Gönderen Konu: 2013 Corolla  (Okunma sayısı 369374 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2380 : Ağustos 20, 2013, 20:31:24 »
Vedat hocam bu sizi atladık.

Aracınızı güle güle kullanın.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 38800
  • Model Yılı: '10
  • 34 kere teşekkür etti
  • 67 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2381 : Ağustos 20, 2013, 20:42:57 »
Forumunda çok yanlı olduğunu düşünmüyorum ki toyota klübü olması dolayısıyla yanlı olması son derece doğalken.
Burada bir çok arıza ve olumsuzluk da paylaşılıyor.
Misal eski kasa yerli auriste 4 camın otomatik kalkması varken yeni kasa yine yerli üretim corollada olmayışı kadar mantıksız bir şeyi çok eleştirdik ve ilgili yerlere bildirdik.
Avrupa pazarı için üretilen araçlarda her daim donanım daha iyi olmuştur.Auris/Corolla farkı gibi

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2382 : Ağustos 20, 2013, 20:59:31 »

Günümüzde, çok kollu arka bağlantılar daha çok arkadan itişlilerde tercih edilsede, önden çekişli araçların arkalarında daha çok torsiyon kullanılmakta olduğunu görüyoruz. Bunun bir sebebi de şudur. Virajın dışında kalan arka teker çamurluk içine basılırken torsiyon tarafından iç tarafta kalan tekerde çamurluk içine çekilmeye zorlanarak gövdenin arkası yere daha yakınlaştırılır. Çok kollu bağlantılı gövdeler virajlarda yerçekimine göre 90C açıyla dönerken, torsiyon çubuklu olanlar yolun eğimine göre 90C açıyla dönerler.

Videodaki araçların gövdelerinin viraj dönerken davranışlarını inceleyiniz.

Burada anlatmak istediğim şey, her iki sisteminde birbirine üstün yönleri vardır, torsiyon eski bir sistem olarak tarif edilemez.

Mercedes-Benz C250 Kombi Test Drive

2014 Toyota Corolla Sedan - Driving
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2383 : Ağustos 20, 2013, 22:32:36 »
Benim duster da bile arkada bağımsız süspansiyon var yazıklar olsun Toyotaya :-)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2384 : Ağustos 20, 2013, 22:40:27 »
Bu arada arkadaşlar Corolla'nın dışını beğeniyorum,yanlış anlaşılma olmasın.Benimki sadece satış politikasına serzenişim....
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2385 : Ağustos 21, 2013, 00:29:51 »
    Arkadaşlar yeni corollada arka koltukta oturanlar arabada uğultu var diyorlar bu akşam üstü biraz dolaştık arabayla arkaya kayınvalide ve kayınpeder oturdu arabayı eşim kullandı bende önde oturdum ama bozuk asfaltta kullandı genelde alışmak için ve aracı test etmek için arkada oturanlar araçta uğultu var dediler canım sıkldı biraz buna dün ben aydından didime gelirken araçta böyle birşey hissetmedim önde ses yok arkada uğultu biraz garip geldi bana varmı böyle birşey dikkatinizi çektimi.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2386 : Ağustos 21, 2013, 00:37:38 »
Vedat bey lastik basınçlarını kontrol ettiniz mi ?
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2387 : Ağustos 21, 2013, 01:07:39 »
   Arabayı bana teslim ederken lastiklerde 40 hava var 1000 km bakımında düşürülecek dediler. acaba ondanmıdır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2388 : Ağustos 21, 2013, 01:11:33 »
40 çok fazla top gibi zıplar hemde uğultu yapar.Km ile ilgili olacağını zannetmiyorum.Kaldı ki fren mesafeniz dahi uzar..sizin lastikleriniz benim aracınki gibi 205-55-16 bu durumda 32 basmanız lazım lastiklere...Bende ilk aracı aldığımda acayip zıplama yapıyordu ilk benzincide durdum normale çektim düzelmişti.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • SAFİR Auris...SIU Corolla T-Sport...
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 59088
  • Model Yılı: '12
  • 312 kere teşekkür etti
  • 512 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2389 : Ağustos 21, 2013, 01:14:01 »
Lastik basıncından olduğunu düşünüyorum bende.
arikushimikato Dr.Auris 1ND forever Pure SİU T Sport ;)
İlk önce bilgi sahibi olun sonra yorum yapın
Taklitlerden sakının
 https://www.facebook.com/groups/aurisclubturkey/  Aurise dair her şey

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2390 : Ağustos 21, 2013, 12:05:25 »
    Arkadaşlar yeni corollada arka koltukta oturanlar arabada uğultu var diyorlar bu akşam üstü biraz dolaştık arabayla arkaya kayınvalide ve kayınpeder oturdu arabayı eşim kullandı bende önde oturdum ama bozuk asfaltta kullandı genelde alışmak için ve aracı test etmek için arkada oturanlar araçta uğultu var dediler canım sıkldı biraz buna dün ben aydından didime gelirken araçta böyle birşey hissetmedim önde ses yok arkada uğultu biraz garip geldi bana varmı böyle birşey dikkatinizi çektimi.

Toyota mühendislerinin uğultu yapmayan araç ürettiklerine eminim.. :)

Bizim bozuk yüzeyli yollarımızda her türlü ses çıkartmayan araç yoktur desek hiç abartmış olmayız.

Lastik basınçlarını gece karanlıkta ölçün, önlere 36 arkalara 33psi basın.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Allah cümleye kaza bela vermesin.
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: -
  • 38 kere teşekkür etti
  • 71 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2391 : Ağustos 21, 2013, 12:19:13 »
Lastik basınçlarını gece karanlıkta ölçün, önlere 36 arkalara 33psi basın.
Tekin Abi bu farklı basınç sorun çıkartmaz mı? Benim bulunduğum ilçede yollar bozuk olduğundan ben tüm lastiklere 31psi nitro bastırdım. Konfor için.
2007 Yaris 1.3 Sol M/M
2012 Auris 1.4 D-4D Comfort Extra Satıldı :(
1996 Corolla 1.6GLİ A/T AC  Satıldı :(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2392 : Ağustos 21, 2013, 12:35:37 »
Tekin Abi bu farklı basınç sorun çıkartmaz mı? Benim bulunduğum ilçede yollar bozuk olduğundan ben tüm lastiklere 31psi nitro bastırdım. Konfor için.

Farklı basınç sorun çıkartmaz, yalnız fabrikanın önerdiğinin altında basınç uygulamak sorun çıkartabilir. Yollarınızın eski usül parke taş olduğunu düşünürsek, önlere 34 arkalara 32 basmanız daha uygun olur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
  • 50 kere teşekkür etti
  • 27 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2393 : Ağustos 21, 2013, 13:01:03 »
    Tekin hocam su an yazlıktayım ama birkaç gün sonra denizliye döneceğim orası tamamen asfalt bu durumda lastik basıncını yinede 36 ya 33 mü yaptırayım yoksa başka tavsiyeniz varmı servise telefon actım ön arka hepsine 32 bastırtın dediler ama sen ne dersen onu yapacağım ben.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2394 : Ağustos 21, 2013, 13:05:39 »
Toyota mühendislerinin uğultu yapmayan araç ürettiklerine eminim.. :)

Bizim bozuk yüzeyli yollarımızda her türlü ses çıkartmayan araç yoktur desek hiç abartmış olmayız.

Lastik basınçlarını gece karanlıkta ölçün, önlere 36 arkalara 33psi basın.

Geçmiştete vurgulamıştım.

Şirket bizi Demirbükey ileri sürüş teknikleri eğitimine gönderdiginde lastik basınçlarından bahsederken 32 konfor için demişti.
Dikkat ederseniz160km/h sonrasında 36PSİ yazar çünkü bu hızda üretici firma artık bu hızlarda risk almaz istemez.

Eğitmenimizde bize;
Konforlu konforlu kaza yapmaktansa konforsuz konforsuz yolda kalın ve sürekli araçlarınıza 36PSİ basın diye tavsiyede bulunmuştu.

Tabii bu kişisel tercih olmazsa olmaz değildir.

Ben Broadwayimede 36 basıyordum binenler çok sert oldugunu söylüyorları fakat yol tutuşununda farklı oldugunu belirtiyorlardı.

Bu anlattıklarım sizin kullanım stilinizle ve beklentinizle alakalı.

Ben Avensisime 37/38 PSİ basıyorum ve memnunum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2395 : Ağustos 21, 2013, 13:13:01 »
    Tekin hocam su an yazlıktayım ama birkaç gün sonra denizliye döneceğim orası tamamen asfalt bu durumda lastik basıncını yinede 36 ya 33 mü yaptırayım yoksa başka tavsiyeniz varmı servise telefon actım ön arka hepsine 32 bastırtın dediler ama sen ne dersen onu yapacağım ben.

Vedat bey, öncelikle iyi eğlenceler, hele yeni Corolla ile yazlıkta bulunmak ayrı bir güzellik olmalı.

Denizli içi ve civarı kaymak asfalt ve temiz yollara sahip olduğundan 36 - 33 fazla gelmeyecektir, yaklaşık olarak 2 - 3 hafta veya ayda bir kontrol edeceğinizi düşünürsek zaten basınçlar düşecektir.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2396 : Ağustos 21, 2013, 13:14:04 »
yeni corolla'yı iki kez test ettim. iki araç da 1.6 lt advance manuel'di. birincisinde sürücü koltuğunda ben vardım, motor sesi ve yol sesi neredeyse yoktu. sadece yüksek süratlerde rüzgar gürültüsü geliyordu. ikinci testte ise arka kısımda oturdum. gerçekten bahsedilen uğultu ve garip bir biçimde motor sesi de geliyor. uzun yolda kullananlar için sinir bozucu olabilir. iki farklı test gününün hava ve yol şartları birbirinin aynısıydı. nasıl olduğunu anlayabilmiş değilim fakat durum bu. lastik basıncı ile alâkası olduğunu düşünmüyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2397 : Ağustos 21, 2013, 13:17:24 »
Geçmiştete vurgulamıştım.

Şirket bizi Demirbükey ileri sürüş teknikleri eğitimine gönderdiginde lastik basınçlarından bahsederken 32 konfor için demişti.
Dikkat ederseniz160km/h sonrasında 36PSİ yazar çünkü bu hızda üretici firma artık bu hızlarda risk almaz istemez.

Eğitmenimizde bize;
Konforlu konforlu kaza yapmaktansa konforsuz konforsuz yolda kalın ve sürekli araçlarınıza 36PSİ basın diye tavsiyede bulunmuştu.

Tabii bu kişisel tercih olmazsa olmaz değildir.

Ben Broadwayimede 36 basıyordum binenler çok sert oldugunu söylüyorları fakat yol tutuşununda farklı oldugunu belirtiyorlardı.

Bu anlattıklarım sizin kullanım stilinizle ve beklentinizle alakalı.

Ben Avensisime 37/38 PSİ basıyorum ve memnunum.

Aracın son süratine uygun endeksli lastik seçimlerinde bahsedilen bu basınçlar fazla gelmediği gibi konfordan da ödün verilmemiş olunur.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2398 : Ağustos 22, 2013, 00:21:21 »
 arkadaşlar bir konuda yardımınızı istiyorum. Premium cvt ile advanced cvt arasında kararsız kaldım arada 5500 lira gibi bir fark var. bu farka değermi sizce?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2399 : Ağustos 22, 2013, 00:38:30 »
arkadaşlar bir konuda yardımınızı istiyorum. Premium cvt ile advanced cvt arasında kararsız kaldım arada 5500 lira gibi bir fark var. bu farka değermi sizce?
Bu fark bence değer listede iki donanım arasında pek fark gözükmüyor gibi ama premium göstergeler ve yarı deri koltuk için bile dusunelebilir daha sayamadığım bir kaç donanım farkida mevcut örneğin xenon taktirmak isterseniz sorun olmayacak çünkü far yikamaniz elinizin altında olacak. :D
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY