Gönderen Konu: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?  (Okunma sayısı 22644 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #40 : Mart 21, 2011, 09:36:45 »
Herkese merhabalar...

Aracı Eylül ayında sıfır aldım. Aslında toyota tercihim değildi sadece Babamın toyota istemesi üzerine aldım. forumu biraz araştırdım bazı konuları okudum...Okumaktan sıkılmaz iseniz size araçla ilgili sıkıntılarımı dile getirmek isterim ve her türlü olumlu yada olumsuz eleştrilere açığım arkadaşlar...

1- ) Aracın sac ı bana çok ince geldi. Araştırdığımdan değil sadece birkaç araçla kıyasladığım için. Kıyaslamam en basit şekilde ön kaputu hafifce bastırın aşağı doğru...
2- ) En büyük sıkıntı aracın camlarının aşırı derece buğu yapması...
3- ) Ön kaput altında ses yalıtımı için birşey yok. Sac boş boş duruyor. Servisine sordum 550 tl dediler. Her halde altın kaplama olsa gerek diye düşündüm. Alt tarafı 1 m x 0.75 m gibi bir malzeme...
4- ) Mekanik olarak vites devirleri çok düşük. 6. vitesde 3000 devirde aracın hızı 105-120 arası bir hız. Bu volkswagen golf 1.4 TSI 122 beygir olan araçta 6. vites 3000 devir 140-150 arasında bir hız. Bizzat test ettim. He dersenizki biri 1.4 TSI biri 1.6 Normal benzinli o kadarını bilemem bilgim yok ama bu kadar da düşük olmaz ki kardeşim. Toyota ile 5. vites 3000 devir 100 km hız... 6. vitesi 10-20 km lik hız artışı içinmi koydun yoksa diğer rakipler hep 6 yaptı bizde 6 olsun diyemi???
5- ) Arka tarfta olan kolonlar, bağajı açtığında ap açık şekilde meydanda duruyo. Ya orası bagaj be kardeşim. Herkes orda yatık taşımıyoki. Bagajdaki malzeme o kolonların kablosunu koparsa zarar görse bu kadar düşüncesizlik olurmu yaaaa...ayıptır valla ....
6- ) Göstergeler güzel tasarımı falan kötü değil ama çok çok da harika değil. Sadece artık şu sarı rengi bir değiştirin yaaa... otomobil icat edileli kaç yıl geçti hep sarı hep sarı....
7- ) Aracın yakıtı bana göre fazla...
8- ) Ön koltuk ileri geri ayar mekanizma kolu kocaman ( eski opel astra aracımdaki 2001 model ) siyah bükülmüş bir demir. Biraz olsun estetik tasarım yapın. Ufacık bir kol yapsanız plastik daha kibar olurdu...
9- ) Yaklaşık 6 aydan beri aracı kullanıyorum eski arabam opel astra 1.6 benzinli 2001 üzerine 10 sene geçti , aldığım yeni corolla 1.6 elegant manuel 2011 sıfır. motor sesi aynı. Ses yalıtımı toyota da sıfır.... hatta eksi...
10-) Yedek lastik normal jant. Çelik değil...
11- ) Bir daha asla ama asla, Babam değil mezardan dedem bile gelse toyota almam!

Şimdi arkadaşlar affınıza sığınarak yazdıklarım kişiden kişiye değiştiği gibi herkes için aynı olacak en az 1 madde de olsa vardır diye düşünüyorum. Bu yazdıklarımı toyota distiribitörünede yazdım. Cevabı geldi. Olumlu yada olumsuz görüşleriniz için sağ olun görüşleriniz değerlendirmeye alınacaktır gibi klişe bir laf. Ben olsam en yakın bir bayii ye davet eder yüz yüze sorunlar hakkında ufak da olsa bir görüşme yapardım.  He şimdi diyebilirsinizi arkadaş hiç mi iyi yanı yok arabanın. Elbette var ama o iyi yanlar zaten olmazsa araba olmazdı ki... Neyse arkadaşlar yazacaklarım bu kadar. Kısacası Estetik olarak hiç bir özen gösterilmemiş, İnce değil kaba bir işçilik ile yapılmış bir araç. Dış görünüşte biraz var estetik ama içeride ve teknik detaylarda hiç ama hiç yok. bir tek iyi yanı sınıfına ve donanımına göre diğer rakiplerinden para olarak ucuz. Zaman ayırıp okuduğunuz için sağ olun. yorumlarınızı bekliyorum...

1- aracın sacının ince olmasının sizin açınızdan sıkıntısı ne? bugünün koşullarıyla çamurluklarını plastik kullanan markalar bile var, güvenli değil mi sandınız nedir? ankarada yağan doluda nice kalın saçlı araçlarda sıkıntılar oldu kaportada, ve yine nice ince saçlı araçlarda sıkıntı olmadı.. saç kalınlığından beklentiniz ne?
2- havalandırmayı kullanmayı bilmek buğulanmanın önüne geçmenin tek yolu
3- kaputun altındaki "şey" ses yalıtımı için konmuyor hiç bir markada, ısı yalıtımı için konuyor, kaputtan geçen sesi  ufacık bez engellemiyor yani, ses yalıtımı için çok daha başka şeyler var. ısı yalıtımına da ihtiyaç duyulmamış demek ki corollada.
4-kendiniz demişsiniz orasını bilmem diye.  birinde turbo var, vites oranları değişik vs diğeri atmosferik. kaldı ki çevirdikleri devire bakın, son hızlarına bakın, vites aralıklarına bakın, hepsini geçtim oturup yakıt tüketimine bakın anlayacaksınız. vites oranları bir sürü parametreye bağlı bir şekilde ayarlanıyor. corolladaki 6 vitesli şanzıman spor kullanım veya 20km hızlı gitsin diye konmamış, sadece ekonomi için konmuş bir vites
5-hem 98 hem 2009 corolla var ailede, kablo kopması gördüğüm bir şey değil, bu forumda da neredeyse 20 bin üye var, bir tanesi ya bagajda X taşıdım hoparlöre zarar geldi kablom koptu demedi. o kablolar sallanmıyor, kopmayacak şekilde duruyor zaten. ayrıca hoparlörün mıknatısına da bir şey olmaz ne taşırsanız taşıyın. diğer markalar aman zarar gelmesin diyerek kapatıyor sanıyorsanız yanılıyorsunuz, tamamen estetik amaçlı bir eylem o kısmı kapatmak. toyota gibi markalar ise maliyet düşürmek için kapatmıyor..
6- sizin makyajlı kasa değil mi? makyajlı kasanın optitron göstergeleri beyaz değil mi? hepsini geçtim toyota hep sarı kullanmış bir marka değil... bir önceki kasasında bembeyaz bir aydınlatması vardı göstergelerin. hep sarı derken toyota için bir yenilikten bahsetmiş oluyorsunuz.. benim gördüğüm ilk sarı aydınlatması olan corolla bu.
7- aracı kullanım stillerinizi değiştirin, 1.6 benzinli motora sahip daha az yakan bir araç gördünüz mü? ben izmir şehir içinde 45lt benzin ile 724 km yaptım, yani 6,2lt ortalama yakıt tüketimi.. şehir dışında 5.1lt değerlerinde kullanabiliyorum yani 45 litre ile 882km..allah aşkına hiç gördünüz mü 1.6 benzinli ile bu değerleri gören araç? araç çok yakıyorsa tamamiyle yanlış kullanıyorsunuz aracı.. top gear isimli bir program var bilmem bilir misiniz, orda toyota prius ve bmw m3 karşılaştırdılar hangisi daha az yakacak diye. toyota priusta 1.5 benzinli motor ve elektrikli motor var, m3te 4.0 v8 motor var. piste çıktılar, prius basabildiği kadar bastı, m3 sadece onu takip etti aynı hızda... sonuç olarak prius çok daha fazla yaktı m3ten.. demek istediğim şu, aracı yanlış kullanıyorsunuz!
8-o plastik kol 2 yıl sonra kırılınca da vay efendim koltuk ayarını yaptığım kol kırıldı, toyotadan soğudum.. ömrü hayatınızda kaç kere eğilip o kola baktınız? koltuk ayarlarken elinizi aşağı atıp koltuğu ayarladığınız kolun estetik olarak güzelliğinin ufacık bir önemi var mı? görmüyorsunuz bile! kullanım kolaylığı ve kolay ulaşmak çok daha önemli değil mi? o kolun sadece fonksiyonu önemli değil mi? koltuğun altında gizli bir kol çünkü!
9-bir tek bu konuda katılıyorum. alman araçlarıyla ciddi fark var yalıtım konusunda. ancak yine de bir japon için oldukça tok.. hatta 2001 astraya göre de daha tok bir araç.. siz o aracı ilah yapmışsınız, muhtemelen ilk araba falan, gereksiz bir aşk oluşmuş, normal ama bu forumda da var ilk arabası toyota olmuş, toyotayı high-end olarak gören tipler
10-bir çok arabada öyle ki zaten. eskidendi o stepnenin de alaşımlı jant olduğu zamanlar.. maliyet mürsel bey.. maliyet.. tüketiciler çok fazla şey istiyor, ancak az para teklif ediyor.. firmalar da bunu ancak bu şekilde sunabiliyor..
11- babam 2009 yılbaşında astra, annem 2009 yılbaşında corolla aldı. babam her fırsatta corolla kaç yakıyor, corolla nasıl gidiyor diye sorar.. kendini iyi hissetmek  için de bak ne kadar sessiz bak ne kadar kaliteli hissettiriyor, bak bak nasıl sessiz tarzında konuşur.. iki arabayı da çok yakından görebiliyorum.. astra daha sessiz ancak başka tek bir artısı bile yok.. hiç hem de
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Toyota Club Türkiye

Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #40 : Mart 21, 2011, 09:36:45 »

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #41 : Mart 21, 2011, 13:08:36 »
corolla ları maalesef ülkemizde 40-50 arası bir fiyata satılıyor.Sağolsun vergi bine bine bu hale geliyor..Alıcıda bukadar parayı verince beklentileri yüksek oluyor.Ama corolla nın en donanımlısı dışarda 15-16 bin usd  civarı satılıyor.Türkiyede verdiginiz 50-60 binlira ile çok rahat iyi bir bmw mercedes audi gibi araçları avrupada alabilirsiniz.O yüzden corollanaın sadece yazdıklarınızda yol sesine katılabilirim.e15 corolla nın makyajlı makyajsızınıda kullandım etrafımda 3 kişiye de almaları yönünde tavsiyede bulundum.Motor sesi ni abartığınızı düşünüyorum kırmızı ışıkta veya araç rolantideyken motorun çalıştıgını anlamazsınız hatat toyota kullanıcılarının bazılarıda buna bende dahilim ilk yıllarda stop etti diye tekrar marş yapan olmuştur..Aracı yeni almışsınız sizi nıye aldınız diye yargılamam söz konu bile olamaz.Ancak aracı satmayı düşünürseniz maddi kaybınız olur.Aracınızı semeye çalışın derim..
Kendim 2005 yılından beri 2004 corolla hb kullanıyorum ve çokta memnun olarak kullanıyorum.İş arkadaşım daa 2004  twinport astra var..Araç kapıları  kaputunuın saçları daha kalın benim aracımdan haklısınız ama  mutlaka  ayda bir sanayiye gidip ustaya ugramadan edemiyor.corollanın suan piyasada en ciddi rakibi bana göre jetta dır ..
Chevrolet cruise seçenekleriniz arasındamıydı bilemem ama alan da 1 sene kullanmadan geri satıyor.Dışı eli içi sahibini yakıyor  :D :D
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #42 : Mart 21, 2011, 13:31:00 »
Yorumlarınız için ve değerli zamanlarınızı ayırıp yorum yapan herkese çok çok teşekkür ederim.

Cevapları tek tek okudum. Kısaca ve hızlıca cevaplamak istiyorum.

- Aracı elden çıkartacağım ama tabi borcu bitince yani bi 4 sene sonra. ( tabi kim öle kim kala Allah o günlere kavuşturursa )
- Aracın sac inceliği güvenlik nedeniyle olabilir o konuda fazla düşünememişim. Hatta park halindeki aracıma yanımdaki aracın kapısını açan dikkatsiz biri benim aracın kapısına vurarak ufak da olsa yani çok dikkatli bakmak gerekir görmek için içeri göçüklük oldu. Bu sacın ince olmasına bağlı birşey.
- Camların buğu yapması valla arkadaşlar abartmıyorum elbette camlar buğu yapar ama toyota da biraz fazla ve sadece camların buğusunu almak için fan kumandanın olduğu yerde sadece camların buğusunu almak için bir tuş var. Bu sorun olduğu içinmi yoksa ek bi özellik içinmi konmuş soru işareti..Hadi bunuda geçtim ben havalandırmayı kullanmayı bilmiyorum.
- 6. vites elbette aracı rahatlatır ama vites devir aralıkları bu kadar kısa olmamalı diye düşünüyorum. Sebebide ben 6. vitesde atıyorum 140-150 km hızla ve 3000-3500 devirde kullanmak istiyorum. Böylece yakıt tasarrufu sağlanır. Ben yakıttan tasarruf edecem diye 60-70-80-90 gitmek istemiyorum. Yakıttan tasarruf sağlamak isteseydim 1.2 motor en düşük beygirli arabayı alır sağdan sağdan giderdim.
- Göstergelerde elbette beyaz da var ama sarı ağırlıklı, ayrıca göreceli bi kavram sarıyı beğenenlere saygı duyarım. Cd çaların olduğu yer mesela. ne bileyim bi abimin dediği gibi 2-3 renk seçeneği sunulabilir. He ayrıca en başından beri unuttuğum birşey var. Yol bilgisayarı göstergelerinde olan benzin göstergesi manuel olarakda olmalı diye düşünüyorum.
- Yakıt olarak elbette kullanımdan kullanıma değişir. Adam performans ister basar zorlar benzini su gibi içirir arabaya, kimide 70 i geçmez aracım az yakıyo der. Diğer görüşlere bakılarak ülkemizde benzin fiyatı çok çok yüksek bundan dolayı fazla yakıyo denebilir.
- Koltuk ayar kolu o kadar da gizli durmuyor. Ayrıca her insanın boyu kilosu yapısı farklı ölçülerde olduğu için ve ailesinde bu farklılıklar fazla olan biri için o kolu kullanmak kaçınılmazdır. Plastik dediysek de pet şişe plastiği değil heralde...bunu gayet güzel yapan firmalar var örnekleri çok araştırıp bulabilirsiniz.
- Araç yalıtımı konusunda genel olarak herkesle hem fikir olduğuma sevindim. Ayrıca Allah’tan başka ilah yoktur. Benim hayatımda 4 araç oldu en son ve bir öncekiyle doğal olarak kıyaslama yaptım. Ayrıca opel astra 2001 comfort model aracım bir kere dahi ne motor nede başka bir durumdan dolayı arıza yapmadı.
- Yedek lastiğinin jantı çelik jant olarak veren firmalar var. Halada devam ediyor vermeye. Tabi bu opsiyona göre değişiyor. Ayrıca adamın parası ve gücü varsa bu opsiyonu kullanıp almak ister, yada istemez. Ama bana göre full donanıma sahip araçta buda olmalıdır. Düşünsenize aracınız ful herşeyiyle mükemmel gözüküyor. Uzun yolda lastik patladı. 3 teker jantı çelik bi tanesi simsiyah bir kapak bile yok sırıtıyo... aracının böyle gözükmesini istemeyenler vardır değilmi?
- Ben hiç bir zaman şu marka bu markadan üstündür daha iyidir gibi bir laf etmedim. Her markanın kendine has özellikleri vardır . Artılarıyla eksileriyle bu herkese göre değişir.

Kısaca belirtecek olursam. Bir araba tasarlamak, o kadarda zor olmasa gerek. Tamam kabul ediyorum günümüzde rekabet iyice arttı her firma daha fazla araç satmak için yarış içinde, bu yarıştaki kural en ucuzu ve en iyiyi yapmak olmalı. Fakat üreticiler en ucuzu yaparken en iyiyi yapmayı unutuyorlar. En donanımlı sağlam ve ucuz bir araç ortaya çıkarırsanız satılmaması imkansız olur. Yorum yapan bütün arkadaşlara teşekkürler...saygılarımla...

Türkiye sınırları içinde hız sınırları şehiriçi 50km/s, şehirlerarası 90km/s, bölünmüş yollarda 110km/s, otoyollarda 120km/s olarak belirlenmiştir. Lütfen trafik kurallarına uyalım.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: B-
  • Kilometre: 80000
  • Model Yılı: '11
  • 110 kere teşekkür etti
  • 314 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #43 : Mart 21, 2011, 13:40:32 »
Mürsel bey madem bu aracı aldınız ve 4 senede borcunu ödeyeceksiniz aracın keyfini çıkartmaya bakın. Bizim ve sizin beklentiniz haklı olarak şu; O kadar para verdim neden bu böyle şu şöyle. Ama maalesef bu her firmada böyle. İllaki eksik yanları var.
Paran varsa Japon, yoksa alman. :nija:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • 125 kere teşekkür etti
  • 55 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #44 : Mart 21, 2011, 17:06:00 »
mürsel bey tekrar merhaba, yeni kasa toyota araçlarımızda bende ilk etapta yan cam buharlanma sıkıntısını çektim. bir türlü buharı çözemedim. ancak bu arabalarda ön cam buhar alma modu var. bunu çalıştırdığınızda zaten ön yan cam filan kalmıyor hepsi temizleniyor. uzun yolda ise dış havayı açık hale getiriyorum o zaman zaten doğal sirkülasyon ile buhar çözülüyor ancak burada da dış hava ısısı ile iç hava ısı derecesi arasındaki farkın çok fazla olduğu zamanlarda yine aynı problem oluyor aslında ama o zamanda klimayı yani panelin sağ üst tuşunu çalıştırdığımda yine çözüme kavuşuyor. tabi, burada biz sürücülerin beklentileri çok önemli. ancak kritik soru şu: araç hangi alışkanlıklara sahip kişilere göre dizayn edilecek? Yanıtı ise "tamamen genel beklentiler doğrultusunda dizayna başlanıyor ancak modelleme yapan kişinin zevkine ve alışkanlıkları ile sonlandırılıyor. sonuç olarak eğer ararsanız diğer bütün arabalarda bu tür sizin alışkanlıklarınıza size göre uymayan olumsuz yanları bulabilirsiniz. bence uymaya çalışın zira değiştirebileceğiniz belirli alanlar dışında başka bir yer yok. boşverin keyif alın kazasız mutlu sürüşler dilerim. selam ve saygılarımla 
2010 MMT Dizel Corolla Elegance

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: 0+
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #45 : Mart 21, 2011, 17:26:28 »
Ben bu memnuniyetsizliği "alman arabasından inip ben nasıl japon'a bindim" durumu olarak görüyorum. Sonuçta araba bu severseniz kullanırsınız sevmezseniz satarsınız gider. Madem seviyordunuz eski arabanızı elden çıkarıp toyota aldınız?
93AE101(sw) 89100km =)

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #46 : Mart 21, 2011, 17:38:44 »
Alıntı
140-150 km hızla ve 3000-3500 devirde kullanmak istiyorum. Böylece yakıt tasarrufu sağlanır. Ben yakıttan tasarruf edecem diye 60-70-80-90 gitmek istemiyorum. Yakıttan tasarruf sağlamak isteseydim 1.2 motor en düşük beygirli arabayı alır sağdan sağdan giderdim.



Hohhooooyyyyyttt, breeee. ateşlee, bastır Mürsel , kim tutar seni :zombi:

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: 0+
  • Model Yılı: <'90
  • 9 kere teşekkür etti
  • 16 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #47 : Mart 21, 2011, 17:49:22 »
abi burda toyotaya bu kadar laf edilir mi :S
???

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Resim gençliğimden (42 yaşımdayken)
  • Araç: Başka Marka
  • Kan Grubu: B+
  • 15 kere teşekkür etti
  • 84 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #48 : Mart 21, 2011, 17:58:24 »
Burada Her kes çok anlayışlı, o yüzden bu forumu çok seviyorum, başka forumlarda markayı eleştirenleri anında afaroz ediyorlar
team honda türkey diye hondacı fanatiklerin bi sitesi var, arabamın eksikliklerini yazınca anında saldırıya geçti her kes
7 - 8 kere banladılar, bende inat edip farklı isimlerle girdim, halada üyeyim ama  tadı yok  hep fanatik hep çol-çocuk
bu sitedeki anlayış ve hoş görü hiç bir yerde yok

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #49 : Mart 21, 2011, 17:58:51 »
4 silindirli araçla benzin tasarrufu 3000 devir altında 2000-2300 civarında olur.140 - 150 basarak benzin tasarrufu mu ilginç ?nasıl oluyor?v 12 motorlu  corvette mi bu?dünyada varmı 1600 cc ve 140 - 150 ile giderken az yakan araç
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • pahalı zevklerim var, benzin gibi
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A-
  • 10 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #50 : Mart 21, 2011, 18:08:23 »
yusuf beya katılıyorum.. bahsettiğiniz 1.4 tsi ve siz fulleyin depoları, çıkın beraber otobana sabit 140 ya da 150 ile gidin sonra durduğunuz yerde depoları yine fulleyin... gördüğünüze şaşıracaksınız :)
ae101 4a-fe+ junyan angel eye+ 8000k xenon+ usdm oem stop+ racing stripes+ 16" astra H jant+ 195/45r16 continental sport contact2 ve michelin pilot sport+ sonax cam filmi+ ışıklı kapı eşiği+ ayak aydınlatması+ beyaz gösterge aydınlatması+ oem anatomik spoyler+ bagaj led aydınlatma+ e34 paspas+ alpine CDE-9873RB teyp+ alpine mrv-f450 amfi+ alpine MRP-M500 mono amfi+ jbl komponent+ fli

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Eski Toprak Toyotacı
  • *****
  • Achtung! Adolf Hakkı ohne Toyota Yaris Twin-Turbo
  • Araç: ---
  • Kan Grubu: B+
  • 17 kere teşekkür etti
  • 41 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #51 : Mart 21, 2011, 18:08:51 »
abi burda toyotaya bu kadar laf edilir mi :S

Biz neler gördük Sefa, Mürsel arkadaşımızın şikayetleri ancak hafif eleştri olarak değerlendirilebilir bence :) Mesela aşağıdaki başlığa ve benim tepkime bakar mısın :)

http://www.toyotaclubtr.com/index.php?topic=6847.0
Folgsamkeit macht frei...

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • Araç: Auris
  • Kan Grubu: AB+
  • 49 kere teşekkür etti
  • 15 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #52 : Mart 21, 2011, 18:44:07 »
ben mürsel arkadaşıma beklentileri yüksek olduğu için istediği tadı alamadığını söylemek istiyorum.ancak şu da var bazı arkadaşlar mürsel beyi hissettiklerinden dolayı eleştirmiş daha doğrusu yüklenmiş. mürsel bey zamanla japon araçların alman araçlara oranla dayanıklılığını anlayacaktır,sabır dilerim.( bu arada mürsel beyi dediklerinden dolayı değil hissettiklerinden dolayı anlıyorum,kendimi onun yerine koyuyorum).
yeni auris 1,6 advance multidrive s

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Efsane Toyotacı
  • *****
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: AB+
  • Model Yılı: '11
  • 74 kere teşekkür etti
  • 772 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #53 : Mart 21, 2011, 20:39:43 »
Valla buğu konusunu anlamakta zorluk çekiyorum..Yani corolla opel veya nissan yada vw bütün araçlarda 98 modeli de olsa 2010 modelide olsa arka cam rezistansı ve ön cam için var..Yani sadece corollada böyle bir şey yok.Sizin kullandııgınız 2001 astradada aynı şekil var corollada düğmeli yapmışlar...Ön cam için düğmeye bastıgınız zaman(Dİjital oldugunu varsayarak konusuyorum) havalandırma ön cama yönleniyor sadece artı olarak klima da açıyor.Ac tuşuna bastıgınızda  klima devre dışı kalır kalorifer çalışır.Nasıl bugu yapıyor anlamadım hala....Corollanın sacı ince diyorsunuzda 2007 de buralara yumurta büyüklügünde dolu yagdı.O doluda megane ler accentler kevgire döndü resmeen..
1,6 124  6 ileri araçtan ne bekliyorsunuz çözemedim.Daha sportif birşey istiyorsan babana rest çekip type r cupra falan bakacaksın..Corollanın da abd  xrs modeli var.Ama ülke mizde geçirilen vergilerden dolayı 1,6 1,4 1,3 binip duruyoruz.Sen aracına şükret.Forumda 1,33 olupda nerdeyse  ferrari ile beraber yol aldıgını  idda edecek duruma gelmiş kullanıcılar vardı.
2011 d4d Corolla

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #54 : Mart 21, 2011, 21:06:27 »
4 silindirli araçla benzin tasarrufu 3000 devir altında 2000-2300 civarında olur.140 - 150 basarak benzin tasarrufu mu ilginç ?nasıl oluyor?v 12 motorlu  corvette mi bu?dünyada varmı 1600 cc ve 140 - 150 ile giderken az yakan araç

Beni yanlış anlamışsınız, 2 araç düşünün herşeyiyle aynı motor gücü beygir falan filan. Sadece birinin vites devri birinden yüksek. Birinde 140 - 150 ile giderken 3000-3500 devir diğerinde ise 4000-4500 devir hangisi zorlanır ve hangisi fazla yakar ?

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #55 : Mart 21, 2011, 21:12:08 »
Beni yanlış anlamışsınız, 2 araç düşünün herşeyiyle aynı motor gücü beygir falan filan. Sadece birinin vites devri birinden yüksek. Birinde 140 - 150 ile giderken 3000-3500 devir diğerinde ise 4000-4500 devir hangisi zorlanır ve hangisi fazla yakar ?
  tmm öyle diyorsunuz da.6. vites de onun için araç zorlanmasın diye.çelişkili bir açıklama sizinki.
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #56 : Mart 21, 2011, 21:16:37 »
Valla buğu konusunu anlamakta zorluk çekiyorum..Yani corolla opel veya nissan yada vw bütün araçlarda 98 modeli de olsa 2010 modelide olsa arka cam rezistansı ve ön cam için var..Yani sadece corollada böyle bir şey yok.Sizin kullandııgınız 2001 astradada aynı şekil var corollada düğmeli yapmışlar...Ön cam için düğmeye bastıgınız zaman(Dİjital oldugunu varsayarak konusuyorum) havalandırma ön cama yönleniyor sadece artı olarak klima da açıyor.Ac tuşuna bastıgınızda  klima devre dışı kalır kalorifer çalışır.Nasıl bugu yapıyor anlamadım hala....Corollanın sacı ince diyorsunuzda 2007 de buralara yumurta büyüklügünde dolu yagdı.O doluda megane ler accentler kevgire döndü resmeen..
1,6 124  6 ileri araçtan ne bekliyorsunuz çözemedim.Daha sportif birşey istiyorsan babana rest çekip type r cupra falan bakacaksın..Corollanın da abd  xrs modeli var.Ama ülke mizde geçirilen vergilerden dolayı 1,6 1,4 1,3 binip duruyoruz.Sen aracına şükret.Forumda 1,33 olupda nerdeyse  ferrari ile beraber yol aldıgını  idda edecek duruma gelmiş kullanıcılar vardı.

tuncay Bey bunda anlaşılmayacak bir durum yok. Cam buğu yapıyor. Elbette o dediğiniz şeyleri yapınca gidiyor ama toyota da bu fazla oluyor diyorum. diğer araçlarda da oluyordu fakat toyota da fazla! Ben bunu dile getiriyorum. elbette bütün araçların camı buğu yapar. Ve ayrıca ben diğer araçlarda camların buğusunu gidermek için o kadar tuşlarla oynamıyordum. ver cama üflesin olsun bitsin. Ama toyotada baya bi uğraşıyorum. Dile getirmek istediğim bu.

Ben 1.6 124 bg olan araçtan hakkını vermesini istiyorum. Hep eski aracımdan örnek veriyorum çünkü şimdilik en iyi bildiğim ve bizzat 10 sene kullandığım araç olduğu için. 5. vites de ( aracım 1.6 105 bg olarak geçiyodu ) gaza bastığımda beni koltuğa az da olsa yapıştırıyodu. toyota da yok. Eskişehire giderken eski yolu bilirmisiniz gülümbe rampası denirdi. Ben o rampada 3. vitesle 100-120 km hızla sollamadık araç bırakmazdım. Üstelik devir 4000 de iken. toyota ile herhalde 3. vitesde 5000 devir olur onlada çıkarsınız ama nasıl olur denemek lazım. Ona benzer bi olayı söyleyeyim Tekirdağa gittim uzun yola. Dönüşte tabi hep otobandan gittiğim için Kocaeli batı çıkışından sonra inişli çıkışlı olur yollar bilen bilir oralarını. Orda araçta 4 kişiyiz, arkamdan bi anadol sellektör yapmadı. 6. vites bas gaza çekmiyo. 5. vitese al bas gaza çekmiyo. Orda isyan noktasına geldim. Ama yeminle ben opelde böyle bişey görmedim arkadaşlar....üstelik araçların ağırlıklarıda hemen hemen aynı oynasa oynasa 100-200 kg oynar.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #57 : Mart 21, 2011, 21:18:42 »
  tmm öyle diyorsunuz da.6. vites de onun için araç zorlanmasın diye.çelişkili bir açıklama sizinki.
Zaten bu hızlarda arçların ikiside 6. vitesde oluyo. dikkat ederseniz herşeyiyle aynı dedim. 6. vitesde olsa vites devri düşük olan zorlanır. Bu da toyota da mevcuttur.

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Hiperaktif Toyotacı
  • ***
  • değişmeyen tek şey değişimin kendisidir.
  • Araç: Yaris
  • Kan Grubu: A+
  • 2 kere teşekkür edildi
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #58 : Mart 21, 2011, 21:21:24 »
bende de 94 model reno rainbow vardı.sizin o astranızın tozunu attırırıdı ama 13 litre de yakardı o hızlarda.corolla hızına göre ağırlıığına göre az yakar o yüzden basınca öle gitmez.6 vitesle de rampa çıkılmaz.sizdeki 6. vites ekonomi vitesidir uzun düz yollar içindir.otoban vs...toyotaya eleştirerinizin bazıları doğru ama yakıt ve devir konusunda daha iyisi henüz yok.opeliniizn yakıt tüketimlerinide o devirlerde çıkarken paylaşırsanız seviniriz
2011 YARİS 1.0

Çevrimdışı (Gizli Üye)

  • Aktif Toyotacı
  • **
  • Araç: Corolla
  • Kan Grubu: A+
Ynt: Yenilenen Corolla 2011 Elegant Manuel Benzinli...okur musunuz ?
« Yanıtla #59 : Mart 21, 2011, 21:30:52 »
bende de 94 model reno rainbow vardı.sizin o astranızın tozunu attırırıdı ama 13 litre de yakardı o hızlarda.corolla hızına göre ağırlıığına göre az yakar o yüzden basınca öle gitmez.6 vitesle de rampa çıkılmaz.sizdeki 6. vites ekonomi vitesidir uzun düz yollar içindir.otoban vs...toyotaya eleştirerinizin bazıları doğru ama yakıt ve devir konusunda daha iyisi henüz yok.opeliniizn yakıt tüketimlerinide o devirlerde çıkarken paylaşırsanız seviniriz

Bu başlık altındaki yazılanları okuma fırsatınız oldumu bilmiyorum. 6. vites ekonomi diyosunuz. Bende diyorumki : 5. vitesde araba 3000 devirde 90-105 arası yapıyor. 6. vitesde araç 105-120 yapıyor. Bu nasıl ekonomi? Ben yüksek sürat ile gitsem hani nerde ekonomi. ( yüksek sürat dedim şimdi yine uyarı gelir :) ) Başka marka araçla 6. vites 3000 devirde ibre yüksek sürat. yoksa bumu ekonomi????Örnek verdiğim araç 1.4 TSI 122 bg golf 2008. kocaeliden Bursa bu araçla en fazla yüksek sürat ile tabi hep değil 60 tl ye gidip geldik. Eski astram ile ben ibreyi otobanda ÇOK yüksek sürat ila ÇOK yüksek sürat arasına getirdim. Resmini birazdan paylaşırım. Tekirdağa giderken. Gidiş geliş 175 tl yaktı. Hep otoyol ve istanbul çıkışından sonra 3 şerit ve yollar boş.