Gönderen Konu: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon  (Okunma sayısı 18953 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #20 : Temmuz 27, 2011, 01:09:04 »
Atilla Bey forumdan takip ettiğim üzere Ankara'da Dörtnal Özel Servis varmış yarın şansımı orada deneyeceğim. röle değiştiğinde "ah tamam bu düzeldi" diyebilmem için ne ile karşılaşmam gerektiğini bilirsem içim dahada rahatlayacak. mesela şu an bilgisayara bağlandığında c1524 hatası veriyormuş ( hani o hata kodunu ben görmedimde) siliyorlarmış hatayı yeniden çıkıyormuş. en iyisi gideyim dörtnala bağlatayım bilgisayara hata kodunu versin ben diyeyim ki direksiyon rölesini değiştirelim. sonrasında bilgisayara bağlandığında hata almazsam içim rahatlasın mı? :) yarın bu durum netleşirde aklımı artık beni daha az üzen şeylere verebilirsem 2000 tl lik yemek yeseniz bile dokunmayacaktır (şahsen boğaza harcanan paraya acımamda :)))
Matematik sever, öğretir...

Toyota Club Türkiye

Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #20 : Temmuz 27, 2011, 01:09:04 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #21 : Temmuz 27, 2011, 01:53:31 »
Atilla Bey forumdan takip ettiğim üzere Ankara'da Dörtnal Özel Servis varmış yarın şansımı orada deneyeceğim. röle değiştiğinde "ah tamam bu düzeldi" diyebilmem için ne ile karşılaşmam gerektiğini bilirsem içim dahada rahatlayacak. mesela şu an bilgisayara bağlandığında c1524 hatası veriyormuş ( hani o hata kodunu ben görmedimde) siliyorlarmış hatayı yeniden çıkıyormuş. en iyisi gideyim dörtnala bağlatayım bilgisayara hata kodunu versin ben diyeyim ki direksiyon rölesini değiştirelim. sonrasında bilgisayara bağlandığında hata almazsam içim rahatlasın mı? :) yarın bu durum netleşirde aklımı artık beni daha az üzen şeylere verebilirsem 2000 tl lik yemek yeseniz bile dokunmayacaktır (şahsen boğaza harcanan paraya acımamda :)))

Bu söylediğiniz son derece mantıklı. Eğer röleyi değiştirince hata kodu vermiyorsa problem yok demektir. Mutlaka deneyin bunu ve sonuca bakın. Ama benim görüşüm, bu arıza kesinlikle kolonla ilgili mekanik falan bir problem değil, elektriksel bir problem. Eğer yeni röleyi de yakarsa, o zaman röleye yüksek voltaj gelmesi veya yüksek akım çekiliyor olması lazım. Ki bu durum da yine elektriksel bir problem olduğunu gösterir. O zaman da röleyi neyin yaktığını bulmak gerekir. Yani yine elektrik konusu...

Bu nedenle, elektriksel bir problem olması durumunda 10 tane de kolon değiştirseniz problemin çözüleceğini düşünmüyorum.

Bence dediğiniz gibi, önce hata koduna bakın, sonra röleyi değiştirip hata verip vermediğine bakın. Eğer problem yoksa ne ala. Fakat bu durumda bile problemin kökten giderildiğine emin olamazsınız. Çünkü aracınızdaki başka bir problem nedeniyle yüksek gerilim/akım ortaya çıkıyorsa, bir süre sonra yeni röleniz de arıza yapacaktır. Bu nedenle röle değişimi ile probleminiz çözülse bile, hatanın tamamen ortadan kalktığına emin olabilmeniz için uzunca bir süre takipte olmanız gerekecektir.

Ben yaklaşık 5 yıldır takipteyim, sorun tekrarlamadı, demek ki röleden başka bir problemim yokmuş :) Arkadaşım da 4 yıldır takipte:)

Bir de işin şu boyutu var. Rölenizin hangi voltaj/akım değerlerinde çalışması gerektiğini servis biliyor. Ve bu değerlerin normal olup olmadığını da rahatlıkla ölçebilir. Eğer problem varsa, hatayı takip ederek kaynağına ulaşabilir. Elektrik arızaları takibi ve çözümü en kolay arızadır. Fakat biraz uğraşmak ve kafa yormak gerektirir. Yetkili servislerin ise bu tip konularda ne kadar kafa yordukları malumdur. Kolonu değiştirmek, özellikle de 2000 TL ise, işin kolay tarafı tabi.

NOT: 2000TL'lik yemek çok gelir. Bana kokoreç ekmek yeter. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #22 : Temmuz 27, 2011, 09:08:21 »
Arkadaşlar ingilizce dökümanda motor uçlarının bağlantısının korozyon yaptığını , yada kısa devre yaptığı için bunun olduğu yazıyor, inşallah roledendir ancak PDF dökümanı Toyota tarafından servislere gönderilen ve arızanın neden kaynaklandığını anlatan orjinal dökümandır.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #23 : Temmuz 27, 2011, 09:53:15 »
Mesut Abi Biz Edinebilir myiz o Dökümanı ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #24 : Temmuz 27, 2011, 10:14:08 »
Cemil bir önceki sayfada Hakkı abi linkini vermiş

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #25 : Temmuz 27, 2011, 10:17:46 »
mesut bey motor uçlarının bağlantısının korozyon yapması ne demek? yani elektiriksel parçalar oksitlenmiş anlamı mı taşıyor? bu bilgiyi bugün gideceğim ustaya vereyim mi yoksa kendisi düşünür mü?
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #26 : Temmuz 27, 2011, 11:22:09 »
Hata kodunu tanımlayan dokümana göre bu hata kodu:
1. motor terminalindeki kısa devre (elektrik bağlantısı-soketi)
2. Motor devresindeki anormal gerilim
3. motor devresindeki anormal akım

nedeniyle alınabiliyor. En yaygın olarak devrelerdeki korozyonun buna neden olduğunu söylüyor.

NOT : Belirtilen doküman Prius'a ait. Corolla ile Prius'un direksiyon sistemleri aynımıdır bilmiyorum. Aynı olduğunu farzedelim.

Şimdi;
1. Sonuç olarak bu bir elektrik arızası
2.Motor terminalindeki kısa devre motora zarar vermiş, yakmış olsaydı, motor hiç çalışmayacaktı. Yani PS ışığı hiç sönmeyecek, direksiyon hep sert kalacaktı.
3.Devrede anormal gerilim veya akım oluşması ve bunun sürekliliği durumunda, yine devreye bağlı parçaların birinde (motor, röle, ecu vs.vs.) kalıcı bir hasar oluşturması gerekecekti. Bu durumda yine arızanın süreklilik göstermesi gerekirdi.

Bu nedenlerle, arıza süreklilik göstermediği için, direksiyon bazen normal bazen anormal olduğu için, herhangi bir parçada kalıcı bir hasar olmadığı düşünülmelidir.

Peki o zaman neden arada bir arıza kendini gösteriyor?

Yukarıdaki 3 nedenden herhangi biri (kısadevre,gerilim,akım) bazen ortaya çıkıyor. Yani bazen çalışıyor bazen çalışmıyor. (Hani eski tv.lerde temassızlık problemi olurdu, bir tokat attığınızda düzelirdi). Bu durumda elektrik devresinin bir yerlerinde buna neden olabilecek bir parça olması gerekiyor. Bu parçanın da büyük ihtimalle hareketli olması gerekiyor. Yani sabit bir duran hareketsiz bir sokette böyle bir arıza olması düşük ihtimal.

Bu sistemde hareket eden elektrikli parça ise röle. Direksiyonu çevirdiğiniz yöne göre röle içindeki tırnaklar hareket ediyor ve rölenin farklı uçlarına elektrik çıkışı veriyor.

Bu mantıktan hareketle röledeki kirlenme, oksitlenme veya arızanın bu sonuçları doğurabileceğini düşünüyorum.

Eğer dokümanda yazdığı gibi bu hata sadece korozyon ve kısa devreden kaynaklanıyor olsaydı, sistemdeki elektrik bağlantılarını söküp, pisliğini temizlemek ve takmak problemimn giderilmesi için yeterli olurdu. Başka bir deyişle bir kaç fıslık WD40, CRC5-56 sıkmakla iş çözülürdü.

Tabi bunları yazarken servisin bu bağlantıları söküp taktığını, temizlediğini farzediyorum. Eğer öyle değilse zaten komik bir durum ortaya çıkar, hepimiz burada boşuna kafa yormuş oluruz :D :D

Neyse,
biz yine olaya pozitif olarak bakıp, yukarıdaki gibi basit bir nedenden, hatta küçük bir pislikten vb. kaynaklanıyor olması için pozitif enerjilerimizi gönderelim Murat Bey'in aracına. :)

Sonuç olarak ben yine de bu arızanın direksiyon kolonu değişimi gerektirecek bir arıza olmadığını düşünüyorum. Murat Bey'in arıza tarifinde eksik söylediği birşey yoksa, bu arızanın mekanik bir arıza olması mümkün değil.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #27 : Temmuz 27, 2011, 11:39:24 »
Bir başka aracın Rölesini takıp deneyebilirsiniz. Avensis Rölesini de Corolla rölesi de uyuyor.
Kolondan kaynaklansa sorun sürekli olur. Rahat olun ve röleyi değiştirin. Yüksek ihtimal sorun çözülecektir.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #28 : Temmuz 27, 2011, 11:41:48 »
Atilla bey, ben Elektronik Mezunuyum ne dediğinizi iyi anlıyorum ayrıntılı cevap vermenize gerek yok, ancak motorun pabuçları bile oksitlenme yapıp arada bir akımı kesiyor olabilir, tabi sizin dediğiniz gibi roleden olma ihtimalide var %50 %50 diyelim,  sonuçta akünün kutup başı bile korozyon yapıp bazen marş basmadığı oluyor ;)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Fanatik Toyotacı
  • ****
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: '11
  • 7 kere teşekkür etti
  • 46 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #29 : Temmuz 27, 2011, 11:47:19 »
Sonuçta ciddi masraf çıkaracak bir arıza olmadığı üzerinde mutabıkız.
2000 Avensis,2005 Avensis,
2007 Avensis,2011 Avensis
Bir kere Avensis,herzaman Avensis.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #30 : Temmuz 27, 2011, 12:00:46 »
saat 2 de dörtnalda olacağım. bakalım araya ne kadar sıkışmış :( 2000 tl den bahsediyoruz :) eğer dediğiniz kadar külfetli olmazsa artanla tct ye yemek ısmarlayabilirim :D

Ben bu duruma birazda manen bakıyorum. şu yakın zamanda en az 10 insanı toyotacı yaptım hepsi alman araçlarını satıp toyotaya geçtiler. hepsini kendi aracımla ikna ettim. sanırım kendi aracıma nazarım değdi. şu aralar neler hissettiğimide burada ki insanlardan başkasının anlamasına ihtimal vermiyorum :) deli derler adama :)

bu arada forumda tct nin stickerından bahsedildiği birkaç topic gördüm. nasıl edinebilirim?
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #31 : Temmuz 27, 2011, 12:01:33 »
Atilla bey, ben Elektronik Mezunuyum ne dediğinizi iyi anlıyorum ayrıntılı cevap vermenize gerek yok, ancak motorun pabuçları bile oksitlenme yapıp arada bir akımı kesiyor olabilir, tabi sizin dediğiniz gibi roleden olma ihtimalide var %50 %50 diyelim,  sonuçta akünün kutup başı bile korozyon yapıp bazen marş basmadığı oluyor ;)

Mesut bey, ben size cevap olsun diye ayrıntılı cevap yazmadım zaten.
Murat Bey, konudan çok fazla anlamadığını belirtmişti, araştırma yapıp problemi ve olası nedenlerini kavramaya çalışıyor. Hatta bir önceki mesajında korozyonun ne olduğunu sormuştu. Ona yardımcı olmak, konuyu kafasında daha iyi canlandırabilmesini sağlayabilmek amacıyla ayrıntılı yazdım.

Oksitlenme, temassızlık vb. nedenlerle bu tip bir hatanın olabileceğini de zaten belirtmiştim. Hatta eski televizyonlarla ilgili bir örnek vermiştim. Ama Murat Bey aracını yetkili servise götürdüğünü söylediği için, herhalde servis bu tip basit şeyleri check etmiş olmalıdır diye düşündüm. Acaba etmemiş midir dersiniz? Eğer etmemişlerse, bir iki soketi oynatınca, spreyle falan problem çözülürse, bakın işte o zaman çok gülerim :lol: :lol: İşte o zaman bu sayfada yetkili servis/yetkin servis konusunu tartışmaya açarız. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #32 : Temmuz 27, 2011, 12:04:10 »
doğrudur Ümit bey :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #33 : Temmuz 27, 2011, 12:07:25 »
Atilla bey servisin kontrol ettiğini varsayalim. ama bence tamir yoluna gitmemis olabilirler çünkü işin ucunda 2000 tl ve işten anlamayan bir kullanıcı var. kandırmak kolay .

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #34 : Temmuz 27, 2011, 12:07:53 »
saat 2 de dörtnalda olacağım. bakalım araya ne kadar sıkışmış :( 2000 tl den bahsediyoruz :) eğer dediğiniz kadar külfetli olmazsa artanla tct ye yemek ısmarlayabilirim :D

Ben bu duruma birazda manen bakıyorum. şu yakın zamanda en az 10 insanı toyotacı yaptım hepsi alman araçlarını satıp toyotaya geçtiler. hepsini kendi aracımla ikna ettim. sanırım kendi aracıma nazarım değdi. şu aralar neler hissettiğimide burada ki insanlardan başkasının anlamasına ihtimal vermiyorum :) deli derler adama :)

bu arada forumda tct nin stickerından bahsedildiği birkaç topic gördüm. nasıl edinebilirim?

Murat Bey, bol şans size. İnşallah bizim burada tartıştığımız olası büyük problemlerin hiçbiri yoktur, çok basit bir şeydir. O zaman akşamüstü gelişmelerden haberdar edin bizi.

Arkadaşlarınız konusunda ne hissettiğinizi çok iyi anlıyorum. Ama dert etmeyin. Sonuçta problem her araçta olacaktır. Olaya şöyle bakın: Onlara 10 yılda 10 arıza çıkaracak araçlar yerine, 10 yılda 2 arıza çıkaracak araçlara ikna etmişsiniz. :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #35 : Temmuz 27, 2011, 12:12:33 »
Atilla bey servisin kontrol ettiğini varsayalim. ama bence tamir yoluna gitmemis olabilirler çünkü isim ucunda 2000 tl ve işten anlamayan bir kullanıcı var. kandırmak kolay .

Mesut Bey, konuyu okuduğumda aklıma gelen ilk ihtimali, ama dillendirmek istemediğim bu ihtimali siz dillendirmiş oldunuz. :)

Servislerde tamir yapılmıyor, en kestirme yol onu çıkar bunu tak. Bu bazı problemlerde doğru bir hareket zaten. Ama durum dediğiniz gibi çıkarsa, üç kuruşluk problem için müşteriye 2000TLlik fatura çıkarmak, en kibarca deyimle dolandırıcılık olur herhalde. >:(

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #36 : Temmuz 27, 2011, 12:12:57 »
benimde bir dönem far yükseklik ayar dügmemin isigi bozuldu. ampul değişmez diye 90tl parça fiyatı verdiler. bende 1tl ye led ve direnç alıp yaptım :)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • 2015 Honda Civic Beyaz :)
    • Online Matematik
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
  • Model Yılı: -
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #37 : Temmuz 27, 2011, 12:16:28 »
işten anlamakta bir yere kadar aslında mesut bey. ben öğretmenim. uzun yıllardır toyotacıyım.daha benım arabam yokken ailemde herkes toyotacıydı. aracı tanırım. ne zaman hangi reaksiyonla karşılaşacağımı bilirim ama bu öteye gitmez ki. hangi kullanıcı teknik bir okulunu okumadan ya da bunu meslek olarak yapmadan aracının kaputunu açıp ameliyat yapabilmiş ki? :) bi an insan kendini aptal gibi hissediyor ama haklısınız. çünkü adamların eline düşmüşsünüz kim ne dese onu yapacaksınız çünkü işin içinde çok değer verdiğiniz aracınız ondanda öte canınız var. işte o an devreye tct giriyor. hiçbirşey yapılmasa burada ki insanlar kendi usta tecrübelerini yazsalar onlarca makale çıkar. Allah razı olsun diyebiliyorum sizlere. neticede zaman ayırıp sorunun çözüm aşamasında yol gösterici ve paha biçilmez bilgilerinizi paylaşıyorsunuz. dörtnalda telden bağlanıp süreci pyalşmaya çalışacağım.
Matematik sever, öğretir...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • ゴールドメンバ
  • *****
  • E12 SPORT 3ZZ-FE (Auris - Yaris D4D MMT) Civic EK9
    • Model araçlar, uçaklar, helikopterler
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A-
  • Model Yılı: -
  • 482 kere teşekkür etti
  • 760 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #38 : Temmuz 27, 2011, 12:23:27 »
murat bey ben sizin için art  niyetle yada küçümseyici birşey yazmak istemedim sakın beni yanlış anlamayın.  servis sizin tecrubesizliginizden faydalanmakj istiyor bence

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Avensis
  • Kan Grubu: ---
  • Model Yılı: '13
  • 20 kere teşekkür etti
  • 121 kere teşekkür edildi
Ynt: S/P ışığı ve anlık sertleşen direksiyon
« Yanıtla #39 : Temmuz 27, 2011, 12:28:57 »
benimde bir dönem far yükseklik ayar dügmemin isigi bozuldu. ampul değişmez diye 90tl parça fiyatı verdiler. bende 1tl ye led ve direnç alıp yaptım :)

Bu da çok iyiymiş valla :D :D

Madem öyle, ben de anlatayım birşey. Bir ara çekiş problemi, tekleme, stop etme gibi bir iki olay nedeniyle bir arkadaşım aracını servise götürmüştü. Şunu söylemişler götüren arkadaşa : "motor ölmüş, motor yapacağız. Bir de aracın elektrik problemi var, bujiler, buji kabloları değişecekmiş. Ek olarak ta ecu da problem olma ve değişme ihtimali varmış"

(Araç 3 yıllık ve 35000 deydi, arkadaşım ise motoru görse 155'e bomba ihbarı yapacak kadar anlıyordu arabadan:)

Bir oto sanayiye gidip kelebek ve maf temizliği yaptırmasını ve hava filtresini değiştirmesini söyledim. 40TL'ye bütün problemleri çözüldü. O gün bu gündür yetkili servisin önünden bile geçmiyor. Kendisi oturup araştırmaya öğrenmeye başladı, neredeyse uzman oldu  :D