Anket

Emniyet Kemeri

Her zaman ön-arka koltuklarda takarız
64 (84.2%)
Sadece uzun yolculuklarda takarım
9 (11.8%)
Herzaman Koltukta takılıdır
0 (0%)
Bir şekilde alarmı kandırdım veya iptal ettim
2 (2.6%)
Emniyet kemerine güvenmem, olacağı varsa olur
1 (1.3%)

Toplam Oy Verenler: 76

Gönderen Konu: Otomobil Güvenlik Testleri (Crash Test), IIHS, Ncap  (Okunma sayısı 9905 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #40 : Temmuz 14, 2017, 10:42:44 »
maşallah  japonların hemen hepsi  güvenilir çıkmış: subaru, mazda, toyota, honda, lexsus, acura, infiniti, mitsubishi. yalnız dikkatimi çeken en güvenilir subaru ve mazda'nın türkiye'de tutmaması. demek ki bizim millet araba seçmeyi bilmiyor :wacko:

Toyota Club Türkiye

Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #40 : Temmuz 14, 2017, 10:42:44 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 110000
  • Model Yılı: '05
  • 447 kere teşekkür etti
  • 427 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #41 : Temmuz 14, 2017, 11:28:48 »
maşallah  japonların hemen hepsi  güvenilir çıkmış: subaru, mazda, toyota, honda, lexsus, acura, infiniti, mitsubishi. yalnız dikkatimi çeken en güvenilir subaru ve mazda'nın türkiye'de tutmaması. demek ki bizim millet araba seçmeyi bilmiyor :wacko:
Öncelikleri farklı tok kapı sesi gibi  :D. Tabi işin esprisi  ama gerçeklik payı da var duymadım desem yalan olur. Marka distribütörlerinin de iyi olduğu söylenemez.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #42 : Temmuz 14, 2017, 11:52:38 »
Öncelikleri farklı tok kapı sesi gibi  :D. Tabi işin esprisi  ama gerçeklik payı da var duymadım desem yalan olur. Marka distribütörlerinin de iyi olduğu söylenemez.
benim de anlamadığım bu zaten: dünyada emisyon skandalı nedeniyle çoğu ülkede satışı yasaklanan, dsg-turbo ve beyin arızalarıyla illallah dedirten, iihs'de pek de esamesi okunmayan ( hatta forumlarda görüntülerini izlemiştim. c sınıfı civic, d sınıfı passat'tan daha güvenilir çıkmıştı.) bir araç nasıl çok satıyor???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #43 : Temmuz 28, 2017, 10:50:54 »
 bizim tok kapı fetişistlerine ağır gelecek ama şu listeye bir bakar mısınız? en güvenilir araçlara dikkat edin ( tsp+ işaretli) ve sonraki linkte yeşil renkli araçların çoğu japon :alkis: ( toyota-honda-mazda-subaru-mitsubishi-nissan) https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjW3euQu6vVAhWBJ1AKHcnwBSIQFghKMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.iihs.org%2Fiihs%2Fratings%2Fv%2Fclass-summary%2Fsmall-suvs&usg=AFQjCNH2j_AH-j2g4ddAy5GOvYesOPAClw

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2017, 10:51:28
https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjW3euQu6vVAhWBJ1AKHcnwBSIQFghKMAM&url=http%3A%2F%2Fwww.iihs.org%2Fiihs%2Fratings%2Fv%2Fclass-summary%2Fsmall-suvs&usg=AFQjCNH2j_AH-j2g4ddAy5GOvYesOPAClw

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 28, 2017, 10:55:10
renkler: yeşil- çok iyi/ sarı-geçer/turuncu-sınırda/ kırmızı-kötü

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #44 : Temmuz 28, 2017, 12:40:28 »
bu teknik rapor veri paylaşımı için teşekkür ederim.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Rav 4
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 30000
  • Model Yılı: '11
  • 69 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #45 : Temmuz 28, 2017, 14:56:59 »
Teşekkürler paylaşım için. Ancak çok ciddi bir uzakdoğu araç markası iltiması var gibime geldi. Epey bir araç grubuna baktım ama opel göremedim. Yıllara dayalı olarak da aradım ama son 5 yıl için bulamadım. Oysa ki Opel Mokka en güvenilir araçlardan biri seçilmişti bazı kurum istatistik ve kriterleri bakımından.

Fakat rav4 iyiymiş :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #46 : Temmuz 28, 2017, 16:03:03 »
Teşekkürler paylaşım için. Ancak çok ciddi bir uzakdoğu araç markası iltiması var gibime geldi. Epey bir araç grubuna baktım ama opel göremedim. Yıllara dayalı olarak da aradım ama son 5 yıl için bulamadım. Oysa ki Opel Mokka en güvenilir araçlardan biri seçilmişti bazı kurum istatistik ve kriterleri bakımından.

Fakat rav4 iyiymiş :) gülsüm hanım, iihs dünyaca ünlü güvenlik testidir. görüldüğü üzere çarpışma testleri kamera önünde yapılmaktadır. hatta euro ncap testini geçen birçok araç iihs'de dökülür.  testlerdeki görüntülerde gördüğüm kadarıyla opel mokka'nın amerika'daki karşılığı buick encore'dir. ancak 2013 yılındaki çarpışma testinde orantısız ve zamansız açılan hava yastığı ile sürücüsünü iyi koruyamayan buick encore yani opel mokka 2017 yılında durumu düzeltmiş görünüyor. görüntüler: 2013 buickk encore çarpışma testi. https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjq1Nf2gKzVAhUJa1AKHT-VBCQQtwIIJTAA&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3DO73hyHcBYJs&usg=AFQjCNEgC4PsAyqsDlfOxiYmRMou9szsag

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Site Yöneticisi
  • ******
  • Deus ex machina
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 2904 kere teşekkür etti
  • 3269 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #47 : Temmuz 28, 2017, 17:58:38 »
Tabi ki de bu tarz testler bazı noktaları göstermesi açısından önemli ancak derinlemesine düşünen herkes farkında ki, hiç biri gerçek anlamda güvenli değil.

-50-60km/s ile yapılan testlere muhattap araçların hız kadranları.
-Yangın önleminde kabin koruması. (Bazı bölgeler yakıt tankı yerleşimine bakıyor) Çok nadir bazı araçlarda otomatik yangın söndürücü sistem mevcut.
-Örtüşme testleri kısıtlı varsayımlar üzerine.

İtiraf edilmesi gereken gerçek şu ki; fizik kanunu gerçeklerine göre değil, araçlara göre test kriterleri belirleniyor. Örnek; bir kaç sene önce çok güvenli denen araçlar bugün testi geçemeyebiliyor, oysa insanın fizyolojik yapısı yüzlerce yıldır aynı (kişiden kişiye belli farklılıklar dahilinde). Bu kriterler düşünüldüğünde demek o gün de yeterince güvenli değillerdi aslında.

Bu arada "kapı sesi" yaklaşımı direk kenara atılacak bir durum değil. Kapıdaki conta tapısından, kapı iç yalıtımına, sac kalınlığına kadar belli değişkenlerin de sonucu bu, bu da en basitinden kabin ses yalıtımı üzerinde etkili bir durum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: AB+
  • Kilometre: 102201
  • Model Yılı: '13
  • 154 kere teşekkür etti
  • 317 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #48 : Temmuz 28, 2017, 21:32:51 »
Sahin doğan bradvay toros ilk Hyundai ler 90 lardaki araçlar derken her gecen surede araclarin guvenliginin arttigi kesin. Bu ve bunun gibi testlerden geçip reklam yapabilmek için firmalar kendilerini geliştiriyorlar.  Bu gelişim bile biz kullanicilar için faydali. Boyle testler her yeni modellerinde araclari %5 de olsa daha iyi bir hale getiriyor. Yani araçlar her yil ortalama %1 daha güvenli hale geliyor.
 Ayni kaza 15 yas eski bir araçla yapilinca daha kotu sonuçlar cikiyor.
yaris fun multidriveS 2013  beyaz lpg-brc + cruise control + speed limiter + android multimedya + geri görüş + ....

  Güya kibar olabilmek icin Giresun u Kiresun yapanlar var.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #49 : Temmuz 28, 2017, 22:39:47 »
Sahin doğan bradvay toros ilk Hyundai ler 90 lardaki araçlar derken her gecen surede araclarin guvenliginin arttigi kesin. Bu ve bunun gibi testlerden geçip reklam yapabilmek için firmalar kendilerini geliştiriyorlar.  Bu gelişim bile biz kullanicilar için faydali. Boyle testler her yeni modellerinde araclari %5 de olsa daha iyi bir hale getiriyor. Yani araçlar her yil ortalama %1 daha güvenli hale geliyor.
 Ayni kaza 15 yas eski bir araçla yapilinca daha kotu sonuçlar cikiyor.
aynen hocam bu test sonuçlarına göre araç şirketleri kendilerine çeki düzen verip daha güvenli araçlar üretiyor. yani son yıllada üretilen araçlar daha güvenilir. araçlar bunun en güzel kanıtı 2015 toyota auris ile çarpışan  1998 efsane kasa corolla'nın darmaduman olması. işte o görüntüler:  https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiUt8i33KzVAhURZ1AKHbQMDyAQtwIINzAG&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dzkxq2pPw0Uc&usg=AFQjCNErovH5gipXsNQa6-u-Vl_fO7tqPQ

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 32 kere teşekkür etti
  • 201 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #50 : Temmuz 29, 2017, 12:29:18 »
aynen hocam bu test sonuçlarına göre araç şirketleri kendilerine çeki düzen verip daha güvenli araçlar üretiyor. yani son yıllada üretilen araçlar daha güvenilir. araçlar bunun en güzel kanıtı 2015 toyota auris ile çarpışan  1998 efsane kasa corolla'nın darmaduman olması. işte o görüntüler:  https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwiUt8i33KzVAhURZ1AKHbQMDyAQtwIINzAG&url=https%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fwatch%3Fv%3Dzkxq2pPw0Uc&usg=AFQjCNErovH5gipXsNQa6-u-Vl_fO7tqPQ

Temelde böyle olsa da tam olarak gerçeği yansıtmıyor.

Üreticilerin testlere olan durumu biraz sorunun nereden geleceğini bilip ona çalışan öğrenci gibi.Testlerden nasıl geçeceklerini aslında iyi biliyorlar.Zira isterler belli yapılması gerekenler belli.

Tabi ki temelde güvenli araç üretmek istiyor herkes ama işe maliyet mühendislik gibi etkenlerde karışınca iş sürücü ve yolcu güvenliğinden bir miktar sapıp testleri geçmek için bir miktar odaklanmaya da yol açıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Dinozor
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 56100
  • Model Yılı: '16
  • 215 kere teşekkür etti
  • 1349 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #51 : Temmuz 29, 2017, 12:41:20 »
araç güvenliği artsa da,bizlerde sürati arttırdık,aslında tüm güvenlik önlemlerine rağmen sonuçta hayatlarımız pamuk ipliğine bağlı,çalışmayan hava yastıkları,şerit değiştiren tırlar vs vs,yine de bu testlere önem verilip dikkate alınması ve ölçüt olarak ortaya konulması kıyaslama açısından çok önemli.bizler trafik kurallarına ,hız limitlerine uyacağız,başka da keşke herkesin olanağı olsa da e,f sınıfı araçlara binebilsek biraz daha şansımız artardı.
Tokay Ceritoğlu

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #52 : Temmuz 30, 2017, 09:19:05 »
Temelde böyle olsa da tam olarak gerçeği yansıtmıyor.

Üreticilerin testlere olan durumu biraz sorunun nereden geleceğini bilip ona çalışan öğrenci gibi.Testlerden nasıl geçeceklerini aslında iyi biliyorlar.Zira isterler belli yapılması gerekenler belli.

Tabi ki temelde güvenli araç üretmek istiyor herkes ama işe maliyet mühendislik gibi etkenlerde karışınca iş sürücü ve yolcu güvenliğinden bir miktar sapıp testleri geçmek için bir miktar odaklanmaya da yol açıyor.
iihs güvenlik testleri, euro ncap'tan daha ağır şartlarda yapılır ve euro ncap'a göre daha güvenilirdir. üstelik bu testlerde 5 farklı çarpışma açısından araçların güvenliği test edilir. yanlış hatırlamıyorsam bazı forumlarda d sınıfı passat cc'in, c sınıfı civic'ten daha düşük güvenilir puanı aldığına dair görüntüler vardı. bu veriler olmasa araç şirketleri saldım çayıra mevlam kayıra mantığıyla tenekeler üretirdi. o açıdan ben bu güvenlik testlerini önemsiyor ve japon araçları bu zorlu testlerden geçtikleri için kutluyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B+
  • Kilometre: 10000
  • Model Yılı: '16
  • 6 kere teşekkür etti
  • 29 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #53 : Temmuz 30, 2017, 09:57:22 »
Hava yastiginin opsiyon olduğu arabadan uzak duruyorum. Japon arabalarında güvenlik ekipmanı standart oluyor. En boş versiyonlarda bile fren güvenliği ve hava yastıkları dolu paketle aynı oluyor. Üstelik hangi japon olduğu da önemli değil. Bu sonuçlar beni şaşırtmıyor acikcasi.  Ailemiz de 97 yilinda Mitsubishi ile basyan japon maceramiz Toyota, Honda ile devam ediyor. Bir sonraki aracımızda japon olacak. Gönlümde Subaru forester, Toyota RAV4, Honda crv ve Mazda cx5 var. :tamam:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #54 : Temmuz 30, 2017, 12:40:10 »
Hava yastiginin opsiyon olduğu arabadan uzak duruyorum. Japon arabalarında güvenlik ekipmanı standart oluyor. En boş versiyonlarda bile fren güvenliği ve hava yastıkları dolu paketle aynı oluyor. Üstelik hangi japon olduğu da önemli değil. Bu sonuçlar beni şaşırtmıyor acikcasi.  Ailemiz de 97 yilinda Mitsubishi ile basyan japon maceramiz Toyota, Honda ile devam ediyor. Bir sonraki aracımızda japon olacak. Gönlümde Subaru forester, Toyota RAV4, Honda crv ve Mazda cx5 var. :tamam:
aynen size katılıyorum.  vw grubunda maalesef güvenlik opsiyonel. yani üst sınıflara daha dolu donanım, alt sınıflara daha alt donanım. bu bana etik gelmiyor. japonlar bu konuda daha insani ve etik davranıyor. tüm sınıflarda güvenlik standart. mesela passat'ta 8, corolla'da 9 hava yastığı var. yanılmıyorsam sınıfında ilk diz hava yastığını toyota avensis'te kullanmıştı. japon'a devam, japonculara selam :alkis:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #55 : Temmuz 30, 2017, 14:06:22 »
aynen size katılıyorum.  vw grubunda maalesef güvenlik opsiyonel. yani üst sınıflara daha dolu donanım, alt sınıflara daha alt donanım. bu bana etik gelmiyor. japonlar bu konuda daha insani ve etik davranıyor. tüm sınıflarda güvenlik standart. mesela passat'ta 8, corolla'da 9 hava yastığı var. yanılmıyorsam sınıfında ilk diz hava yastığını toyota avensis'te kullanmıştı. japon'a devam, japonculara selam :alkis:
Hangi vw modelinde trendline ile highline arasında güvenlik farkı var? Hava yastığı sayısı, elektronik sistemler vs?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #57 : Temmuz 30, 2017, 14:49:48 »
misal: toyota yaris en dolu modelinde 7 hava yastığı var.https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwj0zdDp87DVAhXIaVAKHeAoDzoQFggwMAE&url=http%3A%2F%2Fwww.epey.com%2Faraba%2F2015-toyota-yaris-1-33-99-ps-multidrive-s-cool-2015.html&usg=AFQjCNEwUj0f4meUmTNqFbafLlnXQXORhQ

Mesaj Birleştirildi: Temmuz 30, 2017, 14:36:20
vw grubu seat ibiza en dolu modelinde 4 hava yastığı var. https://www.google.com.tr/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjauLSQ9LDVAhWNaVAKHbo_DaIQFgglMAA&url=http%3A%2F%2Fwww.seat.com.tr%2Fmodeller%2Fibiza%2Fdonanimlar%2Fstyle.aspx&usg=AFQjCNGnCsHpr_MINEbZV9mSccG9FEnsEw
Soruyla pek alakası olmadı ama 😉 Toyota ile Vw grubundan bir aracı karşılaştırmamıştım. Vw'de güvenlik opsiyonel demişsiniz... Ben de diyorum ki Polo'dan Passat'a kadar modellerin kendi içinde trendline ile highline hava yastığı sayısı ve elektronik sistemler aynı. Yani opsiyonel değil. Seat İbiza'da ise reference ile style arasında 2 hava yastığı farkı var evet.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: -
  • 31 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #58 : Temmuz 30, 2017, 15:21:26 »
seatların kendi arasında 2 hava farkı var ama toyota'da yaris'in en dolu modelinde 7 hava yastığı, seat'in en dolu modelinde de 4 hava yastığı olunca toyata'nın açık ara güvenliği ortaya çıkıyor. keza d sınıfı passat'ta 6, c sınıfı corolla'da 7 hava yastığı var. ( diz hava yastığı farkı ki sınıfında ilk kez toyota'da avensis'te kullanmıştır.). yani sonuç olarak japonların en boş donanımında 4, vw grubunun en boş donanımında 2 hava yastığı var. güvenlikte tercih sebebidir.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '20
  • 13 kere teşekkür etti
  • 136 kere teşekkür edildi
Ynt: IIHS Otomobil Güvenlik Testleri
« Yanıtla #59 : Temmuz 30, 2017, 16:00:25 »
seatların kendi arasında 2 hava farkı var ama toyota'da yaris'in en dolu modelinde 7 hava yastığı, seat'in en dolu modelinde de 4 hava yastığı olunca toyata'nın açık ara güvenliği ortaya çıkıyor. keza d sınıfı passat'ta 6, c sınıfı corolla'da 7 hava yastığı var. ( diz hava yastığı farkı ki sınıfında ilk kez toyota'da avensis'te kullanmıştır.). yani sonuç olarak japonların en boş donanımında 4, vw grubunun en boş donanımında 2 hava yastığı var. güvenlikte tercih sebebidir.
Eyvallah benim bu dediginize bir lafım yok ki... Vw'de guvenlik opsiyonel, hava yastığı sayısı donanımlar arası farkediyor demiştiniz, ben de farketmediğini belirttim o kadar 😉