştırdığımızda ısınmasını beklemek(motor soğuksa ki mutlaka eğer değilse 1 2 dk yeterlidir)
Daha park ettikten sonra aracı rolantide çalıştırmak ben en az 2 dakika rolantide çalışmasını bekliyorum ki bu da çok önemlidir hem Tekin beyin bahsettiği sorunu en aza indirir hemde araç işlevini tamamlar , park ederken bile araç zorlanabilir(yokuş vs.) bu sebepten aracın rolantide çalışması beklenip sonrasında stop edilir ya da off

Sercan bey,

Günümüz teknolojisine sahip araçları ilk çalıştırmadan 5sn sonra harekete geçirebiliriz, daha fazla beklemek daha fazla gereksiz yakıt tüktiminden başka birşey yapmaz.

Aracımızı park etmek için zaten yavaşlamışızdır, Turbo zaten serinlemiştir, çok dik yokuşlarda zorlayarak park ederken ısınan debriyaj pedalı içinde 5sn beklemek yeterlidir.

Hızlı süratlerde seyrederken, herhangi bir nedenle aniden yavaşlayıp durmamız gerektiğinde, hemen motoru stop etmek Turbo için iyi değildir. 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 140000
  • Model Yılı: '10
  • 4 kere teşekkür etti
  • 7 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #29 : Ocak 21, 2012, 20:01:58 »
EGR sisteminden sonra sessizce çoğalmakta olan bir sorun sistemi daha var, oda DPF (diesel partikül filtresi), bu filtrede yakıttan dolayı değil ama çok kısa mesafelerde kullanılan Diesel araçlarda, bu kısa sürelerde kendini yetersiz zaman nedeniyle temizleyemediğinden oluşan tıkanmalar, sorunlar çıkartmaktadır.

EGR ve DPF sistemleri içindeki kömüre dönüşmüş partiküller, sadece pürmüz tarzı alevlerle tam olarak temizlenebilir.
Partikülleri araç kendi temizliyormuş zaten ancak kısa mesafelerde sizinde dediğiniz gibi sürekli birikmelere neden oluyormuş buda manuel temizlemeye alıyormuş servis yolu gözükür sanırım o zamanda :) Turbo ömrünün uzaması için dikkat ediyoruz öyle bir sorun çıkmaz inşallah.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #30 : Ocak 21, 2012, 21:31:20 »
  Tekin bey Vw Crafter aracımda partikül filtresi 6.000 derece ısı ile çalışıyordu.Uyarı lambası yandığı zaman,aracı 2.000 devir,5. vites 70 km/h ile 20dk-40 km gittimde temizlenmiş oluyordu.
   Yukarıda da belirttiğim gibi İsuzu'da bu 20 dk otomatik,bunun yetmediği durumlarda yani turuncu uyarı lambası yandığında araç en kısa zamanda uygun bir yere çekilip DPD düğmesine basilip,araç hareket ettirilmeden 20 dk rölantide calistiriliyor...
   EGR ya da DPD sistemi olmayan araclarda ise Ad Blue adında,emisyon degerini düşürücü kimyasal bir sıvı kullanılıyor.Belli periyotlarda egzoz çıkışına bu sıvı puskurtulerek zararlı egzoz gazlarının degeri düşürülüyor.Bu sistemin olumsuz yani,Ad Blue sıvısı -14 dereceden sonra donmaktadir.Donup cozundugunde özelliğini yitirmez.
   Fatih bey öncelikle her şey sizin Opel'inizden ibaret degil.Ve "yalnız bir arkadasın dediği gibi" yazım tarzı hoş olmayan bir şeydir.Onu diyen benim ve ad-soyad olarak ta Özcan Musaoglu yazıyor.Birseyler yazarken biraz daha dikkatli olmanı rica edeceğim Fatih bey
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #31 : Ocak 21, 2012, 21:47:49 »
  Tekin bey Vw Crafter aracımda partikül filtresi 6.000 derece ısı ile çalışıyordu.Uyarı lambası yandığı zaman,aracı 2.000 devir,5. vites 70 km/h ile 20dk-40 gittimde temizlenmiş oluyordu.
   Yukarıda da belirttiğim gibi İsuzu'da bu 20 dk otomatik,bunun yetmediği durumlarda yani turuncu uyarı lambası yandığında araç en kısa zamanda uygun bir yere çekilip DPD düğmesine basilip,araç hareket ettirilmeden 20 dk rölantide calistiriliyor...
   EGR ya da DPD sistemi olmayan araclarda ise Ad Blue adında,emisyon degerini düşürücü kimyasal bir sıvı kullanılıyor.Belli periyotlarda egzoz çıkışına bu sıvı puskurtulerek zararlı egzoz gazlarının degeri düşürülüyor.Bu sistemin olumsuz yani,Ad Blue sıvısı -14 dereceden sonra donmaktadir.Donup cozundugunde özelliğini yitirmez.
   Fatih bey öncelikle her şey sizin Opel'inizden ibaret degil.Ve "yalnız bir arkadasın dediği gibi" yazım tarzı hoş olmayan bir şeydir.Onu diyen benim ve ad-soyad olarak ta Özcan Musaoglu yazıyor.Birseyler yazarken biraz daha dikkatli olmanı rica edeceğim Fatih bey
isminizle hitap etmediğim için özür dilerim ama sizde yazdıklarımı dikkate alın. konuyu açan beyefendi opelde bahsediyor siz wv 600 tl gibi bir rakam diyorsunuz bende diyorum ki wv gibi 600 tl değil 130 tl bilmem anlatabildim mi ?

dizel partikül filtresi kendisini temizlemezse 20 tl'ye temizliyorlar istanbulda. corsada denk geldi bir kere bana sürmeye devam ediniz dedi 15 dk gezdik yazı söndü. ama dpf euro 5 standartlarında olan motorlarda var diye biliyorum 111. yıl cdti euro 5 mi euro4 mü ?
Opel VecTRa C 2oo5 Comfort
Toyota CoroLLa E12 2004 Sol...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #32 : Ocak 21, 2012, 21:56:08 »
   Fatih bey özür dileme erdeminde bulunduğunuz için teşekkür ederim.Maksadım özür dilemeniz degil sadece yazdıklarınızın farkına varmanız :)
   Gelelim Vw ve 600 TL durumuna... Ben sadece basıma geleni aktardım o kadar ;)
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #33 : Ocak 21, 2012, 22:44:16 »
Bu egr valfi benzinli araçlarda uygulanır mı :P  :islik: :-[ ::) 8-)
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #34 : Ocak 21, 2012, 23:51:11 »
Bu egr valfi benzinli araçlarda uygulanır mı :P  :islik: :-[ ::) 8-)

Benzinli araçlarda bildiğim kadarıyla, 30 yılı aşkın süreden beri EGR çok basitçe hala uygulanmaktadır, sadece kontrol eden sistemler yoktur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #35 : Ocak 22, 2012, 05:44:54 »
Bu egr valfi benzinli araçlarda uygulanır mı :P  :islik: :-[ ::) 8-)
   Ercu ben EGR'sini değiştirdiğim araç benzinliydi ;) İstersen senin Corolla'ya taktiriz :D 
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #36 : Ocak 22, 2012, 13:05:47 »
Sercan bey,

Günümüz teknolojisine sahip araçları ilk çalıştırmadan 5sn sonra harekete geçirebiliriz, daha fazla beklemek daha fazla gereksiz yakıt tüktiminden başka birşey yapmaz.

Aracımızı park etmek için zaten yavaşlamışızdır, Turbo zaten serinlemiştir, çok dik yokuşlarda zorlayarak park ederken ısınan debriyaj pedalı içinde 5sn beklemek yeterlidir.

Hızlı süratlerde seyrederken, herhangi bir nedenle aniden yavaşlayıp durmamız gerektiğinde, hemen motoru stop etmek Turbo için iyi değildir. 

Tekin ğabeycim
Bence 5 saniye çok yetersiz bence neden derseniz bu konuyu çok araştırdım kitapçıklarda dahi en az 2 dk süre vermektedir. Hatta yeni aracımın kitapçığında dahi ani frende yüksek hızlardan sonra aracınız 2 dk ve üstü zamanlarda çalıştırınız yazıyor Bmw kitapçığındada aynı şekilde yazmaktadır. Tabi sizin yorumunuza yanlış demiyorum haklısınızda ama otomobil firmaları bunu söylemekte
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Seni unutmayacağız Burak TOLGA
    • www.IMAN ILE TOYOTA'NIN KIMDE OLDUGU BELLI OLMAZ.com.tr
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 109000
  • Model Yılı: '12
  • 536 kere teşekkür etti
  • 508 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #37 : Ocak 22, 2012, 13:13:43 »
   5 saniye sözün gelisidir diye düşünüyorum.2 dk'lik zaman yeterlidir.Mercedes'in tasarruflu araç kullanma teknikleri egitiminde "ilk kalkış için 3 dakika rolanti,uzun yol sonrası turbo saglıgı için de 2 dakika rölantide calışması yeterlidir" diye söylenmişti...
Yalan doğrudan, karanlık aydınlıktan kaçar
Güneş yalnızdır ama, etrafına ışık saçar
Üzülme, doğruların kaderidir bu yalnızlık
KARGALAR SÜRÜYLE,KARTALLAR YALNIZ UÇAR

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #38 : Ocak 22, 2012, 13:27:38 »
Aracımızı park etmek için zaten yavaşlamışızdır, Turbo zaten serinlemiştir, çok dik yokuşlarda zorlayarak park ederken ısınan debriyaj pedalı içinde 5sn beklemek yeterlidir.

Hızlı süratlerde seyrederken, herhangi bir nedenle aniden yavaşlayıp durmamız gerektiğinde, hemen motoru stop etmek Turbo için iyi değildir.

Sercan bey,

5sn şehir içi için yaptığım açıklamaydı, çok değişken devirler nedeniyle Turbo aşırı ısınmaz,

Bir altındaki açıklamamda zaten bende aynı şeyi söylememle beraber zaman belirtmemiştim, elbette yüksek süratlerden sonra (uzun yol) tam 2 dk. gerekmese bile 1 -2 dk arası beklemek kesinlikle faydalıdır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: EGR Valfi ve Tonla Soru
« Yanıtla #39 : Ocak 22, 2012, 18:11:37 »
   5 saniye sözün gelisidir diye düşünüyorum.2 dk'lik zaman yeterlidir.Mercedes'in tasarruflu araç kullanma teknikleri egitiminde "ilk kalkış için 3 dakika rolanti,uzun yol sonrası turbo saglıgı için de 2 dakika rölantide calışması yeterlidir" diye söylenmişti...

Aynen Özcan abi ama ben ilk çalıştırmada 3 dk yıda yetersiz bulup kendimce 10 dk a yakın bi zaman dilimi ayırıyorum
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey