Gönderen Konu: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon  (Okunma sayısı 18955 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #40 : Temmuz 27, 2011, 12:33:28 »
Atilla bey mağlesef artık servisler (sadece otomobil servisleri değil tüm mekanik elektronik cihaz servisleri) bunu yapıyor , amaç daha çok para kazanmak hizmet vermek değil mağlesef   :-\

Toyota Club Türkiye

Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #40 : Temmuz 27, 2011, 12:33:28 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #41 : Temmuz 27, 2011, 12:38:58 »
işten anlamakta bir yere kadar aslında mesut bey. ben öğretmenim. uzun yıllardır toyotacıyım.daha benım arabam yokken ailemde herkes toyotacıydı. aracı tanırım. ne zaman hangi reaksiyonla karşılaşacağımı bilirim ama bu öteye gitmez ki. hangi kullanıcı teknik bir okulunu okumadan ya da bunu meslek olarak yapmadan aracının kaputunu açıp ameliyat yapabilmiş ki? :) bi an insan kendini aptal gibi hissediyor ama haklısınız. çünkü adamların eline düşmüşsünüz kim ne dese onu yapacaksınız çünkü işin içinde çok değer verdiğiniz aracınız ondanda öte canınız var. işte o an devreye tct giriyor. hiçbirşey yapılmasa burada ki insanlar kendi usta tecrübelerini yazsalar onlarca makale çıkar. Allah razı olsun diyebiliyorum sizlere. neticede zaman ayırıp sorunun çözüm aşamasında yol gösterici ve paha biçilmez bilgilerinizi paylaşıyorsunuz. dörtnalda telden bağlanıp süreci pyalşmaya çalışacağım.

Çok haklısınız Murat Bey, bir yere kadar oluyor bu. Ben motor meslek lisesi okudum, ardından makina mühendisliği. Hayatımın büyük bir bölümü otomotivde geçti. Sanayide tamirci çıraklığından, fabrika müdürlüğüne kadar çok çeşitli pozisyonlarda çalıştım. Teorik olarak motordan kaportaya, elektrikten mekaniğe her konuda araçlar konusunda mükemmel bir bilgi ve deneyime sahip olmam gerekir.

Ama teknoloji, özellikle otomotiv teknolojisi o kadar hızlı gelişiyor ki, takip etmekte zorlanıyorsunuz. Dolayısıyla bugün bildiğiniz 10 birim şey, bir süre sonra 5 birime düşüyor.

Aracımla ilgili birçok problemi kendim giderebiliyorum, motor, mekanik, kaporta, boya vs.vs. ama bazen öyle durumlar oluyor ki, afallayıp kalıyorsunuz. Ya da sizde olmayan çeşitli ekipman, alet vb. gerekiyor

TCT'deki paylaşımların birçok konuya ışık tuttuğu konusunda çok haklısınız. Ben de böyle afalladığım durumlarda, buralarda okuduklarımla kafamda ışık yandığına çok şahit oldum.

Bence her insan mümkün olduğunca bilgi edinmek için araştırıp öğrenmeli, bilgisi/deneyimi doğrultusunda bazı ufak tefek problemler için tornavidayı anahtarı alıp aracına korkmadan girişmeli ve öğrenme sürecinin sürekliliğini sağlamalı.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #42 : Temmuz 27, 2011, 12:46:48 »
Atilla bey mağlesef artık servisler (sadece otomobil servisleri değil tüm mekanik elektronik cihaz servisleri) bunu yapıyor , amaç daha çok para kazanmak hizmet vermek değil mağlesef   :-\

Evet, bu cümlenizin altına aynen imzamı atarım.

Bu yüzden evime şimdiye kadar bir kez kombicinin dışında servis girmedi. Artık o da girmiyor garantisi bittiğinden, ben yapıyorum.  :)
Bunlara tv arızasından tutun, su tesisatına, mobilya tamirinden bilgisayar tamirine kadar herşey dahil...

Araç konusunda ise kısa bir süre öncesine kadar yetkili servisten şaşmadım. bunda zamansızlığın da etkisi vardı muhakkak. ama yaşadığım bazı olaylar nedeniyle artık aracım da zorunlu durumlar dışında servise gitmeyecek. Köyde kocaman bir bahçem, her türlü alet edevatım var. (Laf aramızda bir de lift veya kanal düşünüyorum ama abartı mı olur acaba :lol:


Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #43 : Temmuz 27, 2011, 16:31:30 »
dörtnal toyota servisinden şu an döndüm ve ilk işim sonucu sizlere bildirmek oldu :)

sadık usta başımdan geçenleri dinledi. sonra aracı makineye bağladı hata görülmedi sonra direksiyonda bir parça söktü (direksiyonun motoruydu sanırım) onu yağladı ve yeniden taktı. yine makineye bağladı yine hata yok. V kayışımda çatlaklar vardı gitmişken onu değiştirmiş oldum. anlayacağınız 1940 tl hala elimizde :))) tct olarak ankara buluşması teklif ediyorum :D

buradan anlıyoruz ki toyan baştan savma iş çıkararak beni korkunç bir zarara uğratabilirdi. umarım bunca obsesif tavrımın getirdiği araştırma sizlerle yapılan beyin fırtınası sonucu bugün içimin rahatlamış olması yarın birgün aynı sorun oluşarak bozulmaz.

sizlerin ve dörtnal toyota servisinin bu samimi yaklaşımına çok teşekkür ediyorum. en kısa zamanda yapılacak bir ankara buluşmasında yer almak içinde sabırsızlanıyorum.
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #44 : Temmuz 27, 2011, 16:39:49 »
Geçmiş olsun. İlerleyen zamanda sorun çıkarsa servise uğramadan dediğiniz özel servise gidin ki arıza kodunu görebilsinler. Tekrar edecektir ama önemli birşey çıkmayacağından artık kesin eminim.
Demin bir direksiyon kutusu tamircisi ile sohbet ettim ve bu konuşmayı diğer başlık altına yazacağım.
Görünce güleceksiniz:)
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #45 : Temmuz 27, 2011, 16:58:40 »
dörtnal toyota servisinden şu an döndüm ve ilk işim sonucu sizlere bildirmek oldu :)

sadık usta başımdan geçenleri dinledi. sonra aracı makineye bağladı hata görülmedi sonra direksiyonda bir parça söktü (direksiyonun motoruydu sanırım) onu yağladı ve yeniden taktı. yine makineye bağladı yine hata yok. V kayışımda çatlaklar vardı gitmişken onu değiştirmiş oldum. anlayacağınız 1940 tl hala elimizde :))) tct olarak ankara buluşması teklif ediyorum :D

buradan anlıyoruz ki toyan baştan savma iş çıkararak beni korkunç bir zarara uğratabilirdi. umarım bunca obsesif tavrımın getirdiği araştırma sizlerle yapılan beyin fırtınası sonucu bugün içimin rahatlamış olması yarın birgün aynı sorun oluşarak bozulmaz.

sizlerin ve dörtnal toyota servisinin bu samimi yaklaşımına çok teşekkür ediyorum. en kısa zamanda yapılacak bir ankara buluşmasında yer almak içinde sabırsızlanıyorum.

Murat Bey geçmiş olsun.

Umarım tartışığımız gibi basit bir oksitlenme vs. problemidir ve sökme takma ve temizlikle gitmiştir. Eğer öyle değilse birkaç ay içinde tekrar benzer problemi yaşarsınız.

Şimdi en azından motorda problem olmadığını biliyorsunuz. Dolayısıyla hata tekrarlarsa başka yerlere bakılabilir. Hata tekrarlarsa herhangi bir şey yaptırmadan, kodu falan sildirmeden, hatta aracınızı yerinden oynatmadan Sadık ustayı aracınızın başına götürün, arızayı olduğu gibi görsün. O zaman daha kesin çözümler üretecektir.

En azından kolonu değiştirelim, yeni araç verelim falan dememiş, temizlik yağlama vs. yapıp problemi gidermeye çalışmış.  :) Gerçi problemi kendi gözüyle görmediği için tam olarak karar verememiştir ama yapılması gerekeni yapmış.

Sadık ustayı'da toyan'ı da tanımam, ben istanbuldayım. Ama Sadık ustaya selam yollamak lazım herhalde :alkis:

Oksit, kolon, röle, motor vb. problemleri işin teknik boyutu, her şey olabilir, ama yaşadığınız olay sanırım tek bir konudaki şüphelerimizi doğruluyor. Mesut Bey'le de tartışığımız konu : Yetkili Servislerin yaklaşımı...

Allah sonumuzu hayır etsin...

Tekrar geçmiş olsun.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #46 : Temmuz 27, 2011, 23:34:23 »
saat 2 de dörtnalda olacağım. bakalım araya ne kadar sıkışmış :( 2000 tl den bahsediyoruz :) eğer dediğiniz kadar külfetli olmazsa artanla tct ye yemek ısmarlayabilirim :D

Abicim bugün dörtnala gelecektim tanışmak için ama kahvedeki arkadaşlar bırakmadı , geldiğimde sen gitmiştin :D Bu arada en yakın zamanda buluşma istiyorum, ben duble iskender istiyorum :D
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #47 : Temmuz 27, 2011, 23:36:27 »
:) o buluşmada ben ve duble iskender olacak o halde :D
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Yan cehennem yan, geliyorum yan yan..
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
  • 45 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #48 : Temmuz 27, 2011, 23:50:27 »
:) o buluşmada ben ve duble iskender olacak o halde :D

Neyse abi sen gelde, ben duble iskenderi yıkacak adam bulurum :D :D
2012 Auris - Beyaz- 06UZ 400- 1.4 D-4D- Dizel Comfort Plus
2013 Avensis - Füme - 06UZ 789 - 1.6 - Benzinli Elegant Ex.
2016 Auris - Açık Mavi  - 06 MBM 96 - 1.6 Benzinli Premium
2015 VW Passat Variant - Mavi - 06UZ 776 - 1.6 TDİ Comfortline

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #49 : Temmuz 28, 2011, 13:53:18 »
toyotanın fabrikasında çalışan arkadaşıma da durumum hakkında bilgi vermiştim. az önce ondanda haber geldi. bu hatalarla ilgilenen bir birimi varmış fabrikanın o birime sormuş c1524 ü. birimden aldığı cevap şu şekilde ( bunlar muhtemelen sizler gibi tecrübeli arkadaşlarca bilinen şeylerdir yinede paylaşayım dedim)

bizler araçları sürüşe hazırlamadan önce göstergelerinde bütün ışıklar yanıyor halde elimize gelir sonra barkodla ( ne çeşit birşeydir bilmiyorum) tüm sistemi birbirine tanıtırız ve sonrasında ışıklar söner ve araç sürüşe hazırdır. c1524 dediğimiz hata elektirikli direksiyonla ilgili bir ecu hatasıdır ve sistemin anlık olarak kollektif çalışamamsından kaynaklıdır. bizim araçlarımızda da çok sık bu tarz hatalar meydana gelmekte ve bizde hatayı silip piyasaya sürmekteyiz bu gibi hatalar parçanın bozulmasıyla doğrudan ilgili değildir. bu nedenle kesinlikle parça değiştirmeden kullanmaya devam etsin şeklinde cevap vermiş.
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #50 : Temmuz 28, 2011, 17:12:04 »
Eh, artık kafanızın rahat olmaması için hiç bir neden kalmadı bence :)
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #51 : Temmuz 28, 2011, 17:15:34 »
sormayın Hakkı Bey, bu haberden sonra olmasada dünden beri kuş gibi hafifledim bu haberde üstüne iyi geldi :) sizlerin yardımı, yol gösterimi zaten en çok kahrımı çeken cinstendi :) tct nin sabrına teşekkür etmek lazım :)
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #52 : Temmuz 28, 2011, 17:59:53 »
gözünüz aydın :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • "Balık ve Toyota"
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • 1 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #53 : Temmuz 28, 2011, 19:41:12 »
Merhabalar,

zevkle ve merakla okuduğum bir konu oldu,
güzel ve değerli bir paylaşım,
emeği ve katkısı geçenlere teşekkürler...
.............."Önce can güvenliği".................
         2011 Corolla 1.6 M/T Elegant
     .........Toyotayı çok sevdi:-)........

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #54 : Temmuz 28, 2011, 20:17:51 »
toyotanın fabrikasında çalışan arkadaşıma da durumum hakkında bilgi vermiştim. az önce ondanda haber geldi. bu hatalarla ilgilenen bir birimi varmış fabrikanın o birime sormuş c1524 ü. birimden aldığı cevap şu şekilde ( bunlar muhtemelen sizler gibi tecrübeli arkadaşlarca bilinen şeylerdir yinede paylaşayım dedim)

bizler araçları sürüşe hazırlamadan önce göstergelerinde bütün ışıklar yanıyor halde elimize gelir sonra barkodla ( ne çeşit birşeydir bilmiyorum) tüm sistemi birbirine tanıtırız ve sonrasında ışıklar söner ve araç sürüşe hazırdır. c1524 dediğimiz hata elektirikli direksiyonla ilgili bir ecu hatasıdır ve sistemin anlık olarak kollektif çalışamamsından kaynaklıdır. bizim araçlarımızda da çok sık bu tarz hatalar meydana gelmekte ve bizde hatayı silip piyasaya sürmekteyiz bu gibi hatalar parçanın bozulmasıyla doğrudan ilgili değildir. bu nedenle kesinlikle parça değiştirmeden kullanmaya devam etsin şeklinde cevap vermiş.

Murat Bey, öncelikle çok geçmiş olsun tekrar. Problemin vukuatsız ve nakitsiz hallolmasına sevindim :)

Yalnız bu konuyla ilgili canımı çok sıkan, kafamı kurcalayan bazı sorular oluşuyor. (Daha doğrusu kafamdaki soru işaretlerine yenileri ekleniyor) Bunlar üzerinde hepimizin düşünmesinde fayda var.

1. Bu tarz hatalar sık sık oluyor?
Yani arabalarımızdaki direksiyon sisteminin mekanik ve elektrikli kısımları zaman zaman kollektif çalışmıyor. Bu hatalar biliniyorsa kalıcı çözümler niye üretilmiyor?
Yani çoluğumu çocuğumu bindirdiğim aracımın direksiyonu her an arıza verebilir. Ama bu önemli birşey değil? (Buna en kibarca yuuh derim)

2.Sizin gibi normal bir kullanıcı, bunu 1-2 telefon görüşmesi veya 1-2 forum inceleyerek öğrenebiliyorsa, yetkili servisler bunu nasıl oluyorda öğrenemiyor ve 2000TL'lik direksiyon kolonunu değiştirelim diyorlar?

3. 2000'li yıllara kadar, kalitesi, dayanıklılığı, müşteri odaklılığı, sorunsuzluğu vb. kriterlerde rakiplerine açık ara fark atan bir markanın ürettiği araçların kalitesi, bu dönemden sonraki her gün daha da kötüye gidiyor. Teknolojik imkanlar sürekli artarken, ortaya daha dayanıksız, kronik problemleri olan, binlercesi geri çağrılan, müşterilerini mutsuz eden araçlar nasıl üretiliyor?

4.Bizden önceki kasalar, efsaneler falan evladiyelik. Bizim 2002-2007 kasalar idare eder. 2007 sonrası kasaları kullananlar ise, plastik depodaki su sesi, yolda tenekeye (çamurluk) çarpan taşların tınnn sesleri gibi abuk sabuk problemlerden şikayetçi oluyorlar. Ters giden birşeyler yok mu?

5.Artık toyotalar için "bu kasanın kronik problemi" gibi laflar konuşuluyor. Toyota ve kronik problem kavramları eskiden yanyana gelmezdi hiç bir ortamda. Kronik kelimesini yeni mi öğrendik, yoksa eskiden yok muydu böyle problemler?

Tüm bunlarla birlikte araç fiyatları katlanarak artıyor.

Bu durumda müşteri tercihlerini belirleyen seçim kriterlerinde (araç kalitesi, sorunsuzluk, performans, tasarım, servis kalitesi, yedek parça, ekonomi vb.vb.)  Toyotanın, ford, vw, hyundai, renault, fiat, ve adını sayamadığım diğer markalardan ne farkı kalıyor? Tüm markalarda benzer olaylar yaşıyorsak o zaman "en ucuz araç en iyi araçtır" mantığıyla mı hareket etmeli insanlar?

Sizleri bilmiyorum ama, bu tür olayları gördükçe duydukça ben sinirleniyorum, insanlara ve markalara güvenim daha da azalıyor.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #55 : Temmuz 28, 2011, 20:22:19 »
Merhabalar,

zevkle ve merakla okuduğum bir konu oldu,
güzel ve değerli bir paylaşım,
emeği ve katkısı geçenlere teşekkürler...

Mehmet Bey size katılıyorum, Murat Bey'in problemi biraz daha çözülmeseydi, bu başlık doktora tezi falan gibi birşey olacaktı :lol:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #56 : Temmuz 29, 2011, 00:05:08 »
Murat Bey, öncelikle çok geçmiş olsun tekrar. Problemin vukuatsız ve nakitsiz hallolmasına sevindim :)

Yalnız bu konuyla ilgili canımı çok sıkan, kafamı kurcalayan bazı sorular oluşuyor. (Daha doğrusu kafamdaki soru işaretlerine yenileri ekleniyor) Bunlar üzerinde hepimizin düşünmesinde fayda var.

1. Bu tarz hatalar sık sık oluyor?
Yani arabalarımızdaki direksiyon sisteminin mekanik ve elektrikli kısımları zaman zaman kollektif çalışmıyor. Bu hatalar biliniyorsa kalıcı çözümler niye üretilmiyor?
Yani çoluğumu çocuğumu bindirdiğim aracımın direksiyonu her an arıza verebilir. Ama bu önemli birşey değil? (Buna en kibarca yuuh derim)

2.Sizin gibi normal bir kullanıcı, bunu 1-2 telefon görüşmesi veya 1-2 forum inceleyerek öğrenebiliyorsa, yetkili servisler bunu nasıl oluyorda öğrenemiyor ve 2000TL'lik direksiyon kolonunu değiştirelim diyorlar?

3. 2000'li yıllara kadar, kalitesi, dayanıklılığı, müşteri odaklılığı, sorunsuzluğu vb. kriterlerde rakiplerine açık ara fark atan bir markanın ürettiği araçların kalitesi, bu dönemden sonraki her gün daha da kötüye gidiyor. Teknolojik imkanlar sürekli artarken, ortaya daha dayanıksız, kronik problemleri olan, binlercesi geri çağrılan, müşterilerini mutsuz eden araçlar nasıl üretiliyor?

4.Bizden önceki kasalar, efsaneler falan evladiyelik. Bizim 2002-2007 kasalar idare eder. 2007 sonrası kasaları kullananlar ise, plastik depodaki su sesi, yolda tenekeye (çamurluk) çarpan taşların tınnn sesleri gibi abuk sabuk problemlerden şikayetçi oluyorlar. Ters giden birşeyler yok mu?

5.Artık toyotalar için "bu kasanın kronik problemi" gibi laflar konuşuluyor. Toyota ve kronik problem kavramları eskiden yanyana gelmezdi hiç bir ortamda. Kronik kelimesini yeni mi öğrendik, yoksa eskiden yok muydu böyle problemler?

Tüm bunlarla birlikte araç fiyatları katlanarak artıyor.

Bu durumda müşteri tercihlerini belirleyen seçim kriterlerinde (araç kalitesi, sorunsuzluk, performans, tasarım, servis kalitesi, yedek parça, ekonomi vb.vb.)  Toyotanın, ford, vw, hyundai, renault, fiat, ve adını sayamadığım diğer markalardan ne farkı kalıyor? Tüm markalarda benzer olaylar yaşıyorsak o zaman "en ucuz araç en iyi araçtır" mantığıyla mı hareket etmeli insanlar?

Sizleri bilmiyorum ama, bu tür olayları gördükçe duydukça ben sinirleniyorum, insanlara ve markalara güvenim daha da azalıyor.


sözlerinize ve beklentilerinize katılmakla birlikte eklemek istediklerim var. ilerleyen otomotiv sektörü ve teknolojisinin insanda beklentiyi artırdığı gibi sağlamlıktada azalmaya sebep oldu. bu da kullanıcıyı isyan ettirdi. insanlar hem kendi kendine park eden aracım olsun derken hemde taş gibi olsun demeye başladı. burada ki herkesin bu konularda ki her noktaya benden daha vakıf olduğunu düşünüyorum bu nedenle yazdıklarım ukalalık olarak görülmesin. dikkat ederseniz araçlar tamamen dijital ve elektronik olmaya başladı yani artık bizim yönettiğimiz değilde bizi yöneten durumuna gelmeye başladı. şu an yazdıklarınızı 1-2 gün süren uykusuz gecelerimde kendi kendime tartıştım. bir marka önce aracını tasarlar sonra prototipini oluşturur hatta bu prototipten 100 tane falan üretir. sonra bu araçlar 6 ay ile 1 yıl arasında hergün olmadık yerlerde olmadık koşullarda denenir. hiç mi sorun çıkmadı, yine inanma aracı tekrar parçala. bi bak bakalım o kablolar ne alemde, elektronik aksam mekanik aksam plastik aksam ne durumda. eğer bu yapılırsa sorun olmasa bile parçanın o an ki durumundan oluşabilecekler tahmin edilebilir ve en kötü olasılıklar düşünülerek önlem alınabilir. sonra kullanıcıda başka bir sorun mu oldu "amenna arkadaş Allah yapısı değil ya" deriz biz.
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #57 : Temmuz 29, 2011, 00:43:28 »
sözlerinize ve beklentilerinize katılmakla birlikte eklemek istediklerim var. ilerleyen otomotiv sektörü ve teknolojisinin insanda beklentiyi artırdığı gibi sağlamlıktada azalmaya sebep oldu. bu da kullanıcıyı isyan ettirdi. insanlar hem kendi kendine park eden aracım olsun derken hemde taş gibi olsun demeye başladı. burada ki herkesin bu konularda ki her noktaya benden daha vakıf olduğunu düşünüyorum bu nedenle yazdıklarım ukalalık olarak görülmesin. dikkat ederseniz araçlar tamamen dijital ve elektronik olmaya başladı yani artık bizim yönettiğimiz değilde bizi yöneten durumuna gelmeye başladı. şu an yazdıklarınızı 1-2 gün süren uykusuz gecelerimde kendi kendime tartıştım. bir marka önce aracını tasarlar sonra prototipini oluşturur hatta bu prototipten 100 tane falan üretir. sonra bu araçlar 6 ay ile 1 yıl arasında hergün olmadık yerlerde olmadık koşullarda denenir. hiç mi sorun çıkmadı, yine inanma aracı tekrar parçala. bi bak bakalım o kablolar ne alemde, elektronik aksam mekanik aksam plastik aksam ne durumda. eğer bu yapılırsa sorun olmasa bile parçanın o an ki durumundan oluşabilecekler tahmin edilebilir ve en kötü olasılıklar düşünülerek önlem alınabilir. sonra kullanıcıda başka bir sorun mu oldu "amenna arkadaş Allah yapısı değil ya" deriz biz.

Haklısınız. Yeni bir aracın yola çıkması fikir aşamasından satışa çıkana kadar yılları alıyor. bu süreçte milyon tane aşamadan geçiyor. (Bir dönem içinde bulunduğumdan biliyorum) Hata önleyici bir sürü teknikler metodlar var (Ki bunların büyük bir bölümünü Toyota geliştirmiş)

Tabii ki hata olasılıkları o kadar fazla ki, aracın her şeyini mükemmel hale getirmeniz çok zor. Getirmeye çalıştığınızda da maliyet konusu karşınıza çıkacaktır. Bu nedenle mükemmeli değil "optimum" u yakalamak gerekiyor.

Buraya kadar hiçbir itirazım yok.

Bu hatalar, örneğin 2002-2007 corollanın teybi ve göğüs arasının zamanla açılması, koltuk ayar plastik kolunun çıkması, vs. gibi eften püften şeyler ise, buna da kesinlikle hiçbir itirazım yok. Olur böyle şeyler diyeceğim.

Amaaaa,
bahsettiğiniz şey direksiyonsa, frense, ön takımsa vb. orada durmak lazım. Araca binenlerin, ailemizin, çoluk çocuğumuzun hayatı bu birkaç kritik parçaya bağlı. Hiç kimse kusura bakmasın, ister toyota olsun, ister ferrari, ister hacı murat, arabanın fiyatı ister 50000TL olsun ister 50 TL, bu parçalarda hata yapma şansınız yok. Böyle bir lüksünüz yok, böyle bir hakkınız yok. Buralarda hata yapıyorsanız araç üretimini bırakıp teneke salça kutusu sektörüne gireceksiniz.

Neymiş ????
Bu hata olurmuş, arada bir direksiyon senkronize çalışmazmış, yok yaaa!!!

Arada bir frenim de tutmayabilir demekki, arada bir gaz pedalı problemi yaşayıp ailemle ölebilirim de demekki (Amerika'daki olaylar) Yok yaaa!!!

Ama, çok mu yükleniyorum acaba? Ben öldükten sonra araçları geri çağırıyorlar, topluyorlar, parça falan değiştiriyorlar di mi? Yani üstlerine düşeni yapıyorlar. Tövbe tövbeeee..

Benim kızdığım arabaların orasında burasında  problem olması, arıza yapması falan filan değil. Ciddiyetsizlik, sorumsuzluk ve para kazanma hırsı uğruna insanlara zarar verilmesi.

Kullanıcı diyor ki : Direksiyonumda arıza var.
Fabrika diyor ki : Bu modeller böyle, birşey olmaz bas gaza.
Servis diyor ki : 2000 TL sıkışmış
O zaman ben de diyorum ki : Allah'a emanet stickeri olan var mı? Herkese dağıtalım...

Bu nedir şimdi??? Biri bana anlatsın...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: ---
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #58 : Temmuz 19, 2012, 14:40:33 »



Bu sistemde hareket eden elektrikli parça ise röle. Direksiyonu çevirdiğiniz yöne göre röle içindeki tırnaklar hareket ediyor ve rölenin farklı uçlarına elektrik çıkışı veriyor.

Bu mantıktan hareketle röledeki kirlenme, oksitlenme veya arızanın bu sonuçları doğurabileceğini düşünüyorum.



Atilla bey, bahsettiğiniz bu röle direksiyon kutusu içindemi acaba, bunu değiştirmek istediğimizde direksiyonu sökmemiz
gerekirmi?
Benim için acil ve önemli bir bilgi cevap verenlere şimdiden teşekkür ediyorum.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Toyota Corolla 1.6 elegant A/T
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • Kilometre: 35000
  • Model Yılı: '12
  • 33 kere teşekkür etti
  • 30 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #59 : Temmuz 19, 2012, 14:56:07 »
  Dediğiniz gibi ilk çalıştırmada oldu ise ısınmayı elemek lazım. Bence şu sıralar özellikle gözünüz o ikaz ışığında olsun. Yakın bir zamanda yanmaz ise muhtemelen anlık bir hatadan kaynaklanmıştır. Direksiyon yağına vs. baktınız mı hiç?

bu araçlarda direksiyon yağı yok ki... tamamen elektirikli.
Today Tomorrow  E15 :)
0w20 Petronas