0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.
Atmosferik bir motor, bu yüzden tork değeri nispeten düşük. Honda S2000 ile karşılaştırılabilecek bir otomobil bence. Onun da torku 200-210 civarı idi, ancak tabi o 240HP.Boxer motor yukarı aşağı pistonlar yerine sağ-sola hareket eden piston demek. Bu da daha yassı, yere yakın motor demek. Bu araç piyasadaki en hızlı araç olmaz tabi ki. Ancak gerek motor konumu, gerekse ağırlık dağılı ile çok keyifli sürüş iddiasında olacağını düşünüyorum.
Sanırım senin bahsettiğin Rotary (Wankel) motor Oktay. http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=32218.0 Hitap ettiği hedef kitle önemli bence. Tabi yakıt tüketimi vs. de. Sonuçta bunu Türkiye pazarını düşünerek üretmediklerini hepimiz biliyoruz. Bu durumda hacimden kaynaklı bir vergi handikapı olmayacaktır çoğu yerde. Bu sınıfta güç olarak (240 hp) S2000 'deki gerçekten başlı başına bir başarı, Clio Sport'taki (215 Nm.) tork ta iddialı. Yine Toyota'nın VvtL-i motoruda. Ama bunlar daha çok gövde gösterisi için yapılmış motorlar bence. Diğer yandan bunların arasındaki en güçsüz güçlü motor VvtL-i 'ın Lotus kasasında yaptıkları ise bence süper. Çekiş sistemi nasıl olacak acaba?