Anket

Emniyet Kemeri

Her zaman ön-arka koltuklarda takarız
64 (84.2%)
Sadece uzun yolculuklarda takarım
9 (11.8%)
Herzaman Koltukta takılıdır
0 (0%)
Bir şekilde alarmı kandırdım veya iptal ettim
2 (2.6%)
Emniyet kemerine güvenmem, olacağı varsa olur
1 (1.3%)

Toplam Oy Verenler: 76

Gönderen Konu: Otomobil Güvenlik Testleri (Crash Test), IIHS, Ncap  (Okunma sayısı 9904 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #60 : Temmuz 30, 2017, 18:34:00 »
Tekrar belirteyim tabi ki de benzer testler bazı açılardan önemli, bazı bilgileri insanlara verir, ayrıca derinlemesine bakan için eksiklikleri de gösterir, testlerin kendisinin dahil. Ayrıca bunlar ile ilgili de bilenler bilir, bazı muammalar mevcuttur.
Güvenliği sadece hava yastığı sayısı olarak ortaya koymak yanlış olur. Son havayastığı problemlerinden bir çok firma etkilendi insanların çoğu farketmese de. Güvenlik bir çok farklı bileşenin toplamıdır.
Özellikle sertifikalandırma çok karmaşık bir konudur. Sadece mühendislik olarak değil, ticari olarak da.

Araçlar güvenliklerine güveniyorlarsa, bırakın kadran hızlarını, en azından kanunen izin verilen hız sınırları dahilinde testler yaparlar. Sonuçta insan vücudunun ortalama olarak pozitif ve negatif G dayanımı zaten belirli.
Ayrıca 3-5 farklı senaryoya göre test zaten işin vahametini ortaya koyuyor gerçek hayat ile örtüşme açısından. Yani gerçek çok yüksek serbestlik detecesine sahiptir istatistiksel açıdan.
Örneğin; Araç sınıfları (Arazi aracı, Salon sınıf, A sınıfı) dahilinde örtüşme, şok emici bölge boyutu, kabin-yolcu arası mesafe...
Örtüşme, karşılaşmalarda eğim farkı (yol eğimi, araç yükü yanında  araçların frenaj hali bile tüm sonuçları değiştirir)
Genel aktif ve pasif güvenlik sistemleri.
Örneğin geyik testi; tutuş, kontrolü gösterir ama geyiğe çarpma (inşallah hiç olmasın) yoktur değerlendirmede.

Özetle; nihai tüketici, testlerde simüle edilen senaryoların detayları %100 aynı gerçekleştiği taktirde araçların vereceği tepkiyi gösterir.

Toyota Club Türkiye

Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #60 : Temmuz 30, 2017, 18:34:00 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #61 : Temmuz 30, 2017, 18:48:04 »
Japon iyidir.  :tamam: :tamam: :tamam:
Yarısın en dolusun da  7 hava yastığı var, en boşunda da 7 hava yastığı var. Polo da 2 hava yastığı gözüküyor. Vw nin sitesinde yeni baktım. Fort firstada da güvenlik paketi olarak satiliyor hava yastıkları. Hava yastığı iyi çalışmıyorsa vay halimize. YouTube da Hindistan için üretilen  hava yastığı olmayan araçların sifir yıldızlı çarpışma testleri var izlerseniz hava yastığının çooook önemli olduğunu göreceksiniz.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2017, 19:12:01
Euroncap çarpışma testleri ilk çıktığında otomobil firmalarindan sadece 1 tanesi 3 yıldız alabilmiş ( TOYOTA). Diğer firmalar en fazla 2 yıldız alabilmiş. Otomobilin mesut abisi YouTube kanalında meraklılar izleyebilir. :D. Arabanız ne kadar değerli olursa olsun içindeki can kadar değerli değil.   :saygi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #62 : Temmuz 31, 2017, 07:38:25 »
Şı yanlış bilineni de açalım izninizle. Hava yastığı kendi başına bir güvenlik donanımı değildir, emniyet kemerinin tamamlayıcısı olan bir donanımdır. Tek başına kullanımlarda bırakın güvenliği, kendi başına tehlike unsurudur. Bu tehlike çocuk yolcular için daha da büyük boyuttadır.
Diz hava yastığına altetnatif olarak bazı araçların koltuk altı (kemer altından kayma önleme amaçlı) hava yastıkları mevcuttur.
Formula, Ralli tarzı araçlarda hava yastığı hiç kullanılmamaktadır, çok nokta bağlantılı emniyet kemerleri kullanılmaktadır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #63 : Temmuz 31, 2017, 07:59:32 »
Hakan bey formula ve rali araçlarındaki sağlamlık binek araçlarda bulunmamaktadır. Bu nedenle formula araçları ile bizim bindiğimiz binek otomobiller kıyaslanamaz. Hava yastığının herşey olmadığı çok aşikar ama çok şey olduğunda aşikar. Bugün dünyanın en güvenli araçlarını yapan Volvo 11 hava yastığı kullanmaya başlıyor. Ön kaput tan açılıp dışardan cami kaplayan hava yastığı bile tasarlanmış. Böylece yayalarin on camla teması yumuşatılmış. Yani kafa travması için hava yastığı oldukca önemli. Kalfalık ve emniyet kemerinden sonra hava yastığı mutlaka olmalı diye düşünüyorum. Hava yastığının tehlikeli olduğu durumlar içinde önlem alınıyor. Mesela küçük çocuklar on koltuklara oturtulmadiginda bu sorunda ortadan kalkıyor. Daha önceki yazımda belirtmiştim Hindistan için üretilen hava yastığı olmayan araçların sıfır, aynı araca 2 hava yastığı takılınca 3-4 Yıldız aldığı videolar sizi şaşırtacak tır. Bunlardan birisi de ve polo.
''Hava yastığı kendi başına bir güvenlik donanımı değildir, emniyet kemerinin tamamlayıcısı olan bir donanımdır.'' bu cümlemize katılıyorum. Ancak hava yastığı olupta emniyet kemeri olmayan araç olduğunu sanmıyorum. Yani hava yastığı olan araç aynı zamanda emniyet kemeri de ve kafalikta içerdiği için aynı modelin hava yastıksiz versiyonuna göre daha güvenli olmazmi?
Saygilar

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #64 : Temmuz 31, 2017, 08:46:06 »
 hava yastığı elbette güvenlik için çok önemli bir donanımdır. size dünyaca ünlü güvenlik testi iihs'de birkaç aracın çarpışma videosunu izleteceğim. ilki herkesin çok güvenliği bildiği, tok kapı passat cc. yan hava yastığı açılmıyor ve en önemlisi sürücü hava yastığına dikkat. orantısız ve zamansız açıldığı için sürücünün kafası ön kokpite çarpıp kırılıyor.
Mesaj Birleştirildi: Temmuz 31, 2017, 08:48:25
bakın bu da c sınıfı civic'in çarpışma testi. lütfen iki aracın hava yastıklarına dikkat. bir yanda yan hava yastığı açılmaya, sürücünün kafasını kokpite çarptığı d sınıfı passat, diğer yanda testi en iyi sonuçla bitiren civic.
Mesaj Birleştirildi: Temmuz 31, 2017, 08:52:47
bu da c sınıfı corolla. lütfen 3 aracın çarpışma sonuçlarını ve özellikle hava yastıkları açılmalarına dikkat!

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #65 : Temmuz 31, 2017, 09:40:46 »
Mustafa bey bende sizinle aynı fikirdeyim. :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 93000
  • Model Yılı: '12
  • 563 kere teşekkür etti
  • 298 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #66 : Temmuz 31, 2017, 10:22:50 »
Mustafa bey bende sizinle aynı fikirdeyim. :tamam:
Formula 1 aracındaki sağlamlık derken sadece oturduğu kabin daha sağlam,geri kalan yerleri tabiki değil çünkü ultra hafif kompozit malzeme.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #67 : Temmuz 31, 2017, 15:16:30 »
ralli arabalarını boş verin de civic ve corolla'nın passat cc'den daha iyi çıktığı yukarıdaki  iihs güvenlik testi görüntüleri için ne diyeceksiniz?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #68 : Temmuz 31, 2017, 17:47:11 »
Hasan bey, motor kaputu hava yastığı Peugeot ile kullanılmaya başlandı. Yaya güvenliğinde motor üst yapısından tutun, silecek kol tasaromına, ön tampon yapısına kadar detaylar var.
Isofix yazısı boyutu bile yıldızlar üzerinde etkili. Bu aslında doğru bir yaklaşım ama her şey değil. Bazı ince detaukar, güvenlik yardımcı sistemler olarak gerçekten önemli ama bunları ana güvenlik özelliği şeklinde düşünmemek gerekir. Örneğin atkada yolcunun emniyet kemerini açması sonucu göstergede sesli ve görsel uyarı.
Dediğiniz gibi, hava yastığı olsun olmasın her araçta emniyet kemeri vat, bunun etkisi uzun yılların değerlendirmesi ile ortaya kondu. Yine "Kamçı eykisi" başlıklı konumuzda da boyun yaralanmaları (arkadan darbe) üzerine etkilerini sitemizde işlemiştik.
Formula ya da Ralli araçlarından edinilen tecrübeler dahilinde yol araçları tasarımlanır, gelişir, en iyi test yeri o pistlerdir. Örneğin eskiden tam şaseli, rijit araçlar vardı, bugün ise katlanma noktaları var.

Bazı test sonuçları ya da karşılaştırmalar sahte güvenlik algısı yaratmasın, zaten böyle bir algı başlı başına bir güvenlik sorunu. Siz siz olun, mevcut araçların gerçek güvenliğe henüz erişmediğini bilin. Zaten bugün güvenli! denen araçlar gerçekten güvenli olsa idi, 5 sene sonra insanın yapısı ve fizik kanunları değişmediği halde güvenlik seviyesi düşüşü yaşamazdı.

Burada asıl vurgulananı anlayan çok kişi olduğunu da görmek güzel.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #69 : Temmuz 31, 2017, 19:27:16 »
Hakan bey yazdıklarınızın çoğuna katılıyorum ancak benim yazılarımı baştan bir okursanız daha iyi olur. İlk yazımda belirttiğim gibi güvenliği opsiyon olarak satan araçlardan uzak duruyorum. Bir aracın bosu ve dolusunda güvenlik standart olmalı demiştim. Japon araçlarında güvenlik standart ( Türkiye içinde). Vurgulamaya çalıştığım konu bu. Konu sadece hava yastığı değil.  Bir güvenlik paketi olarak satılması. Ayrıca Peugeot hakkında bilgilendirmenizi icin teşekkürler. Ben internetten baktığımda yaya hava yastığı olarak geçiyor ve ilk olarak volvonun kullandığını görmüştüm.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #70 : Temmuz 31, 2017, 20:06:25 »
Hasan Bey, burada amaç konunun daha açılması, olası detaylara girilmesi. Bu da sizin ve diğer arkadaiların gibi yapıcı, derin, nesnel mesajları sayesinde oluyor.

Maalesef güvenlik paketi konusunda gerçekte durum daha farklı, ülkemize gelmeyen özellikler mevcut.
Ben a ya da b marka, modeli olarak değil, güvenlik değerlendirmesinde gerçek ile algı arasındaki farkı vurgulama çabasındayım. Umarım bir kaç sene sonra bu yazıda tekrar yorum yapılır ve bugün çok güvenli denen araçların durumu tekrar ortaya konur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #71 : Temmuz 31, 2017, 20:50:09 »
dünyada bilinen 2 güvenlik testi var. biri avrupa merkezli euro ncap ki eskiden euro ncap testlerini geçmek çok kolaydı, son yıllarda euro ncap test koşullarını zorlaştırdı. diğer güvenlik testi amerika merkezli iihs. şartları euro ncap'a göre daha zordur hatta euro ncap'i geçen birçok araç, iihs'de dökülür.  bu test merkezlerinin çarpışma testleri belli hız sınırında yapılır. (60-70) elbetteki bu hız sınırı %100 ölçü olmadığı gibi hesaba alınmayacak kadar da önemsiz değildir. 60-70 km sınırındaki aracın hasarı ve sunduğu güvenlik daha yüksek hızlar için bir ip ucu verebilir. ( hava yastığı, koruma kafesi, hasar bölgesi gibi) yani sonuçta bu testlerde son yıllarda başarılı olan araçların güvenliği bence tercih sebebidir. ( son yıllarda bu testlerde en yüksek sonuçları volvo, subaru, mazda, toyota, honda, mitsubishi gibi araçlar almaktadır. hatta 2017 yılında en güvenilir araç olma özelliğini mazda'ya kaptırmıştır.

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 31, 2017, 20:56:51
2017 yılında volvo en güvenilir araç olma özelliğini mazda'ya kaptırmıştır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 95000
  • Model Yılı: '09
  • 65 kere teşekkür etti
  • 20 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #72 : Ağustos 01, 2017, 00:23:53 »
Arkadaşlar atladığınız bir konu var yalnız. Güvenlik değerlendirmesi yaparken hep ''kaza esnası'' ''kazanın vuku bulması'' üzerinden yorum yapmışınız. Ondan belki de daha önemlisi kaza olmasını minimuma indiren faktörlerdir. (yol tutuş, manevra kabiliyeti, viraj dengesi gibi). Yanlış anlaşılmasın ama bazı yorumlarda toyotayı bariz bir şekilde ön plana çıkarma durumu olmuş sanki. Diğer araçlara da haksızlık yapmamak lazım kanaatindeyim :)
''Bizi aldatan bizden değildir''
                                         Hz.Muhammed (sav)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 96000
  • Model Yılı: '15
  • 67 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #73 : Ağustos 01, 2017, 08:46:25 »
Arkadaşlar atladığınız bir konu var yalnız. Güvenlik değerlendirmesi yaparken hep ''kaza esnası'' ''kazanın vuku bulması'' üzerinden yorum yapmışınız. Ondan belki de daha önemlisi kaza olmasını minimuma indiren faktörlerdir. (yol tutuş, manevra kabiliyeti, viraj dengesi gibi). Yanlış anlaşılmasın ama bazı yorumlarda toyotayı bariz bir şekilde ön plana çıkarma durumu olmuş sanki. Diğer araçlara da haksızlık yapmamak lazım kanaatindeyim :)
Merhaba Muhammed Ali Bey, güvenlik değerlendirmesi sadece bu konuya özgü olarak kaza anı ile ilgili değil ki. Dünyada iki kuruluş var bunlar kaza anında araçtaki ve yolculardaki durum ne olacak onu incelemekte ve puanla bu neticeleri ilan etmektedir. Konunun başlığı da bu iki kuruluştan birinin yaptığı testlerde oluşan başarı notlandırması ile ilgilidir. Bu nedenle size "evet kişisel olarak katılıyorum güvenlik sadece kaza anı ile ilgili değildir" ancak "şu noktada katılmıyorum bu konuda güvenlik kaza anında oluşan durumla direkt ilgilidir." Bir başka katılmadığım konu haksızlık yapıldığını söylemeniz. Ben Toyota için yazılan baz model ile premium arasında güvenlik paketi farkı olmadığını biliyorum. Diğer markalarda da böyle olmadığı iddia edilmiş. Eğer öyle ise buna değinip desteklemeniz hepimizi bilgi sahibi yapacaktır.  Saygılarımla.
2015 Avensis 1.6 D4-D Advance - 2007 Hyundai Accent Era (2001 Avensis D4, 1993 Corolla 1.6 XL AE101)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #74 : Ağustos 01, 2017, 09:28:29 »
Bu noktada görülüyor ki, kimileri bir aracı ön plana çıkarma amacında, kimileri detayları derinlemesine açma. Takdir kişiye göre değişir.

Aktif ve Pasif güvenlik ile kastedilen kaza öncesi, anı ve sonrası. Örneğin sert frenajda dörtlü flaşörlerin otomatik yanması. Eskiden çevre görüş kameraları için puanlama kategorisi yokken, şimdi bunlar da eklendi. Ancak dikkat ederseniz test hızlarında önemli bir değişim olmadı.

Kaza testleri sadece Euroncap ve Iihs değildir.  Kendi güvenlik testlerini yapan üreticiler bile mevcut.
60-70 km/s arası oluşan momentum bile tamanen farklıdır (hıza göre kareli büyür). Dolayısı ile oluşan momentum ve insanın negatif G dayanımı açısından, belli hızdan sonra araçların testlerden aldığı puan anlamsızlaşır, yasal hız sınırlarında test yapılmadığı sürece de böyle olacaktır. Testlerde uygulanan hızlar ise genellemedir, belli istatistiki yaklaşımlara göre, belli senaryolar dahilinde olur. Bunun için serbestlik derecesini önemlidir.

Sitemizde de bazı güvenlik paketlerinin ülkemizde olmadığı tartışılıyor bir süredir.


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Dört Dörtlük Şehir (44) MALATYALI
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 57000
  • Model Yılı: '18
  • 217 kere teşekkür etti
  • 318 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #75 : Ocak 21, 2021, 12:10:45 »
Dünyaca ünlü güvenlik testi İİHS'nin 2020 yılı en güvenilir araçlar listesi

Kaynak: https://www.iihs.org/ratings/top-safety-picks

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Crash Test
« Yanıtla #76 : Ocak 21, 2021, 19:24:22 »
Birçok markanın IIHS çarpışma test videolarının bulunduğu Yeni adrese şuradan ulaşabilirsiniz..

https://www.iihs.org/ratings/vehicle/Toyota/corolla-4-door-sedan/2019

Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: Otomobil Güvenlik Testleri (Crash Test), IIHS, Ncap
« Yanıtla #77 : Ocak 26, 2021, 20:18:37 »
Fizik kurallarını ortaya koyan bir çalışma, daha önce anlattıklarımın görselleri denebilir.
https://hakanrailways.blogspot.com/2020/07/car-safety.html