Anket

Emniyet Kemeri

Her zaman ön-arka koltuklarda takarız
64 (84.2%)
Sadece uzun yolculuklarda takarım
9 (11.8%)
Herzaman Koltukta takılıdır
0 (0%)
Bir şekilde alarmı kandırdım veya iptal ettim
2 (2.6%)
Emniyet kemerine güvenmem, olacağı varsa olur
1 (1.3%)

Toplam Oy Verenler: 76

Gönderen Konu: Otomobil Güvenlik Testleri (Crash Test), IIHS, Ncap  (Okunma sayısı 9906 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #20 : Ocak 27, 2014, 12:22:20 »
Kulagıma geldigi kadarı ile şimdi Ncap testinde 7 yıldız hazırlıkları başlamış.
Şimdi marka ismi vermeyeyim ama bazı markalar EuroNcap'tan tam puanlar alınca bu tarz gelişme için düzenlemeler hazırlanmaya başlamıştı.

Toyota Club Türkiye

Ynt: Crash Test
« Yanıtla #20 : Ocak 27, 2014, 12:22:20 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 26000
  • Model Yılı: '22
  • 1214 kere teşekkür etti
  • 2229 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #21 : Ocak 27, 2014, 12:45:52 »
Şimdi marka ismi vermeyeyim ama bazı markalar EuroNcap'tan tam puanlar alınca bu tarz gelişme için düzenlemeler hazırlanmaya başlamıştı.

5 alanlar 7 yi de alır gibime geliyor. Bu testlerde de üç kağıt olma ihtimali sanki var gibi.
Emniyet kemeri sizi sevdiklerinize bağlar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #22 : Ocak 27, 2014, 13:03:53 »
64km/h ile olsa bile gerçek kazalarda çok daha farklı sonuçlar çıkabilmekte, karbon-fiber takviyelerinin başlama zamanı gelmiş gibi..
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #23 : Ocak 27, 2014, 13:07:47 »
64km/h ile olsa bile gerçek kazalarda çok daha farklı sonuçlar çıkabilmekte, karbon-fiber takviyelerinin başlama zamanı gelmiş gibi..

Tekin abi

64Km/h sınırındaki engel aslında daha saglam araç yapılamıyor olması degil.
Bu hızdan daha yüksek hızda giden araç birden durdugunda insanların iç organlarının bu güce dayanamaması.
Araba saglam kalsada içindekiler zaten çok ciddi yaralanacaklar.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #24 : Ocak 27, 2014, 13:15:48 »
Tekin abi

64Km/h sınırındaki engel aslında daha saglam araç yapılamıyor olması degil.
Bu hızdan daha yüksek hızda giden araç birden durdugunda insanların iç organlarının bu güce dayanamaması.
Araba saglam kalsada içindekiler zaten çok ciddi yaralanacaklar.

Doğru, o nedenle araçta ezilen bölgeler olması istenir fakat bazı araçlarda torpidonun ve direksiyonun içe doğru hareketi pek hoş değil, Honda Civic çok başarılı iş çıkartmış, tabii bunu yapabilmek için de ağırlıktan ödün veriliyor, o nedenle ilk etapta bazı bölgelerde karbon-fiberler devreye girecek diye düşünüyorum.

Fotoğrafta BMW İ3 yolcu kabininde komple kullanılan Karbon-Fiber, Alüminyumdan %40, Metalden %60 daha hafifmiş.

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: C-HR
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '17
  • 156 kere teşekkür etti
  • 401 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #25 : Ocak 27, 2014, 14:41:26 »
Bu arada, yapılan en büyük eksikliklerden biride koltuklarımızın kafalık ayarları.

Kafalığın üstü, oturan kişinin kafasının üst hizasıyla aynı olmalıdır.

Aynı şey arka koltukta oturanlar için de geçerlidir.

Şehir içi kazalarda arkadan darbe alma çok sıklıkla olan kaza tipidir. Kafalıklar bu şekilde maksimum koruma sağlayarak boyun zedelenmesini önlemiş olur.

Herkese kazasız sürüşler dilerim.

Tekin bey çok güzel bir paylaşım teşekkürler.. Ben bu kafalık işini hiç ayarlamıyorum ne yazık ki, boyum çok uzun olduğu için kafalık hep aşağıda kalıyro bi kaç defa aklıma geldi ama o an yolda olduğu için düzeltmedim hiç.. :( Aslında çok çok önem arzediyor..
2017 C-HR Hybrid Diamond

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Camry
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 301700
  • Model Yılı: '07
  • 73 kere teşekkür etti
  • 85 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #26 : Ocak 29, 2014, 00:20:00 »
 .
please seat belts

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #27 : Ocak 29, 2014, 13:25:12 »
Şimdi marka ismi vermeyeyim ama bazı markalar EuroNcap'tan tam puanlar alınca bu tarz gelişme için düzenlemeler hazırlanmaya başlamıştı.

2014 itibariyle, Güvenlik Standartlarını yükseltme adına, test kriter adetleri ve düzeyleri artırılmış, sınıfına göre geçen yıl 5 yıldız alan bir araç bu yıl 4 yıldıza geriliyebiliyormuş. Forumumuz itibariyle bize uyan örnek Priusta yaşanmış, Toyotanın diğer modellerinde bir değişiklik yok.

Tüketici için olumlu bir gelişme.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #28 : Şubat 03, 2014, 15:46:27 »
  İlerleme sağlanmalı, bunda da metalurji ve malzeme mühendislikleri ön plana çıkıyor.
 Karbon fiberde onarım nasıl planlanıyor acaba? Yani bu onarımların servislerde yerine getirilebilmesi ve maliyetleri de farklı yaklaşımlar gerektirebilir sanırım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #29 : Şubat 03, 2014, 17:06:46 »
  İlerleme sağlanmalı, bunda da metalurji ve malzeme mühendislikleri ön plana çıkıyor.
 Karbon fiberde onarım nasıl planlanıyor acaba? Yani bu onarımların servislerde yerine getirilebilmesi ve maliyetleri de farklı yaklaşımlar gerektirebilir sanırım.

Parça-Üretim maliyetleri artacak ama "Sınırda" ile sonuçlanan riskler "İyi" seviyesine çıkacaktır.
Karbon-Fiber parçalarla desteklenmiş kabin çerçevesi görevini başarıyla yerine getirsede, o derecedeki kazayı yapmış araç yinede Pert olmaktan kurtulamayacaktır, diye düşünüyorum.   
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #30 : Şubat 04, 2014, 10:41:12 »
  Monokok üretimde şase tamir maliyeti aracın değişimine götürebilir.
 Kısa dönemde markaların özel seri üretimlerinde kullanılmaya başlanabilir bence de. Bir çok markada aslında bu değişik şekillerde uygulanıyor. MTech, AMG, DS vb... Hatta DS konusuna daha detaylı girmek fena olmaz sanırım.

Bu şekilde futuristik materyal yaklaşımları farklı sonuçlar çıkarabilir bence sektör için.
http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/156038/vurdukca-sertlesen-madde-japonya

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #31 : Şubat 04, 2014, 12:30:42 »
  Monokok üretimde şase tamir maliyeti aracın değişimine götürebilir.
 Kısa dönemde markaların özel seri üretimlerinde kullanılmaya başlanabilir bence de. Bir çok markada aslında bu değişik şekillerde uygulanıyor. MTech, AMG, DS vb... Hatta DS konusuna daha detaylı girmek fena olmaz sanırım.

Bu şekilde futuristik materyal yaklaşımları farklı sonuçlar çıkarabilir bence sektör için.
http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/156038/vurdukca-sertlesen-madde-japonya

:) Böyle bir hamur, mevcut araçların kabin çerçevesinin bazı bölümlerine enjekte edilebilir.

 
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #32 : Şubat 04, 2014, 14:16:41 »
  Monokok üretimde şase tamir maliyeti aracın değişimine götürebilir.
 Kısa dönemde markaların özel seri üretimlerinde kullanılmaya başlanabilir bence de. Bir çok markada aslında bu değişik şekillerde uygulanıyor. MTech, AMG, DS vb... Hatta DS konusuna daha detaylı girmek fena olmaz sanırım.

Bu şekilde futuristik materyal yaklaşımları farklı sonuçlar çıkarabilir bence sektör için.
http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/156038/vurdukca-sertlesen-madde-japonya

madde nasıl bir şey tam irdeleyemedim fakat newtonian sıvılar ile aynı özelliğe sahip gibi gözüküyor. newtonian sıvılar da ani tepkilere bu şekilde cevap veriyor ve üstünde zıplamak bile mümkün.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #33 : Şubat 04, 2014, 14:23:56 »
madde nasıl bir şey tam irdeleyemedim fakat newtonian sıvılar ile aynı özelliğe sahip gibi gözüküyor. newtonian sıvılar da ani tepkilere bu şekilde cevap veriyor ve üstünde zıplamak bile mümkün.

Çocukların oynadıkları Play-Doh Un'u söylediğiniz sıvı ile hamur haline getirilmiş gibi.

O sıvının L bazında ağırlı nedir?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #34 : Şubat 04, 2014, 18:03:41 »
  Evet, muhtemelen ileride de bunların daha gelişmişleri, ek, yardımcı malzeme olarak kullanılacaktır bazı sektörlerde.
 Ağırlıklarına vs. de dediğiniz gibi bakmak lazım.
 Newtonian yasalara uymayan bir sıvı aslında bunlar Hakan, yani non Newtonian. Buna Oobleck diyorlar.
 Hatta bunu da ayrı bir konuda irdeleyebiliriz.

Can You Walk on Water? (Non-Newtonian Fluid Pool)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #35 : Ağustos 05, 2014, 16:53:49 »
MAZDA5, NİSSAN JUKE VE FİAT 500L İİHS GÜVENLİK TESTİ



İİHS'nin düzenlediği güvenlik testlerine katılan 12 modelden, ülkemizde de yer alan Mazda5, Nissan Juke ve Fiat 500L gibi modeller aldıkları düşük puan ile hayal kırıklığı yarattı. Euroncap güvenlik testlerinden neredeyse pazara yeni sunulan her modelin 5 yıldız almaya başlamasıyla gözlerin çevrildiği, bağımsız Amerikan Otoyol Güvenliği Sigorta Enstitüsü'nün (IIHS) küçük ve kompekt segmentte yer alan 12 modelin katıldığı yeni bir test gerçekleştirdi. Aracın ön bölümünün %25'lik kısmından darbe alacak şekilde yapılan çarpışmaların gerçekleştirildiği zorlu small overlap testinin yanında, önden çarpma (moderate overlap), yandan çarpma, tavan gücü testi ve kafalık değerlendirmelerinin de yapıldığı testlere, Mini Cooper Countryman, Ford C-Max Hybrid, Mitsubishi Lancer, Scion FR-s, Subaru BRZ, Scion xB, Hyundai Veloster, Fiat 500L, Nissan Juke ve Mazda5 gibi modellerin yanında, tamamen elektrikli araçlar olan Chevrolet Volt ve Nissan Leaf'te yer aldı.



İyi, yeterli, sınırda ve zayıf olarak dört farklı kategori de sonuçların belirlendiği testlerde, özel değerlendirmeye tabi tutulan Chevrolet Volt, İİHS'nin vermiş olduğu en üst değer olan Top Safety Pick+'ı almaya hak kazanırken, 12 araç arasında ortalama da en başarılı sonuca "iyi" ile Mini Cooper Countryman ulaştı. Ford C-Max Hybrid, Mitsubishi Lancer, Scion FR-s ve Subaru BRZ  "yeterli" notunu alırken, Scion xB ve Hyundai Veloster "sınırlı" seviyesinde puan aldılar. Ülkemizde de satılan Fiat 500L, Nissan Juke ve Mazda5 gibi modellerin yanında elektrikli araç olan Nissan Leaf'de "zayıf" seviyesinde aldıkları notla hayal kırıklığı yarattılar.

Kaynak : http://ototeknikveri.com/icerik/7524/mazda5-nissan-juke-ve-fiat-500lye-iihs-guvenlik-testinden-sok-puan.html

Mazda 5;



Fiat 500L ;



Nissan Juke ;

| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Scientia Dux Vitae Certissimus
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38000
  • Model Yılı: '21
  • 2116 kere teşekkür etti
  • 3162 kere teşekkür edildi
Dacia Duster 1.3 TCE EDC Comfort 2021 model (2023-...) 38bin km- ...
Dacia Sandero Stepway 0.9 TCE Easy-R 2017 model (2021-2023) 32bin km-56bin km
Toyota Corolla 1.6 Multidrive S 2019 model (2019-2021) 0 km-23bin km.
Mazda 3 1.6 Touring 2010 model (2015-2019) 96bin km-171bin km Toyota Yaris 1.3 Terra 2007 model (2013-2015) 55bin-91bin km.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #38 : Temmuz 14, 2017, 10:09:57 »
Sağlam ve güvenli farklı olgular. Bazen sitemizde de yanlış kullanımlar olabiliyor dayanıklı ile sağlamı açıklarken.

Örneğin 1956 Belair çok sağlam araçtır, günümüz araçları ile mukayese bile edilemez. Ancak günümüz araçları genelde daha güvenlidir, fren sisteminden, Isofix amblemi büyüklüğüne kadar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Artık O Bir Çinli
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 22000
  • Model Yılı: '23
  • 278 kere teşekkür etti
  • 474 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #39 : Temmuz 14, 2017, 10:31:59 »
D sınıfı – Orta segment
 
Honda Accord 4-door

Canın yiyim senin ACCORD  :)  :alkis:
2002 E11 Corolla----2006 Corolla HB----2006 Focus Sedan----2004 Honda Accord----98'Palio--99'Astra----2016 Astra J----2017 Clio----2020 Corsa----2012 Honda ACCORD----2011 Honda CR-V----2020 Corolla son olarak 2023 Chery Omoda5