Anket

Emniyet Kemeri

Her zaman ön-arka koltuklarda takarız
64 (84.2%)
Sadece uzun yolculuklarda takarım
9 (11.8%)
Herzaman Koltukta takılıdır
0 (0%)
Bir şekilde alarmı kandırdım veya iptal ettim
2 (2.6%)
Emniyet kemerine güvenmem, olacağı varsa olur
1 (1.3%)

Toplam Oy Verenler: 76

Gönderen Konu: Otomobil Güvenlik Testleri (Crash Test), IIHS, Ncap  (Okunma sayısı 9903 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Otomobil Güvenlik Testleri (Crash Test), IIHS, Ncap
« : Aralık 18, 2011, 01:11:09 »
Aşağıdaki linke tıkladığınızda karşınıza çıkacak ekranın sol altındaki 1. kutudan Aracın Markasını 2. de modeli 3. de yapım yılını seçerek o aracın önden ve yandan gerçekleştirilmiş olan kaza testlerini seyredebilirsiniz.

 http://www.consumerreports.org/cro/cars/safety-recalls/carcrashtest/crashtestvideo.htm

Emniyet kemeriniz herzaman takılı olsun, şehir içi kazalarda ölüm oranları şehir dışındakilere göre malesef daha fazla.

Herkese sakin ve saygılı sürüşün getirdiği huzurlu ve sağlıklı sürüşler dilerim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Toyota Club Türkiye

Otomobil Güvenlik Testleri (Crash Test), IIHS, Ncap
« : Aralık 18, 2011, 01:11:09 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #1 : Aralık 18, 2011, 01:33:56 »
Bu arada, yapılan en büyük eksikliklerden biride koltuklarımızın kafalık ayarları.

Kafalığın üstü, oturan kişinin kafasının üst hizasıyla aynı olmalıdır.

Aynı şey arka koltukta oturanlar için de geçerlidir.

Şehir içi kazalarda arkadan darbe alma çok sıklıkla olan kaza tipidir. Kafalıklar bu şekilde maksimum koruma sağlayarak boyun zedelenmesini önlemiş olur.

Herkese kazasız sürüşler dilerim.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #2 : Aralık 18, 2011, 10:12:43 »
Çok güzel bir paylaşım olmuş Tekin bey.
Kafalıklar ve daha fazlası Otomobil Dünyasından Haberler ve ayrıca İleri Sürüş Teknikleri gibi bölpmlerimizde mevcut ancak arada hatırlatmak çok faydalı oluyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #3 : Aralık 19, 2011, 09:11:11 »
avensis toyotanın değil miydi ben göremiyorum :)
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #4 : Aralık 19, 2011, 09:26:53 »
Malumunuz onlarca markanın 100 lerce modeli var. Hiç bir sitede her markanın her modelinin çarpışma testlerini bulamazsınız.

Yalnız Avensis önden ve yandan çarpmalarda iyi  notlara sahip kaliteli araçlardan biridir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #5 : Aralık 19, 2011, 13:38:05 »
  Bu site Kuzey Amerika menşeli sanırım Sefa. Bu yüzden bazı marka ya da modeller yok. Örneğin bu konuda oldukça iyi gelişme sağlamış olan Renault görünmüyor. Bizlere uygun olan Avrupa testleri olur. İzninizle linki aşağıda veriyorum;

 http://www.euroncap.com/home.aspx

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Verso
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 33000
  • Model Yılı: '11
  • 93 kere teşekkür etti
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #6 : Aralık 19, 2011, 19:52:37 »
  Bu site Kuzey Amerika menşeli sanırım Sefa. Bu yüzden bazı marka ya da modeller yok. Örneğin bu konuda oldukça iyi gelişme sağlamış olan Renault görünmüyor. Bizlere uygun olan Avrupa testleri olur. İzninizle linki aşağıda veriyorum;

 http://www.euroncap.com/home.aspx

Evet verso da yok...
0 'dan 100 km 'ye 10 saniyede çıkabilirsin belki, ama önemli olan kaç saniyede durabildiğindir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #7 : Ocak 21, 2012, 12:50:00 »
Toyota'nın, ülkemizde satılmakta olan şu modellerinin çarpışma testlerini görebilirsiniz;

Yaris
Auris (Matrix)
Corolla
Prius
Camry
Rav4
Highlander
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #8 : Ocak 21, 2012, 13:06:15 »
koskoca forumda tekmişim :)
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • KralFerdi
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 12 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #9 : Ocak 21, 2012, 16:03:12 »
Tekin bey merhabalar çok güzel bir paylaşım olmuş, Bende 2011 Auris var çarpışma testini nasıl görebilirim acaba? Saygılarımla.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #10 : Ocak 21, 2012, 17:18:40 »
Tekin bey merhabalar çok güzel bir paylaşım olmuş, Bende 2011 Auris var çarpışma testini nasıl görebilirim acaba? Saygılarımla.

Yukarda verdiğim linke giriniz, Marka olarak Toyota'yı seçtikten sonra, yanda model olarak Matrix'i seçip, onunda yanında yılını da belirttikten sonra video oynayacaktır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • KralFerdi
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0-
  • 12 kere teşekkür etti
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #11 : Ocak 21, 2012, 19:10:51 »
Tekin abi teşekkür ederim. Matrix diye girince gördüm. Saygılarımla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #12 : Ocak 22, 2012, 11:42:02 »
İşte ICC (Intelligent Cruise Control) siteminin faydaları.

Multi-Car Crash Test: LKV Vs. Renault Megane Vs. Mitsubishi Lancer Wagon
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • just do it
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 225000
  • Model Yılı: '06
  • 351 kere teşekkür etti
  • 565 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #13 : Ocak 22, 2012, 11:56:34 »
Tekin bey Akıllı sabit sürüş yardımcısı (ICC) ile focus,superb,volvo vs gibi araçlarda kullanılan mesafe takip yardıcısı aynımıdır.Zira reklamlardan anladığım kadarı ile birinde sistem devamlı aktif ve tehlikeli bölgede hedef tespit ederse gazı kesip otomatik fren yapıyor.ICC ise manuel devrede ama o aşamadan sonra aynı işlev.Yanılıyormuyum ? Not ikinci sistemin adını yazmadım çünkü her firma faklı adlandırmış.
Akıl ile sabrı birleştir ve zekan ile konuş...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #14 : Ocak 22, 2012, 12:04:03 »
Tekin bey Akıllı sabit sürüş yardımcısı (ICC) ile focus,superb,volvo vs gibi araçlarda kullanılan mesafe takip yardıcısı aynımıdır.Zira reklamlardan anladığım kadarı ile birinde sistem devamlı aktif ve tehlikeli bölgede hedef tespit ederse gazı kesip otomatik fren yapıyor.ICC ise manuel devrede ama o aşamadan sonra aynı işlev.Yanılıyormuyum ? Not ikinci sistemin adını yazmadım çünkü her firma faklı adlandırmış.

Evet, her iki sistem aynıdır, şöyleki;

ABS fren sisteminiz varsa o sisteme ESP ve TCS sistemlerini rahatlıkla entegre edebilirsiniz.

Öndeki engele belli bir mesafede sizi takip ettiren yada sis gibi durumlarda sizin görmediğiniz bir engele hızla yanaşıyorsanız, aracınızı durduracak sistem varsa, bu sistemi ICC ye entegre etmek hiç zor olmaz, zaten biri varsa diğeride var artık üst sınıf yeni nesil otomobillerde.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • 1.4
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '12
  • 62 kere teşekkür etti
  • 286 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #16 : Ocak 25, 2014, 19:30:49 »
Scirocco nun kaza testi yok burda, onuda ben ekleyim

2009 Volkswagen Scirocco Çarpışma Testi
1) 1993 Toyota Corolla 1.6 GL      (1999-2004) stock
2) 2000 Volvo S40 2.0T               (2004- ???) turbo upgrade + cut out + dp + yazılım + yakıt
3) 2005 Toyota Corolla 1.6 sol hb (2012-2012) stock
4) 2012 VW Scirocco 1.4 TSI        (2012- ?? ) stage 2 ecu sw(yazılım)+ s3 cooler + vw racing air filter +forge dumpvalve + forge wastegate + r8 bobin+ custom downpipe+aem v2 water/methanol injectio

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #17 : Ocak 25, 2014, 22:40:43 »
http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/toyota/yaris-hatchback


Tekin abi sofor airbagi siyiriyor ya peki perde hava yastiklari neden acilmiyor acaba ?

Not . diger konuda ıskalama nedenini aciklamissin okudum

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #18 : Ocak 25, 2014, 23:14:46 »

Tekin abi sofor airbagi siyiriyor :S peki perde hava yastiklari neden acilmamis acaba ?

Bazı küçük sınıflarda Perde hava yastıkları açılmıyor. Örnek: 2014 Vw Beetle

Önden, %20'lik çarpışmada, geliştirme aşamasında, aracın birçok dijital çarpışma hazırlıklarında, perde hava yastığına ihtiyaç duyulmuyor olabiliyor, daha doğrusu açılmasının bir anlamı kalmıyor. Videoda görüldüğü gibi hava yastığına ihtiyaç olan yer aslında sol havalandırma bölgesi.

Sonuç olarak üretici şöyle düşünüyor; daha küçük, düşük süratli önden çarpışmalarda perde hava yastığı açılırsa, tamir masrafları büyür, diğer taraftan, küçük bir önden çarpışmadan sonra, arkadan hızla gelip duramayan başka bir araç yandan çarpabilir. Çarpışma sonucu bedene birşey olmasa dahi, çarpışma esnasında çıkan gümbürtüye ilave ön iki havayastığının patlaması, 2 ad. çifte av tüfeğinin aynı anda 4 kovan yakması kadar ses çıkartırken, birde perde hava yastıklarının patlaması insan kulağında ne derece hasar meydana getirir! uzun zaman sonra anlaşılır.

Toyota mühendisleri, Yariste bu şekilde uygulama yapmışlar ve bu şekilde uygun görmüşlerse, bize sadece güvenmek kalıyor.

Halen yapımı süren duble yolların kaliteleri ve gelişme aşamaları sürdükçe, bu tip kaza riskleride azalmakta. Gönlümüzü ferah tutup, araçlarımızı dikkatlice ve uygun süratlerde yönlendirmeliyiz.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #19 : Ocak 25, 2014, 23:27:45 »
Kulagıma geldigi kadarı ile şimdi Ncap testinde 7 yıldız hazırlıkları başlamış.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new