Gönderen Konu: 2013 Corolla  (Okunma sayısı 369388 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2360 : Ağustos 20, 2013, 13:09:43 »
Testten sonra sorunu gördüğüm yerden bir kendi arabamızla geçtim herhangibir sekme yok yaylanma var en basit örneği bu.

İki araç arasındaki yaylanma oran farkı torsiyondan dolayı değil de, helezonun çap ve boy farkından oluşmuş olabilir mi?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2361 : Ağustos 20, 2013, 13:15:57 »
Ben tamamen maliyetleri düşürmek olduğunu düşünüyorum başka bir açıklaması olamaz.Herşeyden kırptığı gibi bundan da kırpmış Toyota.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2362 : Ağustos 20, 2013, 13:25:16 »
İki araç arasındaki yaylanma oran farkı torsiyondan dolayı değil de, helezonun çap ve boy farkından oluşmuş olabilir mi?
tekin bey teknik bilgi olarak foruma verdiğiniz destek için çok teşekkür ederim..
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2363 : Ağustos 20, 2013, 13:30:25 »
Burda sorun eğilip görülmesi değil. 2001 corollamızda çok noktadan bağlantılı arka amortisör sistemi bulunurken neden e12den itibaren tekrar torsiyona geçiş var bu yeterince saçma bir durum teknoloji ilerlerken bir amortisör sistemini eskiye çevirmek ne kadar akılcı ? Testten sonra sorunu gördüğüm yerden bir kendi arabamızla geçtim herhangibir sekme yok yaylanma var en basit örneği bu.

2001 Corolladaki arka süspansiyon bagımsız degildir.
MChaperson tipidir.

Oda bagımsız ile burulma kirişinin arasında bir yeri vardır.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '14
  • 203 kere teşekkür etti
  • 468 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2364 : Ağustos 20, 2013, 13:31:50 »
Ben tamamen maliyetleri düşürmek olduğunu düşünüyorum başka bir açıklaması olamaz.Herşeyden kırptığı gibi bundan da kırpmış Toyota.
Bunu sadece toyota yapmıyor diğer markalarda da ondan bundan çalmalar var genel eleştiri olsa daha mantıklı olur sürekli toyota üzerinden bu konu hakkında örnekler verilmemeli ;) güncel wv passat ve jettayı biliyoruz bunlardan öncekileride biliyoruz çalmalar olup olmadığını herkez biliyor.
| Toyota Corolla Sol Sedan
| Opel Astra Cosmo Sedan
| Renault Clio 4 İcon
| Şamp. GALATASARAY

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2365 : Ağustos 20, 2013, 13:33:05 »
2001 Corolladaki arka süspansiyon bagımsız degildir.
MChaperson tipidir.

Oda bagımsız ile burulma kirişinin arasında bir yeri vardır.

Bağımsız demedim zaten çok nokta bağlantılı amortisör dedim tam bağımsız değil bunun farkındayım.
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 257500
  • Model Yılı: '01
  • 395 kere teşekkür etti
  • 376 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2366 : Ağustos 20, 2013, 13:34:09 »
İki araç arasındaki yaylanma oran farkı torsiyondan dolayı değil de, helezonun çap ve boy farkından oluşmuş olabilir mi?

Tamam hadi ikisi farklı corolla buna diyecek tek bir sözüm bile yok fakat auriste neden aynı durum mevcut ?
Toyota Corolla 2001 1.6vvt-i sol special 110+ bilmem kaç tane hp  BENZİNLİYDİ  Artık Prins Technomaxlı :rofl:

Simota Short Air İntake, 1.8 vvt-i İntake Manifold, 1.8 vvt-i Throttle Body, 1.8 vvt-i fuel injectors 51 mm straight pipe & sport muffler, Raizin Voltage Stabilizer, Greddy Oil Cacht Tank, Eibach pro kit 35 mm springs
Swimming coach :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2367 : Ağustos 20, 2013, 13:37:56 »
Bunu sadece toyota yapmıyor diğer markalarda da ondan bundan çalmalar var genel eleştiri olsa daha mantıklı olur sürekli toyota üzerinden bu konu hakkında örnekler verilmemeli ;) güncel wv passat ve jettayı biliyoruz bunlardan öncekileride biliyoruz çalmalar olup olmadığını herkez biliyor.
Golf dizellerde de aynı olayın olduğunu az önce yazdım.Ondakide maliyetle alakalı tabiki.Ama Toyota'da bu olay biraz daha fazla üzgünüm ama durum bu..
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2368 : Ağustos 20, 2013, 16:52:52 »
biraz zaman geçsin km ilerlesin bozuk yollarda aracı kullanayım tekrar değerlendirme yaparım sorusu olanlara elimden geldiğince dilim döndüğü kadar cevap veririm hoşca kalın.

Hayırlı uğurlu olsun.
Gerçekten çok konforlu bir araç aldınız bozuk yollarda araca olan hayranlığınız daha da artacak emin olun. Umarım bi 5 sene sonra hayranlığımız daha da artar :)

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2369 : Ağustos 20, 2013, 17:00:07 »
Süspansiyon sistemi konusunda daha önce de görüş bildirmiştim şimdi tekrar ufak bir demeç vereyim. Yeni bir araca süüpansiyon sistemine karar verilirken birçok değişken değerlendirilir. Aracın kullanım amacı, teknik özellikleri, tasarımı, maliyet analizi vs.
Gerek Toyota gerekse Vw tüm bunların sonucunda bu tarz bir seçim yapmışlar. Onlar kadar bilgi ve deneyime sahip olmadığımız ve bunu gerçekleştirme yetkisi bizde olmadığına göre saygı duymaktan başka bir seçeneğimiz yok.
Bize en fazla araçlarda bizzat gördüğümüz olumsuzlukları yorumlamak düşer. O konuda da ben corollanın süspansiyonunda bir eksiklik veya olumsuzluk göremedim şu ana kadar.

(Gizli Üye)

  • Ziyaretçi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2370 : Ağustos 20, 2013, 17:50:22 »
Forumunda çok yanlı olduğunu düşünmüyorum ki toyota klübü olması dolayısıyla yanlı olması son derece doğalken.
Burada bir çok arıza ve olumsuzluk da paylaşılıyor.
Misal eski kasa yerli auriste 4 camın otomatik kalkması varken yeni kasa yine yerli üretim corollada olmayışı kadar mantıksız bir şeyi çok eleştirdik ve ilgili yerlere bildirdik.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2371 : Ağustos 20, 2013, 18:14:19 »
Golf dizellerde de aynı olayın olduğunu az önce yazdım. Ondakide maliyetle alakalı tabiki. Ama Toyota'da bu olay biraz daha fazla üzgünüm ama durum bu..

Toyota sorunsuzluğuyla ünlü bir marka mı?

Eğer, Torsiyon çubuğu/Burulma kirişi çok kollu bağlantı sistemine nazaran çok daha az veya hiç sorunsuz ise, bunun yanında maliyet açısından da daha ucuz ise, bunda yanlış olan ne vardır? Konfor konusunda karşılaştırmalar yapılabilmesi için helezonların ve amortisörlerin değerlerinin bilinmesi gerekir, sadece aynı model ama benzinli/diesel diye aynı şeydir şeklinde düşünmemek gerekir. Paraları çok olup, arka süspansiyon sisteminin bağlantı şekline önem vermeyen Mercedes sahiplerinin bile, bizler tarafından beğenilmeyen bu sistemden şikayetlerinin olmamasının sebepleri nelerdir? ki her zaman Mercedes konforuyla anılan bir markadır.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2372 : Ağustos 20, 2013, 19:08:10 »
Tekin bey hiç sorun olmayan birşeyi iyi olarak mı kabul edeceğiz.Mercedes kullananlar  buna dikkat etmezler çünkü Mercedes'in böyle birşey yapmasına ihtimal vermezler.Hele bir yapsın bakın nasıl Mercedes'i tefe koyuyorlar görürsünüz.Aynı mantıkla sorun çıkarmayacağı için arka camlar manuel oldu sanırsam.Oldu olacak 4 teker bir motor yeter Toyota almak için.Ama fiyat olarak ne hikmetse hala ucuz değil Toyota'ların.
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2373 : Ağustos 20, 2013, 19:11:57 »
Mercedes kullananlar  buna dikkat etmezler çünkü Mercedes'in böyle birşey yapmasına ihtimal vermezler.Hele bir yapsın bakın nasıl Mercedes'i tefe koyuyorlar görürsünüz.

Mercedesin modellerinde torsiyon çubuğu yok mu?
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2374 : Ağustos 20, 2013, 19:14:28 »
Mercedesin modellerinde torsiyon çubuğu yok mu?

Tekin abi

Valla bende merak ettim varmı?
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2375 : Ağustos 20, 2013, 19:19:46 »
http://forum.donanimhaber.com/m_71256287/tm.htm
işte resimleri görün inceleyin resimler anlatıyor herşeyi..
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • .: Toyota Eco-Driver :.
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Kilometre: 11111
  • Model Yılı: '18
  • 66 kere teşekkür etti
  • 563 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2376 : Ağustos 20, 2013, 19:24:25 »
Toyota sorunsuzluğuyla ünlü bir marka mı?

Eğer, Torsiyon çubuğu/Burulma kirişi çok kollu bağlantı sistemine nazaran çok daha az veya hiç sorunsuz ise, bunun yanında maliyet açısından da daha ucuz ise, bunda yanlış olan ne vardır? Konfor konusunda karşılaştırmalar yapılabilmesi için helezonların ve amortisörlerin değerlerinin bilinmesi gerekir, sadece aynı model ama benzinli/diesel diye aynı şeydir şeklinde düşünmemek gerekir. Paraları çok olup, arka süspansiyon sisteminin bağlantı şekline önem vermeyen Mercedes sahiplerinin bile, bizler tarafından beğenilmeyen bu sistemden şikayetlerinin olmamasının sebepleri nelerdir? ki her zaman Mercedes konforuyla anılan bir markadır.

mercedes'te b serisinde kontrol kollu arka süspansiyon var iken c sınıfında çok noktadan bağlantılı arka süspansiyon mevcut. parası gerçekten fazla olanlar zaten e serisi ve daha üst sınıftaki mercedes modellerine kayıyor. e serisi'de de kendini yol ve sürüş şartına göre otomatik olarak ayarlayan ön/arka süspansiyon sistemi mevcut.

otomobil fiyatları malum, ortada. toyota, vw, ford, honda ve daha birçok marka c sınıfı araçlarına 70-75 bin tl fiyat isterken bir mercedes c'nin 95-100 bin tl olması, saydığım marka müşterilerinin yıldızlara doğru yolculuk etmesini sağlamaktadır. bu yüzden ulaşılabilirliği arttırmak adına mercedes firması bile a-b-c serisinde bazı özellikleri, müşteri çalmak ve sunduğu fiyatların doğrultusunda maliyetleri düşük tutmak amacıyla kullanmamaktadır. toyota'nın nasıl logosu şu anda corolla satışlarının yukarıda kalmasını sağlıyorsa aynı durum mercedes'in giriş seviyedeki modelleri için de geçerlidir.

bu durumda devreye bilinçli tüketici girmek zorundadır. araç satın alacak kişi, gerçekten beklentilerini iyi belirleyebilmeli ve araç incelerken ön yargılarla ya da tam tersini düşünürsek gözü kapalı bir biçimde ün yapmış marka/modellere yönelmemelidir. fiyat/kalite/karşılık ve daha birçok değişken ya da oranı kendi plânlarına göre hesap edip aklına yatan araç hangisiyse ona sahip olmalıdır.

peki bizim ülkemizde bu süreç nasıl işliyor ? şöyle örnek vereyim. mercedes c 180 amg paket kullanıcılarının iddia ediyorum en az %80'i aracını bu yazdıklarımı düşünmeden hatta bir çoğu test sürüşü bile gerçekleştirmeden alıyordur. malesef durum bundan ibaret. özellikle direksiyondaki tipleri incelerseniz, söylediklerime hak verebilirsiniz.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • Model Yılı: -
  • 26 kere teşekkür etti
  • 35 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2377 : Ağustos 20, 2013, 19:25:36 »
her güzel şeyin yanında getirdiği dezavantajlar vardır.. bu multilinkinde torsiyondan daha dayanıksız olduguda ortadadır. en azından basit yapısıyla torsiyon cubugu daha cok guven veriyor.. unutmayın basitlik yanında sorunsuzluguda getirir.. tıpkı japon araçlarında oldugu gibi.... (ALINTIDIR)

   işte burada herşeyi özetlemiş bir yorumcu...
VW Golf 7 1.4 TSI Highline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Honda CRV 1.5 Turbo Executive-Life Style
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • Kilometre: 63000
  • Model Yılı: '20
  • 2023 kere teşekkür etti
  • 2545 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2378 : Ağustos 20, 2013, 20:12:39 »
Tekin abi

Valla bende merak ettim varmı?

Bir kaç yıl öncesine kadar alt sınıfların bazılarında kullanıldı, sanırım Ticarilerde hala kullanılmakta.
Lastikler: Michelin Latitude Cross M+S (dört mevsim)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Moderatör
  • *****
  • Sheer Driving Pleasure
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: A+
  • Kilometre: 135000
  • Model Yılı: '07
  • 2229 kere teşekkür etti
  • 3428 kere teşekkür edildi
Ynt: Yeni Corolla
« Yanıtla #2379 : Ağustos 20, 2013, 20:29:33 »
Bir kaç yıl öncesine kadar alt sınıfların bazılarında kullanıldı, sanırım Ticarilerde hala kullanılmakta.

Yük taşıma kapasitesinin fazla oluşu ve yerden yüksek dizayn edilebilmesi nedeni ile ticarilerde tercih edilmesi normal.

Ama binekte oldugunu bilmiyordum.
Avensis 1.8 A/T 2007 LPG (Tomasetto)
AP900 Cruise control
www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=50407.new#new